DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

T.O.O.L værktøjet

5 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af Anbodil Fre 26 Nov 2021 - 0:07

Det med farverne ændre sig meget i sollys, var også noget jeg havde det svært med for 7 år siden, da sims 4 startede...men det er altså den grafik som EA valgte i tidernes morgen til spillet.--og desværre er der intet at gøre ved det. Bare vent til du skal bruge gardiner..her er det desværre også tydeligt... Crying or Very sad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Fre 26 Nov 2021 - 0:43

Det kan hjælpe at sørge for at der er nok lamper i rummet. De små runde loftlamper giver et godt lys.
Der findes også noget "debug" lys der er usynligt når man er i spillet.

Jeg maler en del og farver skifter udtryk alt efter om de er i lys og skygge. Måske har EA overdrevet den effekt i spillet.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Anbodil og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Fre 26 Nov 2021 - 3:04

I mit RL køkken alrum, som jeg så småt er gået igang med, har jeg nu droppet de her mål hvor jeg omregnede så hver "rubrik" var 60x60 cm.   Gav en masse rod hvor døre, møbler så, så meget mindre ud. Og virkede totalt urealistisk Sad
Meget vigtigt for mig er at tilpasse alle ting, så det kommer så tæt på virkeligheden som muligt.

"Rubrikkerne er sikkert tommer str.   Men går man ud fra de er ca 80 x 80 cm. Går man ud fra de mål så passer alt virkeligt godt til RL størrelser Smile
Køkkenskabs elementer feks 80 cm i bredden, og 60 cm i dybden.  Sofa moduler ca 80-90 cm i bredden. (også perfekt med RL)  Ligesom med andre ting.  Selv tv, hvis man vælger det største, så vil det hvis man går ud fra hvert rubrik er 80 cm, svarer til et tv på omkring 2 meter i bredden som jeg skal bruge i RL.   Så perfekt ! Smile
Lige døre måske smalle i forhold til RL, hvis man vælger de smalle man kan vælge.  Men der heldigvis mulighed for at vælge nogle bredere døre, og så ser alt realistisk ud.

Med tasterne som jeg blev anbefalet herinde ""9", "0" og "Alt" tasten, nu fået lavet meget realistisk højskabe, og køkken, samt sofamoduler, og spisebord med stole.

Eneste jeg gerne ville have bedre, var muligheden for at sætte vægge frit eller ihvertfald halvt mellem rubrikkerne.    Er det kun muligt at sætte vægge fast hvor "rubrikkerne" er ? Eller findes der en tast, så man også der har mulighed for at tilpasse dem til at stå præcis hvor man vil ?


Sidst rettet af MigJo Fre 26 Nov 2021 - 4:16, rettet 1 gang
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Fre 26 Nov 2021 - 3:48

Og anden ting jeg gerne ville.
Istedet for tv´et hænger lige ud fra en væg,- så haft 1 "rubrik" ud fra en væg.
Er det muligt ?
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Fre 26 Nov 2021 - 4:12

Anbodil skrev:Det med farverne ændre sig meget i sollys, var også noget jeg havde det svært med for 7 år siden, da sims 4 startede...men det er altså den grafik som EA valgte i tidernes morgen til spillet.--og desværre er der intet at gøre ved det. Bare vent til du skal bruge gardiner..her er det desværre også tydeligt... Crying or Very sad

Ja lidt surt. Netop IKEA´s Kitchenplanner har det også med at give helt andre farver end RL. Generelt meget mørkere.
Med Sim4 også mere besværligt at ændre farver på køkken elementer, da forskellige moduler har forskellige farver. Så man skal bygge om hver gang, og vælge andre moduler.
Men generelt godt lide Sims4 for de flere muligheder for at se fra alle vinkler. Der har IKEA´s ditto system, det med at man ser det som man tog et foto. Læs alt tæt på forstørres, mens det længere væk modsat. Så svært at reelt få en fornemmelse af pladsforhold mellem tingene. Realistisk hvis man havde taget et billede, men ikke realistisk hvis man selv havde stået og set på det.
Her er Sims4 genialt.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Fre 26 Nov 2021 - 4:19

MonaSolstraale skrev:Det kan hjælpe at sørge for at der er nok lamper i rummet. De små runde loftlamper giver et godt lys.
Der findes også noget "debug" lys der er usynligt når man er i spillet.

Jeg maler en del og farver skifter udtryk alt efter om de er i lys og skygge. Måske har EA overdrevet den effekt i spillet.

Ja havde ihvertfald i første hus, lavet masser af lys. Også der hvor man kan tilpasse farven på lyset. Syntes bare det var lidt svært at få feks farven hvid frem.
Det er lidt synd.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Fre 26 Nov 2021 - 8:04

Man kan desværre ikke sætte vægge udenfor rubrikkerne.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener med tv'et?
Nogle af de væghængte tv sidder på en arm ud fra væggen. Det gælder en af de små tv. Det kan forstørres med å tasten efter du har tastet testingCheats on koden.
Jeg tør ikke love at det ser godt ud

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af Anbodil Fre 26 Nov 2021 - 14:46

Nu ved jeg ikke om du bygger hus i sims for sjov MigJo eller det faktisk skal bruges af simmerne, for når man bruger koder og alt tast m.m. for at få det rigtige udtryk, bør man teste funktionsdygtigheden med en sim. Nogle gange kan man skulle justere lidt på placeringer for at simmerne kan bruge et objekt eller komme forbi...og især trapper er altid godt lige at tjekke.
Nu har de fleste andre jo spillet og måske bygget i mange år, så vi/de ved hvad man skal være opmærksom på, men derfor kan man stadig finde huse på fx galleriet som kan give problemer for simmernes bevægelsefrihed.

Jeg siger det kun fordi det er brand ærgeligt at opdage at et færdigt produkt alligevel ikke fungere efter hensigten, når man troede man var færdig med det!!!!! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 3 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum