Opdatering af spillet
+6
simsister
Sighubert
MonaSolstraale
lene klausman
BoergeOf61
Anbodil
10 deltagere
Side 12 af 23
Side 12 af 23 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17 ... 23
Sv: Opdatering af spillet
Ja, jeg har startet et helt nyt spil op men inden de fordømte patches, så derfor starter jeg ikke op igen. Der er problemer med at simmerne ældes, de render rundt med kuber og klumper og går ustandselig med deres mobiltelefoner i hånden. Jeg troede faktisk at lokalthumbcache var en liste over spillets simmere. Kan godt prøve at slette den, men jeg har den erfaring, at det ikke retter nogen fejl, men derimod gør, at jeg skal vente en evighed, hver gang jeg vil give dem nyt tøj på og/eller rette på deres udseende.
SUK, det varer nok en rum tid, før jeg igen er klar til at komme med en god historie. Der er også koks i selve gemmefunktionen, så når jeg har ændret noget på en grund OG gemt og går ud for at min simmer skal lave noget ude i nabolaget, så er det ikke alt det, jeg har ændret, der er blevet gemt.
SUK, det varer nok en rum tid, før jeg igen er klar til at komme med en god historie. Der er også koks i selve gemmefunktionen, så når jeg har ændret noget på en grund OG gemt og går ud for at min simmer skal lave noget ude i nabolaget, så er det ikke alt det, jeg har ændret, der er blevet gemt.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Hvor må det da være voldsomt frustrerende Simsister, men jeg synes godt nok, at du af alle brugere herinde er hårdest ramt af mærkelige hændelser og fejl i spillet.
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan ændrede ting IKKE følger med i et gemt spil, for det BURDE da være et øjebliksbillede af ALT i spillet, når man trykker på Gem-knappen.
Ærlig talt har jeg ikke engang holdt øje med det - ud fra en måske naiv forudsætning eller tro på, at alt er, som det burde være.
Men det KAN da godt være, at jeg skal være lidt mere opmærksom på save-files og deres indhold.
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan ændrede ting IKKE følger med i et gemt spil, for det BURDE da være et øjebliksbillede af ALT i spillet, når man trykker på Gem-knappen.
Ærlig talt har jeg ikke engang holdt øje med det - ud fra en måske naiv forudsætning eller tro på, at alt er, som det burde være.
Men det KAN da godt være, at jeg skal være lidt mere opmærksom på save-files og deres indhold.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Det lyder som der er en fejl i dit spil simsister.
Som VinceDjansen har jeg ikke ret mange fejl udover fejlen med robotten i videnskabskarrieren og planter der krymper.
En del af de “fejl” der har drillet mig er tilknyttet MCCC som jeg åbenbart ikke har indstillet korrekt.
Jeg ved du ikke bruger MCCC så den kan du udelukke.
Jeg vil da anbefale dig kopiere saves-mappen (Der indeholder gemte spil) og tray-mappen (Der indeholder det du har gemt i galleriet) og flytte dem og Mods-mappen til et USB-stik eller ekstern harddisk og herefter opdatere dit spil. På den måde er du sikker på at bevarer alle dine vigtige filer.
Herefter kan du prøve at starte et helt friskt spil uden mods for at se hvordan det kører. Det er let at slette det spil efter du er færdig med din test. Hvis der stadig er fejl må du have fat i supporten.
Nb: Jeg bruger ofte “gem som” funktionen når jeg spiller i stedet for bare at gemme.
Som VinceDjansen har jeg ikke ret mange fejl udover fejlen med robotten i videnskabskarrieren og planter der krymper.
En del af de “fejl” der har drillet mig er tilknyttet MCCC som jeg åbenbart ikke har indstillet korrekt.
Jeg ved du ikke bruger MCCC så den kan du udelukke.
Jeg vil da anbefale dig kopiere saves-mappen (Der indeholder gemte spil) og tray-mappen (Der indeholder det du har gemt i galleriet) og flytte dem og Mods-mappen til et USB-stik eller ekstern harddisk og herefter opdatere dit spil. På den måde er du sikker på at bevarer alle dine vigtige filer.
Herefter kan du prøve at starte et helt friskt spil uden mods for at se hvordan det kører. Det er let at slette det spil efter du er færdig med din test. Hvis der stadig er fejl må du have fat i supporten.
Nb: Jeg bruger ofte “gem som” funktionen når jeg spiller i stedet for bare at gemme.
Jeg er meget i tvivl om det hele. Også før patch og efterfølgende update var det ulideligt at spille i varulve"byen". Muligvis fordi det er et kæmpe, sammenhængende nabolag, hvor alle og alt indvirker på hinanden. Bor mine varulve i andre nabolag og derefter besøger varulve"byen", er der ikke de samme problemer. Det er desuden min erfaring, at især varulve-pakken og de seneste opdateringer/patch til spillet ikke passer sammen. Patch og opdatering harmonerer ikke med varulvene. Især er de hersens "frygt og ønsker" totalt ude af trit med varulvene. Plus at sims ældes ustandselig, når man enten vil spille med dem, der er der i forvejen eller selv sætter nogen ned for at spille med dem. Den eneste kur for det er at bruge snydekode: cas.fulleditmode og sætte alderen tilbage, så går tiden som den skal. Personligt tror jeg, det er, fordi der er reguleret i længden af dage i de forskellige stadier.
Ind imellem tænker jeg, om det er udviklerne, der rent ud sagt tror, at vi allesammen er teenagere, der spiller sådan, at vi laver en/flere simmere i LES, sætter dem ned og spiller med dem. Vælger at spille et nyt spil og foretager samme manøvre? Planterne har igen igen igen problemet med at blive til jordbunker ind imellem.
Ind imellem tænker jeg, om det er udviklerne, der rent ud sagt tror, at vi allesammen er teenagere, der spiller sådan, at vi laver en/flere simmere i LES, sætter dem ned og spiller med dem. Vælger at spille et nyt spil og foretager samme manøvre? Planterne har igen igen igen problemet med at blive til jordbunker ind imellem.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Den plantebug er så irriterende.
Jeg er begyndt at snyde planterne tilbage i størrelse. Shift og højreklik giver dig mulighed for at indstille væksten, men det tager lang tid hvis det er mange planter der er krympet.
Jeg er begyndt at snyde planterne tilbage i størrelse. Shift og højreklik giver dig mulighed for at indstille væksten, men det tager lang tid hvis det er mange planter der er krympet.
Så er jeg da glad for, at den blev fravalgt, selvom der var en del seje indretningsgenstande i den pakke.
Opstod fejl med aldersspring ikke først efter Gymnasiepakken?
Under alle omstændigheder er det i hvert tilfælde dybt underligt, at der ikke er fuld fokus på disse fejl - og at der istedet udvikles nye pakker, der vel nærmest gør problemerne værre for visse gamere.
Så er jeg da glad for, at den blev fravalgt, selvom der var en del seje indretningsgenstande i den pakke.
Opstod fejl med aldersspring ikke først efter Gymnasiepakken?
Under alle omstændigheder er det i hvert tilfælde dybt underligt, at der ikke er fuld fokus på disse fejl - og at der istedet udvikles nye pakker, der vel nærmest gør problemerne værre for visse gamere.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
MonaSolstraale synes godt om
Fejlen med aldersspring kom med en opdatering der kom forud for Gymnasiepakke Alle blev ramt når de opdaterede spillet uanset om de havde købt de havde købt pakkerne eller ej
Jeg har for det meste slået alderen fra så jeg har ikke mærket fejlen i mit sædvanlige spil, desuden har jeg også kun spillet i et test spil indtil videre.
Der er siden kommet endnu en opdatering der har rettet den fejl, men som simsister nævner et sted har EA samtidig ændret på alderslængden i de forskellige katagorier, hvilket kan medfører utilsigtede ændringer i gemte saves.
Jeg har for det meste slået alderen fra så jeg har ikke mærket fejlen i mit sædvanlige spil, desuden har jeg også kun spillet i et test spil indtil videre.
Der er siden kommet endnu en opdatering der har rettet den fejl, men som simsister nævner et sted har EA samtidig ændret på alderslængden i de forskellige katagorier, hvilket kan medfører utilsigtede ændringer i gemte saves.
Det er nærmeste umuligt at spille med en ældre simmer da de får utallige angstanfald med frygt for døden.
Jeg har givet opdateringen en kommentar på min hjemmeside og jeg har heldigvis fået vist en løsning.
Er du i tvivl om du har brug for den seneste opdatering så læs hvad den indeholder på Crinricts side.
Her finder du også hendes vejledning til at tage en sikkerhedskopi inden en opdatering.
Patch 1.90.375
Det er nærmeste umuligt at spille med en ældre simmer da de får utallige angstanfald med frygt for døden.
Jeg har givet opdateringen en kommentar på min hjemmeside og jeg har heldigvis fået vist en løsning.
Er du i tvivl om du har brug for den seneste opdatering så læs hvad den indeholder på Crinricts side.
Her finder du også hendes vejledning til at tage en sikkerhedskopi inden en opdatering.
Patch 1.90.375
Det hører efterhånden til sjældenhederne, at en opdatering ikke straks skal følges op af en ny opdatering.
Det hører efterhånden til sjældenhederne, at en opdatering ikke straks skal følges op af en ny opdatering.
Med hensyn til wants and fears har de bare lyttet til et stort ønske fra mange spillere, der har efterspurgt ønsker og frygt fra Sims2 for at gøre Sims4 spillet mere udfordrende
Nejda, varulvepakken er bestemt ikke nogen spildræber. som omtale snart mange gange er/var det især patchen forud for High School udvidelsen, der forårsagede problemerne. De er der også for dem, som ikke har varulvene. Men jeg er bange for, at jeg ikke kommer til at spille meget med dem, desværre, fordi netop deres nabolag er meget åbent, og det trækker tænder ud, som man siger.
Jeg ved også godt, at man kan "købe" drikke i belønningsdelen, der fjerner wants og fears, men aner ikke hvor længe det holder. Man kan jo hurtigt bruge alle points'ene, hvis det kun holder til "i morgen".
Jeg ved også godt, at man kan "købe" drikke i belønningsdelen, der fjerner wants og fears, men aner ikke hvor længe det holder. Man kan jo hurtigt bruge alle points'ene, hvis det kun holder til "i morgen".
Du kan fravælge wants and fears i spilindstillingerne. Det er i højre side af menuen du skal fjerne et flueben.
Jeg ved ikke om de har justeret på dem, for jeg har spillet i dag uden store problemer (med frygt). Det skal dog siges at jeg ikke spillede med en ældre simmer.
Det lykkedes forresten min selfsim at overvinde sin frygt for døden efter hun tilfældigvis mødte et spøgelse på et museum. Efter at hun havde talt med spøgelset om sin frygt forsvandt frygten for døden.
Jeg ved ikke om den forsvandt permanent eller om samtalen med et spøgelse skal gentages med jævne mellemrum. Jeg frygter det sidste.
Jeg ved ikke om de har justeret på dem, for jeg har spillet i dag uden store problemer (med frygt). Det skal dog siges at jeg ikke spillede med en ældre simmer.
Det lykkedes forresten min selfsim at overvinde sin frygt for døden efter hun tilfældigvis mødte et spøgelse på et museum. Efter at hun havde talt med spøgelset om sin frygt forsvandt frygten for døden.
Jeg ved ikke om den forsvandt permanent eller om samtalen med et spøgelse skal gentages med jævne mellemrum. Jeg frygter det sidste.
Der er kommet endnu en opdatering med fejlrettelser i dag.
Jeg er ved at hente den nu.
HUSK altid at gemme kopi af Saves mappen og Tray mappen og at fjerne Mods mappen før du henter en opdatering, så skulle man være nogenlunde sikker på at miste vigtig filer. - Crinricts råd om Backups
Fejlen med T-stillingen på hospitalerne skulle være rettet nu. Der står desværre intet om opfindermaskinen
Opdatering: 1.91.186.1030
Jeg er ved at hente den nu.
HUSK altid at gemme kopi af Saves mappen og Tray mappen og at fjerne Mods mappen før du henter en opdatering, så skulle man være nogenlunde sikker på at miste vigtig filer. - Crinricts råd om Backups
Fejlen med T-stillingen på hospitalerne skulle være rettet nu. Der står desværre intet om opfindermaskinen
Opdatering: 1.91.186.1030
Deligracy fortæller om Patch og to ny Kit der udkommer (Den første i morgen)
Begge nye Kit er lavet i samarbejde med medlemmer fra Sims fællesskabet.
På den anden side set, kan vi jo måske netop GLÆDE os over, at EA lukker disse folk ind i relationer og samarbejder - at det jo i sidste ende beriger vores spil, når/hvis vi investerer i disse kits og nye pakker, hvor disse creators jo også skaber grunde for EA.
Lad os da håbe, at de bliver godt betalt.
Dermed sparer EA måske også nogle udviklings-ressourcer, som de passende kunne/burde bruge på andre ting til Sims.
Ja, Simsister ville jo nok mene, at de skulle allokeres til bug-fixing - og jeg er ikke helt uenig. (Medmindre de kunne benyttes til en kommende sømands-pakke naturligvis )
På den anden side set, kan vi jo måske netop GLÆDE os over, at EA lukker disse folk ind i relationer og samarbejder - at det jo i sidste ende beriger vores spil, når/hvis vi investerer i disse kits og nye pakker, hvor disse creators jo også skaber grunde for EA.
Lad os da håbe, at de bliver godt betalt.
Dermed sparer EA måske også nogle udviklings-ressourcer, som de passende kunne/burde bruge på andre ting til Sims.
Ja, Simsister ville jo nok mene, at de skulle allokeres til bug-fixing - og jeg er ikke helt uenig. (Medmindre de kunne benyttes til en kommende sømands-pakke naturligvis )
Jeg tror ikke de bliver betalt på anden måde end de får en midlertidig eksponering og jeg er helt sikker på at det giver et kick og en personlig tilfredsstillelse.
Jeg er ret positiv overfor den gensidige påvirkning imellem spillere og udviklerne. Der bliver i høj grad lyttet til spillernes/købernes ønsker, det er bare ikke altid de ønsker harmonere med der hvor vi selv ønsker spillet skal bevæge sig hen.
Jeg er ret positiv overfor den gensidige påvirkning imellem spillere og udviklerne. Der bliver i høj grad lyttet til spillernes/købernes ønsker, det er bare ikke altid de ønsker harmonere med der hvor vi selv ønsker spillet skal bevæge sig hen.
Så eksponering i bytte for gratis arbejdskraft?
Ja ja, sådan kunne det måske også hænge sammen.
Der er en lille opdatering fra den 13.09
Ja ja, sådan kunne det måske også hænge sammen.
Der er en lille opdatering fra den 13.09
Jeg har lige modtaget denne advarsel om at gemme spil fra Deaderpool (MCCC modder)
Jeg vælger at sætte den fulde engelske tekst ind her, da den er lidt lang.
Jeg kan evt. oversætte i i google senere.
Jeg vælger at sætte den fulde engelske tekst ind her, da den er lidt lang.
Jeg kan evt. oversætte i i google senere.
- Fejl når du bruger Save as/ Gem som:
- Important Information from Turbodriver regarding saving issues:
There are two cases that can cause your game save to get buggy and lose save data. I want this to be known in case you encounter mod related save issues.
- If you load into gameplay (Live Mode or Build Mode), then exit to Manage Worlds, and 'Save As' to a new slot, that save slot is bugged. It has an incorrect null save slot identifier that will prevent loading save data correctly (related to mods losing data). It's best you ALWAYS 'Save As' during gameplay.
- If you load into Manage Worlds (World View) directly from the Main Menu and 'Save As' to a new slot, that save slot is partially bugged. It has a duplicated save slot identifier which can confuse what save data to load (related to mods losing data). It's best you ALWAYS load into gameplay before using 'Save As'.
Both cases of these bugged save files can be fixed by just using 'Save As' into a new slot after loading into gameplay (Live Mode or Build Mode). Doing so assigns the save file a new slot identifier and assures the save file remains stable.
It's always the safest to save the game during Gameplay, never in Manage Worlds
Her er en oversigt over de fejl der bliver arbejdet på til den næste opdatering.
Tjekliste - 4. oktober
Tjekliste - 4. oktober
Mange tak Mona, det er noteret, at der bliver arbejdet på fejl i bl.a. farmpakken, men ikke lige den, jeg har observeret. Desværre er det ikke en mulighed at vælge opdateringer helt fra med mindre man spiller offline.
Ovenover nævner du irriterende plantebugs. Jeg fandt ud af i går, at hvis du - lidt besværligt - åbner i byg og putter alle plantebunkerne i familiens inventar - og derefter tager dem ud og sætter dem tilbage i enten plantekasser eller plantebede, så virker de igen.
Ovenover nævner du irriterende plantebugs. Jeg fandt ud af i går, at hvis du - lidt besværligt - åbner i byg og putter alle plantebunkerne i familiens inventar - og derefter tager dem ud og sætter dem tilbage i enten plantekasser eller plantebede, så virker de igen.
Jamen så har du da godt nok forsøgt lidt af hvert, kunne jeg forestille mig Simsister
Jeg har sjovt nok også fundet den samme løsning til mine planter. Det er en underlig fejl og det er især mærkeligt at den ikke kan løses.simsister skrev:Mange tak Mona, det er noteret, at der bliver arbejdet på fejl i bl.a. farmpakken, men ikke lige den, jeg har observeret. Desværre er det ikke en mulighed at vælge opdateringer helt fra med mindre man spiller offline.
Teknikken virker forresten også når vaskemaskiner og tørretumbler går i baglås. Efter en tur i inventar kassen virker de igen. Det er flere år siden at jeg fandt den løsning.
Lignende emner
» Opdatering af Origen
» Stor opdatering 12/12 19
» Dagens opdatering.
» Mega opdatering og fejlrettelse.
» Opdatering før ny stuff pakke.
» Stor opdatering 12/12 19
» Dagens opdatering.
» Mega opdatering og fejlrettelse.
» Opdatering før ny stuff pakke.
Side 12 af 23
Forumtilladelser: