DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bodils Juleopgave

4 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Bodils Juleopgave Empty Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Lør 3 Nov 2018 - 13:28

Cita er familieorienteret, vegetar, kreativ og lærer hurtigt.
Thomas er familieorienteret, vegetar, munter og hjemmemenneske.

Det er en dejlig dag Parret ankommer til Borgmesterens hus og de bliver da også overrasket over hvor stort det er, men nej hvor der det forsømt. De møder en ram lugt af fugt og hengemthed da de træder indefor døren. Vi må nok hellere få møblerne på plads...selvom det havde været rart at kunne udbedre nogle af de største skader først; udbryder Thomas! Cita nikker, men siger så at de skal de nok få gjort hen ad vejen; Lad os nu bare få møblerne på plads først.

Mens de pustende og stønnende får slæbt sengen op ovenpå får Cita øje på en edderkop i sit spind over i krogen, og med bævrende stemme erklære hun højt at hun altså ikke vil dele hus med sådanne kravl. De får sat sengen ned og Thomas må berolige Cita og siger trøstende, nej selvfølgelig skal du ikke det. Dem skal vi nok få fjernet inden de får unger.
Cita kikker blegt på Thomas.....unger siger du...det rykker i hendes mundvige... Åhhrrr dit pjat...jeg driller bare...selvfølgelig skal du ud af huset..det skal  jeg nok få gjort. Det er sg da OS der skal ha unger i dette hus om nogen!
Straks blir Cita roligere og thomas krammer hende kærligt, men mon så ikke vi skulle se at få bestilt noget...kommer det opfordrende fra ham. Jeg så to arbejdsborde i bryggerset. Han tager hendes hånd og trækker hende ned ad trapperne.....Hurtigt tænder hun knappen på radioen og snart er de igang. Cita har kastet sig over hammeren og Thomas øver sig i at repræsentere blomster....ja det kalder han det selv.

Bodils Juleopgave 31_10_15

Det meste af dagen går på den måde, men efter aftensmad blir tvet tændt. De er trætte da de går i seng og Cita har næsten glemt edderkoppen.

Dagen efter får de besøg af naboen...han kommer næsten langvejs fra...for der er langt til naboerne her på landet. men de får da lige en kort sludder og de viser ham rundt i huset. Mere blir det ikke til før han skal videre, men bagefter finder Cita nogle frø på bordet??? Har du set ham ligge dem der, spørger hun Thomas?? Men han ryster på hovedet....Cita tager tankefuldt frøene og så går hun gennem bryggereset og ud i haven bag huset. Hun får plantet de fleste af dem og er i gang med at vande, da Thomas ikke kan styre sin nysgerrighed længere, og derfor kommer ud og hjælper hende med vandingen...God ide min skat siger han smilende!!

Bodils Juleopgave 03_11_12

Det begynder pludselig at sne så de går ind og fortsætter hvor de slap, dagen i forvejen.
Det går langsomt med at tjene penge på den måde, når nogle går fra til mad og husholdning.
Thomas vælger at lave noget lækkert vegetarmad til dem. Han syns de fortjener det og bagefter er det et bad de begge trænger til. Lækre rene og varme efter badet, få Cita en glød i øjnene, og hun siger indsmigerende til Thomas, om de mon ikke skulle indvie den seng, de masede sådan med for at få op af trapperne. Den er Thomas helt med på og bagefter sover de noget så dejligt!

Bodils Juleopgave 03_11_11

rød gave  rød gave  rød gave rød gave rød gave
Jeg slog en 5'er så skeletKnud fik lov lige at runde et hjørne på brættet! Very Happy Her mødte han kaninen Oskar, som var på vej til sin mage med blomster!!

Bodils Juleopgave 03_11_10
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Søn 4 Nov 2018 - 10:14

Pyvv...det skal jeg godt nok lige vende mig til ..det med vejret Neutral
I mit spil er det regnvejr og regnvejr.. Regnsky totalt deprimerende+ at jeg har svært ved af få tjent penge....oh hvordan fortæller man en historie, når historiefortælleren ikke engang kan finde ud af det... scratch
Jeg er i hvertfald glad for jeg kun slog en etter denne gang....
Bodils Juleopgave 04_11_10

Ja ja GLO du bare din dumme kanin!!! tongue
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Søn 4 Nov 2018 - 14:00

Efter væsentligt mange begyndervanskeligheder, som endte med et besøg om natten af Vlad...så fik jeg nok...gik ud af spillet uden at gemme, for at ligge mine mods ind igen. Ændrede lidt på nabolaget, men mine nye bygninger og så op på hesten igen...og denne gang gik det meget bedre....Selvom vejrpakken er ganske ny for mig, så mindede spillet igen om noget jeg kendte... Very Happy

Næste morgen vil Thomas prøve at gøre Cita kunsten efter, men han finder hurtigt ud af at det bestemt ikke er noget for ham, men hva skal han så finde på. For at repræsentere blomster koster mere ind han kan få ind for det færdige resultat, da han ikke selv har blomsterne han skal bruge. Han kikker ud af vinduet og får lyst til tur ud i det blå.

Bodils Juleopgave 04_11_12

Han finder Cita ved computeren. Hun er i godt humør, så han flirter indsmigrene og spørger om hun har noget i mod han går på opdagelse i det gode vejr. Nej smut du bare min skat...er hendes svar!
Bodils Juleopgave 04_11_11

Udenfor står han lidt og spejder rundt..men han tænker på i hvad retning han skal tage.

Bodils Juleopgave 04_11_13

Han ender med at tage til havnen hvor han finder en båd der kan sejle han ud til den større ø i Windenburg distriktet. Og mens han går rundt for sig selv, fisker lidt og finder en enkelt nedgravet ting...spekulere han som en gal over hvordan han kan tjene nogle penge, så de får råd til at gøre huset i stand. De huller i væggene er trælse og især hullet hvor køleskabet står. Det blir bare større for hver gang de åbner køleskabslågen...
Bodils Juleopgave 04_11_15
Bodils Juleopgave 04_11_18

Derhjemme er Cita blevet i et skrækkeligt humør. Totalt udadreagerende, står hun og råber Lort og for helvede da også og meget mere.

Bodils Juleopgave 04_11_14

Thomas kan høre hende helt uden for døren, så da han er indefor går han direkte hen til hende og tilbyder hende noget massage...det hjælper på hendes humør og hun falder til ro..

Bodils Juleopgave 04_11_19

Thomas laver mad til dem, som de vælger at indtage i sofaen. Var det en dejlig tur, spørger Cita? Jo, siger Thomas, vejret var smukt, jeg fandt ikke så meget, men tilgengæld fandt jeg ud af hvordan jeg vil tjene penge til os fremover. Næhh udbryder Cita, må jeg høre? Og Thomas fortæller at han vil være forfatter. Det koster kun strømmen til computeren og noget på hjertet. Men om det vil lykkedes ham at forfatte noget som andre vil betale for, aner han ikke endnu. Det kan kun komme an på en prøve. Opstemt af ideen ender de i sengen og ..nåh ja...i ved nok....og så falder de udmattet i søvn.

Bodils Juleopgave 04_11_21

Men tidligt næste morgen efter en uroligt nats søvn, vågner Cita igen i dårligt humør. Hun prøver at spise noget, for måske det kan hjælpe. Men det er kun et bad, der kan berolige hende. Og så går hun til snedkerbænken for at komme af med den overskydende energi kl.04.30 om morgenen.
Bodils Juleopgave 04_11_20

Det går forrygende, og hun har slet ikke tid til at snakke med Thomas, da han er stået op, så han sætter sig til computeren og træner lidt skrivning inden det store værk...Imidlertid er Cita blevet færdig med det tredie møbel og vil lige kikke til haven og om der er noget at høste og sælge. Bagefter er det hendes tur til at undersøge nabolaget......har hun besluttet.

Bodils Juleopgave 04_11_22
Bodils Juleopgave 04_11_23

Hun klæder sig varmt på, men sku nok alligevel ha valgt paraplyen. Det regner og naturligvis blir regnen kraftigere, da hun er på stranden.
Bodils Juleopgave 04_11_24

Hun finder kun lidt tusindfryd som hun plukker til Thomas's blomsterstation, men mens hun løber rundt får hun øje på en stor hund.
Bodils Juleopgave 04_11_27

Nåhhh,.. hvor ser du elendig ud...kan du heller ikke lide regnen?? Cita gør sig gode venner med Dronning og den ender med at følge hende hjem.
Det eneste Cita kan tænke på er et dejligt varmt bad efter den vandgang!

Bodils Juleopgave 04_11_26

Så det er det første hun gør da hun er hjemme, og imens kommer Thomas ud for at lade vandet, men ligepludselig er badeværelset ret trangt, da Dronning også vælger at dukke op der!!!
Bodils Juleopgave 04_11_25

Både Cita og Thomas tager det pænt, men det er jo også Cita selv, som inviterede den med hjem i ly for regnvejret.
Så de snakker og leger med hende, indtil thomas synes at den også trænger til et bad. Og da han alligevel har regntøj på, så kan det jo ikke være bedre...og Dronning følger pænt med op ad trapperne.
Bodils Juleopgave 04_11_29
Bodils Juleopgave 04_11_28

Den holder vagt i deres soveværelse hele natten, mens de sover, Og efter Thomas har tisset med den på grunden lusker den af. Den har dog ikke travlt, selvom vejret er blevet væsentligt bedre!
Bodils Juleopgave 04_11_30

Så er det jo spændende om vi ser den igen siger Cita, mens de igen er igang med deres gøremål!!!
Bodils Juleopgave 31_10_16
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Man 5 Nov 2018 - 20:15

Bodils Juleopgave 05_11_10
Skelet Ejner nærmer sig et forsigtigt et mærkeligt dyr, men kun en 3er. Han klamrer sig til sit spyd og er glad for at have det med sig!!

Da det er tørvejr vælger Cita at vaske tøj. Kurven er pænt fyldt, men om det vil tørre ved kun vejrguderne.
Bodils Juleopgave 04_11_32
Bodils Juleopgave 04_11_31

Jeg beslutter mig for at Thomas og Cita ligesågodt kan gøre sig nyttige, så de besøger en af mine nye grunde, nemlig mit museum for moderne kunst:

Bodils Juleopgave 05_11_11

Thomas mener at det er noget mærkeligt kunst de har på væggen og Cita har ingen mening om det.
Bodils Juleopgave 05_11_12

Så alt i alt har jeg åbenbart bare bygget en farlig fin cafe. Se det er jo lærerigt. For hvad hjælper det at man bruger en masse timer på at lave noget som simmerne alligevel ikke synes er ligeså fedt. Hmmm. Så her skal revideres.

Bagefter besøger Thomas Havnebassinet. Det tog ikke mere end ½ time at bygge og det lader til at der er mange vikingebadere i simland. Så den grund var en succes...sjovt nok.
Bodils Juleopgave 05_11_14
Bodils Juleopgave 05_11_13
Bodils Juleopgave 05_11_15

Så blev jeg så klog.
Parret har foresten ved flid skrabet 803$ sammen på nuværende tidspunkt!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Ons 7 Nov 2018 - 0:20

Ja ja kun en 4er, så blev der ikke nogen tilløbsbane til hegnet denne gang. Men ærligt talt ser det også ud til at jeg bare kan skræve over...hehe. I morgen!!
Bodils Juleopgave 06_11_10



Cita vågner op til et farligt hus, hvor både det ene og det andet trænger til en kærlig hånd. Så efter morgenmaden, kaster hun sig ud i opgaven, mens Thomas ligger og snuer ovenpå, Sikkert træt efter det kolde gys i går.
Bodils Juleopgave 06_11_11

Da Cita er færdig stiller hun sig ved snedkerbænken for at gøre dagens arbejde, og imens er Thomas stået op og har spist morgenmad. Han sidder ved computeren, men råber til Cita at han ikke rigtig synes han kan få det der forfatterskab til at virke.
Bodils Juleopgave 06_11_13

Cita går ind til ham og forslår at han smutter på opdagelse i en af nabo regionerne...måske et sted der er varmt. Man kan godt blive træt af al den regn, siger hun og tænker på at det er dag 3 vasketøjet hænger på snoren. Havde der været skyllemiddel i skyllevandet, så var det da forlængst havnet i jorden og sad ikke i tøjet mere.
Bodils Juleopgave 06_11_12

Thomas tager Cita på ordet og rejser til Oasis springs! Men pyhhh her er varmt, så han skifter til noget mere vejrvenligt.
Bodils Juleopgave 06_11_15

Han finder en kiosk og hilser på indehaveren....Dejligt vejr i dag ikk..og varmt.
Bodils Juleopgave 06_11_14

Bagefter går han lidt på opdagelse langs åen...men efter en stund er han så tør i halsen af al den støv at han igen må finde kiosken!
Bodils Juleopgave 06_11_16

Ahhh er der noget bedre end en iskold Iste.. Bagefter løber han over vejen og udforsker området på den anden side.
Bodils Juleopgave 06_11_19

Han ligger slet ikke mærke til at det er blevet tusmørke. Thomas ser så opslugt af al det han finder
Bodils Juleopgave 06_11_17

Åen ser meget indbydende ud i tusmørket, så Thomas kaster sig ud i at fiske en stund.
Bodils Juleopgave 06_11_18

Det er blevet ret sent inden thomas er hjemme igen, men han er glad og har travlt med at fortælle Cita om sine oplevelser, inden det er blevet sengetid.
Bodils Juleopgave 06_11_20

Selvfølgelig er det Cita som igen vågner først, og hun glædes over at se, at solen for en gangs skyld skinner.
Bodils Juleopgave 06_11_21

Hun vil ud i haven og plante to citroner, som Thomas havde med hjem i går, og hun skæver til vasketøjet, med håb om at det måske endelig kan tørre idag.
Bodils Juleopgave 06_11_22

Thomas har haft travlt med at skovle morgenmaden i sig, og så sige hej til Cita og give besked om han tager til strandområdet. Så nu pisker han rundt i området, for at finde spændende ting. Han var så heldig at falde over nogle smukke tulipaner...så dagen er reddet.
Bodils Juleopgave 06_11_24

Han får øje på broen nede i vandet og løber derhen. Aha..det lader til at være et populært fiskested. Så Thomas stiller sig op for at prøve lykken.
Bodils Juleopgave 06_11_23

Imens har Cita vundet prisen derhjemme og kan endelig tage sit tørre vasketøj ned....
Bodils Juleopgave 06_11_25

bagefter tager Cita sig af planterne og da hun retter sig op til sidst, får hun øje på at månen er på vej op på himlen;Gad vide hvordan Thomas har det, tænker hun.
Bodils Juleopgave 06_11_26

Thomas har været så optaget af naboens fiskeheld, og at noget smittede af på ham, at han har holdt sig længere end ellers, men ens blære er jo ikke en uendelig størrelse, så ham må opgive fiskingen og begive sig hjemad, selvom det er svært, når man virkelig skal tisse.
Bodils Juleopgave 06_11_27

Men Lykken tilsmiler Thomas, da han får øje på et off. toilet...ohh yes jeg var lige ved at få våde øjne.
Bodils Juleopgave 06_11_28

Da Thomas kommer ud derfra får han øje på en grill, han slet ikke havde tid til at se før. Det kan da ikke være bedre, når man faktisk er blevet sulten, så han laver en portion tofuhotdogs. Og er virkelig i vildrede om han skal ta resten med hjem eller efterlade det til alle de herreløse hunde, har kan se rundt omkring. Thomas ender med at tage dem med hjem til Cita.
Bodils Juleopgave 06_11_30

Med fyldt mave og 4 dl lettere, har han ikke travlt med at nå hjem, så det blir lige til lidt måneskinsfiskning først. Inden Thomas endelig begiver sig hjemad!
Bodils Juleopgave 06_11_29






Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Tors 8 Nov 2018 - 14:18

Bodils Juleopgave 08_11_11

Så hoppede skeletEjner hen over hegnet med kun en toer...

Bodils Juleopgave 08_11_12

Og jeg fik også en sekser på første slag..så nu er gaven i hus.
Bodils Juleopgave 08_11_10

Cita er som sædvanlig først oppe, men nu skal Thomas altså ud af fjerene for nu skal der ryddes op og gøres rent og.....
Bodils Juleopgave 08_11_15

Hun vækker thomas og går i bad.
Bodils Juleopgave 08_11_14

Thomas har sovet dårligt, men det lader Cita sig ikke gå på af. Vi har travlt Thomas vi skal ha malet stuen og fjerne spindelvæv og alt muligt...Thomas stønner, men så folder Cita sin charme ud og det hjælper på Thomas's humør.
Bodils Juleopgave 08_11_13

Ja okej siger han, så lad os da komme igang, jeg skal bare lige ha min morgenmad først.
Bodils Juleopgave 08_11_16

Thomas finder Cita i sofaen, nåhhh din lille spiderman er det så nu vi skal igang..han kilder hende til huset genlyder af latter...ohh ohhh jeg overgir mig, stønner hun.
Bodils Juleopgave 08_11_18

Og så er det ellers igang med kost og mørtel og bagefter maler de stuen....Her blev godt nok flot, her i vores lille stue, siger Thomas højt!
Bodils Juleopgave 08_11_17

Det er blevet sen eftermiddag, men Cita knokler videre...vasken klares i håb om at væggen bagved kan tørre.
Bodils Juleopgave 08_11_20

Det er ikke nemt at se hvad der er skidt eller skrammer på de køkkenelementer, synes Cita.
Bodils Juleopgave 08_11_21

Og gulvet bliver vasket....jamen er hun da utrættelig???
Bodils Juleopgave 08_11_19
Da hun er færdig finder hun Thomas, for at spørge ham om hvad han har bedrevet, mens hun har haft travlt. Jamen det skal jeg sige dig min skat. Jeg er færdig med min bog, prøv at høre......og nu vil jeg sende den til forlaget!!

Bodils Juleopgave 08_11_22
Og det gør Thomas og bagefter...hygger Cita og Thomas sig i sengen! og det var den dag!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Fre 9 Nov 2018 - 1:54

Bodils Juleopgave 08_11_23

Skelet Ejner er nu nået så langt som til det uhyggelige hus, og har kan han jo passende få sig et gys mens han venter på at kommer videre!

Jeg tror godt nok at jeg har taget munden for fuld med at spille 2 simsdage om dagen. De kan virkelig være lange, og det har jeg slet ikke tid til, men nu hænger jeg på den, så jeg må bare se om jeg kan få årstiderne til at passe til sidst...hmm.

Thomas har nu skrevet 4 bøger og de får Royalties på 168$. Parret har haft travlt med at få udbedret alle huller og ellers male vægge og sætte nye klinker op på badeværelset. Og så er det jo haven og vasketøjet. Heldigvis er det ved at blive varmere, hvilket også betyder mere sol.

Bodils Juleopgave 08_11_25

En dag kommer Cita for at overbringe Thomas en nyhed. Han er ikke i det bedste humør, så der går lidt tid inden det siver ind i knolden på ham...
Bodils Juleopgave 08_11_24

Men DA det går op for ham, hvad Cita står og siger, må han sætte sig på sengen. Og helt overvældet takker han hende på sin facon. Tænk at vi er gravide!!

Bodils Juleopgave 08_11_27

Cita lider lidt af morgenkvalme, og Thomas prøver at lære om, hvordan man klarer sådan et bette kravl. Men da Cita kommer og fortæller, at hun vil ud i byen og prøve at sælge nogle af hendes træfigurer, er Thomas ikke sikker på at det er så smart. Men Cita får det som hun vil, så hun pakker alt i rygsækken og tager til Havnebassinnet, hvor hun regner med at der er folk...og helst købelystne folk.

Bodils Juleopgave 08_11_26

Hun får da også leinet varer op,. men her gør jeg en fejl som betyder at Cita ikke kan pakke sammen igen. Hun er simpelthen tvungen til at blive til det hele er solgt.. Neutral Ups!! Der går da heller ikke længe før hun hellere vil plaske rundt i vandet med de andre...

Bodils Juleopgave 08_11_28

Det ser alt for fristende ud, og desuden er der ingen kunder nu, så hun hopper i baljen. Her får hun en lille sludder med en af de badende.
Så prøver hun at sælge lidt igen, men så melder sulten sig og hun laver bagte kartofler på grillen. .. spiser og så tilbage til sin salgsvogn. Det er godt nok en langsommerlig affære at tjene penge på den måde, synes Cita..
Bodils Juleopgave 08_11_30

Hun startede med fire fabelagtige figurer. Nu er det blevet mørkt og hun har stadig 2 tilbage...gid hun da snart kunne tage hjem.

Bodils Juleopgave 08_11_31

Da hun har en tilbage er det lige ved at gå helt galt. Cita har holdt sig alt for længe, og med den voksende mave, er blæren blevet trængt...hun må finde toilettet i en fart med sammenklemte ben..

Bodils Juleopgave 08_11_29

Endelig endelig får hun solgt den sidste figur og kan pakke sammen. Hun vralter derudaf dødtræt, og glæder sig til at komme hjem i seng.

Bodils Juleopgave 08_11_33

Derhjemme har Thomas åbenbart overbelastet computeren med alle hans skriverier, så han er nødt til at reparere den....og så er endnu en dag gået!!Bodils Juleopgave 08_11_32
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af MonaSolstraale Fre 9 Nov 2018 - 5:58

Det går fremad og nu med barn.
Fin ide med havnebassinet.

Måske er det en glits ved bordet. Lige nu har Sim Supply en serie om et brødudsalg. Han kunne heller ikke fjerne varerne fra bordet.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Fre 9 Nov 2018 - 14:12

I følge den besked jeg fik fra MCCC så var det en script fejl...altså noget fra EAs side. man må da håbe de får rettet det i den nye pakkes opdateringer. Så det ikke igen ender med et mareridt af fejl som i sims 3... Evil or Very Mad Smile

Joo tak det går fremad...langsomt, og jeg kommer sikkert bagud ifølge mine beregninger, MEN...så kom jeg i tanke om at jeg jo kan forminske varigheden af sæsonnerne..og så gør det ikke så meget jeg ikke får spillet hver dag...
Har lige fået en bestilling på at strikke 2 børnetrøjer, og det kan man altså ikke til sims, men til fjernsyn.. Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Tirs 13 Nov 2018 - 1:19

Jeg har indstillet sæsonerne til 14 dage nu, så håber jeg det passer. For jeg har slet ikke den tid jeg troede jeg havde til at spille.

Skelet Ejner har taget ophold ved en flok flamingoer efter det uhyggelige hus, med tre skridt. Han synes godt nok de er nogle underlige fugle med de der lange halse og specielle næb.
Bodils Juleopgave 12_11_10

Cita er vågnet og ikke rigtig i humør i dag. Hun grubler og har det underligt..
Bodils Juleopgave 08_11_34

Hun er faktisk sulten, men stikker kun til maden og Thomas ser det ud af øjenkrogen. Hmm det er nok graviditetshormoner...
Bodils Juleopgave 08_11_35

Hun går ovenpå og tager noget mere bekvemt tøj på som ikke strammer...
Bodils Juleopgave 08_11_36

Mens Cita passer sig med musik i ørene og en bog om småbørn, har Thomas travlt med at finde oplysninger omkring det at vente sig, på nettet...Hej Cita....det her er interessant!!! Men Cita høre ingenting.
Bodils Juleopgave 08_11_37

Hun er nu gået igang ved snedkerbænken, så Thomas tager en runde i haven
Bodils Juleopgave 08_11_38

Bagefter skal der laves buketter. Han er blevet væsentligt bedre til det, synes han selv..
Bodils Juleopgave 08_11_39

Da han har været på WC møder han Cita ved trappen, hvor han giver hende sin fulde opmærksomhed; Hvornår skal det være, vil han vide, men det kan Cita ikke svare på. Jeg må hellere muntre hende lidt op ; tænker Thomas
Bodils Juleopgave 08_11_42

En hemmelig gave kan vel gøre det. Værsegod min skat den er til dig. Thomas's øjne har et lumsk glimt.
Bodils Juleopgave 08_11_41

Cita åbner og ud springer 3 fjedre. Hun gir en lille lyd fra sig men kikker så håbløst på Thomas, som ikke kan lade være med at grine. Og det smitter, så Cita også udbryder i en høj latter,....ej altså din skøre rad!
Bodils Juleopgave 08_11_40

Da Thomas langt senere går i seng, sover Cita allerede! Og det var så den dag!
Bodils Juleopgave 08_11_43
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Tirs 13 Nov 2018 - 1:50

Skelet Ejner er med 5 raske skridt tættere på det gule hegn end før.
Bodils Juleopgave 12_11_12

Thomas er først oppe og laver morgenmad til dem, mens han spekulere på at prøve om han måske kunne sælge nogle af sine buketter ude ved vejen. Boden har han sat op.
Bodils Juleopgave 08_11_44

Da Cita spiser sammen med ham, lufter han sin ide til hende. Jamen det synes jeg da klart du skal prøve, er hendes svar. Hun er i betydeligt bedre humør idag; konstatere Thomas.
Bodils Juleopgave 12_11_11

Bagefter stiller han sine bukket op i boden. de tager sig godt ud...men tiden går og ingen kommer. Suk det er da også bare en afkrog af verdenen det her; tænker Thomas!
Bodils Juleopgave 12_11_13

Cita kommer ud og spørger hvordan det går, men Thomas må nedslået meddele hende, at det slet ikke går. Hun kikker skælmsk på han og spørger, om han ikke er frisk til en tur ovenpå!! Det var pokkers; tænker Thomas. Ja hendes sexlyst fejler bestemt ingenting, måske det også er graviditetshomoner? Thomas efterlader lettet boden og går med hende.
Bodils Juleopgave 12_11_14

Lidt senere får Cita øje på at de har fået besøg af en hund...jamen dog...Hvem er du?? Cita hilser venligt på Blå.
Bodils Juleopgave 12_11_15

Er du bare så sød?? Manglede du selskab?? Cita taler venligt til Blå, som lader til at lytte.
Bodils Juleopgave 12_11_17

Nåhhh vil du lege...jamen så ta den da..kom nu ...ta den....Cita leger med Blå, men opdager så også at han lugter fælt...
Bodils Juleopgave 12_11_16

Så hun trækker Blå ovenpå og beder ham hoppe op i karret, hvilket han villigt gør....goood hund. Thomas ser optrinet og glæder sig over at Cita igen har sit gode humør. Hvordan finder den på at komme her?. spørger Thomas. Det har jeg prøvet at spørge den om ; griner Cita.
Bodils Juleopgave 12_11_19

Thomas er taget afsted for at tjekke en grund for mig, og imens har Cita travl med forskellige gøremål...
Bodils Juleopgave 12_11_20

Men da Thomas kommer hjem møder der ham et syn, som kommer bag på ham....
Bodils Juleopgave 12_11_18

Jamen ...jamen du kan da ikke føde nu, jeg er jo slet ikke forberedt...kun lige kommet ind ad døren!!! Thomas er helt rumforvirret. Men Cita svare ikke, hun stønner kun!!!
Bodils Juleopgave 12_11_21
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 13 Nov 2018 - 5:48

Uha. De får nok at se til .... bare hun ikke får tvillinger Shocked
Men det er heldigvis en fordel at de kan arbejde hjemme Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Tirs 13 Nov 2018 - 13:39

Klokken er hen ad 3 om natten, og Citas veer kommer hele tiden. Thomas er faldet til ro, for han kan se, at Cita har helt styr på det
Bodils Juleopgave 12_11_24

Pludselig spærrer hun øjnene op, med ordende....jeg tror det kommer nu
Bodils Juleopgave 12_11_23

Og kl.04.06 blir en fin lille pige født.
Bodils Juleopgave 12_11_22

Hvor er du fin du lille! Cita er helt betaget. Hun henvender sig til Thomas; Skal vi ikke kalde hende Nadine?? Thomas er så overrumlet af glæde, at han kun kan nikke. Nu er de jo endelig en hel familie...lige hvad han har ønsket sig!!
Bodils Juleopgave 12_11_25

Cita ligger Nadine i vuggen, og straks er Thomas over hende, med ros og et digt!!
Bodils Juleopgave 12_11_26

Og de to glemmer næsten omverden omkring dem i et par øjeblikke. Selvom Nadine kræver sit Nu,,,,må hun pænt vente lidt.
Bodils Juleopgave 12_11_27

Det blir Thomas, som får æren af at give Nadine hendes første måltid, for Cita trænger i den grad til et bad, ovenpå den omgang.
Bodils Juleopgave 12_11_30

Men så kan far og datter også passende få knyttet bånd....
Bodils Juleopgave 12_11_28

Thomas er ovenud lykkelig indeni, og det gir sig til udtryk i badet, hvor han synger den ene solo efter den anden.
Bodils Juleopgave 12_11_29

Træt og svært tilpas går han til ro sammen med Nadine, mens solen allerede er stået op til en dejlig varm dag
Bodils Juleopgave 12_11_31

Nadine har fået en mængde energi tilbage og sådan en dejlig dag skal ikke spildes, næ hun har masser at gøre..Fx vaske tøj!
Bodils Juleopgave 13_11_11

Og så lige et kik til Nadine ind i mellem gøremålene, mens Thomas snuer videre.
Bodils Juleopgave 13_11_10

Da Thomas endelig føler sig udhvilet er klokken 14.30 om eftermiddagen, og Nadine trænger til ble skift. Men der er altså noget der er forandret i huset, men hva er det lige...???
Bodils Juleopgave 13_11_14

Han får pludselig øje på væggen....næh hvor der det pænt, tænkt at jeg slet ikke er vågnet mens Cita har været igang??!!
Bodils Juleopgave 13_11_12

Thomas skal ha stillet sin sult og nede i køkkenet får han også øje på små tiltag med med stor hyggeeffekt...
Bodils Juleopgave 13_11_13

Hun har godt nok haft susende travlt, tænker han da han ser de nye ting på væggen...
Bodils Juleopgave 13_11_15

Men størst blir hans forundring da han sætter sig i sofaen, så han råber til Cita; Hvad har du gjort min skat. Stuen virker meget lysere og øhh renere...!!! Cita råber tilbage; jamen det er den også. Jeg skurede sofabordet i pipeler og så fik sofaen en ordentlig omgang sæbevand, heldigvis tørrede den hurtigt i solskin, og så har bordet fået en ny dug! Kan du li det???? OM jeg kan ...det er fantastisk. Cita fortsætter; men nu er jeg også så flad at det er min tur til sengen....
Bodils Juleopgave 13_11_16

Så hun går ovenpå Ser til Nadine at hun ikke mangler noget..og så...
Bodils Juleopgave 13_11_18

YES...nu skal jeg sove mindst 5 kvarter i timen, tænker en glad, tilfreds og ovenud brugt Cita.
Bodils Juleopgave 13_11_17

Parret havde næsten 9000$ men Cita har brugt omkring 2500$ på fornuft og hygge til væggene! Smile
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Fre 16 Nov 2018 - 2:46

I går skete der ikke så meget. Skelet Ejner hoppede et pænt stykke over det gule hegn, men ak, tasken med pengene bragte mig ikke held, så nul gul gave til mig....øvøvøv.
Bodils Juleopgave 14_11_23

Thomas fik skrevet endnu en bog
Bodils Juleopgave 14_11_21

Og så havde parret købt en ny håndvask til køkkenet, og Thomas tog den i brug som den første. (De ville slet ikke bruge den oprindelige til min store fustration.)
Bodils Juleopgave 14_11_22

Og her praktisere Thomas vistnok noget af det han har lært på nettet, overfor Nadine, men øhhh at tysse på hende er temmelig virkningsløst
Bodils Juleopgave 14_11_24
Bodils Juleopgave 14_11_25

Så er det godt at Cita har mere forståelse.. Wink
Bodils Juleopgave 14_11_26
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Søn 18 Nov 2018 - 12:20

Der sker ikke så meget i mit spil beklageligvis. Og jeg har dummet mig gevaldigt, for jeg var faktisk på sidste dag i foråret, da jeg først ændrede sæsonerne til 14 dage og dernæst en uge, hvilket satte mig tilbage til dag 1 i foråret.....suk...så nu er alt vissent og regnvejret er tilbage igen...det er virkelig deprimerende, men Skelet Ejner fik dog travlt for han skulle 6 skridt frem pludselig...så han hastede forbi menugrisen..og havnede foran det røde hegn.
Bodils Juleopgave 18_11_10

Det lader også til at vejrskiftet har påvirket Thomas og Cita, for de var godt trætte begge to og måtte tage sig en lur jævnligt...Her er det Thomas som tager sig en morfor i sengen
Bodils Juleopgave 18_11_11

Og her er det Cita der sover og Thomas er påvej ovenpå for at gøre det samme
Bodils Juleopgave 18_11_12

Og igen senere er det cita som sover på sengen, men denne gang med hold i nakken. p.g.a. et mod i mit spil jeg nu har fjernet.
Bodils Juleopgave 18_11_13

Men den nye kameramulighed gør også at man fx kan få nogle bedre billeder af sin baby. Her bliver Nadine skiftet af mor.
Bodils Juleopgave 18_11_15
Bodils Juleopgave 18_11_14
Bodils Juleopgave 18_11_16

Så jeg har tænkt at prøve om man måske kunne få lidt bedre potrætbilleder til væggen med mobilen, når shift+tab er på! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af MonaSolstraale Søn 18 Nov 2018 - 13:11

Jeg kan se du eksperimenter med kameramuligheder. Billedet af Thomas der sover er meget alternativt Laughing
Der er en masse nyt at tage hensyn til siden vejpakken og hver gang man skruer på tiden for det uventede konsekvenser Shocked

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Søn 18 Nov 2018 - 14:14

Ja jeg har ikke vænnet mig til det endnu. Jeg tænker at det vil kræve tid fra min side,...spiltid. Og jeg er bare ikke i spillemode for tiden...Men der arbejdes på sagen. Lige nu kan jeg mærke at julen fylder meget og alt det som skal ske op til. Desuden er mine Biorytmer, på vej ned...hvad det kreative angår. Så jeg må bare tage det stille og roligt. Biorytmer kommer jo altid op igen.. blinkende smiley

Der er bare en ting som undre mig med den nye kameraindstilling. Og det er at tungen er i vejen. Det kan godt være at en simmer er tomhjernet og man derfor bare kan anbringe et kamera i hovedet på dem, men tungen har de altså, som en selvstændig del af hovedet og den er i vejen. Måske det er en forglemmelse fra EA eller... geek
Jeg troede det var et mods jeg havde som gjorde det, men det er nu bevist at det var det ikke,.... Wink

Og så tror jeg at simmerne har fået elsparepærer...som tager tid at varme op...prøv lige at se hvor sparsomt lys Cita må arbejde under kl. 20.00 om aftenen...
Bodils Juleopgave 18_11_19
Bodils Juleopgave 18_11_17

Først kl. 21.00 ca. kom der blus på lamperne... Shocked
Bodils Juleopgave 18_11_18
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af MonaSolstraale Søn 18 Nov 2018 - 14:23

Tungen!? Shocked Det kræver vist nogle flere justeringer fra EA's side Laughing

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Man 3 Dec 2018 - 14:34

Jeg har stadig svært ved at gennemskue hvordan tiden fordeler sig i ens spil, nu hvor vejrpakken er inde. Derfor fandt jeg det også nødvendigt lige at se til Thomas og Cita efter jeg har spillet Van Diesel i et stykke tid. Nadine skulle faktisk ha været tumling nu, hvis tiden var ens i alle nabolag men sådan hænger det altså ikke sammen.

For som man kan se så er Nadine ikke blevet ældre, selvom Cita nok mener hun er blevet tungere... Smile
Bodils Juleopgave 03_12_12

Og det er vinter i nabolaget...som det også er i Oasis Springs...så her følges det åbenbart ad..
Cita laver en snemand og er tilfreds med sit resultat..
Bodils Juleopgave 03_12_10
Bodils Juleopgave 03_12_11
Bodils Juleopgave 03_12_10
Bodils Juleopgave 03_12_13

Her fandt jeg Skelet Ejner, så jeg flyttede ham de 5 øjne jeg fik...
Og da han var over det røde hegn, raflede jeg om den røde pakke og fik 6 i andet forsøg..Men pakkens indhold er vist bedst til en anden årstid... Neutral
Bodils Juleopgave 03_12_15
Bodils Juleopgave 03_12_14

Her bryder Cita pludselig ud i sang og synger Jingles bells for Thomas... Very Happy
Bodils Juleopgave 03_12_17

Og her har Nadine vækket dem kl. 3 om natten, så de begge står op og bader og spiser, meeen jeg smider dem på hovedet i seng igen, for det er sg for tidligt at stå op, efter min mening.. Rolling Eyes
Bodils Juleopgave 03_12_18

Thomas er endelig blevet færdig med en poisi og digtsamling, og fejrer det med at bygge en snemand  sammen med Cita
Bodils Juleopgave 03_12_16

Så fik snemanden altså en snekone....
Bodils Juleopgave 03_12_12

Thomas er vildt pjattet. Jeg tænker at det er sneen som gør ham kuldret, og her skovler han unyttigt sne..
Bodils Juleopgave 03_12_11

Og da han også kaster sig ud i at lave sneengle, tænker jeg at det er på tide jeg får noget søvn,, så jeg forlader parret igen.
Bodils Juleopgave 03_12_19

De har det stadig godt sammen og Nadine er altså ikke tumling endnu..
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af MonaSolstraale Man 3 Dec 2018 - 20:40

Fedt du tog fat på historien igen Smile
Det der med vejret burde nu ikke hænge sammen, hvis du har gemt forskellige spil.
Jeg har lige haft en weekend, hvor jeg spillede md José, Victor og ikke mindst Don. Her var foråret netop begyndt.
I mit spil med Nis og Solvej er vinteren på vej.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Man 3 Dec 2018 - 21:59

Ja jeg ved godt jeg måske skulle gemme de forskellige spillede simmere i hvert sit spil, men når jeg får for mange spil, mister jeg overblikket. Og det er ikke så lang tid siden at jeg kom til at slette det nabolag, jeg havde bygge enormt meget i...så jeg vil hellere leve med vejroverraskelserne...selv om det ind imellem er træls.. Rolling Eyes
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Tors 6 Dec 2018 - 18:36

Skelet Ejer haster afsted forbi skiltet, da jeg slår en 6'er
Bodils Juleopgave 06_12_12

Nadine er utilfreds så Thomas går op til hende...
Bodils Juleopgave 06_12_11

Og kommer ned med hende igen..som tumling...
Bodils Juleopgave 06_12_10

Hun er skrup sulten, så hun blir anbragt i en hurtigt anskaffet højestol, og får serveret æblemos..
Bodils Juleopgave 06_12_14

Næhh hva er det for noget sjovt noget..
Bodils Juleopgave 06_12_13

Cita spiser sammen med hende, så hun kan holde Nadine i ørene, men Nadine spiser nu meget pænt..
Bodils Juleopgave 06_12_15

Da hun er færdig blir hun sat ned på gulvet og begynder at danse..
Bodils Juleopgave 06_12_16

Men snart er det sengetid...så Cita løfter hende op...
Bodils Juleopgave 06_12_17

Hun har fjernet døren, så der nu er åbent mellem børneværelset og soveværelset.
Bodils Juleopgave 06_12_20

Og så putter mor Nadine og går selv til ro bagefter...
Bodils Juleopgave 06_12_18
Bodils Juleopgave 06_12_19

Desværre har der været flere ulykker med de gamle rør i huset, så selvom Thomas er træt, må han lige tage affære
Bodils Juleopgave 06_12_21
Bodils Juleopgave 06_12_23

Snart sover huset mens det sner udenfor..
Bodils Juleopgave 06_12_22

Gargoilen sidder på taget og skuer ud over det sneklædte landskab..
Bodils Juleopgave 06_12_24

Midt på natten kikker månen pludselig frem i en times tid...
Bodils Juleopgave 06_12_26

Men igen trækker sneskyer sammen og ryster deres indhold ud over landskabet.....det er meget smukt!!
Bodils Juleopgave 06_12_25
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Søn 9 Dec 2018 - 2:15

Det er blevet forår hos den lille familie, og over midnat da jeg indfinder mig hos familien.
Faar jeg er altså sulten!! der går lidt tid før Thomas forstår hvad Nadine har brug for...
Bodils Juleopgave 08_12_10

Men så løfter han hende op og....
Bodils Juleopgave 08_12_11

Se her min skat kan du bruge det?? Nadine gør store øjne, hva er det for noget spændende noget.....hmmm
Bodils Juleopgave 08_12_12

Det er ikke det samme som i går. Nadine klasker lidt i maden, men da far sætter sig sammen med hende, putter hun ærterne i munden, og resten ryger samme vej..
Bodils Juleopgave 08_12_15

Du har spist pænt op Nadine, det var dygtigt min pige! Thomas løfter hende op.
Bodils Juleopgave 08_12_14

Jeg forlader fam. for at slå med terningerne og får en sekser...og så er Skelet Ejner over stok og sten og også det hvide hegn.
Bodils Juleopgave 08_12_13

Igen slår jeg og får først en 2er og så en 6er, og dermed retten til den hvide pakke.....yes!!!
Bodils Juleopgave 08_12_18

Tilbage til fam. Thomas har lige puttet Nadine og er selv på vej i seng. Cita sover allerede.
Bodils Juleopgave 08_12_16

Næste morgen har Cita åbenbart meget hun skal nå siden hun kun laver mad til sig selv. Nadine sover stadig...
Bodils Juleopgave 08_12_17

Efter en uges vinter, er det på tide at få vasket tøjet...så Cita går i gang..mens thomas kaster sig over sine skriverier..
Bodils Juleopgave 08_12_21

Da tøjet er hængt op, er det vist på tide at Nadine kommer på højkant. Cita tager affære og giver hende et meget tiltrængt boblebad..
Bodils Juleopgave 08_12_19

Så min pige nu skal du få noget at drikke...
Bodils Juleopgave 08_12_20

Nadine kan sagtens underholde sig selv...der foregår åbenbart en masse under hendes ellers så røde hår....
Bodils Juleopgave 08_12_24

Thomas holder en pause fra skriverierne og leger med Nadine. En leg hun synes er sjov og hun er ikke helt ueffen til det...
Bodils Juleopgave 08_12_23

Imens kan Cita lige benytte sig af den ledige Computer og få købt en lodseddel...
Bodils Juleopgave 08_12_22

nåhh men hva siger du så til denne her Nadine??? Nadine ser nøje på kortet og spekulere, men siger så mam....ja rigtigt min pige, det er en banan..
Bodils Juleopgave 08_12_25

Da legen er færdig begynder Nadine at danse. Mor synes hun er rigtig dygtig og roser hende...
Bodils Juleopgave 08_12_27

Far er blevet færdig med sin nye bog og holder fri sammen med Nadine. De ser fjernsyn for dig, hvilket desværre påvirker Thomas til at blive enormt legesyg...
Bodils Juleopgave 08_12_26

Det oplever Cita ikke noget af, for hun er igang med at tjene penge, på hendes måde..
Bodils Juleopgave 08_12_29

Hen under aftenen, tager Cita sit måltid med udenfor. Thomas skifter vaskevand og tilsætter lidt duft, men hov!!! Kommer du der Nadine!
Bodils Juleopgave 08_12_28

Hvor er du altså dygtig min pige! Og thomas fortæller sin datter en historie, og hun lytter lydigt...
Bodils Juleopgave 08_12_30

Lidt senere forsøger Cita sig med at lære Nadine at gå på potte, og efter en rum tid, sker der også det ventede. Nadine er meget forbavset, men stolt...ligsom sin moar
Bodils Juleopgave 08_12_32

Det er blevet sent, men hov Nadine...hva laver du i haven?? Hun ser lidt fortabt ud der i regnen, men så...
Bodils Juleopgave 08_12_31

Lyser hendes ansigt op, da hun kan høre nogen komme løbende bag hende....
Bodils Juleopgave 08_12_33

Jamen Nadine dog...du blir jo aldeles gennemblødt!! Nu skal du altså i seng! Og de går alle til køjs...
Bodils Juleopgave 08_12_34

imens hænger det våde vasketøj og venter på sommeren, hvor der er en bedre chance for at tørre....
Bodils Juleopgave 08_12_35
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Man 17 Dec 2018 - 13:02

Sidste dag inden sommer kunne vasketøjet endelig tørre...
Bodils Juleopgave 14_12_60

Nadine har leget med mor
Bodils Juleopgave 14_12_59

Og danset med far...
Bodils Juleopgave 14_12_61

Og da det blev sommer, blev købet af et badebassin et hit...
Bodils Juleopgave 14_12_63
Bodils Juleopgave 14_12_64
Bodils Juleopgave 14_12_62

Far Thomas fik brugt grillen...Bodils Juleopgave 14_12_65

Og Cita fik brugt skakbrættet...
Bodils Juleopgave 16_12_10

Og så blev det efterår....og Nadine fik et dukkehus, og bamsen med nedenunder
Bodils Juleopgave 16_12_11

Og hun har lært selv at klare trappen..
Bodils Juleopgave 16_12_12

Men også hvordan hun kan sno far om sin lillefinger....
Bodils Juleopgave 16_12_13
Bodils Juleopgave 16_12_14
Bodils Juleopgave 16_12_15
Bodils Juleopgave 16_12_16

Hun er god til at beskæftige sig selv...
Bodils Juleopgave 16_12_19

meen er far i nærheden, så blir han involveret....
Bodils Juleopgave 16_12_17

Og så blev det atter vinter hos den lille familie....
Bodils Juleopgave 16_12_18


Skelet Ejner har haft travlt med at komme derud af...meen har desværre stadig noget vej at tilbagelægge før han når banen rundt....hvis han da når det inden jul,,,
Bodils Juleopgave 14_12_66
Bodils Juleopgave 14_12_67
Bodils Juleopgave 16_12_20
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Anbodil Ons 19 Dec 2018 - 0:12

Skelet Ejner hoppede elegant over det orange hegn og er glad for at han stadig kan se ternene han skal gå på, trods det nye lag sne..

Bodils Juleopgave 17_12_14

Jeg slog efter det orange rum og fik det. Deri var bl.a. en kamin som jeg efter lidt omrokeren fik plads til hos familien.
Far leger med Nadine der har overtøj på fordi huset åbenbart er koldt...
Bodils Juleopgave 17_12_13

Og efter kaminen blev gargoylen på taget skiftet ud med en skorsten...
Bodils Juleopgave 17_12_15

Thomas synes det er fantastisk med kaminen og skal straks varme sig...
Bodils Juleopgave 17_12_17

Udenfor kan man se røgen dovent sno sig opad....
Bodils Juleopgave 17_12_18

Prøv lige at indsnuse frostluften, er det ikke herligt, siger Thomas, men Cita synes hun kan lugte sur røg, så hun er ikke enig..
Bodils Juleopgave 17_12_16

Så hun går igang med at rode med kaminen...Vi skal altså ikke ha nogen ulykker, og Nadine skal heller ikke komme til skade, er hendes kommentar, mens hun har hånden helt oppe i skorstenen...
Bodils Juleopgave 17_12_21

Imens leger Nadine med sit dukkehus.
Bodils Juleopgave 17_12_19

Mor er blevet træt og har lagt sig, og Nadine som selv kan klare trapperne er på vej ovenpå...
Bodils Juleopgave 17_12_20

For hun vil også ha en lur...
Bodils Juleopgave 17_12_23

Thomas sidder i stuen og undrer sig over at der pludselig blev, så stille....
Bodils Juleopgave 17_12_24

Lidt senere er Cita igang med kaminen igen, hvilket Thomas kommentere...det er da godt du er så dygtig med en svensknøgle, min skat...det havde jeg slet ikke kunne finde ud af siger han glad for at slippe..
Bodils Juleopgave 17_12_22

Men næppe har han sagt det, før at computeren bryder sammen, og så må HAN  jo igang....ingen kære mor der...
Bodils Juleopgave 17_12_26

De går alle til ro, men kl. 3 om natten vågner Nadine og vil ha mad...og mor må nødtvungen stå op. Og Nadine HAR opfattet at det ikke passede Cita særlig godt
Bodils Juleopgave 17_12_25

Jeg har sat en termostat i entreen men fandt senere ud af at det ikke hjalp på kulden i huset...Nadine beskæftiger sig selv for en stund..
Bodils Juleopgave 17_12_27

Lidt senere leger de ordleg, Mor og Nadine..
Bodils Juleopgave 17_12_30

Far kommer til fordi han kan høre at Nadine er blevet ret dygtig,.. og Nadine.....er stolt..
Bodils Juleopgave 17_12_28

Efter at ha overladt fam. til sig selv, ja så kan man altså finde sådan et køkken...så jeg sætter Thomas til at rydde op
Bodils Juleopgave 17_12_29

..og lave retterne færdige...altså dem de ikke har trådt på...
Bodils Juleopgave 17_12_33

Eller øhh tabt på gulvet....
Bodils Juleopgave 17_12_32

Nadine kan heldigvis godt spise kød, så hun får bacon og æg...og DET falder i god jord...mums
Bodils Juleopgave 17_12_31
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Bodils Juleopgave Empty Sv: Bodils Juleopgave

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum