DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bodils "nye" sims 4

+2
MonaSolstraale
simsister
6 deltagere

Side 1 af 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Søn 15 Dec 2019 - 19:33

Det er godt nok ikke helt let at starte et spil op fra bunden, men nu fik jeg da lært at dele familier og lave nye delinger af eksisterende grupper.
Jeg har koncentreret mig om nabolagende San Myshuno og Windenburg og efterhånden skal Britechester og Willow Creek samt Stranger Ville følge trop.
Jeg har hentet spillede familier/ simmere fra tidligere spil og plantet dem i dette nye, samt slettet de gamle spil, som ikke havde andet end den fam. jeg havde spillet. Så I vil møde gamle kendinge...desuden håber jeg så også at deres færdigheder blir ført med over, så ikke alle simmere starter fra bunden.
Tusnelda og Trix er flyttet ind i en passende bolig oven på et af Herons tårne.. Hun har beholdt sit arbejde som Ufolog. Jeg gav hende dog en ny garderobe og frisure...
Bodils "nye" sims 4 15_12_60

Som i kan se passer boligen til en videnskabskvinde...hehe
Bodils "nye" sims 4 15_12_59

Trix går med det samme ud og passer på lokummet...
Bodils "nye" sims 4 15_12_61

Bodils "nye" sims 4 15_12_62

Så ville jeg besøge Monas Frk. Krag som har ole. Hun bor i den mindste af lejlighederne i Medinastudiet
Bodils "nye" sims 4 15_12_64

Og så skal ole selvfølgelig ha noget at spise..
Bodils "nye" sims 4 15_12_63

Jeg bøvlede en del med at få computeren til at virke, og måtte skifte ud og sådan men endelig kunne hun da træne skrivning..
Bodils "nye" sims 4 15_12_66

Jeg ville ha haft hende til at søge ind på Brichester, men det ku hun ikke på puteren... og først bagefter kom jeg i tanke om at det vist skal gøres over postkassen...første gang...men jeg aner ikke hvorfor..hmm
Bodils "nye" sims 4 15_12_65
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Søn 15 Dec 2019 - 21:13

Måske I kan genkende de næste beboere. Jeg har lavet et "børnehjem" i den store lejlighed i Hakimhuset. Men børn kan jo ikke være alene, så jeg har kopieret Muffindyst-deltageren over i spillet og delt dem op. Så her er det Gary og Nanna der styrer..Måske er hendes evner lidt spildt på dette projekt...men hva...
Bodils "nye" sims 4 15_12_67

Med det samme må drengene forlade stedet, for at gå i skole...ingen nogen skolefri indflytningsdag som i sims 3...
Bodils "nye" sims 4 15_12_68

Bodils "nye" sims 4 15_12_69

Jeg tildeler dem en seng hver, men må vente på drengene kommer før jeg kan gøre det samme for dem...
Bodils "nye" sims 4 15_12_70

Nanna går igang med at lave mad til drengene kommer tilbage...
Bodils "nye" sims 4 15_12_71

og næppe er hun blevet færdig, før man kan høre drengene ude ved elevatoren...så hun siger værsgo..
Bodils "nye" sims 4 15_12_72

så får de sat sig alle sammen, men da ringer det på døren....
Bodils "nye" sims 4 15_12_74

Jeg tildeler senge til alle drengene og Terkel er åbenbart glad for mit valg, så han sætter sig straks på sengen og spiser videre...
Bodils "nye" sims 4 15_12_73

Nanna har rejst sig og byder velkommen til beboerne fra Medinastudiet og Penthuset ved siden af...
Bodils "nye" sims 4 15_12_75

Og så hænger jeg der indtil gæsterne igen forlader Nanna og Markus...Jeg ved ikke om Kasper er et dydsmønster, men han har da bedt Markus om lektiehjælp...
Bodils "nye" sims 4 15_12_76

Imens underholder Frk. Kragh ved bordet...
Bodils "nye" sims 4 15_12_78

Måske det her er et dårligt valg af film, når drengene ser med...
Bodils "nye" sims 4 15_12_77

Da Nanna hjælper med lektierne, ser hun noget mere anstrengt ud end når hun bager.....
Bodils "nye" sims 4 15_12_80

Alle er samlet omkring skærmen, da velkomstkomiteen endelig kan gå hjem.... og jeg kan komme videre... Very Happy
Bodils "nye" sims 4 15_12_79

Måske er billederne lige det mindste, men jeg var nødt til at prøve. Jeg kan godt lide Monas format...men min skærm er en anden, så jeg må nok heller gå tilbage til 600 pixels.... Neutral
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af simsister Søn 15 Dec 2019 - 21:30

Sjovt at du også forsøger dig med et børnehjem, det kan godt give travlhed ved jeg af erfaring. Fantastisk sådan at begynde helt forfra. Det har jeg ikke selv mod på.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af MonaSolstraale Søn 15 Dec 2019 - 22:19

Jeg har tænkt over hvad der skulle ske med drengene i det mystiske tårn.
Godt de nu har fået værger der kan sørge for maden.... så må de jo tage skolen med Smile

Billederne er lige små nok, så det vil være fint dem lidt større Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Man 16 Dec 2019 - 16:24

Efter mit spil var sat igang, opdagede jeg til mi frustration at spillet havde lavet om på en del. Samboere var blevet splittet op for at fylde så mange huse så muligt med en person...skønt jeg ikke har hakket af med "fyld tomme huse". Så jeg måtte igang med at slette og flytte rundt og nedsætte nogle flere familier. Og ellers skrive 0 senge i husoplysningerne, for at undgå det sker igen,...suk...jeg er bestemt ikke vild med det overgreb på mine bestemmelser.. Evil or Very Mad

Nå men Monas familie Schrøder som vist kun har deres unge tilfælles flyttede ind i vingummifabrikken...Rosa vælger fra start at se omgivelser nøje an..
Bodils "nye" sims 4 16_12_30

Da hun kommer tilbage har Frans kastet sig over fjernsynes...øhh hvor er Ursula henne, Frans???
Bodils "nye" sims 4 16_12_31

Rosa leder efter hende, hun skal jo i seng. Hun finder hende udenfor elevatoren...altså den må du ikke gå ind i alene Ursula, siger Rosa.
Bodils "nye" sims 4 16_12_29

Og så er det vist i seng med dig...
Bodils "nye" sims 4 16_12_34

Bodils "nye" sims 4 16_12_33

og en godnathistorie, så du kan falde til ro...
Bodils "nye" sims 4 16_12_32

Mens det står på føler Frans sig rastløs. Han har fået øje på træningscentret skråt overfor, så han råber til Rosa han går en tur...
Bodils "nye" sims 4 16_12_35

Turen er nu ikke så lang...og
Bodils "nye" sims 4 16_12_37

Straks er han igang med løbebåndet, hvor han hilser på Nanna...
Bodils "nye" sims 4 16_12_36

Upsedasse...op på hesten igen...
Bodils "nye" sims 4 16_12_39

Tusnelda er kommet til, men hun tøver og stå bare og betrakter de andre...
Bodils "nye" sims 4 16_12_40

Andre kendinge er komme til! Her er det Martin Beck og Petrine Faust
Bodils "nye" sims 4 16_12_54

Kirstine fra muffindysten lader til at boksning mere er hende...og nu er det jo ikke en bolledej hun tæver i men næsten...
Bodils "nye" sims 4 16_12_41

Men hov..her er vis et berømthed. Van Diesel har ingen problemer med maskinerne, men lidt skuespil må man jo godt....
Bodils "nye" sims 4 16_12_43

Ghita har fået øje på ham og han smiler "pænt"..
Bodils "nye" sims 4 16_12_44

Ihhh altså du er min helt...hvem ku vide det scratch
Bodils "nye" sims 4 16_12_45

Neden under er omklædningen og bassinet.(den lille svømmehal)
Tusnelda bader, så måske hun alligevel har lavet noget fysisk hårdt... Suspect
Bodils "nye" sims 4 16_12_47

Hos mændende er Van Dielsel blevet færdig med hans program..
Bodils "nye" sims 4 16_12_46

Så Ghita har fået øje for andet end ham....
Bodils "nye" sims 4 16_12_48

En tur i bassinet er forfriskende..men hvor er nu Frans henne..
Bodils "nye" sims 4 16_12_51

Ahhh han har fundet en at sludre med...
Bodils "nye" sims 4 16_12_50

Men så er det vist også hjem igen....
Bodils "nye" sims 4 16_12_49

Mens Frans sidder og fortæller om sin oplevelse, er Ursula stået op og har gået løs på skraldespanden...
Bodils "nye" sims 4 16_12_52

Rosa tager det som et tegn på at hun er sulten...
Bodils "nye" sims 4 16_12_53

Og jeg vælger at forlade dem for denne gang, så jeg kan få flyttet Lundemann ind. Spillet havde faktisk nedsat min simmer som ejer af en del af lejlighederne i San Myshino..og placeret hende i et af mine større huse...men den gik ikke...og hva med ungen og resten af fam...så hun blev slettet. så må spillet finde nogle andre ejere. Basta.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af VinceDjansen Tirs 17 Dec 2019 - 13:41

Hold da op Bodil, er det rigtigt opfattet, at du har ændret ALLE grunde og ALLE husstande i de to bydele/verdensdele?
Det er da godt nok noget af et projekt, du har givet dig i kast med.
Har du bygget alle grunde fra "bunden"?

Når du kommer til Britechester, ligger der altså nogle virkeligt flotte grunde på galleriet, som også passer fantastisk i stilen til området.
Jeg har eks brugt en del tid på "Spring Steppes Townhouse" af MsLAJade på det seneste - bygget til og bygget om, som jeg jo plejer, men det er i sin grundform et fantastisk hus.
Jeg glæder mig meget til at se, hvad du vil få ud af den bydel, når du engang når dertil.

Skægt, at de gamle karakterer fra dine tidligere spil nu mødes i en ny sammenhæng - eks Van Diesel, som jo egentlig har været ude af fokus et stykke tid efterhånden.
Det er godt fundet på - også selvom det måske er lidt svært at administrere. (Måske skulle du bare lade spillet gå sin gang, så du kan se, hvor de forskellige simmere ender henne?!)

Jeg synes også, at det er en god ide, at tage andre udefrakommende familier med i din nye historie - som du jo også HAR lagt op til i en anden tråd. Så sidder andre gamere jo og genkender sien familier.
Hvornår mon eks Don Lothario dukker op - ha ha?!

Helt tilbage i spillets start prøvede jeg også med et børnehjem på en af mine første grunde - en sammenbragt familie med to voksne simmere og 6 friske unger, som jeg fulgte til ung voksen-årene, som jeg lige husker det.
Det var faktisk meget fornøjeligt at forme de små simmere. Dette endda uden tumlingepakken iøvrigt.
Men det er LÆNGE før dette forum-historie-skrivning greb om sig.

Nåh, god fornøjelse med dit nye Sims 4
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tirs 17 Dec 2019 - 13:59

Mange tak Vince... glad smiley med stje

For det første: Don Lothario dukker IKKE op han er skabt af EA, så nej. Jeg kan godt nok ikke helt blive fri for spilskabte NPCs, men jeg vil holde det på et minimum.

For det andet: Ja det skal forstås sådan at jeg har bygget det hele..og det er egentlig også meningen, men lad os nu se hen ad vejen...

For det tredie: Ja det er skide sjovt at se sine egne simmere i andre spil, det oplevede jeg jo selv lidt tidligere, så selv Boerge servo og onde samlever, skal jeg ha plads til...haha

For det fjerde: Naturligvis har jeg tænkt mig at lade naturen gå sin gang..man kan jo stadigvæk kun spille med en fam. ad gangen. Jeg kommer nok til at spille lidt ala Boerge men ikke helt. Desuden vil mine simmere også dø efterhånden, som naturens gang jo er, men jeg har tilstrækkeligt med unger i spillet, til at det ikke blir affolket!

Jeg har længe haft en ide om at det kunne være sjovt at have et spil, som udelukkende jeg havde lavet og skudt i gang, for så at se om jeg kan få det til at balancere....lidt som simscity men uden den økonomiske del...hehe. Desuden er der nu så mange pakker at spillet jo gør vrøvl, men alle de pakker og muligheder, vil jeg jo gerne have blandet sammen i alle nabolagende. blinkende smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tirs 17 Dec 2019 - 15:38

Nu var det på tide lige at få Ghita og hendes lille biks igang. Hun valgte at kalde butikken; Ghita´s kvikfix.. Very Happy
Bodils "nye" sims 4 16_12_59

Hun går straks igang med at bage til butikken..og her erfarer jeg at man ikke kan sælge madpakker, men man kan sagtens sælge enkeltportioner...
Bodils "nye" sims 4 16_12_58

Der går ikke længe før det hele er udsolgt og jeg erfarer at Mojoe må have en sød tand...han kommer nærmest hver gang butikken blir åbnet.
Bodils "nye" sims 4 16_12_60

og til stor sorg for Martin købte han også det sidste brød for næsen af ham. Martin stod troligt og ventede på at mere skulle komme til, men Ghita havde fået besøg, så hun lukkede biksen.
Bodils "nye" sims 4 16_12_61

De unge fyre fra mit spil ; bo i dagplejen...kom forbi...og det var meget hyggeligt..
Bodils "nye" sims 4 16_12_63

Ghita havde meget at fortælle...
Bodils "nye" sims 4 16_12_62

Da de gik fik hun travlt med at fylde hylderne igen...og jeg erfarede at enkeltportioner bestemt kan betale sig at sælge, for de indbringer tilsammen væsentligt mere en en samlet portion...så besværet betaler sig altså..men måske det er en fejl.... Rolling Eyes
Bodils "nye" sims 4 16_12_64

Igen var Mojoe på pletten..
Bodils "nye" sims 4 16_12_78

Ghita har fået lyst til at se sig lidt omkring....på cykel
Bodils "nye" sims 4 16_12_67

Bodils "nye" sims 4 16_12_68

Men når man er blevet tissetrængende og skal hjem er det måske ikke så godt at parkere lige udenfor toiletdøren... Neutral
Bodils "nye" sims 4 16_12_66

Ghita kontakter Rasmus og de mødes i parken i Willow Creek
Bodils "nye" sims 4 16_12_70

Der er meget at fortælle om siden sidst de sås...
Bodils "nye" sims 4 16_12_71

Jeg opdager et nyt fænomen......støvler med glidsåler... Shocked
Bodils "nye" sims 4 16_12_69

Jeg sender Rasmus og Ghita til banen og endelig ser det normalt ud...
Bodils "nye" sims 4 16_12_74

Også den tidligere løber har skiftet støvlerne ud til noget mere velkendt...
Bodils "nye" sims 4 16_12_73

Turen går nu videre til Martin Beck. Han skal etableres og købe dyrlægen i Windenburg, men bor selv i Willow Creek med sin hund.
Jeg ved ikke lige hvor han har været, men hans nydelige outfit passer vist meget godt til hans nye bolig....
Bodils "nye" sims 4 16_12_72
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tirs 17 Dec 2019 - 16:06

Endelig er det Lundemanns tur. Nu håber jeg ikke nogen blir stødt, for jeg har brugt simsisters Kamma og Monas Rasmus som forældre til Signe.
De flytter ind I willow creek i min udgave af hyggehytten
Bodils "nye" sims 4 16_12_81

Straks skal de gamle ha noget at spise på hver deres facon...
Bodils "nye" sims 4 16_12_80

Men da en meget sulten Balder vil ha mad oplever jeg problemer..
Bodils "nye" sims 4 16_12_79

Men det kan da heldigvis løses..
Bodils "nye" sims 4 16_12_83

Jeg synes pludselig jeg hører klaver, men øhh ..nåhhh Shocked
Bodils "nye" sims 4 16_12_82

Kamma har opdaget baghaven og er igang...Bedstemor med slag i
Bodils "nye" sims 4 16_12_84

Da Balder skal i seng er det Rasmus der putter. Signe er gået i seng forlængst. igen oplever jeg problemer med brug af tumlingesengen men pladsen er også trang....(gad vide hvad jeg tænkte på da jeg byggede det hus for mange pakker siden) Rolling Eyes
Bodils "nye" sims 4 16_12_87

Og så er der fred og ro til de gamle....ungerne er puttet
Bodils "nye" sims 4 16_12_85

Dagen efter får de besøg af naboerne... min udgave af oberst Hackel og Vicky og så Tucker, som spillet fjernede fra Petrine...den stakkels altså..skal hun ende som pebbermø.. confused (jeg skal måske lige nævne at det der outfit er spillets valg min oberst Hackel blev lavet inde vejrpakken)
Bodils "nye" sims 4 16_12_86

Der er trangt i det lille køkkens spisekrog..
Bodils "nye" sims 4 16_12_88

Endelig er der ro i huset så signe kan fordybe sig ..
Bodils "nye" sims 4 16_12_90

Men kun for en stund....børn skal ha opmærksomhed...
Bodils "nye" sims 4 16_12_89

Hun poster sin ansøgning til universitet. Hun vil gerne være psykolog..
Bodils "nye" sims 4 16_12_92

Men noget efter ....ak et afslag..
Bodils "nye" sims 4 16_12_91

De andre ved ikke noget...og er også optaget af andet...
Bodils "nye" sims 4 16_12_94

Jeg er ved at være træt af de snævre forhold i hyggehytten da det her sker...
Bodils "nye" sims 4 16_12_95

En total kikset svingetur øv..men da tager Kamma affære...hun finder mobilen frem ser nogle billeder igennem og vupti flytter de til Sulani
Bodils "nye" sims 4 16_12_93

Vi trænger til vand, lys og luft siger hun og det her hus strammer over hoften. Det skal lige nævnes at det er sommer i mit spil og det er med hedebølge over hele linien... sunny
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af simsister Tirs 17 Dec 2019 - 17:31

Sjovt og spændende at følge med i. At blive stødt var da det sidste jeg kunne finde på. Jeg har bare ladet mulighederne stå lidt mere åbne, når jeg spiller familien Lundemann. Og synes for øvrigt det er herligt at se, hvad vi hver især får ud af vores "kollektiv".
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 17 Dec 2019 - 17:59

Jeg er heller ikke stødt.....

… så skulle det da lige være for den morsomme bemærkning om Don Lothario Shocked
Han har efterhånden optrådt så længe i mit spil, at jeg har fået et ømt forhold til ham Laughing

Det er virkelig hyggelig at gense alle dine "gamle" simmere og de nye Smile
Jeg kan betro jer at Kamma har scoret en særdels ung mand i sin tid. Rasmus er slet ikke så gammel... han er bare blevet tidlig gråhåret Very Happy

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af VinceDjansen Tirs 17 Dec 2019 - 19:30

AFSLAG på universitetet: tænk sig, det troede jeg slet ikke, at man kunne få.
- og hvorfor skulle man også det - det giver da ingen mening. Som at nægte gameren adgang til en spilpakke, som man selv har købt.
Tåbeligt.

Vicky er da nydelig og meget Matador-lignende.
Helle for at være grisehandleren, hvis vi engang skal bygge Korsbæk sammen - ha ha!! Laughing
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tirs 17 Dec 2019 - 21:29

Ha ha..ham har jeg med hans hund kvik...jeg skal nok præsentere ham...haha Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Ons 18 Dec 2019 - 2:58

Bodils "nye" sims 4 16_12100

Familien er ankommet til deres nye bolig og Balder synes at det er spændende det som knaser og er lunt....
Bodils "nye" sims 4 16_12101

Signe ser sit snit til at prøve sin nye badedragt...
Bodils "nye" sims 4 16_12_99

Bodils "nye" sims 4 16_12102

Og imens får Kamma, Balder og Rasmus hilst på nogle af de venlige indfødte..
Bodils "nye" sims 4 16_12104

Kamma opdager en opslagsplanlægger og fryder sig over hun nu kan hænge beskeder op til de andre i fam. Hun gør Rasmus opmærksom på at han altid kan læse her, hvis hun er gået et ærinde eller noget andet
Bodils "nye" sims 4 16_12103

Balder opdager børnetv...
Bodils "nye" sims 4 16_12107

Og Rasmus går på jagt i klædeskabet efter noget mere hensigtsmæssigt tøj til ø-livet
Bodils "nye" sims 4 16_12105

Imens har Tucker inviteret Signe til en discofest. Man kan sige det næsten er heldigt hun ikke har klædt om for et kæmpe uvejr er brudt ud over området...
Bodils "nye" sims 4 16_12106

De vælger begge at gå i ly for regnen, men baren kalder alligevel på Tucker og andre der trodser de håbløse vejrforhold..
Bodils "nye" sims 4 16_12110

Signe vælger at bruge tiden til at klemte lidt på et flygel.. og håber uvejret snart driver over
Bodils "nye" sims 4 16_12109

Van Diesel er kommet til og selvom stemningen er ret anspændt, så påvirker tordenvejret ikke alle...
Bodils "nye" sims 4 16_12108

Martin får øje på en som ligger og flyder på plænen foran ham og beder ham irriteret om at rejse sig...så fuld kan han umuligt ha nået at blive endnu...ellers kan han sg finde en bænk..
Bodils "nye" sims 4 16_12111

En af gæsterne blev ramt af lynet, og endelig lader det til at uvejret driver over. Signe var blevet sulten men kunne ikke lave mad på komfuret.
Bodils "nye" sims 4 16_12113

Dj'en er endelig dukket op, men hvofor mine simmere altid skal gå længst muligt væk med den mad de ikke kan lave er mig en gåde...køkkenbordene er altså der hvor hun kommer fra..og så må hun trippe tilbage inden hun tisser i bukserne..  Rolling Eyes
Bodils "nye" sims 4 16_12112

Solen er ved at stå op og der kommer endelig gang i festen..men tiden er ved at rende ud og Signe er kriminelt træt..
Bodils "nye" sims 4 16_12115

Men lidt får hun da rokket til musikken...
Bodils "nye" sims 4 16_12116

Før hun må slæbe sin trætte krop hjem..
Bodils "nye" sims 4 16_12114

Derhjemme sker også mystiske ting. Kamma har fået øje på noget beskidt opvask som svæver i luften...
Bodils "nye" sims 4 16_12118

Og hun skynder sig at bjærge det og vasker det op i køkkenvasken
Bodils "nye" sims 4 16_12119

Balder har taget sommertøj på og har pludselig fået briller...men det har han ikke brug for, så jeg får det fikset..
Bodils "nye" sims 4 16_12117

Kamma har åbnet for radioen og verdenmusik fylder lokalet. Hva synes du Balder...blir man ikke helt glad af den musik???
Bodils "nye" sims 4 16_12120

Balder er helt enig ....dejlig musik...
Bodils "nye" sims 4 16_12121

Så Kamma må lære ham at danse...
Bodils "nye" sims 4 16_12122

Balder må simpelthen fortælle det til sin mor...så han kravler op på første sal og vækker hende; mor mor jeg har lært at danse...pludrer han..
Det synes den søvndrukne Signe er meget flot...hun var ikke glad for at blive vækket..
Bodils "nye" sims 4 16_12123

Al den musik har gjort Balder træt, så han finder sin seng og putter sig lykkeligt...
Bodils "nye" sims 4 16_12124

Signe fortæller at hun har set der skete noget over på pladsen, måske det var noget for Kamma og Rasmus??
Bodils "nye" sims 4 16_12125

Nu er det deres tur til at komme ud af huset, så de går der over for at hænge lidt ud...
Bodils "nye" sims 4 16_12126

Men efter en stund har de fået noget andet i tankerne....
Bodils "nye" sims 4 17_12_64

Bodils "nye" sims 4 17_12_63

Er der noget bedre en en aftensvømmer bare os to, siger Kamma...
Bodils "nye" sims 4 17_12_66

Da de er hjemme og i seng for natten er det kun Signe som ikke kan sove, så hun smutter hen på den fjernerliggende strand, hvor man kan bade nøgen..
Bodils "nye" sims 4 17_12_65

Men om det er mangel på badetøj eller andre forhold der gør sig gældene, siden hun absolut skal svømme som en havfrue og ikke alm. brystsvømning...aner jeg ikke..
Bodils "nye" sims 4 17_12_67

Næste morgen skal Balder som det første vise sin mor han kan danse....se mig!!
Bodils "nye" sims 4 17_12_68

Øhh Kamma det der hedder rengøringsvanvid...
Bodils "nye" sims 4 17_12_69

Men måske det er den store rengøringsdag. Jeg finder i al fald Rasmus i færd med...nåhh ja det kan I jo selv se..
Bodils "nye" sims 4 17_12_70


Men nu har jeg også fået nok, og skal besøge en anden sim nemlig min Iben Skjern som figurer i de fleste af mine spil, som den eneste sim...den sim som skal være der for, at jeg kan komme ind i et ellers tømt et af slagsen.  Surprised
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af simsister Ons 18 Dec 2019 - 12:13

Rigtig sjovt. Jeg følger trop med kollektivet, når jeg er færdig med at rette damerne. Ting der svæver i luften og mad der falder ud af "lommen" er problemer som kom med Øliv. Jeg håber sandelig ikke, de er vendt tilbage.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af VinceDjansen Ons 18 Dec 2019 - 13:24

Men så slipper man da for at bukke sig. Det er da meget smart.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tors 19 Dec 2019 - 1:25

Så fik jeg lige et chok....Tusnelda har fået ikke mindre end 4 samlevere...Mojoe er flyttet fra Simon med alle deres tre børn.....jeg fatter ikke en skid.. Shocked Der er også et andet par I ikke kender så meget til med børn, som er splittet op...så skilsmisserne står åbenbart for døren.... Crying or Very sad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af MonaSolstraale Tors 19 Dec 2019 - 1:49

Shocked
Det har vel ikke noget med opdateringen at gøre???

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tors 19 Dec 2019 - 15:38

Aner det ikke for det er sket mens jeg spillede Ghita og bagefter Iben Skjern...Petrine er ikke sammen med Tucker mere, men har smidt konen ud hos et par med to børn. Så istedet for 2 par har jeg nu 1 par og to enlige....Det spil er da det rene parbryder... Evil or Very Mad Jeg fatter ikke at Boerge kan finde ud af det, selv om han lader spillet bestemme fra start.(men det kan han nok heller ikke altid) Wink
Man må jo mene at det er fordi "spillet" mener de passer bedre sammen....men alligevel...sikke et overgreb... No
Det sku ikke undre mig hvis jeg tjekker det at Petrine fx stadig er kærester med Tucker selvom hun nu bor hos en mand med to børn...og det er her jeg står af, når det gælder sims 4 og realisme...Lidt for meget realisme af den kedelige slags efter mit hoved.. silent

Noget andet er at jeg er ved at miste min tiltro til MCCC om den måske også har en finger med i spillet. Jeg ved hvad jeg har sat den til nemlig en let øget børnetilførsel og det sker ofte ved at NBCs får babyer, men måske scratch kan det tænkes i dette tilfælde at Petrine slet ikke kan få børn (ikke noget jeg har sat hende til) og derfor blir hun sat i en børnefamilie, og den fødedygtige mor må finde en ny mand og få flere børn....altså....men måske er jeg lidt for udspekuleret her....aner det ikke...Men uden MCCC har jeg da oplevet at gifte par er blevet skilt ad ...uden at blive skilt på papiret..altså...men det var mest i sims 3 pale
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Sighubert Tors 19 Dec 2019 - 15:52


Jeg tror at du skal prøve at justere lidt mere i MCCC.
Prøv at skrue ned for procenterne på de forskellige ting der har med skilsmisse at gøre.

Hvis jeg ikke husker helt galt kan du nulstille forholdsændringer for dine spillede simmere så det kun er npc simmere der bliver uenige og skilt.

Du kan også justere om børn følger med den part der flytter eller bliver i hjemmet.
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af BoergeOf61 Tors 19 Dec 2019 - 16:03

Sighubert skrev:
Jeg tror at du skal prøve at justere lidt mere i MCCC.
Prøv at skrue ned for procenterne på de forskellige ting der har med skilsmisse at gøre.

Også indstillinger for ældring for den sags skyld. Den instilling har vist indflydelse på simmeres liv, når de ikke spilles.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Anbodil Tors 19 Dec 2019 - 16:36

Okej tak...det er godt nok også noget tid siden jeg sidst indstillede på MCCC så jeg bør nok lige lave en gennemgang i al almindelighed alligevel...tak for råd! Wink Very Happy

Spillede simmere....ja måske er det her det går galt, for spillede simmere er dem som figurere i kategorien mine husholdninger...og NPCs må så være; andre husholdninger samt dem som ikke bor nogen steder...og jeg har haft for vane at fjerne de fleste fam. fra; mine husholdninger...hvilket gør de blir underlagt andre "regler". Men ikke med ældning...her blir alle gamle uanset om jeg spiller med dem eller ej...sådan foretrækker jeg det. Smile
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af BoergeOf61 Tors 19 Dec 2019 - 16:47

Anbodil skrev:Men ikke med ældning...her blir alle gamle uanset om jeg spiller med dem eller ej...sådan foretrækker jeg det. Smile

Det er dit valg, som kan have nogle konsekvenser.

Jeg har valgt noget andet for at have bedre kontrol med, hvad der er i mit spil. For mig var den store udfordring ikke, at de blev gamle, men at nogle døde og andre flyttede.
Det undgår jeg ikke helt. Blandt andet har både ham, der boede i et nedfaldent fly i Strangerville og kattedamen i Brindleton Bay forladt mit spil, uden jeg spillede dem. Derefter har jeg kortvarigt spillet de andre husholdninger for at beholde dem.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af simsister Tors 19 Dec 2019 - 16:51

Boerge, man behøver jo ikke at "græde" over, at nogen bliver fjernet af spillet. Hvis man starter et nyt spil op, er de jo lige til at hente, hvis man synes, man gerne vil spille med dem.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af BoergeOf61 Tors 19 Dec 2019 - 17:02

simsister skrev:Boerge, man behøver jo ikke at "græde" over, at nogen bliver fjernet af spillet. Hvis man starter et nyt spil op, er de jo lige til at hente, hvis man synes, man gerne vil spille med dem.

Jeg konstaterer bare, de forsvandt. Det skabte mest udfordringer for engelsksprogede debatter, og fordi deres hidtidige huse formentlig er tomme.
Til gengæld har jeg mindst to husholdninger, jeg ikke spiller for tiden af frygt for, nogle simmere dør af alderdom før deres forældre. Det er stadig værst i familien Sigvardsen i Strangerville, hvor ældste datter er Ældre, mens hendes forældre fortsat er voksne.

Det var selvfølgelig ikke helt korrekt. Mine spilopsætninger ser således ud:
Bodils "nye" sims 4 2019-115

Det undrede mig, at to husholdninger forsvandt, selvom antallet af simmere var sat til "Ubegrænset".
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Bodils "nye" sims 4 Empty Sv: Bodils "nye" sims 4

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum