The sims AI
4 deltagere
Side 1 af 1
The sims AI
Jeg faldt over denne video som er såre interessant, når det drejer sig om hvordan sims adfærd er bygget op.
I kommentarene nedenunder forklarer en simsdesigner bl.a. at simmerne er kodet til at leve i nuet, hvilket forklarer hvorfor det er dig, som skal sørge for, at de når de mål du har sat dig for din/dine simmere. De søger det ikke selv.
I kommentarene nedenunder forklarer en simsdesigner bl.a. at simmerne er kodet til at leve i nuet, hvilket forklarer hvorfor det er dig, som skal sørge for, at de når de mål du har sat dig for din/dine simmere. De søger det ikke selv.
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3373
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg
MonaSolstraale synes godt om
Sv: The sims AI
Right. Mine simmere er jævnligt bange for, de ikke når sine mål med livet. De føler, nogen kontrollerer deres liv. Det har de jo ret i.
Noget andet er, at jeg egentlig ikke har konkrete mål med mine simmere. De lever til dels i nuet, og det støtter jeg.
Noget andet er, at jeg egentlig ikke har konkrete mål med mine simmere. De lever til dels i nuet, og det støtter jeg.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1178
Join date : 23/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Randers, Denmark
MonaSolstraale og Anbodil synes godt om
Sv: The sims AI
Jo men jeg tænker også at det med at leve i nuet, altså søge omgivelserne for at få tilfredsstillet her og nu behov...er kommet på tværs af bryllupspakken. At de skal gennemgå alle de ritualer man sætter dem for fyldestgør ikke nødvendigvis deres her og nu behov...men det er måske blevet fikset??? Jeg har indtil nu kun set fortvivlede spillere, som i al fald ikke kunne gennemføre deres drømmebryllup sådan som de havde planlagt det. Jeg synes bare at det gir een en forståelse af hvorfor simmere ind i mellem gør som de gør, selvom man undre sig!!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3373
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg
MonaSolstraale synes godt om
Sv: The sims AI
Tak for at dele den video Anbodil
Den var virkelig interessant og nørdet. Den fortæller jo en hel del om spillets usynlige koder og hvad det er der styrer vores simmere bag facaden, som vi før har talt om.
Den fortæller også hvorfor simmerne gensvarer og og former sig efter spillerens personlighed og ubeviste prioriteringer. Man så og sige sår og gøder de personlighedstyper man er tiltrukket af.
At spillet også er kodet til at supplere med de karaktere man aldrig selv har tænkt sig til gør det bare mere farverigt og sjovt. Selv om man må forstå det som alle townies er blanke lærreder udstyret med nogle tilfældige (ofte negative) karaktertræk og rædselsfuldt tøj. De appellere ubevist til en tur i CAS på godt og ondt, hvis man ikke vælger at slette dem.
Jeg elsker også forklaringen på hvorfor simlish appellere så meget til historiefortælling fordi det er en form for volapyk man kan fortolke som man vil.
Den var virkelig interessant og nørdet. Den fortæller jo en hel del om spillets usynlige koder og hvad det er der styrer vores simmere bag facaden, som vi før har talt om.
Den fortæller også hvorfor simmerne gensvarer og og former sig efter spillerens personlighed og ubeviste prioriteringer. Man så og sige sår og gøder de personlighedstyper man er tiltrukket af.
At spillet også er kodet til at supplere med de karaktere man aldrig selv har tænkt sig til gør det bare mere farverigt og sjovt. Selv om man må forstå det som alle townies er blanke lærreder udstyret med nogle tilfældige (ofte negative) karaktertræk og rædselsfuldt tøj. De appellere ubevist til en tur i CAS på godt og ondt, hvis man ikke vælger at slette dem.
Jeg elsker også forklaringen på hvorfor simlish appellere så meget til historiefortælling fordi det er en form for volapyk man kan fortolke som man vil.
_________________
Mona Solstraale
Anbodil synes godt om
Sv: The sims AI
Anbodil skrev:Jo men jeg tænker også at det med at leve i nuet, altså søge omgivelserne for at få tilfredsstillet her og nu behov...er kommet på tværs af bryllupspakken. At de skal gennemgå alle de ritualer man sætter dem for fyldestgør ikke nødvendigvis deres her og nu behov...men det er måske blevet fikset??? Jeg har indtil nu kun set fortvivlede spillere, som i al fald ikke kunne gennemføre deres drømmebryllup sådan som de havde planlagt det. Jeg synes bare at det gir een en forståelse af hvorfor simmere ind i mellem gør som de gør, selvom man undre sig!!
Vedrørende bryllupper vil jeg sige at øvelse gør mester. Jeg har efterhånden holdt rigtig mange bryllupper i Sims4 uden problemer med at opfylde ritualer og mål.
Måske er der blevet rettet på nogle fejl?
Måske skyldes det også at jeg nogle gange har genspillet et bryllup flere gange for at få de screenshots jeg er tilfreds med. At være en nørd er ingen forhindring
Jeg vil medgive at man næsten ingen indflydelse har på hvordan gæsterne opfører sig, men pyt! Det kan der komme nogle overraskende situationer ud af.
_________________
Mona Solstraale
Anbodil synes godt om
Sv: The sims AI
Jeg synes, at videoen meget godt beskriver nogle af de basale tanker, som EA har gjort sig undervejs igennem de forskellige spil - og måske netop forbedret AI'en fra version til version.
Det fortæller jo også lidt om, at hvad vi betragter som naturlige reaktioner for de enkelte simmere og NPC'ere, jo vitterligt har rigtig mange grundlæggende "opbygninger", som skal spille sammen, så simmernes handlinger netop BLIVER naturlige.
Respekt for det, for det synes jeg faktisk ofte fungerer rimeligt fornuftigt.
Men jeg skal da også lige love for, at AI har fået alles bevågenhed lige pludseligt, efter eks nyheden om denne ansøgningsrobot kom i mediernes søgelys.
Min måde at spille på går bestemt også væsentligst i retning af at opfylde ganske få kortsigtede mål/stræbener - og yderst sjældent de mere langsigtede, som jeg synes nemt kommer til at styre simmerens hverdag ALT for meget, når der eks skal produceres 20 lys på lysstøberen, inden simmeren når næste level.
Det vil jo tage en evighed.
Næh, så er det nemmere at leve i nuet, som I også skriver - og så snuppe et kortsigtet mål eller stræben engang imellem, når de ligger lidt mere lige for.
- I øvrigt er langsigtede mål også helt ligegyldigt, hvis man kun vil historiefortælle.
Det fortæller jo også lidt om, at hvad vi betragter som naturlige reaktioner for de enkelte simmere og NPC'ere, jo vitterligt har rigtig mange grundlæggende "opbygninger", som skal spille sammen, så simmernes handlinger netop BLIVER naturlige.
Respekt for det, for det synes jeg faktisk ofte fungerer rimeligt fornuftigt.
Men jeg skal da også lige love for, at AI har fået alles bevågenhed lige pludseligt, efter eks nyheden om denne ansøgningsrobot kom i mediernes søgelys.
Min måde at spille på går bestemt også væsentligst i retning af at opfylde ganske få kortsigtede mål/stræbener - og yderst sjældent de mere langsigtede, som jeg synes nemt kommer til at styre simmerens hverdag ALT for meget, når der eks skal produceres 20 lys på lysstøberen, inden simmeren når næste level.
Det vil jo tage en evighed.
Næh, så er det nemmere at leve i nuet, som I også skriver - og så snuppe et kortsigtet mål eller stræben engang imellem, når de ligger lidt mere lige for.
- I øvrigt er langsigtede mål også helt ligegyldigt, hvis man kun vil historiefortælle.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3059
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
MonaSolstraale og Anbodil synes godt om
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum