DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

20 års fødselsdag

3 deltagere

Go down

20 års fødselsdag Empty 20 års fødselsdag

Indlæg af Erpe Lør 8 Feb 2020 - 9:20

Sims spillene har netop haft 20 års fødselsdag, da Sims 1 udkom d. 4. februar, 2000. Så det er tid til at tænke tilbage over, hvordan spillene har udviklet sig i disse 20 år. Se https://www.bbc.co.uk/newsround/51266122

Sims 1 blev meget populært. Jeg husker stadig en lille gruppe Sims 1 fans, der i Sims 2 forummet var sure over, at Sims 2 overhovedet var blevet udgivet. Men flertallet kunne jo godt se, at Sims 2 var et meget flottere spil.

Sims 2 var da også det første Sims spil for mig og et fantastisk spil. Sims 1 købte jeg først senere fir at se, hvad det var. Men jeg spillede det aldrig af betydning.

Men jeg kan ikke undgå at tænke næsten mere om, hvad der er sket med forummerne gennem årene? For Sims 2 forummet havde jo mange hundrede indlæg om dagen. Det var domineret af 11-14 årige, der var mest aktive i offtopic området, der vist bare hed “Snak”. Her diskuterede de alt i deres liv og aftalte også somme tider at mødes. Ellers var emnerne lektier, kærester, lærere og fester. I “Snak” kom der altid omkring 500 nye indlæg dagligt. De øvrige områder, der handlede om spillene, var mere rolige. Her var det voksne Sims-spillere, der dominerede. Altså undtagen, når der lige var udkommet en ny udvidelsespakke. For så kom der pludselig flere hundrede indlæg i timen fra de 11-14 årige.

Så skiftede vi til Sims 3 forummet. De 11-14 årige forsøgte også at skifte til dette forum. Men de kunne kun få adgang ved at lyve om deres alder. Det var der så nogle ganske få, der gjorde. Men de forsvandt øjeblikkeligt igen, da de opdagede, at de var alene. Desuden skrev de jo, at de ikke brød sig om at snyde med deres alder.

Så kom Sims 4 forummet og med langt færre brugere. Endog så få, at moderatorerne forsvandt, og til sidst blev forummet jo så lukket.

En lignende udvikling skete også i de engelsksprogede Sims forummer, der under Sims 2 var umulige at overkomme, fordi der kom mange tusinde nye indlæg i timen. Men som jo også gennem årene fik færre og færre aktive brugere.

Det er ikke mit indtryk, at antallet af Sims spillere er faldet tilsvarende. Så det virker mere som om, at folk nok stadig spiller Sims. Men tilsyneladende uden at være lige så optaget af spillene, som de var tidligere. I hvert fald virker det som om, at de har fået mindre og mindre behov for at diskutere spillene i forummerne?

Alligevel er Sims 4 vel det spil, der har flest udvidelser og, som folk derfor har brugt flest penge på?
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

20 års fødselsdag Empty Sv: 20 års fødselsdag

Indlæg af Anbodil Lør 8 Feb 2020 - 9:33

Øhh Erpe vi har altså en tråd om sims 20 års fødselsdag næsten nedenunder din...kan du ikke være sød at flytte dit indslag derind?? Vi prøver trods alt at holde et minimum af orden herinde..tak. Glad i smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

20 års fødselsdag Empty Sv: 20 års fødselsdag

Indlæg af Erpe Lør 8 Feb 2020 - 10:15

OK. Det kiggede jeg ellers efter uden at finde noget.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

20 års fødselsdag Empty Sv: 20 års fødselsdag

Indlæg af MonaSolstraale Lør 8 Feb 2020 - 12:57

Jeg låser denne tråd Smile

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

20 års fødselsdag Empty Sv: 20 års fødselsdag

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum