DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

T.O.O.L værktøjet

5 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Fre 19 Nov 2021 - 11:43

Jeg er ked af at jeg ikke har læst dine beskeder MigJo.
Det er godt at du fandt frem til koderne ved egen og andre forummedlemmers hjælp  Smile
Jeg har aldrig spillet indretningskarrieren og ikke bemærket at nogle møbler ikke var tilgængelige. Jeg bruger selv diverse koder rask væk når jeg indretter boliger.

Du kan smide en familie ud af et hus fra oversigtsbilledet ved at vælge Flyt familien ud.  Der kan du også vælge at redigerer et hjem uden at spille med familien.
Jeg vil gerne tage et screenshot når jeg kommer ind i spillet, men det bliver nok først i morgen.

Jeg er glad for du trods alt har det sjovt med spillet  Smile

Hvis du ikke allerede har fundet frem til siden er Carls sims4 guide et rigtig godt sted at finde tips til spillet. (siden er på engelsk)

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af VinceDjansen Lør 20 Nov 2021 - 0:02

Hej Migjo - og velkommen til dette lille hyggeforum.
Det er altid rart med nye deltagere - også selvom du "kun" skal have indrettet køkken/allrummet.

Mange ting har du jo allerede fundet ud af selv - og alle snydekoder er en stor hjælp.
- og meget har du jo også allerede fået god hjælp til via denne tråd.

Det findes et par ret omfangsrige mods - eks TOOL, som denne tråd væsentligst drejer sig om.
Det er et eksternt værktøj, som giver nogle nye muligheder i selve spillet - som du jo også kan læse af denne tråd.
Give det et kig, hvis du skal flytte, dreje, forstørre/formindske, twiste nogle ting i spillet.
Men vær opmærksom på, at det ikke altid giver et godt resultat, hvis du f.eks formindsker en stol.

Det andet værktøj er MCCC, hvor du kan grund-indstille en masse ting i spillet - eks mange af de føromtalte koder, som du har fundet.
Henter du MCCC værktøjet, kan du via postkassen, computeren i spillet eller et klik på selve simmeren indstille forskellige (mange!) ting.
Det er også et kig værd - måske på sigt, når du bliver mere fortrolig med selve spillet (og tro mig: man bliver nemt bidt af det som et godt tidsfordriv og afbræk i hverdagen!)
MCCC har også sin egen tråd herinde et sted.

Du bør også være opmærksom på ALT tasten på pc, som også giver nogle flytte-muligheder. Hold den eks nede, når du skal placere væg-genstande. Så kan de flyttet frit.

Mht en nyere køkkenstil er det ganske rigtigt, at der ikke er så meget i selve grundpakken (selvom der helt klart kommer flest ting med her).
I visse udvidelsespakker er der køkkengenstande. De er vist allerede nævnt i denne tråd. Der er også et par landlige køkkener i eks et af de kits, som man kan købe.
Men lige nøjagtig de køkkenmoduler, som du gerne vil have i dit eget byggeri, finder du nok ikke - kun sådan nogenlunde.
Men det er et nogenlunde smart program, til at afprøve kameravinkler og lysindfald med.
Prøve eks at lave en rund køkken-ø eller overskabe.
Og ellers må du jo eksperimentere dig lidt frem, til du finder det, som ligner bedst.

Og så kan jeg også kun anbefale Carl's omfangsrige guide. Der er meget god viden - sikkert også for en køkken-bygger.

Ellers kan jeg anbefale at søge på spillets Galleri. Søg via spillets ikon øverst.
På galleriet kan du begrænse på, at du kun vil have vist forskellige rum - eks køkkener.
Se kolonnen yderst til venstre.
Dem kan du downloade og hente ind på din grund/dit hus = supernem adgang til mange dygtige "arkitekters" indretning.
Der findes også meget dårligt, men hvis du sorterer efter mest populære, plejer de øverste at være de grunde, familier/rum, som er mest downloadet.

Jo, du kan nemt udskifte og flytte rundt på simmere blandt dine familier - sætte nye ind, som du har skabt og gemt eller downloadet fra galleriet.
Hvis det er en spillet grund/familie, som du vil redigere:
Klik på den pågældende grund, når du står i "verdensbilledet" - klik nederst til højre på de tre prikker (mere), når grunden bliver fremhævet - klik på håndter husholdning - klik eks på de modsat rettede pile, hvis du vil flytte simmere mellem forskellige familier - eller klik på blyanten, hvis du vil rette/tilføje/slette den valgte familie.

I verdensbilledet kan du også klikke øverst til højre ved "administrer husholdninger".

- og spørg endelig. Selv i vores lille kreds i dette forum er der god viden om både bygge, CAS og lev.

God fornøjelse
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Lør 20 Nov 2021 - 5:35

Hej igen, og tak for svar.
Nu har jeg dog fundet ud af det meste. Har udvidet mine muligheder lidt med køkken, og fået de sofa monduler jeg gerne ville have. Så man frit kan bygge som man vil og vælge farve feks.
Fandt også svar på nettet, vedr det med at udskifte i husholdningen. Dvs kunne ikke finde det helt korrekte svar jeg søgte efter. Men man kan flytte dem rundt og på den måde er problem løst.
Opstod så et problem med barn der blev fjernet. Trods utallige søgninger på nettet, hvordan man kunne få barnet igen, så intet fundet. Men findes der nok ingen mulighed for, og de føder jo som kaniner så kommer hele tiden børn til Smile

Så nu kører jeg bare videre, og vil på et senere tidspunkt forsøge at bygge en tro kopi af mit hus/stueplan. Og regner med at jeg til den tid har fundet ud af flere tricks, så man kan lave det som de gør på nogle af de her Youtube videoer. Er ihvertfald blevet meget klogere med alle de muligheder der er. Det er især i starten man kæmper med at finde rundt i alle de muligheder der er, og huske hvor man gjorde hvad. Men faldet meget på plads for mig allerede nu.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Lør 20 Nov 2021 - 9:57

Det lyder godt MigJo Smile

Der findes desværre ingen måder man kan genskabe et barn der er blevet fjernet af myndighederne. Heller ikke ved hjælp af Mods.

NB. Jeg har fornylig delt et link til YouTube med køkkentips som du måske kan bruge. Find det HER

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af simsister Lør 20 Nov 2021 - 13:24

Endelig noget, jeg kan svare på, nemlig det med barnet. Man kan som sådan ikke få barnet tilbage, hvis man bare spiller videre. Men netop når den slags ting sker, er det "smart" at gå ud på startskærmen uden at gemme, og derefter indlæse spillet igen.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af VinceDjansen Lør 20 Nov 2021 - 15:31

På samme vis vil "man" også hurtigt erfare, at det giver RIGTIG god mening at gemme ofte i dette spil, for så kan man netop altid gøre som Simsister beskriver det, når noget går galt Wink
Forlade uden at gemme - og så bare genstarte det gemte spil: såre enkelt og såre effektiv måde, at rejse et lille skridt tilbage i sims-tiden.

Jeg mener nu ikke, at simmerne af sig selv avler som kaniner uden en hjælpende hånd - undskyld udtrykket. Laughing

Vi er også en del gamere, som på et tidspunkt har genskabt vores eget hus - så godt det nu kunne lade sig gøre.
Men godt, at du fandt ud af det, som du søgte MigJo
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Lør 20 Nov 2021 - 22:28

Mange tak for alle svarene igen Smile   Så nu der var nogle svar jeg overså igår, men tror jeg har styr på alt nu Smile

Vedr tip om genstarte, så har jeg vænnet mig til også at gemme af og til.  Og har så 3 spil gemt, som jeg hver især overspiller af og til.    
Måtte senest i nat (er på job aften/nat) gøre brug af det.   Havde fremskyndet 2 af 3 babyer til at være tumlinge, og inviteret 15 til et middagsselskab.  

Så skal jeg da ellers love for at spillet gik  amok med amoriter der styrer spillets sværhedsgrad   LOL
De var møg beskidte og gik rundt som zombier, og værst af alt !  Trods jeg forsøgte at løse alle problemer, som feks få børn skiftet, mad og vugget i søvn, de voksne til at tage et bad og skifte tøj til middagsselskabet,- så overhørte de bare ordrene.    Og bestemt ikke den for spil jeg ønsker  Twisted Evil

Godt være mange amerikanske teenagere vil have godt af den her pædagoiske tillæring, så de lige overvejer at have ubeskyttet sex rabbit  Men ikke den form for spil jeg ønsker.   Slet ikke når de ting man gør for at løsne problemerne slet ikke har en effekt.
Tror dog grunden til jeg ikke kunne få min husholdning til at gøre de ting jeg bad den om, skyldes overtræthed.
   
Men efter at have kæmpet nogle timer, og hvor man føler lige meget hvad man gør, så har det ingen eller meget lidt effekt, besluttede jeg mig for at starte forfra idag. (Dvs spil gemt nogle timer forud)
Og så få nogle snydekoder til energi osv.    Og indtil videre virker det til at have løst problemet.  Der er fuld fart på dem, og masser af overskud så super.
Så indkalder til nyt middagsselskab nu, og så tror jeg bare det kører.

VinceDjansen: Vedr. avler som kaniner, så påtager jeg mig det fulde ansvar, for at have haft en finger med i hvorfor det er endt sådan  LOL
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

MonaSolstraale, simsister og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Nov 2021 - 14:39

Her er et lille indblik i det omtalte TOOL værktøj, som ikke er helt nemt at bruge, men giver nye VINKLER på spillet - tøhø.

VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Man 22 Nov 2021 - 0:08

Tak !. Ja det er utroligt hvad der kan laves, hvis man nørder lidt.
Men svært Smile
Tænker jeg skal igang der. For virker til der faktisk er uanede mugligheder for at tilpasse lige det man vil.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af VinceDjansen Man 22 Nov 2021 - 21:13

Præcist - og endelig har du jo også Sims 4 Studio til din disposition!
Der er nok af hjælpeværktøjer at forholde sig til som ny i Sims-verdenen.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Tirs 23 Nov 2021 - 2:27

VinceDjansen skrev:Præcist - og endelig har du jo også Sims 4 Studio til din disposition!
Der er nok af hjælpeværktøjer at forholde sig til som ny i Sims-verdenen.

Sorry nu spørger jeg nok dumt. Men hvad er Studie 4 ? Googlede lidt, og røg faktisk ind på dette forum. Men der fik jeg fornemmelse, det mere var planter og udendørs arealer ?
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 23 Nov 2021 - 3:08

Sims4Studie er et program du kan bruge til at lave dine egne CC (Custom Content) . For eks billeder eller tøj.
Du finder en tråd om emnet HER

NB. Husk der er ingen dumme spørgsmål Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Tirs 23 Nov 2021 - 4:05

MonaSolstraale skrev:Sims4Studie er et program du kan bruge til at lave dine egne CC (Custom Content) . For eks billeder eller tøj. Wink Wink Wink Wink
NB. Husk der er ingen dumme spørgsmål Wink

Tak for svar Smile
Okay hvis bare tøj og billeder, så nok ikke ikke den udvidelse jeg skal have. tænker jeg.  
Er lige startet på at bygge nyt på en grund, og forsøge at lave det køkken alrum jeg tænker af få i RL.  
Med hensyn til billeder, så syntes jeg faktisk flere af dem, simmerne kan lave, er fede Very Happy    Og bliver jo aldrig præcist
dem jeg skal have.  Men mere en fornemmelse af hvordan man kan pynte op.

Lige pt ved at finde ud af hvordan man kan bygge de her typiske højskabe som den nordiske minimalistiske køkken stil ser ud.
Dvs feks 3 højskabe hvor det i midten har et par ovne.   Set på Youtube det kan lade sig gøre.   Men nok der først og fremmest
bruge det VinceDjansen skrev med Alt tasten til at flytte ting hen hvor man vil, men hvor det normalt ikke er muligt.    Har dog ikke fået det til at virke det med
Alt tasten silent    Ved ikke hvorfor jeg ikke kan gøre det.
Set på Youtube, hvor de virkeligt kreative, og øvede simpelt bygger op, og næsten får lavet det design køkken, som de ønsker.

Nu mens jeg skriver, mener jeg også der var en snyde kode for at kunne flytte ting hen, hvor det ellers ikke var muligt.   Det må jeg lige undersøge.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Tirs 23 Nov 2021 - 5:55

Nu da kommet til noget som irriterer sindsygt meget Sad

Ved at starte op på en ny grund, og overført husholdning til grunden, bare for at se størrelse forhold.
Så overført det her køkken som er hvidt med hvid bordplade, og blå vægge, som man kan købe i min grundpakke.   Men efter jeg har sat det ned, og forsøgt med lidt forskellige farvevalg, og vil gå ind i det, så forsvinder alt indmad ????  Shocked
Zoome jeg så lidt ud igen, så se alt indmad inclusiv køkken er der igen. Men kan ikke være i rummet uden at alt indmad forsvinder. Hvad sker der lige?
Nu forsøgt alt muligt, men ikke lykkedes at bibeholde det her færdige køkken.

Derudover så når man har zoomet udad, så tag og vægge som skjuler alt, så ikke åbne op så man kan se indmad. Uden at bogstavligt talt rive en væg ned.   I det andet hus, der kunne jeg jo let trykke på en knap oppe i højre hjørne, så man kunne sørge for at vægge umiddelbart blev usynlige.   Men det virker så ikke her ? silent  

Det er sådanne ting der driller, hvor man skal forsøge sig i timevis, med at få de mest simle ting til at virke, der gør at man går træt af det her spil.

Men nu fri fra arbejde nogle dage, så gider jeg ikke blive irriteret af det her spil Smile
Så se om jeg finder en løsning på de her problemer senere.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 23 Nov 2021 - 10:27

Det er virkelig irriterende at tingene bliver usynlige når man kommer for tæt på.

Du skal lige være opmærksom på at der ikke står en aktiv simmer bag væggen og elementerne for i det tilfælde vil spillet altid lægge væggene ned for at fokuserer på din simmer.

Jeg tager selv rigtig mange billeder i spillet til en historie og det kan hjælp at trykke på Tab-knappen og så scrolle frem og tilbage med musehjulet eller piletasterne.
Før i tiden blev alle ting synlige når man trykkede på Tab, uanset afstand, men det er ændret efter en opdatering. Et mareridt for en historie fortæller  Crying or Very sad

Du kan også bruge en "halvvæg" til at hænge dine køkken elementer op på. Halvvæggen findes i næsten alle højder og den vil aldrig lægge sig ned i spillet.

Jeg håber det var nogenlunde svar på hvad du spørger om.


Sidst rettet af MonaSolstraale Tirs 23 Nov 2021 - 23:04, rettet 1 gang

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Tirs 23 Nov 2021 - 21:10

MonaSolstraale skrev:Det er virkelig irriterende at tingene bliver usynlige når man kommer for tæt på.

Du skal lige være opmærksom på at der ikke står en aktiv simmer bag væggen og elementerne for i det tilfælde vil spillet altid lægge væggene ned for at fokuserer på din simmer.

Jeg tager selv rigtig mange billeder i spillet til en historie og det kan hjælp at trykke på alt-knappen og så scrolle frem og tilbage med musehjulet eller piletasterne.
Før i tiden blev alle ting synlige når man trykkede på alt, uanset afstand, men det er ændret efter en opdatering. Et mareridt for en historie fortæller  Crying or Very sad

Du kan også bruge en "halvvæg" til at hænge dine køkken elementer op på. Halvvæggen findes i næsten alle højder og den vil aldrig lægge sig ned i spillet.

Jeg håber det var nogenlunde svar på hvad du spørger om.

Ja og endnu engang mange tak for hjælp. Og alt virker igen. Også den her knap, øverst oppe i højre hjørne, hvor man kan vælge om man vil have vægge fremme, eller skjulte.
Ja det her Sims bruges til mange ting Smile Og vildt underholdende.

Eneste ulempe er at man hurtigt kan blive lidt forvendt med mit tilfælde hvordan man kan indrette køkken alrum. Da jeg i nat, startede med at bygge på en ny grund- Den som skal blive til mit eget køkken alrum. Så bare købt et standart køkken, for at få en fornemmelse af farver, plads mv. Fik så overflyttet min husholdning. Og det første den ene udtrykte var: Rædselsfuldt. Bryder mig ikke om enkle ting. Og så gik de ellers ud og fandt en grill udenfor hvor de spiste og kun ville opholde sig.
Nedtur LOL. Dvs jo ikke færdig med mit køkken alrum RL endnu. Kun startet. Men de er forvente mine simmere fra den anden bolig Smile
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 23 Nov 2021 - 21:33

Godt det virker igen.

Du kan ændre på hvad simmeren kan lide i CAS. Det er forholdsvist nyt at simmerne kan lide/ikke lide farver, musik og indretningsstile.
Jeg ville aldrig finde mig i sådan en egenrådighed fra mine simmere Laughing

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af Anbodil Tirs 23 Nov 2021 - 22:37

ang. kamera og det at tage billeder ,kan du prøve at eksperimentere med tab tasten. den sku lave et mere filmisk billede, og bruger du shift og tab, så ser du hvad din simmer ser. Det kræver bare en simmer på grunden. skal du ud af kameratilstandene igen så gentag tasterne eller tryk esc!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 23 Nov 2021 - 23:03

Jeg retter mit indlæg, for det var lige præcis Tab-knappen  og ikke Alt- jeg mente Rolling Eyes
Tak Anbodil

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Anbodil og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af VinceDjansen Ons 24 Nov 2021 - 15:59

Og Alt tasten er kun til at flytte ting - ikke inventar som eks skabe op og ned.
Der skal du bruge nogle andre taster. I mit spil er det 9 og 0.
Skabe kan dog stadig roteres frit, hvis man holder Alt tasten nede.

Home og End tasterne kan også benyttes til at fjerne/hæve vægge.

Den med højskabe findes også som færdige moduler i visse typer af overskabe.
Hvad sker der, hvis du trykker på farvetasten på et skab?
Får du også vist en skabs-oversigt eller ER det kun farver?
Så klik på det lille tandhjul. Så skal du bare se løjer! Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af simsister Ons 24 Nov 2021 - 16:22

MonaSolstraale skrev:Godt det virker igen.

Du kan ændre på hvad simmeren kan lide i CAS. Det er forholdsvist nyt at simmerne kan lide/ikke lide farver, musik og indretningsstile.
Jeg ville aldrig finde mig i sådan en egenrådighed fra mine simmere Laughing

Hvis det er nogen simmere, jeg spiller med, gør jeg efterhånden det, at jeg notorisk går ind i LES og trykker væk det, de ikke kan lide. Egentlig synes jeg, det var meget bedre, hvis spillet simmere nøjedes med at udtrykke, hvad de GODT kunne lide. Især fordi vi ikke havde det førhen.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Ons 24 Nov 2021 - 17:39

Igen tusind tak for de svar og råd !

Vedr.: Hvad simmerne kan lide, så godtopdaget at der spørges om feks simmeren kan lide pop. Men senere tjekke CAS

Vedr.: Taster der kan bruges til at få andre ting frem. Lyder super spændende, med alle de ekstra muligheder.

Vedr.: Mulighed for at lave overskabe. Det skal jeg også tjekke. Har dog pt fået lavet et skab der ser nogenlunde ud. Dvs Ligner 3 højskabe ved siden af hinanden, hvor der er en ovn i midten.
Dog synsbedrag med den ovn, og bare et skab et skab der er i farve sort.
Har set de øvede med diverse udvidelse programmer, flytte ovn op. Det kan jeg dog ikke finde ud af pt :-(
Men tilfreds med udseende at det jeg kan se med det jeg har lavet nu. (ville gerne linke billede, men ved jeg ikke hvordan jeg gør)
Ulempe er dog at jeg bliver nødt til at placere et synligt køleskab. Vil normalt have det indbygget i et af højskabene.
Ligesom det kun bliver ca mål man kan bryge. Sådan jeg fornemmer, så er skabene normalt mindst 80 cm bredde her i spillet. Også det smalleste højskab. Men så må jeg bare bruge de her mål, og sige 80 cm er 60 cm.
Ulempen er så når man skal bruge sofaer. Der ved jeg de normalt er ca 80 til 90 cm et mondul i RL. o bredden. Det passer så slet ikke når man har "snydt" og gjort køkken elementer fra 80 til 60 cm.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MonaSolstraale Ons 24 Nov 2021 - 17:53

Du løfter ovnen ved at trykke på 9 tasten, efter at du har aktiveret koden bb.moveObjects on

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

MigJo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Ons 24 Nov 2021 - 18:02

Noget jeg så ikke forstår nu, er når man vælger farve muligheder på vægge, så slet ikke noget realistisk farve man kan lide, man kan vælge.
Vælger jeg feks en lys blå på Øst væg. Så er selvsamme farve grå når den er på væg Nord.
Vælger jeg så bare for at prøve en hvid farve på Øst væg. Så er den brun på Nord væg.
Brun ??????

Ved godt sollys kan spille meget ind. Men her er det jo ikke som en farve bliver enten lysere eller mørke. Den skifter totalt farve ? Shocked
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af MigJo Ons 24 Nov 2021 - 18:04

MonaSolstraale skrev:Du løfter ovnen ved at trykke på 9 tasten, efter at du har aktiveret koden bb.moveObjects on

Super ! Mange tak :-)
Er virkelig mange tricks man kan bruge. Godt den tråd her ligger, så jeg med jævne mellerum kan gå ind og finde dem. Ellers ikke husket det.
MigJo
MigJo
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
Medlem 2 år
Du har været medlem af forummet i 2 år

Antal indlæg : 24
Join date : 11/11/21

Tilbage til toppen Go down

T.O.O.L værktøjet - Page 2 Empty Sv: T.O.O.L værktøjet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum