DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Shell challenges?!

3 deltagere

Go down

Shell challenges?! Empty Shell challenges?!

Indlæg af VinceDjansen Søn 26 Dec 2021 - 20:10

Jeg kan se, at James Turner netop har bygget en rigtig fin tom/forladt fabrik som et bidrag til en "Shell challenge".
Jeg gætter på, at denne challene-type går ud på at "fylde den tomme skal", men er det korrekt opfattet?
Er det et udbredt "fænomen" blandt challenges?

VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Shell challenges?! Empty Sv: Shell challenges?!

Indlæg af MonaSolstraale Søn 26 Dec 2021 - 20:48

Challenge kan være alle mulige former for opgaver.
De mest typiske Shell Challenge består ofte af nogle tomme ufarvede "bokse" i mærkelige former man skal ombygge til huse, uden at ændre væggene.

Her opfordre han sine seere til at ombygge fabrikken til en lejlighed uden at ændre de ydre vægge.
Det bliver spændende at se hans gennemgang af de de forskellige resultater.

Var det ikke en opgave for dig VinceDjansen Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Shell challenges?! Empty Sv: Shell challenges?!

Indlæg af simsister Søn 26 Dec 2021 - 22:23

Holde da helt op, hvor den bygning ligner brandstationen fra Sims 3. Det er meget sjovt.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2533
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Shell challenges?! Empty Sv: Shell challenges?!

Indlæg af VinceDjansen Man 27 Dec 2021 - 10:13

Ok, jeg tænkte det jo nok, MonaSolstraale - som navnet jo siger, har det noget med den ydre skal at gøre.

Ja, det bliver spændende at se, hvad andre indretningsarkitekter kan få ud af den gamle fabriksgrund, hvis det er det, hans opfordring går ud på.
Spændende at se, HVOR mange der deltager - og om han også selv giver sig i kast med det.

Nej, jeg har (desværre) aldrig været den store indretnings-nørd - slet ikke. Det lader jeg andre langt dygtige gamere om.
De dygtigste kan jeg så til gengæld være MEGET imponeret af, hvordan de kan finde frem til en næsten helt realistisk og livagtig indretning med møbler og pyntegenstande.
Og årsagen er nok ren dovenskab kombineret med manglende evner fra min side.
I langt de fleste tilfælde benytter jeg mig af de for-konstruerede rum, for så er jeg sikker på, at genstandene og farverne passer sammen - og så fylde lidt på fra rode-mappen.

Så kan jeg langt bedre lide at konstruere "skallen".
Det kan jeg så til gengæld bruge pænt lang tid på - og finde tilfredsstillelse i, når jeg nærmer mig det færdige resultat.
For HELT færdig bliver man jo aldrig  Rolling Eyes  Smile

Et eksempel på min (dovne) fremgangsmåde KUNNE være den boligblok, som jeg har brugt et par juledage på at bygge.
Da jeg alligevel ikke brød mig helt om den grund, som jeg havde fundet på galleriet - og ombygget og tilbygget ganske meget, endte jeg alligevel med at begynde på en helt tom grund, da jeg skulle bygge denne dansk-lignende 1970'er boligblok.
Den type kunne jeg sjovt nok ikke finde på galleriet - ha ha.  Laughing

Det var faktisk ret fedt at få de forskellige opgange til at passe sammen med lejligheder på hver side af trappeopgangen.
Grundplanen i de første to lejligheder i stuen lavede jeg om flere gange, inden det passede sådan nogenlunde sammen med opgangen.
Derefter indrettede jeg de to lejligheder med forskellige rum fra de for-konstruerede i spillet.
Og slutteligt har jeg blot kopieret disse lejlighedert/rum til de øvrige etager og den anden opgang.
Så her og nu rummer boligblokken 2 x 8 ens lejligheder - eller nok til at sætte spillet igang og øve mig i at låse døre.
(Men det KUNNE da være interessant at indrette hver lejlighed med den stil, som den enkelte simmer ville ønske sig - eks ungdomshybel til studenten - og gamle møbler hos pensionisten!)

Den gamle boligblok, som er hentet på galleriet - og lejlighederne kun i mindre omfang kopieret:

Shell challenges?! 22_12_20

Den nye boligblok - bygget fra tom grund og med stor hjælp af kopier rum:

Shell challenges?! 27_12_19

Shell challenges?! 27_12_20

Super lærerigt med begge byggeprojekter iøvrigt.

Til formålet med denne nye boligblok, som også bliver placeret på øen i Windenburg, hvor den oprindelige boligblok ligger, fandt jeg 8 statist-simmere fra et tidligere spil.
Nu beboer de den nye boligblok - og lever adskilt i hver sin (ens) lejlighed.
Dermed er de klar til at indgå i hyggeligt samhørighed med de 8 andre fra den anden oprindelige grund, når julen skal fejres.

Imponerende, at du kan huske den gamle brandstation fra det foregående spil, Simsister, men måske HAR James kigget lidt i de gamle gemmer.
Det vil da være en meget skæg baggrund for denne shell-challenge.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Shell challenges?! Empty Sv: Shell challenges?!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum