DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er I kommet jer over forumlukningen?

+5
simsister
BoergeOf61
MonaSolstraale
Anbodil
Erpe
9 deltagere

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Fre 2 Nov 2018 - 19:48

Jeg tænkte over, om jeg er den eneste, der ikke vender tilbage som kunde til EA på samme måde som før?

For mig er det dig ikke bare forumlukningen, der har bevirket, at jeg ikke mere vil bruge penge på spil fra EA, hvis det på nogen måde kan undgås. Men generelt den arrogante og hadefulde behandling, som EA Galway har givet os Sims spillere. Jeg bebrejder egentlig ikke moderatorerne og forumadministratorerne fra Galway dette. Men derimod EA’s managere, der kunne finde på at give administrationen og modereringen af Sims forummer til unge spilfanatikere, der hader Sims spil og derfor aldrig selv vil spille dem.

Dog tror jeg, at det faktisk i det mindste var hensigten, at SimGuruDrake (og nu SimGuruKate) skulle overvåge og vejlede de unge ansatte i EA Galway. Men noget må jo så være gået galt. For ganske vist lavede SimGuruDrake reglerne for det engelske forum. Men dette var Galway moderatorerne jo bare ligeglade med. For de lavede i stedet deres egne “regler”, der hovedsageligt gik ud på at få de ældre Sims spillere til at skrive mindre i forummet, så deres arbejde (som de må have hadet) blev lettere for dem selv. Drake rejste så i stedet for at forsøge at gøre noget ved problemet, og Kate holder sig jo bare væk fra forummet og koncentrerer sig i stedet om twitter.

Så EA Galway er efter min opfattelse blevet til en slags kræftsvulst, der ødelægger alt det gode arbejde, som både spiludviklerne og EA’s support for Sims spil udfører. Moderatorerne svarer normalt ikke på private beskeder og behandler alle de aktive skribenter i det engelske forum som om, at de var børn (hvilket jo må skyldes, at de synes, at det er barnagtigt at spille Sims spil). EA_Mage forstod heller ikke, hvordan lukningen af det danske forum kunne være noget stort problem. For Sims spillerne kunne jo da bare skifte til det engelske forum i stedet for eller koncentrere sig om at spille i stedet for at spilde tid på at skrive så meget i forummet.

For mig personligt har dette bevirket, at selvom jeg stadig spiller Sims Freeplay en smule, så vil jeg gøre meget for at undgå at give EA penge for noget som helst igen. Dette falder mig også forholdvis let, selvom jeg ikke ved, om jeg vil kunne overholde det, hvis EA igen udgiver et sidegame, der ligner Sims Medieval. Men hvad med jer andre? Køber I stadig bare alle nye Sims pakket lige så automatisk, som I gjorde tidligere, selvom EA_Mage på arrogant vis lukkede det danske Sims forum?
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Anbodil Fre 2 Nov 2018 - 20:11

Uha Erpe...du ramte et ømt punkt lidt, men ja for mit eget vedkommende, så ser jeg frem til den nye pakke som kommer. Ikke så meget for filmindholdet, skønt jeg har set en scene som grangiveligt minder om medieval.. Smile , men mere fordi der er nogle nye vigtige byggeredskaber tilknyttet. Det blir rart at alting ikke behøver at være så flat igen og at jeg igen kan bygge kældre som stikker lidt over jordoverfalden..forhåbentlig.

Men jeg har også den holdning til noget, når det blir træls, at det måske er for at gi en mulighed for at gøre noget andet og /eller lære noget nyt.
Og se bare VI KUNNE SELV!! Og denne gang skal vi ikke frygte for at blive lukket af nogle fra EA eller noget i den dur, og de kan på ingen måde blande sig!

Så jeg synes da at vi er kommet videre. Heldigvis. Det ville da være skade, hvis man blev ved med at hænge sig i det kedelige....ikke!!! glad smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 2 Nov 2018 - 20:25

Hej Erpe. Hyggeligt at høre fra dig igen.
Jeg spiller stadig Sims4, uafhængit af den dårlige behandling vi har fået på SimsForum.
Det kan helt sikkert bedre betale sig få EA at fokusere på unge youtubere, end på forummerne. Jeg kan godt få lidt kvalme af alt den populisme.
Jeg syntes du har helt ret i din analyse af Moderatorerne. De lukker konsekvent munden på en hver, der ikke lige følger “deres” regler. Jeg har især bemærket dem der formaster sig til at nævne et problem i deres spil. Tråden bliver lukket og de bliver henvist til Answers HQ.
(Og der får man ikke meget hjælp)
Er du stadig banned på SimsForum?

Bortset fra det, kan jeg stadig godt lide selve spillet, så jeg køber nok også næste udvidelse.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af BoergeOf61 Fre 2 Nov 2018 - 20:38

Ja, jeg er kommet mig over forumlukning. Jeg har rigeligt at gøre med fora på Facebook.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1087
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Fre 2 Nov 2018 - 20:40

Jeg er jo heller ikke fanatiker og vil da heller ikke undlade at købe noget, hvis jeg virkelig brænder for det. Desuden har de fleste af jer jo kun oplevet problemet med EA Galway i det danske forum. Men EA_Lanna udelukkede mig faktisk fra det engelske forum i hele 3 måneder bare for som en sidebemærkning at nævne, at Sims spil spilles mest af piger/kvinder og har en anden målgruppe end andre spil. Grunden til, at hun blev så arrig over dette, er helt sikkert dels, at hun selv hader Sims spil. Og dels, at hun jo nok er for ung til ligesom mig at kunne huske alle anmeldelserne på Gamespot.com for 10-18 år siden, hvor Sims spillene altid blev nævnt og beskrevet for følgende:
1. Sims var (efter anmeldelsernes opfattelse) et “virtuelt dukkehus”.
2. Dette dukkehusspil blev spillet mest af piger.
3. Selvom Sims spillene jo var store og med usædvanligt mange udvidelser, så var deres målgruppe “casual gamers”. Altså gamere, der udover Sims spil kun spillede diverse nemme småspil. (Alle andre spil blev derimod dengang beskrevet som rettet mod “hardcore gamers”, der jo gerne ville have sværere spil med væsentlig større udfordringer.

Så, at jeg ikke engang måtte komme med en lillebitte bemærkning om dette i en tråd om, hvorvidt Sims spil var for nemme eller ej, uden, at EA_Lanna gik amok i arrigskab og smed mig ud af forummet i hele 3 måneder, glemmer jeg hende ikke for. (Og heller ikke EA_Cian, selvom han dog tidligere “kun” smed mig ud af forummet i en uge, fordi han mente, at en lille bemærkning i en privat besked til ham var en smule “politisk” og dermed i modstrid med forumreglerne. Men forbudet mod “politiske” bemærkninger er der jo ikke, for at beskytte sarte moderatorer, men derimod for at undgå, at de fører til for store politiske diskussioner i selve forummet.)

Jeg kan godt forstå EA’s fejltagelse. For spiludviklerne kan jo flyttes rundt blandt alle EA’s spil (muligvis dog med undtagelse af spildesignerne, der jo er nødt til at forstå hovedideen i hvert af de spil, som de designer). Men for en grafiker er det jo ligegyldigt, om den figur, der skal laves, er til et krigsspil, et sportsspil eller et Sims spil, og for andre er det jo også ligegyldigt, om animationerne er til et krigsspil eller et Sims spil. For de spiller jo ikke spillene, men laver kun figurerne, animationerne eller grafikken ud fra de instruktioner, som de har fået. Men jeg ved jo selv, hvor ekstremt meget jeg ville hade at skulle læse mig igennem et stort forum, hvor jeg hverken forstod indholdet eller overhovedet interesserede mig for det. Så hvis jeg havde fået et job som moderator, så ville jeg jo nok have hadet (især de mest aktive) skribenter cirka lige så meget, som Sims-haderne i EA Galway hader det Sims forum, som de har fået til opgave at “moderere”.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Fre 2 Nov 2018 - 21:09

Monasolstråle
Ja, jeg er stadig banned indtil engang senere i denne måned. Men jeg planlægger kun lige at vende tilbage med en gang ris i en privat besked til både alle moderatorerne og nogle af SimGuruerne, hvor jeg så vil skrive lidt om, hvorfor jeg mener, at EA Galway koster EA kunder. Jeg har heller ikke læst i det engelske forum, siden jeg blev udelukket. Så hvis der er sket noget nyt, kan jeg ikke kommentere på det.

Jeg er enig i, at Sims spillene især er rettet mod unge piger, der hellere vil læse med på twitter eller spille forumspil end diskutere deres eget spil i et forum. Men jeg har jo også fundet ud af, at forumdeltagerne her jo åbenbart er omtrent dobbelt så gamle, som jeg troede tidligere. Det samme er jo nok også tilfældet med de aktive skribenter i det engelske forum. For de yngste Sims spillere har jo åbenbart bare slet ikke denne trang til at diskutere deres eget spil i et forum. Derfor så vi jo så også, at flere unge spillere pludselig oprettede en konto i EA’s danske forum kun et par uger før, at forummet blev lukket. Årsagen var den sædvanlige med, at de bare ville have hjælp til et teknisk problem. Men når de ikke kunne finde på andet end at skrive noget i retning af “Mit Sims spil virker ikke mere.”, “Min nye pakke vil ikke downloade” eller lignende, så må de jo dels være meget unge og dels have endnu mere svært ved at spørge om hjælp i det engelske forum. (Desuden tvivler jeg stærkt på, st de overhovedet kan finde dksimlinger.)

Men pointen er jo stadig, at EA Galway er det stik modsatte af EA’s support (der jo også nu kun findes på engelsk). Jeg kontaktede EA’s support, første gang, at jeg var blevet banned, fordi jeg ikke vidste for hvor længe. Deres service var helt ekstrem i den chat, som jeg fik med dem! Først undersøgte de det, som jeg spurgte dem om. Dernæst fortalte de, at det drejede sig om en uge og beklagede, at de ikke kunne gøre mere. Så takkede de mig for min ro og tålmodighed. (Men det var jo ikke deres fejl!) Så troede jeg jo, at de bare ville afslutte chatten, og ventede derfor på dette. Men så kom derved besked om, at det var mig selv, der skulle afslutte chatten, hvilket jeg jo så gjorde. Dernæst fik jeg en e-mail fra dem, hvor de gerne ville vide, hvor tilfreds jeg havde været med dem. Wauv!
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Fre 2 Nov 2018 - 21:54

Det er min oplevelse at mange af de yngre simsspillere elsker at diskutere deres spil og at de har et stort og aktivt netværk på facebook. Jeg har meldt mig ind i en af grupperne, men bryder mig ikke om facebook formen.
Du er ikke gået glip af noget på det engelske SimsForum. Jeg har været indenom nogle gange og syntes det er deprimerende at opleve, hvordan den ene efter den anden tråd bliver lukket.
Det er godt at høre, at du har fået en god behandling af EA supporten.


Sidst rettet af MonaSolstraale Lør 3 Nov 2018 - 0:12, rettet 1 gang

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Fre 2 Nov 2018 - 22:11

Desværre er EA’s danske support for Sims spil jo blevet lukket for cirka et år siden. Men den engelske support kan man som nævnt fint henvende sig til!

Som jeg ser det, så tror jeg, at EA har givet de ansatte i support en grundig uddannelse både i kundebehandling og i kendskab til de Sims spil, som de skal kunne hjælpe folk med. De er derfor flinkere end selv SimGuruerne, der jo kun er uddannet til at lave hver deres lille del af spillet. Men som vel alligevel godt kan lide at høre om, at nogen kan lide de spil, som de jo har arbejdet på.

Problemet med EA Galway er derimod, at nogle af EA’s ledere ikke har ment, at de behøvede at vide det mindste om Sims spil bare for at moderere og administrere forummerne. Det gør de så tilsyneladende heller ikke. For hvis man læser deres beskrivelser af sig selv og de spil, som de selv spiller, så nævner de aldrig Sims spil overhovedet. Den eneste undtagelse, som jeg fandt, er faktisk EA_Mage, der først nævner en række andre PC spil. Men da hun derefter nævnte de mobilspil, som hun også engang imellem spiller, så nævnte hun også lige Sims Freeplay i en bisætning. Men altså næppe som et spil, som selv hun har spillet ret meget.

Det andet problem med EA Galway er selvfølgelig, at alt jo tyder på, at EA’s ledere heller ikke har ment, at de behøvede bare det mindste kursus i, hvordan man behandler kunder. For de skulle jo “bare” administrere forummet og tage sig af ballademagere i både Sims forummer og forummer for alle andre spil. EA’s ledere har så bare ikke opdaget, at de faktisk blæser på forumreglerne og stortset kun er interessede i at få folk til at skrive noget mindre i forummet, så det bliver mere overkommeligt for dem at moderere det. Så de giver advarsler, fængsler og banner folk på livet løs og lukker et hav af tråde uden nogen egentlig grund bare for at gøre livet lidt lettere for sig selv.

Edit: Jeg bør nok lige tilføje, at der er ingen tvivl om, at administratorerne og moderatorerne fra EA Galway interesserer sig meget for spil (bare ikke Sims spil). For flere af dem er flyttet til Galway langvejs fra udelukkende for at komme til at arbejde for EA. EA_Leloo er tysker og derfor også moderator i det tyske Sims forum. Men hun er tilsyneladende også en meget mere venlig moderator end nok især EA_Lanna og EA_Cian. EA_Lanna flyttede til Galway (i Irland) fra England, og EA_Mage flyttede vist til Galway helt ovre fra et sted i Østeuropa bare for at komme til at arbejde for EA. Så det må jo have været noget af en nedtur for dem alle så at blive sat til at administrere og moderere et forum for et Sims spil, som de jo tilsyneladende hader som pesten.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Lør 3 Nov 2018 - 0:06

Jeg er "kommet mig" på den måde, at jeg stort set aldrig besøger det engelske forum mere, fordi jeg føler mig uønsket som dansker. Men jeg er altså ikke "kureret" for min lyst til at spille The Sims 4 og er mega glad for forummet her.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2541
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 2:33

Simsister, det har næppe noget at gøre med, om vi er danskere eller ej. For jeg har også set f. eks en særdeles fornuftig hollandsk mor med teenage børn blive jailet og bannet. Moderatorerne tillader normalt kommentarer, hvor man kun erklærer sig enig med andre eller lige fortæller om en sjov oplevelse fra ens spil. Men de hader folk, der opretter nye tråde eller starter nye diskussioner, fordi det jo giver dem ekstraarbejde.

Jeg har tænkt en del over, hvorfor de dog ikke finder på noget andet at lave, når de hader os Sims spillere så meget? Men mit gæt er, at de rejste til Galway for at blive ansat hos EA, fordi de måske havde en drøm om at blive professionelle esportudøvere eller noget i den retning. Altså måske om at gøre deres hobby med spil til deres levebrød også på den måde. Det kan de jo bare ikke med Sims 3 eller Sims 4. Så de vil vel have mindre flow i forummet for selv at få mere tid til at træne helt andre spil.

Sims 4 stoppede jeg som nævnt hurtigt med at spille, fordi jeg ikke fandt, at det var nogen forbedring i forhold til Sims 2 og Sims 3. Det samme gjorde mange andre jo også (f. eks. MeresimP og Davir/Bruut). Men måske startede du først med Sims 3?
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af simsister Lør 3 Nov 2018 - 2:56

Jeg synes godt nok, at jeg rigtig mange gange har fortalt, at jeg har spillet Sims, siden Sims 1. synes der er meget store forbedringer. F.eks. koksede Sims 3 jo flere gange for mig, til jeg nåede til Paradisøen og blev totalt skuffet. Den fungerede overhovedet ikke. Skal man have noget ud af sit spil, skal det i det mindste fungere. Jeg kunne bestemt ikke forestille mig at gå tilbage heller, for jeg kan ikke undvære multitaskingen og de åbne restauranter o.s.v.

Og nej, det har ikke noget at gøre med OM man er dansker, det har noget at gøre med mine følelser.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2541
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 8:19

Jeg er godt klar over, at du fik problemer med Sims 3. Det gjorde jeg ikke selv, fordi jeg kun købte nogle få stykker af de allerførste udvidelsespakker (og aldrig stuffpacks). For mig var Sims 3 kun interessant pga de åbne verdener, som vi jo ikke havde i Sims 2. Men prisen var for høj, fordi vi jo kun kunne spille en enkelt familie, mens spillet så ødelagde alle de andre familier ved at lade dem flytte tilfældigt rundt eller endog lige tilfældigt forsvinde helt fra den verden, som vi spillede i. Dette kunne så dog repareres en smule med mods. Men man kunne jo ikke rigtigt skabe nabolagshistorier, ligesom vi jo kunne i Sims 2.

Men tak for svaret! Det viser jo bare, hvor forskellige vi er. Sims 2 kunne jeg heller ikke finde på at gå tilbage til. Men dette skyldes bare, at jeg kender Sims 2 (og de første 5 udvidelsespakker) alt for godt. Derfor stoppede jeg med at spille Sims 2 efter at have spillet det dagligt i 3 år (2004-2006). Årsagen var dels, at jeg ikke syntes, at udvidelsespakkerne gav mig nok, og dels at EA på dette tidspunkt indførte securom som spillets kopibeskyttelse.

Sims 1 prøvede jeg efter Sims 2, men brød mig ikke om det, fordi det jo bare var et stort knokleri med at opfylde simmernes behov og desuden havde dårlig og primitiv grafik.

Jeg forsøger jo bare at forstå årsagen til, at vi har valgt så forskelligt. Men du er åbenbart meget mere kreativ, end jeg er. Desuden virkede multitaskingen i Sims 4 dårligt for mig, og det gør den faktisk også i Sims Freeplay, selvom det er anderledes. For når man går ind i et hus med flere beboere og lige spekulerer lidt over, hvad man skal sætte den aktive simmer til, så mister de øvrige simmere i huset tålmodigheden og begynder at vandre flere etager op eller ned for lige at finde et sted at sidde ned, mens de venter på at få at vide, hvad man nu ønsker, at de skal gøre. Oftest vil man så bare have dem til at vandre tilbage igen og så fortsætte med det, som de tidligere var igang med. Men i det mindste er Sims Freeplay dog beregnet til, at man spiller hele 34 simmere fordelt i måske 20 huse og ikke kun en enkelt familie som i Sims 3.

At både mine egne og andre simmere bare autonomt finder på nye ting at gøre er ikke positivt for mig. For det ødelægger jo bare mine planer og reducerer spillet til en mellemting mellem en dårlig animeret film og et rigtigt spil. Jeg begynder derfor at kede mig, ligesom jeg næsten altid gør, når jeg ser film på mit smartTV. Desuden fandt jeg det irriterende i Sims 4, at alting bare tog utroligt lang tid. Simmerne kunne jo bruge mange timer på bare at spise sig mætte i et simpelt måltid, fordi de spildte tiden med alt muligt andet, som jeg jo slet ikke havde bedt dem om at gøre.

Så forskellen mellem os er jo nok, at du er langt mere kreativ, end jeg er. Samt at jeg er lidt af en kontrolfreak, der helst skal kunne kontrollere mine simmeres adfærd fuldstændigt, så de ikke spilder deres tid med ting, der overhovedet ikke interessere mig. Desuden er det nødvendigt for mig ofte at kunne skifte mellem mine familier, så spillet ikke bliver for ensformigt, og spillet må jo ikke ødelægge nogen af mine familier bare, fordi jeg lige midlertidigt spiller en anden familie. Dette kan jeg stadig kun få opfyldt i Sims Freeplay.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Lør 3 Nov 2018 - 8:58

Det er sjovt, for når du beskriver dine oplevelser med Sims4 Erpe, kan jeg fuldstændig genkende det. Jeg syntes det virkelig var en stor nedtur i starten.

Nu har jeg opdaget det er et sjovt værktøj, til at skabe historier. Især når der sker noget uforudset.
Men uden netværket her, bliver det hurtigt kedeligt.

Jeg morer mig over at læse om dine egenrådige sims FreePlay figurer Laughing Jeg kan se det for mig. Som en kasse hvor man prøver at samle et kuld livsglade hundehvalpe Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Gæst Lør 3 Nov 2018 - 9:50

Jeg kan jo ikke sige jeg er kommet mig over forum lukningen - for jeg har aldrig været "derinde" af den simple grund at jeg aldrig fik lov at lave en bruger. Jeg har prøvet xx antal gange - men næh nej - de ville ikke lukke mig ind.
Jeg har haft mit eget forum i flere år - det ligger stadig under min side, men er lukket ned pt. da der ingen aktivitet er. Generelt er tiden med forums ved at løbe ud - da folk bruger andre måder - Facebook f.eks. (det gør jeg også selv)

Jeg spiller stadig mest Sims 3 - og det skyldes at jeg altid har været vild med det åbne nabolag. Jeg har bygget flere nabolag selv som jeg spiller i - da EA's i nogle tilfælde ofte har fejl. Sommetider når minderne kommer over mig spiller jeg også Sims 2 - som ligger på en anden computer jeg har.
Sims 4 - tjaa - jeg er ikke vild med det spil - men har dog købt flere pakker i håb om at lysten ville indfinde sig - det har den bare ikke gjort som håbet. Bygge gider jeg ikke rigtig med Sims 4 - men spildelen har mest trukket rundt med mig.
Jeg skal ikke have den næste pakke - jeg vil afvente og se hvad der generelt kommer til at ske med Sims 4. Jeg er sur over at EA har så meget magt over spillet - det gør ligesom at det sjove går af og nok også er grunden til at min interesse for Sims 4 er dalene.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 10:01

Vi er jo alle forskellige, Mona. Selvom Gamespot altid beskrev Sims spillene som virtuelle dukkehuse, så har de aldrig været dette for mig. Men alligevel forstår jeg ganske udmærket Gamespot’s beskrivelse. For også i Sims Freeplay bliver man jo tilbudt oceaner af tøj, makeup, møbler mm, som man enten kan købe for rigtige penge eller vinde som præmier i en masse konkurrencer. Selv helt nye fuldt møblerede huse bliver man nærmest dagligt tilbudt at købe i ingame reklamerne. Men det har bare aldrig været noget, der har interesseret mig overhovedet. Spillene har i stedet altid for mig bare været livssimulationer, hvor jeg har kunnet lave eksperimenter, som jeg ikke har kunnet med mit rigtige liv. I Sims Freeplay koncentrerer jeg mig om konkurrencerne og udfordringerne og det på trods af, at alt det tøj og alle de nye møbler, som man får som præmier jo ikke interesserer mig og normalt aldrig er noget, som jeg bruger alligevel.

At skulle købe flere pakker til Sims 4 bare for at se, om simmerne så vil finde på nye ting at gøre bare for at irritere mig, er ikke noget som jeg kunne finde på. Måske kunne der selvfølgelig også ske en enkelt lille ting, der kunne more mig i nogle sekunder. Men næppe overhovedet noget, der kunne få mig til at genoptage spillet for mere end en dag eller to.

Så jeg forstår udmærket, at EA_Mage også nævnede Sims Freeplay som det eneste Sims spil mellem de mange andre spil, som hun spiller. For spillet har jo nogle konkurrencer og udfordringer ligesom de fleste andre spil. Alligevel tror jeg ikke på, at hun har spillet det ret meget, og jeg må da også indrømme, at jeg nu selv kun har det på en tredieplads mellem de iPad spil, som jeg stadig spiller. Jeg kan bare stadig godt lide Sims Freeplay som livssimulation.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 10:19

Sims4ever
Jeg er ikke enig i, at tiden er løbet fra forummerne. For at dette ikke er tilfældet, kan jeg se fra de øvrige spil, som jeg spiller. Næsten alle online spil forsøger dog på at få vores tilladelser til at forbinde vores spil med facebook. Men især amerikanerne hader dette og bruger faktisk kun sjældent facebook. De foretrækker twitter, fordi de så kan være mere private. Men twitter forbinder man normalt ikke til sine spil. Så forummer bruges stadig som det primære sted til både at diskutere spillene og til at finde klaner, hvor man sammen kan lægge strategier i de spil, der ikke selv har et indbygget forum i selve spillet.

Men jeg er helt enig i, at Sims forummerne nu benyttes meget mindre end tidligere. Dette skyldes bare efter min opfattelse ikke, at mange er skiftet til facebook eller twitter, men derimod, at flertallet af dem, der tidligere brugte Sims forummerne, enten aldrig skiftede til Sims 4 eller endog slet ikke spiller Sims spil mere. De helt unge 11-14 årige nye Sims spillere har aldrig rigtigt diskuteret deres spil i forummerne, selvom vi jo havde flere hundrede fra denne gruppe i det gamle Sims 2 forum. De var bare hovedsageligt i offtopic området, hvor de diskuterede kærester, skole og spillede forumspil. Kun når de havde problemer i deres Sims 2 spil, spurgte de om hjælp i forummets mere Sims-relaterede områder, hvilket jo typisk næsten kun skete, når de lige havde fået en ny udvidelsespakke. (I Sims 3 forummet fik de ikke lov til at komme ind medmindre, at de løj om deres alder. Så der havde vi dem jo ikke mere.)

Så Sims forummernes stadig mindre flow skyldes for mig at se bare, at der nu er langt færre voksne, der også spiller Sims spil. De 11-14 årige prøver stadig spillene og pakkerne af nysgerrighed i et par år. Så salgstallene er stadig fine. Men forummerne uddør pga manglen på voksne Sims spillere. Denne mangel er især opstået, fordi Sims 4 jo var så skuffende fra start for næsten alle voksne Sims spillere, at enormt mange enten stoppede med Sims spil eller bare blev ved med at spille Sims 3 i stedet for.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Gæst Lør 3 Nov 2018 - 11:45

Erpe skrev:Sims4ever
Jeg er ikke enig i, at tiden er løbet fra forummerne. For at dette ikke er tilfældet, kan jeg se fra de øvrige spil, som jeg spiller. Næsten alle online spil forsøger dog på at få vores tilladelser til at forbinde vores spil med facebook. Men især amerikanerne hader dette og bruger faktisk kun sjældent facebook. De foretrækker twitter, fordi de så kan være mere private. Men twitter forbinder man normalt ikke til sine spil. Så forummer bruges stadig som det primære sted til både at diskutere spillene og til at finde klaner, hvor man sammen kan lægge strategier i de spil, der ikke selv har et indbygget forum i selve spillet.

Men jeg er helt enig i, at Sims forummerne nu benyttes meget mindre end tidligere. Dette skyldes bare efter min opfattelse ikke, at mange er skiftet til facebook eller twitter, men derimod, at flertallet af dem, der tidligere brugte Sims forummerne, enten aldrig skiftede til Sims 4 eller endog slet ikke spiller Sims spil mere. De helt unge 11-14 årige nye Sims spillere har aldrig rigtigt diskuteret deres spil i forummerne, selvom vi jo havde flere hundrede fra denne gruppe i det gamle Sims 2 forum. De var bare hovedsageligt i offtopic området, hvor de diskuterede kærester, skole og spillede forumspil. Kun når de havde problemer i deres Sims 2 spil, spurgte de om hjælp i forummets mere Sims-relaterede områder, hvilket jo typisk næsten kun skete, når de lige havde fået en ny udvidelsespakke. (I Sims 3 forummet fik de ikke lov til at komme ind medmindre, at de løj om deres alder. Så der havde vi dem jo ikke mere.)

Så Sims forummernes stadig mindre flow skyldes for mig at se bare, at der nu er langt færre voksne, der også spiller Sims spil. De 11-14 årige prøver stadig spillene og pakkerne af nysgerrighed i et par år. Så salgstallene er stadig fine. Men forummerne uddør pga manglen på voksne Sims spillere. Denne mangel er især opstået, fordi Sims 4 jo var så skuffende fra start for næsten alle voksne Sims spillere, at enormt mange enten stoppede med Sims spil eller bare blev ved med at spille Sims 3 i stedet for.

Jeg ved godt at de fleste der spiller Sims i dag er voksne/ældre. Jeg har selv haft min gang på div. forums gennem tiden og kan godt se at de unge vælger spillene fra. 11-14 årige gider ikke diskutere bygge ting - hvilket man jo godt forstår. Grundlæggende er der jo ikke noget nyt i Sims uanset om det er 1-2-3 eller 4. Sims 3 kom med noget nyt - nemlig de åbne nabolag - men ellers er "historien" stort set den samme. Jeg kan også se hvad der mest søges på via min side - det er sims 2 og 3.
De unge vil jo have action på deres spil - det ser jeg også hos mine sønner. Det handler også om at EA mister terræn da der hele tiden kommer nye og bedre spil fra andre spiludbydere og det giver hård konkurrence. EA er trængt op i en krog på spil området - det er bare faktum. At de har lukket det danske forum - eller generelt i norden skyldes jo nok at det koster at have forums kørende samt ikke mindst overvåget og så prøver man at samle det i en anden "kasse" hvilket jo er forståeligt. Det er dyrt at holde forums i gang - det ved jeg af egen erfaring.Min sønner chatter f.eks. via andre platforme - herunder twitter, Steam, facebook, mv - det er her de unge samles.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 12:28

Jeg ved godt at de fleste der spiller Sims i dag er voksne/ældre. Jeg har selv haft min gang på div. forums gennem tiden og kan godt se at de unge vælger spillene fra. 11-14 årige gider ikke diskutere bygge ting - hvilket man jo godt forstår. Grundlæggende er der jo ikke noget nyt i Sims uanset om det er 1-2-3 eller 4. Sims 3 kom med noget nyt - nemlig de åbne nabolag - men ellers er "historien" stort set den samme. Jeg kan også se hvad der mest søges på via min side - det er sims 2 og 3.
De unge vil jo have action på deres spil - det ser jeg også hos mine sønner. Det handler også om at EA mister terræn da der hele tiden kommer nye og bedre spil fra andre spiludbydere og det giver hård konkurrence. EA er trængt op i en krog på spil området - det er bare faktum. At de har lukket det danske forum - eller generelt i norden skyldes jo nok at det koster at have forums kørende samt ikke mindst overvåget og så prøver man at samle det i en anden "kasse" hvilket jo er forståeligt. Det er dyrt at holde forums i gang - det ved jeg af egen erfaring.Min sønner chatter f.eks. via andre platforme - herunder twitter, Steam, facebook, mv - det er her de unge samles.
Her er vi meget lidt enige. For EA tjener faktisk penge som aldrig før ifølge https://www.ea.com/news/electronic-arts-reports-q4-fy18-financial-results hvor der jo også om Sims spillene står:
”The Sims™️ community had more than 80 million Sims players across PC and mobile in fiscal 2018.”
Drenge har aldrig været ret interesserede i Sims spil, hvilket jo også er logisk nok, når Sims spil også betragtes som virtuelle dukkehuse, hvor man skal købe tøj, makeup og nye møbler til sine “dukker”. Men de fleste piger har en periode (og oftest omkring 11-14 års alderen), hvor de elsker at udforske Sims spillene. I den alder er de bare stadig oftest for generte til at diskutere flirt, kys og juuhuu i et offentligt forum. Derfor bruger de ikke forummerne, men læser i stedet bare nysgerrigt med på twitter og facebook. Samt sandsynligvis også i forummerne, hvilket vi jo bare ikke kan se, når de kun læser (og sikkert oftest endog uden overhovedet at oprette en konto, før de evt bliver nødt til at bede om teknisk hjælp til at få deres spil til at virke igen).

Så lukningen af det danske forum handlede ikke om, at der var blevet færre unge brugere. EA tager bare ikke hensyn til unge, der kun læser, men aldrig skriver noget. Og de voksne Sims spillere bliver der bare færre og færre af, fordi flere og flere af dem er stoppet i skuffelse over Sims 4, mens der tilsyneladende jo bare ikke er kommet en eneste ny voksen Sims spiller til at erstatte dem. Spørger vi i det danske eller engelske forum, så har alle de voksne Sims spillere der jo spillet Sims lige siden Sims 1 eller Sims 2. Vi er bare kun en meget lille brøkdel tilbage af dem, der også var aktive helt tilbage i Sims 2 forummerne.

Men intet af dette er nyt for EA. For allerede da Sims 4 grundspillet udkom i 2014, var det jo tydeligt, at det var rettet næsten udelukkende mod nye meget unge Sims spillere og overhovedet ikke mod os veteraner, der jo meget hellere ville have haft en reel forbedring af Sims 3 end dette meget forenklede Sims 4 spil, der endog i et par år manglede tumlingerne og jo desuden stadig har forenklede babyer og teenagere, hvor de for at spare tid og penge gav dem samme højde som de voksne. Så EA vidste allerede dengang, at det er de helt unge nye Sims spillere, der udgør den helt store majoritet af Sims spillere, hvorfor det ikke kan/kunne betale sig for EA at målrette Sims 4 mere mod voksne Sims veteraner, end tilfældet jo var.

At EA udmærket godt ved, at mange af de helt unge kun læser i forummet, kan vi jo også se alene af den kendsgerning, at EA stadig holder det danske forum åbent for dem, der kun vil læse. For det er jo næppe af hensyn til os få voksne i dette nye forum, at EA gør dette. Problemet for EA er så bare, at jeg stærkt tvivler på, at de 11-14 årige stadig vil gide at læse det danske Sims forum om et år, når der jo intet vil komme til st stå om de nye pakker, der er udkommet i mellemtiden.


Sidst rettet af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 12:43, rettet 1 gang
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af MonaSolstraale Lør 3 Nov 2018 - 12:31

For en stor virksomhed som EA, kan det ikke koste alverdens at holde et Forum åbent.
Når de kan invitere de populære Youtubere fra hele verden til Game event i London, med fri rejse, kost og logi, så er det et spørgsmål om prioritering. Men de får selvfølgelig uden tvivl en masse reklame retur og det sælger spil.

Det er måske ikke helt tilfældig, at det næste spil hedder Let's Get Famous, for vi lever i en tid hvor "alle" vil være mediestjerner Regnbue


_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af lene klausman Lør 3 Nov 2018 - 12:55

jeg har ikke savnet det forum. Jeg synes det er så godt med denne side.. og jeg vil stadigvæk købe pakkerne. uanset hvor dan de har behandlet os .. EA . Jeg har heldigvis ikke haft så meget brug for dem.. Smile
lene klausman
lene klausman
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 196
Join date : 23/08/18
Geografisk sted : Svendborg

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af VinceDjansen Lør 3 Nov 2018 - 13:19

Kort fortalt: Det gamle EA forum benyttes til at søge og afklare spørgsmål til spillet.
Derudover er det rigtig fint med dette Simlingerforum, som opfylder mit behov.
Jeg kommer IKKE på Facebook eller Twitter.
Da jeg kun benytter Sims spillet som en afkobling fra familie- og arbejdslivet, kan jeg godt savne nogle ting i spillet, eller have kommentarer til det.
Men ellers oplever jeg Sims 4 som ganske underholdene og tilstrækkeligt - og på sin vis også bedre end de gamle spil, selvom der ER mangler.
Jeg overvejer mine køb, og hopper ikke på hvad som helst, som EA udbyder til spillet.
Den kommende pakke er dog forudbestilt.

Godt at høre fra dig igen, Erpe
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2889
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 13:50

Mona
Lukningen af forummet havde næppe noget at gøre med prisen for at holde det åbent. For det ville jo ikke have kostet EA en klink mere stadig også at have givet os lov til at skrive i forummet.

Så problemet har formentlig været, at EA (eller måske kun EA_Mage/EA Galway) følte sig utrygge ved at lade os fortsætte med at skrive i forummet uden moderering, når EA vidste, at masser af helt unge (og især 11-14 årige) læser med i forummet.

Da SimGuruTomas stoppede som moderator og administrator, fik vi jo ingen meddelelse om dette. Ideen var formentlig, at hvis vi troede, at der stadig var en moderator, så ville vi jo nok holde os i skindet og undlade at skrive noget, der kunne støde selv 11-14 årige. Nu var der så bare gået så lang tid, at EA vel godt vidste, at vi havde opdaget, at forummet var umodereret. Desuden lukkede EA jo på samme måde de tre øvrige skandinaviske forummer samt endnu et forum, fordi de jo var blevet endnu mere døde end det danske forum. Så EA valgte jo bare at tage os med i denne store pakke af forumlukninger.

Vincedjansen
Jeg kommer næppe med i forummet igen for alvor. For jeg spiller jo hverken Sims 3 eller Sims 4, og Sims Freeplay er jeg vist ene om at spille. Men jeg vil da stadig holde øje med jer af nysgerrighed for at se, hvor længe I kan holde dampen oppe
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Gæst Lør 3 Nov 2018 - 14:14

Erpe skrev:
Jeg ved godt at de fleste der spiller Sims i dag er voksne/ældre. Jeg har selv haft min gang på div. forums gennem tiden og kan godt se at de unge vælger spillene fra. 11-14 årige gider ikke diskutere bygge ting - hvilket man jo godt forstår. Grundlæggende er der jo ikke noget nyt i Sims uanset om det er 1-2-3 eller 4. Sims 3 kom med noget nyt - nemlig de åbne nabolag - men ellers er "historien" stort set den samme. Jeg kan også se hvad der mest søges på via min side - det er sims 2 og 3.
De unge vil jo have action på deres spil - det ser jeg også hos mine sønner. Det handler også om at EA mister terræn da der hele tiden kommer nye og bedre spil fra andre spiludbydere og det giver hård konkurrence. EA er trængt op i en krog på spil området - det er bare faktum. At de har lukket det danske forum - eller generelt i norden skyldes jo nok at det koster at have forums kørende samt ikke mindst overvåget og så prøver man at samle det i en anden "kasse" hvilket jo er forståeligt. Det er dyrt at holde forums i gang - det ved jeg af egen erfaring.Min sønner chatter f.eks. via andre platforme - herunder twitter, Steam, facebook, mv - det er her de unge samles.
Her er vi meget lidt enige. For EA tjener faktisk penge som aldrig før ifølge https://www.ea.com/news/electronic-arts-reports-q4-fy18-financial-results hvor der jo også om Sims spillene står:
”The Sims™️ community had more than 80 million Sims players across PC and mobile in fiscal 2018.”
Drenge har aldrig været ret interesserede i Sims spil, hvilket jo også er logisk nok, når Sims spil også betragtes som virtuelle dukkehuse, hvor man skal købe tøj, makeup og nye møbler til sine “dukker”. Men de fleste piger har en periode (og oftest omkring 11-14 års alderen), hvor de elsker at udforske Sims spillene. I den alder er de bare stadig oftest for generte til at diskutere flirt, kys og juuhuu i et offentligt forum. Derfor bruger de ikke forummerne, men læser i stedet bare nysgerrigt med på twitter og facebook. Samt sandsynligvis også i forummerne, hvilket vi jo bare ikke kan se, når de kun læser (og sikkert oftest endog uden overhovedet at oprette en konto, før de evt bliver nødt til at bede om teknisk hjælp til at få deres spil til at virke igen).

Så lukningen af det danske forum handlede ikke om, at der var blevet færre unge brugere. EA tager bare ikke hensyn til unge, der kun læser, men aldrig skriver noget. Og de voksne Sims spillere bliver der bare færre og færre af, fordi flere og flere af dem er stoppet i skuffelse over Sims 4, mens der tilsyneladende jo bare ikke er kommet en eneste ny voksen Sims spiller til at erstatte dem. Spørger vi i det danske eller engelske forum, så har alle de voksne Sims spillere der jo spillet Sims lige siden Sims 1 eller Sims 2. Vi er bare kun en meget lille brøkdel tilbage af dem, der også var aktive helt tilbage i Sims 2 forummerne.

Men intet af dette er nyt for EA. For allerede da Sims 4 grundspillet udkom i 2014, var det jo tydeligt, at det var rettet næsten udelukkende mod nye meget unge Sims spillere og overhovedet ikke mod os veteraner, der jo meget hellere ville have haft en reel forbedring af Sims 3 end dette meget forenklede Sims 4 spil, der endog i et par år manglede tumlingerne og jo desuden stadig har forenklede babyer og teenagere, hvor de for at spare tid og penge gav dem samme højde som de voksne. Så EA vidste allerede dengang, at det er de helt unge nye Sims spillere, der udgør den helt store majoritet af Sims spillere, hvorfor det ikke kan/kunne betale sig for EA at målrette Sims 4 mere mod voksne Sims veteraner, end tilfældet jo var.

At EA udmærket godt ved, at mange af de helt unge kun læser i forummet, kan vi jo også se alene af den kendsgerning, at EA stadig holder det danske forum åbent for dem, der kun vil læse. For det er jo næppe af hensyn til os få voksne i dette nye forum, at EA gør dette. Problemet for EA er så bare, at jeg stærkt tvivler på, at de 11-14 årige stadig vil gide at læse det danske Sims forum om et år, når der jo intet vil komme til st stå om de nye pakker, der er udkommet i mellemtiden.

Med hensyn til at drenge ikke spiller sims - så er jeg ikke enig. Mine sønner har da spillet spillet med stor iver ovenikøbet. Men som jeg skriver er tiden rendt fra spillet og de har fundet andre interesser.
Udover det er jeg ikke helt enig i dine betragtninger ang. Sims - men lad det nu bare ligge. Alle og enhver ved at EA tjener deres penge på Fifa og battlefield spillene - de har et nyt Star Wars spil i nær fremtid og selvom der er nok spillere til Sims verden over tror jeg at dette spil bliver udfaset med tiden.
Tråden her handlede jo om lukning af forummet og er elsklakeret - lidt pga. af mine skriverier. Det beklager jeg. Det vigtige er jo at jer der bruger forummet har glæde ud af det Very Happy
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 3 Nov 2018 - 14:58

Sims4ever
Jeg har aldrig skrevet, at drenge overhovedet ikke spiller Sims. Desværre er det umuligt at finde officielle undersøgelser og statistikker om dette. Men jeg er alligevel ret overbevist om, at drenge kun udgør omkring 20% af Sims spillerne, hvorimod drengene vel stadig udgør omkring 80% af dem, der spiller hårde krigsspil og lignende.

Tidligere var drengene i voldsomt overvægt blandt gamere. Men siden 2010 har piger faktisk overhalet drengene og bruger nu mere tid på spil, end drengene gør. Alligevel spiller de fir det meste stadig ikke de samme spil. For du finder næppe mange drenge, der spiller Barbie spil (eller leger med Barbie dukker). Ligeledes finder du heller ikke ret mange piger, der foretrækker de barskeste og mest voldelige spil, ligesom mange drenge jo gør.

Alderen betyder også noget. For ifølge https://www.theguardian.com/technology/2014/sep/17/women-video-games-iab spiller 99% af de 8-17 årige videospil, og denne aldersgruppe udgør 22% af gamerne. Jo ældre man bliver, jo mindre er sandsynligheden for, at man spiller videospil, og når man er 65-74 år gammel, så er man i en aldersgruppe, hvor kun 32% overhovedet spiller videospil (denne aldersgruppe udgør kun 4% af gamerne).

EA ved jo også ganske udmærket, hvem der oftest spiller Sims spil. Men EA holder bare denne information tilbage, fordi EA jo ikke tror på, at det ville gavne salgstallene, hvis EA begyndte at offentliggøre undersøgelser, der viser, at måske 80% af Sims spillene købes af eller til 11-15 årige piger. Derfor var det også lidt en overraskelse, da SimGuruDrake pludselig i et interview gjorde opmærksom på, at holdet af udviklere havde målrettet Sims 4 primært mod meget unge teenage piger. Men hvis man ser på, hvordan Sims 4 var, da det udkom, så var det jo ganske tydeligt, at hun da selvfølgeligt havde 100% ret. For spillet var jo en meget forenklet udgave sammenlignet med Sims 3. Intet spilfirma i verden kunne derimod finde på at udgive et forenklet spil som næste spil i serier fir action spil, krigsspil eller sportsspil. For så ved de jo særdeles udmærket, at næsten alle fans af sådanne spil bare ville boycotte det nye spil og nægte at købe det. Når EA så alligevel gjorde det fra Sims 3 til Sims 4, så viste det jo klart, at EA fra markedsundersøgelserne vidste, at langt den største kundegruppe for et nyt Sims spil hele tiden har været nye meget unge, der slet ikke ejede det forudgående spil.

Derfor må EA jo så have vurderet, at det ikke ville have kunnet betale sig at gøre Sims 4 mere avanceret bare for at glæde alle veteranerne. For de unge (11-14 årige) ejer jo normalt kun billige laptops, som de primært har fået for at kunne bruge dem til lektier og i skolen. De ville derfor næppe kunne få deres forældre til at købe Sims 4 til dem, hvis ikke spillet var blevet forenklet så meget, at det også kunne bruges på billige laptops.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Erpe Lør 10 Nov 2018 - 14:42

Jeg har nu for et par dage siden sendt en lang redegørelse for, hvorfor jeg ikke mener, at EA burde bruge hardcore gamers som moderatorer i et forum om det spil, som hardcore gamers hader mest, hvilket jo netop er Sims spil. Redegørelsen er sendt til to guruer (Kate og Grant) samt til EA_Mage, EA_Cian og EA_Lanna. Jeg var desværre begrænset til højst 5 modtagere. Men jeg ved ikke, om jeg valgte de rigtige modtagere.

Redegørelsen var meget lang og handlede om, at Sims forummet jo har et hav af lukkede tråde, fængslinger af medlemmer og bans i modsætning til alle de mange andre forummer, som jeg har været medlem af. Moderatorerne har ingen forståelse af diskussionerne og er bare irriterede over det store flow i forummet (selvom det jo er meget mindre end i de forudgående forummer).

Jeg har ikke meget tiltro til, at det hjælper. Men noget tyder dog på, at de tager min henvendelse alvorligt, selvom jeg tvivler på, at jeg overhovedet får noget svar. Jeg har iøvrigt heller ingen planer om at vende tilbage til det engelske forum. For gjorde jeg det, ville en af moderatorerne jo sikkert hurtigt finde en undskyldning for at smide mig ud igen.

Men jeg finder det stadig utroligt, at et firma som EA behandler sine kunder mange gange dårligere i forummet, end alle andre moderatorer gør i diverse forummer om alt muligt.
avatar
Erpe
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 177
Join date : 01/08/18

Tilbage til toppen Go down

Er I kommet jer over forumlukningen? Empty Sv: Er I kommet jer over forumlukningen?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum