DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Min egen familie.

3 deltagere

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Min egen familie. Empty Min egen familie.

Indlæg af simsister Lør 8 Okt 2022 - 16:43

Der var engang i starten af forrige århundrede en håbefuld ung mand ved navn Verner Nielsen. Netop færdig med skolen og sin uddannelse til landmand, da målet var at overtage den fædrene gård, som var beliggende på en dejlig plet med navnet Sandhøj i Skævinge. Som karl hos en driftig bonde i omegnen havde han også været på udkig efter en passende ung kvinde at dele sin landlige tilværelse med, og der var han stødt på Gudrun, som aldrig var bleg for at tage med ham, når han - hjælpsom som han var - tog hen til sin bedste ven for at pleje hans mange planter.
Min egen familie. 8HZuAAy

Men hvor hun lige pludselig forsvandt hen, mens han havde allermest travlt, og lige tog sig en løbetur bagefter, kunne han ikke rigtig forstå, før han ville hilse vennen godnat og tage hjemad - - og fandt de to tæt omslynget inde i soveværelset. Der var jo ikke noget at tage fejl af!
Min egen familie. Fb55Ua8

Jeg ved ikke, hvem der har indledt det der, snerrede han af sin ven, men du skal i hvert fald ikke regne med mit venskab længere. Og Gudrun sendte han rødglødende "hen hvor peberet gror".
Min egen familie. Xd2PXkK

Gram i hu drog han til Sandhøj, som efter hans forældres død var blevet passet af en bestyrer. Han takkede Mona mange gange og gav en pæn gave oveni det sidste års løn. Det var også alt, hvad han havde, og nye sko kunne der ikke blive til. Men han takkede af hele sit hjerte for hendes og mandens trofasthed.
Min egen familie. GsyzGvj
Min egen familie. 5ifPGJ3

Som træner i den lokale sportsforening, dyrkede han hver morgen motion. Og jobbet kastede da også lidt af sig.
Min egen familie. VmeZfhq

En enkelt høne med en kylling blev købt ind og lidt frø, som han havde fundet i naturen tæt ved blev plantet.
Min egen familie. WLljWNL

Sommeren var varm det år, men som ægte landmand fulgte Verner sine spirende/groende planter nøje.
Min egen familie. L3naXaK

Med flid og møje blev der snart råd til flere dyr, og morgenerne var søde og fulde af lyde og liv: Høns, grise ko og endda en hest til at spænde for ploven blev det til.
Min egen familie. CPDSNnV

Og en enkelt ny ven, som han fik en god snak med henne ved loppemarkedet. Var det ikke meningen, du skulle finde dig en passende kvinde at dele tilværelsen med, spurgte vennen. Ja, og så var den dag - og ikke mindst Verners humør ødelagt. Det var også den pokkers vandpibe, mukkede han. Jeg bliver altid så hidsig, når jeg ryger. Og så drog han hjemad.
Min egen familie. SrQDDqu
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Sighubert og BoergeOf61 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Man 10 Okt 2022 - 15:06

Livet på gården var aldrig ensformigt. Der skete noget nyt hver dag, og Verner var som regel meget træt når hans hovede om aftenen ramte puden og han sov ind. Han vidste ikke, om det var i en drøm eller virkelighed, at han så en dejlig ung bondepige udenfor sit vindue stå og kigge ind. for da han vågnede den følgende morgen, hamrede hans hjerte i brystet på ham: Var hun virkelig, og hvis hun var, hvem var hun så?
Min egen familie. XWyzDtZ

Et par dage efter dukkede hun så op med bud fra posthuset, at nogen havde sendt ham en gave, og hun skulle bringe den ud. Den var egentlig fra hende selv og indeholdt et dejligt måltid mad: kartoffelmos og pølser (som tilfældigvis var Verners livret). Og så blev de ellers bare stående en rum tid og stirrede på hinanden, til Verner endelig fik taget sig sammen, inviteret hende hen på havemøblerne og spurgt om hendes navn: Sylvia Margrethe.
Min egen familie. IAYoe8w

Hun var simpelthen så optaget af dyrene, at mens han passede andre ting, snakkede hun med koen og hønsene og var ligesom ikke til at drive væk igen.
Min egen familie. Ojm4fRa

Efter et par dage ringede han hende op, og da hun kom bød han hende indenfor på et måltid mad og for at spørge, hvem hun var og hvad hun beskæftigede sig med. Sylvia var ung pige og tjente på en gård i nærheden med drømmen om at blive bondekone. Og efter måltidet tog hun da også med glæde opvasken og skyllede af og tørrede alle flader rene.
Min egen familie. VT8wP7c

Verner inviterede hende ind i stuen og forklarede: Jeg har brugt megen tid og mange penge på at sætte denne gård i bedre stand i håbet om at finde den rette at dele tilværelsen med en dag. Jamen her er da så fint, svarede Sylvia og kiggede forelsket ind i hans øjne.
Min egen familie. 5qc5kdc

Lidt senere havde Sylvia en veninde med, og de to fik en god snak om håndarbejde. Ja, sagde Sylvia. Nu er jeg jo mere til god madlavning, men jeg kunne godt bruge noget garn til at strikke sokker af, og ekstra, så de også kan blive stoppet, når der går hul på.
Min egen familie. UAUQyis

Det stod Verner ude i køkkenet og hørte, og impulsivt tog han hendes hænder, da veninden var gået og sagde: Hvis du tager med til byen, skal jeg se, om jeg får så meget overskud fra salg af mine grøntsager, mælk og æg, at jeg kan købe nye sko, og du kan få uld til at strikke af. Det lod Sylvia sig ikke sige to gange.
Min egen familie. EigfuBZ

Og hun var simpelthen så lykkelig, da han rakte hende den fine uld, og derefter inviterede hende på middag på byens bedste restaurant.
Min egen familie. IDRtZab

Hun tog glad med ham hjem igen, og før de kyssede hinanden godnat, faldt han på knæ og friede. Selvfølgelig fik han et stort JA:
Min egen familie. GvFaTXO
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

BoergeOf61 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 12 Okt 2022 - 13:32

Sylvia fik en ekstra fridag, da hun havde fortalt om forlovelsen. Og den tilbragte hun hjemme hos Verner med at skabe en meget flot bryllupskage. Nejjj, sukkede Verner henført, hvor ER du dygtig, og der er bestilt vielse til os i kirken.
Min egen familie. Omnead7

Så oprandt den store dag. Tidsrammen er midt imellem første og anden verdenskrig, og optimismen mod fremtiden lyste også deres hjerter op. Verner ventede mens Sylvia - desværre uden sin far, som var død tidligt - gik op mod ham. Kun en veninde var mødt frem, og hun var rørt til tårer.
Min egen familie. GLkdCfD
Min egen familie. OpjuNws

Bryllupskagen blev skåret og spist. Der var kommet flere gæster til, og alt var ren hygge.
Min egen familie. VwZZDto

Gæsterne holdt også god afstand, da de to dansede deres brudevals.
Min egen familie. EY2I0jh

Den kommende tid var fyldt med kærlighed og meget arbejde, men som det var skik også dengang, var der altid tid til en tur under dynerne efter arbejdet var gjort. Som Sylvia (min senere svigermor) sagde: Der var ikke så meget ved det, man var jo godt trætte!  Rolling Eyes
Min egen familie. Q1hFdx4

Men lykken fik et ekstra pift opad den aprildag i 1936, hun kunne glæde og overraske Verner med, at der var "stær i kassen", som de sagde. Han svarede glad: En dreng til mig og senere en pige til dig. Ja, det er da en selvfølge, svarede hun, lykkelig og forventningsfuld.
Min egen familie. FRn2s3y

Og aftenerne gik med fremstilling af babytøj og højtlæsning af begges yndlingsbøger. TV havde de ikke megen tid til at kigge på.
Min egen familie. CUz9Ukl

Og så anden juledag kom lille Bent Arvid til verden.
Min egen familie. PAJigbC

Verners ven, der havde købt nabogården, kom på besøg, og Verner fortalte glædestrålende om den nye lille søn.
Min egen familie. ZDj4UVV

Og vennen skulle selvfølgelig se ham i det fine tøj, som Sylvia havde strikket.
Min egen familie. 3SvQZP1

Og så blev der sat mad frem, og naboen sagde selvfølgelig ikke nej. Sylvia, som var bondefødt og kvajet opdraget, nødede ham til den allersidste bid: Lang nu endelig til faded, der er mere hvor det kom fra, sagde hun, mens lykken lyste ud af hendes øjne.
Min egen familie. PmGb0Pp
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Sighubert og BoergeOf61 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tirs 18 Okt 2022 - 13:40

Lille Bent vokser op som en glad dreng på landet. Han snakker både med dyr og planter og har et godt hovede, når det kommer til skolearbejdet.
Min egen familie. Cysom8v

Snart er der en lille ny på vej Og ifølge Sylvia skulle det meget gerne blive en pige denne gang, så forventningerne er store, og Verner, der er et unikum til både tømrer- og snedkerarbejde, får lyst til at fremstille en ny og yndig vugge. Det sker tit i de sene aftentimer.
Min egen familie. PA8dpL3

Men ind imellem bliver der også tid til et spil kort med Bent, og det nyder de begge meget.
Min egen familie. C66BuzO

Tjae, og som det så ofte går her i tilværelsen, er det ikke en lille datter, men en dejlig rund, lille knægt, der kommer til verden d. 28. august 1941. Han får navnet: Flemming Thure. Og Bent er lige så begejstret som sin far.
Min egen familie. 76qugbd

Nu vender vi blikket mod familien Skaarup, der netop har slået sig ned i det vestjyske, nærmere bestemt en lille by Gørding beliggende knapt 30 km øst for Esbjerg. Ægtemanden Aksel vil starte op som selvstændig kartoffelavler og -vasker. Derfor er han på udkig efter den allerbedste og fineste sort, så hans vaskede kartofler kan blive solgt til forretningerne. Der er dog ikke mange at få i den lokale biks, det bliver kun til to. Det vil kræve meget arbejde at få plantet marken til.
Min egen familie. MUQZq6x

På en tur rundt i byen, finder han en rigtig god sort, nærmest groende vildt, som han tager et skud af, så han kan pode og få sin helt egen, meget fine sort.
Min egen familie. 31jeBcm

Familien består af far Aksel, mor Krista, en teenage pige Inger og en skoledreng Vilhelm. De har typisk så travlt med at hjælpe til, både i marken og haven, at lektierne kommer i anden række, og som regel bliver klaret tidligt om morgenen, inden de tager afsted til skole.
Min egen familie. JjFnDoK

Familien har også en lille cocker spaniel. En skønne dag er Inger blevet så gammel, at hun gerne vil flytte hjemmefra. Os imellem så er hun godt træt af al sliddet og "opdragelsen", der består i, at lige så snart, man gør noget, der ikke passer Krista, så står den på stuearrest, endefuld, lussinger og deslige.
Min egen familie. TJ5Rj9H

Aksel indretter sig i den længe, der før har været stald. Han er særdeles optaget af selve processen med at få vasket og pakket kartoflerne. Det skal være i det rette materiale, så de ikke rådner.
Min egen familie. PrjiTO5

Snart er der endnu et barn på vej, og de to glæder sig, for det er jo altid spændende.
Min egen familie. 4AvaARW

Og lille Johannes bliver født en dejlig forårsdag i april 1946.
Min egen familie. NH7B17K
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Sighubert og BoergeOf61 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Fre 21 Okt 2022 - 22:55

Tættere på, meget tættere: Min mor, Ruth Andersen som ung var meget stolt af, at hendes far betalte og gav hende mulighed for at få en uddannelse. Efter endt studentereksamen valgte hun at starte på sygeplejeskole i København og læste flittigt.
Min egen familie. QltWcmT

Men det var selve kontakten med kollegerne og patienterne, der betød mest for hende.
Min egen familie. 9MXYUK0
Min egen familie. DEM8UXJ

Men en morgen midt i anden Verdenskrig fløj bomberne over København, så hendes kære kollega, Marie, som hun fulgtes med bare udbrød: Der eksplo-faen-galme-derede den! Det var svært at være munter og bevare roen, når alting rystede rundt om dem. Men de nåede da helskindede frem. Og der mødte Ruth et ynkeligt syn: En jødisk kollega brød totalt sammen for øjnene af hende: Jeg har gjort alt for at tyskerne ikke skal finde mig, sukkede han. Endda klippet mig skaldet, og jeg går aldrig ud uden at være forklædt. Hvad skal jeg dog gøre, har ikke lyst til at ende i en koncentrationslejr.
Min egen familie. ACKPant

På vejen hjem stoppede Marie (som også blev kaldt Tom) og Ruth op ved en demonstration: Meld jer til Modstandsbevægelsen. Og Ruths hjerte bankede. JA, det ville hun gøre, så hun kunne hjælpe jøderne med at slippe væk i tide.
Min egen familie. EThccGu

Efter en del heldige overfarter med jøder til Sverige, fortalte hun sin jødiske kollega om sit virke, og de mødtes nede ved havnen. Desværre lagde de midt i koncentrationen ikke mærke til, at der stod en - ved vi senere - stikker i nærheden og lyttede til deres samtale.
Min egen familie. XVwAfSi

De skyndte sig hen til den båd, Ruth plejede at benytte, og hun gav ham et falsk pas, ligesom hun også selv havde et.
Min egen familie. DSAyZyY

Det gik jo godt, og glad nynnende gik hun ned til vandet og tog båden tilbage.
Min egen familie. UdZabRr

Knap var hun kommet indenfor døren til hendes og Toms lille lejlighed, før det bankede på døren, og Ruth gik intetanende ud og lukkede op. Det var politiet.
Min egen familie. AVl7GMJ

Se, sagde betjenten, du har vist gang i en hel del dokumentfalsk.
Min egen familie. Kg3jgZL

Du er hermed anholdt. Og det hjælper ikke at tude. Du kan godt tørre øjnene. Vi tager dig med med det samme.
Min egen familie. TpTxpkD

Efter udstået straf fik både Ruth og Tom en lille ferie. Kære Ruth, sagde Tom, jeg tror vi skal besøge min bror, som er ved at blive uddannet til gartner og bor lige udenfor Varde. Som sagt så gjort.
Min egen familie. ZWT6S3C

Og sådan gik det til, at mine forældre mødte hinanden. I første omgang bare en hel del kvikke bemærkninger og hyggesnak i den frodige have: Et lille blink med øjet og en lang spadseretur i omegnen.
Min egen familie. IF66cDZ
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Man 24 Okt 2022 - 13:02

Når Ruth er taget tilbage til København, går Karl nynnende rundt og passer sit gartneri, altid meget omhyggelig, mens kærligheden til især roserne lyser ud af hans øjne.
Min egen familie. Xa6jkQf

Der skal jo tjenes penge, og derfor sælger han ud af alt andet end - gæt en gang - roser! Gartneriet ligger jo lidt væk fra alfarvej, og de få, der kommer forbi, køber ikke noget, trods Karls bedste overtalelsesevner.
Min egen familie. 8A8nxax

Han tager noget anlægsarbejde for folk i omegnen, for huslejen skal jo betales.
Min egen familie. Nar1jFH

Karl er aldrig bleg for at tage et ordentligt nap, også derhjemme. Så han klarer da selv vasketøjet, mens tankerne går mod København og hans elskede Ruth.
Min egen familie. BviIg7u

Han tager turen til hendes og Toms lille lejlighed for at invitere Ruth på endnu et besøg.
Min egen familie. 8heiihM

Hans øjne lyser helt op, da Ruth tager ugens storvask uden at kny. Særdeles opmuntret får hun et smaskkys, mens han inviterer hende på noget så sjældent og fornemt som en tur på café, hvilket han i virkeligheden slet ikke har råd til.
Min egen familie. GciXJe1
Min egen familie. Qkb7v4D

Hvad han ellers har i tankerne gemmer han lidt, mens de hygger sig med kaffe og kage.
Min egen familie. GGwhlbU

Efter megen hyggesnak tager han så mod til sig og falder på knæ og frier. Ruth siger glædestrålende JA.
Min egen familie. EYGZ4gC

Trods krigens stadige buldren er de er begge to fulde af mod på fremtiden, som forelskede folk ofte er det. Ved et hyggeligt spil kort fyger de kække bemærkninger mellem hinanden. Ruth fortæller, at hendes brødre har giftet sig og fået en del børn, allesammen piger. Men - har hun sagt til dem - vent til JEG kommer til, så kommer drengene. Jaaa, stemmer Karl i, vi skal have et helt fodboldhold!
Min egen familie. 1eHZVqt

Og midt i krigens gru holder de to så bryllup så yndigt som nogensinde, og utroligt for mig at styre mine egne forældres bryllup Laughing
Min egen familie. ZGoYbep

Roserne trives og gror og forædles med Karls stadige tålmodighed og omhu. Men efter Ruth er kommet til, er der også kommet mere styr på salget. Jeg tror, vi skal sælge adventskranse og begravelseskranse og masser af påskeliljer. Vi må satse på højtider og begivenheder, siger hun.
Min egen familie. ODcC9H5

Ja, det kan Karl godt se. Og i juni/juli måneder er salg af jordbær også et kæmpehit, så han går frisk i gang med at anlægge et stort jordbærbed.
Min egen familie. V1cfWvK
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 26 Okt 2022 - 16:16

Så kom befrielsesdagen, og Ruth glæder sig til at hive de grimme, sorte mørklægningsgardiner ned og få nogen mere "muntre" op.
Min egen familie. H5iPO8j

Senere på året 1945 har Ruth som færdiguddannet sygeplejerske en kedelig morgen, hvor hun netop er kommet på arbejde, så må hun ud og kaste op i det nærmeste toilet.
Min egen familie. QniB2cI

Hun får taget en graviditetstest, og den er positiv. Så hun melder ud til sin kollega, at hun agter at sige jobbet op for at passe den lille ny: Det falder ikke i god jord, men må jo accepteres.
Min egen familie. LMUmZ9G

Da hun kommer hjem overbringer hun Karl den store nyhed, og han er meget lykkelig. Det ser ud til, at alt går efter deres planer.
Min egen familie. ZkJl4U0

Jeg har også en lille overraskelse til dig, siger han. Når du sådan skal til at gå hjemme, synes jeg du har brug for en beskytter. Jeg faldt for sådan en lille smuk schæferhvalp. Hun hedder Benzi Witjhoff.
Min egen familie. 2bF3s7t

Det er den sødeste lille ven, man kan få, siger Ruth og deler jordbærrene med Benzi. De synes, det er en sjov hund, der kan lide jordbær.
Min egen familie. GOYQDXx

Og så skal der strikkes, udelukkende i lyseblå, mens Ruth nynner en sagte melodi.
Min egen familie. 2LNFkpx

Tom kommer på besøg og lover at stå bi ved den kommende fødsel. Jeg tager vores overlæge med for en sikkerheds skyld, siger hun og glæder sig meget til at blive faster.
Min egen familie. Jgk5IG0

Fødselsveer kan tage sin tid, og alle venter spændt, mens lægen er i køkkenet og varme vand.
Min egen familie. LMYhshp

Og så en skøn sommerdag d. 3. august 1946 kommer dre...... vent lidt - nej, der kommer en lille pige, som får navnet Margit. I den vittige læges bog: "Ormen hin lange".  Laughing
Min egen familie. BkWwSr0

Øvsa, siger Ruth, men Karl trøster hende med, at det jo er klart, de først må have en barnepige. Det er da helt ok.
Min egen familie. Gddvo9o
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tors 3 Nov 2022 - 20:57

Tilbage til Verner og Sylvia, som stortrives på den dejlige gård på Skovbakkevej. Bent og Flemming vokser op, og snart er Bent teenager.
Min egen familie. LNqoBpA

De fleste fødselsdage holdes hjemme, men da Bent får sin realeksamen, holdes der fødselsdag med et restaurantbesøg. Det er jo en stor dag, for nu skal han i lære i en boghandel.
Min egen familie. GaNt1bz

Næsten helt voksen med meget stor sans for orden og virkelig glad for bøger, er det hans ønskejob, og far og mor er stolte.
Min egen familie. MTdAjbS

Og selvfølgelig har han godt held med at snakke og betjene kunder, så han stiger hurtigt i løn og agtelse.
Min egen familie. INPOMgJ

Tidligt på året kan Sylvia glæde Verner og de to ældre brødre med, at nu er "lillesøster" endelig på vej.
Min egen familie. OsN9x2z

Da fødslen nærmer sig, får Sylvia besked om, at der ikke kan blive tale om en hjemmefødsel denne gang. Hun må på hospitalet på grund af sin alder: Næsten 40 år, og der skulle nødig opstå komplikationer. Så de aftaler med Bent, at han skal blive hjemme og passe Flemming, mens de er afsted.
Min egen familie. M4MhY1B

Joe, siger den dygtige læge Leo, så er det vist nu. Lad os bare komme i gang.
Min egen familie. HJLemkY

Den uvante situation tager ret hårdt på Verner. Han ryster og tænker, at bare den lille og hans elskede Sylvia kommer godt igennem det her.
Min egen familie. WgZt40c

Hmmm ja, det blev "desværre" heller ikke nogen pige denne gang, men de er alligevel lettede over, at alt gik godt og slår sig hurtigt til tåls med at byde lille Erland Edmund velkommen i familien, født d. 9. september 1948.
Min egen familie. HQa5mjd

Hjemme står vuggen klar, og Flemming er stolt og glad for sin lillebror. Jae, siger Verner nu er du blevet storebror.
Min egen familie. MYnVXNS

Og en dejlig hyggesnak bliver det til, så det ser ud til, at Flemming er mere end tilfreds selv om der ikke kom nogen lillesøster.
Min egen familie. Ysz3oBI
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og VinceDjansen synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Søn 6 Nov 2022 - 15:43

Hver sit sted på Sjælland, men nu følger begivenhederne hinanden tæt. Benzi er næsten voksen og en elsket del af familien.
Min egen familie. MJqX4HH

Hun er god til børn og i det hele taget nem at omgås og lære noget. Så Karl beslutter, det er på tide at få hende parret. Hvide schæferhvalpe er det store hit, så i den næste løbetid bliver en hvid han besøgt.
Min egen familie. UYYghAP
Min egen familie. FpNZMMR

Der kom et stort kuld på hele 7 hvalpe, hvoraf de to var hvide. De indbringer alt i alt familien ret mange penge. Og rigtig megen stolthed.
Min egen familie. 4fGKYx3

Mor Ruth synes også, at lille Margit er et pragteksemplar. Hun er nem og køn med sit lyse hår, næsten altid glad, selv om et temperament lurer lige under overfladen, bliver det ikke bemærket. Man kan da heldigvis få afløb i gyngestolen.
Min egen familie. WNpjSJ3

Foråret 1948 nærmer sig, og nu ser det ud til, at der endelig er en dreng på vej. Alle er glade og forventningsfulde. Og faster Tom bliver endnu en gang bedt om at bistå ved hjemmefødslen. Der er ikke noget, hun hellere vil.
Min egen familie. VekBOWy

Ventetiden går med hyggeligt strikkearbejde, og lige til det sidste håber Ruth, at fødslen vil ske på hendes fødselsdag d. 13. november.
Min egen familie. V1Di7bX

MEN - lidt mut til mode må hun ringe til Tom og lægen allerede d. 8. Det var jo ærgerligt.
Min egen familie. MOyqIA8

Sådan kan det gå, men skidt pyt, siger hun. Drengen kan jo slet ikke vente med at se dagens lys.
Min egen familie. 2wHma7U

Fødslen er overstået, og alle tager glade og lettede imod dre.... nej vent - - endnu en pige. Det er undertegnede, Kamma Østergaard Thomsen, født d. 8. november 1948. Øvsa da for f....
Min egen familie. 4oFCz2N

Og Benzi får fat i nogen sprøjtede jordbær, får en voldsom forgiftning og dør lige inden jul. Nå ja, så trøstede mine forældre sig med, at hun i det mindste ikke skulle i karantæne.
Min egen familie. LRBhl03

For noget af livets modgang møder snart familien. Da regnskaberne for gartneriet bliver gjort op lige efter nytår, slår katastrofen til, og det gamle gartneri kommer på tvangsauktion. Familien må flytte i huj og hast. en af Ruths gamle forbindelser i Sverige tilbyder os de måneder, vi må vente på en lejebolig - et ophold i deres sommerhus. Det er så venligt, men som mine forældre senere sagde: Vi kom derop, lige før sneen faldt og måtte pakke os ind i overtøj, også indendørs.. Jeg husker kun udsigten fra barnevognen. Så smukt at se træernes grene svaje i den lette vind og fuglesangen.
Min egen familie. KIENsqd
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Søn 13 Nov 2022 - 20:34

Tjae, det virkelige liv går tit både op og ned. Sådan er det bare. Snart er familien på vej tilbage til Danmark, nærmere bestemt Haslev på Sydsjælland, hvor far Karl har fået et godt arbejde på Håndværkerhøjskolen. PLUS vi har fået en dejlig toetagers rækkehus lejlighed på Glentevej 21 - lige ved siden af legepladsen.
Min egen familie. EoX8WaM

Vi får et fint indrettet børneværelse på første sal, som Margit og jeg deler i starten.
Min egen familie. Kv1Rj6B

Og hun er næsten ikke jaloux, når vores far leger med mig - næsten ikke altså!
Min egen familie. 9Ql1Mrp

Jeg husker kravlegården i stuen, hvor jeg havde et lille spejl. Min mor kunne ikke altid skjule sin skuffelse over endnu en pige. Og lige så stolt og glad hun var for Margit med det lyse hår og engleansigtet, lige så skuffet kunne hun kigge ned på mig og sige: Ja, du ligner bare en abe! Det skete næsten dagligt og jeg måtte lige konsultere spejlet for at forsikre mig om, at det ikke passede.  Min egen familie. 1f628
Min egen familie. Y4oAOif

Men når hun så satte sig ved klaveret og de dejlige toner klingede ud i stuen, blev mit hjerte altid meget let og humøret højt. Der var ligesom solskin og sommerfugle i luften.
Min egen familie. GK5IsVl

Og Margit fik det også bedre, når far gav hende en gyngetur i haven. Det var dejlige år.
Min egen familie. KiXl5La

Allerede fra starten havde jeg styr på det der med at multitaske. Man kan sagtens lege med bamsen og gynge samtidig.
Min egen familie. RhbbcFM

Selv min mor blev rigtig glad, når Margit en sjælden gang imellem gav mig et kærligt kram.
Min egen familie. FNYxmBO

Så kom tiden, hvor mors mave blev meget stor og jeg tænkte: Er hun mon gravid igen, eller er hun bare fed?
Min egen familie. 4h5KlJJ

Og min farmor, som var alene sammen med to halvvoksne sønner (min fars yngre brødre) efter farfars død, sagde farvel til de to og flyttede ind hos os, dødeligt syg af kræft. Mor havde lovet at passe hende den sidste tid, for lægerne havde givet op.
Min egen familie. ZQxKzDe

Med en stofskiftesygdom måtte mor denne gang føde på hospitalet, men det var en stor trøst, at faster Tom og min far deltog. Det gjorde du bare til UG, roste min mor fasteren.
Min egen familie. GUsVRQQ
Min egen familie. RjStL5w

Og sådan kom lillesøster Gunvor til verden d. 10. juni 1951.
Min egen familie. HEfdsrr


Sidst rettet af simsister Tors 17 Nov 2022 - 13:48, rettet 1 gang
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tors 17 Nov 2022 - 13:45

Mens Gunvor vokser, opstår der et seriøst problem: Hun går meget skævt på sine fødder og må derfor have specialsyede babystøvler: Økonomien bliver noget stram. Som mor plejede at sige det: I flere år havde vi ikke penge til andet end det daglige brød og Gunvors støvler. Men charmerende er hun jo med sit røde hår og alle fregnerne.
Min egen familie. JxZlD4N

Og for mig den allersødeste søster, man kan tænke sig.
Min egen familie. 5f8rlqv

Farmor ligger oppe i den store seng, hvor mor hver morgen børster hendes hår og fletter det i én lang fletning ned ad ryggen. Vi må ikke larme inde hos hende, og er der derfor ikke så meget.
Min egen familie. F8PLfT6

Og så en skønne dag er det slut. Far og mor kommer og finder hende død i sengen.
Min egen familie. B9yg06I

De sørger, men far tager sig alligevel sammen og roser mor, fordi hun har passet farmor så godt i hendes sidste tid.
Min egen familie. UCZgEdb

Sammen med faster Tom tager de så til begravelse, mens vi bliver passet hjemme.
Min egen familie. GquXmpE

Efter begravelsen kommer de hjem og finder os børn meget kede af det. Margit ligger og græder oppe under sin dyne, og Gunvor og jeg er nærmest utrøstelige.
Min egen familie. DlhqThF

Men selvfølgelig prøver de at trøste os. Det satte meget dybe spor i nogen børnesind, at farmor bare lige pludselig ikke var der mere. En begivenhed, som senere i mit liv gjorde, at jeg tog mine egne børn med til begravelser og bisættelser.
Min egen familie. WnxclXS

Men tiden læger alle sår - næsten Og efter nogen år, føler mine forældre, at det er tid til at forsøge endelig at få bare én dreng. Men nej, endnu en lille pige kommer til verden. Lillesøster Ella blev født d. 21. september 1955.
Min egen familie. FwGo53n

Far får besøg af sin overordnede på Håndværkerhøjskolen. Simon kan godt se, at familien har en del udfordringer, og samtalen ender med, at far får lønforhøjelse. Senere tager mor sommer-halvtids arbejde på sygehuset, og jeg får et par måneder i børnehave. Ikke netop MIN kop te. Man måtte nemlig ikke lege med legetøjet, så længe, man ville. Det skulle gå på omgang!
Min egen familie. ZuGAWqH

Og lille Ella er bare så smuk. Far og mor lægger drømmen om et fodboldhold af drenge på hylden. Der er rigeligt at se til.
Min egen familie. F2Zfo0p

Vi vokser, og jeg starter i skolen. Margit laver sine lektier oppe på værelset, men jeg kan godt lide at sidde ved det smukke gamle skrivebord, som vores morfar har lavet.
Min egen familie. QX8FsGJ
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Søn 20 Nov 2022 - 15:49

I familien Nielsen vokser lille Erland også op i et roligt, landligt miljø, hvor far Verner efter dagens markarbejde, sætter sig og læser højt for ham, mens mor Sylvia ordner og gør rent rundt om i huset.
Min egen familie. Sl5djW4

I samme takt som mig, for vi er jo født kort tid efter hinanden - bliver han også skolebarn. Det er altid en bemærkelsesværdig fødselsdag, og bliver behørigt fejret.
Min egen familie. MuqNR5x

Flemming er blevet teenager og hjælper glad og gerne til på gården. Han har samme fantastiske håndelag som sin far. Og senere på dagen får de to forældre så lov at se TV, mens Flemming laver sine egne lektier og samtidig hjælper Erland.
Min egen familie. P5wSWxi
Min egen familie. Joh8RLG

Og ovre i Vestjylland vokser Johannes op i takt med Margit. Han er rimeligt opfarende, men familien prøver at holde ham nede med afstraffelser i form af en endefuld og ved at "smide" ham i seng.
Min egen familie. SoUlygy

Ja, siger far Aksel, du burde hjælpe til ligesom din storebror. Han er myreflittig og siger aldrig nej, så ham kan du lære meget af.
Min egen familie. Tzs6gzK

Tilbage til Glentevej i Haslev. Nu er vi en familie på 6. Både Margit og jeg er startet i skole. Margit er den søde, lyse, nemme, og jeg er den der "abe", som er svær at styre og fuld af tosserier og narrestreger. Den røde trøje har mor strikket af optrevlet garn, og jeg er MEGET glad for den, selv om de andre børn i skolen driller mig med, at det ikke er moderne at gå i hjemmestrikket tøj. Så når vi leger "mor, far og børn" i skolegården, skal jeg altid være babyen og kravle rundt på alle fire!
Min egen familie. OgggNvf

Det er svært at få et ordentligt indtryk af Gunvors charme. Som før beskrevet fregnerne og det røde hår, som far forklarede med, at han fik rødt skæg, hvis han lod det vokse.
Min egen familie. A7WRtAK

På håndværkerhøjskolen skal han også passe hønsene, og Simon spørger ham, om han kan klare det daglige besvær, også når hanekyllingerne skal slagtes. Det mener far, at han sagtens kan. Simon inviterer hele familien til julestue, så det går vi og ser frem til.
Min egen familie. FSsF90L
Min egen familie. PAJ9MYl

Meget af min dag går på legepladsen ved siden af. Jeg elsker at gynge, og klatrestativet og ikke mindst kolbøttestængerne, hvor jeg snart lærer mig selv at snurre baglæns rundt og lande foran stangen. Det giver stor beundring, som jeg kan sole mig i. Også fra Gunvor, der absolut må prøve at gøre mig kunsten efter. Men ak, hun lander på ansigtet og skraber al huden af næsen. Mor tager sig kærligt af hende og trøster hende med, at hun nok har fjernet fregnerne, som Gunvor er meget træt af. Men ak nej, så snart huden er helet, er fregnerne tilbage!
Min egen familie. Rmnpuan

Og så skal vi to ældste jo passe nogen pligter, når vi har lavet vores lektier. Der skal ryddes ud i spisekammeret, vaskes op og skrælles kartofler.
Min egen familie. Y5HA6XV

Men Margit gider ikke, så jeg står for det meste alene med hele molevitten. Hun bilder mig ind, at hun laver en dukkeseng til mig, fordi hun har sløjd i skolen, og derfor er for træt til at hjælpe, når hun kommer hjem.
Min egen familie. NaREgFA
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Lør 26 Nov 2022 - 13:13

Nåmen så blev det alligevel adventstid, og vi har jo glædet os meget. Så mens Ella bliver passet drager vi andre af til Håndværkerhøjskolen for at deltage i festlighederne. Og vi blev bestemt ikke skuffet. Forstanderen hilser os velkommen, og mor synger Glade jul.
Min egen familie. Lp5z6i0

Far læser som sædvanlig juleevangeliet, og vi har en dejlig eftermiddag i den smukt pyntede samlingsstue.
Min egen familie. 4E2GYxQ

Da vi gik glade hjem, er jeg bange for, at ingen af os ænsede forstanderens triste humør. Han var den stolte vært men også meget ulykkelig over, at han ikke selv havde sådan en familie. Derudover skal han tage sig sammen til at fortælle far, at de ikke kan arbejde der længere, da højskolen skal have nye ledere.
Min egen familie. A0d7bcm

Efter mange år som enelærer på Sigerslevøster skole, hvor min mor voksede op, er min morfar og mormor flyttet til Skævinge og bor nu i en hyggelig bungalow ved navn Reden.
Min egen familie. LR9WJxk

Morfar er stadig kirkesanger i Skævinge kirke, men de er begge to gået på pension, og mormor er stoppet som fotograf og "nøjes" med at skrive festlige sange for folk.
Min egen familie. UMTjBsd

Så har hun mere tid til at tage toget og besøge os i Haslev. Altid med en lille chokolade overraskelse i tasken. De hed Pernille (flødechokolade) og Senator (mørk chokolade).
Min egen familie. XXbKdby

En dag er morfar også med, og de viser os, at der er (ikke i telefonen) men i avisen - et sted nær dem, som hedder Sigerslevvester, hvor man søger en bestyrer til en mellemstor gård ved navn Stokkekilde.
Min egen familie. HTg7wmC
Min egen familie. 73HMxX3

Far søger stillingen og får den, og vi flytter fra Sydsjælland til Nordsjælland, - fra et semimoderne hus til en stor, uisoleret  bygning med lokum i gården, men dog indlagt vand. Køkkenet er heller ikke det bedste. Et stort brænde/støbejerns komfur og der er som før kun et spisekammer. Men det er alligevel dejligt med al den plads. Margit og jeg skal i 5. og 3. klasse, og Gunvor starter sin skolegang i Græse gamle skole. Lille men hyggelig og man kan sagtens gå de 2 kilometer derhen.
Min egen familie. R5Uasgo

Det er også hyggeligt, når Gunvor og jeg laver lektier sammen, men jeg er altid hurtigst færdig og har utallige nykker i hovedet.
Min egen familie. 2MILNlB

Så efter en tur ud til kirsebærtræet, hvor det er blevet mig forbudt at klatre i, og jeg gør det alligevel, for de smager jo så godt, altså kirsebærrene. Så sender mor mig op på værelset og i seng. Men hun har travlt og kan ikke se, hvad jeg laver, så i stedet for at lægge mig i sengen, sætter jeg mig og digter - søde digt og historier.
Min egen familie. Jar5eVO

Helt tilfreds ved tanken om, at Margit må tage opvasken alene. Hun havde jo nemlig IKKE lavet nogen dukkeseng og kom med en vævende forklaring om, at den ikke var helt færdig, før vi skulle flytte, så derfor fik hun den ikke med???
Min egen familie. 6Gh1Yh0

Vores kære mor havde jo aldrig lært at holde hus og lave mad. For som ung havde hun klart travlt med sin uddannelse til sygeplejerske. Så når vores far forlanger to retter mad hver dag, så laver hun tit frugtgrød/rødgrød til dessert. Det bliver aldrig spist i første omgang, og derefter stillet ud i spisekammeret ved siden af leverpostejen og de andre madrester. Når hun så henter det næste dag, er der mug på overfladen, som hun bare skraber af. Og når jeg spurgte hende: Er det ikke dårligt og skal smides ud, så svarede hun: Nej, det gør ingen skade, det er jo bare penicillin. Hmmmm, hvorfor mon vi så ofte havde dårlig mave?
Min egen familie. RjdYw7N

Og Gunvor, der har været dårlig i skolen, bliver trøstet af far med en dejlig gyngetur, da hun kommer hjem.
Min egen familie. LSuzMLU
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Sighubert og VinceDjansen synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 30 Nov 2022 - 14:02

Opvækst og opdragelse er ikke altid nemt for forældre. Det måtte jeg sande i en tidlig alder. En dag kommer mor op, mens jeg sidder med mit historieskriveri. Naiv som man er i den alder, læser jeg stolt op for mor, og hun ved ikke, hvilken mine hun  skal tage på. Jeg har jo hygget mig i stedet for at føle mig afstraffet.


En af de dejligste pligter er, at Gunvor og jeg skal skiftes til at flette Ellas lange hår, inden vi går i skole i to fletninger, Og Ella er altid så sød og taknemmelig.
Min egen familie. CSN9M0l

Bagved vores gård og tilhørende ligger der en stor frugtplantage med æble- og pæretræer. Derefter et par af Stokkekildes marker, som den store hest Claus holder i orden med de gamle landbrugsredskaber. Og på næste grund bor der en dejlig familie. Vores nærmeste naboer, familien Lorentzen. De har flere børn end os, og de fleste er drenge. Den ene dreng, Olav går i klasse med mig, så vi er jævnaldrende, og han har en lidt yngre søster, som jeg bliver veninde med. Hun hedder Dorrit.
Min egen familie. EPatJXb

Og i Græse gamle skole er alle de andre i klassen bare drenge, så jeg er den eneste pige, og bliver tilstrækkelig mobbet, så jeg har en del dårlige dage, hvor jeg er bange for at gå alene hjem fra skole, for drengene vil rotte sig sammen og påstår, de vil give mig tæsk på vejen hjem. Men så tager Olav heldigvis mit parti: De er da bare så dumme, siger han, men mig har de respekt for, så jeg skal nok følge dig hjem, lige så tit du vil.  
Min egen familie. BTrupx0

Som sagt så gjort. Han veg ikke fra min side og inviterede mig også hjem og lege med ham og Dorrit.
Min egen familie. 73lWUhQ

Ja, vi vokser jo. Ella er snart klar til at komme i skole, og Margit bliver teenager. Hun er stadig lige doven, og bilder Gunvor og mig ind, at hun nu laver en dukkevogn i skolen. Den "køber" vi så i nogen år og pukler på livet løs med både vores egne pligter og hendes inde og ude: Opvask, kartoffelskrælning, roehakning, halmpakning på halmloftet o.s.v. o.s.v.
Min egen familie. VAZaRqD

Mens Margit render rundt og fordrejer hovedet på en hel del usalige teenage drenge, som hun møder til bal og andre fornøjelser og lader dem følge hende hjem, for derefter at sige farvel, og jeg tror ikke, vi skal ses mere.
Min egen familie. ZOhUQzX

Dejlige år alligevel med gode oplevelser som Margits konfirmation, der blev holdt hjemme, hvor den ekstra lejlighed blev låst op, og med kogekone og dejlig æblemost fra gårdens egne nedfaldsæbler.
Min egen familie. 5rjNpSc

Samtidig bliver Johannes i Jylland også teenager. Det er ham ved bordenden. Han har et vanskeligt sind og prøver også at komme i kontakt med omegnens teenage piger, men han fænger ikke rigtig an, desværre.
Min egen familie. AKhXuzE
Min egen familie. XK9BuFv

I Skævinge går dagligdagen som den plejer. Altid hjælpsomme Flemming prøver at få lidt lærdom ind i hovedet på Erland, der som sædvanlig ikke har hørt efter i skolen.
Min egen familie. U1Z0P4b

Så bliver far Verner desværre meget syg. Verner giver familien den triste nyhed en aften, og alle er meget kede af det.
Min egen familie. RcTIZLE

Kun 10 år gammel må Erland så undvære en far, og livet på den gamle gård går videre. Flemming lover sin mor at blive boende sammen med hende, og starter som murerarbejdsmand.
Min egen familie. 0HPE75r
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Søn 4 Dec 2022 - 14:53

Og Bent arbejder stadig flittigt i boghandelen. Efterhånden bliver han forfremmet og har snart et stort ansvar. Heldigvis stemmer kassen altid rigtig fint.
Min egen familie. PQSwPXu

Så en dag, da han har åbnet butikken og stemt kassen af fra i går, får han øje på et meget yndigt syn:
Min egen familie. AqQW8AN
Min egen familie. O5kxuCl

Hans hjerte slår et ekstra slag, og han tager mod til sig og spørger den kønne unge pige, Bodil, om hun mon vil med ham ud at spise. Svaret er et glad JATAK.
Min egen familie. 9zRcMzi

Og hjemme på Stokkekilde er vores forældre stadig glade for, at vi ikke er lige store allesammen. Lille Ella bliver passende forkælet lidt og får tit en dejlig tur på den gynge, som far selv har lavet.
Min egen familie. FsTyVA1

Ind imellem kommer gårdens forpagter, Poul Larsen på besøg og får en fyldig rapport om årets gang. Han er blevet "forelsket" i de tre kønne hunkatte, vi har udenfor: Mutter, Moster og Tante, som alle er sort/hvide med flot tegning som "kjole og hvidt". Han vil rigtig gerne have en killing eller flere med samme tegning, så far lover at gøre, hvad han kan. Men hankatten Mons er næsten helt hvid, bare med en grå plet i panden, så der er mange "missere".  Very Happy  Joke! For jeg er som regel den eneste, der ved, hvor de nyfødte killinger ligger oppe på høloftet og skal hente dem ned. Og det er trist, når de fleste bliver aflivet.
Min egen familie. TVW03dd

Så er det hyggeligere at besøge mormor og morfar i Skævinge, hvor morfar altid glad og gerne fortæller belærende f.eks. om naturen, og hvorfor det er vigtigt at have kompostbeholdere. Jeg elsker virkelig når han fortæller.
Min egen familie. IMU0agT

det er blevet en slags vane at vi børn bliver sendt på sommerferie hos forskellige tanter og onkler, og de bor rundt omkring i landet. En dejlig sommerferie jeg husker, var hos morbror Kjeld, tante Lis og mine 3 ældre kusiner oppe på den anden side af Limfjorden, hvor Kjeld var fyrmester. Margit legede med kusinerne, men jeg, der jo var yngre, fandt en flink nabodreng ved navn Robert, som var rigtig god at snakke med. Vi skulle så overnatte hos Kjeld og Lis.
Min egen familie. I40iUbj
Min egen familie. K7WmY2d

Til min store undren, gik Robert i seng og sov med alt tøjet på: Det er da meget varmere (Sommer altså) og meget nemmere, sagde han, mens jeg bare kiggede forvirret på.
Min egen familie. EV5FTC9

Og så er der jo alle fødselsdagene, der som regel blev holdt hjemme. Undtagelsesvis ude når de er særlig vigtige. Mens Gunvor og jeg bliver teenagere, bliver Margit færdig med skolen og kommer i lære som stuepige på et hotel i København.
Min egen familie. PXnKSzM
Min egen familie. VBLSygF

Da vi kommer hjem, får hun en reprimande af far, som har set, hvordan hun flirter med flere af de unge mænd, der nærmer sig: Du skal passe lidt på dit rygte, siger han, og det passer ikke den unge dame, så hun hidser sig voldsomt op: Du må lære, at jeg er ved at være voksen siger hun og derfor ikke skal behandles som et lille barn længere! Så nu flytter jeg hjemmefra.
Min egen familie. C2NHusn

Jeg vender om ved lyden af det voldsomme skænderi og får set, hvordan hun tæver løs på vores far, der heldigvis værger for sig og derfor ikke kommer til skade. Det er meget forkert i mine øjne. Det kan godt være, far har brugt korporlig afstraffelse ind imellem (som regel med tæppebankeren), men man slår altså ikke på sine forældre. Jeg er dybt rystet.
Min egen familie. WSTZPA7
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 7 Dec 2022 - 16:57

Selv om vi andre tre ikke er for lydhøre over for far og mors formaninger. Både far or mor var vokset op i indre missionske hjem, så vi bad bordbøn, og hver aften kom mor ind på vores værelse og satte sig sammen med os. Så bad vi Fadervor og sang et lille vers, som lyder: Kære Gud, jeg har det godt, tak for alt, hvad jeg har fået. Du er god, du holder af mig, kære Gud gå aldrig fra mig. Pas på lille, pas på stor, pas på far og pas på mor.
Men ikke så snart har mor lukket døren bag sig og hun og far trukket ind på deres soveværelse, før de to yngre søskende plager mig om at lege "døende hund". Og når vi tror, de voksne er faldet i søvn, får den hele armen med hylen og fald om på sengen. Der er da ikke noget at sige til, at vi fik en hel del reprimander.
Min egen familie. QDJ73ZD

Nogen er dog bedre til at se uskyldige ud end andre. Der er én, der har pillet ved og ødelagt fars stempelpude på skrivebordet, så den er helt tørret ud, og jeg siger med det samme: Det VAR ikke mig.
Min egen familie. 8Unc9ZI

Men de andre er jo mindre/yngre, så jeg påtager mig skylden og får et godt lag tæsk, hvorefter jeg spørger far: Hvad nu hvis det ikke var mig? Han svarer, at det kan være lige meget, for nu er han kølet af, og jeg ser alligevel altid så fræk ud og er slem til at svare igen! Det svier lidt, men taknemmeligheden fra de "små" luner meget.
Min egen familie. UCG5171

Mor har så småt tumlet lidt med tanken om et halvtids arbejde. Og så en dag dukker en sød dame ved navn Nyholm op. Hun er hjemmesygeplejerske og har brug for en afløser til, når hun holder fri. Søreme om ikke hun diskuterer med vores far, om han kan undvære sin kone til at arbejde for hende.
Min egen familie. YQ2qJAC
Min egen familie. AV9uLQh

Og først derefter lægger hun et godt ord ind hos mor, der begejstret takker ja.
Min egen familie. 1W0BIVx

Men så skal hun da også have en bil at køre rundt til patienterne i, og der bliver indkøbt en pæn, brugt Hillman.
Min egen familie. WW0fkDR

Nu skal vi hjælpe endnu mere til end før, især når mor skal arbejde. Men hun står alligevel og kigger spørgende, da jeg en dag sidder ved klaveret og prøver at ramme nogen pæne toner. Musik er jo en stor del af mit liv.
Min egen familie. 1lj4C8E

Jamen vi skal da finde en fritidsbeskæftigelse til dig udover gymnastikken, siger mor. Når man havde gjort 5. klasse færdig i Græse skole, skulle man med bussen til Frederikssund, hvor Olav og jeg kom til at gå på Falkenborgskolen, desværre i hver sin klasse. Men min klasse havde hr Lolck til musik og sang, og han havde oprettet et skoleorkester, som spillede brassband/march musik. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at lære at spille trompet, men nej, alle trompeterne var optaget. Så jeg fik lov at gå til undervisning i trommer. Man fik også en pæn uniform til turene op og ned af strøget i Frederikssund. Med mine brede skuldre måtte jeg "tage til takke" med en drengejakke. Men stolt var man jo altså!
Min egen familie. KWgJLPF

Og når jeg kom hjem fra øvetimer, var det da ikke spor for meget, at jeg skulle lave aftensmaden. Her står den vist på arme riddere.
Min egen familie. YBI7TSh

De næste par år skete der mange tekniske fremskridt takket være mors gode job. Der blev blandt andet købt et godt køleskab, vaskemaskine o.s.v.
Min egen familie. UDFRK4E

Oppe på Sandhøj var Erland også blevet teenager. Mere om ham og hans familie Senere.
Min egen familie. 6gQkUBN
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Søn 11 Dec 2022 - 13:49

Efter at Erland har spist sin fødselsdagskage, skifter han tøj og beslutter, at vinterferien skal gå til Norge.
Min egen familie. PRaK2TO

Han prøver at kommunikere med en pæn pige, som synes, han skal stå på ski sammen med hende. Men ellers tak, siger han: jeg skal i hvert fald ikke glide afsted nedad på sådan et par forskallingsbrædder!
Min egen familie. ILvakG8

Næ du, jeg vil hellere lege lidt med sneen, og så giver han hende en ordentlig vasker. Det blev så ikke til noget venskab i den omgang. Rolling Eyes
Min egen familie. YjFzhjM

Næste sommer forlover Bent sig med Bodil efter en  dejlig nat under dynen. Og så ringer bryllupsklokkerne for de to i august 1961.
Min egen familie. Kf0RLY8
Min egen familie. UTiRcCn

Efter nogen dejlige år i Frederikssund skoleorkester, hvor vi blandt andet gjorde vores dirigent, hr. Lolck pavestolt ved at vinde en brassband konkurrence ved Mosel i Sydtyskland, bliver Stokkekilde overdraget til ejeren med salg for øje. Så vi flytter igen - denne gang til Karlsgave ved Frederiksværk, hvor jeg skal gå mit sidste skoleår i Kregme skole. Stor teenager med et kæmpestort idol:
Min egen familie. HShi2KW

Så står realeksamen for døren, og jeg hygger stadig med Gunvor over lektierne, mens jeg prøver at finde ud af, hvad jeg vil uddanne mig til.
Min egen familie. D4BNOLf

Far er tit dårlig, eller føler sig dårlig, og han får medicin af sin søster, og senere sender han os børn til apoteket for at købe smertestillende piller.
Min egen familie. RhB1z39

Jeg har jo desværre en mor, som ikke har kunnet lære mig ret meget om husholdning, og da jeg beslutter mig for at prøve at komme ind som sygeplejeelev, tager hun med til samtalen og kalder mig for umoden. Derfor kommer jeg ikke ind. Så jeg beslutter mig for at komme i huset, og er heldig at komme hos en sød familie, der bor på Hanehoved, også ved Frederiksværk. Så kommer min noget ældre fætter, John Andersen ind i søværnet i Auderødlejren, som ligger tæt på, hvor vi bor. Jeg tager ud for at besøge ham, og for at sige fra mor, at han er velkommen til at besøge os, når han har tid.
Min egen familie. WoDQhzP
Min egen familie. 8ZqetzA

Pudsigt nok er Johannes fra Vestjylland også kommet til Auderødlejren for at aftjene sin værnepligt, og de to bliver snart bedste venner. Kan du ikke tage mig med, når du besøger din faster Ruth, siger han, og det synes de begge to er en god idé.
Min egen familie. ISj4EgZ

Johannes besøger ellers kun det lokale KFUM/KFUK og inviterer mig derhen. Jeg er kun 17 og bliver lidt benovet over en lidt ældre mands tilnærmelser, især da han dyrker "fod-sex" med mig under bordet, mens vi sidder og spiller.
Min egen familie. OhR0d24

Og Margit er hjemme på besøg, da Ella bliver teenager. Hun "smører" sin bedste mine på, og far vakler mellem at blive gode venner med hende og blive uvenner for evigt.
Min egen familie. MUYtMhI
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tors 15 Dec 2022 - 13:47

Men heldigvis har vores ejegode mor en indflydelse på ham, så hun får ham overtalt til at gøre det rette og blive venner med Margit igen. Ella er efterhånden blevet teenager, og hun har den smukkeste sangstemme. Vores mor tilskynder hende til at gå til sangtimer, og Ella underholder glad og gerne med, hvad hun har lært.
Min egen familie. 7ApE8Ba

Efter et par korte år i Karlsgave, stopper mor som afløser for Nyholm og får tilbudt job som oversygeplejerke på Frederiksværk sygehus. Og far får arbejde på en foderstoffabrik. Så flytter vi igen, denne gang til Ad Cellovej i Asserbo, hvor Gunvor også går ud af skolens niende klasse og tager et år i huset. Mor trives, og hun er aldrig bleg for at lære fra sig, så hun lærer mig at strikke.
Min egen familie. 9ZhqXMb

Også her kommer fætter John og Johannes på besøg. En dejlig varm sommer. Fætter John er blevet korporal, men det forhindrer ikke ham og Johannes i at lege vandkamp med os piger rundt om huset efter middagen. Og et slag kort bliver det også til.
Min egen familie. F698MG5
Min egen familie. GWIezAM

Johannes og jeg bliver mere og mere forelskede i hinanden, og han vil have sex, men jeg trækker lidt på det, for jeg ved ikke nok om den slags, og jeg er kun lige fyldt atten. Men lad os da blive kærester, siger jeg, så kan vi altid se.
Min egen familie. AIkMzhB

Hmmm, efter en MEGET akavet snak med far og mor omkring sex og beskyttelse, bliver de begge så flove, at de trækker ind under dynen for at dampe af! Det fik jeg ikke så meget ud af.
Min egen familie. XY6Ltpq

Johannes, som elsker at fiske, sidder en søndag og steger sin seneste fangst over et lille bål, mens han tænker seriøse tanker om vores forhold.
Min egen familie. AOasHqz

Og så kommer han på besøg med en overraskelse i lommen. Skal vi ikke forlove os, spørger han. Joe, det kan vi da godt, svarer jeg. Men glimtet i hans øjne siger: Så skal vi have sex, for nu er du min.
Min egen familie. 4qgsdYX

Og han HAR husket at købe kondomer, så dér røg min mødom, for det var umuligt at sige nej til én, jeg var så glad for, og som havde lovet mig, at han altid ville passe på mig, og jeg bare kunne komme til ham, hvis jeg havde nogen problemer.
Min egen familie. CzKpKXz

Den vinter besøger vi sammen hans forældre, og de virker umiddelbart positive og glade for at møde mig.
Min egen familie. WQS0Bri

Vi lover at komme og holde nytårsaften med dem. Småbeduggede af de våde varer, får Johannes igen lyst til sex. Men også fordi han synes, det er sjovt og spændende, når hans forældre ligger og sover lige ved siden af hans værelse.
Min egen familie. 5MV2svX

Har du husket kondomer, spørger jeg, men dem har han ikke flere af, og automaten henne på hjørnet er ude af drift. Vi snakker lidt og bliver enige om, at det skal nok gå, for jeg har læst i et ugeblad, at der er noget, der hedder sikre perioder, og efter det at dømme, er der ikke fare for graviditet.
Min egen familie. PozhN74

Men ork jo, efter et par måneder kan jeg tage ud til ham i Auderød og fortælle, at jeg er gravid med vores fælles barn. Han er henrykt, men ikke jeg helt så meget. Det er jo et stort ansvar, når man kun er 18 og den familie, jeg er i huset hos, rynker på næsen og afskediger mig, da det bliver sommer, dog med en virkelig god anbefaling.
Min egen familie. JcPqeTB

Der skal strikkes babytøj, og far har en alvorlig snak med mig om, at han ikke bryder sig rigtig om Johannes: Jeg tror han har forført dig, siger han, hvorpå jeg svarer: Man er altså to om den slags.
Min egen familie. L83Z7kX

Men Gunvor er en dejlig søster, som jeg kan snakke med om alt, og hun glæder sig meget til at blive moster. Hun er også færdig med sit job i huset, og har søgt ind på uddannelsen som sygehjælper.
Min egen familie. JeYWwN8
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale, Nøddehaven og VinceDjansen synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tirs 20 Dec 2022 - 0:57

Over en stille kop morgenkaffe/te går snakken. Det er lige oppe over, at fødslen skal finde sted, og vi synes begge, det er en fin idé at jeg føder hjemme, hvor min mor er sygeplejerske, og vi kan ringe til jordemoderen.
Min egen familie. AR0tIFO

Det er d. 23. september, og vi skulle holde Ellas fødselsdag. Men jeg har ligget med veer hele natten, og de er ikke taget ret meget til, så jeg prøver at gå en tur i haven, hvor jeg tramper i jorden.
Min egen familie. Z421vDd

Mor siger, jeg skal lægge mig ind i seng, og så ringer hun efter jordemoderen, der er gammeljomfru og kommer rendende i sine gamle gummistøvler, som hun ikke ænser at tage af ude i gangen hun undersøger mig, og siger, at hun ikke kan finde hovedet på barnet, så det vender forkert. Så hidser hun sig op og siger, jeg skal på sygehuset. Der styrter hun ind og skriger op om, at det er en sædefødsel, og det kan hun ikke tage ansvaret for. Mor møder Marie udenfor, og vi snakker lidt med hende, før vi går ind.
Min egen familie. KxHpPpn

Fødselsveerne tager hele dagen, og jeg bliver nervøs, men mor prøver at berolige mig: Vi har sendt jordemoderen på psykiatrisk afdeling, og mor har ringet efter hospitalets dygtigste læge.
Min egen familie. BQEfZm1

Som ridderen på den hvide hest kommer dr. Guldmann og klarer den vanskelige fødsel i et snuptag. Jeg må dog ikke blive oppe, og skal ligge i sengen de næste 10 dage. Men miraklet er kommet til verden, den dejligste lille søn, Johnny.
Min egen familie. XXvqmWq
Min egen familie. 8685duX

Og så tager vi hjem og forbereder brylluppet, for nu vil Johannes og jeg giftes, så den lille ny kan få en rigtig familie. Og det er med bævende hjerte, at jeg sætter al min tro ind på vielsens løfter: Til døden jer skiller!
Min egen familie. W6zBlHm

Jaja, siger Margit, så blev du gift før mig. Hvem skulle nu have troet det? Hun er ellers i huset i London som au-pair, men er taget hjem for at fejre dagen med os.
Min egen familie. 9VQt9cA

Så flytter vi til et lille lejet hus i en baggård i Gørding, tæt på Johannes' forældre, for Johannes skal hjælpe sin far i kartoffelvaskeriet, og jeg kan jo ikke starte på en uddannelse lige med det samme. Mine "drenge" leger.
Min egen familie. 5LccSGu

Men mens jeg har travlt med gøremål i huset, er Johnny smuttet ud af døren eller vinduet. Jeg leder efter ham og finder ham helt nede ved togskinnerne. Så bliver han båret hjem, mens hjertet sidder helt oppe i halsen på mig.
Min egen familie. VnKsczx

Han skal lægges i seng og har været en tur på potten. Så spørger vi ham, hvad han lavede, og han forklarer da, at han skulle ned og se på toget.
Min egen familie. L48HTh9

Allerede lige før min konfirmation, døde min morfar, så den blev udskudt til efteråret. Mormor er flyttet sammen med sin lidt ældre søster, for hun kan ikke lide at være alene.
Min egen familie. W6ETGMt

Og Erland er gået ud af skolens syvende klasse og har åbnet sin egen - meget lille - købmandsbutik. Det varede ikke så længe, så må han dreje nøglen om.
Min egen familie. ME3ng1F

Men lige uden for kroen i nærheden møder han den smukkeste engel (eller er det bare et syn)? Englen siger, at han skal flytte tilbage til sin mor på Sandhøj og vente på, hvad der skal ske i fremtiden.
Min egen familie. 90i77HN
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 28 Dec 2022 - 22:19

Efter at have gennemgået en sædefødsel og det chok hele forløbet var, var jeg ikke meget for at skulle have flere børn, men som tiden gik, fik jeg alligevel lyst til mindst én til. Mest fordi jeg syntes, at lille Johnny ikke skulle være enebarn. Og du godeste! Ikke så snart havde vi besluttet os, så var jeg gravid igen.
Min egen familie. 95Wt1QX

Min søde og altid engagerede mor glædede sig meget, og brugte alle ledige stunder på hospitalet til at strikke til den lille, der skulle komme.
Min egen familie. RHfp5fY

Lille Gitte blev født d. 5. maj 1970, og vi holdt barnedåb derhjemme ca. to måneder efter, hun var kommet til verden ved en helt normal fødsel på Esbjerg sygehus. Far og mor tog hele vejen, og havde selvfølgelig gaver med, både til Gitte og Johnny.
Min egen familie. CybpbOY
Min egen familie. UmL9La8

Gitte var fin i tøjet, men skulle så skifte til dåbskjolen. Det var en dejlig dag.
Min egen familie. UsHbE7E

Og efter dåben i kirken, hjalp Gunvor mig med at lave festmiddagen.
Min egen familie. UI4aw4r

Johnny havde dårligt nok tid til at spise, fordi han skulle beundre sin lillesøster og snakke med hende.
Min egen familie. LNBt5eI

Den sommer tog jeg med børnene på en lille ferie hos min far og mor i Asserbo. Men det blev en trist affære. Mor kom ind midt på formiddagen for at vække mig, og jeg var meget sløj.
Min egen familie. XEXLPUc

Senere på dagen fik jeg det dårligere, og den tilkaldte læge mente, jeg havde blindtarmsbetændelse og skulle opereres omgående. Det var meget trist at skulle overlade Gitte og Johnny til mine forældre, mens jeg selv blev indlagt og opereret med besked om, at jeg ikke måtte bære nogen af børnene, så jeg var nødt til at droppe amningen, og Gitte blev flaskebarn.
Min egen familie. UbTOsvs

Ovre i Jylland gik sladderen. Johannes´ mor Krista havde travlt med at bagtale mig, både for folk, hun kendte og Johannes. Hun kaldte mig direkte for: Luderen fra København. Det spurgte Johannes selvfølgelig sin far om, men han frakendte sig ethvert kendskab, mens Johannes´ jalousi blussede op.
Min egen familie. BQGxGLR

Da vi så kom tilbage havde vi en del diskussioner, og Johannes blev mere og mere indædt rasende og var tit direkte modbydelig.
Min egen familie. N15MG6y

Bagefter sagde han så undskyld, men de hårde ord gjorde da et kedeligt indtryk.
Min egen familie. Au0WOPZ

Johnny opfattede, hvordan tonen var, så han var meget sur på sin far. At læse de små børnebøger hjalp ikke rigtig på det.
Min egen familie. Hv1ljm0

Og den lille purk blev direkte omsorgsfuld over for mig, mens jeg selvfølgelig prøvede at trøste både ham og mig selv: Det bliver nok snart bedre.
Min egen familie. KF0Nunr
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Ons 4 Jan 2023 - 17:19

De næste par år sker begivenhederne meget hurtigt efter hinanden. Margit, der er au-pair i London, møder en dag John Stanmore på stationen, og typisk engelsk gentleman som han er tilbyder han at bære hendes bagage. Hun skriver meget hjem, både til vores forældre og sine søstre. En dag indkommer dette brev til Ella:
Min egen familie. WSqV1ER

Margit siger JA, og de to forlovede kommer med Englands færgen i Johns egen bil, som han synes, det er en udfordring at køre i Danmark, men de kommer frem til Asserbo. Margit spørger vores mor, om hun og far vil holde deres bryllup, for hun vil gerne have sine søstre med til brylluppet. Og mor siger ja.
Min egen familie. 5JcCR3f

Vores far er lidt i tvivl om arrangementet: Hvem skal betale? Men Margit smører sin bedste mine på og får også ham overtalt.
Min egen familie. FQLCNqe

De tager sammen ud og kigger på kirker og bliver enige om, at Lille Lyngby Kirke skal være stedet. Margit er helt oppe at "ringe", så John giver hende en massage.
Min egen familie. Od586Oh

Og smukt var der jo i kirken, så det var en stor begivenhed, og alle var glade for at deltage, også i den hyggelige fest i hjemmet i Asserbo bagefter.
Min egen familie. Vd7nFvL

Ella og Gunvor tager en del i byen sammen. Gunvor er stadig under uddannelse som sygehjælper, og Ella overvejer at droppe fra sin uddannelse for at gøre mere ud af sin sang. De ryger begge to og går til baller rundt omkring.
Min egen familie. YdifZVB

Under en bytur møder Ella den noget ældre Leif Kerstein, som er musiker og sangskriver, og i gang med at få en pladekontrakt.
Min egen familie. Pn26mc2

Han inviterer hende ud at spise og lover "guld og grønne skove", hvis hun vil synge for ham.
Min egen familie. CkyiIJ4

Ella flytter ind i hans beskedne hus på Sydsjælland. Han øver meget, og den første plade bliver udgivet: Ved en å et øde sted - - før var det vort mødested.
Min egen familie. HHxHdpZ

Min bedst veninde Dorrit har også gang i et sværmeri. Jeg får aldrig at vide, hvad han hed, bare at det var rimelig hedt.
Min egen familie. BErlwyP
Min egen familie. KUPVr6l

Og resultatet udeblev ikke. Mens hun stadig bor hjemme, får hun lille Kaare, omtrent samtidig som Johannes og jeg fik Gitte.
Min egen familie. ORUKFy4

Dorrit skal i gang med sin uddannelse inden for madlavning, og flytter derfor som enlig mor til Østerbro i København. Nærmere bestemt Mødrehjælpens kollektivhus, hvor hun får en lille lejlighed.
Min egen familie. Lq7356s

Ovre hos os i Vestjylland går det helt galt. En dag, hvor jeg kommer ud fra vaskeriet med det nyvaskede tøj, får jeg øje på svigermor Krista, der står og sladrer løs med folk og bagtaler mig på det værste.
Min egen familie. 47gPXAA

Johannes bliver også mere og mere negativ og gnaven: Hvem er mon far til vores to børn, er det overhovedet ham. Og han bryder sig ikke om, hvordan jeg ser ud: Du er så tynd, siger han, der er jo ikke noget at tage på!
Min egen familie. U491tvn

Det er aften og vi går udenfor for ikke at vække børnene, og der fortsætter han så sine reprimander: Har du nu været i kirke igen? Jeg bryder mig ikke om, at du kommer der uden mig, for hvem kunne du ikke finde på at flirte med? Jeg svarer: Da ikke nogen, og hvem skulle være far til børnene, hvis du ikke er det? Han nævner sin storebror og en skoleven, som er kommet forbi nogen få gange for at spørge efter ham, mens han var på arbejde. Det er helt i skoven efter min mening.
Min egen familie. T5WNSCF

Og så bryder "helvede" løs, og han giver sig til at slå løs på mig. Bagefter synker han sammen og undskylder og lover, at det ikke skal gentage sig. Men OM det gjorde. Han hidsede sig op, og det gentog sig oftere og oftere. Til sidst så jeg ikke anden udvej end at blive skilt.
Min egen familie. 7BYDb7Y

Ja, siger han, du kan skrubbe ad Helvede til og tage ungerne med dig. Og så kørte han børnene og mig hjem til min far og mor i Nordsjælland og kørte alene tilbage. Det var en meget trist tid.
Min egen familie. JW8fRxH
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Man 9 Jan 2023 - 23:02

Det hjalp heller ikke ligefrem på min selvtillid, at far blev småsur, da han spurgte ind til årsagen til, at jeg ville skilles. Jeg svarede ærligt, at jeg ikke ville finde mig i vold, og han svarede: Det var jo nok din egen skyld!
Min egen familie. Y60F6Ri

Måske var far bare i dårligt humør, så jeg skyndte mig at få kontakt med min gamle lærer fra Græse skole, som boede lige i nærheden og ville låne mig sit hus, mens jeg ventede på en lejlighed i Mødrehjælpens kollektivhus.
Min egen familie. LRaS7Hc

Så flyttede jeg med børnene til Østerbro i København, og Johnny, der efterhånden kunne løbe ret stærkt, var svær at styre. Han ville hele tiden på eventyr.
Min egen familie. F7OhoGR

Han og Gitte stod tidligt op, også i weekenden og af og til gennemrodede de køkkenet, så mel, sukker og mælk flød hen ad gulvet.
Min egen familie. YEiLJO0

Men selv om jeg skulle uddanne mig og først tog en HF, var der stille stunder og tid til at lære at spille på guitar, altså efter gehør og en god instruktionsbog. Andet havde jeg jo ikke råd til.
Min egen familie. W8qZBoh

Da der så var forældreaften i vuggestuen, mødte jeg ingen anden end Dorrit. Vi var lige begejstrede begge to. Sikke et gensyn, og vi snakkede sammen som var der bare gået en dag. Eneste sørgelige var, at hendes bror Olav var blevet kørt ihjel på sin knallert, kun 18 år gammel.
Min egen familie. 81rIaHb

En af mine venner hed Gert, og han besøgte mig en dag, da Dorrit også kiggede ind. Der var vist ingen tvivl om, at de var meget optagede af hinanden.
Min egen familie. ZWOWn8L

Dorrit skulle på en studietur til Jylland, og du godeste! jeg havde stor-forelskede Gert hængende hver eneste aften, hvor han ikke snakkede om andet end Dorrit. Det var jo meget sødt men også lidt belastende.
Min egen familie. Be3x4NQ

Jeg benyttede mig dog af, at jeg sådan havde en gratis barnepasser og tog et par ture i byen. Men en sen aften var det ved at gå grueligt galt. Jeg havde ikke set, at en mørk skikkelse fulgte efter mig med en kniv i hånden.
Min egen familie. 6quEmBY

Henne foran min dør kom han helt op bag mig, holdt min venstre hånd fast omkring mig, mens han satte kniven op foran min hals. Giv mig sex, snerrede han. Jeg frøs til is et øjeblik men så snurrede jeg på én eller anden måde rundt og sparkede ham hårdt mellem benene. Aner ikke hvordan, jeg reagerede bare på rygraden. Han brød klynkende sammen og havde tabt kniven: Lad det være dig en lærestreg, råbte jeg, så du ikke overfalder andre på samme måde.
Min egen familie. VGSAO76

Først holdt jeg mig inde, når jeg ikke var på skolen, men så en tidlig aften, var jeg på vej hjem gennem Strøget, da jeg fik øje på et par mennesker, der stod og vinkede mig hen til dem.
Min egen familie. KBVGUjA

Jesus kalder på dig, sagde de, og jeg spidsede ører. De var ikke som de sædvanlige Jehovas vidner eller Frelsens hær, der ellers optrådte rundt omkring, så min nysgerrighed blev vakt. Vi tilhører Pinse Missionen, sagde de. Kom hen og vær med til et møde i vores hyggelige mødesal, Elim i Kronprinessegade.
Min egen familie. MtA9tXQ

Der var så fantastisk en ånd i det lokale, at det måtte gribe enhver. Og jeg måtte op til talerstolen og fortælle, hvad jeg lige havde oplevet. En helt anderledes form for gudstjeneste end den jeg kendte fra folkekirken.
Min egen familie. TptLeJt

Døbt i vand og Helligånden, var jeg også velkommen som forsanger i Elims gospelkor. Det var en forrygende tid og lagde helt sikkert grunden til den optimisme, jeg bærer med mig den dag i dag.
Min egen familie. BKfUwbe

Jeg blev også overtalt til at synge mine egne sange på gaden, men ikke alle tilhørere var positive, så det holdt jeg hurtigt op med igen.
Min egen familie. EBTvAcv

Efter møderne var der altid kaffe, te og kage, og alle hyggede sig og snakkede sammen. Det var som én stor familie, og en af de andre unge kvinder spurgte mig, om jeg havde bedt Jesus om at få en skytsengel. Da jeg svarede, at det havde jeg på grund af det grimme overfald, sagde hun, at hun kunne se min engel, og at han gik ved min side, når jeg efter min uddannelse fra kontoret, hvor jeg arbejdede skulle gennem halvdelen af Strøget for at sætte kontorets kassepenge i banken. Han er ret høj med brunt hår og brede skuldre, sagde hun.
Min egen familie. EIu9sXl
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Lør 14 Jan 2023 - 14:52

Mens jeg således plejede min sjæl og slikkede mine sår, døde den sidste af mine bedsteforældre. Min dejlige mormor, som var svækket af demens, fik influenza og døde kort tid efter sin søster - 88 år gammel.
Min egen familie. VIDr7O8

Ella og Gunvor havde fundet en ung mand, nemlig ovennævnte Erland, som de gladeligt kørte i byen med næsten hver weekend, også en tur til Roskilde Dyrskue, som var et kæmpehit.
Min egen familie. XOyNK4o

Og til bal på Strandhotellet i Liseleje. Han var altid mere end villig til at starte den hvide Ford op og tage med ud at kigge og more sig. Som han sagde til Flemming: Sådan en bil er jo den rene k....magnet!
Min egen familie. QlI8Wjt
Min egen familie. DcGBe0P

Han og Gunvor nød også af og til en Pernod med rød sodavand i baren, men ellers foretrak han Tuborg Classic. Rygtet skal vide, at Gunvor på et tidspunkt var blevet så bedugget, at hun sprang op og dansede på billardbordet. Hun kunne ikke selv huske det, så det var nok en joke!
Min egen familie. TVi0PoS

En dag, da Erland var en smule deprimeret, især over sit manglende held med pigerne (hans generthed overfor dem), snakkede han med sin mor om problemet. Hun forklarede ham, at hvis han ville have børn, skulle han nok kigge sig om efter nogen andre, for efter han havde haft fåresyge som teenager, var hen nok blevet steril. Det var simpelthen knusende nyt.
Min egen familie. DgVq4fD

Jeg var taget hjem til mine forældre, og da Johnny og Gitte var lagt i seng, spurgte Gunvor og Ella, om jeg ikke ville med dem til bal på Rosenhaven i Asserbo. Erland ville komme og hente os om lidt. Jo, svarede jeg, men jeg har ikke haft tid til at sætte håret. Betyder ikke noget, svarede Gunvor. Erland er højst sandsynligt bøsse, for han afviser alle de tilnærmelser, vi kommer med.
Min egen familie. RV5Im9d

Nåmen da Erland så kom, sagde jeg, at jeg lige skulle have ordnet håret og smuttede ind på værelset og fandt den paryk frem, som jeg havde købt til den slags lejligheder og skiftede til min pæneste kjole.
Min egen familie. T5r6VWq

Da vi kom hen til Rosenhaven, og Erland havde fået en øl eller to, ville han gerne i nærkontakt med mig: Sikke fint du har fået ordnet håret, sagde han, og vi dansede længe og tæt.
Min egen familie. ImidrXh

Jeg inviterede ham også med til møde i Elim. Han blev lige så grebet af stemningen, som jeg var og lod sig døbe.
Min egen familie. 20nIrmk

Nu skal du se, hvilke undere Jesus har gjort for dig, sagde jeg. Det var han også spændt på.
Min egen familie. FpIBI8q

Der var i de år - først i halvfjerdserne blevet vedtaget bilfrie søndage for at spare på brændstof og miljøet. Det syntes Erland var meget perfekt. Han ville ikke lade mig i fred, men startede som regel bilen om lørdagen, når han havde fået fri fra sit arbejde på trævarefabrikken Conta, og kørte med vilje hen til mig for at invitere mig i byen og overnatte. Så kunne han blive lige til mandag morgen.
Min egen familie. Lzat8AP

Der skulle også hygges, mest på sofaen foran TV, men en aften, hvor jeg havde drillet ham ved at spørge, om han havde en banan i lommen, og han svarede: Nej, det er min snotklud, så havnede vi alligevel i sengen. Han var længe om at tø op, men jeg syntes bare, det var dejligt.
Min egen familie. HTuZigl

Vi havde kendt hinanden  det meste af et år, da han 2. juledag 1973 faldt på knæ og friede, og så blev vi - til stor undren for mine søstre - forlovede hjemme i mine forældres stue.
Min egen familie. GRyaFLV

Vi skulle også dele den gode nyhed med familien på Sandhøj. Og da Sylvia fandt ud af, hvad der foregik, udbrød hun: Så skal i giftes til foråret. JEG betaler!
Min egen familie. YXQtlwx
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Lør 21 Jan 2023 - 16:47

Nu må vi gå et lille skridt tilbage og se, hvad der er sket i de mellemliggende år. Dorrit og jeg passede tit børn for hinanden. Og en dag, da jeg passede hendes Kaare, legede han, at han var en pige, så han ville have, at jeg skulle lave rottehaler i hans hår. Det morede Gert og Dorrit sig meget over, da de kom hjem efter at have hentet ham.
Min egen familie. XgXc0WX

Ovre i Walthamstow hos Margit og John kommer lille Simon Andrew til verden i foråret 1972. Og som vi oplevede det dengang og senere, er John en meget kærlig og omsorgsfuld far.
Min egen familie. C4k5xV1
Min egen familie. Il1OTqX

En dejlig dreng, der vokser op langt fra Danmark men med to gode forældre, der altid giver sig tid til ham.
Min egen familie. NH29Akz
Min egen familie. KDoj0zu

I mellemtiden i Roskilde hos Erlands storebror Bent og hans kone Bodil er der også rykind på hospitalet. Bent har lidt svært ved at klare det.
Min egen familie. RNJu8v0

Så er der mere ro på hjemme. Lille Helle født i 1973 bringer stor lykke.
Min egen familie. E0roTmb

Der er ligefrem konkurrence om, hvem der skal putte hende, før alle går i seng.
Min egen familie. 2oGCCBK

Der kommer atter en lille dreng i Walthamstow, denne gang er det lille Andrew Paul, der bliver født i 1974. Skriver ikke noget om, hvordan Margit beskrev fødslen af en meget stor baby!
Min egen familie. Ln5lQUs

Men hun og John er lige så begejstrede for ham, og Simon lykkelig for sin lillebror, selvom vi andre undrer os over gentagelsen af navne.
Min egen familie. CHPOGU8

Gunvor møder Per Madsen og flytter ind hos ham i hans lejlighed i Nørregade i Frederiksværk.
Min egen familie. Ogt93gj

Og efter en irsk kæreste, falder Ella også mere til ro og flytter med Bent Eskelund ind i en lejlighed i Frederikssund
Min egen familie. GjANJzp

Så holdt vi bryllup i vores elskede kirke, Elim, og især jeg mindes præstens ord om, at Gud har taget kvinden ud af mandens side for at hun skal være hans ligeværdige. Ikke hans hovede og ikke ham underdanig.
Min egen familie. 4vceJt1
Min egen familie. YK8p6NJ

Det var en lys og lykkelig tid Ikke mindst, da Johnny efter samråd med Gitte kom og gav Erland en gave, han selv havde lavet, takkede ham for, at han ville være hos os og bad om, at de godt måtte kalde ham "farmand". Det fik de lov til, og vi skiftede alle efternavn til Nielsen.
Min egen familie. 138ng40
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af simsister Tors 26 Jan 2023 - 17:19

Vores bryllup blev holdt på "årets længste dag", nemlig Langfredag, det herrens år 1974 var det d. 12. april. Og festen på HC Andersen huset i Asserbo stod Sylvia for som lovet.

Vores venner, der i den tid boede i en pæn lejlighed i Holte var også nygifte. Efter en anstrengende arbejdsdag på Carlsberg bryggeri, tager Gert sig lige et afslappende bad, inden turen går ind til ægtesengen.
Min egen familie. YWzIEIt

Det er i året 1975, at Dorrit endelig glædestrålende kan fortælle ham, at der er et fælles barn på vej. (Det vidste vi andre godt nok ikke noget om endnu).
Min egen familie. UWwDnrr

Jeg bor i en dejlig, stor lejlighed i Egedalsvænge i Kokkedal med min nystiftede familie, og ind imellem har jeg da stadig mine genvordigheder med Johnny, der er meget aktiv, og lige synes, han skal "besøge" et hvepsebo på en nærliggende grund. De bæster stak ham mange steder, blandt andet inde i halsen, så han var ved at blive kvalt. Så gik turen huhej -vilde - dyr til skadestuen, hvor en læge heldigvis kunne give ham modgift.
Min egen familie. IoXBiKC

Erland mener jo nok, at han sikkert ikke kan få børn og er egentlig svært tilfreds med vores ægteskab, der sådan set er en "pakkeløsning" på en familie og til stor glæde for hans mor der jo altid havde ønsket sig en pige. Hun ikke mindre end forguder de to børn og ser dem som en stor velsignelse. Men vi er jo ikke så gamle, og jeg prøver at overtale ham til at forsøge at få et fælles barn. Jaja, siger Erland: Vi kan da øve os!
Min egen familie. C1AgR4l

Øvelsen tog ikke så lang tid, som han havde håbet, og miraklet skete: jeg blev gravid næsten med det samme. Nu var Erland bare mega stolt, og sagde, at nu, hvor han skulle være far og familien blev større, ville han bygge et hus, også fordi han selv var bedre tilpas i friere omgivelser.
Min egen familie. QZNQeut

Jeg syntes, det var længe siden, vi havde haft Dorrit og Gert på besøg på grund af travlhed med dagplejebørn, men vi fik en aftale om, at de skulle komme på besøg sidst i oktober. Og så stod vi bare måbende og kiggede på hinandens store maver og diskuterede, hvem der mon skulle nedkomme først. Laughing
Min egen familie. V2zhoq4

Og Erland var heldig og havde Flemming med til Karlsgave i Frederiksværk, hvor han brugte hver eneste time, han havde fri på at bygge det store hus.
Min egen familie. 1oaUcP2

Så blev det d. 8. november 1975, og hos Dorrit og Gert kom lille/store Sune til verden, godt 4 kilo dejlig dreng. Fint nok at tage på besøg, men jeg følte mig som en elefant.
Min egen familie. AljopE4

I mellemtiden var min mor blevet operationssygeplejerske på Frederiksværk sygehus, og havde af og til tilkaldevagt, så mine forældre solgte deres hus i Asserbo og flyttede til Anker Heegaardsgade i Frederiksværk. Et stort hus, men de ville leje førstesalen ud
Min egen familie. AzpB2n7

Og vi blev inviteret til juleaften, og eftersom jordemoderen havde sagt, at jeg nok ville føde lillejuleaften, mødte vi op med en stor pakket taske, og fordi Erland skulle deltage i fødslen på fødeklinikken i Hørsholm, var der to friske Havskum på toppen.  Razz
Min egen familie. DhqPJFI

Ugen mellem jul og nytår blev MEGET lang, hvor blev baby af? Men Erland trøstede mig med, at vores nye hus meget snart var færdigt, så det kom nok til at passe med, at baby var klar til at flytte.
Min egen familie. ORwOAAC

Og så fik vi et fælles barn. Lille/store Pernille på 4.5 kilo kom til verden nytårsaften i så god tid, at jeg kunne deltage i champagneskål i fællesstuen på fødeklinikken. Kun hendes brede skuldre gav "knuder", så jordemoderen brækkede hendes ene kraveben, da hun hev hende ud.
Min egen familie. 6EwL0jM

Det store skønne hus på Bukketornvej blev færdigt til indflytning i foråret, så nu havde vi masser af plads, og Erland fik arbejde på Frederiksværk Stålvalseværk.
Min egen familie. SmlFxZD

Der fortsatte jeg med at have dagplejebørn, nu privat dagpleje, mens Gitte startede på skolen, og de voksede fint alle tre, trods Johnnys stadige udflugter.
Min egen familie. Jz2JKt2

Og Dorrit og Gert købte et hus i Ølstykke på Agavevej. Dejligt at få dem tættere på.
Min egen familie. 2Cyrjcw
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Min egen familie. Empty Sv: Min egen familie.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum