Monas Sulani
5 deltagere
Side 3 af 8
Side 3 af 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Monas Sulani
Næste dag må Finn opgive sin opgave. Han er blevet ramt af en slem allergisk reaktion.
Netop den dag har Naja inviteret en suspekt ung turist med hjem… det gør det ikke bedre at han i uhyggelig grad minder Finn om alle de utilpassede drenge på drengehjemmet… arrggg!!!!
Vi skal afsted Naja! Det er NU! brøler Finn
Da de når ind til Ohan'ali kan Finn endelig få medicin mod sit forbande udslet
Naja er deprimeret…. Hvor skulle Finn ødelægge det… nu hvor hun endelig havde fundet en interessant fyr at tale med?
Da hun opdager en bærbare pc der står frit tilgængeligt, giver hun sig til at spille et spil….
Finn er blevet træt efter at have drukket den stærke antihistamin
Hvor er livet dog trist og kedeligt….
Selv Finn er usædvanlig pirrelig i aften
Ved et tilfælde bliver Finn tilbudt et glas cava på festpladsen og han mærker en ukendt afslappet følelse, der skyller over hans trætte krop
Finn vender hjem i en behagelig afslappet cavadøs….
Naja sidder længe efter og græder sin ensomhed ud i natten.
Finn foretrak sine ensomme stunder…
Finn fandt alt det selskab han havde brug for i bøgerne…
Et eller andet eller andet sted undervejs havde Finn glemt at ensomheden ikke opfylder alt
At man har brug for andre mennesker for at udvikle sig og gro
Men det er svært at sætte mørket fri, når det først spærret det inde bag lås og slå.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Jamen sikke visdom... Man kunne sikkert sige at Finn har et vanskeligt sind..
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
Noget er galt, men Finn kan ikke rigtig få øje på det
Efter arbejde tager Finn fat som han plejer
Senere bliver han fundet af Makoa. …. Han ser indgående på Finn....
Der er vist noget der tynger dig min ven …. vil du lytte til et råd, så prøv at sætte det fri?
Hvis bare Finn kunne tale med sin farmor nu ….
Farmor viste hvad der skulle til for at børnene kunne trives og gro
Finn elskede at få sin farmor til at le
Finn husker turene med farmor til Fyret
Naja var en ubekymret lille tumling der løb rundt omkring i sikker forvisning om at livet er godt
Mens de spiste fortalte farmor spændene historier om fjerne lande
Farmor tog sig et hvil i solen mens Finn og Naja legede
Hver gang Finn løb, så løb Naja efter ham
Alting lavede de sammen….
En eftermiddag byggede de en flot sandskulptur med en skildpadde
Farmor fortalte om havskildpadderne der yngler på øerne på den anden side af de store oceaner
Åh hvor Finn dog elskede sin farmor
Husk altid at drømme stort Finn. En dag vil du måske finde skildpaddernes oprindelsessted.
Efter Finn har delt sine minder, giver Makoa ham et varmt kram
Finn fortsætter hurtig sin oprydning….
Men hvem ved? ….Måske er der ved at opstå en lille sprække i hans panser
Da Duane er taget hjem finder Naja et badehåndklæde frem
Denne gang passer hun på at hun ikke bliver forbrændt
Skyggerne bliver lange og Naja vender hjem
I aften udstråler Naja en særlig glød. Det skyldes at hun let assimilere varmen fra solens stråler og menneskene omkring hende.
Duanes besøg har gjort hende godt.
Nu vender Finn hjem …..også han mærker at Naja virker afslappet og veltilpas
Solen har endnu en gang vist sin magi ved øen i Mua Pel'am
Godhed er det sprog som de døve kan høre og de blinde kan se - Mark Twain
Der er ingen tvivl om at Finn er såret på krop og sind. Han er enspænder og bliver utilpas i større forsamlinger.
En ensom ø burde være hans paradis, men hans generelt pessimistiske sindstilstand gør det vanskeligt, at holde ham i nogenlunde godt humør på en ø uden rent vand i hanerne.
Naja bliver til gengæld trist og fortabt uden selskab og romantik
…. Derfor bringer jeg nu en ny figur ind på banen.
Der er ingen tvivl om at Finn er såret på krop og sind. Han er enspænder og bliver utilpas i større forsamlinger.
En ensom ø burde være hans paradis, men hans generelt pessimistiske sindstilstand gør det vanskeligt, at holde ham i nogenlunde godt humør på en ø uden rent vand i hanerne.
Naja bliver til gengæld trist og fortabt uden selskab og romantik
…. Derfor bringer jeg nu en ny figur ind på banen.
Ja jeg kan godt læse at du har valgt at spille med vanskelige figurer/egenskaber. Men trods udfordringerne...tænker jeg det også gir noget anderledes til historien, måske også til den der spiller.... Vince og jeg skrev om det i en anden tråd; det at udfordre sig selv med de sværere egenskaber..
Faktisk læser jeg en bog p.t. som foregår under og i efterkrigsårene for 2. verdenskrig. Hvilket fik mig til at spekulere på om man evt. kunne lave en Hitler jugend sim, totalt blottet for empati, omsorg og medfølelse...m.m. ,, ....tosses ide...
Faktisk læser jeg en bog p.t. som foregår under og i efterkrigsårene for 2. verdenskrig. Hvilket fik mig til at spekulere på om man evt. kunne lave en Hitler jugend sim, totalt blottet for empati, omsorg og medfølelse...m.m. ,, ....tosses ide...
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Altså det der badehåndklæde, er det spillets almindelige? for når jeg placerer dem, bliver de usynlige.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
@Anbodil. Det er da et forsøg værd
Som udgangspunkt er simmerne vist ret neutrale uanset deres egenskaber. Det kræver at man giver dem en puf i den "rigtige" retning.
Du har ret i at jeg har prøvet at udfordre mig selv med et lidt vanskeligere karakter denne gang og børnehjemmet har jeg haft i tankerne længe.
Jeg kan love dig for at drengene er både onde og lede, men alligevel opstår der nogle relationer mellem drengene.
Hvorfor ønsker den mest lede og ondskabsfulde af drengene at blive venner med Finn?
De fleste har jeg hentet i galleriet og jeg kender intet til om de skulle have skjulte egenskaber.
Det giver en interessant afveksling når jeg spiller, at jeg skifter mellem de to verdner. Det smukke Sulani og det dystre Forgotten Hollow.
Jeg har en overordnet ide, men indimellem skifter jeg retning undervejs og det der blot skulle være en kort bemærkning, kommer til at fylde mere end planlagt.
@Simsister. Underligt med badehåndklædet? …..Jeg bruger det der følger med spillet
Som udgangspunkt er simmerne vist ret neutrale uanset deres egenskaber. Det kræver at man giver dem en puf i den "rigtige" retning.
Du har ret i at jeg har prøvet at udfordre mig selv med et lidt vanskeligere karakter denne gang og børnehjemmet har jeg haft i tankerne længe.
Jeg kan love dig for at drengene er både onde og lede, men alligevel opstår der nogle relationer mellem drengene.
Hvorfor ønsker den mest lede og ondskabsfulde af drengene at blive venner med Finn?
De fleste har jeg hentet i galleriet og jeg kender intet til om de skulle have skjulte egenskaber.
Det giver en interessant afveksling når jeg spiller, at jeg skifter mellem de to verdner. Det smukke Sulani og det dystre Forgotten Hollow.
Jeg har en overordnet ide, men indimellem skifter jeg retning undervejs og det der blot skulle være en kort bemærkning, kommer til at fylde mere end planlagt.
@Simsister. Underligt med badehåndklædet? …..Jeg bruger det der følger med spillet
- Leonard CohenDet er blevet mørk aften og et lille væsen har iagttaget lyset fra hytten på øen
Nu svømmer den nysgerrigt nærmere …
Finn er ved at spise sin aftensmad og han ser ikke det lille sorte dyr der kravler i land på kysten i det fjerne
Straks er hun der igen… kvinden fra stranden i Ohan'ali
Da de er færdige med sandskulpturen, forslår Finn pludselig at de kan kigge på skyerne...
De tilbringer en afslappet tid sammen i vandkanten mens de betragter skyernes formationer.
Finn skæver til kvinden. Aldrig før har han mødt et så fortryllende smukt væsen.
Alting har dog en ende og kvinden forsvinder igen lige så pludseligt som hun kom
Naja har fået fri fra skole og uden næring er hendes humør hurtigt falmet igen
Naja har taget en ny skolekammerat med hjem. Det spiller dog ingen rolle her.
På afstand bliver Naja iagttaget af to blå øjne....
Nu har sulten og dens skarpe næse lokket det lille væsen tættere på…
En hund siger Naja overrasket! Hvor kommer du dog fra!?
Naja tænker at hunden nok er sulten og giver den noget mad.
Hunden sluger hastigt maden med glubende appetit, hvorefter den forsvinder igen
Finn har byttet det nytteløse komfur til et skrivebord, en stol og en olietønde de kan bruge som grill.
Nu er det tid til Finn skal på arbejde….
…… mens Naja for første gang i lang tid kan sidde ved et bord og skrive
Efter arbejde ser Finn den også… hunden!
Som sædvanligt mødes Finn og Makoa på stranden og han opdager slet ikke at hunden følger efter ham.
Da hunden når ind til strandbredden får den øje på en flok måger….
Grrr…. Vap, vap, vap! …. Med en hidsig gøen jager den flokken på vingerne
Herefter forsvinder den med stor fart ind over øen.
Finn har også travlt….
Han er efterhånden blevet en bedre svømmer og han kan skyde en høj fart når han søger efter plastik i havet
Hunden farer afsted hele dagen…
….. i dens frydefulde jagt efter måger den kan jage på vingerne.
Endnu engang går solen smukt ned over Mua Pel'am
Simsister: efter jeg opdagede HVOR meget ravage en ældre CC kan lave, så vil jeg mene at det er det problem du har.
Simsister: efter jeg opdagede HVOR meget ravage en ældre CC kan lave, så vil jeg mene at det er det problem du har.
Efter solskin kommer regn og i Sulani er monsunen voldsom når den kommer
Nu er hunden kommet tilbage for at finde læ. Naja stirrer tankefuldt på regnen
Hun kan lige nå at starte på sin skoleopgave før hun skal afsted og imens vender tankerne tilbage til barndommen
Den var gammel og mager og den lå lige pludselig foran huset en mørk aften
Naja gik ud for at tale med den. Den havde sådan nogle sørgmodige venlige mørke øjne
Bagefter fulgte den efter hende...
….. og hun gav den noget mad før hun gik ind igen
Senere gik Finn ud med skraldet
Hunden var der stadig
Den var venlig og den tog taknemmeligt imod klap og kæl
Den havde set så længselsfuldt efter Finn da han gik ind igen.
Selvfølgelig var det endt med den blev inviteret indenfor. Farmor havde sagt at man skulle være god ved dyrene og tage venligt imod gæster.
Det var endt med at Finn og hunden Oliver blev uadskillelige venner
Regn eller ej. Nu er det tid til at Naja skal i skole
…. men han tager straks venligt imod hunden.
Det går helt som Naja har forudset....
Finn og hunden Kaya bliver hurtigt de bedste venner.
Jeps! Det skulle vise sig at være en rigtig god beslutning
Nu er hunden Kaya blevet adopteret ind i den lille familie
Det hjælper mærkbart på Finn og Najas humør
De har atter fundet en fælles glæde
Det er nok heller ikke uden betydning at Duane ofte er begyndt at komme forbi efter skole
Han og Naja kan bruge lang tid på at tale om universet og meningen med livet
Det lyder dybt, men derudover er de også bare to teenager i færd med at udforske venskabets muligheder og glæder.
Om eftermiddagen kommer Duane atter med hende hjem. Det ser ud til at venskabet er ved at blive meget tæt
Det kniber lidt mere med at nå skoleopgaverne
Det er lørdag og i dag har Naja valgt at lægge sig i selen…
Endelig blev robotten klar.
Nu vil Naja bruge resten af dagen på at male.
Finn har altid travlt med at samle skrald og udforske øerne
Han bruger også en del tid på at udforske de lokale planter og deres anvendelse
Nu går det hjemad i fuld fart
Finn har lavet sig en lille køkkenhave hjemme på terrassen, bag deres primitive bruser
Nu hvor jeg nævner bruseren....
……. så foretrækker de begge at bade under vandfaldet hvor vandet er friskt og klart, modsat det lunkne hengemte regnvand i bruseren på terrassen.
Finn bliver helt rolig indeni når han kæler med den lille hund
Nu Kaya, skal du og jeg ud og rense strandene for skrald og de frække måger!
Finn svømmer hastigt gennem vandet og Kaya prøver at følge ham med sin små ben
Der hviler altid en skygge over Finns sind, men lyset er ved at finde en sprække ind
Endelig er Kaya nået over vandet og hun har straks fokus på mågerne… du skal de jagtes
Finn er begyndt sin daglige jagt efter skrald og muslingeskaller lige der hvor han er
Han får mange positive bemærkninger fra miljøforkæmperne i området
Kaya elsker sin del af opgaven, med oprydningen af strandende
Finn er tidligt færdig med opgaverne og nu viser olietøndegrillen sin anvendelighed
Humøret er højt mens Naja og Finn taler om dagens oplevelser…
Kaya har stadig en lang møjsommelig hjemtur over vandet
Der er en revne i alting…… og efter regnen kommer lyset tilbage.
Side 3 af 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Lignende emner
» Monas Juleopgave
» Monas International construction agency
» Ø liv på Sulani
» Mit nye Sulani.
» Bodils Sulani
» Monas International construction agency
» Ø liv på Sulani
» Mit nye Sulani.