Billeder i forummet.
+5
MonaSolstraale
Sighubert
Anbodil
simsister
Rose
9 deltagere
Side 3 af 3
Side 3 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Billeder i forummet.
@Sighubert: Jeg har hostet mine billeder hos Imgur.
Jeg er endnu ikke helt så fortrolig med siden, som med Photobucket.
Processen ser nogenlunde sådan ud:
Jeg har valgt "Large Thumbnail" som billedstørrelse
Vælg Insert Image og kopier linket ind i boksen og Insert
Jeg er helt sikker på at der er nogle herinde, der vil være langt hurtigere til at forstå strukturen Det er lidt omstændigt, men det virker
Jeg er endnu ikke helt så fortrolig med siden, som med Photobucket.
Processen ser nogenlunde sådan ud:
Jeg har valgt "Large Thumbnail" som billedstørrelse
Vælg Insert Image og kopier linket ind i boksen og Insert
Jeg er helt sikker på at der er nogle herinde, der vil være langt hurtigere til at forstå strukturen Det er lidt omstændigt, men det virker
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
Jeg har nu også forsøgt med Imgur. Desværre har jeg også prøvet 2 gange at midt i historien er Imgur blevet overbelastet og gået ned.
Da man jo ikke kan gemme kladden betyder det at man må starte forfra når Imgur er klar igen.
Dette er lidt irriterende så er der nogen af jer der har andre forslag.
Jeg har prøvet at få mit google drev til at dele men kan ikke rigtig få det til at virke, Og da der er nogen af jer der er blevet udelukket fra Servimg er det lidt svært i øjeblikket.
En mulighed er, som Bodil på et tidspunkt var inde på, at man laver en blog hvor man skriver sin historie og så lægger linket til bloggen på forum.
Der kan jo stadig snakkes på forum og enkeltbilleder kan man jo også lægge op.
Da man jo ikke kan gemme kladden betyder det at man må starte forfra når Imgur er klar igen.
Dette er lidt irriterende så er der nogen af jer der har andre forslag.
Jeg har prøvet at få mit google drev til at dele men kan ikke rigtig få det til at virke, Og da der er nogen af jer der er blevet udelukket fra Servimg er det lidt svært i øjeblikket.
En mulighed er, som Bodil på et tidspunkt var inde på, at man laver en blog hvor man skriver sin historie og så lægger linket til bloggen på forum.
Der kan jo stadig snakkes på forum og enkeltbilleder kan man jo også lægge op.
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
Hej Sighubert. Serving.com er åben igen, så jeg kan se alle billeder.
Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener med en kladde? Imgur burde da gemme billederne efterhånden som du indlæser dem?
Det er nok Simsister der har mest erfaring med Imgur, men jeg prøver lige at forklare hvordan jeg gør:
Jeg læser billederne ind på Imgur og så ligger de i et Album (som jeg har oprettet). Jeg markere Images, når jeg skal linke billederne til historien i vores Forum.
Nu åbner du op for alle de billeder du har indlæst. Du kan vælge det album du vil hente billedet fra, for at begrænse udvalget
Nu skal du væge størrelse og markere Direct Link
Jeg har også overvejet at lave en Blog, fordi jeg er så træt af Forummer, der lukker om ørerne på mig.
Jeg har også tilmeldt mig WebDesigner.dk Der er nogle fine YouTube Videoer om hvordan man gør og jeg modtager ofte nyhedsmail.... men jeg er lidt berøringsangst overfor processen.
Jeg tænker I at tilmelde mig et aftenskole kursus, men det koster kassen!
Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener med en kladde? Imgur burde da gemme billederne efterhånden som du indlæser dem?
Det er nok Simsister der har mest erfaring med Imgur, men jeg prøver lige at forklare hvordan jeg gør:
Jeg læser billederne ind på Imgur og så ligger de i et Album (som jeg har oprettet). Jeg markere Images, når jeg skal linke billederne til historien i vores Forum.
Nu åbner du op for alle de billeder du har indlæst. Du kan vælge det album du vil hente billedet fra, for at begrænse udvalget
Nu skal du væge størrelse og markere Direct Link
Jeg har også overvejet at lave en Blog, fordi jeg er så træt af Forummer, der lukker om ørerne på mig.
Jeg har også tilmeldt mig WebDesigner.dk Der er nogle fine YouTube Videoer om hvordan man gør og jeg modtager ofte nyhedsmail.... men jeg er lidt berøringsangst overfor processen.
Jeg tænker I at tilmelde mig et aftenskole kursus, men det koster kassen!
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1175
Geografisk sted : Randers, Denmark
Ok. Ja men så kan vi jo bare køre igen som før.
Vil dog lige kigge lidt på det med blog. Med googlekontoen følger der også en blog der er men at styre.
Det med at gemme kladde. Det var på dksimlinger at jeg mente. Jeg begik den fejltagelse at lægge billederne ind et ad gangen og så skrive teksten. Da jeg så midt i historien ikke kunne overføre billeder fra Imgur på grund af overbelastning på serveren måtte jeg lukke ned og så forsvandt alt fra dksimlinger.
Vil dog lige kigge lidt på det med blog. Med googlekontoen følger der også en blog der er men at styre.
Det med at gemme kladde. Det var på dksimlinger at jeg mente. Jeg begik den fejltagelse at lægge billederne ind et ad gangen og så skrive teksten. Da jeg så midt i historien ikke kunne overføre billeder fra Imgur på grund af overbelastning på serveren måtte jeg lukke ned og så forsvandt alt fra dksimlinger.
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
Øv. Så forstår jeg bedre.
Du kan kopiere hele molevitten og gemme tekst og billeder i et word dokument, før du lukker ned.
Jeg har brugt den teknik hundredvis af gange i det gamle forum, fordi man ofte fik slettet sit indlæg, hvis man forsøgte at rette et komma.
Du kan kopiere hele molevitten og gemme tekst og billeder i et word dokument, før du lukker ned.
Jeg har brugt den teknik hundredvis af gange i det gamle forum, fordi man ofte fik slettet sit indlæg, hvis man forsøgte at rette et komma.
Jeg Hoster stadig billederne hos Imgur og vælger normalt formatet "Large Thumbnail" som billedet nedenfor:
Men jeg syntes det bliver lidt for småt til at vise detaljer, når jeg ser det på min (store) skærm.
Jeg kan også vælge "Huge Thumbnail" som nedenfor... men jeg er usikker på om det betyder at billedet er længere tid om at vise sig på skærmen. Helst ville jeg gerne have haft en mulighed midt imellem.
Hvad tænker I?
Jeg Hoster stadig billederne hos Imgur og vælger normalt formatet "Large Thumbnail" som billedet nedenfor:
Men jeg syntes det bliver lidt for småt til at vise detaljer, når jeg ser det på min (store) skærm.
Jeg kan også vælge "Huge Thumbnail" som nedenfor... men jeg er usikker på om det betyder at billedet er længere tid om at vise sig på skærmen. Helst ville jeg gerne have haft en mulighed midt imellem.
Hvad tænker I?
Jeg kan sagtens se det lille billede på min gamle 19 tommer....så ingen problemer her!!! :)Men det kan selvfølgelig komme an på HVAD du vil vise...og så er du jo meget god til at gå tæt på hvis det er noget med ansigtsudtryk...
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Jeg bruger også Imgur. Der er ikke andre forummer eller værtsider til billeder end Det danske simsforum og Photobucket der har lukket af for mig. endnu altså. Jeg ændrer alle billeder i mit billedprogram til højest JPEG og størrelse 800 (bredde) gange et eller andet, inden jeg oploader dem. Jeg har godt nok aldrig været ude for eller prøvet at skulle vælge størrelse. Måske gør jeg noget forkert, men det virker da.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Når du vælger Image på imgur, kan du vælge billedstørrelsen nederst i højre hjørne.
Lige nu har jeg valgt Huge Thumbnail. Jeg ændre ikke på billedstørrelsen inden jeg uploader mit billede til imgur.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Det ved jeg desværre ikke, men jeg syntes ikke det tage ret lang tid før billederne er læst ind i forummet, så jeg går ud fra at de fylder mindre end originalen.
Og dine Simsister fylder ca. 82 KB pr stk. Og det er begge jpg images.
Til sammenligning så fylder mine billeder 100kb og er Png. images. Men de er formindsket fra 1,1 MB ca.
Og dine Simsister fylder ca. 82 KB pr stk. Og det er begge jpg images.
Til sammenligning så fylder mine billeder 100kb og er Png. images. Men de er formindsket fra 1,1 MB ca.
Jeg hoster mine billeder hos Google foto - der er ubegrænset mængde plads.
Man skal gøre mappen delelig og så højreklikker man på billedet og vælger "kopier billedet linkadresse", for at det virker her i forummet.
Jeg laver også mine billeder i str. 800x500px
Man skal gøre mappen delelig og så højreklikker man på billedet og vælger "kopier billedet linkadresse", for at det virker her i forummet.
Jeg laver også mine billeder i str. 800x500px
MonaSolstraale skrev:Jeg syntes stadig jeg har lidt udfordringer med billedstørrelsen i Forummet.
Hvad tænker I?
Såvidt jeg kan se, ER der en mulighed for "medium" og eller "large". Nu har jeg valgt "large", så må jeg jo se, hvordan det bliver.
Side 3 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Ang. FORUMMET
» Tips - Tag billeder i Sims4.
» Min fortælling om Martin Beck i ord og billeder
» Bare lidt spredte billeder fra jule-tidsfordrivet
» Tips - Tag billeder i Sims4.
» Min fortælling om Martin Beck i ord og billeder
» Bare lidt spredte billeder fra jule-tidsfordrivet
Side 3 af 3