DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Byggeteknisk afdeling 3

4 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Tors 21 Jan 2021 - 12:42

Så må det vist være på sin plads med en ny af disse tråde.
Jer er p.t. igang med at lave et "tomt" spil, så det er egnet som udgangspunkt til fremtidige spil. Visse bygninger og grunde er jo et "must have" så dem kan jeg ligeså godt lave først.
Her tænker jeg på universitetet, de 3 arbejdsgrunde og så stratetiske grunde, hvor fx restauranter altid er noget jeg ikke "gider" lave igen og igen.
På min site i galleriet, måtte jeg konstatere at det eneste jeg havde tilbage efter sletning, var alt det jeg havde lagt i skyen...resten var væk. Neutral Så min fine hospital var altså kun i min hukommelse. Og da det indretningsmæssigt var "spot on" når man spillede den branche...så måtte jeg lave grunden igen udfra hukommelsen. Og det gik. Godt nok fik sygehuset et mere nutidigt udseende, hvor det før var fra beg. af 1900 tallet, men indretningen blev den samme! Very Happy
Forfra med indgang
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_11
Bagfra med vareindlevering
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_12
Og ruminddeling; 1.sal er en skueret
Stuen rummer modtagelsen/wcer, patienstuer, laboratorium, personale køkken/ophold og en neurogisk afd. eller hvad det hedder, det med muskler og åndedræt!!
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_14
Kælderen har den vigtige operationsstue og røngtenafdelingen
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_13
Og så lige et par billeder med atmosfære:
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_16
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_15
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_18
Byggeteknisk afdeling 3 21_01_17

Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Fre 22 Jan 2021 - 10:41

Jeg husker godt dit hospitals-byggeri fra tidligere, men ellers er du jo helt på højde med samfundstrenden, hvor der bygges nye hospitaler overalt i DK (Måske nok i lidt større skala!).
Nu er det jo et rasende fint nyt hospital, som du har fået lavet dig, men ellers kunne du da have spurgt, om andre gamere havde downloadet det oprindelige! Wink

Ja, faktisk er det et rigtigt fint og gennemtænkt hospital, som du har lavet dig - væsentligt bedre end det oprindelige på den matrikel.
Specielt kan jeg godt lide plakaterne på væggen, dit valg af døre, vinduer og møbler - og det fine flade tag.
Men ellers ligger der da andre ombygningsklare hospitaler på galleriet, som man kunne tage udgangspunkt i - eks Hope Hospital i gammel stil af Anchesenamon eller noget i den stil.
Jeg mindes også, at jeg - for snart meget længe siden, og sikkert da pakken kom frem - ombyggede Schackenborg slot til et hospital. Schackenborg var et af mine første større byggerier i Sims4, og blev også senere til børnehjem og plejehjem.
Så jeg kan godt huske det her med, hvordan rummene placeres i forhold til hinanden og logistikken internt.
Men her er du jo netop begrænset af den eksisterende grundstørrelse til hospitals-karrieren.

Sjovt, at du bygger området, før du måske ved, hvad du vil bruge det til - selvom det da ser ud til, at det allerede ER i fuld drift på billederne.

- og velkommen tilbage til Sims4-bygge-mode Smile
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Fre 22 Jan 2021 - 17:38

Jo mange tak Vince. Very Happy Nu er de 3 arbejdsgrunde ikke lige nogen jeg sådan går og laver om hele tiden. Men de skal jo helst være klar til brug hele tiden. Jeg kunne godt hente på nettet, men andres erfaringer er ikke mine...og mange af dem som bygger smart, spiller stort set ikke spillet. Derfor er netop logistikken heller ikke efter min mening, i orden i rigtig mange tilfælde. Og desuden kan jeg jo selv, så udmærket og har for det meste fornøjelse dermed! Glad i smiley
Jeg er nu ikke så krævende med mine nabolag...hvad udseende angår. Jeg har set mange af de flotte bygninger i youtube, men de er altså ikke særligt velegnede til at spille i. For der er ikke tænkt "isolation" ind altid...og hvem gider ha sne på gulvet, fordi huset ikke er "tæt" men kun ser ud sådan.
Det er fint og fornøjeligt at mange har morskab med at lave sådanne kæmpebyggerier, men hos mig kan mindre altså godt gøre det..hvor jeg er godt tilfreds. Der skal jo også være tid til at spille...og ikke bygge hele tiden.
Og så er galleriet bare temmelig uoverskueligt. Ja jeg orker ikke at bruge timer der! Wink
Men billederne, nogle af dem, har jeg dog fundet der...hvor jeg brugte ½ time på at finde og gemme nogle billeder i rum til fremtidige byggerier, da jeg havde mistet dem jeg gemte til mit forrige spil! Crying or Very sad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Fre 22 Jan 2021 - 18:11

Min Politistation var sværere at bygge, fordi jeg har erfaring med flere slags jeg har bygge, men hvor der lige var dette eller hint i vejen. Og så havde jeg ingen ide om udseende. Men som altid lykkedes det og jeg er yderst tilfreds med resultatet.
Bygningen er ment til at være lidt kedelig, som mange politistationer er. Husker især et grimt skrummel som lå i sorgenfri. Men denne her er altsp pænere. Very Happy Her er 4 etager, men igen den øverste er en skueret.
1 sal med kantinen, træning, bad og wc
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_12
Stueetagen med indgang, reception, laboratorium, kaptajnens kontor og kontorer til 2 detektiver.
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_13
I kælderen smider man fangerne ned og her er også forhørsrum og den slags, +et wc
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_11

Så fik jeg sat grunden ned i sin nuværende form, spændt på om kaptajnen nu også fandt sit kontor. Noget jeg havde problemer med på et tidspunkt...men ingen grund til bekymring...alt var i skønneste orden.
Her set forfra
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_15
Og bagfra..
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_14
Fangerne var smidt ud i kulden, men jeg ved fra tidligere, at de bare skal ha lidt længere tid til at finde deres plads... Laughing
Og så lige et par stemningsbilleder fra stueetagen:
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_17
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_16
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_18

Fra første sal.
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_20
Og fra kælderen hvor vagthavende opholder sig:
Byggeteknisk afdeling 3 22_01_19


Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Lør 23 Jan 2021 - 16:04

Når nu vi fik muligheden for at lave ferieboliger i alle nabolag: så synes jeg det ligger op til at vores deciderede feriemål kan have flere off. grunde og færre ferieboliger. Det er en af de gode fordele jeg kan bruge. Så må jeg se om jeg kan få lavet nogle egnede spændende grunde i Selvadorada!

Er der nogen der kan gætte hvad der skal gemme sig her i udkanten af Junglen???
Byggeteknisk afdeling 3 23_01_10

Dette er et udkast og slet ikke det færdige resultat! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Søn 24 Jan 2021 - 9:12

Nydelig politistation. Måske ligefrem autentisk med den sovende simmer i foyen, selvom det måske burde have været i sov-rusen-ud cellen. Sådan nogen findes der i hvert tilfælde et par stykker af i Aalborg, som under normale omstændigheder bliver fyldt godt op fra Jomfru Ane gade hver weekend.

Kan det være en teleporterings-platform til rummet, når du nu bruger genstande fra Batuu?
Eller har det noget med flyvraget at gøre?
- eller måske ligefrem en paranormal forskningsbase, hvis du forventer at købe den nye pakke?!
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Søn 24 Jan 2021 - 15:28

Hi hi..ja det er da nogle gode og fantasifulde gæt Vince, men nej...det er bare noget så enkelt som en natklub...lavet på en gammel generatorstation, som igen i hine tider blev bygget, nær et flystyrt. En gammel postflyver med en legendarisk pilot. En festlig fyr, som nu går igen og glæder sig over at kunne hænge på natklubbens bar hver aften!! Cool
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af MonaSolstraale Søn 24 Jan 2021 - 16:24

Jeg var også ude i noget med en hemmelig forskerstation, måske endda med aliens fanget i kælderen... men jeg kan se at min fantasi var helt på afveje Rolling Eyes Laughing
Det er nogle store bygninger du giver dig i kast med. Det er imponerende hvad du får fra hånden når du først går i gang Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3484
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Søn 24 Jan 2021 - 23:30

Han ser i hvert tilfælde ret spøjs ud - ham piloten i flyvraget fra Strangerville.
Jamen så glæder vi os til at se piloten fra postflyveren. Mon han så skal have en Bloody Mary eller Buffalo Wing?

Ja, kulisserne gør vel engang imellem tingene noget nemmere at arbejde med, hvis man kan få dem integreret med det øvrige.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Man 25 Jan 2021 - 1:21

Jeg aner ikke hvordan han vil se ud Vince, men jeg har sat grunden til at være uhyggelig, så spøgelser kan opholde sig der, når jeg vel og mærke har tilladt spøgelser i mit MCCC mod! Wink
Jamen så må jeg heller vise hvordan grunden kom til at se ud. Og ja der er altid plads til forbedringer, men dem tilføjer jeg hvis jeg får lyst og tid, eller der opstår nogle nødvendigheder. Det ved jeg først når jeg har spillet!!
Byggeteknisk afdeling 3 25_01_10

Byggeteknisk afdeling 3 25_01_12

Byggeteknisk afdeling 3 25_01_11

Natklubben indvendigt har balkon med bar og spillebule...
Byggeteknisk afdeling 3 25_01_15
Og på gulvet foregår dansen..men
Byggeteknisk afdeling 3 25_01_14
Sniger man sig ned af stigen gemmer der sig lidt uhygge og andet forskelligt...og så er man forbundet med flyvraget.
Byggeteknisk afdeling 3 25_01_13
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af MonaSolstraale Man 25 Jan 2021 - 10:12

Spændende What a Face
Grunden ser rigtig godt ud Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3484
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Man 25 Jan 2021 - 12:57

- og nogle gange skal man også lære at "nøjes" - eller se lidt igennem fingrene med, at ALT ikke er 100% optimalt.
Det kan jeg selv have lidt svært ved - og netop sidde og småflytte eller -rette i det uendelige.
Hvis bare grunden lever nogenlunde op til formålet, BURDE det jo som oftest være nok - specielt på de offentlige grunde.

Fin stil og fint brug af platforme - du er da blevet super god til at integrere dette i dine nye bygninger.
- og fin RUND bar.
- spændende med det uhyggelige.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Man 25 Jan 2021 - 15:39

Mange tak Vince..ja det er ikke altid nemt at "kill your darlings" som det hedder. Og selvom det ser knaldgodt ud, når folk "clutter" deres huse eller grunde til, så er det altså ikke altid optimalt at spille i sådanne omgivelser.
Mange tak Mona. Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Fre 29 Jan 2021 - 3:17

Jeg har længe ville prøve at bygge "side om side" huse uden det skulle koste familien ekstra.
Og et tiny hus i byen ser så tåbeligt ud selvom grunden er lille. Det gir ikke ret meget look af at være en by. Men her er så resultatet.
Huset er et mellem størrelse på 64 tern og holder sig i pris under de 20.000

Det er huset til højre som er beboeligt!
Byggeteknisk afdeling 3 29_01_10

Byggeteknisk afdeling 3 29_01_11

Byggeteknisk afdeling 3 29_01_12

Byggeteknisk afdeling 3 29_01_13
Sjovt nok så ser kulissehusene ud til at være rigtige i størrelsen, men når man så bygger ved siden af...var det altså lige det største. Men ved at formindske dem 1 gang...passede det straks bedre. Very Happy
For hvem gider spille i så lille et hus med mellem eller høje vægge.. Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Lør 6 Feb 2021 - 21:50

Det var da lige før at dette indslag skulle ligge under udfordringer i stedet for. For det var netop lige hvad jeg blev udsat for, da jeg ville nedsætte en af mine gemte grunde, fra tidligere i Stranger Ville. Jeg er åbenbart ikke den eneste som har lagt mærke til at ting bare forsvinder fra katalogerne i sims..og ikke mindst liveedit kataloget. Således fandt jeg indtil videre to bygninger som bare var pist væk.

Det var denne her, som satte mig på arbejde
Byggeteknisk afdeling 3 06_02_13

Eftersom jeg havde brugt den ene bygning på en gemt grund (godt nok under debug), så forsvandt over 33 genstande..hver gang jeg prøvede at nedsætte grunden????
Til sidst gik jeg i sims4 studio for at finde den famøse bygning...og her var den, som den skulle være??? Okej, så måtte jeg ligge mine debug-mapper
ind i spillet igen. Altså dem hvor jeg har trukket ting ud med sims4 studio og så lagt dem i spillet.
og endelig......lykkedes det mig at få min grund lagt uden en eneste ting forsvandt...
Byggeteknisk afdeling 3 06_02_15

En anden bygning som jeg også holder af at bruge, når jeg bygger, var dette her træskur:
Byggeteknisk afdeling 3 06_02_14

Men den var altså også forsvundet fra vores liveedit-katalog i spillet. Så nu kan man kun bruge den, hvis man laver den som object fra sims4 studio.

Jeg synes bestemt ikke det er i orden..at EA laver så meget rod og sjusk med pakker vi har betalt for...at ting bare skal forsvinde...det er fanme frækt!!  utilfreds

Desuden kan jeg så ikke ligge noget op på galleriet, godt nok under Debug, som andre kan få glæde af, for de vil mangle alle de ting jeg har brugt fra spillet, men som kun figurere i sims4 studios læsning af katalogerne i spillet!! Evil or Very Mad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Tors 11 Feb 2021 - 16:58

Ja, det bliver da noget af en udfordring, når tingene er forsvundet af den årsag.
- og du har da ret i, at der BURDE være adgang til de genstande, når de har været der tidligere.
Ellers udelukker det jo alligevel AL brug af liveedit-genstande og lignende på delte grunde i galleriet.
Det er IKKE i orden.

Jeg kan huske den grund fra tidligere.
Var det ikke nogenlunde samtidigt med, at vi netop fik adgang til disse liveedit-genstande.
Fin detalje med blikskuret omme bagved.
Træskuret er da også superfint. Det har jeg faktisk ikke engang bemærket i mine søgninger.
Men ellers finder man næsten altid noget brugbart, når man kigger på disse genstande.

Bemærk også et mod, som netop bringer disse genstande bedre ind i selve spillet.
Var det Twisted-mexi, jeg husker det ikke helt?

Mht de sammenhængende huse, er det da godt lavet med de enkelte huses meget forskellige udseende.
Jeg er meget imponeret, når man kan få indretningen til at fungere, når der ikke er mere plads at indrette på, når husene er smalle og dybe - og trappen nemt kommer i vejen. (-Af samme årsag er jeg nok heller ikke til tiny living!)
Sidst jeg spillede med sådan en type grund, benyttede jeg 8 simmere (naturligvis!). Simmerne blev fordelt i forskellige lejligheder – og holdt sig adskilt ved at låse fordøren til de enkelte lejligheder for andre end lejlighedens beboere. Det fungerede faktisk fint – også pga en god baggård med forskellige aktiviteter.
Den gamle Sømandshistories afslutning fra Skippergade foregik lidt på samme måde.

I universitetspakken var der også et par helt fantastiske grunde, som jeg fandt på galleriet - og udskiftede i bydelen.
Selvom ALT var indrettet perfekt, var der alligevel et par små ting, som jeg kunne ombygge alligevel.
For mit vedkommende var det jo historien om det skotske band, som udsprang af Universitetspakken.
I dette tilfælde bor det ene bandmedlem sammen med Pleasant-søstrene, som var på grunden i forvejen.

Her er deres hus:

Byggeteknisk afdeling 3 09_02_10

Naboernes hus, da det var blevet udskiftet:

Byggeteknisk afdeling 3 09_02_11

Og endnu et hus fra området:

Byggeteknisk afdeling 3 09_02_12

Alle tre huse var bestemt i mine overvejelser til at blive bygget sammen - men blev det aldrig.
Søg evt også på Amsterdam på Galleriet. Der er også et par fine karréer.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

simsister og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Fre 12 Feb 2021 - 12:34

Ja det er nogle meget smukke huse du har fundet, men grunden til at jeg laver det, som jeg gør er for at holde prisen nede. Jeg snyder ikke i flæng med pengene i sims, og nu skal man hele tiden huske de har udgifter i forhold til hvad hus og grund koster...og så vand og varme. Så der ER altså mening med galskaben. skabelonhusene koster jo ikke en dyt men ser godt ud..og så er huslejen igen til at betale.
Jeg ser det ene enormt dyre hus efter det andet på galleriet, og jeg kan da sagtens nedsætte en begynder familie via koden fra start...men altså inden de for alvor begynder at tjene penge...skal de betale en mega husleje fra start...og det er vanvid i min optik! Cool
Men det kan da godt være at jeg har lidt for megen RL med i min måde at tænke på...men det passer min nu fint, for i RL sparer jeg også sammen...hehe!

Jo det er Mexi's mod jeg bruger, men grunden til du ikke har set skuret er jo at det er forsvundet. Jeg husker en del ting fra tidligere i katalogerne og dem har selv han af gode grunde ikke med...for som jeg sagde...EA har knoldet i det og tingene er bare forsvundet fra debug katalogerne. Så hvis man vil se præcis, HVOR mange og hvad vi har i de to kataloger Live edit og debug...så er der kun en mulighed og det er sims4studio!!

Men igen, ingen klager over det, for man finder aldrig ud af at ting forsvinder, medmindre man før har lagt mærke til dem! Laughing
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Fre 12 Feb 2021 - 17:10

Ja, på den front spiller vi godt nok meget forskelligt, for jeg gider ikke at vente på, at der skal tjenes penge til husholdningen.
Så jeg vælger Motherlode fra starten i næsten alle spil, så jeg kan købe de grunde og genstande, som jeg har lyst til.
Men ellers er det da godt tænkt, at man kan holde huslejen nede med tomme "skaller" af bygninger, når vi jo nu netop har fået et mere reelt forbrugsregnskab at forholde os til med øko-pakken.

Hvordan gik det egentligt med hospitalet sidenhen?
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Lør 13 Feb 2021 - 10:09

Det passer vel sig selv. scratch Jeg spiller meget lidt p.t. mest hvis jeg skal teste noget, ellers bygger jeg jo som en gal. Men du kan jo se hvad jeg har lavet i Sims4evers forum; HER
Scroll forbi politistationen så ligger der nyt! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Man 15 Feb 2021 - 15:21

Nåh for hulen, jeg var slet ikke opmærksom på, at du også/kun beskrev dine byggerier i andre forums - og koncentrerer mig nok også om dette forum her.

Men hvor har du da godt nok haft travlt.
Rasende flot svømmehal (med alle faciliteter - og inkl udendørs bad) og park - sikke et arbejde med alt den bevoksning.
Det KAN virkeligt være et stort arbejde at beplante en hel grund - specielt, når det både skal være fyldt godt op og være realistisk.
Men det er du da sluppet rigtigt fint fra.
Den lille scene er også fin og hyggelig - og klar til en musikalsk duo.

- og så er du da bare nuværende mester i runde former og flade tage.
Skal dine simmere så drive møbelforretning?
Det tror jeg faktisk, at der kunne komme en god fortjeneste ud af.
Jeg synes bare, at de ansatte ofte har lidt "dovne tendenser" og ikke rigtigt arbejder særligt koncentrerede - ikke i starten i hvert tilfælde.

- og fed ide at sætte de færdige kulisser sammen med dine egne kreationer.
Du har da ofte ret i, at det KAN være svært at skelne, hvad du selv har bygget - og hvad der blot var en tom skal.

Virkeligt interessant, at du bevidst tænker på udsigten fra dine bygninger.
Barer kan man ikke få for mange af, og Bindleton er en fin bydel til dette maritime islæt.

Mht tankerne om at bygge feriegrunde og rejse på ferie - og din "carpark", har jeg da flere gange tænkt på at bygge en top-moderne campingplads - specielt med de mange telt-former/farver og campingvognene, som vi efterhånden har fået.
Måske kunne pladsen ligefrem drives som en butik og med små lejehytter?!
Jeg er bare ikke kommet igang endnu.
- og den der stol med stoftryk er bare fantastisk Cool

Du er bare kanon god til at indrette stilistisk og hyggeligt, det er tydeligt - også når det gælder det spanske og større bygninger, hvor du påstår, at du var udfordret, og dermed lærte noget nyt. Det er ikke at se på indretningen, hvor jeg specielt synes, at køkkenet ser nydeligt (og spansk!) ud.

Jeg synes, at du bygger på TVÆRS af alle by- og verdensdele. Det er vel ikke tanken, at ALT skal skiftes? Shocked
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Man 15 Feb 2021 - 17:53

Embarassed Uhh altså Vince,så megen ros kan jeg næsten ikke tåle! Men det glæder mig at du har været inde og se hvad jeg laver. Jo...når jeg bygger et spil op, så sletter jeg omkring 95% af hvad der er af bygninger og alle simmerne. Spillet generere så nogle nye, og det blir dem som står i boder og man møder på de off. grunde. Nogle af dem ( især dem som finder sammen og får børn, flytter jeg så ind i et hus...og ellers henter jeg på galleriet, for at få gang i nabolaget. Jeg kan godt lide at slippe for de der sædvanlige celebraties og gammel kendinge fra andres spil!
Ja det er et kæmpe arbejde, men jeg synes det er arbejdet værd! Smile  Jeg henter også huse på galleriet, men blir indimellem skuffet. Hentede en grund som havde brugt skabelonhuse, som mig, men de stak ud over grundens ramme..og det så farligt ud, da jeg placerede grunden, så den blev slettet. Derfor må jeg jo også bygge en del, for at være sikker på kvaliteten.. Wink  Men folk vender også tilbage og henter mine huse...så helt dårlig er de altså ikke!
Jeg har nu nedsat min heks i Strangerville. Hun ankom i politiuniform, skønt hun kun arbejde på politigården 1 dag, som test. Det er meningen at hun skal tage kampen op med Moderen. Det er ikke fordi jeg tror at nogle af hendes lærte besværgelser kan gøre det af med Moderen, men det kunne være sjovt at prøve. Og hendes hus er hastigt bygget kun fordi hun skal være der mes opgaven står på. Det er typisk mig, at de huse jeg selv spiller i, ikke er noget særligt..,,men resten gør jeg noget mere ud af.... Laughing Tilgengæld fik jeg et flip og gav hende gulve, jeg ellers aldrig ville bruge.. (Lilla og græsgrønne trægulve) Rolling Eyes og den slags, men det er bare for at udfordre mig selv.
Vi mennesker er vanedyr, også når vi bygger. Hvilket vil sige at vi ofte sværger til at bruge de samme ting om og om igen...men det er altså godt at udfordre sig selv og bruge det vi ellers aldrig ville, tænker jeg!! Very Happy

Miranda ankommer til sin nye bolig, sammen med en anden, men hun er meget anspændt, så snakken blir ikke så lang..
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_54
Endelig kan hun få sine egne klær på... og se lige gulvene..
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_53
Hun forsvinder ud i haven...
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_52
Og jeg tager et kik i hendes stue.. meget farveglad..
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_55
Selvfølgelig skulle Miranda ud til hendes gryde i haven...
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_56

To bygninger er vigtige for Strangerville opgaven og det er et bibliotek og baren. Praktisk som jeg er, så byggede jeg dem sammen på en grund.
Her ses biblioteket, som grunden er kategoriseret som p.t.
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_58
Men bagved er baren, og når jeg får brug for den i opgaven, så kan jeg bare omkategorisere grunden...
Byggeteknisk afdeling 3 15_02_57
Og simmerne...de skal nok finde ud af det alligevel. Det er somsagt kun vigtigt i forhold til opgaven at jeg kan ændre på grundbetegnelsen! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Tors 18 Feb 2021 - 20:31

Det var dog en helt vanvittig og uoverskuelig opgave, hvis næsten ALT skal genskabes - både simmere og grunde.
Lige med hensyn til simmerne giver det dog god mening, så det ikke er de samme statister, som går igen og igen i hvert nyt spil.

Det der med grunde, som ikke rigtigt passer, har vi vist prøvet alle sammen.
Jeg har tit tænkt på, at det ville være smart, hvis grundene på Galleriet havde en anmærkning om, hvilken grund i alle vore spilverdener, som de var blevet skabt til/bygget på.
Dermed havde man mulighed for at placere dem samme sted - eller selv tage konsekvensen af, at de blev benyttet på en anden grund.
Eksempelvis KUNNE den grund, som du nævner med bygninger, der stikker udenfor grundens areal, måske godt passe bedre et andet sted.

Du har helt sikkert ret i, at vi er vanemennesker - også i vores farvevalg i Sims-verdenen (og specielt, når man er farveblind som jeg!)
Normalt holder jeg mig til favoritfarverne - dem, som jeg TROR, passer sammen - men prøver istedet at udfordre mig selv i tøjvalg og frisurer til simmerne.
Her er galleriet jo heldigvis også en guldåre af fede, seje og anderledes simmere.
Oftest ender jeg dog med at vende tilbage til ganske få frisurevalg - og ditto med tøjet.

Hurra for en ny fortælling om moderplantens bekæmpere - jeg er med hele vejen.

- og rosen var velment
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Lør 13 Mar 2021 - 17:06

Nu kommer der ikke lige noget om bekæmpelse af moderplanten foreløbig. Desværre.
Nu har jeg længe gået en stor bue udenom Komorebi-Bjerget og det at bygge i det nabolag. Vist kunne jeg godt lide den udvendige byggestil af husene, men den "gnidrede" indretning som der var i langt de fleste, medmindre det var store grunde. Det var ikke mig. Der skal være plads til mit kamera i huset, Basta!
Men da jeg snart gerne vil prøve at spille i nabolaget..har slet ikke stået på ski endnu.. Embarassed Så måtte jeg jo igang, eftersom jeg havde slettet det meste.
Oppe i Yukimatsu området fik jeg bygget et mindre lejemål..til max 3 simmere. (og det blir nok det jeg skal besøge) for prisen er kun 321kr. pr dag.
Men hva nu hvis en større gruppe vil afsted, eller en stor familie...og der var den store tomme grund ved siden af badehuset.
Okej jeg kastede mig så ud i at bygge Origami_Lejren. Her er plads til 8 stk. simmere fra skolealderen..
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_55
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_54

Men skulle der komme tumlinge i blandt gæsterne, så kan der sættes tumlingesenge i fx køkkenet! Wink

Her er udenfor:
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_57
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_56
opholdsstue:
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_59
Spisestue:
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_58
køkken:
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_61
1.sal har yogarum
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_60
Den ene sovesal. Der er to
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_63
Og bad..der et to brusere i hvert baderum
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_62

Men jeg må sige at min ærgelse over at udsigten ikke kan se sådan ud....er stor.
Byggeteknisk afdeling 3 13_03_64
Men det blir jo alt for koldt. Altså havde vi nu haft ordentlige termoruder til bygningerne, så havde man kunne se den flotte udsigt klart..men i stedet for har vi fået enkeltglasvinduer til spillet, som får frost så man ikke kan se ordentligt ud...ret irriteret. Intet under at simmerne mener at de fryser indendørs ret ofte om vinteren!!! Twisted Evil
Og så kan det godt ærgre mig at en gruppe af simmere der tager afsted ikke deles om udgifterne...det er faktisk dårligt lavet at den simmer som finder på ideen og invitere skal betale hele gildet. Især når et døgn koster:973 kr. som her!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af VinceDjansen Ons 24 Mar 2021 - 22:01

Hvor er du da observant på mange detaljer i spillet Mona - eks huslejepriser og vinduernes gennemsigtighed.
Jeg har også tit ærgret mig over, at vinduerne ikke kunne åbnes. Det ville have været en nydelig detalje - naturligvis inkl muligheden for at simmerne kunne kigge ud.

Fint byggeri med stor japansk inspiration - og en verdensdel, som jeg også først lige er begyndt at kigge lidt på.
Jeg ærgrer mig istedet over, at kun to simmere kan bestige bjerget sammen.
Jeg havde håbet, at man kunne lave et helt bjergbestigningshold med teltlejr og camps undervejs mod toppen.

Og så er der altså mange sjove eller flotte scenarier, når simmerne skal stå på ski.
Vent eks til de kommer på den sværeste bane.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Anbodil Ons 24 Mar 2021 - 23:47

Jo mange tak Vince, for jeg formoder at det er mig du mener, og ikke Mona!
Jeg er lige startet et spil i nabolaget, så måske det kan være jeg når så langt!! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling 3 Empty Sv: Byggeteknisk afdeling 3

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum