DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

5 deltagere

Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Man 23 Sep 2019 - 21:42

Jeg har altid synes at nogle af især de store lejligheder er kedelige...så jeg ville tage udfordringen op med Spirehuset 888. Det er den eneste lejlighed i 3 etager...og kæmpestor men ret besværlig at ha med at gøre p.g.a de enormt høje vægge og mange vinduer.
Jeg erfarede dog at man kun kan gemme rumvis og det gør det sindsygt besværligt med sådan en størrelse. For der skal nok være nogen som ville finde det kærkomment at få fikset den lejlighed op. Her er så min foreløbige resultat. Den er næsten færdig..

Grundetagen der hvor indgangen er ligger i midten og den kom til at se sådan ud...
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_27

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_26

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_25

Altanen blev lidt større med et åbent "drivhus" så man dog kan plante lidt...
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_28

Underetagen, der hvor der før var swimmingpool blev til værelses afdelingen. Her er nu 6 værelse, hvor 3 af dem er børneværelser..
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_29

I midten er der fælles opholdsrum. Det er også denne etage der har vaskemaskine på badeværelset
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_30

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_31

Øverste etage er så med plads til div nødvendige hoppyes såsom fotostudie, spionage, instrumenter og meget mere...
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_33

Som man kan se, masser af dejlig plads...og på dette plan har badeværelset et dejligt boblebadekar...
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 23_09_32

Men at gemme alle de rum for at andre kunne få glæde af dem, blir jo et helveds puslespil!! Neutral  Jeg kan ikke forstå at EA ikke har gjort det nemmere. FX så man kunne bruge den "knap" som samler et hus i et, hvis man vil flytte det rundt på grunden....på den måde kunne man også samle en etage ad gange....det ville da være meget nemmere for os...og så var det ikke kun grunde med huse som lå på fællesskabet, men også hele lejligheder.....og jeg kunne bruge denne lejligheds-udformning igen og igen cheers
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Man 23 Sep 2019 - 22:21

Nu har jeg lige været på fællesskabet og set flere lejligheder..og jeg mener med flere sammenhængende rum.. Shocked Hvordan fanden gør de....der må være en kode jeg ikke kender til...simpelthen...øv.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Tirs 24 Sep 2019 - 20:39

Efter en hel del youtube videoer, fandt jeg endelig det jeg søgte. Folk gemmer en hel lejlighed, eller en hel etage, simpelthen ved at fjerne væggen den støtter dørene i alle rummene...Så hænger det hele sammen og tæller for et rum, og det er nemt at erstatte væggen med tilhørende tapet eller lign. for den som downloader det.
At noget kan være så simpelt at det ikke ligger lige for er altså tosset.... Grine smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Søn 29 Sep 2019 - 21:30

- og fra mit spil i Skippergade (med de hjemvendte sømænd) erfarede jeg også, at man kunne få meget fornøjelse af disse lejlighedsbyggerier.
I mit tilfælde blev det spredt ud på flere bygninger på samme grund, men tanken om "opgange" og lejligheder i samme "blok" strejfede da mine tanker på det tidspunkt.
Det med separate huse på samme grund kan ikke anbefales, for der går ALT for meget tid med at spurte op og ned af trapper mellem de enkelte huse. Så hellere et samlet kompleks.

- og du har ret: der ligger mange fine lejlighedskomplekser på Galleriet, Anbodil, men med din løsning kunne vi måske netop hjælpes med at bygge en hel 64 x 64 grund, hvor vi hver især bygger en fløj - og så gemmer etagerne på "din" måde.
Det kunne da være fornøjeligt - sådan ca 31 x 31 til os hver - og så med helt egen fri stil.
Det er jo desværre kendetegnende for de store nybyggede arealer i storbyerne nu om dage: usmagelig sammenblanding af ALT for mange byggestile og facader på et begrænset areal - eks havnefronten i Aalborg, som har gennemgået en rivende udvikling de senere år - desværre med en uskøn blanding af bygherrernes/arkitekters varierende "stil" - eller mangel på samme.
I givet fald skulle vi naturligvis finde en fællesnævner for baggårdene og lidt vej rundt om "blokken" yderst.

Så er det bare i gang med at lave en flok simmere - få oprettet forskellige klubber for de fastboende - og så skabe liv på grunden med låste døre og klubaktiviteter og "leg" i baggårdene.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af BoergeOf61 Man 30 Sep 2019 - 19:02

Jeg har ikke ændret så meget i Spirehuset 888.
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 30_09_16
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 30_09_17
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 30_09_18
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Tirs 1 Okt 2019 - 19:53

Det ser da pænt ud boerge, men ikke med meget plads til børnene, når nu bassinet skal fylde en hel etage. For mit eget vedkommende, synes jeg at bassiner skal være ret store, i sær efter den nye pakke, hvor de hurtigt lære at crawle...

Jeg skal lige forstå dig ret Vince. Skal vi have et fælles byggeprojekt omkring lejligheder, men på en grund???
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af BoergeOf61 Tirs 1 Okt 2019 - 20:00

Anbodil skrev:Det ser da pænt ud boerge, men ikke med meget plads til børnene, når nu bassinet skal fylde en hel etage.

Korrekt. Der er to voksne og ét barn, som har plads nok. Bassinet fylder ikke engang hele etagen, men det er næsten ligegyldigt. Selv uden etagen med bassinet er lejligheden den største i San Myshuno.

Det kan bemærkes, at etagen med bassinet har både toilet, bad og seng.

Jeg har også tre simmere i denne lejlighed:
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 01_10_11

Ingen af dem er børn. Faktisk er det en af de boliger, jeg har dårlig samvittighed over. Jeg venter på, en ældre simmer dør af alderdom, så en midlertidig seng kan fjernes.
Det kan bemærkes, der er plads til mine signaturgenstande (jævnfør en anden debat): Vaskemaskine, tørretumbler, ismaskine og yogamåtte.

---
Feng har også et barn. Deres lejlighed er mindre end Spirehuset 888.
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 02_10_12
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 02_10_13
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 02_10_14

Der er ikke ændret ret meget, men der blev fundet plads til både barn og signaturgenstande. Den største udfordring var faktisk pasning af barnet, da den bestilte barnepige ikke dukkede op hver dag.

---
Jangs lejlighed er endnu mindre, men har to forældre og et barn fra start. Jeg har mest flyttet lidt rundt på beboerne og fundet plads til et barn mere.
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 02_10_15


Sidst rettet af BoergeOf61 Ons 2 Okt 2019 - 13:45, rettet i alt 4 gange
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Ons 2 Okt 2019 - 10:52

Anbodil skrev:Jeg skal lige forstå dig ret Vince. Skal vi have et fælles byggeprojekt omkring lejligheder, men på en grund???

Det var blot en flyvsk tanke til et lille fælles projekt på et tidspunkt, hvis vi kunne samle 3-4 Sims-arkitekter - blive enige om et tema/byggestil - og så fordele opgaven imellem os, når nu hele lejligheder kan gemmes som et rum (ifølge den metode som du beskriver).
Så kunne vi bygge 3-4 forskellige boligblokke på 2-3-4 etager (på ca 30 x 30 tiles), hvor hver etage er gemt som et samlet rum + trappegang.
Dermed udveksle det hele via Galleriet efterfølgende - og dermed sammen skabe en 64 x 64 grund med 4 forskellige boligblokke på.

Indrømmet: Det er IKKE særligt gennemtænkt Rolling Eyes
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Ons 2 Okt 2019 - 12:07

Grine smiley Måske ikke, for når bygningerne alligevel er på en grund, kan det hele jo gemmes..
Men hvis vi, os der ville være med, valgte hver vores lejlighed i San Myshino, som vi mente kunne ha glæde af en ombygning/indretning. Så kunne vi vise hinanden resultaterne, og efterfølgende hente hinandens indretninger, jævnfør denne metode jeg nævnte...så synes jeg det gir mening... blinkende smiley

Vi kunne også beslutte hvilke pakker man måtte bruge til opgaven...så vi var sikre på vi alle kunne hente bagefter! Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af simsister Ons 2 Okt 2019 - 14:03

Joe, endnu en opgave hvor jeg ikke kan være med. Ikke kun på grund af travlhed med kongerækken, men jeg har jo ikke Byliv installeret og savner den ikke. Men I andre må da hygge jer med den, hvis det bliver til noget. Kreavititet
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2533
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Tors 3 Okt 2019 - 21:11

Jeg tænkte mest på en tom 64 x 64 grund, som fordeles i 4 lige store arealer - ikke nødvendigvis fra Byliv, men hvilken som helst af de store grunde.
Derefter kunne man selv bygge på en mindre 30 x 30 grund, og gemme lejlighederne som rum på Galleriet.
Dette kunne gøres i flere etager pr deltager - alt efter eget ønske.
Til slut kunne vi downloade hinandens rum - og indsætte dem på en 64 x 64 grund som 4 særskilte rum/lejligheder/blokke.

Dermed ville vi sammen skabe en stor grund med 4 særskilte blokke.
Hver blok kunne så bestå af de antal etager, som vi hver især havde skabt.
Det skulle naturligvis planlægges bedre med aftaler om "vej" rundt om blokken og indretning af baggårde, byggestil og lignende.

Og vi skulle naturligvis lave en aftale om brug af pakker, så flest mulige kunne være med - også Simsister.
(Så mange aktive er vi jo heller ikke i dette forum!)
- og det skulle naturligvis være tilladt at hente andre lejligheder fra nettet, hvis man helst ville vælge den løsning.

Men som sagt er det blot en tanke.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af BoergeOf61 Fre 4 Okt 2019 - 13:27

Ellers er der også små huse. I hvert fald i mit spil er nogle af de små huse beboet, nok delvist fordi spillet er indstillet til fyldning af huse. Nogle huse også i Willow Creek, Oasis Springs og Windenburg er næsten på størrelse med lejligheder.

Nå ja, små og små. De mindste er 20 x 15. Dem er der tre af i både Willow Creek og Oasis Springs.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1086
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af simsister Fre 4 Okt 2019 - 14:59

Vince, det er en sød tanke, men man kan jo ikke bygge lejligheder, hvis man ikke har Byliv installeret, eller kan man?
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2533
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Ons 6 Nov 2019 - 4:16

Da jeg er igang med at bygge et spil op fra grunden, blev det også lige til en af de små lejligheder. Jeg har tømt alle lejlighederne i San Myshuno så der er lidt at lege med...hehe.
Desuden skal der jo være noget billigt til de unge mennesker som kommer fra Uni engang.

Her er den først i kunstnerkvateret med to musehuller, så der skulle være plads til en kat også! De fede er at jeg ikke ligger lejlighederne i galleriet, så nu kan jeg rigtig lege med mine CC ting.
Det blev så den første..og jeg fik helt lyst til at bo der selv.. Very Happy
Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" 06_11_31
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Ons 6 Nov 2019 - 13:20

simsister skrev:Vince, det er en sød tanke, men man kan jo ikke bygge lejligheder, hvis man ikke har Byliv installeret, eller kan man?

Det KAN man vel i realiteten godt.
Man kan vel altid skabe "lejligheder" - eks på hver sin side af en forud defineret trappeopgang?
Der blev da bygget lejligheder, længe før bylivs-pakken dukkede op.

Det skal netop IKKE være i San Myshuno, hvor vi er låst af lejlighedsstørrelserne, men derimod på hvilken som helst anden 64 x 64 grund.
Jeg vil eks foreslå Vindenburg eller Bindleton - og den lidt ældre byggestil, HVIS vi skulle lave et fælles-projekt en dag.
Det KUNNE også være et kollegiums-område, hvis vi skulle tænke på den kommende pakke!! Man behøver vel ikke bo nær universitetet.

Som den flyvske tanke, det jo vitterligt var fra starten, tænkte jeg blot på, at opsætte nogle få bygge-regler - og så give 4 bygherrer frit spil på 4 lige store dele af den store grund - hente hinandens lejligheder i 2,3 eller 4 etager - og indsætte disse på vores egen grund. (med Bodils løsning beskrevet længere oppe, kunne det godt praktiseres.
Dermed fik vi hver især skabt 4 boligblokke i hver sin stil.

Om man så byggede videre på noget bestående fra galleriet eller san Myshuno, eller valgte at skabe sin del af den store grund fra bunden, skulle være frit for de 4 bygherrer.
Om der blev bygget lejligheder på næsten hele sin fjerdedel af den store grund, eller man gav plads til lidt adspredelse og aktiviteter i en baghave, skulle også være frit - blot vi blev enige om rammerne. (måske burde man netop aftale et nogenlunde lige stort baghave-areal?!)
Om der blev butikker eller ligende i stueetagen eller lejligheder hele vejen op, skulle være frit.
Om der var mange små lejligheder til unge mennesker - eller større familielejligheder skulle også være frit.
Og "nogen" skulle jo skabe vores udgangspunkt/ramme med vej rundt om blokken, som skulle kobles sammen, når vi flyttede lejlighederne ind på den store grund.
Lyder det ikke, som om jeg allerede ER igang med at opsætte retningslinjer for projektet?! Rolling Eyes ha ha

Alt dette KAN vel lade sig gøre, fordi man jo kan låse "fordøren" til hver enkelt lejlighed - og kun give hver del af familien adgang?! Wink
Det fungerede upåklageligt for sømændene i Skippergade, hvor 4 lejligheder/husblokke på et tidspunkt husede hver sin familie.
Desværre er nogen af os begrænset af de 8 simmere på grunden, hvis man ikke har MCCC.
Men så kunne man skabe en familie - lade dem bo 2 og 2 i hver sine lejligheder - sørge for, at de hurtigt fik en stor omgangskreds, oprette klubber med disse bekendtskaber - og så lade dem mødes på den store grund samtidigt.
Det vil skabe noget liv om boligblokken.
Blot en (uddybende) tanke Smile

Fin lille lejlighed Bodil.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Ons 6 Nov 2019 - 14:01

Jamen sikke du har tænkt Vince.. Rolling Eyes Laughing Hvis man er nødt til at låse sin dør, og det er man i det tilfælde du nævner, så blir et fællesareal tvingende nødvendigt og ikke kun i vaskekælderen, men din tanke er ikke fremmed...jeg har selv tænk lidt i de baner og lavede også på et tidspunkt, små forskellige huse på en stor grund..6 for at være nøjagtig.
Men kun otte simmere på en så stor grund er godt nok lidt spild..Så måske sku man bare vælge en 30x40 eller 50x50 max.det burde være nok og vil også være ganske udfordrende.

Men hvem skal så bygge rammerne til boligkomplekset???

Jeg vil forslå at der skal laves 5-6 lejligheder og fælles vaskerum/kælder...og desuden fællesfaciliteter.
Når det er gjort, så vidt jeg har fået stået rigtigt, så vil du tildele en lejlighed til hver deltager..som så indretter den del. Altså alle deltagere henter huset/grunden/rammerne og indretter så hver sin lejlighed. bagefter uploader man det rum man har lavet og så kan vi alle hente hinandens og placere dem hvor de hører hjemme.

Så ender vi alle op med et lejlighedskomplex som er komplet, men med hinandens arbejder. Det er da spændende. Smile

Jeg vil gerne lave rammerne for boligkomplekset, hvis ikke andre vil, men jeg må vide hvor der skal ligges henne....så det skal vi lige være enige om. Og da ikke alle har de samme nabolag...så tænker jeg Willow creek, oasis Springs eller Newcrest...for dem har vi alle er jeg sikker på!! Det er nu også godt at have noget at flytte unge mennessker fra Uni overi.

Men en stor ulempe er at bo på denne grund kræver fællesøkonomi. Spillet kan ikke separere de forskellige beboere fra hinanden økonomisk----så de løfter alle i flok.. cheers
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Man 11 Nov 2019 - 10:55

Ja, sådan kunne det såmænd også sagtens gribes an.

Jeg havde nu mere tænkt, at vi hver især skulle bygge EN HEL BOLIGBLOK - altså med 2, 3 eller 4 etager - og ca samme antal lejligheder og fælles trappeopgang til lejlighederne.
Arealet skulle være ca 32 x 32 til hver af de 4 bygherrer - dog minus vej og fortov rundt om alle 4 blokke, men så blokken efterfølgende kunne placeres på en 64 x 64 grund.
Det betyder også, at man kunne bygge sine lejligheder/boligblokke på en 30 x 30 grund - gemme i galleriet - og hente ind på den store grund til sidst, hvor der så vil være 4 meget forskellige boligblokke.

Spørgsmålet er nok, HVILKEN gamer man henvender sig til med dette projekt: "byggerne" eller "indretterne".
I mit tankespind (og mere er det ikke) vil det være byggerne, mens din version måske mere henvender sig til indretterne - og lidt i stil med San Myshuno, hvis lejligheds-rammerne er forud definerede.

Din version er også langt mere overskeulig tidsmæssigt for den enkelte gamer, hvis man "kun" skal deltage med en enkelt indrettet lejlighed - og IKKE en hel blok.
Så det giver god mening.

Du har helt ret mht valg af fællesarealer, verdensdel, antal simmere på grunden og den fælles økonomi - medmindre man naturligvis benytter MCCC, når lejlighederne skal fyldes med simmere/familier.
Forskellige klubber på grunden KAN også hjælpe lidt på antal simmere, der er på grunden samtidigt.

Mht verdensdel, skal man jo have adgang til en stor grund i min version.
Dermed skal byggestilen jo også matche bydelen/området.

- og endelig har økonomi yderst sjældent været et issue her hos mig. Jeg husker kun et enkelt tilfælde eller to, hvor jeg har "arbejdet mig/simmeren op fra bunden". Ellers er der rigtigt meget Motherlode i mine spil Wink
Så det afgør man jo med sig selv.

Endelig er ideen om et boligkompleks til universitetsstuderende da godt tænkt, men så skal vi jo snart igang, for den pakke er lige rundt om hjørnet.
Måske kunne nogle små lejligheder/kamre oppe på loftet være en del af opgaven?
(HVOR småt kan det blive, hvis alle fornødenheder skal være der - sove, bad og køkken?!)

Endelig har jeg også tænkt på "bo i butik" moddet, som vi senest har læst om her i forummet.
Kunne det blive aktuelt, hvis stueplan var med butikker?
Jeg kan ikke helt gennemskue det.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Anbodil Man 11 Nov 2019 - 12:57

Tja..man kunne lave butikker i stueplan hvis man ønskede det, og har moddet. Men det er heller ikke alle som benytter sig af det. Hvis du kikker på den sidste bygning jeg fik lavet, så er det et tomt "lejlighedskompleks" som jeg uploaded så man selv kunne indrette det til hva som helst. Det kunne være et eks. på mindre lejligheder, hvis man deler etagerne i to og store lejligheder, hvis man ikke deler op. Jeg selv brugte den til trænings huset "krop og puls". 3 sal var til yoga og massage, 2.sal blev toilet/bad/omklædning og fælles ophold. 1 sal blev til trænings apparater og stuen til modtagelse og reception ( her hvor man betaler for benyttelse af etablissementet). Men som nævnt...sådan en bygning kan bruges til mangt og meget. Og den fylder kun 30X30 ja der blev også plads til et busstoppested...hehe. Du kan se bygningen i Byggeteknisk afd. 2! Wink

Jeg kan godt følge dig i din tanke om 4 forskellige boligblokke på en grund, men hvem har brug for det med kun 8 simmere ?? Det meste vil så bare ende med at være en skueret, eller også skal det fyldes med alt muligt, men her er det sjovest for simmerne at være nødt til at forlade deres grund for at opleve noget, og ikke have alle muligheder selv . Det er en balancegang Vince...synes jeg. For mit eget vedkommene foretrækker jeg de store grunde til off. brug eller en opgave som fx Muffin dysten! Very Happy

Kan du huske de lejligheder jeg lavede i mit Brasilien? Det blev indrettet, som et kollektiv så hver etage rummede soveværelser og henholdsvis køkken/opholdsstue/ vaskekælder og arbejdsrum...Men udadtil lignede det alm lejligheder. Jeg synes der er langt mere anvendelse for den slags end det meget store du beskrev.
Men er der andre end os to som vil være med???? For ellers er der nok heller ikke ide i at gå videre med det... No Smile
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af MonaSolstraale Man 11 Nov 2019 - 17:44

Jeg syntes du skal sætte rammerne VinceDjansen. Du har født ideen. Måske skulle du lave en fælles vej/grundplan og udstykke fire byggegrunde.
Det lyder da ret sjovt. Jeg tror bare at jeg har brug for et billede af hvordan huset skal sættes.

Bl.a. Devon Bumpkin har lavet sådan en gade med huse omkring.
Jeg har også set flere collab byggevideoer og det ser da ret spændende ud.
Jeg bruger ikke mods, så hvis det er nødvendigt kan jeg ikke deltage.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3484
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Ons 13 Nov 2019 - 9:43

Jøsses, nu bliver det da mere og mere relevant/aktuelt at gøre forsøget.

Ja, jeg har set din fine husblok med yoga/fitness Anbodil - og den er rigtig fin. (Du burde nu vise os din version, hvor grunden er indrettet Wink )
Ligeså dine sydamerikanske lejligheder - dem husker jeg også fint, og var imponeret over, at du formåede at ramme byggestilen fra den verdensdel, husker jeg.
Endelig kan jeg også følge dig i omfanget af en hel 64 x 64 grund med 4 blokke MÅSKE er et stort projekt at give sig i kast med, hvis hver deltager skal indrette 2,3 eller 4 etager selv.
Så ER et lille fælles hus på eks 30 x 30 jo nemmere, når vi i givet fald kun skal indrette en enkelt eller 2 lejligheder hver.
I dette tilfælde bliver det så mere en indrette-opgave - og kun i lille grad en bygge-opgave.
Det vil jeg ikke gøre mig til herre over. Lad os istedet vælge den model, der er størst opbakning til blandt deltagerne.

Og vi kan såmænd sagtens droppe mods, MonaSolstraale. Det var blot en tanke om butikker i stueplan, der affødte denne snak. Det kan man jo så selv regulere bagefter, hvis man vil.
Men så vil jeg da hellere droppe dette i vores udgangspunkt - og så have dig med som deltager.

Collab byggevideoer lyder da ret inspirerende.

Og så er der spørgsmålet om et tema - en stil - en tidsalder - et formål.
Det KUNNE evt være relevant at vælge et område i relation til universitetet og de mange unge simmere, som flytter til Sims-verdenen på fredag?

Jeg har tidligere bebygget hele Newcrest med fransk tema og unge simmere - og havde da lidt sjov ud af det.
Jeg byggede 4 husblokke med samme byggestil omkring gadekrydset nederst til venstre i Newcrest, så simmerne kunne gå på besøg hos hinanden. Der var 8 teenagere/unge simmere på hver af grundene = rigelige mængder relationer og klubber på kryds og tværs - og ingen voksne til at forstyrre udover NPC's!
Der er sket meget i spillet sidenhen, for dette var i 2016, kan jeg se af mine gemte grunde.

Men andre temaer kunne sagtens være lige så relevante - og ikke mindst INTERESSANTE at prøve.
Det må vi blive enige om, HVIS vi gør alvor af denne ide.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af VinceDjansen Ons 13 Nov 2019 - 10:19

- og Devon har flere interessante gademiljøer - ikke mindst Little Pennington og Elisabeth Street, som man sagtens kan blive imponeret af. Den mand er VIRKELIG dygtig.
Men alle lejligheder er jo indrettet i dette tilfælde. Så skal vi da i givet fald lave en opgave med at gen-indrette lejlighederne?!

Jeg har søgt på galleriet på "collab", men finder intet interessant at lade sig inspirere af.
Oftest er det to eller højst tre gamere, som har bygget noget sammen.
Et enkelt tilfælde med pride townhouses er 6 lejligheder sammen indrettet af 3 gamere - og et enkelt projekt, hvor det vist går ud på at bygge så "silly" som muligt med 8 deltagere.
Ellers er der ikke noget at komme efter i min smag.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2881
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Byggeteknisk afdeling "Lejligheder" Empty Sv: Byggeteknisk afdeling "Lejligheder"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum