Godt at I stadig er her....
+3
MonaSolstraale
Anbodil
FairytaleCoach
7 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Godt at I stadig er her....
Hejsa!
Som regel når det trækker op til nye udgivelser, så kigger jeg over på Sims-Forummet
for at læse de danske reaktioner til det nye;
men hvor blev jeg dog skuffet denne gang, da jeg så at det er lukket....
For at kigge ind og se de mange indlæg fra de danske brugere er lige så hjemligt som at følge med på YouTube,
når de holder Sims Camp og den slags.
Jeg føler det som en Interesse-Familie, vi alle tilhører.....
Men jeg vil gerne dele nyt her på siden af og til og følge med i jeres projekter og få gode ideer her.
Jeg er 59 og det glæder mig at se at danske, jævnaldrende spiller Sims.
Jeg kan fortælle at jeg glæder mig til Bliv Berømt-Pakken udkommer.
Allerede er jeg i gang med at lave en historie og skabe simmere,
som skal flytte ind i den nye verden.
Nu elsker jeg at lave nye simmere og derefter skabe historier og udgive videoer på YouTube.
….Det tager bare så enormt lang tid at redigere en video med tekster, billeder, videoer og det hele.
For tiden har jeg anskaffet en 32GB USB stik til min lille 50GB bærbare, som kun har 30 GB fri diskplads....
Men....jeg håber at jeg lige kan mase den nye pakke ind på USB-stikket.....
Før jeg flyttede alle Sims 4-pakkerne fra C-drevet og over på USB-stikket, så jeg YouTube-videoer om den sikreste måde at gøre det på og det lykkedes at få det til at fungere uden for megen rysten og crach i spillet.
Det blev ellers frarådet at flytte spillene over på et andet drev.
I denne omgang gik det.
Dog måtte jeg lave et par simmere om et par gange,
fordi de ikke ville gemmes i Galleriet.
Så jeg måtte installere Lav En Simmer-Demoen og nu laver jeg dem derfra.
Så de har jo ikke den store garderobe før de kommer ind i spillet og klæder om.
Desuden var det meningen at de to skulle være vampyrer,
så nu er de flyttet ind til Hr. Staud i Forgotten Hollow i håb om at han vil hjælpe dem på vej....
Ved nogen, hvor meget Bliv Berømt-Pakken fylder...???
Kan man sætte billeder ind i det her indlæg, eller er der en særlig tråd, hvor I deler billeder fra jeres spil...???
Det er rigtig godt at der er nogen, der holder liv i et dansk Forum for Sims-Spillene...!!!!
Hav En Rigtig God Weekend...!!!!
Venlig hilsen fra Midtfyn
FairytaleCoach- Første PostDu har lavet din første post i en trådMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 30
Geografisk sted : Fyn og Øerne
Sv: Godt at I stadig er her....
Hvor der er vilje er der vej og velkommen til FairytaleCoach! Ja det lyder lidt om stændigt det du har været ude i med spillene, men godt at det lykkedes dig! Jeg aner ikke hvor meget den nye pakke kommer til at fylde...desværre.
Og ja man kan godt ligge billeder ind via Host an image, men husk at formindske størrelsen som det første, for vi prøver at holde forbruget lidt i skak og en original størrelse på en billede taget i spillet, fylder alligevel en del i MB. Men læs evt. tråden om "Billeder i forummet" det kan nok hjælpe dig.
Måske er du også frisk på en juleopgave...vi starter i morgen, og du skal være hjertelig velkommen. Jeg selv er 54 og bosat her på Fyn med i Glamsbjerg.
Og ja...vi er næsten alle sammen ældre spillere herinde!
Og ja man kan godt ligge billeder ind via Host an image, men husk at formindske størrelsen som det første, for vi prøver at holde forbruget lidt i skak og en original størrelse på en billede taget i spillet, fylder alligevel en del i MB. Men læs evt. tråden om "Billeder i forummet" det kan nok hjælpe dig.
Måske er du også frisk på en juleopgave...vi starter i morgen, og du skal være hjertelig velkommen. Jeg selv er 54 og bosat her på Fyn med i Glamsbjerg.
Og ja...vi er næsten alle sammen ældre spillere herinde!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
Velkommen FairytaleCoach!
Dejligt du har fundet vejen hertil. Det lyder som du også kan lærer os noget.
Dejligt du har fundet vejen hertil. Det lyder som du også kan lærer os noget.
Tak for jeres søde Velkomst-Ord!
Ja, jeg vil gerne deltage i jeres Jule-Opgave!
Nu skal jeg læse om hvad det går ud på.
Hvor hyggeligt at vi er flere simmere, osse her på Fyn!
Og tak for oplysningen om billederne.
Måske det var en ide i stedet at lægge dem op på YouTube så,
og sende et link dertil...???
Tak for jeres søde Velkomst-Ord!
Ja, jeg vil gerne deltage i jeres Jule-Opgave!
Nu skal jeg læse om hvad det går ud på.
Hvor hyggeligt at vi er flere simmere, osse her på Fyn!
Og tak for oplysningen om billederne.
Måske det var en ide i stedet at lægge dem op på YouTube så,
og sende et link dertil...???
FairytaleCoach- Første PostDu har lavet din første post i en trådMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Billeder på Youtube? Det forstår jeg ikke helt hvordan du gør.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Velkommen.
Jeg er ikke kommet så langt med den næste pakke, men venter og ser, hvad den indeholder og lægger op til.
Jeg er heller ikke så aktiv i dette forum, som jeg var tidligere, fordi jeg føler, det meste, der sker i mit spil, er genudsendelser. Samtidig er jeg igen i en fase, hvor jeg mest laver nye simmere til erstatning for afdøde simmere. Generelt synes jeg, det er trist at spille en given husholdning mens jeg venter på, simmere dør af alderdom.
Jeg er ikke kommet så langt med den næste pakke, men venter og ser, hvad den indeholder og lægger op til.
Jeg er heller ikke så aktiv i dette forum, som jeg var tidligere, fordi jeg føler, det meste, der sker i mit spil, er genudsendelser. Samtidig er jeg igen i en fase, hvor jeg mest laver nye simmere til erstatning for afdøde simmere. Generelt synes jeg, det er trist at spille en given husholdning mens jeg venter på, simmere dør af alderdom.
Sidst rettet af BoergeOf61 Lør 3 Nov 2018 - 16:03, rettet 1 gang
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1175
Geografisk sted : Randers, Denmark
Vi vil da gerne se dine nye Simmere BoergeOf61.... og hører lidt om deres egenskaber.
NB: Skal du slet ikke være med i juleopgaven i år??
NB: Skal du slet ikke være med i juleopgaven i år??
Ok. Lige Jakob Overgaard har mesterkok som stræben og egenskaberne ordenssimmer, madelsker, kreativ og smagsessens.
Nogle gange vælger jeg bare stræben og egenskaber, der føles rigtige på det tidspunkt.
Andre gange bruger jeg terninger til valg af stræben og egenskaber. Fx. kaster jeg en terning en gang for lige el. ulige og dernæst en terning for valg af en af seks muligheder, hvis der er tolv muligheder under en fane. Inden da kaster jeg en terning, indtil den viser et antal øjne mellem 1 og 4 for valg af en fane under egenskaber.
Det blev noget sludder. Hvis der er tolv muligheder under en given fane under egenskaber, er de i fire rækker. I så fald kaster jeg nogle gange en terning, hvor ulige medfører valg blandt de første seks og lige medfører valg blandt de sidste seks eller omvendt. Næste kast giver så det endelige valg, med mindre jeg snyder og prøver en gang til.
Køb evt. et spil yatzy til opgaven.Flying Tiger har også et sæt, men de må gerne være mindre, så de kan ligge ved siden af pcen. Nogle gange kan det findes i fx. Føtex.
MonaSolstraale skrev:NB: Skal du slet ikke være med i juleopgaven i år??
Det er for tidligt, så det beslutter jeg en gang i december.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1175
Geografisk sted : Randers, Denmark
Velkommen til FairytaleCoach - fedt navn.
- og undskyld den sene velkomst.
Sims-verdenens danske navle synes at være på Fyn - som så meget andet.
Hilsen fra en nordjyde
- og undskyld den sene velkomst.
Sims-verdenens danske navle synes at være på Fyn - som så meget andet.
Hilsen fra en nordjyde
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Hej igen!
Det er godt nok længe siden.
Faktisk så længe at jeg havde glemt min adgangskode, så jeg måtte få lavet en ny...
Jeg vælger at skrive i den tråd, jeg lavede sidst,
for så finder jeg nok det sted, hvor I fortæller om jeres nye byggerier.
Jeg har nemlig lige fået TV2 Play...
Der er jeg i gang med at se alle 6 sæsoner af Badehotellet.
Måske nogen af jer har syntes om at følge med i den igennem årene...???
Men nu fik jeg altså lyst til at prøve at bygge Badehotellet og lave nogle af gæsterne og personalet.
I Sims 3 byggede jeg Badehotellet og lavede sådan en Vesterhavs-Verden, hvor historien jo foregår;
men det er desværre gået tabt med en gammel computer.
Nu bliver spørgsmålet bare hvor meget ferie de når at holde på Badehotellet,
inden flere af os skal starte på at Udforske Universitetet om et par uger...
Hvor er det godt at I stadig er her.
Jeg er så ked af at jeg ikke fik fuldført Juleopgaven sidste år...
og må nok holde mig til et projekt ad gangen...
Tak for de pæne ord om Den Fynske Sims-Aktivitet...!!!!
til ovenstående indlæg.
Ja, det ville være herligt, hvis vi blev endnu flere her på lille Fyn,
som får øjnene op for dette spil, som med lidt fantasi skulle kunne interessere mange.
Ellers er Fyn jo nærmest en lang motorvej, man kører over for at komme fra en ende af verden til en anden...
Når jeg ser på de nyeste spil-udbud på Origin og Steam,
så ligger der masser af spil for spillere, der kan lide spil om krig og den slags,
imens der er to familiespil, der kan lægges under juletræet i år,
med mulighed for at bygge og bruge fantasien på en fredsommelig måde, nemlig Sims Universitetet
og ovre på Steam: Planet Zoo.
I ønskes En Rigtig God Dag...!!!!
Hej igen FarytaleCoach! Hvis det er 1 år siden du var herinde siden sidst, så er der nok at opleve. Det er bare at begynde fra en ende af. Nu siger du godt nok at mange spil er skyde og krigsspil, enig, men jeg har skrevet om et spil som udkommer til PC i 2020 og det er ikke et af slagsen. Men det kan du læse om; HER
Lad bare dem uden fantasi kører tværs over Fyn...vi andre ved at der er mere ved øen en bare det.
Lad bare dem uden fantasi kører tværs over Fyn...vi andre ved at der er mere ved øen en bare det.
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Jamen hejsa igen da. Jo, godt nok er Fyn en lang "motorvej", når man skal fra Sjælland til Jylland og vice versa, men her i sommers købte min yngste søn og hans kone et mindre gods beliggende lige uden for Odense. Så rent familiemæssigt er Fyn helt med på vores landkort. Desværre tror jeg ikke, du får de to til at spille med, men derfor er Fyn jo lige fin.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Ligefrem et GODS på Fyn Simsister - er det værd at skabe i Sims universet?
Jeg bor ca 20 km fra det oprindelige badehotel, som serien jo er bygget på - og som jo nedbrændte for et par år siden.
Det er nu genopbygget, og i fuld drift igen via et par ualmindeligt ihærdige unge mennesker, som gør det virkelig godt derude bag Fjerritslev.
Den mandlige ejer har jo også vundet en stor international kokke-titel for nyligt - og familien har fået en lille ny Jammerbugt-borger.
Så du må hellere give din kok fuld niveau i kokkekunst - ja, måske ligefrem med gourmet-retter på menuen.
Der er lavet en TV miniserie om byggeriet af det nye Svinkløv Badehotel, som er model for filmserien om Badehotellet.
Jeg kan ikke lige huske, om det VAR på TV2.
- og velkommen tilbage.
Jeg bor ca 20 km fra det oprindelige badehotel, som serien jo er bygget på - og som jo nedbrændte for et par år siden.
Det er nu genopbygget, og i fuld drift igen via et par ualmindeligt ihærdige unge mennesker, som gør det virkelig godt derude bag Fjerritslev.
Den mandlige ejer har jo også vundet en stor international kokke-titel for nyligt - og familien har fået en lille ny Jammerbugt-borger.
Så du må hellere give din kok fuld niveau i kokkekunst - ja, måske ligefrem med gourmet-retter på menuen.
Der er lavet en TV miniserie om byggeriet af det nye Svinkløv Badehotel, som er model for filmserien om Badehotellet.
- og velkommen tilbage.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Tjae, måske du kunne genskabe det i Sims, Vince. Jeg skal bede sønnen om nogen gode billeder af herligheden. Selve landbrugsjorden er solgt fra, men det er godt nok nogen fine bygninger og en mega stor have, hvor han/de selvfølgelig skal have de store høns, han har bestilt i Frankrig.
Velkommen tilbage FairytaleCoach
Der er skønt på Fyn
Jeg har tilbragt langt mere tid på Midtfyn end på de fynske motorveje, men nu hvor min mor er død har jeg desværre mistet min faste base. Det er et stort savn under højtiderne.
Badehotellet lyder da som et spændende projekt. Jeg håber vi får lov at se billeder...
NB: Det kunne måske være vi skulle lave en ny julekalender i år - En knap så krævende kalender, for jeg tror ingen af os fuldførte missionen
Der er skønt på Fyn
Jeg har tilbragt langt mere tid på Midtfyn end på de fynske motorveje, men nu hvor min mor er død har jeg desværre mistet min faste base. Det er et stort savn under højtiderne.
Badehotellet lyder da som et spændende projekt. Jeg håber vi får lov at se billeder...
NB: Det kunne måske være vi skulle lave en ny julekalender i år - En knap så krævende kalender, for jeg tror ingen af os fuldførte missionen
Det er sjovt som mange har en tråd til Svinkløvbadehotel. Min definitivt sidste kærestes far var tilknyttet som fast tømre til badehotellet i en menneskealder. Så jeg fik såmænd et hæfte med den gamle udgave af badehotellets historie og billeder...sjovt!!
Hej Fairytalecoach og et meget forsinket velkommen.
Jeg ved ikke lige hvorfor jeg havde overset dig for et lille års tid siden.
Men godt du finder tilbage.
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
VinceDjansen skrev:Ligefrem et GODS på Fyn Simsister - er det værd at skabe i Sims universet?
- og velkommen tilbage.
Jaja, nu må du jo tage højde for, at sønnen min har en smule "storhedsvanvid", men det er da en rigtig stor gård, som de KALDER Godset. Jeg fandt det her foto på nettet, men det er på ingen måde det hele, bare et kig ind på gårdspladsen. Hvis man kunne kigge sig over ryggen, ville man kunne se det store grønne areal, som foreløbig bare bliver brugt til hø og parkering. Fra kigget her, ligger den store have med hønsehus o.s.v. til højre og bagved stuehuset. Og lur mig, om han, som jo er tømrer ikke allerede har fået hyret nogen af lærlingene til at arbejde på længerne i deres fritid.
Min søde svigerdatter lover os flere og måske bedre billeder i nær fremtid.
Det ser da godt ud Simsister og i en hel pæn stand. Nogle af gårdene på Fyn er jo temmelig nedslidte, om man så må sige...men denne lader til at ha haft bedre kår!
- Og hvor findes der da mange herlige godsbesiddelser og herregårde i lille Danmark, når man sådan får kigget ordentligt efter - da også på Fyn må man sige. Mon ikke en grund og byggemasse af denne størrelse netop kræver et par gode håndværker-hænder?!
Lige nu går mine fremtidige bygge-interesser mere i retning af noget sindssyge og Strangerville - når de gamle engelske veteraner i bunkeren historien snart får ende.
Så det bliver nok ikke lige her og nu, at jeg giver mig i kast med det - selvom det da ikke virker helt urealistisk at genskabe godset ud fra det første billede.
Måske Bodil er frisk på lidt fynsk gods-byggeri?
Lige nu går mine fremtidige bygge-interesser mere i retning af noget sindssyge og Strangerville - når de gamle engelske veteraner i bunkeren historien snart får ende.
Så det bliver nok ikke lige her og nu, at jeg giver mig i kast med det - selvom det da ikke virker helt urealistisk at genskabe godset ud fra det første billede.
Måske Bodil er frisk på lidt fynsk gods-byggeri?
Ja, der er ikke noget at sige til, de er stolte af deres lille gods. Der er også så herligt, så vi har det bedste indtryk af Broby på Fyn. Svigerdatteren har haft rigtig travlt og har sendt mig alle disse herlige billeder af både ude og inde. Jeg kan se, at blandt andet det store drivhus er kommet med.
Så mangler dem der vil bygge det i Sims bare en farmpakke. Mon vi nogensinde får den?
Så mangler dem der vil bygge det i Sims bare en farmpakke. Mon vi nogensinde får den?
Flotte billeder. En farmpakke er svært at spå om, men jeg har da før bygget noget der ligner denne gård pænt meget. Faktisk er der mange sådanne 3 bygnings gårde på Fyn!
Det er en rigtig flot gård. Jeg kender Brobyværk og min mands søster bor i Nørre Broby.
Skal de drive landbrug?
Skal de drive landbrug?
Det er en længere historie at komme ind på, og dit spørgsmål viser, at du ikke liiiige har fulgt helt med, for det er et såkaldt nedlagt landbrug, hvor jorden er solgt fra. Men det er helt sikkert, at vi har en søn med en kæmpe fantasi og kreativitets trang. Helt fra ganske lille har han drømt om blandt andet hønsehold (som hans kedelige mor ikke ville gå med til på grund af manglende plads og så kan jeg ikke lide høns). Så da han forlod skolen fra 10. klasse, gik han i lære som tømrer, og han er ansat tømrer svend med hænderne skruet godt på. Han startede med at leje et forholdsvis lille sommerhus ved Roskilde Fjord, hvor de hersens kæmpe kyllinger snart gjorde deres indtog i et stort bur i køkkenet, mens han byggede hønsehus/gård i haven.
Der blev snart råd til et pænt lille hus med en stor have ved Hillerødvej/Amtsvejen, hvor han så flyttede ud med sine store høns og blev næstformand i Hønse klubben. Der kom også kaniner (store), ænder og gæs til. Men når en skøn lille kone skulle passes, fordi drømmen var ægteskab og børn, så blev alt dyreholdet lidt for meget. Og da ræven så tog hans præmiehane - ØV for den, så stoppede det første dyre eventyr lige der.
Da hans elskede farbror desværre døde af sine sygdomme i sommeren 2018, tænkte han på at overtage "den fædrene gård" ved Skævinge, men blandt andet et meget lille og dårligt indrettet stuehus holdt dem heldigvis fra det ønske, så den har vi solgt. Han/de har en god økonomi og fandt snart ud af, at et mindre landbrug på Sjælland i pris svarer til et kæmpestort på Fyn. Og ja, han er i gang med at sætte lærlingene til at forbedre og omindrette de store længer og med at bygge kæmpe hønsehus i haven. for de store høns med fjer på benene er bestilt i Frankrig. så håber vi bare, at ræven ikke kommer forbi. Om der ellers er tænkt på andre dyr, og hvad de har tænkt sig at bruge drivhuset til, ved jeg ikke.
Side 1 af 2 • 1, 2
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum