DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Opdatering af spillet

+6
simsister
Sighubert
MonaSolstraale
lene klausman
BoergeOf61
Anbodil
10 deltagere

Side 6 af 23 Forrige  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 23  Næste

Go down

Opdatering af spillet - Page 6 Empty Sv: Opdatering af spillet

Indlæg af MonaSolstraale Fre 26 Feb 2021 - 10:35

Her er de seneste opdaterings noter: Opdatering 25-02-2021

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3737
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af VinceDjansen Fre 26 Feb 2021 - 22:45

- og så er man jo nærmest ved at flæbe over ALLE de fantastiske ting, som kommer helt gratis til os i anledning af de 21 års fødselsdag for spillet.
Der er både læbestift, en ny tåbelig hue, nye retter og rynker ved øjnene.
Jamen, begejstringen vil bare ingen ende tage i disse jubeldage.
- skabt iøvrigt af dygtige eksterne programmører/modere, så EA dybest set vel ikke skulle løfte en finger selv.  Rolling Eyes

Når det så er sagt, bliver vi vel nærmest tilgodeset ganske betragteligt i sammenligning med jubilæumsåret 20, hvor der godt nok ikke var meget at komme efter ved den runde dag.

Sidst rettet af VinceDjansen Lør 27 Feb 2021 - 8:48, rettet 1 gang
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 3058
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Indlæg af Gæst Fre 26 Feb 2021 - 23:36

Afstemnings tavlen fra eco pakken er stadig pist væk - men til gengæld virker robot støvsugeren igen så der kan blive gjort rent Laughing
Gæst
Gæst

Indlæg af VinceDjansen Søn 28 Feb 2021 - 20:22

Det er da altid noget, men rengøring er efter min mening sådan en lidt halvgjort feature i spillet.
Hvad er det eks reelt denne robotstøvsuger rengør - og ændrer dens arbejde noget som helst i huset?
Den gode butler går vel også bare rundt og tørrer sin behandskede pegefinger henover diverse overflader i spillet - uden at foretage sig noget i forhold til dette.

Næh, så skulle spillet/husstanden have en "rengøringsfaktor" over, hvor beskidt der er i huset - og hvor meget der trængte til at blive gjort rent.
Det ville jo så medføre, at der skulle afsættes tid og ressourcer til dette, men hvem gider gøre rent i et spil?
Derfor bliver det efter min mening sådan noget, som da ser fint nok ud - men ingenting fører til.
Som jeg lige husker det med rengøringsrobotten, sker der vist heller ikke alverden med den (Læs: den udfører intet konkret i relation til rengøring af overflader eller gulve - eller det er i hvert tilfælde ikke målbart på nogen måde).
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af simsister Man 1 Mar 2021 - 12:31

Ja, jeg er også "målløs". Kan dog rigtig godt lide huen, fordi den passer til noget af det nye vintertøj, der kom med Snedrømme. Ville nok også hellere have haft en "slider" på hårfarverne i stedet for al den makeup. Som det er nu, synes jeg hårfarverne står tilbage for f.eks. hudfarverne.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland

Indlæg af Gæst Man 1 Mar 2021 - 14:07

VinceDjansen skrev:Det er da altid noget, men rengøring er efter min mening sådan en lidt halvgjort feature i spillet.
Hvad er det eks reelt denne robotstøvsuger rengør - og ændrer dens arbejde noget som helst i huset?
Den gode butler går vel også bare rundt og tørrer sin behandskede pegefinger henover diverse overflader i spillet - uden at foretage sig noget i forhold til dette.

Næh, så skulle spillet/husstanden have en "rengøringsfaktor" over, hvor beskidt der er i huset - og hvor meget der trængte til at blive gjort rent.
Det ville jo så medføre, at der skulle afsættes tid og ressourcer til dette, men hvem gider gøre rent i et spil?
Derfor bliver det efter min mening sådan noget, som da ser fint nok ud - men ingenting fører til.
Som jeg lige husker det med rengøringsrobotten, sker der vist heller ikke alverden med den (Læs: den udfører intet konkret i relation til rengøring af overflader eller gulve - eller det er i hvert tilfælde ikke målbart på nogen måde).

Men jeg kan godt lide støvsugeren Laughing og jo den kan faktisk gøre rent - i sær hvis man har kæledyr og tumlinger/børn - den funktion var gået fløjten - men nu virker den som skrevet igen.

Alle ved jo at simmerne ikke kan lide beskidte omgivelser Smile

hentet fra EA : Hunde og katte
Vi har udført vedligeholdelsesarbejde på alle robotstøvsugere, så nu kan de rent faktisk gøre rent i stedet for bare at vimse rundt på din grund. De kan især gøre rent efter børn og tumlinger! Godt, at garantien ikke var udløbet endnu.
Gæst
Gæst

Indlæg af Anbodil Ons 3 Mar 2021 - 12:19

Jeg synes det var gode ting vi fik gratis. Især møblerne, de tre nye retter og rynkerne ved øjnene kunne jeg li. Very Happy
Og så er vi måske ved at blive et noget forkælet folkefærd, som ikke kan ret meget andet end brokke os over priser og bugs.
Jeg spiller sims 2 og har glemt det meste, så jeg måtte ha fat i mine spilpakkers små hæfter, for at blive klogere. Og dengang omkring 2005 kostede en spilpakke...hold fast..299 kr. Og med den inflation vi har så var det godt nok noget af et slat penge!!!
Så jeg vil ikke klage over gratisting..og da slet ikke over et bord jeg faktisk stod og manglede, fordi et lignende i spillet ikke havde stoleslots...haha!!
Faktisk er sims 4 et af de spil, som har flest møbler og ting..til færrest penge. Det vil man erfarer, hvis man sætter sig for at undersøge det. Ja vi havde mange mange ting til sims 3...men faktisk kun fordi vi kunne købe dem i The store, og ellers designe dem vi havde i en uendelighed med farvehjulet!

Og Vince...du vil blive forbavset hvor mange der ynder at gøre rent på spil. HouseFlipper er et af de spil der kun går ud på at rydde op, gøre rent og renovere...og det er meget populært!!!! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Indlæg af VinceDjansen Tors 4 Mar 2021 - 15:37

Du kan sikkert godt have ret i, at vore personlige forventningerne nogle gange bliver FOR store til EA - at vi netop forventer mere/FOR meget.
Jeg tænker bare, at det sikkert ikke ville betyde særligt meget for EA, at sætte et par programmører på at give os en RIGTIG god fødselsdagsgave for mange års interesse og kontinuerlige køb - og så modtage positive anerkendelser for det.

Bordet er også helt fint med mig - og sådan et jævnt et af slagsen, som man sikkert kan finde i mange hjem. Så den tager jeg til mig.
Og jeg har slet ikke styr på antallet af genstande og ting mellem de tre spil - blot et anerkendende nik over de trods alt mange ting i Sims4, det har du også ret i.

Og godt, at støvsugeren igen har indflydelse på rod/svineri - og simmernes reaktion på dette.
Houseflipper kender jeg ikke - ikke udover din anmeldelse et eller andet sted fra tidligere, Anbodil, men helt fint med mig, hvis der er nogen, som ynder at spille oprydnings- og renoveringsspil. Det troede jeg bare ikke.

Så jeg tager trods alt en del af mine kommentarer i mig igen - for en gang skyld. Rolling Eyes
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Anbodil synes godt om

Indlæg af MonaSolstraale Tors 4 Mar 2021 - 16:35

Jeg syntes det er positivt at vi får disse gaver.  
Jeg tænker at det er en officiel anerkendelse af alle dem der laver CC til spillet og dermed er med til at fastholde interessen.
Jeg ved ikke om de er blevet betalt, men jeg ved at jeg ville være mega stolt hvis det var mig der havde udviklet sådan en genstand. Mange af disse cc udviklere tager i forvejen penge for de sæt de udvikler og de får i det mindste gratis reklame for deres "produkter".
Der er ofte livlig dialog med simguruerne på twitter angående de mangler der er i spillet og det fastholder interessen når folk føler de direkte kan påvirke spillet.

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af Anbodil Tors 4 Mar 2021 - 17:14

Øhh Lige for at få det på det rene. Dem som har lavet tingende til simsspillets fødselsdag er på kontrakt så vidt jeg ved. Men de laver normalt ikke sådanne ting. Desuden har jeg erfaret at det er VIRKELIG gode ting, for bordene har mange flere slots til at placere ting på end de normalt har!!
Og så har jeg erfaret at blandt opdateringer i vores spil, forsøger de også at rette farvefejl som er opstået på de ting vi har i spillet. Men det bliver ikke nævnt. Jeg opdagede ved et tilfælde da jeg skulle møblere et badeværelse at den lille unseelige sæbe/shampoo hylde, som vi har haft længst i spillet pludselig havde fået farven som stemte overens med de muligheder tingen havde. Før var den megableg og alle udgaver lignede næsten hvid. Men ikke mere!! Den havde hvid og 4 pastelfarver, men alts alle så hvide ud før ændringen..nu kan man se farven tydeligt,
Opdatering af spillet - Page 6 03_03_27
Så der sker altså en masse tænker jeg, som vi bare skal opdage først, hvis vi ellers har øjnene med os! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af MonaSolstraale Tors 4 Mar 2021 - 19:55

Kontrakt? Jeg tror ikke jeg er helt med.

Både HeyHarrie  og Peacemaker er ret berømte for deres CC.
Men det er måske EA du mener?

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af Anbodil Tors 4 Mar 2021 - 22:03

Åhh okej...så har jeg misforstået noget. Embarassed  Fra den video jeg så. Jamen så vil jeg give Vince ret og håbe EA tilgodeser kreatørerne ordentligt for deres indsats!! Cool For i princippet kunne vi åbenbart selv hente tingene på deres sider...hmmm det er da vist lidt skummelt det her scratch
Men nu så jeg lige deres kreationer..og du har ret i at de er fantastisk dygtige. cyclops Selv dem med slots fornemmelser kan få deres lyst styret...altså virkelig flot. Jeg kendte ikke til dem! Embarassed
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af MonaSolstraale Tors 4 Mar 2021 - 23:38

Jeg har lagt HeyHarrie's kommentar ind i denne tråd og jeg tror ikke hun føler sig udnyttet: 21 gaver

Jeg kan lægge linkene ind til de andres sider med CC i morgen

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Anbodil synes godt om

Indlæg af Anbodil Fre 5 Mar 2021 - 13:24

Ja jeg havde på fornemmelsen at EA havde fået den status at hvis man kan få dem til at anderkende CC makers på den måde så er det; A dream come true! Men hvad hun ikke ku vide på det tidspunkt, var at de ikke kunne tage hele hendes køkken med, fordi de selv havde et de sku ha solgt!!
Uhh der er så megen politik og forretning i sådan noget.
Men man kan jo håbe for HeyHarrie´s og andre, at det kan være en dør ind til noget mere..man måske kan leve af! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af MonaSolstraale Tors 11 Mar 2021 - 13:09

Der bliver arbejdet på rettelser af fejl i spillet.
SimsVip har en oversigt over hvilke fejl der er i fokus her: Maxis Laundry list
Det hjælper at indberette irriterende fejl i Answers HQ
Hvis fejlen  er oprettet i forvejen og så er det nemt at melde Me too i det første indlæg. Jo flere der melder en fejl, jo højere rykker den op på prioriterings listen.

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Anbodil synes godt om

Indlæg af Nøddehaven Fre 12 Mar 2021 - 11:18

Jeg spiller House Flipper. Rengøringen som Anbodil nævner er rod, som er efterladt i et hus man har købt. Det skal bare slettes. Hvis man kan lide at renovere uden at kunne ændre ydervægge så er det lige noget. Det er dejligt afslappende og helt anderledes end Sims når man bygger. Det er mere realistisk for man skal også fixe stikkontakter, der er i stykker, spartle hvor nødvendigt osv.... Der er også en masse fine ting at indrette med. Så jeg bygger både i House Flipper, Dragon Quest Builders of Sims Very Happy jeg har alt til Sims 4 men jeg gider altså ikke støvsuge, vaske op eller vasketøj....... Det er alt for realistisk Wink
Nøddehaven
Nøddehaven
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 102

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Indlæg af VinceDjansen Lør 13 Mar 2021 - 9:31

Du lægger da også mærke til de mindste detaljer Anbodil. Farve-detaljen med den lille shampoo-hylde havde jeg ikke opdaget. Jeg bruger ellers ofte den hylde - uden at opdage forskellen fra tidligere.
Men der er nok noget rigtigt i, at der også sker rettelser, som vi ikke hører noget om - måske sjuskefejl, som programmørerne ikke er helt stolte af bliver offentliggjort.

- og mon ikke vi også helst så rengøringshjælpen eller butleren støvsuge, vaske op og vaske tøj, men jeg synes nu ikke det er en fantastisk indsats, de lægger for dagen - snarere tværtimod, for jeg synes ofte, at butleren tilsyneladende har gang i noget andet, og derfor ikke kan udføre den udstukne ordrer. Når den igangværende opgave så går ud på at tørre en behandsket finger henover en overflade, vil jeg da hellere have hjælp til den opvask, som butleren gik lige forbi.
Men sådan er der jo så meget.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af Anbodil Lør 13 Mar 2021 - 11:38

Ja den slags NPC's var da noget mere effektive i de tidligere spil.. Der er ikke meget ved at skulle betale for "fyldstof" som ikke gør hvad de får penge for!
Ja ind i mellem opdager jeg sådanne små ting Vince...men jeg ved ikke...jeg har nu også altid været så observant.. Grine smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af simsister Lør 13 Mar 2021 - 12:35

Rettelser i spillet burde også omfatte, at jeg i øjeblikket oplever, at "spillet" fjerner simmere fra deres boliger, og de kan blive helt væk - ligesom møblerne og indretningen, så man kun kan købe deres bolig som umøbleret. Det er nogen gange et stort problem, når man prøver at skrive historier og ikke kan spille med alle på én gang. Det er sket før, men det er ellers længe siden, og jeg ved ikke, hvorfor det sker nu igen.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af Anbodil Lør 13 Mar 2021 - 14:36

Jo men de slås jo med bugs som man troede var rettet tilbage i 2015 fx og nu er de tilbage...til stor problematik. Netop den med at tumlinge kan ha romantiske følelser for deres forældre eller andre voksne...falder mange for brystet. Neutral
Jeg oplever også fejl, men indtil videre er det noget jeg kan håndtere med lidt kreativ tænkning. Jeg tror altså at den MCCC holder nogle af "udbryderscriptene" i skak!! glad smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af VinceDjansen Lør 13 Mar 2021 - 15:17

Med andre ord kunne man igen få den tanke, at programmørteamet er ved at miste overblikket over udvidelser - og hvilken indflydelse det får for resten af spillet, når gamle fejl dukker op igen.
Det burde være ethvert udviklings-teams vigtigste opgave, at have styr på sin proces, så det netop IKKE går galt igen.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af MonaSolstraale Lør 13 Mar 2021 - 15:53

Jeg tror at mange af de fejl mht romantiske følelser, kagebagning og møbler der forsvinder sker i forbindelse med nabolagenes aktionsplaner. Jeg har ingen af de fejl efter at jeg har slået økopakkens ændringer fra i indstillingerne.

Jeg har ingen problemer med at kunne købe møblerede huse. Jeg har netop testet det i går.
Kan du have installeret en mod der trænger til en opdatering Simsister?

Det ser ud til at det er små selvstændige teams der udvikler nye udvidelser til spillet. Det er andre teams der retter fejl. Vi kan godt blive enige om at det burde testes lidt mere grundigt inden det bliver sendt på gaden.
Game Changerne bliver brugt til at teste spillene for fejl og det er vel egentlig ok, men de kunne måske nok bruge noget mere tid.

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af Anbodil Lør 13 Mar 2021 - 16:39

Jeg er også lige blevet bekendt med en anden årsag til at problemer kan opstå i ens spil. Hvis de huse man spiller i er gamle og hentet fra ens galleri..så kan de gi problemer. Jeg tror at årsagen er den at alt på galleriet ikke får de opdateringer, som spillet får jævnligt. Og når man så ligger sådan en hus ind i nabolag og spiller i det, laver det ged i den. Det er desværre en overset mulighed for at få problemer!! allergi
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 13 Apr 2021 - 19:39

Der er en ny Patch på vej.
Se HER

Det er ikke nogen fejl jeg har oplevet men hermed en opfordring til at melde fejl hos Answers HQ når de opstår.

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Indlæg af simsister Ons 14 Apr 2021 - 13:06

Tak Mona. Ja, den kender jeg kun alt for godt. Men nogen gange kan det være svært at finde ud af, hvad der er fejl i spillet eller fejl hos én selv. Jeg var så letsindig at sende mine to kongebørn: Christian og Isabella på ungdoms festival. Christian blev "velsignet":
Opdatering af spillet - Page 6 RHt3Kop

og jeg aner ikke hvordan, men Isabella blev det ikke. Derefter kom de jo hjem igen, og nu har begge to depressioner, fordi de "ikke er blevet velsignet", og det ER da underligt og møgirriterende, når de ikke fungerer i forhold til de ting, de skal lave. Så hvis det forhåbentlig går over, skal jeg være meget påpasselig med at sende børn på den festival igen.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år