Kommentartråd til: Fangen GP-8971-L
5 deltagere
Side 1 af 1
Kommentartråd til: Fangen GP-8971-L
Hvis man har lyst at kommenter min fortælling, eller spørge om noget?
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3372
Geografisk sted : Glamsbjerg
MonaSolstraale synes godt om
Sv: Kommentartråd til: Fangen GP-8971-L
Jeg kan ikke finde ud af om min fortælling er til noget? Det er svært ikke at komme til at opremse, da spillet er temmelig ofte repetetivt. Det sidste jeg ønsker er at det blir kedeligt, for så kan man lige så godt holde inde. Ingen grundt til at gøre et større arbejde ud af noget, som er kedeligt!!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Hej Anbodil. Jeg har indtryk af at det er et meget flot og farverigt spil. Det er meget anderledes end Sims4 hvor fortælleren er en lille person man kan se og forholde sig til. Det kræver nok lidt tilvænning fra min side.
Jeg ved at du altid har haft en stor kærlighed til rumtemaet så jeg kan godt forstå du finder det er en spændende og flot verden at bevæge sig rundt i.
Jeg nyder altid at se på nogle flotte visuelle verdener, selv om jeg måske ikke helt forstår hvad det går ud på
Ikke mindst de orange og lilla perspektiver.
NB: Der er faktisk en lille fyr i rumdragt på dine billeder, så....
Jeg ved at du altid har haft en stor kærlighed til rumtemaet så jeg kan godt forstå du finder det er en spændende og flot verden at bevæge sig rundt i.
Jeg nyder altid at se på nogle flotte visuelle verdener, selv om jeg måske ikke helt forstår hvad det går ud på
Ikke mindst de orange og lilla perspektiver.
NB: Der er faktisk en lille fyr i rumdragt på dine billeder, så....
Hmm tak for feedback, men den lille fyr er faktisk en kvinde (har jeg valgt) og hun er normal af størrelse, men hendes omgivelser er store. Og ja det er en meget flot verden som langsomt forandre sig, fra en gold planet til en frodig. Det er det Terraformation betyder! Og det er det hele spillet drejer sig om. Om man kan lykkedes med opgaven og måske også hvor hurtigt, alt efter temperament.
De orange og lilla perspektiver; jeg formoder, du mener farverne på nogle af billederne. Så vidt jeg kan se har planeten 3 naboplaneter jeg kan se, men en sol...må der jo være og noget rotation også siden det kan blive nat selvom den er kort. Jeg tror bare farverne indikere forskellige vejrfænomener; ligesom gul storm!
Det er faktisk ikke nemt at få min figur med på billeder, da jeg altid ser ud gennem hendes øjne og ikke ser hende selv. Jeg ville så gerne ha haft et billede af hende mens hun fløj med jectpack, men så skulle jeg ha haft flere fingre på tasteturet. Altså en fysisk umulighed. Det havde været sjovere, hvis man havde været to som spillede sammen, for så kunne man for det meste ha haft en figur i billederne.
Hmm måske skal jeg ændre fortælle form eller bare vise hvad der sker, hen ad vejen... ???!
De orange og lilla perspektiver; jeg formoder, du mener farverne på nogle af billederne. Så vidt jeg kan se har planeten 3 naboplaneter jeg kan se, men en sol...må der jo være og noget rotation også siden det kan blive nat selvom den er kort. Jeg tror bare farverne indikere forskellige vejrfænomener; ligesom gul storm!
Det er faktisk ikke nemt at få min figur med på billeder, da jeg altid ser ud gennem hendes øjne og ikke ser hende selv. Jeg ville så gerne ha haft et billede af hende mens hun fløj med jectpack, men så skulle jeg ha haft flere fingre på tasteturet. Altså en fysisk umulighed. Det havde været sjovere, hvis man havde været to som spillede sammen, for så kunne man for det meste ha haft en figur i billederne.
Hmm måske skal jeg ændre fortælle form eller bare vise hvad der sker, hen ad vejen... ???!
MonaSolstraale, simsister og FairytaleCoach synes godt om
Ja, det er sjovt at se, også selv om man - som jeg - ikke fatter en brik. Men det er jo også såddan jeg altid har startet, når der kom en ny version af Simsspillene. Det er det halve af fornøjelsen ved et nyt spil efter min mening. Og ja, et rumtema er da altid herligt.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Anbodil synes godt om
Tak for kommentaren. Det er rart at vide at ens håbløse anderledes historie trods alt blir læst..
Så vil jeg fortsætte, men måske med lidt mere tempo en her i starten. For det er et langt spil!
Så nu prøver jeg, at uddybe lidt mere, hvad spillet går ud på, så man måske bedre kan forstå, hvad der sker i historien og med Adra.
Spiludviklerne har ladet sig inspirere af menneskelighedens interesse for at befolke Mars engang ud i fremtiden, og de har også fulgt de foreskrifter som vi har viden om idag, hvis det skal kunne lade sig gøre.
Derefter har de forenklet det og speedet tiden gevalgdigt op. For enhver ved i dag at det tager mange tusinder af år for en klode at skabe atmosfære og ilt. En forudsætning for næsten alt levende vi kender til i dag.
Men man spekulere jo også i om vi mennesker evt. kan speede processen op, hvis de rigtige forudsætninger til stede. SÅ som vand som er absolut den vigtigste forudsætning for liv kan klare sig eller er til stede, og det må gerne være i form af is. Dernæst leder man efter mineraler og mikrober, undersøger hvad en planets kerne består af og så meget meget mere. Måske I har hørt om Exoplaneter. Det er sådanne potentielle planeter med nogenlunde gunstige forudsætninger for liv.
Det har udviklerne af spillet så kogt ned i et spil, som faktisk er blevet meget populært. Og ud over den opgave har de også flettet noget historie ind over. Så som de nedfaldne rumskibsvrag og sådan. SÅ planeten har altså noget historie før Adra lander der, og den kan hun så undersøge og finde ud efterhånden, som hun udforsker mere og mere, mens hun som sagt forsøger at skabe atmosfære, ilt og liv.
Jeg kan godt forstå det kan virke forvirrende for samtidig prøver jeg jo også at give Adra en slags fortid, hvad kommer hun fra og hvordan er der i fremtiden. År 3058 er jo immervæk 134 år ud i fremtiden!
Håber det gir mening og kan hjælpe lidt!
Så vil jeg fortsætte, men måske med lidt mere tempo en her i starten. For det er et langt spil!
Så nu prøver jeg, at uddybe lidt mere, hvad spillet går ud på, så man måske bedre kan forstå, hvad der sker i historien og med Adra.
Spiludviklerne har ladet sig inspirere af menneskelighedens interesse for at befolke Mars engang ud i fremtiden, og de har også fulgt de foreskrifter som vi har viden om idag, hvis det skal kunne lade sig gøre.
Derefter har de forenklet det og speedet tiden gevalgdigt op. For enhver ved i dag at det tager mange tusinder af år for en klode at skabe atmosfære og ilt. En forudsætning for næsten alt levende vi kender til i dag.
Men man spekulere jo også i om vi mennesker evt. kan speede processen op, hvis de rigtige forudsætninger til stede. SÅ som vand som er absolut den vigtigste forudsætning for liv kan klare sig eller er til stede, og det må gerne være i form af is. Dernæst leder man efter mineraler og mikrober, undersøger hvad en planets kerne består af og så meget meget mere. Måske I har hørt om Exoplaneter. Det er sådanne potentielle planeter med nogenlunde gunstige forudsætninger for liv.
Det har udviklerne af spillet så kogt ned i et spil, som faktisk er blevet meget populært. Og ud over den opgave har de også flettet noget historie ind over. Så som de nedfaldne rumskibsvrag og sådan. SÅ planeten har altså noget historie før Adra lander der, og den kan hun så undersøge og finde ud efterhånden, som hun udforsker mere og mere, mens hun som sagt forsøger at skabe atmosfære, ilt og liv.
Jeg kan godt forstå det kan virke forvirrende for samtidig prøver jeg jo også at give Adra en slags fortid, hvad kommer hun fra og hvordan er der i fremtiden. År 3058 er jo immervæk 134 år ud i fremtiden!
Håber det gir mening og kan hjælpe lidt!
Jeg er begyndt at kunne forstå din fascination af dette spil. Det der med at skulle finde og indsamle ting der opgradere dine muligheder og kræfter. Det kan være ret spændende.
Måske er det ikke helt sammenligneligt, men huske jeg spillede nogle Lego spil med min børn og især det spil der hed Bjergkøbing Grandprix hvor man skulle bygge en bil af dele man vandt ved at løse mindre spil og opgaver.
Bjergkøbing Granprix var et fedt spil at spille sammen, på grund af Bent Fabricius-Bjerre's underlægnings musik der var en fryd for øret og de forskelligartede opgaver vi havde hver vores præferencer for at løse.
Måske er det ikke helt sammenligneligt, men huske jeg spillede nogle Lego spil med min børn og især det spil der hed Bjergkøbing Grandprix hvor man skulle bygge en bil af dele man vandt ved at løse mindre spil og opgaver.
Bjergkøbing Granprix var et fedt spil at spille sammen, på grund af Bent Fabricius-Bjerre's underlægnings musik der var en fryd for øret og de forskelligartede opgaver vi havde hver vores præferencer for at løse.
Der er mange spil der er bygget op som Planet crafter eller Bjergkøbing Grand Prix. Det der er facinerende i dette spil er dels de forskellige Biomes som er flotte på hver deres måde, og så den "Søg og find" ting. At man så samtidige selv skal designe sit "hus" og kan bygge det på et utal af måder og alle vegne i den åbne verden er bare et kæmpe plus. Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg har spillet det nogle gange før og hver gang med forskellige outcome af baser. Nu ved jeg nogenlunde hvad der venter mig og det er jo et plus, men slutningen har jeg aldrig nået til før, så det blir lige så nyt for mig som for Jer. Dog har jeg læst og set en del om det, så helt uforberedt er jeg ikke.
Og så er spillet jo uden farer, altså andet end de der meteoriter, meteorer og asteroider som brager ned engang imellem, men de bringer gode sager med sig, nogen mere end andre!
Men ligesom i sims 3.....det er altid fedt at kunne boltre sig i en stor åben verden!!!
Og så er spillet jo uden farer, altså andet end de der meteoriter, meteorer og asteroider som brager ned engang imellem, men de bringer gode sager med sig, nogen mere end andre!
Men ligesom i sims 3.....det er altid fedt at kunne boltre sig i en stor åben verden!!!
Jeg vil bare lige høre om der stadig er læsere til min historie, eller jeg bare spilder bandvidde med alle mine billeder??
Har fået læst din historie - det tog noget tid, da jeg måtte starte med begyndelsen.
Men sikke en spændende historie, det er blevet
Lige nu ser/genser jeg forskellige versioner af Star Trek - i øjeblikket er det Voyager - så det passer jo en del med denne historie
Men sikke en spændende historie, det er blevet
Lige nu ser/genser jeg forskellige versioner af Star Trek - i øjeblikket er det Voyager - så det passer jo en del med denne historie
MonaSolstraale og Anbodil synes godt om
Ejjj Mange tak sims4ever!!
sims4ever synes godt om
Uhh den planet har da en masse at byde på - så måske ikke det mest tossede sted at være fanget
Anbodil synes godt om
Bestemt ikke. Spillet er meget populært blandt dem der kan lide den slags. Og ja...jeg er overrasket over HVOR meget der faktisk er i spillet. Hvis man elsker at gå på opdagelse, så er det helt klart et spil man bør overveje at anskaffe sig!
Sådan nogle spil er jo lige dig - eller husker jeg forkert
De der domer ting ligner jo dem fra Sims 3 Man bliver jo helt nostalgisk
De der domer ting ligner jo dem fra Sims 3 Man bliver jo helt nostalgisk
Ja der er lidt over det, men mest at man ikke har en loadscreen hele tiden. I går så jeg en kæmpedrone fra USA på you tube og den lignede grangiveligt det rumskib som var faldet ned i grotten med de røde træer. Jeg tror at Dev har gjort et udmærket research arbejde!
sims4ever synes godt om
Ja og så koster det kun 107,35 kr. og her får man så rigtig mange timers fornøjelse og alle de spil man gider, for de penge. Der er mulighed for at indstille det som man vil..så det blir ligesom kreativt. Frigør det hele fra start eller bare noget af det. Bestem selv hvor meget meteor regn man ønsker. Om man ønsker at dø ved mangel på ilt eller andet (hardcore spillet) SÅ det er et spil med mange muligheder alt efter temperament. Jeg spiller i dette spil; standard indstillingerne.
MonaSolstraale og sims4ever synes godt om
Det er da et fleksibelt spil, når der noget til enhver smag og spille måde. Hmm måske skulle jeg kigge lidt på det ? Det vil da være et spring fra middelalder spillene som jeg jo elsker at spille til at havne ude i rummet
Er det planet crafter - det hedder ?
Er det planet crafter - det hedder ?
Anbodil synes godt om
Ja men det har du sikkert allerede fundet ud af. Jeg har spillet flere spil, men selvom det køre efter samme skema falder det alligevel forskelligt ud indenfor rammerne. Dine fremskridt og hvad du lukker op for og hvornår, afhænger jo af hvad du vælger at gøre og hvordan og hvornår, tempoet o.s.v.
Desuden er man ikke helt alene hele tiden indtil man kan vælge en vej væk fra planeten. For du kan fremstille dyr/arter på et tidspunkt og her er mulighederne mangfoldige. Måske ikke lige i udforming af dem. Som grundregel er der 3 arter, men de kan varieres i et utal af måder. Så man kommer altså også til at lege med genetik og dna. Jeg er bare ikke nået så langt i historien endnu. Og så er spillet CO-up...så du kan have besøg i dit spil af fx din søn, hvis han har spillet.
Desuden er man ikke helt alene hele tiden indtil man kan vælge en vej væk fra planeten. For du kan fremstille dyr/arter på et tidspunkt og her er mulighederne mangfoldige. Måske ikke lige i udforming af dem. Som grundregel er der 3 arter, men de kan varieres i et utal af måder. Så man kommer altså også til at lege med genetik og dna. Jeg er bare ikke nået så langt i historien endnu. Og så er spillet CO-up...så du kan have besøg i dit spil af fx din søn, hvis han har spillet.
Ahh nu begynder det at blive rigtig spændende
Anbodil synes godt om
Beklager, men jeg synes nu nok, at det er et meget specielt og anderledes spil, som ikke tiltale mig.
Modsat er jeg dog ganske imponeret af dine fremskridt og din vedholdenhed Anbodil - godt gået.
Der må VIRKELIG være lagt nogle timer i denne terraforming-proces.
Spændende, om du får koloniseret planeten - og i første omgang måske får adgang til det store rumskib.
Jeg husker et andet rumspil, hvor det på anden vis netop gælder om at opbygge en rumbase, skabe handelsruter og lignende.
Jeg kan bare ikke lige huske navnet.
Tak fordi du lige præsenterer noget andet end Sims for os.
Modsat er jeg dog ganske imponeret af dine fremskridt og din vedholdenhed Anbodil - godt gået.
Der må VIRKELIG være lagt nogle timer i denne terraforming-proces.
Spændende, om du får koloniseret planeten - og i første omgang måske får adgang til det store rumskib.
Jeg husker et andet rumspil, hvor det på anden vis netop gælder om at opbygge en rumbase, skabe handelsruter og lignende.
Jeg kan bare ikke lige huske navnet.
Tak fordi du lige præsenterer noget andet end Sims for os.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3057
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Anbodil synes godt om
Ja, jeg kan desværre heller ikke bidrage med noget, mest fordi jeg fatter "hat". Men jeg har da flere gange spillet Spore og endt op med utallige rumeventyr ud til diverse planeter med udvidelserne Creepy + Cute og Galactic adventures. Det er nok mere min stil.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2671
Geografisk sted : Nordsjælland
Anbodil synes godt om
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum