Sims 4 mister fans
+2
simsister
Anbodil
6 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Sims 4 mister fans
- og hvis nogle af disse ressourcer allerede ER allokeret til udviklingen af et Sims 5, gør det jo kun problemet endnu større - desværre.
Det er dog virkeligt frustrerende, at man sagtens kan finde programmører til at kaste sig over en lind strøm af udvidelsespakker - og samtidigt bevidst fortsætter produktionen i en tid, hvor spillet bliver mere og mere fejlbehæftet.
Så er profit-jagten forfejlet, for det MÅ da ramme EA selv på et tidspunkt, hvis der er en voksende gruppe af tilkendegivelser på nettet på et spil fyldt med fejl.
Jeg tænker, at det har en del med processtyrring og kompleksitet i spillet at gøre, når alle disse udvidelses-pakker stables ovenpå basis-spillet. Men at man ikke har lært af den manglende styring i Sims3, forbløffer mig - og er vel dybest set også en gamer-fjendsk holdning, der kan føre til spil-seriens endeligt.
Der MÅ være andre forudgående beviser på, at spilserier har tabt pusten, og er blevet lukket grundet udviklernes forsømmelighed og negligering af faktuelle problemer i spiludviklingen.
Så er det måske ikke engang sikkert, at der kommer et Sims5, hvis Sims4 mister fans/spillere - og spiludvikleren samtidig nægter at gøre noget ved spillets mange fejl?!
Det er vist en ond cirkel.
Det er dog virkeligt frustrerende, at man sagtens kan finde programmører til at kaste sig over en lind strøm af udvidelsespakker - og samtidigt bevidst fortsætter produktionen i en tid, hvor spillet bliver mere og mere fejlbehæftet.
Så er profit-jagten forfejlet, for det MÅ da ramme EA selv på et tidspunkt, hvis der er en voksende gruppe af tilkendegivelser på nettet på et spil fyldt med fejl.
Jeg tænker, at det har en del med processtyrring og kompleksitet i spillet at gøre, når alle disse udvidelses-pakker stables ovenpå basis-spillet. Men at man ikke har lært af den manglende styring i Sims3, forbløffer mig - og er vel dybest set også en gamer-fjendsk holdning, der kan føre til spil-seriens endeligt.
Der MÅ være andre forudgående beviser på, at spilserier har tabt pusten, og er blevet lukket grundet udviklernes forsømmelighed og negligering af faktuelle problemer i spiludviklingen.
Så er det måske ikke engang sikkert, at der kommer et Sims5, hvis Sims4 mister fans/spillere - og spiludvikleren samtidig nægter at gøre noget ved spillets mange fejl?!
Det er vist en ond cirkel.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Sv: Sims 4 mister fans
Så vil jeg lige indskyde, at det med at der bliver flere og flere fejl - og især hvis det har noget med nye pakker, og især de store at gøre. Så synes jeg da, det virker modsat, for det er med til, at jeg er blevet meget "nærig" med, hvad jeg tilføjer spillet, netop for at undgå alt for mange fejl.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland
Sv: Sims 4 mister fans
Joo men du slipper nu alligevel ikke for opdateringerne...og her følger ofte nye fejl med simsister!
Vince...EA er som Erpe skriver rigtig nok kun en profitmaskine..og derfor kan de virkelig ikke se at de skal bruge tid og penge på at rette fejl..desværre.
Der er en udvikling i spilverdenen som hælder mere og mere mod indiespil. Altså de er mere populære end spil fra store koncerner...og det er der jo ikke noget at sige til. Indie spil blir jo lavet at uafhængige..og de laver spillet dels for deres egen skyld og dels for spillernes skyld. Det er godt nok en helt anden drivkraft end den vi kender fra EA og disse spil er gennemarbejdet på en langt mere grundig facon før de overhovedet blir frigivet. Gamere er blevet opmærksom på dette..og derfor sælger de i stigende grad bedre end andet. Og så er de billigere.
EA har heller aldrig haft konkurrence til simsspillene før..så hvorfor skulle de gøre andet end kun det nødvendige for at få deres penge hjem??
Der har været spået om at sims 5 skulle blive et multispiller spil...om det så er tilfældet ved jeg ikke. Det blev prøvet med sims 4 og fremvist af gamechangere, men interessen var vist til at overse...!
Min holdning ligger i al fald fast. og jeg vil hellere spille sims 3...som er betalt for længst, og hvor fejlene ikke ændre sig, end jeg vil smide flere penge efter EA. Og ellers er der en række at interessante indiespil på Steam som smager lidt af sims. Og der er flere under udvikling (flipperspil) fordi de er ret populære. Har lige læst om et spil, hvor du skal bygge et hus fra grunden af selv...og det er ikke som i sims, men hælder mod RL..så her kan man prøve kræfter med sin viden om rækkefølge, blandingsforhold...og indretning...(fundament, murplacering, installationer, tagkonstuktion m.m.)Det skal nok blive sjovt, når det engang udkommer!
Vince...EA er som Erpe skriver rigtig nok kun en profitmaskine..og derfor kan de virkelig ikke se at de skal bruge tid og penge på at rette fejl..desværre.
Der er en udvikling i spilverdenen som hælder mere og mere mod indiespil. Altså de er mere populære end spil fra store koncerner...og det er der jo ikke noget at sige til. Indie spil blir jo lavet at uafhængige..og de laver spillet dels for deres egen skyld og dels for spillernes skyld. Det er godt nok en helt anden drivkraft end den vi kender fra EA og disse spil er gennemarbejdet på en langt mere grundig facon før de overhovedet blir frigivet. Gamere er blevet opmærksom på dette..og derfor sælger de i stigende grad bedre end andet. Og så er de billigere.
EA har heller aldrig haft konkurrence til simsspillene før..så hvorfor skulle de gøre andet end kun det nødvendige for at få deres penge hjem??
Der har været spået om at sims 5 skulle blive et multispiller spil...om det så er tilfældet ved jeg ikke. Det blev prøvet med sims 4 og fremvist af gamechangere, men interessen var vist til at overse...!
Min holdning ligger i al fald fast. og jeg vil hellere spille sims 3...som er betalt for længst, og hvor fejlene ikke ændre sig, end jeg vil smide flere penge efter EA. Og ellers er der en række at interessante indiespil på Steam som smager lidt af sims. Og der er flere under udvikling (flipperspil) fordi de er ret populære. Har lige læst om et spil, hvor du skal bygge et hus fra grunden af selv...og det er ikke som i sims, men hælder mod RL..så her kan man prøve kræfter med sin viden om rækkefølge, blandingsforhold...og indretning...(fundament, murplacering, installationer, tagkonstuktion m.m.)Det skal nok blive sjovt, når det engang udkommer!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg
Sv: Sims 4 mister fans
Det synes jeg også er fint nok, hvis man ellers er interesseret i selve det at bygge. Men det er jo netop her, at Sims skiller sig ud, fordi der er så mange andre aspekter, som f.eks. jeg synes er mindst lige så - eller mere interessante. Joe, jeg bygger da af nød og til dels interesse i Sims, men at ofre penge på et spil, som udelukkende handler om at bygge, det er i hvert fald slet ikke mig.
Og så kan vi diskutere "profit" herfra og til evigheden. Der er det min mening, at selvfølgelig har man ikke mange mennesker ansat og driver forretning, hvis det ikke kan kaste noget af sig. Så ville de da bare være for dumme!
Og så kan vi diskutere "profit" herfra og til evigheden. Der er det min mening, at selvfølgelig har man ikke mange mennesker ansat og driver forretning, hvis det ikke kan kaste noget af sig. Så ville de da bare være for dumme!
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland
Sv: Sims 4 mister fans
Jeg oplever faktisk ikke særlig mange fejl i mit spil lige nu.
Jeg spiller med Finn og Naja's familie. Jeg fik lyst til at besøge dem efter jeg er startet på at dele deres historie.
Jeg oplever hverken ler klumper, fremtidskuber, hvis kage eller andre problemer.
Det skal lige tilføjes at jeg har slået Nabolagenes handleplaner fra i indstillingerne.
Kald det bare en profitmaskine for selvfølgelig skal EA tjene penge.
Det skal Lego også og de prøver rigtig mange fiksfakserier for at forny sig. I den branche går det hurtigt op og ned med populariteten.
Jeg oplever at spiludviklerne prøver at kommunikere rigtig meget med deres Fans om ønsker og ideer... og det er ikke de fjorten årige de appellere til.
Vi kan gøre nok så meget nar af et initiativ som Spark'd underholdningen men jeg tænker at det er god reklame at få nogle af deres superfans på banen... og desuden var en af præmierne at et af holdene fik lov til at lave en familie og bygge en grund til udgivelsen af Øko-living. En bygning der er rost i høje ord, da den var langt over pakkernes normale standard.
Jeg spiller med Finn og Naja's familie. Jeg fik lyst til at besøge dem efter jeg er startet på at dele deres historie.
Jeg oplever hverken ler klumper, fremtidskuber, hvis kage eller andre problemer.
Det skal lige tilføjes at jeg har slået Nabolagenes handleplaner fra i indstillingerne.
Kald det bare en profitmaskine for selvfølgelig skal EA tjene penge.
Det skal Lego også og de prøver rigtig mange fiksfakserier for at forny sig. I den branche går det hurtigt op og ned med populariteten.
Jeg oplever at spiludviklerne prøver at kommunikere rigtig meget med deres Fans om ønsker og ideer... og det er ikke de fjorten årige de appellere til.
Vi kan gøre nok så meget nar af et initiativ som Spark'd underholdningen men jeg tænker at det er god reklame at få nogle af deres superfans på banen... og desuden var en af præmierne at et af holdene fik lov til at lave en familie og bygge en grund til udgivelsen af Øko-living. En bygning der er rost i høje ord, da den var langt over pakkernes normale standard.
_________________
Mona Solstraale
simsister synes godt om
Sv: Sims 4 mister fans
Det er så fordi vi er fans, tror jeg Mona. Jeg har heller ikke nogen nævneværdige fejl trods WW, som også kører perfekt. Det med Nabolagets handleplaner er nok kommet med miljøpakken? Og som sagt cirka hundrede gange før, så bliver netop Sims 4 betydeligt bedre patchet end de foregående versioner af spillet.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland
Sv: Sims 4 mister fans
Du glemmer, at Sims 4 kom allerede i september 2014. Sims 1 varede i 4 år fra 2000 til 2004. Sims 2 i 5 år fra 2004 til 2009, selvom Sims 3 dog blev annonceret allerede i maj 2006 og derfor var forsinket. Sims 3 varede i 5 år fra 2009-2014. Men Sims 4 har nu varet i 6 år og kommer til at vare i mindst 7 år, før Sims 5 udkommer.VinceDjansen skrev:- og hvis nogle af disse ressourcer allerede ER allokeret til udviklingen af et Sims 5, gør det jo kun problemet endnu større - desværre.
Det er dog virkeligt frustrerende, at man sagtens kan finde programmører til at kaste sig over en lind strøm af udvidelsespakker - og samtidigt bevidst fortsætter produktionen i en tid, hvor spillet bliver mere og mere fejlbehæftet.
Så er profit-jagten forfejlet, for det MÅ da ramme EA selv på et tidspunkt, hvis der er en voksende gruppe af tilkendegivelser på nettet på et spil fyldt med fejl.
Jeg tænker, at det har en del med processtyrring og kompleksitet i spillet at gøre, når alle disse udvidelses-pakker stables ovenpå basis-spillet. Men at man ikke har lært af den manglende styring i Sims3, forbløffer mig - og er vel dybest set også en gamer-fjendsk holdning, der kan føre til spil-seriens endeligt.
Der MÅ være andre forudgående beviser på, at spilserier har tabt pusten, og er blevet lukket grundet udviklernes forsømmelighed og negligering af faktuelle problemer i spiludviklingen.
Så er det måske ikke engang sikkert, at der kommer et Sims5, hvis Sims4 mister fans/spillere - og spiludvikleren samtidig nægter at gøre noget ved spillets mange fejl?!
Det er vist en ond cirkel.
Så vi har en udvikling, hvor hvert spil nu varer i langt flere år, hvilket formentlig skyldes, at spillene nu sælges online som downloads. Dette giver langt større konkurrence, hvilket igen presser priserne ned. Bare se på de enormt mange gratisspil, der efterhånden dominerer markedet og, som i stedet giver spilfirmaerne indtægter via indbyggede reklamer. Betalte spil uden reklamer sælger derimod dårligere og dårligere, og der bliver derfor færre og færre af dem. For det er jo nemt og gratis lige at afprøve de mange freeware spil.
Der er både fordele og ulemper ved denne udvikling:
1. Spillene holder i mange flere år. For de har mange kunder, hvis de er populære og er billige at komme igang med, og spilfirmaerne mister jo en masse kunder og reklameindtægter, hvis de stopper en populær serie. Så opdateringerne bliver bare ved med at udkomme i utroligt mange år.
2. Men der udkommer færre og færre nye spil, fordi kræfterne i stedet bruges på at vedligeholde gamle spil. Fejl opstår hele tiden, fordi det er svært at undgå, når spillene hele tiden skal opdateres og udvides. Men hvis fejlene ikke er alt for ødelæggende, kan det sjældent betale sig for firmaerne at bruge mange penge på at rette dem. Det betaler sig langt bedre at bruge kræfterne på andre spil og på at give allerede udkomne spil nyt indhold.
Vi kan næppe stoppe denne udvikling, selvom f. eks. Sims 4 ville være blevet et langt bedre spil, hvis alle udvidelserne havde været lavet allerede, da grundspillet udkom, så de kunne købes med det samme. For dette ville have betydet en laaang ventetid og store tab for EA, der jo ikke kunne have sat priserne op, fordi folk så ikke ville have købt alle pakkerne.
Den tid, hvor spillene var færdigudviklede allerede, da de udkom, kommer næppe tilbage.
Erpe- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18
Sv: Sims 4 mister fans
Jeg tror ikke, at dette har ændret sig meget. For Maxis var jo f. eks. også et sådant firma, da det første Sims spil udkom. Maxis blev så bare købt af EA, ligesom så mange andre små uafhængige spilfirmaer blev.Anbodil skrev:Der er en udvikling i spilverdenen som hælder mere og mere mod indiespil. Altså de er mere populære end spil fra store koncerner...og det er der jo ikke noget at sige til. Indie spil blir jo lavet at uafhængige..og de laver spillet dels for deres egen skyld og dels for spillernes skyld. Det er godt nok en helt anden drivkraft end den vi kender fra EA og disse spil er gennemarbejdet på en langt mere grundig facon før de overhovedet blir frigivet.
Men du har da ret i, at sådanne uafhængige spilfirmaer stadig hele tiden opstår. Mange af dem forsvinder lige så hurtigt, som de kommer. Og ellers bliver de opkøbt af eller fusioneret med andre større firmaer. For firmaerne skal stadig være store for at kunne klare sig i konkurrencen.
Erpe- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18
Sv: Sims 4 mister fans
Det ved jeg faktisk ikke om er en nødvendighed Erpe. For FX Paralives blir finansieret af patrions...d.v.s. når spillet er udkommet, er der hverken lån, eller andre udgifter som skal dækkes ind....alt er betalt. Men naturligvis kan indtægterne fra spillet, måske hjælpe med at dække udgifterne til en DLC pakke, sammen med de patrions som fortsat hænger ved. Jeg ved at Alex fra Paralives allerede er blevet tilbud at blive finansieret...eller få økonomisk støtte...men indtil videre har han sagt nej....heldigvis!!!
Faktisk får Alex 36.000 dollars ind hver måned,(svarende til næsten 200.000 danske kroner), så der er en ordentlig løn til holdets 5 snart 6 personer..så der findes altså andre måder at lave spil på end at være i en stor koncern.
Faktisk får Alex 36.000 dollars ind hver måned,(svarende til næsten 200.000 danske kroner), så der er en ordentlig løn til holdets 5 snart 6 personer..så der findes altså andre måder at lave spil på end at være i en stor koncern.
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg
Sv: Sims 4 mister fans
Det er stadig småpenge, hvis Paralives skal være et stort spil. Et spil til PC koster normalt adskillige millioner dollars at udvikle og laves normalt af et hold på 20-100 udviklere ifølge https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_development Så hvis de kun er 5-6 personer, så bør vi kun forvente et spil i samme størrelse som dem, der laves af Last Day of Work (Virtual Villagers og Virtual Families serierne).Anbodil skrev:Faktisk får Alex 36.000 dollars ind hver måned,(svarende til næsten 200.000 danske kroner), så der er en ordentlig løn til holdets 5 snart 6 personer..så der findes altså andre måder at lave spil på end at være i en stor koncern.
Erpe- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18
Sv: Sims 4 mister fans
Her er lidt tanker om Hvorfor vi fik Star wars pakken: The Sims Lore
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg
MonaSolstraale synes godt om
Sv: Sims 4 mister fans
Det er så hendes mening
James Turner siger at han faktisk har bedt om et Star Wars tema. Han syntes det kunne være fedt.
Tjek hvor mange følgere han har = indflydelse.
At EA skal tjene penge forarger mig ikke.
Jeg har ikke ønsket en Star Wars pakke og jeg tænker også det er mit manglende kendskab til Star Wars der gør at jeg ikke fatter at det skal være så meget værere end vampyrer, aliens, havfruer og magikere. Jeg fatter det ikke.
Jeg elsker Mochino pakken. Ikke så meget pga. modetøjet men fotografering i spillet er blevet så meget sjovere.
En anden pakke jeg elsker er Island Living som Pixelate giver dumpekarakter.
Jeg er ligeglad med babyer.
Jeg savner ikke skolebusser eller biler. Jeg har ikke en bil i mit virkelige liv.
Langt det meste på listen syntes jeg er totalt ligegyldigt.
Det meste taler til småborgerligheden og fantasiløshed.
Det eneste jeg savner er at kunne lave rockbands og heste.
Jeg tænker om EA selv har været med til at skrue forventninger op hos deres fans ved at sende alle disse spørgeskemaer ud til os. Hvad ønsker I jer?
Nu forventer spillerne at få hele listen indfriet med det samme og helst før det.
Var sims virkelig så meget bedre i gamle dage?
Jeg har vedhæftet et link til SimsWiki hvor de har lavet en sammenligning mellem de forskellige spil: HER
Sims4 er et meget anderledes spil end sine forgængere. Skal det være en total duplikat?
Jeg var længe om at tage det til mig og jeg kan først og fremmest takke Tusnelda og dig Anbodil, for at jeg opdagede muligheder frem for begrænsninger.
Jeg tænker at interessen og forventningerne dybest set afhænger af hvor man selv er i livet.
Dette var så bare min mening
James Turner siger at han faktisk har bedt om et Star Wars tema. Han syntes det kunne være fedt.
Tjek hvor mange følgere han har = indflydelse.
At EA skal tjene penge forarger mig ikke.
Jeg har ikke ønsket en Star Wars pakke og jeg tænker også det er mit manglende kendskab til Star Wars der gør at jeg ikke fatter at det skal være så meget værere end vampyrer, aliens, havfruer og magikere. Jeg fatter det ikke.
Jeg elsker Mochino pakken. Ikke så meget pga. modetøjet men fotografering i spillet er blevet så meget sjovere.
En anden pakke jeg elsker er Island Living som Pixelate giver dumpekarakter.
Jeg er ligeglad med babyer.
Jeg savner ikke skolebusser eller biler. Jeg har ikke en bil i mit virkelige liv.
Langt det meste på listen syntes jeg er totalt ligegyldigt.
Det meste taler til småborgerligheden og fantasiløshed.
Det eneste jeg savner er at kunne lave rockbands og heste.
Jeg tænker om EA selv har været med til at skrue forventninger op hos deres fans ved at sende alle disse spørgeskemaer ud til os. Hvad ønsker I jer?
Nu forventer spillerne at få hele listen indfriet med det samme og helst før det.
Var sims virkelig så meget bedre i gamle dage?
Jeg har vedhæftet et link til SimsWiki hvor de har lavet en sammenligning mellem de forskellige spil: HER
Sims4 er et meget anderledes spil end sine forgængere. Skal det være en total duplikat?
Jeg var længe om at tage det til mig og jeg kan først og fremmest takke Tusnelda og dig Anbodil, for at jeg opdagede muligheder frem for begrænsninger.
Jeg tænker at interessen og forventningerne dybest set afhænger af hvor man selv er i livet.
Dette var så bare min mening
_________________
Mona Solstraale
Anbodil synes godt om
Sv: Sims 4 mister fans
- og så skal vi jo stadig huske, at Sims4 (i mine øjne) stadig er et helt fantastisk og underholdende spil - og med vanvittigt mange spilmuligheder, som jeg har svært ved at se, at Paralives nogensinde skal blive en konkurrent til.
Ikke med de nuværende konditioner og til rådighed værende udvikler-ressourcer, som andre også nævner.
Så på med ja-hatten, for vi er her jo stadig efter 6 år - og bruger stadigvæk lidt fritid i ny og næ på at hygge med spillet og dets uendeligt mange muligheder.
- og faktisk oplever jeg heller ikke så meget kage/kuber og lignende pt. Så hurra for det.
Ikke med de nuværende konditioner og til rådighed værende udvikler-ressourcer, som andre også nævner.
Så på med ja-hatten, for vi er her jo stadig efter 6 år - og bruger stadigvæk lidt fritid i ny og næ på at hygge med spillet og dets uendeligt mange muligheder.
- og faktisk oplever jeg heller ikke så meget kage/kuber og lignende pt. Så hurra for det.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 5 årDu har været medlem af forummet i 5 år
- Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
MonaSolstraale synes godt om
Side 2 af 2 • 1, 2
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|