DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den gamle fregat

4 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Den gamle fregat Empty Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 14:42

Nåh, det her bliver nok ikke til en rigtig historie eller kreativ beskrivelse af et byggeri i ordets gængse forstand - selvom det da kunne være nærliggende, men jeg håber, at jeg må dele nogle billeder fra mit seneste byggeri herinde istedet.

- og noget af det ER iøvrigt allerede beskrevet et andet sted i denne tråd.
Jeg synes bare ikke, at den anden tråd skal fyldes med små billeder af mit skibsbyggeri, som det skrider frem - et byggeri, som jeg jo har tyvstjålet fra SimStreams fantastiske grund med "Den flyvende hollænder".

SimsStream er åbenbart selv fra Holland. Dermed var det vel HELT oplagt, at bygge dette gamle skib, når hun nu alligevel skulle prøve kræfter med de meget runde og glatte skibsformer.
Det har hun klaret ualmindelig fantastisk i mine øjne.
Samtidigt indeholder skibet flere steder brug af platforme, som også er nyt for mig (men BURDE have været i spillet fra starten).

Men forhistorien er altså mit eget ønske om, at bringe hendes fantastiske skib, som "hænger" i tredje sals højde over jorden, ned til vandoverfladen.

At jeg som beskrevet andetsteds selv er helt "pjattet" med disse store gamle træskibe, KUNNE også have indflydelse på mit valg af netop dette "projekt" - når nu muligheden endelig bød sig, da jeg blev opmærksom på hendes grund og byggeri.
Faktisk havde jeg fuldstændig opgivet, at skulle hygge mig med et gammelt træskib i Sims, men lige pludselig lå grundskabelonen jo tilgængelig for mig.
Det krævede to nye pakker, men heldigvis var der jo lidt januar-udsalg, så både magiens rige og Batuu-pakkerne kom i min besiddelse.
Dermed var forudsætningen for projektet klaret hvad angår de rette pakker.

Hensigten er, at forvandle hendes skib, som bærer tydelige referencer til det "spooky", til et mere vellignende ordinært orlogsskib fra træskibenes storhedstid i 1500-1700-tallet - med de begrænsede valgmuligheder, der nu ligger i Sims-spillet. Her tænker jeg eks på inventar og genstande at vælge imellem. Det er ikke sprudlende af valgmuligheder, indrømmer jeg gerne.

Fra sit oprindelige udseende som flyvende hollænder er det lykkedes mig, at bringe skibet fra ca tredje sal til stueplan - eller kælderen, for at være mere nøjagtig.
Det var noget af en bedrift i sig selv, når nu en del af masterne er opbygget vha elevate-funktionen i TOOL (iøvrigt rasende godt og garanteret stort arbejde af SimsStream - og endnu et bevis på TOOL værktøjets fortræffeligheder).
Det gav iøvrigt god lærdom med TOOL, da foreløbigt den bageste mast skulle flyttes lidt og ombygges.

Derudover har grunden allerede forandret sig en hel del - mest synligt på den seneste ombygning af agterstavnen på skibet, som har fået lidt guldbelagte søjler og altaner (hvad sådan nogen altaner ellers laver på et træskib, men jeg kunne ikke finde så meget andet med guld på!!)
Indvendigt er der også sket en hel del siden grundmodellen, men det ses jo ikke så tydeligt på overbliksbillederne. Her og nu er alle rum på skibet dog blevet fyldt med de større inventar-genstande.
Endelig er der jo bygget lidt kulisser/tomme huse i havneområdet, som også har fået sig en galge!

Sådan ser skibet sådan nogenlunde ud i sin nuværende form - set fra "hav-siden":

Den gamle fregat 07_01_17

Her og nu har jeg spurgt på hjælp til at "få vand under kølen", for nu at blive i jargonen - og I er kommet med flere gode forslag, hvoraf et link til en video virker som et godt forslag, hvis jeg kan finde ud af, hvordan man fjerner et fundament - uden at rummet ovenover flytter sig.
Der er vist noget med en Londonbus, hvor samme fremgangsmåde er benyttet. Så den skal jeg også have kigget på.

Hvorom alting er: Jeg vil benytte dette indlæg til at fortælle lidt om mit skibs-forvandlingsbyggeri, hvor der allerede har været flere gode oplevelser og detaljer.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 14:45

Her er skibskokken igang med den store gryde, som åbenbart også kan benyttes til almindelige retter - og ikke kun magiske ingredienser. Antallet af retter har jeg ikke helt styr på endnu, men der burde da være betydeligt flere end på konfuret.

Den gamle fregat 07_01_18
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 15:25


Sejlmagerens rum, som det foreløbigt ser ud:

Den gamle fregat 08_01_12

Lægens rum med operationsbordet i midten:

Den gamle fregat 08_01_10

Tømrerens område, som heller ikke er færdigt endnu:

Den gamle fregat 08_01_11
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Sighubert og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af Anbodil Fre 8 Jan 2021 - 16:58

Ha ha du har stadig humor vince...kan se at patienten på lægens bord vist har ligget der meget længe.... Grine smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 21:18

Ja, det må man jo sige.
- og cirka lige så længe, som ham her har været hængt:

Den gamle fregat 08_01_13

Eller måske forsker lægen bare i knogleskørhed på den tid.
(eller sagt som den reelle årsag: jeg kunne ikke få andet til at ligge på operationsbordet!)
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 21:25

Sværdtræning på det øverste agterdæk i officerernes område. (bemærk også den velkendte and i forgrunden!)

Den gamle fregat 08_01_15

- og en efterfølgende passiar med kaptajnen om udfaldet af duellen, mens en af mandskabet tager sig en fortjent hvil på bænken i baggrunden.

Den gamle fregat 08_01_14
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 21:40

Kaptajnens kahyt med døren til rummet med spillebordet og pianoet - og udgangen til pavillonen, som går i hele agterdækkets bredde.
Her er blandt andet en af skibets mange platforme svagt synlig med trapperne i baggrunden bag det store skrivebord.
(Igen er farverne nok et forfærdeligt miskmask af underlige sammensætninger).

Den gamle fregat 08_01_17

Den gamle fregat 08_01_16

Her er de 3 agterdæk - øverst det udendørs dæk for officerer - nedenunder kaptajnens private "pavillon" - og nederst underofficerernes ditto.
Bag den nederste pavillon gemmer sig underofficerernes lidt mere spartansk indrettede rum og fællesareal med det store mødebord, hvor kaptajnen kan mødes med sine officerer.
Lige under den nederste pavillon er rummet til rorgængeren og to bagudvendte kanoner til at beskyde eventuelle efterfølgere. De findes også på det øverste dæk.
Faktisk er der plads til 64 kanoner ombord, men det er ikke alle, der er klar til affyring.

Den gamle fregat 08_01_18
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 21:55

På fordækket er der plads til botanikerens indsamlede planteprøver og et bistade, en balje og tøjsnor til tøjvask og noget fiskegrej. Under normale omstændigheder blev tøjet jo tørret i skibets master - over tovværk, som blev opsat til lejligheden.
Endelig er der også et skakspil til lidt tidsfordriv mellem de mange gøremål på sådan en gammel tre-mastet træskude.
Desværre er der jo motor på alle små joller i spillet. Derfor er skibets eneste redningsbåd hentet fra Sulani-pakken.

Den gamle fregat 08_01_19

Disse små motoriserede joller udgør også bunden på skibet.
Her er to af jollerne forstørret ganske meget, og placeret i enden af hinanden, for at dække hele skibets bund (en ganske smart detalje af SimsStream, som jeg ikke selv havde tænkt på).
Det betyder, at de to påhængsmotorer desværre udgør en del af skibets indretning på det nederste dæk. Til gengæld er de pakket pænt ind af vægge og andet inventar, som det fremgår af det nederste billede.

Den gamle fregat 08_01_20

Den gamle fregat 08_01_21
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:02

Det er normalt midtskibs, at de mere ordinære søfolk opholder sig, når vejret ellers tillader det.
Derfor er der et danseareal, hvor man tager sig en svingom til violinmusik og synger sømandsviser.
Her er også plads til en sludder om turens oplevelser med de kammerater, som man får undervejs, når verdenshavene krydses.
Det er også her midtskibs, at ankerspillet sidder - og den store lem og nedgang til lastrummet findes.

Den gamle fregat 08_01_22
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:20

Her kan man ane kanonplatformen på kanondækket, hvor de mange skudklare kanoner er stillet op i en lang række langs skibets side.
På et tidspunkt vil de sikkert få lidt tovværk på siden af hver kanon, for at illustrere, at de var spændt godt fast på deres pladser.
Forrest på billedet opbevares skibets værdier bag lås og slå - hvis de da ikke findes i kisten hos kaptajnen.
Jeg overvejer dog, at ændre dette rum til biologens kammer.

Den gamle fregat 08_01_23

På kanondækket finder vi også skibets fangehul, hvor uvorne besætningsmedlemmer kan udstå deres straf (hvis de ikke fik en tur af den ni-halede) - eller tilfangetagne fjender holdes under opsyn.

Ved siden af er skriverkarlens eller hovmesterens plads, hvor alle forsyninger administreres.
På den tid fik denne person del af et eventuelt overskud, når turen var tilendebragt. Det var der mange, der tjente en god skilling på - til mandskabets store fortrydelse, for så måtte de ofte lide under turen, og kun nøjes med det absolut mest nødvendige.
Derfor var disse hovmestre ofte ilde set blandt det øvrige menige mandskab - og opholdt sig derfor oftest blandt officererne.

Den gamle fregat 08_01_24
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:24

Her er skibets kommandobro, hvor roret er placeret - og skibet navigeres fra.
Det er også her, at kaptajnen taler til den samlede besætning, når der er behov for det.
Under kommandobroen er nedgangen til kaptajnens kahyt fra dækket midtskibs - og yderst til højre på billedet igen officersdækket bagest.
Bemærk platformene mellem dækkene.

Den gamle fregat 08_01_25
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:40

Så er der naturligvis bovsprydet og de tre master - med den største/højeste stormast i midten, som man bedst kan se på nedenstående billede, hvor hele masten ikke engang er med på billedet.
Her har SimsStream altså virkelig gjort en stor indsats, for at få tovværk til at passe sådan nogenlunde mellem masterne - og jeg har brugt en del tid på at flytte, ændre og forstørre/formindske, da jeg flyttede både skibet og den bageste mast.
Bemærk også, at bovsprydet går langt ud over grundens yderkant - endnu en fed detalje ved TOOL.

Dybest set BURDE stormasten også blive rykket lidt bagud, men det orker jeg ikke lige nu.
Tovværket kom iøvrigt med Star wars-pakken, og giver virkeligt det gamle træskib det sidste touch af sejl-båret skib.
Sejlene må man desværre tænke sig til, for der er heller ikke lige noget gardin, som matcher helt godt.
(Men inkluder da gerne både slappe og vindfyldte sejl i en kommende sømands-pakke, hvis den nogensinde dukker op!)

Bygningen til venstre er kroen - i midten magasinet eller lagerbygningen, og længst til højre missionshuset, som nok bliver lavet til en toldbygning.
Ved siden af bygningerne kan man se lastepladsen, som heller ikke er færdig endnu, for kranen håber jeg eks at kunne erstatte af en rigtig gammeldags mastekran, når man nu kan finde hjælp i TOOL værktøjet.
Så burde det være muligt at konstruere en bedre model.

Den gamle fregat 08_01_26
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:49

Her er mandskabets spiseområde og indgangen til kabyssen.
Bagest kan man se brændet til komfuret. Man var dog meget forsigtig med åben ild på disse gamle brandfælder, hvor en enkelt fejl ved komfuret kunne få fatale følger.
Længere oppe i denne tråd er der et billede fra et ekstra rum bag kabyssen, hvor den store gryde er placeret - og hvor kokken rører lystigt i en suppe.

Den gamle fregat 08_01_28

Op ad væggen til kabyssen finder vi også den lille hønsegård.
På de længere ture var der også levende slagtegrise med "i gamle dage", men når vi nu ikke har en landmands-pakke, nøjes jeg foreløbigt med høns.

Den gamle fregat 08_01_27
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 22:54

Under normale forhold sov man jo i hængekøjer, som blev opsat på de nedre dæk. Med mindst to skiftehold ombord, delte to sømænd ofte køjer - og dermed sikkert også både lus og lopper.
Her på mit skib må de nødvendigvis sove i almindelige senge i et et soverum. Bagest er skibsdrengens plads - som absolut nederst i hierarkiet.
Indgangen til venstre er til skibets bibliotek.

Den gamle fregat 08_01_29
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 8 Jan 2021 - 23:06

Det var vist også de vigtigste rum her og nu.
Der er en del rum, som jeg ikke har beskrevet i denne omgang, men her er et view over det nederste dæk - med kabyssen sådan nogenlunde i midten og spiseområde og lastrummet til venstre herfor.

Den gamle fregat 08_01_30

- og her er kanondækket - med tømrerens rum forrest til venstre - sejlmageren og lægens rum sådan nogenlunde i midten - og underofficerernes rum bagest til højre i billedet.

Den gamle fregat 08_01_31

- og her er kaptajnens kahyt til højre.

Den gamle fregat 08_01_32

- og endelig hele skibet i sin fulde længde med alle udendørs dæk - set oppe fra mastetoppen. Bemærk skylightet over kaptajnens kahyt. Jeg ved ikke lige, om det måske er FOR nutidigt.

Den gamle fregat 08_01_33
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og simsister synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af Anbodil Lør 9 Jan 2021 - 13:41

Det er godt nok et imponerende bygningsværk, og jeg kan fornemme at du er helt "fortabt" i dette univers...forståeligt nok! Very Happy
Er vi så i 16-1700 tallet, eller...???
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Lør 9 Jan 2021 - 20:40

Det er nok nogenlunde deromkring Anbodil - ikke sådan helt klart defineret.
- og jeg har heller ikke sådan helt overblik over, hvornår de forskellige udviklingstrin foregik på skibene.
Mon ikke det som så meget andet har været en glidende overgang mellem de forskellige skibstyper - lige udover det faktum, at de største og kraftigst armerede skibe naturligvis kom til sidst i træskibenes æra - vistnok oftest i militært sammenhæng benævnt galeoner eller fuldriggere, hvor der kunne være hele 3 kanondæk.
Disse fungerede naturligt som admiralens hovedkvarter, når en større flåde drog i krig. (og det gjorde de jo rimeligt ofte i den periode, hvor specielt Holland, Spanien, Frankrig, England og Portugal herskede over havene - og lystigt bekrigede hinanden med disse "warships".

- og medmindre, at man VIRKELIG giver sig til at nørde udi spillets yderste og tidskrævende muligheder og kompromisser, bliver det jo heller aldrig helt godt og troværdigt indvendigt, hvor skibets dæk jo ofte var indrettet ud fra skrogets konstruktion.
Når jeg nu samtidigt har overtaget grunden fra SimsStream (der ikke brugte meget tid indvendigt på sit skib udover kaptajnens kahyt), har der også været et par dovne kompromisser allerede. Eksempelvis var der ofte nedgang til de nedre dæk sådan nogenlunde midt på skibets bredde midtskibs.
Det har jeg ikke orket at rette, for rumdelingen gjorde ikke helt denne løsning muligt, men jeg lever istedet med indgang via kaptajnens dør - og så nogle brede trapper indvendigt i skibets sider - indtil videre.
Osv osv.

- og tak for kommentaren
- jo jeg er sådan "husmands-interesseret" i disse gamle træskibe, som hver især bærer så meget "sjæl" og historik med sig fra gammel tid - en tid, som ikke er helt nem at skildre og genskabe, når de fleste indretningsting i Sims jo er fra nyere tid.
(Det samme gælder jo gamle borge og slotte, som jeg også finder interessante).

Men det mest fængslende og interessante ved lige dette projekt er, at jeg til enhver tid ville have forsvoret, at det skulle være blot sådan nogenlunde muligt at genskabe disse træskibe i Sims-verdenen - lige indtil Den flyvende hollænder dukkede op via SimStreams kreative evner.
Så var der jo ligesom ikke nogen vej tilbage for mig, end at begive mig ud i endnu en søfarts-vinkel på spillet Rolling Eyes Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Man 11 Jan 2021 - 9:57

Som skabs-søulk har jeg netop brugt lidt tid i weekenden på at gense den gamle serie om "Hornblower", der ligger på Filmstriben. Der er 8 afsnit om den gode Hornblower, som bevæger sig på kanten af faktuelle hændelser og skikkelser fra tiden omkring 1800 - eller i slutningen af perioden for træskibsæraen.

Det gav også lidt inspiration til en ny ombygning, som jeg simpelthen bliver nødt til at prøve!!
Igen er det agterdelen af skibet, som jeg skal have kigget på, for der tegner sig et tydeligt billede af, at de fleste skibe fra den tid IKKE havde et udendørs agterdæk - ikke på alle etager i hvert tilfælde.
Så nu bliver jeg simpelthen NØDT til at prøve, at bygge mit skib uden disse dæk/terrasser/platforme.
"Pokkers også" - tøhø Very Happy Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Man 11 Jan 2021 - 10:16

Her er lige et billede fra et nyt rum ombord.
Her er biologens kammer, som han måske deler lidt med botanikeren.

Dermed er jeg også allerede igang med et "miskmask" mellem et ekspeditionsskib og et krigsskib, for der var næppe disse personer/forskere ombord på et rent krigsskib.
Jeg hælder dog lidt til skildringen fra filmen "Master & Commander" med Russell Crowe, hvor der både var kanontorden og et besøg på Galapagosøerne med de specielle dyrearter.
Så det KAN tilnærmelsesvist forsvares, at tingene blandes lidt sammen her også.

Bemærk iøvrigt de fine fugleportrætter på væggen.

Den gamle fregat 11_01_11

- og her lidt oppefra.

Den gamle fregat 11_01_12
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af MonaSolstraale Man 11 Jan 2021 - 12:29

Tommel op Jeg syntes det er skønt at se hvordan du udvikler videre på dine ideer. Biologens kammer hører bestemt til i en tidsperiode hvor videnskaben var i sin udvikling.

NB: Jeg er lidt nysgerrig på og du fik set de link jeg lagde ind under inspirations videoer og at bygge over vand/toghjul?
Mon ikke det ender med at du må bygge endnu et skib fra grunden... du kan jo starte med en mindre skude Wink cheers

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Ons 13 Jan 2021 - 8:42

Hej MonaSolstraale

Jo tak, jeg er opmærksom på, at du igen har hjulpet mig på vej i den anden tråd. Stor tak for det.

Selvom jeg ikke lige har fået kigget på dine link endnu, har jeg bestemt også overvejet, at starte helt forfra på et helt nyt skib - benytte mig af nogenlunde den samme opbygning, som SimStream har benyttet, da hun skabte grundplanen for skibet, og så putte min egen nye viden ind oveni - lige nøjagtigt i mine tanker også som en mindre udgave af det store skib.
Det kunne der sikkert komme et andet lille fint skib ud af (en barque, sloop eller lignende).

I den forbindelse bliver jeg nødt til at få lært mig denne teknik med at fjerne fundamentet på skibet/huset, så der kan komme noget (bassin-)vand under kølen, hvis jeg ellers kan gennemskue fremgangsmåden på videoerne i dine links.

Inden jeg kommer så langt, er der stadig liiiige et par småforbedringer på det store skib, som jeg næsten ikke kan overskue, hvis jeg bliver nødt til at bygge om fra bunden, for at få vand omkring skibet.
Men der er da også et par muligheder, som jeg bør afprøve inden.
- og ellers tror jeg såmænd nok, at jeg kan leve med den nuværende jordbund som et alternativ til beskidt havvand.

- og tak for din kommentar, MonaSolstraale
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Ons 13 Jan 2021 - 22:55

Her er lige et par andre billeder fra livet ombord, som så småt er begyndt at tage form.

- og sjovt, hvordan man også kan lære af spil-delen.
Eksempelvis blev jeg opmærksom på, at HELE besætningen spiste ved det nærmeste spisebord ved kabyssen - naturligt nok.
Men på den tid spise officererne jo netop sammen - og aldrig blandt de almindelige sømænd.
Så måtte jeg jo lave officersområdet om, så der kom en dør i det område. samt adgang til mad.
Døren er nu låst for alle andre end skibets officerer.

På dette billede spiser officererne og biologen sammen.

Den gamle fregat 13_01_12

- og her er kaptajnen igang med at lægge planer sammen med skibets missionær, som sikkert skal sættes af på en fjern udpost.

Den gamle fregat 13_01_10

Her er det ruten, som planlægges med skibets næstkommanderende.

Den gamle fregat 13_01_11

- og endelig et billede fra den nye forstavn, hvor er træt sømand får sig et hvil - ude af syne fra dækket.
Bovsprydet er iøvrigt den næste del, som bliver skiftet.

Den gamle fregat 13_01_13
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

simsister og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af MonaSolstraale Ons 13 Jan 2021 - 23:58

Det ser rigtig godt ud Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3485
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 15 Jan 2021 - 10:24

Tak MonaSolstraale.
- og jeg er faktisk også selv pænt godt tilfreds med det nuværende udseende - selvom ikke alt ombord sådan giver 100% mening eller passer til stilen.
Så er det jo godt at kende til kompromisser og laden stå til i Sims verdenen. Wink  Rolling Eyes

Logistikken på skibet var lige rigeligt langsommelig, når der kun var en vej mellem de forskellige dæk.
Derfor har jeg installeret to af disse "lejdere" hhv for og agter - og sådan nogenlunde midt i skibets bredde, hvor trapperne mellem dækkene jo oftest var placeret på de gamle træskibe.
Det har hjulpet en del på de mange skridt for trætte sømænd.

Den gamle fregat 14_01_10

Jeg har også skabt et par andre familier i denne Verdensdel, som naturligvis IGEN er henlagt til Windenburg.
Familierne består udelukkende af mænd, som vil blive indrullet i mandskabet ombord, og - via klubber - udgøre yderligere besætningsmedlemmer udover de 8, som allerede ER ombord.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af VinceDjansen Fre 15 Jan 2021 - 10:41

Her er missionæren, hovmesteren, kokken, en matros og et par officerer og skibsdrengen i land, for at købe de sidste forsyninger, inden skibets afgang.
Blandt andet besøger de et marked, hvor der bliver handlet lidt og slappet af, inden turen går tilbage til opgaverne på skibet.
Det er tydeligt, at mændene nyder et par timer i land.

Den gamle fregat 14_01_15

Den gamle fregat 14_01_14

- her ved boden med medikamenter og eliksirer.

Den gamle fregat 15_01_10

I en af de smalle sidegader får skibsdrengen noget af en forskrækkelse, da han pludselig står ansigt til ansigt med den kendte pirat Hendrick van der Decken - bedre kendt som Den flyvende hollænder. (Eller Kaptajn Klo, som det også godt kunne ligne!)

Den gamle fregat 14_01_12

Naturligvis skal de også lige omkring den lille kro på torvet, inden de vender tilbage til skibet.

Den gamle fregat 14_01_13

Hemme på skibet øver kaptajnen sig i sin store lidenskab med orgelspil (Var der nogen, som sagde Davy Jones fra Pirates of the Caribbean?!)

Den gamle fregat 14_01_11
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale, simsister, Sighubert og Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den gamle fregat Empty Sv: Den gamle fregat

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum