DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sims 2 på nye maskiner

+3
Rose
MonaSolstraale
Sighubert
7 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Gæst Man 24 Feb 2020 - 11:53

Jeg har for sjov skyld installeret Sims 2 - dog kun grundpakken - fordi jeg ville se om det kunne lade sig gøre.

Spillet starter fint op - dog skal man ind bagved og åbne spillet med auto exe run - da spillet jo er forældet og EA games findes ikke mere.

Min PC er under 1 år gammel og kører med et af de nyeste grafik kort - og jeg må erklære at - det kunne jeg ikke holde ud af se på - alt bliver visket ud - det er kun når man er helt zoomet ind på detaljerne/simmerne at det er spilbart.

Jeg har dog fundet ud af at man kan indstille sin PC til at det bliver optimalt at spille - men det kræver en masse bagved liggende ting at fikse - blandt andet skal man ind og ændre i filerne og det rækker min tålmodighed ikke til. Så det løb er ligesom kørt.

Jeg ejer dog en ældre PC med windows XP og her kunne jeg selvfølgelig spille hvis lysten kom over mig - jeg har allerede spillet installeret der - det kræver "bare" at man omdirigere sin mus til den anden PC.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Lør 4 Apr 2020 - 16:18

Så er du heldig Sims4ever...min gamle maskine er kaput og smidt ud...men den nye med 6 kerner er fantastisk....bare ikke til sims 2. Man må se i øjnene at det er slut med det spil.
Tilgengæld nyder jeg sims 3 som for en gangskyld ikke får min maskine til at pruste...og så den store skærm jeg har...okej sims 3 fylder den ikke ud, men jeg har rette min spilskærm til så den er større end før og det er altså fantastisk.
Faktisk så står alting også knivskarpt...ja det er næsten for meget af det gode...haha....desværre er sommerfuglene forsvundet....men kun dem. Det offer må man så vende sig til. Jeg ved faktisk ikke om man kunne få dem tilbage ved at ændre på nogle indstillinger. Lige nu kører jeg med det højeste på alting.. Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Sighubert Lør 4 Apr 2020 - 18:46


Har i prøver at gå ind i Skrivebordsgenvej/programstart og højreklikke. Vælg så egenskaber og fanen kompabilitet. Der kan man vælge at køre spillet i feks. Windows XP mode.
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af MonaSolstraale Lør 4 Apr 2020 - 19:00

Sighubert skrev:
Har i prøver at gå ind i Skrivebordsgenvej/programstart og højreklikke. Vælg så egenskaber og fanen kompabilitet. Der kan man vælge at køre spillet i feks. Windows XP mode.

Det skal prøves glad smiley
Min datter klager meget over at hun ikke længere kan spille Sims2

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Fre 10 Apr 2020 - 11:45

Der er nogle problemer omkring Sims 2 og de nyere grafikkort, hvor spillet simpelthen ikke 'kender' grafikkortet, og derfor kan man få nogle problemer. Der er tre sådan 'hoved' problemer:

1. Simmernes skygger bliver til store mørke firkanter.
2. Skærmopløsningen kan ikke blive større end 600x800
3. Simmerne kan kun invitere 2 gæster.


Her er løsningen på de tre problemer.
Problem 1 og 2:
https://simscommunity.info/2016/04/27/the-sims-2-setting-up-the-resolution-windowed-mode-smooth-edges-sim-shadows/

Skærmopløsning og sims-skygger:
Gå til den mappe hvor du har instalelret dit sims 2 spil:
The Sims 2 > TSData > Res > Config
(for Ultimate Collection som for nogle år siden var gratis er det The Sims 2 Ultimate Collection > Fun With Pets > SP9 > TSData > Res > Config)


Find den fil der hedder Graphic Rules.sgr åben med notesblok.
Gå ind i "rediger" og "find næste", skriv "ScreenModeResolution"
Du skal ende med at den ser sådan her ud (hvis din maximale skærmopløsning er på 1920x1080):

option ScreenModeResolution
setting $Low
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $MediumButDefaultLow
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $Medium
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
uintProp defaultResWidth 1024
uintProp defaultResHeight 768

setting $High
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
uintProp defaultResWidth 1024
uintProp defaultResHeight 768

Gem Graphic-Rules filen, men luk den ikke ned - vi fortsætter i den.

Nu skal vi fixe skyggerne:
gå igen ind i rediger og vælg 'søg'. Søg på "Option Shadow"
Ret 'true' til 'false' de steder hvor det er nødvendigt.

Filen skal se sådan her ud når du er færdig:
option Shadows
setting $Low
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows false
boolProp guob false
boolProp heightMapShadows false

setting $Medium
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows false
boolProp guob true
boolProp heightMapShadows true

setting $High
boolProp simShadows false
boolProp objectShadows true
boolProp guob true
boolProp heightMapShadows true
end

Gem og luk filen.

Sådan kan du invitere flere simmere til din grund
Du kan bruge koden intProp maxNumOfVisitingSims [number] - den skal indtastes i nabolags-skærmen for at virke.

Jeg har lavet mig et Userstartup.cheat fil, for at det bare automatisk er tastet ind.
Userstartup.cheat filen er en samling koder, som spilet automatisk 'indlæser' når det åbnes. Man kan også i den lave nogle genveje til koderne.

Gå ind i Dokumenter->EA Games -> The Sims 2 --> Config
Se om du har en fil der hedder userStartup.cheat
Hvis du har åbner du den med notesblok.
Hvis du ikke har den, så åbner du blot notesblok og gemmer en fil i mappen,der hedder Userstartup.cheat - Du skal fjerne '.txt' hvis det dukker op når du gemmer.

Så for at få mulighed for flere besøgende på grunden skriver du:
intProp maxNumOfVisitingSims [et nummer]

og gemmer filen. Så skulle det virke.

I princippet kan du skrive lige hvilken kode du vil skal starte op når spillet starter, det skal bare være en kode der kan slås til og fra - så Kaching og Motherlode og Maxmotives virker ikke her.

Du har også den mulighed at du kan lave alias for normale koder: så skriver du blot:
Alias [din 'genvej'] "[koden]" "[beskrivelse]"

fx
alias mon "moveobjects on" "Placer genstande hvor du vil"

Hvis du så i spillet skriver help i kode-feltet, står der:
mon -- Placer genstande hvor du vil

en normal kode kan godt have flere aliasser.

Her er mit 'setup':

Jeg har valgt at der skal kunne være op til 12 simmere i husstanden og max 8 dyr, og samlet max 15 personer - men jeg er igang med at Brandi Broke skal have 10 børn, og der er begrænsningen på 8 simmere på grunden virkelig irriterende.

Min userstartup.cheat ser sådan her ud:

intProp maxNumOfVisitingSims 15
boolProp allow45degreeAngleOfRotation true
uintProp maxTotalSims 15
uintProp maxTotalHumans 12
uintProp maxTotalPets 8

alias mon "moveobjects on" "Allows player to move objects anywhere"
alias mof "moveobjects off" "Disables moveobjects on"
alias mm "Maxmotives" "Maxing all motives"


Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 12:14

Det er godt nok noget af en mundful man skal ændre, men vil det gavne, så vand og søer igen ligner det de skal, eller.....???
Jeg kan også huske jeg dengang gik ind i nogle filer og ændrede værdierne for kameraføring, så jeg kunne kommer lidt ud over kanten på et nabolag med kameraet...det var en stor fordel og gjorde nabolaget mere anvendeligt...Men idag aner jeg ikke hvordan.
Findes der overhovedet nogle websider idag, som fx simswardrope fra dengang???
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Fre 10 Apr 2020 - 12:20

Jeg vil sige at det ser værre ud end det er at ændre - det er ret nemt når man har fundet den der Graphic-rules fil.

Altså der findes masser af Sims 2 ting derude - modthesims, simsresource er to af de store sites med cc.
Jeg har en del makeup downloadet, og så har jeg fyldt min 'pictures' mappe op. Jeg ELSKER at man i sims 2 kan lægge billeder ind i den mappe, som simmerne så kan male på deres staffeli -  Jeg har fundet en masse her: http://calipip-sims.com/pictures-for-custom-paintings/

Jeg har aldrig prøvet det med kameraføringen... men mon ikke du kan finde det ?
Måske er det det her: http://modthesims.info/d/97642/gunmod-s-camera-mod-3-1-all-game-versions.html

Jeg kan huske at jeg selv engang lavede nogle øjenfarve til sims 2... og noget lipgloss... men jeg ved ikke hvor det er blevet af.
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 13:05

Nu har jeg surfet lidt og det lader til at kunne blive en heldagsopgave at få spillet installeret og rettet til...det ku være fedt bare at ha det, for jeg har gemt enormt mange super gode CC ting til spillet fra dengang. Så det blir ikke stuff jeg vil gå ned på...men det er lidt af en mundful at kaste sig ud i.

Jeg fandt dog en video på Youtube af XUrbansimsX som fortæller, hvordan hun fik fikset hendes spil så det fungere med windows 10. Kender du den?? Man skulle i al fald downloade nogle filer som så kunne gi mulighed for at rette spillet til så det passede til Windows 10. Og selvom at træerne ser skrækkelige ud, så så det ud til at hendes vand havde fået vandspejl igen...
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Fredsdue synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Gæst Fre 10 Apr 2020 - 13:30

Det tror jeg godt jeg vil gå i gang med - den der fil ændring - tak for den Rose Very Happy
Hver eneste gang jeg har genset Sims 2 er det jo som at være hjemme hvis man kan sige det sådan. Spillet faktisk fint på min maskine - det er bare det der grafik som gør at det ikke er til at holde ud at se på.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 14:33

Jeg er igang...og det tager bare laaang tid. Kan du huske rækkefølgen på pakkerne, eller har jeg den! Wink
Jeg synes XUrbansimsX forklaring er udmærket men jeg forstår ikke hvorfor det lige er i Petspakken hun oprerer fra..for det er da ikke den sidste udvidelsespakke...hvis det er det som betyder noget... scratch

Her er forøvrig hvordan det ser ud i mit nabolag fra en grund...uden rettelser...
Sims 2 på nye maskiner Snapsh12

Ja det er jo ikke videre kønt...og alt det blå hvor alting forsvinder....suk..
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 17:15

Det er virkelig umuligt at få sims 2 til at fungere ordentligt når man kun har sine gamle cd_dvd-roms....Jeg fik ikke engang lov til at ligge alle mine spil ind...for pludselg efter Bon voyage..var resten af pakkerne spærrede...meget underligt.
Så nu har jeg fundet et sted hvor jeg kan hente The ultimate collektion...i sims 2...men det tager en krig af tid...ja jeg kan være heldig den er færdig downloaded i morgen tidligt...suk.

Er der ikke nogen som har den og kan pakke den i en winrar fil og så sende den til mig via email eller ligge den på en fællesside på Google drev så jeg kan hente den der til installation..????
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Fre 10 Apr 2020 - 17:19

Sims 4 ever:
Jeg laver lige et indlæg herunder, for hvis grafikken driller, så kan det være at spillet har låst for smooth-edge (bløde kanter)-delen, og det kan også fixes inde i den der graphic-rules fil.

Bodil:
hmm hvor mærkeligt. Er det når nu taster koderne ind i origin det ikke vil virke?

Jeg tror dog ikke man sådan lige kan dele en fil med det? Jeg har Ultimate collection efter de gav det væk for nogle år siden...

Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Fre 10 Apr 2020 - 17:24

Løs problemet med Smooth Edge er grå (deaktiveret)

Det her probleme er der oftest ved The Sims 2 Ultimate Collection version, men kan fixes.

Find Graphic-rules.sgr filen
gå til den folder hvor du har installeret Sims 2. så The Sims 2 > TSData > Res > Config (for Ultimate Collection er det The Sims 2 Ultimate Collection > Fun With Pets > SP9 > TSData > Res > Config).
Find Graphic Rules.sgr filen og åben den.

.
Gå ind i rediger og søg efter enumerateMultisampleLevels og alle steder hvor der står "false" ved siden af, ændrer du det til "true"
Der er flere steder, så når du har ændret et, så gå op i rediger og tryk på "find næste", indtil der ikke er flere.

Du kan nu bruge smooth-edge funktionen.





Jeg har lavet alle ændringerne i graphic-rules filen + indstillet spillet. Alle spejle virker, søerne ser fine ud og jeg spiller pt. på en bærbar, og har grafik der ser sådan her ud:
Sims 2 på nye maskiner Skzirm10


Vær opmærksom på at hvis man bruger kamera funktionen i spillet, så er billederne super små hvis man bagefter skal bruge dem herinde fx. jeg tager derfor screenprints (trykker så på windows-knappen og prt scr, så gemmer computeren nemlig automatisk screenprintet i billeder--> screenprint)
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 17:34

Næhh Rose, jeg kunne slet ikke få lov til at installere exe filen...jeg havde ikke rettighederne...og det til trods for jeg prøvede med administator rettigheder.
Men alle dine råd har jeg kunne bruge i castaway stories..hvor grafikken også var noget med firkantede pixels...haha...

Ja sådan som det ser ud på dit billede kunne jeg også godt tænke mig..mit spil så ud...for det et over 10 år siden det har set SÅ godt ud.. Rolling Eyes Wink

Den ultimate collektion jeg er ved et hente er et kopi af den alle som var heldige at få den gratis af Origen har. Så det skulle ikke betyde noget. Fordelen er at den ikke behøver dvd eller betalingskoder..og den er bygget sammen filmæssigt på en lidt anden måde og indeholder patchene fra dengang...det er/har mine pakker ikke...så her kan jeg ikke få alle de indstillinger du henviser til...at virke...øv og øv. så jeg venter. Nu har den downloaded 0,7 GB af 6,6GB og det har kun tager 1½ time.....suk Suspect
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Gæst Fre 10 Apr 2020 - 17:56

Rose tak for hjælpen - jeg har sat yngstesønnen på opgaven - han er om noget computer ekspert - må se om det kan lykkes

Bodil jeg har alle pakkerne og de ligger i den rækkefølge de er udkommet - jeg har dem ikke alle installeret - må se om jeg kan få dem ind.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Fre 10 Apr 2020 - 18:47

Bodil: Har du prøvet at taste koderne ind i origin? for så få du jo en digital version af dine skiver til at ligge derinde - så du bare kan downloade spillet direkte igennem origin, i stedet for at køre filen fra cd? (tryk på "Origin" og "Redeem code" / "indløs kode")


Jeg er jo kæmpe Sims 2 fan. Jeg ELSKER det spil. Det der med at spille fx 2 sæsoner i et hus og skifte til det næste, er noget af det jeg virkelig elsker - og at der er stamtræer man kan følge, og udbygge og bygge sammen.
Jeg elsker Open for buisiness, jeg elsker dyrene og tumlingernes interaktioner, både med hinanden men også med forældrene. Børn der danser på de voksne fødder og får svingture. Jeg syntes på mange måder at sims 2 har været et af de mest fuldendte sims spil (for mig) på trods af loading screens og manglende åben verden.


Jeg tror jeg vil lave en tråd med mit Corona-pleasantview. (jeg har efter corona-hjemsendelse installeret sims 2 på min bærbare arbejdscomputer, så det var et sprit nyt nabolag jeg startede i.)
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Fre 10 Apr 2020 - 19:19

Ork rose det gjorde jeg for flere år siden. Jeg kontaktede også supporten for at få spillet, men som jeg kan læse mig til så mange steder, så er jeg bestemt ikke alene...Der er stadig rigtig mange som er fortvivlede over de ikke kan få fat i spillet...og at de købespilpakker de har ikke kan bruges på deres computere af mange forskellige årsager! Tro mig det er fortvivlende.

EA lukkede definitivt ned for muligheden for at få spillet via dem for 2 år siden...og siden da har der ingen kære mor været.

Det er faktisk noget svineri...jeg har stødt på flere indslag, som handlede om at folk var parate til at betale for at få en copi de kunne downloade, så de ikke behøvede en CD afspiller fx....ja det er fortvivlende at nogen har fordelene/spillet ...andre har ikke...men sådan er livet jo...uretfærdigt!
I mit tilfælde kan jeg sagtens loade de fleste spil ind, men de sidste 5 er umulige, jeg er nægtet adgang til at starte exefilen op...meget underligt...og selv med administatorrettigheder..blir det mig nægtet...suk. Jeg kan så vidt vides også spille det, men de rettelser du har refereret til ang grafik...virker ikke hos mig...har prøvet..i flere forskellige spilmapper..men nej! Evil or Very Mad

Nu er min download i det mindste nået til 1,6 GB...så mangler kun 5 GB...gaaab. og så må jeg bare håbe på at den piratkopi ikke fejler noget.. No Neutral
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Lør 11 Apr 2020 - 11:55

Efter 13 timer lykkedes det mig at få fat i det samlede sim 2, men her skulle rettelserne til grafikken foregå i Mandson og gardenpakken. Så nu virker det i al fald. Very Happy Så skal jeg bare finde ud af at spille i windowmode..og her gjorde jeg som der stod på den side du linkede til, men øhh det vil ikke virke hos mig...så nogen forslag??
Og så synes jeg det var smart det du skrev Rose med koder i en start up fil...hvis jeg altså kan få det til at virke.
Nu vil jeg så bare høre om du spiller med kompatibilitets indstillinger..??? Og om du har fået rettet i spillet så hukommelsen er blevet større..har læst det hjælper, så spillet ikke crasher ved større begivenheder!!??
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Rose Lør 11 Apr 2020 - 20:34

altså det er mega smart med den der kode-start-up fil, kan kun anbefale det.

Jeg kører hverken i windowmode eller kompatibilitets tilstand. Jeg har heller ikke rettet i spillets hukommelse, og har indtil videre ikke haft problemer med at det crasher Smile
Rose
Rose
Admin
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 168
Join date : 31/07/18
Age : 37
Geografisk sted : Fyn

https://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af MonaSolstraale Ons 15 Apr 2020 - 13:25

Jeg har det med at gemme alverdens ting og fandt denne oversigt over snydekoder til Sims2
Måske er der nogen der kan bruge dem
Sims2 koder:

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Ons 15 Apr 2020 - 15:45

Ja det er dog en ret fyldestgørende liste...mange tak Mona..Utroligt du havde den... Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Mila Lør 15 Maj 2021 - 20:50

hej
ved i om man kan spille the sims 2 på en Windows 10 eller
Mila
Mila
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 3 år
Du har været medlem af forummet i 3 år

Antal indlæg : 1
Join date : 15/05/21

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Lør 15 Maj 2021 - 22:18

Ja men kun hvis man kan få fat i den samlede udgave, som ea udgav gratis på Origen omkring 2018.
Den hedder The sims 2 Ultimate Collektion.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Fredsdue Søn 29 Aug 2021 - 9:29

Anbodil skrev:Så er du heldig Sims4ever...min gamle maskine er kaput og smidt ud...men den nye med 6 kerner er fantastisk....bare ikke til sims 2. Man må se i øjnene at det er slut med det spil.
Tilgengæld nyder jeg sims 3 som for en gangskyld ikke får min maskine til at pruste...og så den store skærm jeg har...okej sims 3 fylder den ikke ud, men jeg har rette min spilskærm til så den er større end før og det er altså fantastisk.
Faktisk så står alting også knivskarpt...ja det er næsten for meget af det gode...haha....desværre er sommerfuglene forsvundet....men kun dem. Det offer må man så vende sig til. Jeg ved faktisk ikke om man kunne få dem tilbage ved at ændre på nogle indstillinger. Lige nu kører jeg med det højeste på alting.. Wink

Hej Anbodil, Håber ikke du har solgt el. foræret dit Sims 2 væk, for der er en løsning på afspilning af Sims 2.

Vedlagte link guider dig igennem, du kan roligt bruge den løsning, jeg bruger den selv.

https://www.youtube.com/watch?v=Gjf0PxhGU0U&list=LL&index=128&t=15s
Fredsdue
Fredsdue
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 20
Join date : 02/08/18

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Anbodil Søn 29 Aug 2021 - 13:46

Mange tak Fredsdue, men jeg har fikset det for lang tid siden. Så jeg har skam et sims 2 som kan køre og ovenikøbet ser mere end hæderligt ud... Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Fredsdue synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Sims 2 på nye maskiner Empty Sv: Sims 2 på nye maskiner

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum