DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Stolthed og fordom - et kig indenfor

3 deltagere

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Tirs 15 Feb 2022 - 13:36

Eller "Pride and prejudice", som denne tråd baserer sig på - en storslået kærlighedsfilm fra engang i halvfemserne - og flot genindspillet i 2005, har jeg ladet mig fortælle.
Den gamle film er vist på TV flere gange - den nye har jeg ikke helt styr på, om vi har haft fornøjelsen af.

Nåh, nogen hel historie bliver det ikke til, men blot lidt indtryk og billeder fra den grund, som Simproved har skabt på baggrund af denne film.
Som nævnt i den kreative tråd i dette forum, har hun jo forsøgt at genskabe en af grundene fra filmen - Longbourn.
Det er hun kommet ualmindeligt godt fra.

Jeg har endnu ikke set filmen - og husker kun ganske svagt handlingen med de 5 døtre i familien Bennet, hvor man i deres tilfælde jo bedst gifter sig til lykke og velstand med en rigmand.
Resten er viden fra Simproved's byggevideo på Youtube, hvor hun fint fortæller om hendes bevæggrunde for dette byggeri, der er baseret på genindspilningen fra 2005.
Videoen kan I finde her:



- og jeg skal da have set denne film på et tidspunkt (den findes på Netflix).

Da jeg downloadede grunden, manglede en hel del - vistnok 22 genstande og 25, som blev erstattet pga manglende pakker hos mig.
Så min grund og billederne i denne tråd er næsten helt sikkert ikke fyldestgørende eller retvisende nok i relation til Simproved-versionen.
Desværre kan det være noget svært at se de mindre detaljer på galleriet, når hver etage vises særskilt. Derfor VIL der være genstande, som er dårligt erstattet eller helt mangler i forhold til originalen. Men huset er yderst spilbart alligevel - og fantastisk tidstypisk = flot genskabt af grundens Sims-bygherre.
- og også lidt utroligt, at det faktisk kan lade sig gøre, at skabe et større hus med alle rum - og alligevel holde stilen sådan lidt tidstypisk og uden de større elektroniske genstande fra nyere tid.
Hurra for det.

Når jeg nu alligevel havde downloadet grunden (og der ligger faktisk flere mindre gode efterligninger eller tidligere forsøg fra andre gamere på at bygge Longbourn, men Simproved-versionen er klart den bedste og mest fyldestgørende/fuldendte), gik jeg på udkig efter familien Bennet - hovedpersonerne i denne filmatisering af Jane Austens bog (søgte på #prideandprejudice).
Ganske som forventet, var der også flere versioner af de ældre forældre og deres 5 døtre.
Jeg valgte familien, som Frostinator06 havde skabt.
Da jeg som sagt endnu ikke har set filmen, ved jeg ikke, hvor godt simmerne ligner de oprindelige karakterer i filmen. Faderen spilles af Donald Sutherland og moderen af Judith Dench - og hovedrollen som Elisabeth Bennet af Kiera Knightly.
Det er da et cast, der borger for kvalitet!
Så jeg glæder mig til at få den set - vel vidende, at den nok er for "sødsuppe" til mig, men så vil jeg kigge på persongalleri, indretning og omgivelser - og se det med Simproved-brillerne på.
Ifølge Youtube-videoen har hun gennemset filmen flere gange, for at genskabe denne grund - og vist også kigget på informationer om kulisser og lignende.
Derudover har hun brugt ca 60 timer på at genskabe det hele. Hatten af for den ihærdighed.

Grunden med Longbourn blev placeret i Henford on Bagley, der jo tilnærmelsesvist godt kan føres nogenlunde tilbage i tiden - både i verdensdelen, de andre grunde og simmer-familier.
- med lidt god vilje Rolling Eyes
Heldigvis er der jo en 64 x 64 grund her, for Simproved bygger også ofte i STOR skala - hurra for det.
- og til denne grund er det helt uundgåeligt, når man også skal have den omkransende voldgrav med.

Jeg har som sagt bygget lidt om (naturligvis!) - noget af nød og noget andet for lige at sætte mit eget præg på begivenhederne til denne lille tråd, hvor jeg har tilladt mig at digte lidt videre på historien, EFTER Elisabeth vistnok forlader familien, for at blive gift med den stenrige mr Darcy. (tror jeg da nok!!)

I mit univers kommer en af stalddrengene til at spille er større rolle.
Der er jo stadig 4 gifteklare døtre tilbage på godset. Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af simsister Tirs 15 Feb 2022 - 14:01

Ja, urtroligt så meget, man kan downloade sig til, hvis man får interesse for det. Spændende for dig.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Ons 16 Feb 2022 - 18:51

Her er lidt billeder fra grunden - en rundtur om huset.
Her er det fronten af Longbourn - huset som beboes af den godmodige og indsigtsfulde hr Bennet (Donald Sutherland), fru Bennet - en Kirsten Giftekniv af rang + de 5 døtre.
Bemærk den fine voldgrav, som går hele huset rundt, samt udhusene til højre.
Springvandet har jeg tilføjet.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_18

Her er udhusene med køer og en del af de mange høns på gården. På billedet er de 2 ud af 3 fyldte hønsehuse.
Udhusene indeholdt soverum til tyendet, men er i min version ændret til små værksteder til lysstøbning og lignende.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_17

Baggården med tørrestativer og en lille bro til fiskeri, som jeg også har tilladt mig at tilføje.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_19
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Ons 16 Feb 2022 - 19:06

Det første, som faldt mig i øjnene – og som fik mig til at spille lidt med denne familie og grunden var, at jeg passende kunne øve mig på ret mange færdigheder samtidigt.
Her er plads til at dyrke (STORE) afgrøder, blomsterdekoration, passe bier, orme, høns og køer, lege med fugle og kaniner (og velsagtens også ræven på et tidspunkt), spille piano og violin, lave korssting, lysstøbning osv osv.
– alle handlinger, som jeg nemt kunne forene med tidsbilledet, som denne historie skulle foregå i, hvis den skulle være nogenlunde tro mod filmen.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 14_02_15

Stolthed og fordom - et kig indenfor 14_02_16

I min ombygning blev der også plads til vinbrygning (ganske vist på den moderne vinbrygger, men jeg overvejer seriøst at geninstallere den gamle vinbrygger mod igen) – og en ny vinkælder under huset, samt en lille bro til at fiske i voldgraven.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_20

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_21

Jeg fik også brug for Satisims forrygende ombygninger af eks genbrugsmaskinen og smedens esse.
Heldigvis var der fine udhuse, som nemt kunne ombygges fra soverum til mindre værksteder.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_23

- og så er jeg altså virkelig fornøjet med hønsene, der vitterligt trasker næsten hele grunden rundt, hvis man ikke engang imellem får kaldt dem ind i hønsehuset – og i øvrigt ikke har sat et hegn op omkring hønsegården.
Men det ser nu meget livagtigt ud, at de pludselig står ved drejebænken i udhuset.
Til gengæld kan det da undre, at der er en begrænsning på 8 høns pr hønsegård – og ikke blot frit antal.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_24

Selve måden at spille den grund på tager virkelig lang tid, når hver af husets beboere skal have mindst en færdighed eller lærdom. Så er der meget at holde øje med og sætte simmerne til – og derfor også MANGE stop undervejs, hvor der lige skal korrigeres eller iværksættes.
Men foreløbigt er det ret underholdende og givtigt – og en god måde at få kigget på Henford on Bagley på.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Tors 17 Feb 2022 - 18:13

Nu har jeg set filmen – og jeg må igen imponeres af Simproved og hendes kreativitet og ihærdighed, for selv pyntegenstandene i filmen har hun forsøgt at gengive korrekt – de steder, hvor det naturligvis har været muligt med de forhåndenværende genstande og pynteting fra spillet.

Filmen, der som sagt ligger på Netflix, er virkelig seværdig, når man har downloadet denne grund og familie til TS4 – og netop interesserer sig en smule for ”gammel tid”.
Ja, selv de forskellige persontyper på de 5 døtre, som Frostinator06 har uploadet, er valgt med største omhu – igen med spillets begrænsninger naturligvis.

Jeg må også korrigere mig selv, for Jydy Dench har en helt anden og mindre rolle, mens den emsige fru Bennet, der har umådelig travlt med at få bortgiftet sine døtre, spilles af samme skuespiller, som har hovedrollen i den engelske krimiserie om Vera – hvis I følger med i den slags.
- og der er andre kendte ansigter blandt castet til filmen iøvrigt.

Uden at spolere alt for meget, hvis I lader jer inspirere til at se filmen, kan jeg også nævne, at det ikke kun er heltinden (Elisabeth/Kiera), som forlader det pigefyldte hus.
Fint med mig, for så bliver der plads til andre karakterer i husholdningen, når jeg fortsætter historien i mit eget spil – tøhø.
Jeg fandt også ud af, at der er andre herrer, som vi ikke kan komme udenom i dette filmiske univers.
Der er de to herrer Bingley og Wickham, der også spiller en vigtig rolle i Stolthed og fordom.

Her er et billede fra tiden FØR nogle af døtrene flyver fra reden.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 14_02_17


Sidst rettet af VinceDjansen Tors 17 Feb 2022 - 19:54, rettet 1 gang
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Tors 17 Feb 2022 - 19:52

Tilbage på gården Longbourn er nu mr og mrs Bennet, de to døtre Kitty og Mary, familiens hund og 3 fra tyendet: en botaniker, en stalddriver og en håndværker.
Derudover er der ansat en butler, en rengøringshjælp og en gartner (alle i moderne klæder, desværre).

Der er en scene i filmen, hvor datteren Mary spiller smukt på et pianoforte for et større selskab på et af de store godser fra historien.
Derfor får hun i min lille billedserie æren af familiens piano i den fine stue.
Bemærk, hvordan klaveret er "bygget ind i væggen" - og dermed kommer til at minde om et gammelt piano. Genial løsning, når Simproved nu vælger at se bort fra orglet fra spillet.
Min håndværker er ret ferm på violinen, så her er en flot duet.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 16_02_25

Mary står også for fremstillingen af lys til huset.

Familiens yngste hjemmeboende datter er Kitty bliver den dyrevenlige/-interesserede i mit spil - med fugle og kaniner som sine foretrukne. (Så må vi jo se, om ræven dukker op på et tidspunkt, men med tre fyldte hønsehuse er der nok at stille sulten med).

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_24

Mr Bennet samler vist på insekter i filmen - og får derfor fornøjelsen af bistaderne og ormene i køkkenhaven.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_28

Fru Bennet passer køkkenet og sine korsstingsbroderier.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_29

Blandt tyendet passer botanikeren naturligvis haven - hvis han kan nå det, inden gartneren har været der.
Det gælder også de ekstrastore græskar.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_27

Håndværkeren spiller som sagt violin - og kan ellers skabe lidt af hvert på høvlebænken i stalden.
Det er også fortrinsvist ham, som smider snøren i voldgraven engang imellem - og trækker anseelige mængder ørreder i land.
På dette skumringsbillede fra baggården kunne det faktisk godt se ud til, at Mary har et godt øje til den frejdige knægt.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_25

Endelig har jeg valgt at bevare hunden i dette spil.

På de omkringliggende grunde bor de fraflyttede søstre med deres ægtefolk.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Tors 17 Feb 2022 - 19:59

Øv, jeg havde lige håbet, at simmerne kunne bade eller svømme i voldgraven, men den gik ikke - heler ikke engang med denne stige - og selvom man kan vælge "led efter frøer" og "leg i vandet", når man klikker på vandet i voldgraven.
Det havde ellers været en god feature.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 17_02_30
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af simsister Tors 17 Feb 2022 - 23:06

Wowwww, jeg mangler ord. Rundtosset
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Fre 18 Feb 2022 - 17:23

Tak Simsister, men det ER altså også en helt fantastisk grund, som Simproved har skabt - og nogle fine karakterer, som Frostinator06 jo helt og holdent skal have æren for - i hvert tilfælde i sin oprindelige form og sammensætning, for begge dele "løb jo ind i" min lyst og interesse i at skabe mit eget setup.
Min nuværende grund er ikke ændret væsentligt i forhold til originalen, men i familien er der sket en del, så jeg kunne få tyendet med i historien.
Dermed blev der også et godt udgangspunkt for at øve i forskellige færdigheder.

Foreløbigt spiller jeg stadig med en hund i husholdningen, men den kan nemt forsvinde eller blive bortadopteret i nær fremtid, for i øjeblikket kræver en nysgerrig og eventyrlysten hund ALT for mange ture på dyreklinikken.
Istedet lurer en kogekone ved fordøren.

Igen ærgrer det mig, at man ikke kan skifte påklædning/uniform på de ansatte simmere som eks gartner, butler, barnepige og stuepige.
Det ville have været fantastisk, hvis man kunne vælge blandt flere forskellige uniformer til dem - og jo så meget gerne med noget påklædning af ældre stil.

- og for os, som ynder at spille i et lidt ældre tidsmæssigt perspektiv, kunne en husholderske, guvernante, kvægdriver, brygmester og lignende også have givet god mening til at blive hyret som tjeneste.
På den måde kunne familien koncentrere sig om alt det hyggelige tidsfordriv og jobs, hvis alt omkringliggende i driften af gården kunne varetages af en samlet stab af tyender.
En brygmester, som havde til opgave at passe bryggerimaskinen, kunne da være en fornøjelig feature - osv osv.
På mange gamle landsteder havde man jo også gartneren og andre ansatte boende - hvis det ikke var fæstebønder fra de omkringliggende gårde.
Ja, i mine vildeste drømme burde der være op til 8 simmere i familien, som bor på grunden - og plads til 8 øvrige simmere i en tjenerstab, som helt naturligt skulle passe driften, men stadig bo på stedet - enten i kælderen eller på loftet.
Det ville være sejt. Very Happy
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af MonaSolstraale Fre 18 Feb 2022 - 19:09

Du skal købe en ordentlig håndfuld af de sunde godbidder på hospitalet. Det er de rød godbidder, som du finder i køleskabet i venteværelset.
De gør dyrlæge besøg helt overflødige Laughing


Jeg er helt enig i at den grund er virkelig flot.... men 16 simmere? Det lyder godt nok stressende What a Face

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af simsister Lør 19 Feb 2022 - 12:58

Vince, hvad angår tøj, skulle det undre mig, om du ikke kan downloade det, du har brug for. F.eks. på TSR The Sims Resource eller Modthesims. Der finder jeg som regel det, jeg mangler.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Lør 19 Feb 2022 - 14:32

MonaSolstraale skrev:Du skal købe en ordentlig håndfuld af de sunde godbidder på hospitalet. Det er de rød godbidder, som du finder i køleskabet i venteværelset.
De gør dyrlæge besøg helt overflødige  Laughing


Jeg er helt enig i at den grund er virkelig flot.... men 16 simmere? Det lyder godt nok stressende What a Face

Nå ja, det er da også rigtigt. Det havde jeg helt glemt.

Tak Anbodil - og tak for din kommentar.
- og grunden ER helt fantastisk - specielt efter at jeg nu har fået placeret Satisims smedje, fremstiller og lysstøberi.
Hun er altså også en rasende dygtig og kreativ skaber af mange rum fra middelalderen.

I mit drømmescenarie skulle man "KUN" spille med de 8 husholdnings-simmere, mens tyender vimsede rundt og passede alt det andet helt af sig selv.
- og flere simmere på grundene gør ikke noget for mig - tværtimod.
Det er i mine øjne helt fantastisk, når hele grunden summer af liv - som det jo netop må have gjort "i gamle dage", hvor både husholdningen selv og alle tjenestefolkene futtede rundt.
Det kan jo til nød genskabes med klub-interaktioner på grundene, men så har jeg lidt svært ved at styre tøjvalget, hvis jeg ikke har forvalgt en speciel "dragt" eller valgt tøj til alle klubbens simmere.
Men når jeg spiller mere nutidigt, bruger jeg da ofte klubber til at skabe liv.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Lør 19 Feb 2022 - 14:35

simsister skrev:Vince, hvad angår tøj, skulle det undre mig, om du ikke kan downloade det, du har brug for. F.eks. på TSR The Sims Resource eller Modthesims. Der finder jeg som regel det, jeg mangler.

Men vil det være muligt at iklæde en butler et andet sæt tøj, når simmeren er "i tjeneste"?

Iøvrigt savner jeg også en lille robåd til voldgraven.

Tak for ideen - jeg må på udkig på de to hjemmesider.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Lør 19 Feb 2022 - 14:43

Mary har overtaget lysproduktionen, efter at Jane er flyttet fra husholdningen (jeg fortæller ikke hvorfor hun flyttede!).
Det er hun efterhånden ganske ferm til, så længe der produceres bivoks nok (eller man snyder bare lidt!).

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_10

Her er en del af den nye baggård med Satisims fine og velfungerende fremstillingsmaskine til venstre under halvtaget.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_12

- og her er smedens esse i en ny bygning, som jeg har placeret til lejligheden.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_11

Mellem smedens hus og fremstillingsmaskinen er nedgangen til den nye badebro og fiskeområdet.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_13
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 0:12

Den omsorgsfulde fru Bennet, som kun vil sine døtre det bedste, kaster hurtigt sine gifteplaner på den ældste tilbageblevne datter i familien Mary - og tilskynder hende at finde sig en passende partner - naturligvis af god familie, som hendes søstre jo også har gjort det så fint.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_14

Når der er familiebesøg, lader moderen heller ingen chancer gå fra sig - og roser i store vendinger de ældre søstres valg af husbond.
Både Elisabeth og Jane har jo forladt Longbourn til fordel for meget fordelagtige ægteskaber med rige ægtemænd. (Sorry, nu nævnte jeg det alligevel, men se bare filmen alligevel!)
Så er der naturligvis den sprælske og selvcentrede Lydia, der stak af og lod sig vie til den spilleglade og forgældede hr Wickham.
Men det udfald har moderen for længst fortrængt - og nævner det ikke gladeligt.
Det går mest ud over hr Bennet, når de to er i enerum, for så får han på puklen, for ikke at forpurre denne uheldige seance med denne Wickham.
Døtrene i Bennet-familien bør alle giftes ind i gode og velkonsoliderede familier.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_17

En sjælden gang imellem mødes døtrene til en hyggelig passiar, hvor de frit kan snakke om deres oplevelser og erfaringer - og give hinanden råd og vejledning i livets svære spørgsmål.
Selv Lydia, som er flyttet nordpå, og derfor sjældent besøger familien, er faktisk med ved et af disse møder.
Kun den yngste og hjemmeboende Kitty er ikke med på billedet, for hun passer sin skolegang - eller jagter en kanin et sted, vil jeg tro.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_16

Det er ved et af disse møder blandt søstrene, at Mary brødebetynget må fortælle, at hun faktisk har et godt øje til gårdens unge brygmester Richard - en mand langt under moderens fremtidsplaner for hende.
De to har den samme smittende vitalitet, humør og livsmod - og trives ualmindeligt godt i hinandens selskab.
Søstrene forsøger naturligvis at tale Mary fra at omgås den unge mand - og istedet kigge i retning af andre unge rigmænd fra området.
Men Mary har nu svært ved at slippe Richard af sine tanker - og han synes også at være interesseret i hende.
Det er bare ikke rigtigt blevet til mere - mest fordi der altid er andre beboere omkring dem på gården - ikke mindst moderen, som kigger strengt på Mary, når hun en sjælden gang konverserer med bryggeren.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_18


Sidst rettet af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 12:11, rettet i alt 2 gange
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 0:17

- og så skal I lige få et sjovt billede.
Jeg var igang med at bygge en platform bagved staldbygningen - med planer om at bygge endnu et toilet/baderum i baggården.
Men så glemte jeg det igen - og fik det ikke gjort færdigt.

Da jeg scrollede rundt om bygningen her til aften, fik jeg øje på hr Bennet, som lige ville benytte det løse toilet - direkte i voldgraven formentlig, men det var der jo heller ikke noget mærkeligt i på den tid Laughing

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_19
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 12:17

Og så må jeg lige korrigere mig selv, for ræven HAR faktisk været på besøg på grunden.
Jeg opdagede det tilfældigt, og fik travlt med at installere rævealarm i alle tre hønsehuse.
Jeg nåede ikke at få et billede af ræven, mens den var på grunden, men fulgte den tæt, da den luskede af igen - for kun at mødes med en anden ræv fra området.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 19_02_20

Men dermed har rævebesøg nok alligevel ikke noget med indstillingen på grunden at gøre, som jeg ellers har postuleret et eller andet sted. Beklager.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 13:06

Så fik hr Bennet prøvet den nye jordovn.

Stolthed og fordom - et kig indenfor 20_02_22

Stolthed og fordom - et kig indenfor 20_02_23

I kælderen fik Richard gang i den nye (eller retmæssigt er det jo den gamle!) nektarbrygger.
Med dette mod følger der iøvrigt en laaaang række nye nektarer, som iøvrigt kan kombineres og nydes efterfølgende.
Det er ikke alt i moddet, som  passer 100%, men den er i hvert tilfælde en lille smule mere realistisk end den originale med elektronisk display!
Men det ville naturligvis have været helt optimalt, hvis simmeren kunne brygge efter de helt gamle metoder - og med det rette udstyr fra den tid. (Savner VIRKELIGT en medieval-pakke!  Rolling Eyes )

Stolthed og fordom - et kig indenfor 20_02_24
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 13:11

Jeg har da alligevel aldrig set hele tre simmere sidde på hug sammen og føre en samtale.
Er der nogen ide om, hvornår de sætter sig på hug - og hvornår de ikke gør?

Stolthed og fordom - et kig indenfor 20_02_25
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af simsister Søn 20 Feb 2022 - 15:09

VinceDjansen skrev:
Men vil det være muligt at iklæde en butler et andet sæt tøj, når simmeren er "i tjeneste"?

Iøvrigt savner jeg også en lille robåd til voldgraven.

Tak for ideen - jeg må på udkig på de to hjemmesider.

For at kunne gøre det, skal din simmer være gode venner med ham, du skal sørge for, at han har det rigtige sæt i sin garderobe, og så skal din simmer bede ham om at skifte tøj. Meget nemmere er det, hvis du selv kan styre "butleren".
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Søn 20 Feb 2022 - 23:06

Det er naturligvis en anden mulighed - tak Simsister.
Desværre er min butler i øjeblikket en kineser - ikke super sandsynligt i Sydengland i det nittende århundrede!
Det burde man også selv kunne vælge.

Med fire familiemedlemmer i familien Bennet, en enkelt hund og tre tjenestefolk, er der desværre ikke plads til en butler i husholdningen her og nu. Så vi må nøjes med hjælp udefra. Rolling Eyes
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af MonaSolstraale Man 21 Feb 2022 - 9:36

Har du ikke installeret MCCC Vince? Så burde du kunne skifte tøjet ret nemt.
Det bliver selvfølgelig et kompromis. Jeg forstår godt det er noget helt andet du savner.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Man 21 Feb 2022 - 22:54

Jo det mod har jeg godt nok - som det eneste, men der er jo også en del features.
Kan man da ændre beklædning på tjenestefolk som gartner, barnepige, kok, butler og lignende den vej?
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af VinceDjansen Man 21 Feb 2022 - 23:01

Blandt tjenestefolkene har brygmester Richard, gartneren Finley og kvægdriveren Henry fået en enkelt fridag, så de kan tage til byens landbrugsmarked.
På markedspladsen er der denne gang en konkurrence om de bedste grøntsager. Derfor tager Finley et mindre græskar med til byen, som han tilmelder til konkurrencen.

Mens de venter på resultatet af konkurrencen, besøger de den lokale beværtning, hvor Henry bestiller en omgang Skumsprøjt til dem alle.
Ved baren møder de landsbypræsten Collins (spillet af Tom Hollander i filmen – også kendt som Lord Becket i Pirates of the Caribbean), som jo noget overraskende valgte at gifte sig med Elisabeths veninde Charlotte, da Elisabeth selv afviste ham. (Se filmen – selvom jeg efterhånden har indviet jer i en del – ha ha!).

Stolthed og fordom - et kig indenfor 20_02_26

Collins beklager sig i heftige vendinger over det uheldige giftermål med Charlotte – en kvinde med sine meningers mod og en stålsat holdning om, at kvinder også har rettigheder.
Præsten mener, at det må være gud, som vil prøve ham af i sin tro, når han nu så hensynsløst blev afvist af  Elisabeth – og Charlotte heller ikke synes at være den rette underdanige kvinde, som Collins havde håbet.

Blandt Longbourn’s tjenestefolk er der ikke større sympati for den unge og påtrængende præst, for de kender alt for godt til præstens frembrusende adfærd, da han i første omgang søgte et giftermål med Jane – og hurtigt måtte vælge Elisabeth, da giftermålet med Jane blev afvist af fru Bennet, der hellere så Jane i armene på hr Bingley – et langt bedre parti for datteren.
Straks kastede Collins sine anstrengelser mod Elisabeth, der dog selv fik verfet præsten til side.
I tredje forsøg lykkedes det så med Elisabeths veninde Charlotte.

Da aftenen sænker sig over markedspladsen, må Finley se sig henvist til de sekundære placeringer i grøntsagskonkurrencen. Han får en lille trøstepræmie – og et forslag om at dyrke større grøntsager til næste gang.
Som dommeren fortæller, er det disse nymodens kæmpegrøntsager, som ofte vinder i konkurrencen for tiden.
Det lader gartneren sig ikke sige to gange. Han handler straks i markedets bod, hvor han køber rigeligt med frø til kæmpegrøntsager – med en forventning om, at hr Bennet vil betale, når de kommer tilbage til Longbourn.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af MonaSolstraale Man 21 Feb 2022 - 23:38

VinceDjansen skrev:Jo det mod har jeg godt nok - som det eneste, men der er jo også en del features.
Kan man da ændre beklædning på tjenestefolk som gartner, barnepige, kok, butler og lignende den vej?

Jeg har ikke afprøvet det, men som Simsister forslog kan du lave en uniform som deres dagligdags tøj og så få dem til at skifte til deres dagligtøj når de møder op.

NB: Jeg har set filmen så for min skyld kan du bare fortælle løs Laughing

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Stolthed og fordom - et kig indenfor Empty Sv: Stolthed og fordom - et kig indenfor

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum