DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mit gensyn med sims 2

4 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Anbodil Lør 20 Mar 2021 - 2:01

Okej...jeg var ikke klar over at de selv kunne flytte ind, jeg prøvede lige selv at lade en fam. vælge en af de lejligheder fra spillet, og her var ikke andet end køkken, bad og lys. Men en anden grund med udlejning af "cambingvogne", der var de fuldt møbleret. Så det er åbenbart forskelligt.
Desuden tror jeg nok jeg slog for stort et brød op med de lejligheder, for man kan vist max ha 8 til udlejning på en grund, og jeg har 12... Embarassed Jeg ved sg ikke hvad jeg tænkte på....haha. Så 4 skal altså stå tomme. Men da de er lidt forskellige, så er der da noget at vælge mellem.
Men det er skønt at bygge lejligheder igen, og rækkehuse og al den slags. Det var noget jeg også savnede i sims 4. Så nu skal jeg nok få min lyst styret...haha. Men jeg skal ha fundet ud af, hvor ofte de faktisk betaler regninger, for det har jeg ikke været obs på og jeg kan ikke huske det! Embarassed Lige nu er mine billigste udlejninger 1100 og hvis det er flere gange om ugen, så kan en stakkels simmer jo hurtig blive fattig. Især når der også skal være penge til møbler! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Rose Lør 20 Mar 2021 - 8:59

Hvis lejlighederne er møblerede, kan du vælge at flytte ind 'ikke møbleret' eller 'møbleret'. Der kan bo 4 spilbare familier i et kompleks - men der kan 'sagtens' være 50 lejligheder på en grund - så flytter der bare 'townies ind', som statiske naboer.
Hvis to lejligheder deler væg, kan dine simmere oplever støj-gener fra naboen.

se evt. den her guide: https://sims.fandom.com/wiki/Game_guide:Building_an_apartment

Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Anbodil Lør 20 Mar 2021 - 13:30

Gad vide om simmerne også ville opleve støjgener fra en nabovæg som var dobbelt...hhmm.
Mange tak for link..jeg vil granske den nøje.
Men jeg tænker det er godt at lave lidt af hvert, hvad lejligheder angår, for jeg flytter jo også selv nylavede simmere ind..og her er det rart at indrette i forhold til hvem de er eller hvad de har at gøre med. Jeg fandt forøvrigt selv ud af, at i en lejlighed betaler de 1 gang om ugen, og i huse hver 3 dag....hvis jeg ellers forstod det rigtigt.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Rose Søn 21 Mar 2021 - 8:44

nej altså hvis du laver et smalt 'dødt' rum imellem, oplever de ikke støjgener... for så har de ingen fælles vægge Smile
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Anbodil Søn 21 Mar 2021 - 13:51

Ja det læste jeg også inde på den udmærket side du havde linket til. (kendte den ikke)
Jeg arbejder med flere forskellige koncepter af lejligheder, fordi jeg gerne vil tilgodese lidt af hvert. Og så prøver jeg at komme ned i pris, for 1900kr. om ugen kræver i al fald 2 indtægter. Det svarer faktisk meget godt til prisen på en lejet lejlighed i dag på Sjælland. Laughing

Men det er svært at komme ned i pris..har læst det er bedømt ud fra lejligheds "tern" og evt. møblering.
Man skal faktisk ha et mod, hvis dine simmer skal flytte ind i en møbleret lejlighed...øhh nåh ja du har ret i man kan ha alle de lejligheder man vil på en grund, men du kan kun ha 4 spillede familier ad gangen. Og spillet bedømmer jo en simmer som spillet, bare man har flyttet dem ind. Jeg har i al fald ikke fundet en mulighed som kan fjerne at det ser ud som jeg spiller med dem. hmm

Her er så mit næste forsøg på lejligheder. Her er kun 2, men jeg var rigtig godt tilfreds, for der er god plads, meen stadig for dyrt til de fattige af mine simmere. Wink Og flytter en enlig ind med barn, så skal vedkommene da finde en at slå pjalterne sammen med, inden pengene slipper op.
Øv der var kun dette  billede
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Snapsh29
prøver lige at tage et frisk...
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Scree828

Så ligger jeg en række af dem med en park i mellem...Vinduerne var nogle jeg mener jeg fandt på MTS og som hører til et sæt som fuldt komplementere sims 2s Helios Maxis sæt.
Og så er jeg blevet klar over at Landlorden holder noget hver søndag, hvis der er offentlig plads nok. Det viste jeg heller ikke, så det må jeg tænke ind i fremtidige lejligheder...hehe.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Anbodil Lør 27 Mar 2021 - 14:53

Jeg endte med at vælge at skifte nabolag, til et jeg helt selv bygger op, men tog naturligvis nogle af mine byggerier med. I mangel på fantasi, valgte jeg at kalde byen Glamsbjerg.. Embarassed Laughing Men øhh den har nok noget mere magi end min egen by...ellers så kommer der det nok.

Indtil videre ser her sådan ud..og Will Wright skuer ud over ufonedslaget...Han har bare at holde de fleste alien væk!! Basta Laughing
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s157
indtil videre er her lejligheder, få huse, en H&M, minimarked, bibiotek, Park, familie spisested, Dyrehandler og Bowling!!
Bowlingbanerne ser sådan ud:
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Snapsh30

Jeg synes det var svært lige at omstille sig fra at ha bygget i sims 4 og så til sims 2. Men nu går det meget lettere, så det er altså ikke så svært som man sku tro!! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Anbodil Tirs 20 Feb 2024 - 21:41

Så var jeg lige inde i sims 2 igen. Jeg ville egentligt ha lavet et kollektiv, men det er meget omstændigt i sims 2, hvor fam. var så sammentømret at man ikke kan lave teenagere uden en voksen...så det blev til 2 sammenbragte fam.
Jeg synes egentlig jeg havde lavet et godt hus med snydepenge selvfølgelig, men selvom de kun er 5 tilsammen, så er der immervæk run på de to badeværelser jeg havde lavet... Mit gensyn med sims 2 - Page 2 1f605

Og så havde jeg egentlig glemt, hvor meget det kræver af dig som spiller, hvis du vil have nogenlunde glade simmere!!!
Der blev i al fald danset en del også en klappedans jeg ikke kan huske at ha set før. Simmerne blir bestemt ikke glade af at lave lektier eller gå i skole! Og spørgsmålene til arbejdsforfremmelse er rasende svære...mest held er det, når det lykkedes!
Her er lidt billeder:
Tror nok det er smutsle
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s165

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s166

En fremmed hang i deres klatrestativ....det troede jeg slet ikke de kunne..
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s167

Her leger den ene teenager med køleskabsdøren...det havde jeg heller ikke set før:
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s169

Og en kildetur mellem teenagerene
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s168

Der er travlt om morgenen når de alle skal afsted...
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s170

Og her klappedansen
Mit gensyn med sims 2 - Page 2 The_s171
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Mit gensyn med sims 2 - Page 2 Empty Sv: Mit gensyn med sims 2

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum