DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mon spillets forum egentlig lukker?

+3
Erpe
MonaSolstraale
simsister
7 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Timian2 Fre 31 Aug 2018 - 13:15

Sidder lige og tænker hvor rart det er at have jer samlet igen. Grine smiley Jeg har altid synes du var yderst Præcis, Erpe. Og ofte redningsmanden for de tekniske ting især i Sims3. (Eller også var det fordi jeg især har været i Sims3 forummet?)
Når nu det ikke kan være anderledes, så er det da et dejligt forum Rose har fået lavet til os Smile
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 31 Aug 2018 - 15:13

Det var meget præcist skrevet Timian2 Smile Jeg er helt enig Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Erpe Fre 31 Aug 2018 - 16:09

Tak for rosen Timian2! Smile

Ja, jeg hjalp mere i Sims 3 forummet, og nok endnu mere i Sims 2 forummet. For Sims 2 var det af spillene, som jeg spillede mest og købte flest pakker til. Jeg har altid godt kunnet lide at hjælpe, og som datalog har jeg jo et vist kendskab til både programmering og computere, selvom min uddannelse er blevet både er gammel og rusten. Men problemet er efterhånden, at jeg i 2015 holdt op med at spille på PC og siden kun har brugt iOS og Android enheder (især tablets), og desuden dengang holdt op med at spille Sims 4. Derfor har jeg efterhånden fået sværere og sværere ved at hjælpe med tekniske problemet med spillene under Windows.

Jeg planlægger dog i løbet af de næste måneder at købe en ny PC og vende tilbage til PC spil. For jeg har altid skiftet til nye spil efter et par år selv med mine yndlingsspil, og der er ikke rigtigt flere interessante spil til iOS/Android. Måske et par stykker alligevel. Men det generer mig, at så godt som alle spillene er lidt for små sammenlignet med PC spil, og jeg vil også gerne kigge lidt nærmere på, hvad der er kommet af nye strategispil til PC siden 2015 Smile

Sims spil eller andre spil fra EA vil jeg dog forsøge at undgå, hvilket jeg heller ikke tror vil blive svært. For EA har aldrig lavet gode strategispil, og jeg forventer heller ikke et nyt interessant Sims spil fra EA inden for de nærmeste år.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Anbodil Fre 31 Aug 2018 - 16:32

Det lyder godt Erpe..så kan du måske finde noget ala sunken secret, eller noget andet spil, hvor man skal passe tingene dagligt, helst.
Jeg spillede engang et egentlig primitivt spil, hvor jeg skulle passe restauranten. Altså sørge for at der var potioner af mad nok til folket..og så tjente jeg drikkepenge hvis udvalget var godt og det gav mig mulighed for at opdatere kogegrej, møbler og udstyr m.m. Det var ret hyggeligt, men man jeg fik lavet meget mad og snittet mange grøntsager.
Det eneste jeg ikke gider er spil med krig og sådan...det er simpelt hen ikke mig at skulle lave en hær for at angribe eller forsvare....et eller andet. Men at bygge noget op er sjovt. Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Erpe Fre 31 Aug 2018 - 21:36

Bodil, Sunken Sekret var et online farming- og handelsspil, hvorpå der var tilføjet noget med at bygge et slot. Denne del var ikke blevet færdig, og det er den stadig ikke, selvom der er kommet et par opdateringer siden. Harvest Land fra samme firma ligner det, selvom man i stedet skal indsamle forskellige ædelsten, der skal bruges til at udvide territoriet. Dette spil er bare så afsindig langsomt i udviklingen, at det tager uger bare at komme en smule videre. Men det får opdateringer oftere, end Sunken Secrets gør. Idéen i begge spil er desværre, at hovedfornøjelsen for os er tænkt som, at vi bare skal elske at handle med andre spillere og så ikke gå så meget op i at komme videre i spillene. Den slags spil må jeg indrømme, at jeg helst ikke vil prøve flere af. For der er bare for lidt strategi og for meget socialt handel i dem.

Da jeg for 7 år siden fik min Samsung Galaxy S2 mobil spillede jeg i et par år sådanne spil på den, som du nævner. De hed Restaurant Story, Bakery Story, Farm Story, Fashion Story mm og var fra Storm8/TeamLava. Disse spil var netop sådanne handelsspil, og de var særdeles hyggelige at spille. Man steg også i niveauerne rimeligt hurtigt og kunne så udvide butikkerne. Men Storm8 har vist skrottet nogle af spillene, og jeg tvivler på, at de kan fås til PC. Men der er flere lignende spil også fra andre firmaer.

Jeg gider heller ikke krigsspil og især ikke, hvis de er multiplayer, så man skal i krig mod andre spillere. For så kommer man normalt bare ingen vegne, da man hele tiden skifter mellem at tabe og vinde. Den type spil er bare kedelige. Men det første strategispil, som jeg elskede, hed M1 Tankplatoon og var fra 1989. Det var et fantastisk spil i sin tid, hvor man skulle på missioner med sine 4 bemandede tanks plus støtteenheder, der varierede fra mission til mission. Men det var med primitiv EGA grafik og bestemt ikke et spil, der ville være interessant idag. I begyndelsen af 1990erne skiftede jeg så til det allerførste Civilization, som jeg elskede i et par år. Derefter husker jeg knap rækkefølgen. Men mine øvrige yndlingsspil var Starcraft, Age of Empires, Command&Conquer: Red Alert, Might&Magic 6,7 og 8, Heroes of Might&Magic 2, Total Annihilation samt et par RPG spil, indtil jeg i 2004 skiftede til Sims 2. Alle disse spil var fremragende. Men jeg spillede dem normalt kun i et par år, og fælles for dem alle har været, at jeg aldrig blev grebet af seriernes efterfølgende spil, selvom jeg normalt altid forsøgte. Så et eller andet tyder jo på, at det er svært at forbedre succesrige spil - i hvert fald, hvis det er mig, som de vil have til at spille efterfølgerne Wink

Jeg kan som nævnt godt acceptere en lille smule krig i offline RPG spil og i offline strategispil. Men jeg hader actionspil, skydespil og lignende, hvor man mest bare skal trykke hurtigt og præcist på tasterne for at klare sig. Derfor har jeg heller aldrig købt en konsol netop, fordi konsoller jo mest bruges til sådanne spil. Generelt er jeg helt enig med dig i, at der er alt for meget vold og krig i spillene. Samt at dette i de fleste tilfælde bare gør spillene mere kedelige.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Rose Lør 1 Sep 2018 - 17:02

Jeg ELSKER Age of Empires... og Anno 1404 ! total gode strategispil !
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Erpe Lør 1 Sep 2018 - 18:16

Rose skrev:Jeg ELSKER Age of Empires... og Anno 1404 ! total gode strategispil !
Enig! Anno 1404 havde jeg glemt. For det er jo mange år siden, at jeg spillede disse spil. Desuden har jeg senere spillet mobilspillet Anno: Build an Empire, der slet ikke lever op til standarden i de gamle PC spil. Desuden glemte jeg vist også spillet Settlers 3, der ligeledes var et fremragende og lignende strategispil.

Men det glæder mig, at du også kan lide sådanne spil. For det bekræfter min teori om, at EA ikke har gavnet salgstallene for Sims spil ved bare at gøre dem lettere og mere og mere trivielle via fokuseringen på stuff og stuffpacks i stedet for flere udfordringer og bedre gameplay med flere strategiske elementer. Ganske vist er spillene især rettet mod unge teenage piger sådan, som SimGuruDrake jo nævnte. Men EA undervurderer disse unge piger, der oftest også bedre kan lide udfordringer. Dette ses jo også af, at Sims 1 solgte langt bedre end alle de senere spil på trods af den primitive grafik og den betydeligt højere sværhedsgrad. Det er ikke de store ændringer, der efter min mening ville forbedre salgstallene, så de blev endnu højere. Men udfordringer, der kunne gøre spillet bare en anelse mere strategisk og mindre trivielt, ville helt sikkert kunne gøre underværker.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Rose Lør 1 Sep 2018 - 19:40

der er også Anno 2707 (tror jeg) det har min kæreste - det er også rigtig godt.

Han spiller også Cities skyline, som virkelig er et perfekt "byg en by"-spil, det kombinere moderne teknologi med essensen af de gode gamle simCity spil.
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Erpe Lør 1 Sep 2018 - 20:18

Det er mange år siden, at jeg spillede disse spil. Men det første var Anno 1602 fra 1998, og det næste var Anno 1503 fra 2003. Muligvis var det disse spil, som jeg spillede i sin tid. Men så kom Anno 1701 i 2006 og Anno 1404 i 2009. Siden udkom Anno 2070 i 2011 og Anno 2205 i 2015. Til næste år udkommer så Anno 1800. Alle spillene laves af Blue Byte, der også har lavet alle Settlers spillene.

Det første The Settlers udkom i 1993, og The Settlers 2 udkom i 1996. Men jeg startede med Settlers 3, der udkom i 1998 (samme år som det første Anno spil). Senere prøvede jeg også Settlers 2, men brød mig ikke rigtigt om det. Derimod var Settlers 4 fra 2001 et udmærket spil og nærmest bare en opgradering af Settlers 3. De endnu nyere Settlers spil har jeg kun set kortvarigt. Men de er meget anderledes og på en måde, der ikke rigtigt tiltaler mig. The Settlers History Collection (2018) er en opdatering af de syv første Settlers spil for nyere operativsystemer og netop annonceret på Gamescom til at udkomme i november. Så den kan stærkt anbefales! På Gamescom blev det ottende spil i serien The Settlers (2019) desuden annonceret til at udkomme i efteråret 2019. Så serien fortsætter stadig Smile
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Anbodil Søn 2 Sep 2018 - 16:51

Jeg spillede også Settlers på et tidspunkt. Tror det var 4 eren. Men jeg var ikke god til at uddanne krigere så jeg kunne udvide mit land, så jeg er bare ikke godt til det der krig, men det var sjovt at få mit område til at "vokse" i velfærd, med bagere, høst og håndværk! Sådanne spil kan jeg godt lide. Smile
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mon spillets forum egentlig lukker? - Page 2 Empty Sv: Mon spillets forum egentlig lukker?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum