DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bodils Castaway

3 deltagere

Go down

Bodils Castaway Empty Bodils Castaway

Indlæg af Anbodil Ons 26 Feb 2020 - 23:17

Efter en del vrøvl med at installere spillet via CD, måtte jeg alligevel hente gratispillet via det link Sighubert havde lagt. Her i lå der nemlig en Crackfil som gør det meget nemmere at spille uden CD fremover. Desuden måtte jeg selv ligge en ikon(genvej) på skrivebordet! Så langt så godt.
Windows 10 kan sagtens køre spillet, men jeg bliv noget bims af at linjer og kanter på al graffiken var takkede, så jeg prøvede alt muligt, men det hjalp ikke. Mine muligheder var enten et meget lille vindue eller min kæmpe skærm..suk.. temmelig håbløst, men så kom Sighubert med løsningen. Jeg kunne ændre på mine skærmindstillinger for så ville vinuesvisningen også ændre størrelse. Så jeg satte indstillerne til det laveste på min skærm...og alt blev meget stort, ikoner og den slags, men det gjorde vinduesvisningen altså også. Så nu svarer den nogenlunde til størrelsen på min gamle 3/4 skærm og det er tåleligt. Så ses de takkede(firkantede pixels) ikke så tydeligt. Endelig kunne jeg spille! Very Happy
Opløsningen hedder 1600 x 900

Jeg gik ind og lavede min egen sim ved navn Monrad Kjær og han blev vandmand...meget spøjst igen lige at skulle huske, hvordan man nu gjorde. Desværre fik jeg ikke sat spillets sværhedsgrad op, så den står på let...okej, så vil jeg give mig god til til med opgaverne og koncentrere mig om at tjene penge og samle ind...

Her flyder han i land efter at det store skib forliste...
Bodils Castaway The_si14

Monrad gir sig god tid til at samle fødevarer, træne sin krop og samle ressourcer...
Bodils Castaway The_si13

Da han endelig møder aberne må han ha fat i bananer, for at gøre sig venner med dem, men Waiata er ikke sådan at blive venner med...han vil slå...det ser på et tidspunkt ud somom at Monrad vil vinde, men nej det er Waiata som løber af med sejren...men dagen efter kan han klares med et par bananer og den statue han vogter kan blive Monrads..
Bodils Castaway The_si15

Monrad vender tilbage fordi han har opdaget et fiskehul....orangutangerne står og ånder ham i nakken hele tiden. De vil virkelig gerne have flere bananer, men Monrad kan ikke multitaske...
Bodils Castaway The_si20

Der går alligevel en rum tid, før det endelig lykkedes ham af få fat i det han kom for. En flot blank ørred.....lækkert..
Bodils Castaway The_si19

Og så er det hjem og få et ordenligt måltid....der smager himmelsk...
Bodils Castaway The_si18

Monrad har adopteret Waiata og de er begge begyndt på arbejde. Håndværkslinjen er lige noget for dem! Desuden har han opdaget en forladt hytte inde i junglen som nok kan blive en bedre bopæl end den strand de er på nu...så de flytter.
Bodils Castaway The_si21

Waiata takker med en våd møs da de begge kommer hjem fra arbejde den dag...sikkert fordi der er bananpalmer på grunden...
Bodils Castaway The_si23

Og Monrad har fået råd til at købe både skakbord og staffeli...
Bodils Castaway The_si22

Og så blir der møsset igen....Jeg er begyndt at træne Waiata, mens Monrad forsøger at dygtiggøre sig..så det blir nemmere med lønforhøjelserne..
Bodils Castaway The_si25

Bodils Castaway The_si26

Han vælger også at lave en enorm portion mad...så er der til adskillige dage..
Bodils Castaway The_si24

Dagene går med arbejde og træning...her jager Waiata Monrad rundt i manegen, så han kan træne sin krop...er han ikke vældig farlig.. Laughing
Bodils Castaway The_si28

Det går fremad for Monrad med billedkunsten, selvom det tager en farlig masse tid..
Bodils Castaway The_si29

Og jeg blir husket på hvad jeg havde glemt. Sengen skal jo redes efter brug... Rolling Eyes
Bodils Castaway The_si27

Monrad finder endelig de andre skibbrudne, og han afholder sig ikke for at håne dem ved at spise lige foran dem. Jeg kan godt huske at det er en flok stride møjforkælede børn, så her skal ikke spilledes kræfter på at blive venner med dem...
Bodils Castaway The_si31

Men derfor kan man jo godt lige spille lidt bold! bagefter forsvinder Monrad ind i junglen igen. Han skal prøve at finde en proffessor! Den proffessor som har forhindret de andre i at dø af sult!
Bodils Castaway The_si30

Jeg er ked af at billederne er med panel og alting, men det er bare ikke altid at det med at tage billeder på normal vis virker i spillet...men måske jeg sku prøve igen efter at ha ændret indstillingerne....hmmm scratch
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af simsister Tors 27 Feb 2020 - 2:03

Det er imponerende alligevel. Det kan jeg så glæde mig til, når jeg synes, jeg kan undvære Sims 4 ind imellem. Tak for kigget.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2529
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af Anbodil Tors 27 Feb 2020 - 11:23

Tak Simsister...jeg bøvler stadig med billederne. Nu har jeg prøvet noget nyt og det er ikke nemmere, men billederne bliv så uden panel. Desværre blev de vist også mindre... Evil or Very Mad

Monrad opgir at finde professoren den aften og går hjem i seng..
Bodils Castaway Snapsh11

Da han vågner gir han sig godt tid til afslapning (noget jeg savner i sims 4) og hyggelæser lidt inde arbejdet kalder.
Bodils Castaway Lziser10

Først meget senere finder han professoren på ådselssletten. Han lader til at være okej flink og ved ret meget om øen. Også hvor Monrad evt. kan få en mast til sin tømmerflåde fra. Han skal bare følge ham...
Bodils Castaway Profes10

Monrad kan se en solid stav med et gedekranie på, der hvor professoren peger...han mener ikke de indfødte har noget i mod at han tager den. De er jo et venligt folk..men....Monrad har ikke set at en leopard er på vagt..
Bodils Castaway Leopar11

Selv om det er et pokkers tungt dyr med stærke spidse tænder...så virker den nu alligevel noget tam..for ellers havde han vel ikke overlevet det her....
Bodils Castaway Leopar10

Bagefter tager han stangen og går til stranden. Så fik tømmerflåden sin mast.  Professoren er videne til dette fremskridt. Monrad har selv inviteret ham hjem til sit opholdssted.
Bodils Castaway Opszit10

Monrad er alt for træt til at tage hjem, så han vælger at sove i sit gamle læskur. Professoren venter ved ilden..noget af natten...og man kan undre sig over hvorfor hyænerne, som er ankommet ikke gør ham noget???
Bodils Castaway Hyzine10

Da Monrad er udhvilet er professoren væk...underligt..Monrad vil hjem og spise og se til Waiata.... og måske er professoren bare gået i forvejen. Da han kommer hjem kan han høre dem langt væk...disse højlydte forkælede møjunger....åhhh nej, hva pokker laver de her på mit sted???
Bodils Castaway De_tzi10

Han blir oppasset af professoren, som mente at de burde få en chance mere...og om han ikke kunne finde i sit hjerte at give dem noget mad...Suk..Monrad har ikke meget til overs for dem, men laver alligevel en ordentlig skudfuld havkattesuppe...og naturligvis rydder de ikke op efter sig...suk
Bodils Castaway Dumme_10

De blir på hans grund indtil aften, hvor professoren ankommer igen for at gi Monrad en besked. Han har talt om at få sejl på masten til tømmerflåden, men hvordan ved han ikke. Men professoren har tænkt over det, og foreslår Monrad at han kan flette det. Han kender et sted hvor Monrad kan høste fine siv til den slags flette arbejde. De indfødte bruger det selv. Monrad vil finde siv næste dag efter arbejdet. Og endelig skrider de unge støjende mennesker igen..så han kan få sin oase for sig selv.

Dagen efter finder han stedet..men blir vidende til at tre hyæner jagter en lille pige op i et træ...han jager hyænerne væk og pigen er dybt taknemmelig, og siger han skal besøge deres landsby....
Bodils Castaway Ballad10

Det vil Monrad gerne...og finder landsbyen ved at gå i pigens retning....Her blir han mødt af en overud lykkelig høvding, som takker ham mange gange og fortæller han skal møde 4 indfødte, så de kan overrække ham en gave,...
Bodils Castaway Landsb10

Men Monrad har fået øje på en forretning hvor man kan købe tøj...eiii at kunne skifte disse iturevne klude ud med noget andet....Monrad køber et sæt
Bodils Castaway Tzjkzb10

Det er ikke nemt at rende rundt og finde folk som ikke står stille i sådan en landsby..men han får da hilst på 3 af de 4 og fik deres gaver. han får også øje på et madsted. Da Monrad er skrupsulten og har midler..så har han ingen betænkning...hele to måltider får han spist. Dejligt at slippe for at lave mad selv for en gangs skyld!
Bodils Castaway Landsb11

Og så er det vist hjem bagefter. Men næste dag som det første...efter en dejligt brusebad...så kan han iføre sig friske klæder.....nøjj sikke en følelse!!!
Bodils Castaway Nyt_tz10
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af Anbodil Lør 29 Feb 2020 - 10:37

Monrad når en del længere, og bøvler med at lære 2x4 landsbyboere at kende..måske I husker at nogen af dem sjældent er hvor de skal være..så det er et tidskrævende arbejde...desuden tænder han kun på en og det er af hankøn...men ak..da det endelig er lykkedes skal han til de varme kilder og vælge sig en date for festen..og her går der helt kludder i det. Det er meningen at de skal ende i boblebadet, men Monrad er så træt at han ikke kan hænge sammen længere, så han tager hjem. Og så sker det.....spillet fryser..og alt hvad jeg har fået af fremskridt er mistet...suk. Det sætter godt nok en stopper for min lyst til at spille videre. Desuden var jeg aldrig rigtig vild med at den stakkels skibrudne absolut skulle giftes med en af de indfødte for at klare udfordringen!Neutral Så jeg vil slutte historien med et stemningsbillede fra Landsbyen.
Bodils Castaway 6_bmp10

Måske spiller jeg videre en dag, men så blir det bare uden billeder, for det er godt nok et kæmpe arbejde at frembringe dem, i det gamle spil! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af MonaSolstraale Lør 29 Feb 2020 - 12:19

Det er godt nok kedeligt når spillet fryser Crying or Very sad
Det gør ikke noget godt for motivationen
Jeg har Castaway men har rigeligt i Sims4, så det bliver nok stående på hylden.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3480
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af simsister Lør 29 Feb 2020 - 13:01

Ja, der er "noget" at se frem til. Jeg venter også, til de udfordringer jeg er i gang med i Sims 4 er klaret, inklusive kongerækken. Men jeg er rigtig glad for de links og gode tips, der er lagt ind her. Så må vi se, hvordan det går til den tid. Og bare rolig, Sims 4 bliver IKKE afinstalleret hos mig. Der er alt for meget, jeg ikke har prøvet ordentligt af endnu.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2529
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Bodils Castaway Empty Sv: Bodils Castaway

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum