DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er I kommet jer over forumlukningen?

+5
simsister
BoergeOf61
MonaSolstraale
Anbodil
Erpe
9 deltagere

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Lør 10 Nov 2018 - 15:34

Jeg håber bestemt at de tager dig alvorligt Erpe. Det burde de gøre muskler
Det er umuligt at gætte på, hvem der kunne finde på at give dig et svar.

Jeg kan stadig godt lide at følge den kreative del af Forummet, og da jeg opdagede at der var kommet en ny kommentar til Simsister i tråden: Closing Down, kunne jeg ikke nære mig for at svare Duende, at han ikke skulle regne med at Simsister så hans kommentar. Jeg skrev også at fordelen ved vores private forum er, at vi har lov til at spørge hinanden om hjælp, uden straks at blive henvist til AHQ

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 10 Nov 2018 - 15:38

Grunden til, at jeg ikke forventer et svar (og især ikke lige med det første) er jo, at de helt sikkert skal have tingene diskuteret internt. Moderatorerne i Irland tør næppe svare på kritikken, før de ved, hvordan guruerne forholder sig. Problemet er bare, om der overhovedet er nogen, der vil tage initiativ til at gøre mere ved sagen?
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Lør 10 Nov 2018 - 15:44

EA_David har netop lukket en tråd, hvor de forsøgte at diskutere Forummet og måden det bliver moderet på. Den levede tre dage Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 10 Nov 2018 - 15:50

Ja, de tillader ikke denne diskussion i forummet. Det var netop derfor, at jeg i stedet sendte min lange redegørelse privat til 2 guruer, 2 moderatorer samt til forumadministratoren EA_Mage. Især SimGuruKate håber jeg på, og grunden til, at jeg også sendte den til SimGuruGrant var nok, at Kate sikkert har mindre lyst til bare at ignorere problemet, når hun ved, at Grant også fik mailen.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Timian2 Lør 10 Nov 2018 - 17:30

Det ville da være rart at få en fornemmelse af at blive hørt, det er klart.
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Rose Lør 10 Nov 2018 - 17:49

Nu har jeg jo siddet som "Borgmester" på forummet, inden skiftet til Sims 4.
Dengang havde jeg en kontaktperson i EA Sverige, som de andre nordiske forummer også havde.
Jeg var lønnet med 5 timer om ugen.

Derudover var det mig, der skulle 'ansætte' moderatorere samt administrere hvilke forums og underforummer det danske forum ønskede.

I 2012 blev jeg færdiguddannet som skolelærer, og var pga. reglerne om supplerende dagpenge, nødsaget til at stoppe i jobbet. Det var midt i en tid, hvor forum-ændringer "oppefra", fornemmede jeg på min svenske kontakt, allerede var på vej. De var derfor måske mest af alt lettede over, at jeg stoppede.
Det kan stadig nage mig at moderatorerne blev overladt til sig selv i perioden mellem mit stop, og Sims 4 fora'ets opståen.

og ja - jeg har stadig kontaktoplysningerne på min svenske kontakt - men hun er pt på barsel.
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 36
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 10 Nov 2018 - 18:13

Rose, I Sims 2 tiden havde vi en SimsBorgmester fra EA Danmark i det danske forum, og han udpegede moderatorer blandt forummets medlemmer. Desuden diskuterede han ugentligt forummet med moderatorerne.

Det engelske forum blev derimod både i Sims 2 tiden og i Sims 3 tiden modereret af spiludviklerne, der jo i det mindste var glade for, at nogen interesserede sig så meget for det spil, som de arbejdede på.

Men uden, at vi egentlig lagde mærke til det, så skete der noget ret voldsomt fra Sims 3 til Sims 4 vedrørende det engelske forum. For i mellemtiden havde EA oprettet en særlig afdeling i Galway, Irland til at tage sig af forummerne for alle EA’s spil. Disse forumadministratorer og moderatorer kender ikke de enkelte spil, og tilsyneladende er der ikke en eneste af dem, der interesserer sig det mindste for Sims spil. De ansatte i Galway er dog generelt interesserede i spil. For mange af dem er flyttet til Galway fra Tyskland, England eller endog fra Østeuropa udelukkende for at komme til at arbejde for EA.

Så hele problemet er, at moderatorerne er hardcore action gamers, sports gamers og lignende. Men EA burde have forudset, at de hader Sims spil (og casual games) og derfor ikke dur som moderatorer i et Sims forum. Det er endog gået værre, end man kunne frygte, hvilket formentlig skyldes, at EA community managers (først SimGuruDrake og nu SimGuruKate efter, at Drake forlod EA) ikke har overvåget moderatorerne sådan, som jeg tror, at EA havde tænkt sig. Formodentlig blev denne overvågningsopgave ikke gjort klart for SimGuruDrake, og hun blev derfor fanget mellem sin loyalitet til kollegerne i Galway og sit ansvar for, at forummet fungerede. Hun lavede forumreglerne, men kan ikke undgå at have observeret, at moderatorerne stortset bare ignorerede forumreglerne 100% og “modererede”, som det passede dem. Så jeg har en mistanke om, at dette problem var en af årsagerne til, at Drake forlod EA. SimGuruKate har “løst” problemet på en lidt anden måde ved bare at overlede forummet til EA Galway og så selv koncentrere sig om twitter.

Så et eller andet er gået galt for EA. For det kan bestemt ikke passe, at EA er interesseret i, at kunderne skal føle sig uvelkomne i forummet og blive ydmyget af moderatorerne, der jo behandler dem som uvorne børn, selvom de aktive i forummet for det meste er ældre, end de unge moderatorer jo formentlig er.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Rose Søn 11 Nov 2018 - 21:40

Erpe skrev:
I Sims 2 tiden havde vi en SimsBorgmester fra EA Danmark i det danske forum, og han udpegede moderatorer blandt forummets medlemmer. Desuden diskuterede han ugentligt forummet med moderatorerne.

1. Jeg var SimsBorgmester på SIMS 3 forummet ! Den er ikke længere end at det var jeg.
Jeg overtog 'tjansen' i september 2011 og stoppede pr. 31. august 2013. Det var lønnet at sidde som borgmester. At være moderator var frivilligt arbejde.
2. Da jeg var Borgmester, var der ikke andre end mig, og de moderatorere der var på forummet da jeg overtog + de to jeg fik 'ansat' til at moderere.


Erpe skrev:Men uden, at vi egentlig lagde mærke til det, så skete der noget ret voldsomt fra Sims 3 til Sims 4 vedrørende det engelske forum.

Samme skred skete jo hos det danske forum. Jeg stoppede, og pludselig var moderatorerne overladt til sig selv - der var ingen tovholder på det danske forum fra september 2013 og op til Sims 4  udkommer i september 2014 - hvor forummet også er fuldt oprullet til Sims 4 versionen. I forbindelse med oprulningen, kommer der ingen informationer til moderatorerne ift. deres kommende rolle / ingen rolle.
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 36
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Søn 11 Nov 2018 - 22:01

Rose, EA ansatte en række SimGuruer til de skandinaviske Sims 4 forummer. Den danske hed SimGuruTomas. Men alle de skandinaviske guruer var også moderatorer i de andre landes forummer. Så de deltes om arbejdet.

Men EA havde jo rettet Sims 4 100% mod de helt unge nye Sims spillere ved at simplificere spillet og derved få Sims 4’s minimumskrav så langt ned, at det kunne køre på de 11-15 åriges bærbare, som de jo mest har fået til at lave lektier på. Derfor var der et stort frafald af de voksne Sims spillere, der enten holdt sig til Sims 3 eller helt holdt op med at spille Sims spil. Desuden kan man vist ikke oprette en bruger til forummerne medmindre, at man er gammel nok til at have sit eget betalingskort, ligesom man jo heller ikke kunne til Sims 3 forummerne. (Dette var årsagen til, at de mange helt unge i det danske Sims 2 forum ikke fulgte med over i Sims 3 forummet!) Så antallet af daglige indlæg i Sims 4 forummerne faldt så hurtigt, at de skandinaviske SimGuruer åbenbart blev sat fra bestillingen. Først her i august blev forummerne så endelig lukket for nye indlæg.

Det tyske Sims forum kører stadigvæk med både almindelige moderatorer og SimGuruer. Men det hjælper jo også, at to af Galway moderatorerne er der (EA_Leloo og EA_Joker), fordi de er kommet fra Tyskland.

Vi kan håbe på, at det næste Sims spil igen bliver mere avanceret, fordi de bærbare skolekomputere jo også bliver bedre med tiden. Men vi får desværre aldrig EA til at rette et Sims spil direkte mod de voksne Sims spillere. For vi er næppe mere end et vist antal tusinde, hvor EA jo sælger millioner af kopier af Sims spillene til de 11-15 årige, selvom vi ikke ser dem i forummerne.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Timian2 Søn 11 Nov 2018 - 22:52

Rose. Det år var jeg alene derinde. Det var kun mig. Og jeg fik ingen besked om det nye forum, pludselig var det gamle bare lukket ned. Jeg står faktisk stadig som moderator med rettigheder på Sims4, men da jeg efter ½ år spurgte om det var meningen jeg skulle bruge dem, fik jeg at vide at jeg jo ikke havde vist interesse derinde. Og på forummets opslag stod der kun Simguru Tomas. Ikke særligt pænt. Jeg er ikke imponeret
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Man 12 Nov 2018 - 9:15

Det er min fornemmelse, at EA Galway totalt har overtaget administrationen af både alle Sims forummerne og alle EA’s øvrige spilforummer. SimGuruTomas var formentlig ansat i EA’s danske support for Sims spil, der blev lukket i 2017. Så hverken han eller de øvrige guruer fra holdet, der skulle administrere de skandinaviske Sims 4 forummer, er her mere. De blev vel enten fyret eller overført til andre afdelinger i EA.

Problemet med de skandinaviske Sims forummer var jo så, at ingen af administratorerne i EA Galway taler dansk eller andre skandinaviske sprog. Så de besluttede tilsyneladende i stedet bare at lukke disse forummer i august i år.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 1 Dec 2018 - 14:53

MonaSolstraale skrev:Jeg håber bestemt at de tager dig alvorligt Erpe. Det burde de gøre [smiley]https://2img.net/u/4012/73/20/86/smiles/638278246.png[/smiley]
Det er umuligt at gætte på, hvem der kunne finde på at give dig et svar.

Som ventet har de ikke givet mig noget svar. Men de tager mig alvorligt alligevel bare på en lidt overraskende måde. For selvom jeg selv kun kunne adressere mit indlæg til de maksimale 5 modtagere, så har de nu koblet yderligere 1 modtager på diskussionen, så der nu er hele 7 deltagere i “diskussionen”. Den nye deltager er EA_David, men jeg aner ikke, om han er noget særligt, siden de valgte at koble netop ham på i stedet for en af de andre moderatorer som f. eks. EA_Leloo?

Jeg kan nu se, at EA_Lanna bannede mig for 3 måneder, fordi hun mente, at mit indlæg i forummet var politisk. Dette er jeg dybt uenig i, da det blot handlede om EA’s målgruppe for Sims spil samt Sims spillenes markedsføring. Selvfølgelig kan man påstå, at alt er politisk og, at mit indlæg handlede om EA’s markedspolitik. Men hvis SimGuruDrake havde ment dette, så havde hun jo skrevet, at vi ikke måtte diskutere EA’s markedsføring i stedet for bare at skrive, at vi ikke måtte diskutere politik. Derfor er jeg 100% sikker på, at det var landenes politik og ikke EA’s, som hun ønskede at forbyde i forumreglerne. Desuden har der jo været mange andre indlæg i forummet, hvor målgruppen for Sims spil og spillets markedsføring har været diskuteret.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Lør 1 Dec 2018 - 19:20

Ved et tilfælde blev jeg opmærksom på at EA_Mage ikke længere er en del af Forummet. Hun har ikke deltaget i debatter siden slutningen af september, hvilket jo meget godt understøtter din antagelse. Hun interessere sig dybest set ikke for Simmerne No
Men nu har hun jo vist handlekraft og lukket et par forummer.... så hun er måske blevet forfremmet Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 1 Dec 2018 - 20:03

Tak, Mona! Dette gjorde mig nysgerrig, og på https://forums.thesims.com/en_US/discussion/922561/the-ea-community-forum-team-introducing-the-team-members#latest fandt jeg ud af, at EA_David siden slutningen af oktober har overtaget EA_Mage’s job. Desuden spiller han minsanten selv Sims i modsætning til alle de andre fra EA Galway! Smile

Så man skulle jo næsten tro, at EA virkelig har lyttet til min kritik af, at moderatorerne har tromlet forumbrugerne ved at behandle dem som uartige børn i stedet for at respektere dem som voksne kunder til EA’s Sims spil! Smile
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Lør 1 Dec 2018 - 22:39

Rigtigt nok, Erpe, men det gør jo nok desværre ikke, at vi får vores danske sims forum tilbage igen. utilfreds
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 1 Dec 2018 - 23:17

Det tror jeg heller ikke, simsister. I hvert fald ikke før tidligst, når EA udgiver det næste grundspil.

Men modereringen af det engelske forum har jo været under al kritik! Jeg har været i masser af forummer - både om diverse spil og om andre ting. Men jeg har aldrig set et forum, hvor antallet af advarsler, “fængslinger” og bans var bare tilnærmelsesvis så højt, som det jo har været i det engelske Sims 4 forum! Tværtimod plejer problemet snarere at være det modsatte. Nemlig at moderatorerne forholder sig ret passive selv over for forum trolls, der bare saboterer diskussionerne ved at fejlcitere, lyve og beskylde andre for at være trolls. Det er efter min opfattelse grotesk, at EA’s moderatorer nærmest forsøger at skræmme så mange af EA’s kunder væk som muligt ved at udelukke en masse af kunderne fra forummet for noget, som ingen moderatorer i ikke-kommercielle forummer normalt påtaler overhovedet!

Så når jeg reagerede ved at sende en lang mail til to SimGuruer og til 3 ansatte hos EA Galway, så skyldtes det to ting:
1. Jeg kunne på denne måde forsøge at hjælpe alle de andre, der har været i det engelske forum siden Sims 1 eller Sims 2.
2. I modsætning til de andre i forummet frygtede jeg ikke selv at blive udelukket fra forummet igen, fordi jeg jo ikke spillet Sims 4 og derfor ikke har brug for forummet til andet end evt at kommentere på Sims Freeplay indlæg, hvilket alligevel ikke er særlig vigtigt for mig - og da især ikke med moderatorer, der ville kunne finde på at banne mig for ingenting bare for at hævne, at de ikke kan få mig til at opføre mig som en skræmt lille dreng med deres “irettesættelser”, der alligevel ikke overholder forumreglerne.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Søn 2 Dec 2018 - 7:25

@Erpe Det er rigtig godt, at have nogle vagthunde, der råber op når tingene ikke går ordentlig til... og de er desværre ikke altid ikke altid særlig populære.
Jeg syntes du har helt ret i din kritik. Det klæder virkelig ikke EA at behandle sine kunder groft og belærende.
Jeg tænker de egentlig ikke har ofret Forummerne særlig meget opmærksomhed, fordi de ikke kan få armene ned over alle de nye fora, som Twitch, Twitter og Facebook.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Søn 2 Dec 2018 - 13:03

@MonaSolstraale
Problemet er, at EA er et alt for stort firma, der har for mange lag fra toppen og ned til bunden. For der er ingen tvivl om, at EA’s top aldrig ville tillade den form for “moderering”, som EA Galway har praktiseret, da den jo skader salgstallene i stedet for at gavne dem, og salgstallene er det eneste, der virkelig interesserer EA’s top.

EA Galway har ansat gamere, der hader Sims spil, til at have ansvaret for forummet. De er interesserede i spil, da de fleste af dem er rejst langvejs bare for at komme til at arbejde for EA. Men altså bare ikke i Sims spil. Desuden har de ikke forstået, hvad moderering går ud på. For de har ikke opført sig som moderatorer, men derimod som et forumpoliti, der ser det som deres opgave at straffe forumbrugerne mest muligt og opdrage dem til at være deres underdanige undersåtter. Forummet er derfor blevet til en slags politistat, hvor politiet selv udsteder dommene, der desuden ikke kan ankes af brugerne. Deres adfærd viser således netop, hvorfor man ikke kan give politiet lignende magt i et rigtigt samfund, fordi politiet jo så på samme måde vil blive overivrige og straffe både skyldige og uskyldige uden at skelne. De føler sig simpelthen bare mere effektive, jo mere de straffer.

Bruger man i stedet moderatorer, der selv interesserer sig for diskussionerne, så får man i stedet næsten altid rigtige moderatorer, der bare forsøger at glatte ud i stedet for at straffe, og det er jo dette moderering bør gå ud på! At det så oftest fører til den modsatte yderlighed, hvor moderatorerne heller ikke smider de brugere ud, der bare er der, fordi de keder sig, og derfor kun er interesserede i at genere og provokere andre brugere, er jo så et helt andet problem. Det kan måske løses, hvis man klager tilstrækkeligt over disse trolls. Men jeg må indrømme, at det gider jeg heller ikke rigtigt selv. Så det bedste er jo nok bare at ignorere trolls, så de forsvinder, fordi de jo keder sig, når de bare bliver ignoreret.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Anbodil Søn 2 Dec 2018 - 14:00

Hmmm er EA mon klar over at det er sådan det forholder sig med GalWay på forummerne..eller hvad det nu hedder?? For HVIS de er det og ikke har ændret på forholdene, så må de jo være tilhængere af det der politistat noget... scratch eller hva??
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Søn 2 Dec 2018 - 14:06

Øhhh, den der mistænkeliggørelse af politiet generelt kan jeg bestemt ikke stå inde for. Men ellers kan det jo godt være, der er et gran af sandhed her. I det mindste i det med at ignorere dem. Det har jeg gjort lige siden de lukkede vores danske forum.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Søn 2 Dec 2018 - 14:30

@simsister
Det handler ikke om at mistænkeliggøre politiet. Men derimod om, at i det almindelige samfund er magtens tredeling en nødvendighed. Derfor lader vi politiet gøre det, som de er bedst til, nemlig at efterforske, om der er sket lovovertrædelser. Men det er nødvendigt med uafhængige domstole til at vurdere beviserne og tage stilling til størrelsen af en evt straf. For i alle lande, hvor politiet har mere magt end dette, sker der fejl, fordi politiet falder forfristelsen til bare at arrestere og fængsle folk på mistanke. På samme måde holdes den lovgivende magt uafhængig af både politi og domstole, så den ikke falder for fristelsen til at lave love rettet mod enkeltpersoner.

@Anbodil
Jeg tror, at der er sket en misforståelse, fordi meningen sikkert var, at SimGuruKate (og tidligere SimGuruDrake) skulle fungere som en slags chef over forummet og kontrollere, at modereringerne fulgte ideerne i forumreglerne, der jo i sin tid blev lavet af netop SimGuruDrake. Men EA undervurderede formentlig behovet for denne kontrol, fordi meningen vel var, at EA_Galway bare skulle moderere i overensstemmelse med forumreglerne. Problemerne opstod så, fordi moderatorerne ikke interesserede sig ret meget for forumreglerne, som de åbenbart kun opfattede som en formalitet, og SimGuruDrake havde formentlig ikke fået noget at vide om, at hun skulle være chef for EA_Galway og vejlede og kontrollere dem. Så hun anede vel bare ikke, hvad hun skulle gøre, da hun opdagede, at moderatorerne ikke fulgte ånden i hendes forumregler, men bare moderede efter deres eget hovede og idømte fængslinger og bans af nærmest vilkårlig længde (og vidt forskellige fra gang til gang). Drake forlod så EA. Men om dette var grunden er svært at vide. Kate tog over. Men Kate “løste” jo problemet ved at koncentrere sig om twitter og bare stortset ignorere forummet.

Så vi burde klage til SimGuruKate’s nærmeste chef. Jeg har bare ingen anelse om, hvem dette er, og vedkommende forventer jo desuden næppe at blive kontaktet direkte af nogle af forumbrugerne, da denne kontakt sikkert forventes at ske via moderatorerne og SimGuruKate.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Anbodil Man 3 Dec 2018 - 1:09

Man kan jo ikke altid tage hensyn til div. "fagfolks" forventninger, når det netop er dem man skal klage over. Så må man gå udenom og til deres chefer. jeg har altid lært at det betaler sig langt bedre at gå til hovedet, end til halen... Wink
Så måske skulle man bare gå udenom moderatorer af alle slags og direkte til den del af EAs ledelse som har med markedsføring og reklame/forbrugertilfredshed at gøre... skrive dem et venligt brev, hvor man belyser problemet, og så vente! Det er vel den eneste måde man så kan få afgjort om EA er ligeglade eller ej.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Man 3 Dec 2018 - 11:30

Jeg er i princippet 100% enig, Anbodil. Men problemet er stadig, at der er mange lag i EA og, at vi ikke ved, hvem deres chefer er. Desuden er det jo lidt underligt, at EA’s Community Manager for Sims sidder i Californien, hvis det (som jeg tror) var meningen, at hun også skulle være chef for moderatorerne i EA Galway i Irland. Det er formentlig også netop den nærmest verdensomspændende spredningen af ansvaret, der er årsagen til, at det er gået galt.

Men vi kan kun gætte. For jeg tror som nævnt ikke på, at jeg får svar, selvom alt tyder på, at de seriøst overvejer det, som jeg skrev. Grunden til, at de vil holde diskussionen internt i EA og ikke fortælle mig noget om den, er naturligvis, at de jo ikke kan vide, om jeg evt kunne finde på at offentliggøre deres svar til mig.

Vedrørende forumlukningen tror jeg også, at det kom bag på dem, at vi alle skiftede til et privat forum i stedet for at skifte til det engelske forum sådan, som meningen jo åbenbart var. Så måske vil de alligevel lave et dansk forum igen, når de udgiver det næste store Sims spil, selvom jeg tvivler lidt. Men de overvurderede klart danskernes engelskkundskaber, da de lukkede både den danske support og det danske forum. For dels er ældre danskere i almindelighed ikke gode til engelsk, og dels tvivler jeg også stærkt på, at de 11-15 årige, der er spillets primære målgruppe, allerede er gode til engelsk i den alder. (Derimod er det vist rigtigt, at unge danske voksne idag er blevet rigtigt gode til engelsk, men de dominerer jo hverken gruppen af forumbrugere eller i det hele taget gruppen af kunder til Sims spil.)
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Anbodil Man 3 Dec 2018 - 14:06

Jeg kan kun gi dig ret. Jeg har været meget bedre til engelsk, men hvorfor skulle jeg holde det vedlige, når jeg bruger det så sjældent?? Og at kunne skrive inde på et engelsksproget forum, er bestemt ikke motivation nok for mig...derfor ruster det også lige så stille. Og de unge, som er så vildt bange for at dumme sig i det hele taget, er da slet ikke motiverede for at benytte et engelsksproget forum til spørgsmål, debat og historier...hvor de netop ville være sikre på at "dumme" sig...

Noget andet er at firmaer som er så ugennemsigtige og tilslørede i deres opbygning altid gør mig mistænksom...helt sikkert! Og med alle de bedragssager vi har fået præsenteret i år...tja....hvem ved hvad EA går og skjuler på.... Udspekuleret
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Man 3 Dec 2018 - 14:42

Personlig fik jeg først engelsk i 6. klasse og desuden tysk i 7. klasse. På matematisk gymnasium havde jeg engelsk i 2 år og fransk i 3 år. Så ialt har jeg haft engelsk i 7 år, tysk i 4 år og fransk i 3 år. Men det kan jo ikke rigtigt sammenlignes med folkeskolens nuværende engelskundervisning, hvorom der på undervisningsministeriets side står:
”Faget engelsk er et obligatorisk fag i folkeskolen fra 1. til 10. klasse. Engelskundervisningen er inddelt i fire trinforløb: 1.-4. klasse, 5.-7. klasse, 8.-9. klasse og 10. klasse.

Eleverne skal i faget engelsk lære at kommunikere på engelsk på et selvstændigt niveau med mennesker fra hele verden på baggrund af deres viden om engelsk sprog og deres interkulturelle kompetencer.

Faget engelsk omfatter tre kompetenceområder: Mundtlig kommunikation, skriftlig kommunikation samt kultur og samfund.”


I 5. klasse skal eleverne så vælge 2. fremmedsprog, der enten kan være tysk eller fransk. Men de kan fritages for dette sprog igen allerede i 7. klasse. Så nutidens elever bliver jo meget bedre til engelsk, end vi var. Til gengæld er der ikke mange af dem, der forstår tysk, hvilket jo er lidt af et paradoks, når Danmark bliver mere og mere integreret i EU, hvorved tysk bliver stadig vigtigere for os. Men om EA har ret i, at de da sagtens kan bruge det engelske forum i stedet for det danske, når de er færdige med 10. klasse er jo svært at vurdere?

Mit eget engelsk blev stærkt forbedret på universitet, hvor både lærebøger og forelæsninger i datalogi ofte var på engelsk. Desuden har de 14 år, hvor jeg har skrevet tusindevis af indlæg i det engelske Sims forum også hjulpet betydeligt. Jeg bruger nu engelsk især til at se nyhedsudsendelser på BBC News, CNN og Al Jazeera. Heldigvis gentager de sig selv langt mindre og sender desuden meget færre reklamer, end TV2 News gør.

Tysk brugte jeg engang til at læse skakbøger på tysk. Men det er mange år siden. Men siden august 2017 har jeg frisket det op ved at se ret meget TV på ZDF. Fransk har jeg derimod ikke brugt siden gymnasiet.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 2 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum