DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Et liv med bøger.

5 deltagere

Go down

Et liv med bøger. Empty Et liv med bøger.

Indlæg af Sighubert Tors 2 Apr 2020 - 12:00

Jeg vil så også lige prøve. Så jeg var lige inde og hente et par pakker mere til min lille samling.
Har nu basis, verden, drømmejob og lev livet.

Vi skal følge Iben Kristensen. En ung fremad stræbenden dame der er flyttet til byen Twin Brooken.
Da hun ikke har så mange penge finder hun et billig hus uden for byen.
Her vil hun bo indtil hun får råd til noget bedre.
Iben har store drømme om at blive kriminal forfatter. Men foreløbig har hun ikke engang råd til en computer til at skrive på. Så hun starter op med et job på en lokal avis.

Et liv med bøger. Screen10



Boligen eller skal vi kalde det skuret Iben har købt ligger i et sumpet område. Dette kan give lidt problemer med myg og fluer. Men det må hun så leve med.

Et liv med bøger. Screen13




Skuret indeholder hvad man har brug for. Det er dog ikke det nyeste nye og pladsen er lidt trang. (jeg har lidt problemer med nærbilleder indendørs).

Et liv med bøger. Screen12




Men selv helt her ude er der et par naboer der kikker ind. Iben tager pænt imod dem. Det er altid rart med besøgende og hun må hellere finde nogle venner. Ellers kan der hurtigt blive ensomt i sumpen.

Et liv med bøger. Screen11




Blandt naboerne er der en fyr ved navn Dudley. En lidt storskrydende og lidt en bonderøv. Men han bliver tilsyneladende hurtig interesseret i Iben. Hun synes da også han er sød på hans bondeaktige måde.  

Et liv med bøger. Screen14




Men der bliver også tid til at snakke med den anden nabo.

Et liv med bøger. Screen15




Da det bliver aften går hun ned og lave pølser til dem alle tre. Det kan hun da byde sine gæster.

Et liv med bøger. Screen16



Næste morgen er det så tid til at tage på arbejde for første gang. Hun bliver hentet af en kollega så hun slipper for at skulle gå den lange vej.

Et liv med bøger. Screen17




Efter en lang dag med at dele aviser ud kommer hun hjem. Så er er lige et par ting der skal klaret. Der skal vaskes tøj . Heldigvis fulgte der en gammel vaskemaskine med huset. Så efter vask bliver tøjet hængt ud.
( Det var dog utrolig som simmerne i sims 3 har brug for at vaske tøj. Ps. Har ikke vaskedags pakken i sims 4)

Et liv med bøger. Screen18
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af simsister Tors 2 Apr 2020 - 12:07

Jamen fint nok. Og spændende at følge, selv om Sims 3 ikke længere siger mig noget. Netop det med vasketøjet gjorde, at da jeg spillede det, blev det til at jeg byggede et vaskeri, så kunne de gå derhen, når trangen meldte sig. Hihi.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2541
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Anbodil Tors 2 Apr 2020 - 14:40

Skønt at du er med Sighubert. Simmerne i sims 3 kan være lidt kedelige i forhold til sims 4, men man kan opleve så meget mere. Wink angående nærbilleder indenfor..så prøv at gøre det samme som i sims 4 (TAb+CapsLock) den mulighed virker faktisk bedre til sims 3 end sims 4!
Har du også opdaget at man ikke når så meget på en dag i sims 3 som sims 4??? Ha ha Jeg er glad for at jeg gav mig selv lov til at snyde med alt andet end pengene.... Twisted Evil

Jeg ved du ikke har spillet sims 3 ret meget, og det er bygget lidt anderledes op end sims 4, så jeg skriver lige nogle fif inde under opgavetråden, hvis du er interesseret og ellers kan du bare spøger her også!! Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Sighubert Tirs 7 Apr 2020 - 15:13

Efter at have fulgt et råd fra Bodil glider det lidt bedre med historien.

Jeg har fået indstalleret nogle mods som giver lidt samme spilmuligheder som MCCC i sims 4.
Bla. bedre story progression end EA's. Indeholder også et mod der angiveligt skulle rette mange fejl i sims 3.
Om det virker skal jeg ikke sige men jeg har nu spillet ca 12 timer og har ikke haft nogen fejl overhovedet.

Nå men videre med historien.


En aften før sengetid står Iben og kigger ud over vandhullet. Hun er nået et stykke vej i livet. Men er det det her hun vil?

Et liv med bøger. Screen21



Da hun står op næste morgen myldre tankerne stadig rundt i hendes hoved. Hun laver hendes morgenmad helt automatisk uden at hun bemærker det.

Et liv med bøger. Screen20



Kan hun ændre sit liv? Vil det være helt ud i hampen at opgive det hun har skabt og så begynde helt forfra?

Et liv med bøger. Screen19




Iben kaster alle bekymringerne over bord og tager chancen. Hun sælger vandhullet og hun er så heldig at finde et lille hus hun har råd til. Det er et ældre hus med stue og køkken i et samt soveværelse og et badeværelse. Hun finder nogle gamle møbler på et loppemarked. Det er måske ikke det pæneste men dog efektivt.
Desuden bliver der råd til en computer og en cykel.
Et liv med bøger. Screen23




I haven er der et æbletræ. Det vækker nogle tanker hos Iben, så hun går i gang med at læse om havebrug.

Et liv med bøger. Screen24




Hun finder emnet forfriskende. Det der med at kunne dyrke sin egen mad. Den have skal sandelig udnyttes noget bedre.

Et liv med bøger. Screen22



Iben begynder nu at finde nye rutiner. Morgenen starter med gymnastik.

Et liv med bøger. Screen27



Derefter sætter hun sig til at skrive på en roman. Nu da hun har fået en computer vil hun udleve hendes drøm om at bliver forfatter.

Et liv med bøger. Screen26



Efter en lang dag med mord og drama på skrift er det en godt træt Iben der går i seng.

Et liv med bøger. Screen25



En morgen da hun er ved at være færdig med hendes bog få hun en lys ide. Det synes hun ihvertfald selv. Hvad nu vis hun selv kunne opklare forskellige sager for andre simmere og så skrive om dem. Det må da være et hit!

Et liv med bøger. Screen28


Og igen er der ikke langt fra tanke til udførelse. Hun får oprettet en hjemmeside hvor hun tilbyder sig med hjælp til sager som politiet ikke har tid eller lyst til. Hun tilbyder diskret efterforskning.
Og hun er heldig. Knapt har hun lagt siden op før hun får en henvendelse fra en kunde.

Et liv med bøger. Screen29



Hun springer på cyklen og suser ned til kundens arbejdsplads.

Et liv med bøger. Screen30



Hun løber hen til hoveddøren hvor der står en person. Iben præsenterer sig og der viser sig at det er den rigtige person. Men da Iben så siger at hun er detektiv sker der noget mærkeligt.
Kunden springer ind i en bil og suser af sted.

Et liv med bøger. Screen32


Nej du kan tro nej du. Iben får igen startet cyklen og suser efter bilen gennem det halve af byen. Her er hun glad for at hun har gjort så meget ud af at holde sig i form.

Et liv med bøger. Screen31



Hun får da også indhentet kunden efter en lang jagt. Da hun får forklaret hvad hun vil falder kunden lidt ned og forklarer at hun troede at Iben var fra politiet.
Men hun har en lille ting hun godt vil have Iben til. Hun læste jo på hjemmesiden at hun var god med en computer.
Hun arbejder som kassere i virksomheden og hun er kommet til at dumme sig. Hun vil gerne have Iben til at hacke firmaet og rette på et par tal så regnskabet stemmer. Hun er bange for at hun vil blive fyret hvis hun bliver opdaget dagen efter når hun går på arbejde.

Et liv med bøger. Screen33


På vej hjem tænker Iben at det vist ikke er helt moralsk rigtig det hun nu er i gang med. Men ok kan hun hjælpe på en lille fejltagelse så går det nok.

Et liv med bøger. Screen35



Hjemme går hun straks igang. Det er faktisk ikke svært at gå gennem firmaets firewall. Så den lille justering med at rette nogle 1 taller med nogle nuller er hurtigt overstået.

Et liv med bøger. Screen36


Så efter et hurtigt bad er det igen på cyklen og ud til kunden.

Et liv med bøger. Screen34


De mødes på et øde sted. Kunden bliver glad for meddelelsen. Men hun reagerer nu ikke helt som Iben havde regnet med. Ja men så kan jeg jo godt gå på shoppingtur i morgen uden nogen bekymring udbryder hun.
Tak skal du have. Her er så din velfortjente betaling.

Et liv med bøger. Screen38


Eftertænksom cykler Iben hjem. Tankerne kører rundt i hovedet på hende. Har hun gjort det rigtige? Nej det kan ikke være hendes ansvar hvad andre gør. Hun passer jo bare sit arbejde. Med disse tanker kører hun så hjem i seng.

Et liv med bøger. Screen37
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af MonaSolstraale Tirs 7 Apr 2020 - 15:42

Tommel op

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3496
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Anbodil Tirs 7 Apr 2020 - 16:05

Grine smiley ha ha skøn fortælling og det detektivjob er et godt valg til dig....her sker i al fald noget....hehe. Jeg kan altså godt lide de simmers lidt overdrevne ansigtsudtryk... Very Happy

Måske jeg kan få et link til det mod du fandt, for jeg har slet ikke nogen...og skal taste koder manuelt ind hele tiden.. Rolling Eyes
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Sighubert Tirs 7 Apr 2020 - 16:30

Du skal først instalere en mod mappe til sims 3 fra dette link.

Mod mappe

Du skal bare downloade som sædvanlig og unzippe i dokumenter- Sims 3.
Så får du en modmappe lige som den sims 4 selv laver.

Så kan du gå ind på denne side. Det er foreløbig den eneste jeg bruger, men der er et stort udvalg af mods.

Nraas mods

Når du så kan se den mappe i sims 3  der hedder "mods" går du ind i den og lægger dine down loadede mods ind i mappen "packages".

Husk lige at gemme dine gamle spil hvis du vil beholde dem. De nye mods går ind og ændre på dine spil når du åbner dem.
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Gæst Tirs 7 Apr 2020 - 16:38

spændende historie Tommel op
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Anbodil Tirs 7 Apr 2020 - 17:23

Tak Sighubert men nu blev jeg lige lidt forvirret...En mods mappe har jeg...og den kan vel bruges (her ligger packages og overrides)...og Nraas kender jeg fra blurfjerner filen og overwatch...så hans side blir interessant at undersøge.. Tommel op

Er det storyprogression og Mastercontroller du bruger???
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Sighubert Tirs 7 Apr 2020 - 17:38

Den skal også indeholde en "resource.cfg" Fil
Men hvis du har blurfjerneren så burde det være ok.

Jeg har foreløbig 12 forskellige instaleret. Bla. de to du nævner.
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Sighubert Tirs 7 Apr 2020 - 22:56

Vi nupper lige en mere.


En morgen ringer telefonen tidligt. Der er Mary Baker der gerne vil have Iben til at skrive en biologi om hendes liv.
Iben siger ja til opgaven da der i øjeblikket ikke er andre opgaver der trænger sig på.

Et liv med bøger. Screen41



Opvasken er hurtig overstået. Det er jo noget nemmere når man kun er en.

Et liv med bøger. Screen39



Derefter er det så igang med opgaven. Hun kaster sig over skriveriet med stor energi.

Et liv med bøger. Screen40



Hun arbejder hård hele dagen men blive dog ikke færdig. Hen på eftermiddagen mærker hun at nu er det vist at holde inde.

Et liv med bøger. Screen43



Så er det godt med i en rask løbetur for lige at få klaret hjernen. Derefter hjem i seng for at blive frisk til i morgen.

Et liv med bøger. Screen42



Næste morgen starter ikke på den bedste måde. Iben vil lave vafler men da hun ikke er den store kok får hun brændt dem på. Så hun bliver nød til at tage en dåse suppe i stedet for varme vafler.

Et liv med bøger. Screen44


Mens hun sidder over suppen ringer telefonen. Det er en ung mand ved navn Parker der gerne vil have hende til at ordne noget for ham. Han opgiver en adresse hvor de kan mødes.

Et liv med bøger. Screen47



Iben skynder sig ind i byen til adressen. Hun bliver dog noget forundret da hun finder ud af at det er den lokale skole. Hmm. Så må hun vente til skolen er forbi.

Et liv med bøger. Screen46



Ventetiden fordriver hun med en tur i boghandlen. Hun har længe ville have en bog om karisma. Hun finder en bog for begyndere og køber den sammen med en kogebog.

Et liv med bøger. Screen45


Hun sætter sig uden for boghandleren og læser. Da hun jo alligevel skal snakke med Parker efter skoletid kan hun jo lige så godt blive i byen.

Et liv med bøger. Screen48



Der er mange forskellige typer der går forbi. Pludselig er der en der sætter sig på bænken ved siden af hende.

Et liv med bøger. Screen50



Hun hilser venligt på ham men han har vist andet at tænke på. Han forsvinder i hvert fald hurtigt.

Et liv med bøger. Screen49


Senere møder hun så Parker. Hun havde nu ikke regnet med at han var så ung. Men hun reklamerer jo med at ingen sag er for lille og hun har jo sagt ja.
Parker fortæller at han har sin store bror mistænkt for at bruge hans tandbørste og mundskyld. Men han kan ikke bevise det. Så han vil have Iben til at bevise det med alle midler.

Et liv med bøger. Screen53



Nødtvunget svarer Iben ja til at prøve. De tager hjem til Parker hvor Iben så møder hans bror Phonix. Hun starter med at spørge ham om det passer hvad Parker siger,
Manden griner bare og går ind.

Et liv med bøger. Screen51


Indenfor prøve Iben igen at tale med manden. Han smiler igen til hende og spørger istedet hvorfor en så yndig pige som hende dog bestæftiger sig med sådan noget?

Et liv med bøger. Screen52



Var det ikke en meget bedre ide at du tog en tur i byen med mig. Vi kunne ganske bestemt få en hyggelig aften og nat ud af det.

Et liv med bøger. Screen55



Iben er ved at hidse sig op. Han er da noget af det mest irriterende mandfolk hun længe har mødt. Du kan altså ikke være bekendt at behandle din bror på den måde bare fordi du er den største.

Et liv med bøger. Screen54



Prøv lige at tænke dig at det var dig der blev behandlet sådan. tror du at du ville finde dig i det.
Slap nu lige af unge dame. Du får mig ikke til at tilstå noget jeg ikke har gjort kommer det fra manden.

Et liv med bøger. Screen56


Hør nu her siger Iben. Hvis jeg nu giver dig 50 simoleoner, vil du så ikke tilstå.
Behold dine penge og prøv at snakke med Parker i stedet svarer han.

Et liv med bøger. Screen59



Iben vender sig mod Parker. Sig mig unge mand er der noget du ikke har fortalt mig?
Parker ser lidt brødetvungen ud. Ja det var ikke helt rigtig det med tandbørsten og mundvandet. Han ville bare prøve om en detektiv i virkeligheden var ligesom dem han havde set i fjernsynet.

Et liv med bøger. Screen58



Iben bliver næsten helt måløs over hvad hun hører. Det her må vi vist snakke med dine forældre om når det er muligt.

Et liv med bøger. Screen57


Da Iben kører der fra er hun ederspændt rasende. Her har hun spildt en hel dag på sådan en tåbelig unge. Men hans forældre kan nu få regningen og så må de jo kigge lidt på den måde at de opdrager deres barn på.

Et liv med bøger. Screen61



Hjemme igen er det på hovedet i seng efter en dårlig dag. I morgen kan kun blive bedre.

Et liv med bøger. Screen60
Sighubert
Sighubert
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 515
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : Slagelse

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Anbodil Tirs 7 Apr 2020 - 23:54

Grine smiley Grine smiley Helt skøn historie og man får jo ondt af Iben....det er ikke sjovt at være i lavtlønner enden.... tongue
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3172
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af VinceDjansen Ons 8 Apr 2020 - 1:17

Sjovt med disse åbne miljøer, når vi nu efterhånden har vænnet os til en lukket Sims4 verden.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2889
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med bøger. Empty Sv: Et liv med bøger.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum