DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Undervisning i Sims¤

5 deltagere

Go down

Undervisning i Sims¤ Empty Undervisning i Sims¤

Indlæg af VinceDjansen Tirs 20 Aug 2024 - 22:05

I min fritid er jeg formand for en esports-klub her i byen.
Vi har et godt tag i de unge knægte fra området, som flittigt frekventerer vores esports-lokale i vores kommunal idrætscenter.

På nuværende tidspunkt henvender vores aktivitetsudbud sig specielt til drenge, men vi har en plan og ønske om at tiltrække flere piger til klubben.
Derfor har vi netop installeret Sims4 grundpakken på 5 af vores computere - pt uden tilkøb af andre pakker, for vi ønsker i første omgang at få en pejling på interessen.

I den kommende uge har vi dog besøg af alle 3-5. klasser fra den nærliggende folkeskole - ca 150 elever - og vil i den forbindelse slå et slag for flere piger og Sims.
Skulle det lykkes at skabe noget interesse hos disse skolepiger - måske ligefrem nok til et lille hold af nysgerrige eller erfarne Sims-gamere, er vi parat til at investere i lidt forskellige pakker.
Det vender jeg i givet fald tilbage til, hvis det bliver aktuelt.

Her og nu drejer det sig mere om et spørgsmål til jer, der færdes på andre fora, for findes der måske allerede noget "undervisningsmateriale", som vi kunne benytte os af, HVIS vi skal introducere pigerne til Sims på en bedre måde end tutorials?
Jeg tænker, at der måske KUNNE ligge noget godt (undervisnings-)materiale, som var nemt at oversætte til dansk, der også omhandlede Galleriet, mods, challenges, andre fora og lignende.

Kan I hjælpe her?
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Undervisning i Sims¤ Empty Sv: Undervisning i Sims¤

Indlæg af sims4ever Ons 21 Aug 2024 - 13:32

Hmm tror ikke der findes undervisnings materiale i sådan noget. Når det er sagt, så har jeg selv i sin tid undervist mine sønner, da de blev hjemmeundervist, gennem sims 2, med gode resultater.

I skal blot huske på at Sims 4 er aldersmærket - fra 12 år.

Udover det syntes jeg ideen er god Very Happy
sims4ever
sims4ever
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 140

https://www.sims4ever.dk

MonaSolstraale synes godt om

Indlæg af Anbodil Ons 21 Aug 2024 - 18:04

Det lyder da som en udmærket ide, men undervisningsmateriale skal I nok kikke langt efter.

Jeg vil forslå at du selv prøver at spille med kun grundpakken Vince og laver en eller to appelerende opgaver/challenge til pigerne. Evt. i to sværhedsgrader. Jeg ved godt at spillet også har opgaver man kan spille, men hvor mange der er tilknyttet til kun grundpakken, aner jeg ikke. Opgaverne kan både rumme lidt bygge/indretningsopgaver og spilleopgaver.

Med alle de timer du har spillet Vince, tror jeg ikke det blir svært. Pøj pøj med projektet! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg

Indlæg af MonaSolstraale Tors 22 Aug 2024 - 19:25

Jeg har hørt Sims nævnt som middel til social opdragelse. Jeg ved ikke om det stadig gælder i forhold til alle de indkodede handlinger der er i spillet.

Jeg fandt dette interview med nogle piger i forskellige alder der måske giver en fornemmelse for, hvad det er der interessere dem mest.
Hvad synes børnene om – Sims 4

Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 3737
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Indlæg af simsister Fre 23 Aug 2024 - 14:16

Det er vigtigt at fokusere på aldersgrænsen: 12 år. Der findes spil som f.eks. MySims, der er tilegnet til de yngre børn. Min erfaring med både mine egne børn og børnebørn, der spiller sims er, at drengene er lige så ivrige efter at spille Sims som pigerne, men at interessen ikke holder i mange år. Det kan være en god oplevelse for børnene og derfor noget, de senere kan vende tilbage til. Der er en undervisningsdel/tutorial, men det har vist ikke din store tilslutning. Men i Sims 4 vil det efter min mening være godt at slå til, og ellers må det være op til dig, Vince at give børnene passende udfordringer.

En stor flok i et kæmpehus, der så bliver fyldt til bristepunktet (din vane tro) er nok for meget. En enkelt simmer i et lille hus nok bedre og give udfordringer alt efter deres stræben er mit bedste bud.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland

Indlæg af VinceDjansen Lør 24 Aug 2024 - 18:18

Tak for jeres kommentarer - og tak for linket MonaSolstraale.

Jeg havde jo måske nok håbet, at der fandtes noget bedre materiale ude i den store verden UDOVER tutorials, som kunne sikre, at vi får kigget på alle aspekter af grundspillet, pakker, mods, hjemmesider, galleri, challenges og lignende.
Men så må jeg jo selv igang med et overblik, HVIS aktiviteten bliver til noget.

- og vi ER helt opmærksomme på PEGI.

Forud for vores arrangement i den kommende uge HAR jeg naturligvis kigget på grundspillet, som er det eneste, der foreløbigt er installeret på vores klub-computere.
Det er godt nok en begrænset oplevelse Laughing
Der er oprettet en enkelt simmer på en enkelt grund.
Så det skal nok blive interessant at vende tilbage til basics - og HELT anderledes i forhold til mine normalt mindst 8 simmere i store huse, det har du HELT ret i Simsister.

Tak anyway
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Medlem 6 år

Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om