DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det gamle Kina.

2 deltagere

Go down

Det gamle Kina. Empty Det gamle Kina.

Indlæg af Anbodil Tors 20 Jul 2023 - 0:07

Så har jeg kastet mig ud i at prøve om jeg mon igen kan presse en historie ud af ærmet. Inspireret at en dokumentar jeg så på Youtube om Bow folket og deres hængende kister, har jeg lavet Wuan Xen (tilgiv mig, kinesiske navne er ikke lige min stærke side).

Wuan er kommet til dette nye land sammen med sin kat Pija som det eneste selskab på hans rejse.

Bow folket boede i bjergene og levede bl.a. af at at dyrke jorden og opdrætte silkelaver. De var en et stort folk som levede i 2 sydlige provinser, men som endte med at blive udslettet af Han dynastiets herskere, næsten. Man mener idag at der stadig er få efterlevende tilbage her 1000 år senere.

Wuan har brugt næsten alle sine penge på at bygge huset på bjerget, så han skal igang med at dyrke jorden for at tjene penge...

Det gamle Kina. Scree832

Men jeg brygger historien sammen er det meningen at jeg vil bygge nabolaget op. For han og Pija er p.t. de eneste levende væsner i hele nabolaget. Spillet vil sikkert generere nogle individer og NPCs efterhånden, men der er ikke nogen steder for dem at gå hen, før jeg har designet nogle...hehe.. Det skal nok blive sjov.
Her er ca. vist en ottende del af nabolaget.
Det gamle Kina. Scree833

Wuan ladet til at være begejstret for sin møblering..men det manglede da også bare...jeg har jo gjort mig umage.. cheers
Det gamle Kina. Scree831
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Det gamle Kina. Empty Sv: Det gamle Kina.

Indlæg af Anbodil Tors 20 Jul 2023 - 0:12

Det første Wuan gør, er at sørge for sin lille rejsekammerat, men hvor pokker blev den af??
Det gamle Kina. Scree836

Pija er åbenbart igang med at undersøge de sanitære forhold, eller også har den bare en forkærlighed for den slags lugte...
Det gamle Kina. Scree835

Og så gør Wuan de eneste rigtige man kan starte med i sims 3, nemlig læser om hvordan man laver mad. Han skulle jo nødig af vandvare komme til at brænde sit nye hus ned til grunden....uha nej!
Det gamle Kina. Scree834

Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

MonaSolstraale og simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Det gamle Kina. Empty Sv: Det gamle Kina.

Indlæg af simsister Tors 20 Jul 2023 - 14:03

Superflot miljø du har skabt. Du kan bare det der.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Det gamle Kina. Empty Sv: Det gamle Kina.

Indlæg af Anbodil Tors 20 Jul 2023 - 23:28

Mange tak simsister! Meen der er nu lidt fejl hist og her i nabolaget, men ikke noget der skulle gi problemer i form af at spille.

Jeg er i fuld gang med at bygge op og spekulere på om jeg egentlig ikke skulle sætte min opløsning i spillet lavere, for jeg kan næsten ikke se de bette ikoner af det jeg skal bruge i spillet...men så for det nok indflydelse på billed formatet...hmm.

Jeg kan se Hestepakken er kommet til sims 4 og også opdateringen. ALtså jeg må sige at tingene og byggetingene til sims 4 fejler ikke noget...det er gode ting..som der er mer end rigeligt af og hestepakken har virkelig kun gode ting. Dem kunne jeg godt ha brugt i sims 3..hehe.

Men jeg synes nu også det efterhånden er blevet for omfattende at bygge i sims 4 i forhold til de noget faste rammer som spillet har. Meen kunne man nu har alle de gode sager i sims 3, med det åbne nabolag hvor man frit kan ligge grunde hvor man vil og i den størrelse man har brug for....jamen sikke en herlighed det så kunne være.... Det gamle Kina. 1f606

Nå men jeg klare mig nu nok endda...godt man har designerhjulet. Og så har jeg da sørget for at det at gå på opdagelse i mine nabolag er sjovere og mere indbringende end i sims 4. Det gamle Kina. 1f60a
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Det gamle Kina. Empty Sv: Det gamle Kina.

Indlæg af Anbodil Tors 20 Jul 2023 - 23:54

*Sagnet om Bowfolket siger at de må ha kunnet flyve, siden de har formået at anbringe deres døde så ufremkommelige steder som højt oppe ad klippevægge, men kan det nu ha sin rigtighed?! Men hvorfor gjorde de så det?? Der er mange spekulationer og gisninger, men jeg hælder mest til den praktiske forklaring og så deres tro. Man er nærmere himlen og så blir de dødes gravsteder ikke ødelagt af vilde dyr, og når floden går over sine bredder og så optager de ikke den sparsomme jord på gravpladser, og man kan bruge den til dyrkning af afgrøder i stedet.*

Wuan har haft frø med på sin rejse, og nu skal de altså plantes, så han kan skaffe sig grøntsager og evt. tjene lidt. Han har fundet et godt sted neden for hans bjerg. Han har også nogle andre og mere værdifulde frø i sin beholdning, men de skal bruges til noget andet. Han var så heldig at møde nogle munke på sin rejse som solgte ham de kostbare frø. Han vil først tjekke om jorden er godt nok til disse frø med hans grøntsager, men bedst som han har plantet sine frø begynder det at hagle...
Det gamle Kina. Scree839

Wuan finder også vildtvoksende svampe i nærheden, og plukker løs af dem. Det er blevet meget sent, men svampene kan blive til en nærende stuvning, så Wuan ignorerer både mørket og haglene
Det gamle Kina. Scree838

Da han er færdig værker hans ryg. Han få øje på noget som glimter et stykke fremme og finder en amatyst. Herligt. Han står lidt og nyder den smukke nat og hans bjerg. Han synes har har fået den bedste beliggenhed i området også selvom han skal løbe en enhalv omgang ned af bjerget hele tiden for at komme til hans have. Jamen er livet ikke herligt!!
Det gamle Kina. Scree837
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Det gamle Kina. Empty Sv: Det gamle Kina.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum