Er I kommet jer over forumlukningen?

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Re: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg by MonaSolstraale on Man 3 dec 2018 - 21:06

Jeg har ikke haft engelsk siden jeg forlod folkeskolen i 1973. Jeg har ikke rejst så meget (ud over i Norge og Sverige), så det er begrænset hvor meget jeg har haft brug for engelsk.
Jeg har derfor haft stor glæde af, at blive bekendt med Google Translate Smile Desværre havde jeg ikke den mulighed da vi adopterede vores to børn og det var en evig plage, at skulle skrive tre-måneders reporter til det børnehjem vi havde adopteret fra.

Jeg tænker også, at det har givet lidt stof til eftertanker, at protesterne fra de danske Forummedlemmer, har været så massive og fra så mange sider. Selv om det ikke har ændret beslutningen om forumlukningerne, håber jeg at det er blevet bemærket her og der.
Jeg har gjort hvad jeg kunne med mit begrænsede ordforråd Rolling Eyes Det er især de Australske Forummedlemmer der har vist støtte. De har jo også selv prøvet kuren Wink
Jeg syntes egentlig det er en rigtig beslutning, at boykotte forummet, men samtidig kan jeg ikke nære mig for, at puste lidt til de gløder der ulmer rundt omkring. Jeg har sørget for at lave en signatur, der tydeligt henviser til DK Simlingerne. Jeg kan desuden godt lide at følge Creative Corner og flere af trådene der Embarassed

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by Erpe on Man 3 dec 2018 - 22:00

Man lærer ikke meget sprog ved at rejse, medmindre man da ligefrem besøger et andet land i mindst et halvt år. Selvfølgelig brugte jeg fransk, da vi holdt en uges ferie i Paris og engelsk, da vi holdt en uges ferie i London. Men virkningen var stortset væk en uge efter, at vi var kommet hjem.

DK Simlingerne er en fin løsning. Den har bare en stor ulempe:
1. Den sidste måned det officielle forum var åbent, kom der omkring 5 nye brugere, der virkede til at være meget unge. For de skrev alle bare noget om, at deres spil ikke virkede mere, uden at uddybe det yderligere. Sådan gør kun meget få, hvis de ikke er børn. Men man kan jo hjælpe dem alligevel ved at stille uddybende spørgsmål.
2. I det nye forum her har der ikke været bare et eneste tilfælde, hvor børn har spurgt om hjælp på samme måde. Så de kan jo åbenbart ikke finde os her. Eller også tør de ikke oprette en bruger i et uofficielt forum.

Erpe

Antal indlæg : 81

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 3 dec 2018 - 22:08

Ja det er også rigtigt. Det kan godt være vi er svære at finde. Måske sku vi få offentlig gjort DK simlinger på FAcebook. Den side henviser alligevel hertil. Men det må jeg lige "tale" med medlemmerne om.
Men ting tager tid, og som du selv skrev Erpe, så var det lige inden det danske forum lukkede, at vi fik 5 nye medlemmer, og det forum har dog eksisteret i mange mange år.
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Man 3 dec 2018 - 22:20

Den type medlemmer er jo heller ikke rigtige medlemmer. For de forsvinder så godt som altid igen lige så snart, at de har fået svar på deres spørgsmål. Det er korrekt Anbodil, at de kom lige inden, at forummet lukkede, selvom der også havde været nogle få af samme type tidligere. Men dette tyder jo bare på, at der var flere, der fik tekniske problemer netop på det tidspunkt. Så erfaringen viser jo bare, at vi kun kan holde på voksne Sims spillere, og dem kommer der jo nærmest aldrig nye af. EA’s høje salgstal viser derimod, at der kommer rigtigt mange nye i alderen 11-14 år. Bare ikke i forummerne.

Erpe

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tirs 4 dec 2018 - 0:35

Mon ikke de unge mennesker i stadig større grad bruger de off. medier, som Twitter og facebook, m.m. i stedet for forums....det tænker jeg! Wink
Men You tube og blogs er også meget brugt i dag af simsspillere. Det er nok bare os voksne som er "gammeldags".... Very Happy
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Tirs 4 dec 2018 - 9:53

Jeg tror, at de helt unge 11-15 årige ganske enkelt er for generte til at diskutere de “romantiske” ting i spillet. Så de nøjes nok bare med at kigge. Både i forummerne og på andre sociale medier.

Dem, der lægger videoer ud på youtube og andre steder, er som regel yngre voksne, der bare kan lide at gøre den slags af en eller anden grund. Der er ikke så mange af denne type. Men dem, der gør det, er oftest særdeles produktive og bliver bare ved i årevis.

Erpe

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Tilbage til toppen