ByggeTeknisk Afdeling

Go down

ByggeTeknisk Afdeling

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 18:08

Nu har vi flere steder diskuteret fundament og dets begrænsning af muligheder. Det er blevet lidt bedre med det nye jordværktøj men det er stadig omstændigt og begrænsende at have to planer indeni et hus. Det kan dog godt lade sig gøre og her viser jeg hvordan.

Jeg har lavet et rum og med op og nedpilene trækker jeg rummet op til en ønsket fundamenthøjde.

Jeg har nu taget væggene ned, så man bedre kan se hvad der forgår. Jeg markere et område med hegn, og sletter gulvet med hammeren

Normalt kan man ikke ligge gulv direkete på jorden, men det kan man heldigvis i dette tilfælde, man kan også ændre størrelsen på nedsænkningen.

Nu mangler jeg mur fordi der er hegn i stedet. Her vælger man bare mur værktøjet og føre det langs yderhegnet....derved erstattes hegnet af mur. Det indvendige hegn sletter jeg bare på normal vis.

Og så har jeg sat trapper. Vinduerne kan kun sættes til grænsen for fundamentet.

Hvis jeg vil ha gelænder på så får jeg desværre et dumt skel mellem trapperne som ikke kan slettes, men så kan man jo placere trappen anderledes.

nu er det så muligt at placere møbler

Men ingen vægpynt eller andet som klæber sig på væggen kan placeres nedenfor fundamentet, og det er vist her at mange ønsker det anderledes.

Men det er altså også fjollet at ha planter beregnet til at pryde ydermuren, hvor rødderne først starter over fundamentet...og ikke fra jordplanet af.

Og så skal man lige huske selv at sætte tag over det nedsænkede område, for det forsvinder nemlig, men det er nu ikke vanskeligt at erstatte.

Håber det ku forklare nogen noget.. Very Happy
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: ByggeTeknisk Afdeling

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 18:13

Hvis nogen sku ha vanskeligheder med at trække et hus ned i jorden så er det faktisk nemt... med op og ned pilene. Men man slipper altså ikke for den 1 terns rende som opstår når man gør det.

Her har jeg trukket et tidligere nedsænket hus op af jorden, så I skal ikke tage Jer af de ting og forstørrede hylder som fulgte med op.. Smile

og Her skulle det være tydeligt, hvordan man markere op og nedpilen og så trækker huset ned i jorden!

håber det kan hjælpe nogen! Wink
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen Yesterday at 14:57

Tak Bodil - god forklaring om en af de nye features, som desværre ikke er helt gennemtænkt/programmeret færdig, for jeg forstår virkelig ikke, hvorfor der skal være det mellemrum mellem terræn og fundament.
Det giver slet ingen mening.
Og den med planten, som ikke kan afsættes på fundament, giver virkelig heller ikke mening.
Så selvom RIGTIGT meget er MEGET smartere i Sims4, er der virkelig også nogle "bøffer" indimellem, hvor Sims3 var bedre
VinceDjansen

Antal indlæg : 264

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen