DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gravsten/urner forsvinder.

4 deltagere

Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Man 21 Aug 2023 - 14:35

Jeg har et problem, Tre simmere udenfor husholdningen er død. Som vanligt rejser jeg til deres hus, men ingen urne eller gravsten!!! Traditionen tro, skal de fragtes til familiegravstedet, men det kan jeg så ikke. Jeg indfanger den gamle bedstemor spøgelse i husholdningen, sætter hende til at spise ambrosia. Tænker at når hun efterfølgende dør, er det på grunden, med efterfølgende gravmæle. Men ak og ve, ambrosiaen virker ikke, hun forbliver spøgelse. Jeg har før enkelte gange ikke kunne finde gravsten, men ikke tre gange i træk, og ambrosia plejer at virke. Har i lignende oplevelser?
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af BoergeOf61 Man 21 Aug 2023 - 17:31

Gravsten eller urne er dér, hvor simmeren dør. Hvis de dør på offentlige grunde, har du et problem.

Nej, jeg har ikke samme problem, men har enkelte gange haft det modsat. Jeg har urner og gravsten for ikke-spilbare simmere og fået beskeder om, ånden for ukendte simmere snart forsvinder.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1087
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Man 21 Aug 2023 - 18:40

Jeg har altid før kunnet finde dem i deres hjem. Har så kunnet frigive ånden, og fri for at have døde simmere hængende. Jeg har aldrig haft urner og gravsten fra ikke spilbare simmere, hvor får man dem fra?
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af BoergeOf61 Man 21 Aug 2023 - 19:48

Bedste skrev:Jeg har altid før kunnet finde dem i deres hjem. Har så kunnet frigive ånden, og fri for at have døde simmere hængende. Jeg har aldrig haft urner og gravsten fra ikke spilbare simmere, hvor får man dem fra?

1. Jeg får nogle gange beskeder om ånder fra simmere, jeg ikke kender, og derfor ikke ved, hvor bor.

2. Jeg har fået fremmede urner og gravsten på to måder. Servicesimmere (især håndværkere) døde på grunden, de arbejdede på, eller en fremmed simmer døde på en offentlig grund, som en simmer, jeg spillede, besøgte. Hvis en simmer, jeg spiller, oplever et dødsfald på en offentlig grund, putter han eller hun urnen eller gravstenen i sin rygsæk. Hvis den afdøde simmers bopæl er kendt, bliver urnen afleveret dér. I modsat fald ender den på min simmers grund. Hvis en servicesimmer dør på grunden, jeg spiller, bliver urnen eller gravstenen der på lige fod med beboernes urner og gravstene.

Jeg kan prøve at finde eksempler næste gang, jeg kommer ind i spillet.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 1087
Join date : 23/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Randers, Denmark

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Man 21 Aug 2023 - 21:43

Så er jeg med. For mig er det blot underlig, at jeg har 3 døde uden urne. Jeg har vel de første 100-150 gravsten på mine kirkegårde, men har kun en enkelt gang været udsat for, at urnen ikke stod i deres hjem. Tænkte, om det er en fejl, efter heste pakken.
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af MonaSolstraale Man 21 Aug 2023 - 22:15

Jeg har før været ude for at jeg ikke kan finde urnen når simmere er døde et eller andet sted i et nabolag.
Andre gange har jeg ikke kunne flytte en simmer ind i et tomt hus eller lejlighed fordi der gemmer sig en urne på stedet.
Det er ikke noget nyt der er opstået i spillet, men det det være ret frusterende.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3486
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af simsister Tirs 22 Aug 2023 - 12:55

Ja, det er så underligt nogen gange. Men jeg får mine simmere til at sætte gravstenen/urnen hen et sted, hvis de ikke skal have den på grunden. Mest underlige gravsten/urne historier er, da min simmer døde under udforskning af templet i Selvadorada, og jeg gk ud på hoved menuen uden at gemme. Da han så kom hjem, havde han sin egen urne i bagagen.

Og engang da en simmer døde ude på vandet i Sulani, og Grim ikke kunne nå derhen. Var vandet for dybt? Nåmen på en eller anden lusket måde havnede urnen - efter et par dage - i lommen på den simmer, jeg spillede med, som havde været der i nærheden da det skete!
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Anbodil og BoergeOf61 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Tirs 22 Aug 2023 - 16:20

Sjov historie. Det er bare irriterende at mangle gravsten. Jeg er ved at oprette kongerækken, (som sekundær familie) startet ved Christian 1. Nu er Christian 2. død, og urnen er ikke i hans hjem !!! Den skulle placeres på gravstedet med påtegnelser om hans regeringsperiode. Så - altså bare surt.
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af simsister Ons 23 Aug 2023 - 13:10

Jeg forstår din frustration. For mig var det så rigeligt at starte med Christian d. 7. men jeg mistede da ikke nogen urner, mens jeg spillede min kongelige legacy:
https://dksimlinger.danskforum.net/t109-mit-sims-4-eventyr-kongelig-legacy

Håber ikke det er en ny tendens, for jeg bruger jo også en del i min familie historie nu.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af MonaSolstraale Ons 23 Aug 2023 - 14:10

Jeg tror nok jeg har set et mod et sted, der sørger for at urner ikke forsvinder. Jeg kan se efter det når jeg kommer hjem.
Det er ikke et problem hvis simmerne dør i deres hjem. Så kan man finde urne eller gravsten på grunden. Hvis simmeren derimod bevæger sig rundt i nabolaget har vi balladen.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3486
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Ons 23 Aug 2023 - 15:27

Må jeg be' om Sims3, der kunne man finde alle de døde i et "kapel" !!!
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af MonaSolstraale Tors 24 Aug 2023 - 12:18

Jeg fandt desværre ingen Mod, men jeg fandt følgende film der viser hvordan du kan gendanne gravstenen hvis du har et spøgelse.

Daniel bruger MCCC i videoen. Han viser hvordan man kan hente alle døde simmere tilbage i Uspillede Simmere med MCCC. Videoen er temmelig lang fordi han gentager processen med 7 simmere på en gang. Ca. 16 min inde i videoen viser han hvordan han genopliver og dræber simmeren for at indsamle gravstenen. Han henviser undervejs til Kluenii's tutorial

Gravstenen kan også dannes uden MCCC. Du kan finde fremgangsmåden i Kluenii's tutorial men det er noget mere kringlet.



NB: Hvis de afdød simmere har arvinger eller andre familiemedlemmer kan du prøve at kigge i deres inventar.

Følgende bliver måske lidt nørdet...
En anden metode jeg benytter mig af er at gå tilbage i et tidligere spil. Spillet bliver gemt automatisk i flere versioner i din Saves mappe. De kan feks hedde slot_00000025 og nedenunder slot_00000025.ver0, slot_00000025.ver.1 helt op til ver.4. Jo højere versions nummer, jo tidligere er dit spil gemt.
Jeg har ofte bugt de tidligere versioner til at gendanne mit spil på et tidtiger tidspunkt. Det gøres ved at slette det efterfølgende versionsnummer hvorefter filen bliver til dit aktive spil. (Husk at gemme kopi af din Saves mappe, inden du roder med filer, hvis noget går galt) Man kan derved nå at være til stede ved et dødsfald.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3486
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Bedste Tors 24 Aug 2023 - 17:34

Jeg inviterede den døde konge med på ferie, indlemmede ham i familien, han spiste ambrosia, er nu levende igen. Det var jo Christian d. 2. så han er sat "i fangenskab" i et andet hus, så håber jeg der er en gravsten når han dør. - igen. :-)
Bedste
Bedste
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd

Antal indlæg : 98
Join date : 10/06/23
Age : 73
Geografisk sted : Nær Horsens

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gravsten/urner forsvinder.  Empty Sv: Gravsten/urner forsvinder.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum