DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

+2
MonaSolstraale
Anbodil
6 deltagere

Side 5 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Ons 22 Apr 2020 - 23:51

Det er en stor dag, når man bliver skolebarn. Lille Frederik (d. 9.) skal holde fødselsdag, og hans mor Alexandrine med Knud på armen tager imod gæster ved døren, Der kommer Frederiks elskede oldefar, kong Christian d. 9. og han falder ham om halsen som han plejer, mens farfar snakker med Alexandrine.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 LgG0Cti

Kort tid efter bliver Christian. d. 9. meget syg. Lægerne opgiver ham, og han ankommer til Amalienborg og Frederik og Louise (Sessan) sammen med en personlig sygeplejerske for at tilbringe sin sidste tid i deres trygge rammer.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Q7X9Pfe

Sygeplejersken følger ham ovenpå til et af de kongelige gemakker, sørger for, at han får et bad og kommer i seng.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 XqIXHKD

Sådan går der et par dage, mens Christian bliver svagere og svagere. Og så en morgen leder de allesammen efter ham. Han er ikke i den seng, han blev lagt i. Han har været vågen eller er gået i søvne hen på sit barnebarns værelse, og der ligger han - desværre død - da de finder ham.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 UZXl6Hl

Der skal holdes Castrum Doloris i Christiansborg Slotskirke. Og Frederik og Louise er mødt tidligt op for at tage imod de mange, der har ønsket at sige et sidste farvel til deres elskede konge.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 KaKDLGJ

Kirken er pyntet smukt, og kisten stillet frem. Indenfor ligger der mange smukke blomster dekorationer, og den urne, som senere skal bære kongens aske er stillet frem. Det er næsten mere, end stakkels Frederik kan klare.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 0GmitJh

Men han tager sig gevaldigt sammen og holder en meget smuk tale, mens der er flest mennesker.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 0uE2mDH

Ude på kirkegården, som dog i virkeligheden var inde i Roskilde Domkirke, står hans urne nu til venstre for dronningens. Det var en meget sørgelig dag i januar 1906.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 PTmX2n0

Og som det sig hør og bør, bliver der allerede dagen efter holdt kroning af Christians søn, der nu er Frederik d. 8. Folket jubler, da konfektionarius råber ud over forsamlingen: Kong Christian d. 9. er død. Længe leve hans majestæt kong Frederik d. 8. af Danmark.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 5yLwtFO
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Sighubert Tors 23 Apr 2020 - 7:59


Flot. Du går virkelig i detaljer nu. stop hånd Tommel op



Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af MonaSolstraale Tors 23 Apr 2020 - 11:23

Helt enig med Sighubert Tommel op glad smiley

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Tors 23 Apr 2020 - 11:25

Rigtigt flot illustreret. Grine smiley ..og jeg har da vist ikke helt styr på kongerækken kan jeg regne ud... Rundtosset
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Man 11 Maj 2020 - 13:32

Sådan kan det gå. Frederik d. 8. med valgsproget: "Herren er min hjælper", får ikke så mange år at regere i. Han er på mange måder en folkets mand, helt nede på jorden og glad for at rejse, især i Tyskland, hvor han har nogen rigtig gode venner, og hvor han stort set er ubemærket, når han færdes i gaderne.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 RFQIBYf
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Ewjin6x

Hjemme hos Christian (d. 10.) og Alexandrine går årene med dejlig højtlæsning for de to drenge, der virkelig elsker deres mor.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 7WwZ51t

Så en tidlig morgen kommer Knud ned oppe fra forældrenes soveværelse med hovedet fuldt af sminke. Han har da vist været i Alexandrines pudder- og sminkebøtter. Laughing Nu skælder Frederik ham ud: Det ved du godt, at du ikke må, du er nogen gange en lille baby, altså! Nu får du ballade!
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 NPHAFps

Og Frederik skynder sig ud og over på legepladsen for ikke at løbe ind i sin far, når han er mest vred. Men det skulle han ikke have gjort, for da han kommer tilbage for at hente sin skoletaske, møder han en rasende far: Knud ligner en klovn, fordi han har rodet med mors sminke, tordner han. Og i stedet for at holde ham væk fra vores soveværelse, render du rundt ovre på legepladsen!! Så er der stuearrest efter skole for dem begge to.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 9uJNcTE
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 TTyTOCX

Den store fødselsdag, hvor Frederik bliver teenager oprinder, og som sædvanlig hygger gæsterne sig med hyggesnak og kage - masser af kage.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 MvfAd6n

Frederik ved ikke rigtig, om han gider at deltage og sætter sig inde på værelset og laver lektier, rimelig træt af alle sin fars reprimander. Og selv om Alexandrine kommer ind og prøver at sætte lidt humør i ham, lykkes det ikke rigtig.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 3OPIDEU

Ved aftensmaden - efter at Knud er gået i seng, bliver der så talt om alvorlige og pinlige emner som Frederiks kommende sexliv og han bliver belært om, at han har et ansvar. Det er den svære snak, alle skal igennem, det ved Frederik godt, men han er bare ved at krybe i et musehul.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 ZdK2DoC

Så han slutter aftenen af i sine egne tanker inde ved flygelet, mens fingrene danser deres egen dans hen over tangenterne.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 UxmI0fh
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Gæst Ons 13 Maj 2020 - 12:05

SLETTET


Sidst rettet af sims4ever Lør 4 Jul 2020 - 10:09, rettet 1 gang
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Lør 16 Maj 2020 - 19:25

Kort efter at både Frederik og Knud er blevet teenagere, sidder kongen, Frederik d. 8. sammen med sin Louise Sessan ved morgenbordet på Amalienborg og tager afsked med hende. Han skal endnu en tur til Tyskland. Denne gang til Hamborg, og hun ønsker ham god rejse.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 VHzB2u0

Det bliver desværre det sidste, hun ser til sin elskede mand. En mørk aften nede i Hamborg finder nogen tyske borgere en mand liggende død på gaden. De finder et tæppe frem og får lagt ind under ham, og det lykkes dem med meget besvær at få ham vendt om på ryggen, mens de venter på ambulancen.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 YfqVf3c
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 SusrLjk

Først henne på byens lighus finder man ud af, at det er den danske konge, og han bliver bragt hjem til Danmark til castrum doloris i Christiansborg slotskirke og begravelse i Roskilde domkirke. Louise og hendes ældste søn Christian falder hinanden om halsen. Christian med en klump i halsen ved tanken om det ansvar, der nu venter ham.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 J93uLVf

Og selv om Louise er meget trist, samler hun de fleste af sine nærmeste til en hyggelig mindemiddag bagefter, hvor hun også forklarer Christian, at han allerede næste dag skal krones og udråbes til konge.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Tr1DzxG
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 FKyW6MV

Mens Alexandrine vinker til folk fra balkonen bliver Christian så udråbt med ordene: Kong Frederik d. 8. er død. Længe leve hans majestæt kong Christian d. 10. af Danmark. Og en meget rørt Christian udtaler sin tak til folk, mens de jubler, og udtaler sit valgsprog, der lyder: Min Gud, mit land, min ære.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 V73JseD

Og så er de alle fire på vej hjem. Knud er stadig meget knust over tabet af sin bedstefar, så Alexandrine gør sit bedste for at trøste ham. Og for en gangs skyld finder Christian rosende ord frem til Frederik: Du har klaret det hele med fornuft og ro i dag. Jeg er sikker på, du nok skal blive en god konge.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 HWdLD3L
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Søn 17 Maj 2020 - 0:57

Flot illustreret. Det kan ikke ha været nemt at få arrangeret.. Very Happy Tommel op
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af VinceDjansen Ons 20 Maj 2020 - 16:07

Man bliver jo ligefrem klogere af denne historie.
Jeg vidste eksempelvis ikke engang, at vi havde en konge, der var død på den anden side af grænsen.
Det anede mig da også, at der måtte gemme sig en alien et eller andet sted i disse aner.
Amalienborg tager sig da også nydeligt ud - og genialt træk med folkemængden.
Hvor har du den fine kiste fra ved kong Christians bortgang?

Pludseligt begynder historien vel også at blive højaktuel med 100 året for genforeningen i det sønderjyske. Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Tors 21 Maj 2020 - 3:30

Kisten er da fra vampyrpakken Vince....den har du da selv så vidt jeg husker... Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af VinceDjansen Tors 21 Maj 2020 - 17:45

Nåh for hulen - det var jeg ikke engang klar over.
Tak Anbodil
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Fre 22 Maj 2020 - 14:01

Der kommer et par gode somre, hvor temperaturen er lidt kølig i Danmark, men så bliver Alexandine og Christian enige om at sende de to krudtugler en tur på ferie til Grækenland, hvor jo en del af familien bor.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 ZYlBa8z

Grækenland med skønne sandfyldte strande og små kusiner, der inviterer drengene på en svømmetur. Det lader de sig ikke sige to gange.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 NVE8np5
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 GhGsdsy

Efter dukkerten er de også lige i stødet til noget sandslot bygning. Det bliver en perfekt ferietur for de to teenagedrenge, der dog snart længes hjem til Danmark og mor og far (trods alt).
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 LOFO3Dw

Et par år efter ulmer og tordner det fra syd - krigen er på vej, det er første verdenskrig. Og Christian tager ud for at inspicere og gøre de danske tropper klar. Nu vil vi have Slesvig tilbage.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 GUSC0i7

Det er hårde tider med rationeringer og smalhals i alle de små danske hjem. Alle håber på en lykkelig udgang og slutning på krigen. Og ude i udkanten af skoven bor en anset spåkone, som mener, hun har noget, hun gerne vil fortælle kongen.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 AsJayMM

Så hun sender bud, og Christian møder spændt op. Den kloge, gamle kone konsulterer igen sin krystalkugle, før hun med sikker røst siger, at hun har set slutningen på krigen. Vi skal genforenes med Slesvig, og kongen/du skal som markering af den lykkelige dag komme ridende over grænsen på en hvid hest. Ja, det lyder jo forjættende, svarer Christian, der ikke er så sikker på sine rideevner, så der er noget at tænke over.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 47pgu6c

Men med al respekt for spåkonen og det danske folk, tager han da en tur på landet for at se, om han kan finde sig en hvid hest og få noget ride undervisning. Hestebonden beroliger ham. Det skal vi da nok finde ud af, siger han.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 SZQj2Wk

Christian får noget undervisning, men så siger han: Jamen jeg skal jo bede om en hvid hest for at spådommen kan gå i opfyldelse. Og som ved et trylleslag kommer der den smukkeste hvide hest frem inde fra stalden.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 0Z7DSND

Og krigen får sin slutning i 1920, og Danmark vinder Slesvig tilbage. Stolt kan Christian ride over grænsen på sin hvide hest. Det er en smuk og historisk dag, og folket jubler.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 SZ2kvho
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af MonaSolstraale Fre 22 Maj 2020 - 14:21

Du har nogle geniale løsninger til at vise det der umiddelbart ikke er muligt i Sims Tommel op
Gode billeder

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Fre 22 Maj 2020 - 15:22

Ja du har da rigtig været igang med klippe og klistre billedebehandlingsprogrammerne....godt gået! Tommel op Sådan noget tror jeg ikke jeg kan finde ud af... Neutral
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af VinceDjansen Lør 23 Maj 2020 - 21:54

Slettet


Sidst rettet af VinceDjansen Tors 11 Jun 2020 - 1:26, rettet 1 gang
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Ons 3 Jun 2020 - 0:08

Tjae, man ved jo aldrig, hvordan det hele ville have set ud, tænker Christian, hvis ikke vi tre - nordens konger (Gustav d. 5. af Sverige, Haakon d. 7. af Norge og Christian d. 10. af Danmark) var mødtes i Malmø, da krigen startede og havde aftalt at holde os neutrale.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 YZCwsKN
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 DO6cMn5

Nu endte det så godt med støtte længere sydfra og et krav til Tyskland om at give land tilbage på alle sider. Christian føler sig stolt, og er klar til at blive bedre til at ride. Han husker med en gysen, da den hvide hest nærmest spadserede sidelæns gennem den smukke port, indtil der kom en erfaren mand og satte den på plads. Nej, nu skal han da bestemt til at tage tøjlerne i sin egen hånd.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 AMcG6ln

Og Knud har sine skærmydsler med Frederik, der er godt og grundigt træt af skolelivet. Frederik prøver at argumentere og bilde ham ind, at jorden er flad, så alt hvad de kedelige skolelærere propper dem med bare er løgn.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Hp44poL

Og helt ærligt, den tid der ikke går ved flygelet, hvor Frederik efterhånden er ret professionel, den går med at skrive brokkerier ned i hans dagbog. Det er lige til at få hovedpine af, når lektierne så skal terpes bagefter.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 QW4N6oG
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 M4n2yWi

Knud synes godt nok, at Frederik er pinlig, da han sur og tvær forkynder til deres far, at han vil ud af skolen og have en uddannelse. Christian er ret chokeret, men så må du jo finde ud af, hvad du vil uddanne dig til, siger han.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 3XWDUvV

Ferien det år går som så ofte før til familien i Grækenland og rundt til dejlige byer i Danmark. Det er godt nok noget, Frederik kan lide. Bølgernes brus og vindens sus, så har han det rigtig godt.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Uw1iZkU

Knud og Frederik kommer hjem fra ferien i syden, og henne på stationen er der hængt en hverveplakat op med ordlyden: Bliv søofficer. Og mens Knud giver sin mor et stort knus, siger Frederik til Christian: Det er det jeg vil, far. Ud på havet og få vind i håret. Det er så en aftale, siger Christian. Du er meldt ud af skolen, og jeg tager med dig på session om en uge.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 XwSutl7
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 6O7b9Aw
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af MonaSolstraale Ons 3 Jun 2020 - 9:43

Du har virkelig sat dig godt ind i kongernes historie. Der er rigtig meget her jeg ikke kendte til Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Ons 3 Jun 2020 - 12:43

Flotte og velvalgte detaljer....Simsister... Very Happy
Mona det må være, fordi du ikke ser DR2 for der er da en del programmer om kongefamilien førhen.. Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Ons 10 Jun 2020 - 23:26

Ja, det var en begivenhedsrig sommer, inden Frederik skulle ind til søværnet. Halvkusine Olga af Grækenland og familien havde inviteret til fødselsdag, for Olga blev teenager. Frederik bliver stående næsten åndeløs, da de ankommer. Er det virkelig Olga?
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 M6uAGYu

Gensynsglæden er stor, og hjertet tager et ekstra hop i brystet på Frederik, da hun giver ham et knus.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 MHVvjst

Der var hygge ved grillen, og mens de spiste og snakkede og så hinanden mere og mere dybt i øjnene, slog det lidt gnister imellem de to.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Pb1oKsm

Også ved bålet bagefter, hvor der bliver fortalt flere gode og spændende historier.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 KWMBLWq

Der bliver også tid til et smut op til familien Bernadotte i Sverige. Frederik husker tydeligt, hvordan han altid har haft et rigtig godt forhold til lille Ingrid, selv om hun er ret meget yngre end ham.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 K7llC8U

Fortæl mig en af dine gode godnathistorier, var ofte Ingrids bøn. Hvad har man ellers sådan en sød fætter til?
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 GuZHMVg

Og denne sommer bliver Ingrid også teenager. Frederik er med for at underholde på flygelet, og det er også en hyggelig dag.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 7h0lgbg

Og turene rundt i landet med det nyrenoverede kongeskib står Frederiks hjerte nær. Nu skal han snart lære kunsten skib at føre selv.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Bt4UUu3

Christian og Frederik ankommer til Søværnets officersskole, og selv om Christian ikke altid har været lige begejstret for Frederik som barn og teenager, smører han tykt på overfor  den officer, der skal godkende Frederik.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 G4IkIDt

Jamen det er jo altsammen som det skal være, nikker officeren, og hermed er Frederik optaget på skolen, godt tilpas over, at han nu starter på den uddannelse, han så brændende har ønsket sig.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 GxANMfs
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Tors 11 Jun 2020 - 1:09

Tommel op
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af simsister Tirs 30 Jun 2020 - 17:00

Og som det ofte går i eventyr, så blev den hvide hests ene hov konserveret og forsølvet, da hesten døde og blev vist frem til offentligheden til stor beundring.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 KYGfcur

På landlovstur i det græske, forelsker Frederik sig stormende i kusine Olga. Efter en svømmetur i familiens store swimmingpool i baghaven, bliver der flettet fingre, og Frederik får lov at overnatte.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 EJ50KeO
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 EnIGuWh

Når to hjerter banker i takt, og efter en hed nat under Olgas dyner, er der jo sådan set kun tilbage at spørge far Christian, om det er i orden at forlove sig.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 QbDyaIs

Og med grønt lys hjemmefra, tager Frederik Olga med i den gamle labyrint og frier til hende henne ved en af de smukke skulpturer.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Jpxr9N7

Kort tid efter bliver Ingrids unge mor meget syg, mens hun er gravid og dør en sørgelig død. Så Frederik får landlov for at besøge kusinen, der er næsten lammet af sorg. Han prøver at opmuntre hende så godt han kan.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 GNrzjU3
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 9Ls8OTm

Til stor tilfredshed og glæde for Christian vender Frederik hjem som admiral for den danske marine. Det er en stor dag, der skal fejres, så der bliver holdt fest, og Frederik får et lykønsknings knus af Knud.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 OxV0BHH
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 NU3wGZH

Olga og hendes forældre er også inviteret. Frederik glæder sig, men ikke så snart er de kommet indenfor døren, før han bliver overfuset af en rasende Olga: Jeg hører, du holder fri og besøger din anden kusine, Ingrid?? Og hvad er det for en historie med at du skulle "trøste" hende?
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 IlOE8ey

Sådan en jalousi havde Frederik ikke ventet, så han slår op med Olga lige på stedet. De nåede kun at være forlovet et par måneder.  kede sig smiley
Frederik er meget nedslået og bliver enig med familien om, at han vil tage på langfart for at prøve at glemme sit famøse forhold til Olga. Knud følger ham ned til havnen og den båd, der skal sejle Frederik hen til langfarts skibet.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 4eu6G8Z

Far Christian havde andet at se til, så nu får du lige en formaning med på vejen af mig, siger Knud: Husk, du har ansvaret for Danmarks fremtid OG at der en dag vil komme en arving eller flere. Ellers kan det være, jeg overtager den del, for jeg har allerede et godt øje til kusine Caroline.
Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 UAF8hCv
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Sighubert Tirs 30 Jun 2020 - 17:36


Ja så. Endnu et par ting jeg ikke var klar over.
Lærerig historie. Smile
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af VinceDjansen Ons 1 Jul 2020 - 16:31

Også her - Olga flirten var helt ny for mig.
Så du har da virkelig gjort dit forarbejde godt, Simsister - eller også er du "dansk mester i Billedbladet" - eller hvor du nu får din viden og indsigt fra.

Hvor mange byggegrunde har du gang i for tiden, for at skildre denne del af historien?
Jeg kan specielt godt lide billedet med motorbåden med mågerne på taget (og vist også stolperne fra min "yndlingskran"?!)

Superfin historie - og fortsæt endelig, for jeg kan ikke helt gennemskue alle de royale børn, som Joakim og Frederik har blandt sig. (Men jeg læser heller ikke Billedbladet - ha ha) Laughing
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Anbodil Tors 2 Jul 2020 - 10:17

Fin historie med histories frihed. Slettet efter ønske!


Sidst rettet af Anbodil Lør 4 Jul 2020 - 22:29, rettet 1 gang
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Gæst Tors 2 Jul 2020 - 11:51

SLETTET
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy. - Page 5 Empty Sv: Mit Sims 4 eventyr - Kongelig legacy.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 5 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum