Drømmen om Akæologi
DK Simlinger :: Forum :: Tidligere generationer :: Sims 3
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
Drømmen om Akæologi
Da han var temmelig flad efter studierne og havde oparbejdet en ikke uanseelig gæld, var han nødt til at se sig om efter noget billigt at bo i. Det fandt han også i en sump. Ikke at han nogenside havde været vild med at bosætte sig i en sump, men man kunne jo altid håbe på at gøre et mosefund. Men ak efter at ha støvsuget hele sumpen, måtte han nok erkende at nogen Tollermand blev det ikke til i denne omgang. Sumpen var slet ikke gammel nok til den slags.
så for at rejse penge til sin tur til Ægypten og pyramiderne..noget alle arkæologer drømmer om, pløjede han hele nabolaget igennem på kryds og tværs for at finde værdigenstande han kunne omsætte til kontanter. Igen havde han ikke rigtig heldet med sig. Han fandt mest forskellige frø og nogle enkelte metaller. Det gav jo ikke så meget, så han matte bide i det sure æble og pløje skrotpladsen igennem, med det ubehag det nu måtte give at dykke ned i gammelt affald.
Det gav da også bedre resultater. Det er ufatteligt hvad folk smider ud nu om stunder. Efter en stund havde han rejst nok penge til turen og til det fornødne udstyr.
Og så var det afsted til Ægypten, hvor han kom i kontakt med lokalbefolkningen, som for det meste var venlige og lettere skøre synes han. Nogle af dem var i al fald. Og lejren var der intet at udsætte på. Et nydeligt sted man kunne opholde sig for natten, få et bad og lave lidt mad.
Han blev hurtigt involveret i at hjælpe den ene og den anden fra lokalbefolkningen, men kun for at kunne få adgang til alle herlighederne!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
MonaSolstraale og sims4ever synes godt om
Sv: Drømmen om Akæologi
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
sims4ever synes godt om
Han får omsat nogle af skatte han fik hentet hjem til kontanter, så han kunne købe sig en computer. Når man studere akæologiske fund kan man bestemt ikke undvære sådan en. Han finder ud af at han har materialer til et helt bestemt forehavende:
Så efter en stund går han nedenunder til sarkofagen....og prøver at hidkalder en mumie
Og det VIRKER. Han er meget overrasket. Det lader til at være en hunkøn af slagsen...
Og hun trisser straks hen til løbebåndet.
Kenneth er blevet spekulativ..for han vil sg ikke have sådan en groulende og snerrende mumie rendende. Det havde han ikke lige tænkt på, da han hidkaldte den. Så han smider den ud på gaden...han har andre planer og den er ikke en del af dem
Han har penge nok nu til at flytte til en anden by..så han pakker i al hast sine pakkenelliker og kører afsted...
Farvel lille hus i sumpen...
Kenneth ved godt at han vil miste alle de relationer han med møje og besvær har opbygget i Ægypten...men det er den pris han er parat til at betale for at flytte. Hvem ved, måske det ikke blir alt for svært at komme på god for med ægypterne igen. Han har også stadig den pakke i sin besiddelse, han skal ha afleveret et hemmeligt sted!
Hmm jeg troede de kunne få dem tilbage i sarkofagen - men det er nok godt han flytter væk, hvis nu den vil forfølge ham.
Jeg kunne desværre ikke finde en metode til at få mumien tilbage i sarkofagen...
simsister og sims4ever synes godt om
Her er væsentligt mere plads. Han går straks igang med at plante grøntsager og den slags, som han havde med fra den tidligere grund
Selv køkkenet er rummeligt
Og sengen er mere komfortabel...kan man ønske sig mere.
Næste dag skal han så afsted igen. Ægypten kalder og han skal være væk i 8 dage.
Da han ankommer går han straks igang med at pleje de tidligere ødelagte relationer..
Det lykkedes ham nogle dage senere at genoptage sin gamle opgave med mørkemændende. En pakke skulle anbringes i deres hovedkvarter uden deres vidende. Stedet ligger dybt under jorden og er ikke helt uden farer
Bedst som Kenneth mener han nu er udenfor farer så...
Ja ja men hvem har også lovet det sku være nemt.
Da han endelig finder deres hovedkvarter, blir han helt overvældet af alle de skærme, så han sætte sig lidt for at finde ud af hvad de viser..
Pakken blir afleveret og så skal han bare hacke chefens computer....det går som en leg
Efter den omgang fortjener han en dukkert..
Kan man ha det bedre end når man slapper af i solen et så ugeneret sted...
Her er ovenikøbet fred og ro til at læse sin nyligt indkøbte bog om mumier. Så det gør Kenneth.
De ser meget sjove ud når de bliver svedet af
Og lyssky projekter skal der til.
Spændende hvad der så sker.
Anbodil synes godt om
Endelig kan Kenneth åbne døren og få syn for sagen. Det er rigtig nok en oase, for her er sump og vand de fleste steder. Men erfaren som han er ved han også der er fælder....
Han kaster sig i dybe dykbrønde for at komme videre gennem undersøiske tunneler
Flytter rundt på tunge statuer som står i vejen eller gemmer på en hemmelighed
Går gennem sale som fylder ham med ærefrygt
Rydder forhindringer som står ham i vejen
Bare for at kunne komme videre..
Ind til det aller helligste
Han undgår farlige fælder som ikke kan deaktiveres???
Og finder.???? hmm den der er da vist ikke fra oldtiden???
Hemmelige rum er der masser af, og Kenneth mener intet går hans gode næse forbi
Og alligevel, før han ved af det er han tilbage ved start. Uden Livets relikvie???
Han har dog en kilesten med sig som kan åbne for resten af pyramiden, men tiden er løbet fra ham. Han har mindre end et døgn før den planlagte hjemrejse finder sted, fordi hans Visa udløber. Så han vælger at gemme den sag til en anden gang.
Resten af tiden vil han hygge sig blandt sine medmennesker og få lidt godt at spise, for en gangs skyld
Men spørg mig ikke hvad han har gang i her. 4 løg og et æble...det minder mere om opskriften på chutney
Endelig hjemme igen. Efter 4 rejser til Ægypten, er det Kina næste gang, har "han" besluttet!
Han kommer da ud for en del genvordigheder, så er det jo godt han kan komme hjem engang i mellem.
Jeg eksperimentere med Isla Paradiso nabolaget i øjeblikket og indtil nu går det ret godt må jeg sige og det er jeg noget imponereret over, med alle de fejl der har været/er i det nabolag.
Det eneste jeg har opdaget indtil nu er de der forsinkelser om natten i verdensnabolagene. Du ved når det hele genspawner eller sådan. Jeg ved dog at der vist nok er en del opgaver som er i stykker i Frankrig, og vist også i Kina, så jeg er lidt spændt på hvordan det vil gå!
Noget andet jeg jeg oplever med mig selv, er når jeg bygger. Jeg er mere ligeglad med hvordan det tager sig ud, især også fordi farvehjulet jo kan lave en gevaldig ballade. Så jeg bruger det så lidt som muligt. Egentlig er det vigtigste jo også at det man bygger er funktionelt og ikke om det ser smart ud. Men førhen uhhhh der gik jeg godt nok meget op i udseende..
Efter et par dage er det afsted til Kina i 6 dage. Det første Kenneth gør er faktisk at besøge Zenhaven...Han har en ide om at styrke sin krop og sind med Karate. (eller også er det den røvfuld han fik af flere mumier som spiller ind)
Og som altid er det vigtigt for ham lige at orientere sig om læsestoffet på stedet. Der ku jo være noget han simpelthen ikke kunne leve uden at vide noget om.
Han kan heller ikke stå for at man kan lave fortune cookies..
Han har allerede fået en opgave i den forbudte by, så for at kunne komme tidligt i gang, slår han telt op i byen.
Næste morgen er han så igang.
Vi kender rumlen...hemmelige døre
Dykbrønde og al det der.....
Efter fulført opgave og relikviet er afleveret, er det tid til ham selv....for fanden hvor er det svært at få benet så højt op!!!!
Kennet får til opgave at sparre med en dygtig instruktør, som viser sig at være meget ældre en ham...
Efter den omgang så går det meget bedre med benene...
Ja Kennet er blevet helt bidt af den sport...men faktisk vandt han også anden sparring mod mesteren. Det er sikkert nok til at gi blod på tanden.
Ja så dygtig er han blevet at han nu kan meditere i lotusstilling....joooo
Men han kan sørme også levitere. hmmm hmmm hmmm
Husk nu jordforbindelsen Kenneth!!!
sims4ever synes godt om
Med den kilesten han har fået med får han adgang
Da han ser hvad der står langs væggen begynder det straks at krible i ham, men han besinder sig.
Der er jo opgaver som skal løses
Han finder de ydmyge værelser som munkene har benyttet som deres private kvarter, når de altså ikke har trænet
Og er der en dykbrønd, så skal den undersøges. Så meget har han erfaret
Men det her havde han vist ikke lige set komme, da han roder i et hul i væggen
Han finder hvad han skal og kan ikke dy sig for lige at prøve kræfter med brætbrækkeren. Egetræ er hårdt men ikke for Kenneth
Da skriftet er afleveret til hvad han formoder er rette ejermand er der tid til ham selv. I zenhaven finder han en han kan udfordre...og det lader til at de er på samme niveau
Kenneth koncentrere sig...
Og vinder 2-1. Kan han være andet end tilfreds med sin præstation
Han tager ned på Kejserens plads for at få lidt gymnastik til hjernen
En familie er i nærheden og den ene søn vælger at spille med ham. Men da hele familien omringer dem for at kikke på og komme med gode råd, er det for meget for Kenneth. Menneske mænger er ikke ham.
Så han afslutter hurtigt partiet. Gør sig klar på at rejse hjem og farvel til Kina. Ahhhh det er dejligt at være hjemme igen.
Det glæder jeg mig i givet fald til at se igen.
Det er nu fornøjeligt at gense det gamle Sims3, selvom jeg da godt nok - helt for egen "regning" - synes, at det ser lidt forældet ud efterhånden.
Men derfor kan spilglæden og handlingen/historien jo stadigvæk sagtens være forrygende.
Fandt Kenneth overhovedet relikviet i Ægypten?
Hvis jeg husker rigtigt, kunne jeg netop IKKE finde dette relikvie - trods nok så mange timer i de mange gange og hemmelige rum.
Eller er det der, hvor man bliver jagtet af en mumie til sidst?
Selvom jeg sagtens kan blive fascineret af alle disse dygtige "arkitekter", der virkelig har gjort meget ud af alle detaljer i et rum eller på en grund, har jeg også efterhånden bygget så meget, at man nemt kan blive forfalden til at nøjes med det mest nødvendige, når der skal bygges eller indrettes nyt.
Det kan jeg sagtens følge dig i Anbodil.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Anbodil synes godt om
Bare rolig Vince, vi skal nok nå til Frankrig, selvom jeg husker opgaverne havde en del fejl...men måske jeg kan finde udvej for at omgå dem...
Kenneth's stræben er at fuldføre 6 grave i hvert land...så det bestæber jeg mig på...haha!
Næste morgen er en smuk men diset en af slagsen.
Kenneth tager sig af sine planter. De trænger altså også til en kærlig hånd
Senere får han sorteret i alle hans relikvier og fund, og finder ud af at han har nok til at samle sin egen dykbrønd.
Og så er det vist på tide at få undersøgt sit nærmeste område lidt grundigere. Han finder en mindre fiskesø...ja næsten i hans baghave. Kan man være heldigere.
Men der går ikke længe, så trækker det i ham igen. Rejsefeberen! Han mangler også stadig at finde livets relikvie, og har stadig nøglen til Vandets hjerte. Så turen går til Ægypten.
Det er den rene oase herinde..med vand alle vegne.
Han finder hurtigt et stort rum med mange sjældenheder. Og der er ikke mindre end 4 hemmelige rum som støder op til.
Et af rummene har 2 meget sjældne pengetræer som Kenneth bestemt ikke har hørt om før. Det ene er plukkemodent
Der er også en moden plante med livsfrugt...jamen sikke en herlighed.
Åhh nej en sarkofag. Kenneth tør næsten ikke åbne den, men nysgerrigheden tager over. Pyv heldigvis ingen mumier.
Han finder relikviet og får afleveret det til rette ejermand.
Kenneth har fået en ven...det er relikviehandleren. Måske ikke en tilfældighed. Men de har det i al fald sjovt ind i mellem
Næste dag fortæller han sin ven om hans eventyr i pyramiderne...det er vældigt dramatisk
Og senere på dagen vælger han at donere et kongespil til lejren, hvor han har opholdt sig så meget i den senere tid. Han har altid synes der manglede noget her.
Kenneths nye opgave er at infiltrere endnu et af mørkemændenes hovedkvaterer ( hvor mange har de?). Han finder det under et hus med 3 kvindelige beboere...og denne gang er det ret svært at komme forbi "fælderne". Den slags kombinations-forhindringer er ikke hans spidskompetance, men med levitaion kan man klare meget..
Her skal han også hacke computeren..og da det er gjort...
Er der bare tilbage, at give besked om at sagen er klaret.
Det der pengetræ havde jeg da lige glemt - hmm
Anbodil synes godt om
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Anbodil synes godt om
Resten af dagen daser han bare i solen og læser en af sine elskede bøger
Det er herligt at være hjemme igen, for en stund.
Han har så mange artefakter med hjem, så han vælger at tage på museet for at komme af med nogen. Imens har Napolion åbenbart valgt at sove udenfor.
Han får stillet sit monstrum af et træningsapparat op, nu skal den ha en skalle
Kenneth træner nogen gange så meget at han blir øm i ryggen, men så er det jo godt man kan dase på sengen.
Det er tid at tænke på at tage tilbage til Kina, så Kenneth vil pakke, men det genstridige kinesiske møbel laver knuder...
Nå men endelig lykkedes det og han synes selv hans outfit passer godt til lejligheden
endelig tilbage igen efter en lang flyvetur..
Dragegrotten kalder
Han er på jagt efter et ganske bestemt relikvie
Kenneth finder omhyggeligt alle de hemmelige rum
Og et stort fantastisk bibliotek finder han også, ak hvem som bare havde tid til at forsvinde ind i alle de bøger...
Men han skal videre i sin søgen
Han kommer dybt ned under jorden
Og bliver rystet i sin grundvold
Og må se div. farer i øjnene.
Endelig fundet, og så skal det bare afleveres. Da han opdager at kunden har det blå bånd som ham selv, vil Kenneth ikke stå tilbage og udfordrer ham. Det blir en hed kamp,
Pokkers også, Kenneth må se i øjnene at han har tabt denne sparring
Er det Sunset Valley der er hans hjemby?
Anbodil synes godt om
Der blir trænet intenst fra alle sider
Når han er blevet træt af tørret kost, tillader han sig den luksus, selv at lave mad i basis lejren. Men han bryder sig ikke om at blive begloet når han spiser. Så det er ikke så ofte det sker
Da Kenneth har fået en opgave med at samle metaller, kommer han forbi en have...han kan ikke dy sig for at plukke al den dejlige frugt. Senere slår han teltet op der for natten.
Næste dag er han stadig på jagt og finder de sidste metaller ved Terakotta hæren. Det er vel nok et flot syn.
Da han skal aflevere sin fangst, kan han ikke lade være med at opfordre hende til kamp, for at få oprejsning, hvilket han også får.
Og så må han vist hellere opføre sig ordentligt, så han invitere hele familien på en grum historie
Men den var vist FOR uhyggelig, med den effekt..
Her er Kenneth i sit es, endelig en udgravning..
Kennet har fået en opgave i Himmelbjerget. Han skal finde Pangos økse. Han studser dog ved beskeden. hmm måske det er en tvilling...
Graven er ikke uden udfordringer og så går det op og ned hele tiden...
Man da han endelig kommer til det sted øksen burde befinde sig, er den der ikke. Han kunne heller ikke helt forstå opgaven, for han render jo rundt med Pangos økse. Den han arvede efter sin far, som var eventyrer. Det var den som satte Kennets lyst til arkæologi studierne igang.
Men så kan det jo kun betyde een ting. Hans far har været der før ham, og stået på det sted han nu står....sjov tanke!!
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
DK Simlinger :: Forum :: Tidligere generationer :: Sims 3