DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En virkelig udfordring: Humøret

3 deltagere

Go down

En virkelig udfordring: Humøret Empty En virkelig udfordring: Humøret

Indlæg af Anbodil Tirs 3 Mar 2020 - 17:06

Efter vi var flere som opfordrede Carl til at undersøge hvordan det står til med det slemme i sims 4, lavede han en video om det! Se den HER

Og her fik jeg ret i at det er meget svært at fremstille en virkelig slem sims...og at spillet ikke rigtig hænger sammen på den måde.
Vi kan generelt vælge alle de slemme egenskaber en sim kan få, og mere end tre via koder, men alligevel hænger simmens opførsel ikke helt sammen med de egenskaber.
Årsagen er at deres humør tilsidesætter disse egenskaber.

Så vidt jeg har kunne forstå...så har EA lavet to systemer, nemlig simmernes karakteregenskaber og humøret..desværre har de ikke formået at få de to systemer til at samspille...derfor overskriver humørikoner også altid egenskaberne.
Det er vi mange som er utilfredse med, da det ikke hænger sammen med virkeligheden. Man kan næsten fristes til at sige, hvad pokker simmeren så skal have karakteregenskaber for, når de altid blir tilsidesat af humøret.
Og da glad er et humør som vejrer tungt i humør listen, så vises den ofte, selvom det ikke gir mening i forhold til egenskaberne.
Jeg havde personligt håbet på at humør og egenskaber var lavet sådan at egenskaberne altid vejede tungest...og hele tiden sådan set var i spil...og humøret kun havde en mindre indflydelse på deres personlighed.

Så hvis en sim virkelig hader børn,..så vil han / hun da gøre alt for at undgå dem og i det mindste slet ikke blive gravide...og skulle uheldet være ude grundet alien indblanden..så ville de da have det af helvede til under hele graviditeten og ha et ønske om at bortadoptere, så snart de havde født...bare et eksempel...
Men det er altså ikke tilfældet...
En kommentar under carls video var også at simmerne i sims 4 konstant var på extacy eller depressions medicin...og jeg vil være tilbøjelig til at give dem ret....øv!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

En virkelig udfordring: Humøret Empty Sv: En virkelig udfordring: Humøret

Indlæg af VinceDjansen Tirs 15 Sep 2020 - 22:39

Det kan der faktisk godt være noget om Anbodil - at spillet vitterligt er FOR fint/positivt.
Da jeg ikke færdes meget på den negative side af spillet, kunne der sagtens være noget om din anskuelse om humørets sejr over egenskaberne.
Dermed giver ond/led/vampyr egenskaberne ikke meget effekt.
Du har da også ret i, at det ville tilføje et interessant aspekt af spillet, HVIS man vitterligt kunne spille med en yderst nederdrægtig og skruppelløs simmer.
Det kunne være sjovt at prøve.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2879
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Anbodil synes godt om

Tilbage til toppen Go down

En virkelig udfordring: Humøret Empty Sv: En virkelig udfordring: Humøret

Indlæg af simsister Tirs 15 Sep 2020 - 23:01

Jamen det kan man jo godt, og det har jeg gjort. Desværre har det en meget negativ effekt, når en simmer bliver hadet af mange.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2533
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

En virkelig udfordring: Humøret Empty Sv: En virkelig udfordring: Humøret

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum