DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er I kommet jer over forumlukningen?

+5
simsister
BoergeOf61
MonaSolstraale
Anbodil
Erpe
9 deltagere

Side 5 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 3 Maj 2019 - 17:10

@Simsister Jeg giver dig ret i det er nyttesløst at argumentere med moderatorerne.
EA_Mai forsøger kun at få sig selv til at fremstå "ren" og jeg tvivler på at hun overhovedet er i stand til at beslutte noget som helst.
Det tændte også mig fuldstændig af, at hun skrev: and we hope you feel welcome to share your comments here as we value the feedback from all of you. Det havde klædt hende bedre at lade være, da de lige havde vist at vi IKKE har nogen værdi.

Det kan undre mig at TheSims3.com stadig eksistere (også på dansk) flere år efter at Forummet blev nedlagt. Derfor havde jeg heller ikke forestillet mig at de ville lukke adgangen til det danske TheSims4 Forum. Er det mon billigere at holde liv i?
Det giver ingen mening i mit hoved.

Mht. at forlade det engelske Forum for altid. Det må du selv mærke efter, men jeg tænker at du får ret god feedback fra mange af medlemmerne derinde.
Det er trods alt bare en platform, hvor det er muligt at mødes med andre voksne spillere.... så længe det vare ved.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Fre 3 Maj 2019 - 17:40

Det lyder til, at vi har fået den samme omgang sh.. galt i halsen. Det er især ordene:
"Hi everyone,

As you have noticed, after several months with some of the language forums being read only, it was time to retire the forums completely.

This happened a month ago, so I can confirm it's not a technical issue. We wanted to give you the time to make a copy of any content in the forums you wanted to keep, so I'm sorry to hear you didn't see the notice we posted on the forums beforehand. I totally understand this is not a pleasant discovery now.

This forum is English language only, which enabled to create a space for our Australian Simmers. As explained in the past and according to the rules, creating a community in another language than English in this space is not an option."

Det er det, der får nakkehårene til at rejse sig hos mig, fordi det ikke blev gjort klart dengang i juli 2018, da beslutningen blev truffet, hvor vi fik den anden meddelelse på det danske forum, som du har pointeret nedenunder. Og som jeg ser det, var der IKKE tale om nogen deadline. Jeg synes ikke selv jeg er specielt sart, men jeg har aldrig kunnet klare folk, der lyver. Og det med at der skulle have været skrevet en besked og sat på det lukkede danske forum er decideret løgn, så nej, jeg gider dem ikke mere. Uanset hvor mange medlemmer, der giver feedback, kan disse moderatorer eller gurus jo stadig banke mig i hovedet med deres regler og falskhed, og det orker jeg ikke.

Erpe skriver om det økonomiske, og jeg var egentlig klar til, at vi måtte undvære det gamle forum, fordi det ikke kunne opretholdes af finansielle grunde. The Sims 3 forummet var og er en pengemaskine. I Sims 3 blev vi jo hele tiden tilbudt enkelte downloads, som man så skulle betale for. Det sker i det mindste ikke i Sims 4.

Vi oplevede da også, at vi rent faktisk ikke havde nogen moderator (simguru Tomas), og jeg har erfaret, at der heller ikke eksisterer nogen dansk hjælp til spillet længere. Tab af de dele er heller aldrig blevet annonceret nogen steder. Til gengæld boltrer disse simguruer sig bl.a. i noget de kalder "Guru Garage", hvor de sender videoer med, hvordan de synes, man skal spille o.s.v. De er vist nået til nummer 8, og de flagrer ligeledes lystigt rundt på Twitter, Twitch og andre sociale chat medier. De kan da rende mig noget så grusomt.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 4 Maj 2019 - 0:06

Den oprindelige plan var, at de skandinaviske forummer skulle have de samme moderatorer. SimGuruTomas var det danske medlem af moderatorgruppen, der også bestod af en norsk og en svensk moderator. Men det kom formentlig bag på EA, at der var så ekstrem lille aktivitet i Sims 4 forummerne sammenlignet med Sims 3 forummerne, selvom det danske Sims 4 forum dog havde mere aktivitet end det norske og det svenske. SimGuruTomas var formentlig en af de ansatte hos EA Danmark, der stod for distributionen af de fysiske pakker til butikkerne samt havde til opgave at yde support. EA Danmark holdt til i nogle kontorlokaler på Havnegade 39, Kbh, men jeg tvivler på, at afdelingen overhovedet eksisterer mere. EA undlod bare at fortælle os det, da de ansatte jo nok blev fyret, fordi det jo nok ikke var meningen, at vi skulle opdage, at det danske Sims forum nu var umodereret.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Søn 5 Maj 2019 - 19:14

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 DziDCOVh
Nu er der ikke grund til at blive for begejstret, men det lykkedes mig at åbne Forummet som det så ud 23. oktober 2017
Men når man går ind i menuerne bliver det straks problematisk.

Ved at søge på Google og Bing efter titler og billeder, kommer der lidt forskelligt frem...
Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 RFiEPdsh

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 W5rmNaeh
. F.eks. disse billeder. Mig bekendt har jeg aldrig deltaget i noget der hedder Bedste af - The Sims Danish.

Hvis jeg søger på Bedste af - The Sims Danish får jeg flere billeder frem fra Forummet.
Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 KO0C65Gh
Der ligger flere af dine billeder simsister. Se dem her: https://www.bing.com/images/search?q=Bedste+af+-+The+Sims+Danish&FORM=QBIR

Til sidst. Ved at søge på titler, kan det måske lykkedes at få åbnet en side i cachelagret tilstand
Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 UJUYt0th

God jagt..... hvis I gider Wink


Sidst rettet af MonaSolstraale Tors 9 Maj 2019 - 21:26, rettet 1 gang

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Søn 5 Maj 2019 - 19:28

Tusind tak Mona. Selv om det er meget få, vil jeg prøve ar lede videre. Selv om jeg ikke finder dem allesammen, kan der da lige spindes en lille begyndelse. Du er en knop!

Noget der stadig undrer mig er, hvordan pokker de har fået alle links der skulle vise til det danske forum til pludselig at vise til det amerikanske?
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Søn 5 Maj 2019 - 20:02

@simsister Det var ikke så svært. For EA har bare erstattet det danske forum med en side, der ikke gør andet end at sende folk videre til det amerikanske, hvis de forsøger at komme ind på http://forums.thesims.com/da_dk eller en underside.

En DR-journalist, der er indvandrer, har gjort det samme ved at reservere siden http://stram-kurs.dk og sætte den op, så den bare omdirigerer folk til siden http://mino.dk, der er en side, der forsvarer indvandreres rettigheder. Rasmus Paludan, der jo er leder af partiet Stram Kurs, er rasende og kommer med trusler om en retssag. Men han kan nu næppe gøre noget som helst Wink
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Søn 5 Maj 2019 - 21:49

Så er glæden stor. Prøv lige at se her. jeg vil tro, I andre kan søge og finde jeres billeder også.
https://www.bing.com/images/search?q=Mit%20Sims%204%20eventyr%20kongelig%20legacy%20The%20Sims%20Danish&qs=n&form=QBIR&sp=-1&pq=mit%20sims%204%20eventyr%20kongelig%20legacy%20the%20sims%20danish&sc=0-50&sk=&cvid=C74C93F97532400EB048C374C707D818

Nu skal jeg så bare finde ud af, hvordan man sætter en start på historien herinde. Men det skal nok gå. Tusind mange tak. cheers


Sidst rettet af simsister Søn 5 Maj 2019 - 22:06, rettet 1 gang
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Søn 5 Maj 2019 - 22:04

Hvor er det godt det lykkedes for dig simsister! Tommel op
Med stædighed når man langt glad smiley

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Søn 5 Maj 2019 - 22:08

Jo, der mangler nok nogen få stykker, men der er da virkelig mange. så det er fedt.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Tors 23 Maj 2019 - 23:02

Det er virkelig noget underligt noget med de cachelagerede sider. Engang imellem søger jeg på må og få efter en titel eller et navn fra en historie og pludselig dukker der en ny side op.
Den seneste er en backup fra den 18. Maj, altså længe efter at forummet er slettet.
Jeg har nok fundet 70-75% af siderne fra mine historier og jeg har det med dem, som med stakken af gamle Tin Tin og Asteriks hæfter fra mit barndomshjem. Jeg kender dem til bevidstløshed, men jeg syntes det er sjovt at læse dem igen.
NB. Forresten kan man se at der er blevet sat en dato ind i forummet foran EA_Mage meddelelse den 26.02.2019, men der er ingen besked.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af VinceDjansen Fre 24 Maj 2019 - 16:14

Jamen jeg kan da også finde en ordentlig stak billeder fra Martha-historierne - men intet tekstmateriale desværre.
Heldigvis har jeg kopieret de fleste af de gamle historier.
Så helt tabt er det ikke.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2882
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 24 Maj 2019 - 16:18


_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Fre 24 Maj 2019 - 16:50

Tommel op
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 24 Maj 2019 - 17:11

@VinceDjansen - Et tip er at forsøge med alle muglige forskellige søgeord.
Hvis det fungere skal du ikke vente for længe med at kopiere siden, for et par dage efter er den væk ... men måske er der opstået en ny side i mellemtiden

Det er virkelig underligt Rolling Eyes
Især fordi de fleste cachelagrede sider er dannet efter Forummet er "slettet"

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af VinceDjansen Fre 24 Maj 2019 - 18:39

Jo jo, jeg kan fint finde gamle brudstykker, men som sagt har jeg kopieret historierne om Martha, inden forummet lukkede.
Så de historier er gemt på harddisken.

Jeg savner vores gamle "opslagsværker"/tråde med forskellige gode forklaringer, løsninger og eksempler.

Held og lykke med at rede jeres egne historier.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2882
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 24 Maj 2019 - 19:11

Det var klogt gjort af dig VinceDjansen Tommel op
Jeg er rigtig ærgerlig over min egen naivitet.

Ved fælles hjælp får vi forhåbentlig lavet en ny vidensbank.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Fre 24 Maj 2019 - 22:10

MonaSolstraale skrev:@VinceDjansen -  Et tip er at forsøge med alle muglige forskellige søgeord.
Hvis det fungere skal du ikke vente for længe med at kopiere siden, for et par dage efter er den væk ... men måske er der opstået en ny side i mellemtiden

Det er virkelig underligt Rolling Eyes
Især fordi de fleste cachelagrede sider er dannet efter Forummet er "slettet"

Ja, det er også noget af det, jeg ikke rigtig fatter. Plus at det er nemmere at få billeder frem end tekst. Der kommer jo så netop problemet med at hente noget af den viden og de tips, vi havde lagt derinde. Jeg håber også, at vi får genoprettet i hvert fald en stor del af det her.

PS, er helt vild med den lille schäferhvalp på det ene billede. hjerte
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? - Page 5 Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 5 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum