The sims 20 års fødselsdag idag.
+2
simsister
Anbodil
6 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: The sims 20 års fødselsdag idag.
Desværre har jeg også brug for en ny computer, hvis jeg skal kunne installere selv gratis opdateringer, og desuden er det vel ikke alt, der er gratis?MonaSolstraale skrev:Der er kommet rigtig mange gratis opdateringer, så det behøver ikke koste dig en krone Erpe
Det hele afhænger af hvad du vil bruge spillet til.
Jeg har ikke gjort tiden op, men før brugte jeg oceaner af tid på at bygge huse. Nu er det mere historierne der fylder. Både dem jeg selv laver og dem jeg følger.
Billeder og billedbehandling er noget andet jeg bruger tid på.
Kald det spin-off, men det er alt sammen på baggrund af spillet.
Jeg overvejer stadig at købe en ny spillecomputer på et tidspunkt. Men den er kun nødvendig til spil, da min iPad fint klarer alt andet. Køber jeg en ny PC, vil det dog ikke primært være til Sims spil. Men jeg har andre spil og vist også et par hundrede spil, som jeg har liggende på gog.com, hvorfra jeg bare kan downloade dem.
Hverken det at bygge huse eller de øvrige ting, du nævner, har normalt været noget, som jeg har brugt tid på. Huse har enten bare været små og nødtørftigt møblerede eller færdige huse, der allerede var der. Så jeg er ikke bygger. Historierne har jeg altid kun haft inde i mit eget hovede. Men måske ville det kunne blive anderledes i Sims 4? Når jeg tøver er det dog, fordi jeg ikke brød mig om Sims 4 grundspillet og derfor umiddelbart tvivler på, at jeg kunne blive bidt af Sims 4 selv med samtlige udvidelser installeret.
Erpe- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 177
Erpe skrev:
Så lad mig prøve på en anden måde: Bruger I lige så meget tid på Sims 4, og spiller I lige så mange timer ad gangen, som I tidligere gjorde under Sims 2 og Sims 3?
Som jeg tidligere har skrevet har jeg kun prøvet Sims 3 og 4.
Fordeling cirka:
Sims 3 = 2%
Sims 4 = 98%
Det er ikke hus bygning jeg bruger mest tid på. Jeg har dog prøvet et par stykke men bruger mest huse fra galleriet som jeg ændre til det jeg skal bruge dem til.
Men bruger en del tid på at afprøve diverse mods og forskellige ting i spillet som ikke ligefrem er for små piger/ drenge.
Vi taler her bla. om kriminalitet, narko og prostitution.
Det er dog kun en lille del for nysgerrigheds skyld. De fleste af mine spil er nu ganske fredelige. Men jeg udforsker gerne hvor langt ud man kan komme med spillet.
Er derfor lidt ked af at der kommer så mange opdateringer og tilføjelser så tit. Jeg når simpelhen ikke at udforske nye ting før der kommer en pakke mere.
Men det er måske mig der er for langsom.
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
[quote="Erpe"]
Nej jeg spiller ikke så meget Sims 4 som jeg spillede de to foregående - Jeg spiller stadig sims 3 - og det er det jeg bruger min sparsomme spilletid på nu - udover det er der også andre spil som trækker og dem spiller jeg via Steam.
Som jeg skrev tidligere så er Sims 4 blevet bedre - men der har skullet mange udvidelser mv. til før jeg syntes det - alligevel er det ikke mit foretrukne spil - eks.vis skal nævnes at jeg hader byggedelen i sims 4, syntes bare det virker så klodset stillet op - og jeg er nok mere bygger end rollespils spiller - udover det bryder jeg mig ikke vildt meget om den platform spillet er bygget op på.
Erpe skrev: Så lad mig prøve på en anden måde: Bruger I lige så meget tid på Sims 4, og spiller I lige så mange timer ad gangen, som I tidligere gjorde under Sims 2 og Sims 3?
Nej jeg spiller ikke så meget Sims 4 som jeg spillede de to foregående - Jeg spiller stadig sims 3 - og det er det jeg bruger min sparsomme spilletid på nu - udover det er der også andre spil som trækker og dem spiller jeg via Steam.
Som jeg skrev tidligere så er Sims 4 blevet bedre - men der har skullet mange udvidelser mv. til før jeg syntes det - alligevel er det ikke mit foretrukne spil - eks.vis skal nævnes at jeg hader byggedelen i sims 4, syntes bare det virker så klodset stillet op - og jeg er nok mere bygger end rollespils spiller - udover det bryder jeg mig ikke vildt meget om den platform spillet er bygget op på.
Gæst- Gæst
Ja simsister...det kan du have ret i. Man føler tiden står stille indtil man kikker på klokken.. og opdager den er ræset afsted....haha. Jeg kendte ikke det engelske udtryk!! Men jeg ved dog at det at fiske tæller som ren terapi og virker afstressende..
Til Erpe: Jeg synes det er svært at vurdere hvilke simsspil jeg brugte mest tid på. I sims 1 brugte jeg en del tid på at designe tøj til simmerne foruden at spille og bygge. Da det var sims 2 sad jeg rigtig meget og ventede den tid det tog at finde og downloade ting til spillet...Det gik jo ikke så hurtigt dengang på nettet...høhø og i sims 3 brugte jeg ocenaner af timer på at bygge nabolag fx...men i sims 4 har jeg brugt meget tid på at bygge kulisser op til brug for historier og opgaver...men jeg tænker at selve det at spille spillet...hmm det har jeg nok gjort mest i sims 4 faktisk, selvom sims 2 følger tæt trop!
Til Erpe: Jeg synes det er svært at vurdere hvilke simsspil jeg brugte mest tid på. I sims 1 brugte jeg en del tid på at designe tøj til simmerne foruden at spille og bygge. Da det var sims 2 sad jeg rigtig meget og ventede den tid det tog at finde og downloade ting til spillet...Det gik jo ikke så hurtigt dengang på nettet...høhø og i sims 3 brugte jeg ocenaner af timer på at bygge nabolag fx...men i sims 4 har jeg brugt meget tid på at bygge kulisser op til brug for historier og opgaver...men jeg tænker at selve det at spille spillet...hmm det har jeg nok gjort mest i sims 4 faktisk, selvom sims 2 følger tæt trop!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
[quote="Anbodil"
Til Erpe: Jeg synes det er svært at vurdere hvilke simsspil jeg brugte mest tid på. I sims 1 brugte jeg en del tid på at designe tøj til simmerne foruden at spille og bygge. Da det var sims 2 sad jeg rigtig meget og ventede den tid det tog at finde og downloade ting til spillet...Det gik jo ikke så hurtigt dengang på nettet...høhø og i sims 3 brugte jeg ocenaner af timer på at bygge nabolag fx...men i sims 4 har jeg brugt meget tid på at bygge kulisser op til brug for historier og opgaver...men jeg tænker at selve det at spille spillet...hmm det har jeg nok gjort mest i sims 4 faktisk, selvom sims 2 følger tæt trop![/quote]
I spiller anderledes end mig. Downloads har jeg aldrig brugt speciel megen tid på. I Sims 2 brugte jeg derimod oceaner af tid på at spille hver enkelt af de medfølgende familier og især i det første nabolag Pleasantview/Nydeligrup, hvor familierne jo var meget forskellige. Men også i de to andre nabolag, selvom familierne der knap var så interessante. Jeg startede forfra masser af gange og fandt hele tiden på nye måder at spille familierne på. Især Pleasantview udfordrede min fantasi.
Udvidelsespakkerne gav nye muligheder. Dog alt for få til prisen.
Sims 3 familierne var langt mindre interessante. Derfor stoppede jeg med at spille det langt hurtigere, end jeg havde gjort med Sims 2.
Sims 4 ville reducere mig til bare at være tilskuer, mens simmerne saboterede mine planer, og tvinge mig til at lade en simmer befinde sig et bestemt sted i nabolaget bare for at få en plante til at udvikle sig. Dette var ikke, hvad jeg havde brug for.
Mit problem er nok, at jeg har brug for mere dybde i spillene og ikke bare mere glimmer.
Til Erpe: Jeg synes det er svært at vurdere hvilke simsspil jeg brugte mest tid på. I sims 1 brugte jeg en del tid på at designe tøj til simmerne foruden at spille og bygge. Da det var sims 2 sad jeg rigtig meget og ventede den tid det tog at finde og downloade ting til spillet...Det gik jo ikke så hurtigt dengang på nettet...høhø og i sims 3 brugte jeg ocenaner af timer på at bygge nabolag fx...men i sims 4 har jeg brugt meget tid på at bygge kulisser op til brug for historier og opgaver...men jeg tænker at selve det at spille spillet...hmm det har jeg nok gjort mest i sims 4 faktisk, selvom sims 2 følger tæt trop![/quote]
I spiller anderledes end mig. Downloads har jeg aldrig brugt speciel megen tid på. I Sims 2 brugte jeg derimod oceaner af tid på at spille hver enkelt af de medfølgende familier og især i det første nabolag Pleasantview/Nydeligrup, hvor familierne jo var meget forskellige. Men også i de to andre nabolag, selvom familierne der knap var så interessante. Jeg startede forfra masser af gange og fandt hele tiden på nye måder at spille familierne på. Især Pleasantview udfordrede min fantasi.
Udvidelsespakkerne gav nye muligheder. Dog alt for få til prisen.
Sims 3 familierne var langt mindre interessante. Derfor stoppede jeg med at spille det langt hurtigere, end jeg havde gjort med Sims 2.
Sims 4 ville reducere mig til bare at være tilskuer, mens simmerne saboterede mine planer, og tvinge mig til at lade en simmer befinde sig et bestemt sted i nabolaget bare for at få en plante til at udvikle sig. Dette var ikke, hvad jeg havde brug for.
Mit problem er nok, at jeg har brug for mere dybde i spillene og ikke bare mere glimmer.
Erpe- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Undskyld men dybde i simsspil kommer ikke fra EA....det kan det slet ikke...det kommer fra en selv og fra hvor megen fantasi man har i behold!!!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Teoretisk set kunne det godt. Men målgruppen er jo især skolepiger, der ikke forventes at være modne nok til at klare mere dybde. Så EA lægger vægt på tøj, makeup og glimmer i stedet for. Samt at gøre simmerne mere autonome, så vi kan nøjes med at være tilskuere en stor del af tiden.Anbodil skrev:Undskyld men dybde i simsspil kommer ikke fra EA....det kan det slet ikke...det kommer fra en selv og fra hvor megen fantasi man har i behold!!!
Dette passer ikke til mig. Men jeg må da indrømme, at det passer fint til målgruppen. Derfor er det svært at bebrejde EA, at spillene laves på denne måde.
Tak for svarene! Jeg havde brug for dem. Men nu må jeg hellere afslutte diskussionen, da vi er for langt fra hinanden.
Jeg har stor respekt for jeres måde at spille på. Det er bare ikke noget for mig. Så min konklusion må desværre nok være, at jeg skal holde mig væk fra Sims spillene (højst med undtagelse af Sims Freeplay), og så bare fortsætte med mine andre spil.
Lev vel!
Jeg har stor respekt for jeres måde at spille på. Det er bare ikke noget for mig. Så min konklusion må desværre nok være, at jeg skal holde mig væk fra Sims spillene (højst med undtagelse af Sims Freeplay), og så bare fortsætte med mine andre spil.
Lev vel!
Anbodil skrev:Undskyld men dybde i simsspil kommer ikke fra EA....det kan det slet ikke...det kommer fra en selv og fra hvor megen fantasi man har i behold!!!
Bravo, jeg kan ikke være mere enig.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2672
Geografisk sted : Nordsjælland
Vi definerer ikke dybde ens. For så vidt jeg kan se, så er I bare meget mere kunstnerisk anlagte, end jeg er. Derfor har I jo også stor fornøjelse ud af bare at være kreative. Det har jeg derimod ikke, fordi jeg er gamer og overhovedet ikke hverken kreativ eller kunstner.simsister skrev:Anbodil skrev:Undskyld men dybde i simsspil kommer ikke fra EA....det kan det slet ikke...det kommer fra en selv og fra hvor megen fantasi man har i behold!!!
Bravo, jeg kan ikke være mere enig.
Ja det har du sikkert ret i Erpe! God vind!!
Anbodil skrev:Undskyld men dybde i simsspil kommer ikke fra EA....det kan det slet ikke...det kommer fra en selv og fra hvor megen fantasi man har i behold!!!
Helt enig - tænk bare på alle de historier vi hver i sær har brygget sammen i årernes løb. Når jeg løber mine statistiker igennem på min side har har jeg haft rigtig mange læsere på mine historier "derinde" - og det gør jo at jeg af og til får ideer til nye.
Gæst- Gæst
Ja netop. Mit "problem" er, at jeg ikke kan blive færdig med én historie, før den næste ligesom har bygget sig op, og som jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang med. Og for øvrigt god vind "erpe" - vil jeg lige skyde ind, at man sagtens kan være en fantasifuld og kreativ GAMER. Hav det rart med de spil du vælger.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Der er spil, der er en blanding. Men som gamer ønsker man jo især at skabe succes og fremgang. Dette kan man kun til dels i Sims spillene. Dog langt mere i de mobile Sims spil end i PC spillene.simsister skrev:Ja netop. Mit "problem" er, at jeg ikke kan blive færdig med én historie, før den næste ligesom har bygget sig op, og som jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang med. Og for øvrigt god vind "erpe" - vil jeg lige skyde ind, at man sagtens kan være en fantasifuld og kreativ GAMER. Hav det rart med de spil du vælger.
I krigsspil er der normalt intet kreativt. Altså udover at eksperimentere lidt med den strategi, som man bruger til at vinde. De spil, som jeg især spiller for tiden (Airport City og Township) handler om at opbygge byer. Her bestemmer man selv, om man også vil bruge tid, penge og resourcer på også at bygge veje og andre dekorative ting. Det har ingen indflydelse på spillet. Så det gør jeg derfor normalt ikke.
Erpe skrev:Tak for svarene! Jeg havde brug for dem. Men nu må jeg hellere afslutte diskussionen, da vi er for langt fra hinanden.
Lev vel!
"Lev vel"? Så troede jeg "diskussionen" var afsluttet, men nej, åbenbart ikke! Jeg gider i hvert fald ikke mere!
Ja, vi/I kommer da godt nok langt omkring i denne tråd om spillets fødselsdag, men det er jo ikke første gang, at det er løbet lidt af med os.
Jeg synes nu, at det var fornøjeligt at læse om jeres historik med Sims-verdenen - og DEN del var jo reel nok i relation til denne tråd, kan man sige.
- og så glæder jeg mig blot til den næste gave fra EA.
Jeg synes nu, at det var fornøjeligt at læse om jeres historik med Sims-verdenen - og DEN del var jo reel nok i relation til denne tråd, kan man sige.
- og så glæder jeg mig blot til den næste gave fra EA.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3058
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Side 2 af 2 • 1, 2
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum