DEBAT OM JULEOPGAVEN 2018
+4
MonaSolstraale
simsister
Sighubert
Timian2
8 deltagere
DK Simlinger :: Forum :: Udfordringer
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: DEBAT OM JULEOPGAVEN 2018
Ahh okej så har du ikke fam. pakken eller hvad den nu hedder. Du kan evt. selv sætte en farvetapet på væggen...ved hegnet, så du kan huske hvad farve hegnet har..
Den rækkefølge jeg har skrevet i opgaven passer også på rækkefølgen i spillet..fra start af.
Ruten går mod uret! Håber du kan få løst det, ellers må du spørge igen!!
Den rækkefølge jeg har skrevet i opgaven passer også på rækkefølgen i spillet..fra start af.
Ruten går mod uret! Håber du kan få løst det, ellers må du spørge igen!!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
Hvem spiller egentlig med??? Jeg ved at Mona, jeg og Sighubert er på, men er der andre???
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Hej med jer!
Tak foir indbydelsen.
Nu står mine to simmere osse klar på startlinien.
Jeg prøver lige at sætte et billede ind her af dem fra mit Googledrev:
Det virkede; men det blev fra min computer i stedet.....???
Det er Hr. og Fru Storm.
Rasmus Storm er noget af en gnavpot for han er mislykket Palækonge......Temperamentsfuld - Materialistisk og Klodset.....
Hans kone er derimod altid Munter og har valgt Forfatterkarrieren....desuden er hun Doven og Sjusket....
Hun vil sidde dag og nat og skrive Ugeblads-Noveller, så jeg ved ikke om jeg skal tage hendes løn fra hende,
hvis det giver lidt lommepenge, eller hun må bruge dem på ting til huset....???
Det lyder som en rigtig underholdende Juleopgave.
Det bliver spændende hvor langt vores simmere når inden Juleaften.
Og....Ja...!!!!...Der skete det at efter at have spillet et par dage i Forgotten Hollow,
havde jeg slet ikke set at sneen var faldet i de andre verdener,
så da parret her trådte ud i Windenburg tænkte jeg at jeg har glemt at skrue Årstiden tilbage.....
Glæder mig til I kaster jeres terninger, at se hvor det fører hen...
Tak foir indbydelsen.
Det er Hr. og Fru Storm.
Rasmus Storm er noget af en gnavpot for han er mislykket Palækonge......Temperamentsfuld - Materialistisk og Klodset.....
Hans kone er derimod altid Munter og har valgt Forfatterkarrieren....desuden er hun Doven og Sjusket....
Hun vil sidde dag og nat og skrive Ugeblads-Noveller, så jeg ved ikke om jeg skal tage hendes løn fra hende,
Og....Ja...!!!!...Der skete det at efter at have spillet et par dage i Forgotten Hollow,
så da parret her trådte ud i Windenburg tænkte jeg at jeg har glemt at skrue Årstiden tilbage.....
FairytaleCoach- Første PostDu har lavet din første post i en trådMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 30
Geografisk sted : Fyn og Øerne
Godt du hoppede med på opgaven FairytaleCoach.
Nu gælder der jo netop om at de skal tjene penge for at få fikset huset op, så selvfølgelig må de beholde deres Royalties. Men man må kun udskifte de ting de i forvejen har i første runde i brætspillet, til bedre udgave, og kun i følge de hegn de hopper over! Pøj pøj med opgaven!
Nu gælder der jo netop om at de skal tjene penge for at få fikset huset op, så selvfølgelig må de beholde deres Royalties. Men man må kun udskifte de ting de i forvejen har i første runde i brætspillet, til bedre udgave, og kun i følge de hegn de hopper over! Pøj pøj med opgaven!
tja, jeg har kun Vildmarksliv og arbejdsliv udvidelserne, så hopper over.
Åhh det var dog ærgeligt Rose. Så kan jeg godt se at huset og grunden vil komme til at se vildt mærkelig ud!
Jep - og snevejr er umuligt
men jeg har også travlt med ny hvalp og graviditet, så måske er det bedst selv hvis jeg havde haft alle pakkerne
men jeg har også travlt med ny hvalp og graviditet, så måske er det bedst selv hvis jeg havde haft alle pakkerne
Ja så er der nok at se til...
FairytaleCoach skrev:Hej med jer!
Tak foir indbydelsen.
Det er Hr. og Fru Storm.
Jeg håber du stadig har lyst til at vise hvordan det går dine simmere
Der kom lige en samtale på Jobcenteret og tog al min opmærksomhed nogen dage....
De kan ikke forstå at Sims Spillet er meget mere vigtigt...
Men det gav faktisk en Rengørings-Praktik, der starter nårsomhelst…
Jeg har sat billederne fra den første dag ind i et lysbilledshow,
som jeg har lagt på YouTube.
Dette gir osse svar på Mona Solstraales spørgsmål forleden om,
hvordan jeg vil sætte billeder ind og vise min historie på YouTube.
Her er linket til YouTube-videoen:
Nå, det måtte jeg ikke bruge...……
Min video ligger på Kanalen: Simmers For Jesus....
Jeg glæder mig til at tage fat på de næste dage og måske kommer jeg med igen,
ellers prøver jeg bare at lave en simmer-dag ad gangen og sætte den ind.
Jeres historier er rigtig gode.
Det er tydeligt at I er vant til at lave sådan nogen opgaver.
Jeg kigger efter, hvordan I gør og har da fundet ud af at de kan osse gå ud og samle ting at sælge fra naturen i området.
Held og Lykke med jeres Historier!!!!
Der kom lige en samtale på Jobcenteret og tog al min opmærksomhed nogen dage....
De kan ikke forstå at Sims Spillet er meget mere vigtigt...
Men det gav faktisk en Rengørings-Praktik, der starter nårsomhelst…
Jeg har sat billederne fra den første dag ind i et lysbilledshow,
som jeg har lagt på YouTube.
Dette gir osse svar på Mona Solstraales spørgsmål forleden om,
hvordan jeg vil sætte billeder ind og vise min historie på YouTube.
Her er linket til YouTube-videoen:
Nå, det måtte jeg ikke bruge...……
Min video ligger på Kanalen: Simmers For Jesus....
Jeg glæder mig til at tage fat på de næste dage og måske kommer jeg med igen,
ellers prøver jeg bare at lave en simmer-dag ad gangen og sætte den ind.
Jeres historier er rigtig gode.
Det er tydeligt at I er vant til at lave sådan nogen opgaver.
Jeg kigger efter, hvordan I gør og har da fundet ud af at de kan osse gå ud og samle ting at sælge fra naturen i området.
Held og Lykke med jeres Historier!!!!
FairytaleCoach- Første PostDu har lavet din første post i en trådMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
En ret interessant måde at fortælle historier på.
Kan du ikke på et tidspunkt når du får tid fortælle lidt om hvordan du gør?
Kan du ikke på et tidspunkt når du får tid fortælle lidt om hvordan du gør?
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
Mange tak Fairytalecoach og jeg er enig med Sighubert. Det kunne være interessant, at du lavede en tråd og forklarede hvordan man laver film...
Det vil jeg også gerne lære
Jeg kan godt lide du sætter musik til ….. der er alt for mange der snakke ørerne af os, på Youtube
Angående dit link. Tryk på det lille kæde symbol og skriv en tekst i det feltet under url boksen Jeg prøver lige her
Jeg har taget et scr. prt. af processen
Jeg kan godt lide du sætter musik til ….. der er alt for mange der snakke ørerne af os, på Youtube
Angående dit link. Tryk på det lille kæde symbol og skriv en tekst i det feltet under url boksen Jeg prøver lige her
Jeg har taget et scr. prt. af processen
Tak for jeres respons!!!!
Jeg prøvede det med linket og det så lissådan ud i mit skrivefelt;
men...nu har I været medlemmer længere end jeg,
derfor virker jeres....
Jeg fik den besked at nye medlemmer skal være med 7 dage,
for at vi må bruge linksfunktionen….
og i morgen fredag har jeg været her i en uge og kan sikkert sende jer direkte links til YouTube.
Jo, jeg er vant til nu at sætte mine historier op på YouTube og bruger der programmet i Windows, der hedder Video-Editor.
I finder det ude til venstre i Start-Menuen, hvis i bruger Edge Browseren.
For jeg er ikke så sikker i at sætte billeder ind endnu fra et drev,
især ikke hvis der er så mange billeder på en gang.
I Windows Videoeditor kan I simpelthen vælge en hel mappe at sætte billeder ind fra...
F.eks. overfører jeg hvert nyt fremskridt fra Sims 4-Skærmbilleder.
Man kan nemlig vælge dem fra en bestemt dato og det passer nogenlunde med at den ikke tager et billede med to gange.
…...og vips!!!!…...så ligger de allerede inde i editoren og på filmstrimlen, som I ser for neden, når I åbner programmet.
Der kan I så sætte tekster på.
I kommer ind på en side, hvor i kan vælge forskellige skabeloner og skrive teksten for oven.
Det er det nemmeste video-redigeringsprogram, jeg endnu har set.
Så vælger I et musikstykke fra et lille udvalg til forskellige stemninger.
Jeg tænker jeg vil bruge den, jeg har valgt nu, da den er stille og rolig.
Der er så ikke den mulighed at man kan sætte flere melodier ind i samme film,
som i mange andre video-programmer...
men i en 5-minutters film når det ikke at virke ensformigt med at bruge den samme melodi hele vejen igennem.
Når I har billederne, tekster og musik på plads, kan I osse eksperimentere med effekter af forskellig art.
Til sidst klargør I videoen til at oploade ved at trykke på knappen "eksporter" for oven til højre.
I kan vælge imellem forskellige kvaliteter, hvor jeg vælger den til store skærme.
Så bliver den lavet i HD og ser nogenlunde ud på YouTube.
Når videoen er færdig,
kommer den ud i en mappe, der hedder Eksporterede Videoer.
Der kommer en tekst som fortæller hvor det er på jeres computer.
Derfra kan I oploade den direkte til YouTube, eller hvor I vil bruge den.
Det overblik jeg har givet her er kun lige hovedtrækkene i hvordan jeg sætter videoer op som lysbilledshow med tekst og musik.
Men åbner I Videoeditoren i Startmenuen,
vil I kunne se de forskellige ting, I kan gøre med jeres billeder og hvordan I overfører dem fra en mappe og ind i videoeditoren.
Man kan osse sætte videoer derind; men min computer kan ikke trække dem.
Så nu bliver det billeder og tekst.
Jeg kan se at det er det samme I gør med jeres billeder,
blot at der jo ikke kan spilles musik på siden, imens man læser historien.
Nu må I ha en rigtig god aften!!!!
Jeg vil prøve at få Rasmus og MettMari til at arbejde et par dage mere og tage billeder af deres anstrengelser....
Undskyld. Jeg var ikke klar over at det er en karrensperiode mht. Links.
Godt du får adgang nu
Godt du får adgang nu
Jeg er begyndt at slette tøjet, for at de kan komme forbi
Der er frygtelig mange dage til jeg når det blå hegn, men så skal der købes en tørretumbler
Jeg skal lige have en ting på plads angående reglerne.
Må man allerede nu ombytte sengen til en bedre seng eller er det først når man springer over et hvidt hegn?
Må man allerede nu ombytte sengen til en bedre seng eller er det først når man springer over et hvidt hegn?
Mona jeg vil lige spørge; Hvis du også køber den nye pakke, hvad siger du så til at vi ændre lidt på udfordringen til også at omfatte; at den ene sim fra vores par, kan få lov til at gå til filmen??? Dels er der intet der sikre at vedkommende klarer det, men så kan vi få prøvet nogle af tingene af, nu når vi alligevel har nogle simmere vi spiller med.Og dels kan de gi noget nyt krydderi til ens historie. Jeg vil bare lige høre???
Jeg har meget lidt tid til spil, så jeg vil helst vente med pakken.
Men jeg syntes det er fint, hvis du sender en af dine Simmere i en ny karriere.
Grundsubstansen i opgaven er vel, at de skal sætte det gamle hus i stand, efterhånden som man rammer farvekoden.
Desuden må jeg indrømme, at jeg har snydt en smule, da jeg ikke havde opdaget at nyt tapet hørte med til vægdekorationer, så i går skiftede jeg tapetet i soveværelse og stue/køkken.
Så Go for it!
Men jeg syntes det er fint, hvis du sender en af dine Simmere i en ny karriere.
Grundsubstansen i opgaven er vel, at de skal sætte det gamle hus i stand, efterhånden som man rammer farvekoden.
Desuden må jeg indrømme, at jeg har snydt en smule, da jeg ikke havde opdaget at nyt tapet hørte med til vægdekorationer, så i går skiftede jeg tapetet i soveværelse og stue/køkken.
Så Go for it!
Okej og tak, så kan det godt være jeg kaster mig ud i det..
Okej og tak, så kan det godt være jeg kaster mig ud i det..
Min deltagelse i juleudfordringen er virkelig løbet ind i en krise.
Jeg måtte akut til tandlægen mandag efter en styg tandpine hele weekenden. det er så endt med en rodbehandling og endnu et tandlæge besøg om en uge …….Lad os sige det på den måde, at jeg sørger for at tandlægen får råd til store julegaver i år
Jeg har virkelig ikke haft meget overskud til andet end det mest nødvendige.
Måske tager jeg tråden op lidt senere, men lige nu står den på pause
Jeg måtte akut til tandlægen mandag efter en styg tandpine hele weekenden. det er så endt med en rodbehandling og endnu et tandlæge besøg om en uge …….Lad os sige det på den måde, at jeg sørger for at tandlægen får råd til store julegaver i år
Jeg har virkelig ikke haft meget overskud til andet end det mest nødvendige.
Måske tager jeg tråden op lidt senere, men lige nu står den på pause
Akke da sikke noget Mona med de dumme tænder. Men du kan bare være ganske rolig. Jeg får heller ikke spillet overhovedet. Faktisk er jeg hoppet på en lille historie om min Van Diesel, som skal være berømt...
Jeg vil virkelig gerne lære hvordan, og i sims 3 gik jeg glip af så meget fordi jeg ventede med at udforske mine nye pakker, alt for længe...så nu smeder jeg mens jernet er varmt. Desuden kan jeg ikke bygge mit spil. op selv, hvis jeg ikke ved hvad der kræves af de off. bygninger til skuespils-karrieren m.m.
Du skal ikke føle dig presset til at spille den opgave Mona, bare fordi jeg har lavedet den. Det er nogle skønne karakterer du har, men altså de kan jo vente, eller flytte eller noget helt andet...så pøj pøj med bisserne!!
Jeg vil virkelig gerne lære hvordan, og i sims 3 gik jeg glip af så meget fordi jeg ventede med at udforske mine nye pakker, alt for længe...så nu smeder jeg mens jernet er varmt. Desuden kan jeg ikke bygge mit spil. op selv, hvis jeg ikke ved hvad der kræves af de off. bygninger til skuespils-karrieren m.m.
Du skal ikke føle dig presset til at spille den opgave Mona, bare fordi jeg har lavedet den. Det er nogle skønne karakterer du har, men altså de kan jo vente, eller flytte eller noget helt andet...så pøj pøj med bisserne!!
Side 2 af 2 • 1, 2
DK Simlinger :: Forum :: Udfordringer
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum