DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Udfordrende spillemåder.

2 deltagere

Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Udfordrende spillemåder.

Indlæg af simsister Tors 5 Nov 2020 - 21:48

Jeg tillader mig at starte en ny udfordring op, som der dog ikke skal konkurreres på. Det er mere ment som en slags tips og tricks til at afprøve nye veje i spillet. Hos mig opstår de, når jeg prøver at skabe bestemte scenarier eller situationer i forbindelse med mine historier. Og jeg vil lige lægge de to nyeste her og håbe på, at flere vil spæde til.

1. Find/skab et simspar, hvor de begge har samme job/karriere og starter samtidig. Nu går udfordringen ud på, at få dem til at følges ad, så godt man kan, til de når toppen af hver sin/samme karriere. Det kan godt være, det er sjovest med dem, hvor man følger dem på arbejde, og så hver dag skal bestemme, om man vil følge den ene eller den anden.

2. I de efterhånden mange nabolag bor sikkert mange familier/husholdninger. Det gør der i hvert fald hos mig. Så bruger jeg en "runde", der godt kan tage ret mange timer på at "besøge" dem, der IKKE ER HJEMME. Dem finder man ved, at deres billede er tonet gråligt ned, når man klikker på dem, og så vælger man den eller en af dem, der ikke er hjemme. I dag har jeg således fundet en simmer på hospitalet, en lille familie på en restaurant, en simmer på besøg på universitetet o.s.v. så spiller man med den simmer, til man synes de skal hjem, gemmer og går videre.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

MonaSolstraale og Sighubert synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 23:28

Ha, det er da to sjove spillemåder.

Nr 1 minder utroligt meget om den måde, hvor min søn og jeg har spillet og konkurreret på i en del år tidligere - indtil han efterhånden er blevet FOR stor en knægt til at spille Sims.
Vi har Sims4 på 2 computere ved siden af hinanden, og har ofte konkurreret indædt mod hinanden, om at nå toppen af forskellige karrierer - vel at mærke uden at snyde (Men nogle gange med dobbelt/trippel hastighed, hvis den anden part ikke var opmærksom, eller skulle hente kaffe eller sodavand).
Jeg tabte som oftest (NOGLE gange med vilje, mens han var mindre), for der var ALTID noget, der lige skulle bygges på mit hus.
Men det havde vi overordentligt meget morskab af - og gav mig nogle supergode stunder med drengen.

Nr 2 har jeg egentligt tænkt på nogle gange, men blot aldrig givet mig i kast med det, for jeg spiller ofte kun med en enkelt familie hele tiden.
Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan Boergeof61 på fantastisk vis formår at "shoppe" rundt mellem mange familier på EN gang.
Det nærmeste jeg er kommet din ide i nr 2 er, når et familiemedlem er på besøg på en anden grund, når jeg gemmer og slutter spillet. Så skal jeg jo vælge, hvilken simmer, som jeg vil spille med, når jeg starter op igen.
Så er det ikke altid, at det er de samme beboere, der er hjemme på den grund, som min simmer besøger, når jeg starter op igen.
Men jeg tror da, at jeg en dag vil tage sådan en runde i den verden, som jeg spiller i - og få kigget på de simmere, som ikke er hjemme.
Smart ide - tak for den.

En tredje - ofte benyttet vej, når jeg skal skabe nye simmere og klubmedlemmer!) til en historie, er brugen af andre hastigt oprettede familier.
I historien om det franske vinslot, som jeg var igang med tidligere, fik mine franske simmere og indehvare af vinslottet Pierre og Clarise jo besøg af Pierre's brors familie på et tidspunkt.
De blev dog hurtigt skrevet ud af historien igen.

Langt senere - faktisk her for nyligt, hvor historien blev udvidet med "robot-borgen", var jeg helt tilfældigt inde og kigge til denne brors familie igen.
Der var sket en hel del med dem også - og den ene af ungerne nu flyttet for sig selv, så det ud til.
Ved den lejlighed tænkte jeg over, at jeg egentligt aldrig har brugt tid på de omkring-levende familier, når først de var ude af historierne igen - men at de jo stadig lever videre i spillet. (jeg spiller uden automatisk ældning!)

Det skal hertil nævnes, at jeg jo starter et helt nyt spil op, når jeg begynder på en ny historie eller en ny grund.
Således også med det gamle træskib, hvor jeg netop har oprettet en ny familie med 8 simmere, så jeg kunne starte en sømandsklub på skibet.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af simsister Fre 8 Jan 2021 - 23:47

Det sidste med at starte et nyt spil op, er så til gengæld en måde, jeg aldrig har kunnet spille på. Allerede fra starten, da spillet udkom, valgte jeg, hvordan det skulle forme sig - dengang og stadig - med min evige engel som hovedperson. Det er netop genkendelsen, der er så fascinerende efter min mening. Jeg spiller med, at det kun er den familie, jeg spiller i, der ældes, alle andre "står stille", for jeg er den styrende type. Derfor har jeg stort set aldrig oplevet tilfældige dødsfald rundt omkring, som andre spillere har. Min spillestil - bortom den kongelige legacy - er meget lig Boerges, bare med den forskel, at jeg foretrækker "mine egne" og stiler efter at fylde mine nabolag op med dem.

Så ét spil, hele vejen igennem. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skulle starte et nyt spil op hele tiden, for så ville jeg savne "mine egne" alt for meget.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af VinceDjansen Man 11 Jan 2021 - 9:48

Det kan jeg sagtens følge dig i, Simsister - og er da også en yderst hyggelig måde, når man efterhånden kender enhver familie i nabolaget - og har spillet med den familie på et tidligere tidspunkt.
På samme måde giver det jo også god mening, at du i et af dine eksempler netop vender tilbage til de familier senerehen.

- og lige sådan med Boergeof61's måde at spille på, hvor han vel også undervejs lærer de spillede familier at kende. Det kan jeg også sagtens se det fornøjelige i.

Det er bare ikke så nemt at praktisere for mit vedkommende, når mine spil-erfaringer går via fjollede danske sømænd fra en gammel film fra sidst i 60'erne, et engelsk universitetsband, franske vinbønder osv osv.
- og nu er jeg som nævnt igang igen med "gammelt træskibsmiljøet" og tidsalderen Rolling Eyes
Af samme årsag bliver et nyt spil nødvendigvis også en større udfordring her hos mig, når jeg MÅ skabe nye familier, for at få historien til at passe.
Men så går tiden jo med det - og det er netop hensigten med spillet her hos mig.
Jeg kan jo ikke blive ved med at bruge de samme "statister" fra nabolaget.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af simsister Man 11 Jan 2021 - 13:15

Det er da også forståeligt nok og egentlig hensigten med denne her tråd, at vi allesammen kan lægge vores bidrag til forskellige spillemåder. Det er efter min mening også en af spillets force majours, at det kan spilles på mange forskellige måder.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2532
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af VinceDjansen Ons 13 Jan 2021 - 10:15

Lige præcist - og netop en af de ting, som vi har gavn og glæde af via dette forums mange indlæg, når vi hver især beskriver vores handlinger og holdninger til tingene.
Du har også HELT ret i, at det jo ligeledes fortæller en stor del om spillets fortræffeligheder, når det kan favne SÅ bredt.
Her er faktisk noget, for næsten enhver smag, hvis man er til den slags.

Det slog mig faktisk her forleden, at min egen interesse for at bygge så meget i Sims, måske KAN relateres til mine helt unge dage, hvor Lego også fyldte en del i min fritid.
Her kunne jeg skabe og bygge i mit helt eget univers.
- Og her gik også rigtigt meget tid med at bygge - og bygge om igen og igen.
Måske opfylder Sims det "behov" med sine egne skabende bygge-muligheder for mit vedkommende? Idea
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udfordrende spillemåder. Empty Sv: Udfordrende spillemåder.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum