DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Et liv med musik 2 - Britechester

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 15:20

Næste aften får Paul et praj om, at der er møde i Trolddommens Orden.
Han skal møde ved alteret klokken 22.
Paul gætter på, at det er den lille offerlund, som er sanlingspunktet.
Da tusmørket sænker sig over Britechester, pakker Paul derfor spændt sin kappe i rygsækken, og begiver sig igen mod Gibbs Hill og den lille offerplads.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_13

Her står 3 medlemmer af Trolddommens orden allerede klar til at tage imod ham.
De hilser med deres specielle ordens-hilsen, og giver ham en ansigtsmaske, som han tilsyneladende skal bære ved alle ordensmøder.
I luften svæver endnu flere af disse lysende objekter, som har fulgt Paul i Britechester de seneste dage.
"De vogter over dig og hjælper dig" oplyser en kvinde i selskabet.
"Måske hende, som jeg mødte i fællesbygningen" gætter Paul sig frem til - uden at være HELT sikker.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_12

Derefter er der en lille ceremoni, hvor Paul officielt bliver optaget i ordenen.
"Vores vigtigste opgave er, at passe og pleje alferne til evig tid - uden at nogen som helst udenfor ordenen opdager det" oplyser formanden - den ene af de to skikkelser, som besøgte Paul på sit kollegieværelse tidligere.
"Så alfer og ikke feer" retter Paul sig selv, men bliver afbrudt af en formel stemme: "Lov, at du vil ære og ofre dig for alfernes ve og vel".
Formanden kigger stift på Paul.
"Jo jo, det lover jeg da sådan set" svarer Paul overrasket, men bliver alligevel lidt skeptisk over disse små svævende væsner's indflydelse og betydning for disse voksne mennesker.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_14

Som det første bliver Paul bedt om at se, hvad alferne laver, ved at udføre et hemmeligt ritual.
Han får besked på, at det skal udføres over alteret.
"Alteret?!"
Paul kigger rundt.
Så peger formanden på den lille klippe i midten af offerpladsen.
Efter en kort instruktion, slår Paul armene ud i en stor bue over alteret.
Det medfører et lysglimt i alverdens farver - og en endnu tættere sværm af alfer omkring ham.
"De ser ud til at have det godt i aften" oplyser formanden.
"Udemærket af en nybegynder".

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_16

Som det yngste medlem af ordenen skal Paul passe de små buske i den lille lund.
"Disse buske er alfernes vigtigste fødekilde, når vi ikke er i nærheden" forkynder en af de andre ordensmedlemmer - formentlig ham, der sidst havde denne opgave.
"Så tal pænt til planterne" fortsætter han.
"Skal jeg TALE til planterne?" spørger Paul overrasket, og kigger uforstående på den mørke skikkelse.
"Naturligvis" nikker ordens-medlemmet mod den nærmeste busk.
"Men hvad skal jeg sige?" vil Paul vide, mens han nærmer sig busken.
"Du kan starte med at lovprise dens eksistens".
Så forsøger Paul efter bedste evne at fortælle busken, hvor meget han værdsætter dens stamme, grene og blade - men føler sig godt nok lidt fjollet.
Over skulderen kan han se de andre medlemmer ofre forskellige krystaller fra den lille klippe i lundens midte.
"Eller alteret" erindrer han sig til fremtidige møder.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_11

"Har du medbragt dit krystal - et af dem, som du modtog på dit kollegieværelse?" spørger formanden, da Paul vender tilbage til gruppen.
Paul ryster på hovedet - vel vidende, at han for længst har ofret sine krystaller ved statuen i universitetets fællesområde, og derfor ikke har tænkt på dette som en del af aftenens ordens-møde - og SLET ikke, når krystallerne alligevel syntes at forsvinde ved statuen.
"Men jeg har både mad, plante-stiklinger og metal med" forsøger han.
"jo, men det er jo ikke godt nok" svarer formanden - men anerkender dog samtidigt Pauls ildhu, for at gøre det bedste.
"Så du har hermed en opgave til næste møde om to dage".
Paul lover at gøre sit yderste, for at finde et krystal til næste gang.
"Og denne gang får du ingen hjælp" smiler kvinden til Paul.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_15

"Og ellers står ordenen jo klar til at hjælpe dig gennem undervisningsårene på universiteterne her i byen" siger hun så.
Den må Paul lige have en ekstra gang.
"Vi kan hjælpe dig med dine lektier, så du opnår topkarakterer" uddyber hun.
Paul kigger forundret.
"Der er ingen af ordenens medlemmer, som nogensinde har forladt et semester med mindre end topkarakterer" bryder formanden ind.
Straks griber Paul i rygsækken, men opdager desværre, at han har efterladt sin lektiebog derhjemme.
"Så hvis jeg er lidt bagud i nogle fag, kan ordenens medlemmer hjælpe mig med dette?" vil han alligevel gerne vide.
"Det er vores næst-vigtigste opgave" oplyser kvinden igen.
"Nu begynder det at give mening" smiler Paul for sig selv.

Kort efter er mødet forbi, og alle går hver til sit.
Som den sidste forlader Paul pladsen - med hovedet fyldt af spørgsmål, som han ikke nåede at få svar på denne gang.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_17
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 15:23

Ja ja, så fandt jeg da ud af, at det omtalte alter er i offerlunden - og IKKE ved statuen i fællesområdet, hvor simmeren Paul nåede at ofre alle sine krystaller, inden der var møde i det hemmelige selskab - Trolddommens Orden.
Det er vel også kun fair nok, at jeg må have Paul igang med at finde flere krystaller, når jeg nu havde snyde-indsat de første af slagsen - ha ha Laughing Cool
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 17:12

Næste aften i fællesbygningen kan Paul ikke længere holde på sine oplevelser, men vælger at dele dem med Derek.
"Det lyder da rigtigt spændende" smiler Derek tilbage, da Paul har fortalt om mødet i Trolddommens Orden aftenen før.
"Spændende - er det virkelig din bedste vurdering?" undrer Paul sig.
"Se da, hvad det fører til - lidt lektiehjælp kan vi da alle have brug for, når vi bruger SÅ meget fritid på bandet" foreslår Derek så.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_19

"Med mine nuværende karakterer, tager jeg gerne din plads" smiler Derek igen.
"Jo, men selvlysende ALFER, som svæver omkring mig og offer-gaver på et alter i en lund . . . . for hulen" prøver Paul.
"Tag det med som en del af oplevelsen".
Derek skubber Paul på skulderen.
"Op med humøret min ven - og lad os så ikke snakke mere om dette, før du kan få mig optaget som medlem - et medlem, som har brug for lektiehjælp i næsten alle fag - ha ha".

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_18

Paul indser, at han selv har bragt sig i denne situation.
"Og har man sagt A, så må man også . . . .".
I det samme går en yderst nydelig pige forbi, som Paul ikke har set før.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 17:20

Den efterfølgende morgen er der møde i debatklubben.
Paul er klar fra mødets start, og er heldig at få en plads i den første debat, som han vinder klart.
Efterfølgende vinder han endnu en debat-duel. Det er som om de ekstra færdigheder i debat begynder at lønne sig.
Da mødet slutter, bliver han kåret til mødets bedste debatør af de to dommere fra klubben.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_21

Igen svæver de små alfer omkring ham og statuen i baggrunden, men ingen af mødets deltagere nævner noget.
Det er nærmest som om, at alle andre end Paul selv er klar over, hvad der foregår - og hvorfor de små lysende væsner svæver omkring ham.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_20
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af MonaSolstraale Fre 3 Jan 2020 - 17:42

Får han ikke gratis ma på Universitetsområdet?

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3658
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Anbodil Fre 3 Jan 2020 - 18:09

Se se det er da vist et selskab det kan betale sig at være medlem af....lektiehjælp til topkarakterer er da fantastisk...men det kan være svært at finde krystaller i Britechester...der er visk kun et par stykker...så vidt jeg har set.. Suspect Fed historie!! Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3329
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 19:07

Det er søndag, og Paul er tidligt oppe.
Dagen skal gå med at finde nogle krystaller, som han skal bruge til aftenens møde i Trolddommens Orden.
Det meste af dagen cykler han rundt i området - på mere og mere desperat jagt efter blot en lille krystalstump.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_23

På et tidspunkt cykler han forbi et lille strandområde i Britechester, som han ikke har set før.
Her under han sig selv en dukkert i kanalen.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_24

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_22

Det varer dog ikke længe, inden han er på cyklen igen.
Søgningen efter krystaller bringer ham længere og længere væk fra universitetsbyen.
Om eftermiddagen har cykelturen og søgningen efter krystaller bragt ham tæt på familiens hjem i Bindleton Bay.
Med lidt ømme ben vælger Paul derfor at besøge sine forældre.
Han bliver taget kærligt imod af moderen, som er glad for at se sønnen igen.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_25

Fru MacFlye er naturligvis nysgerrig efter at høre, hvordan det går med sønnens studier.
"Kan du følge med?" spørger hun forsigtigt.
"Ja, lige bortset fra, at jeg mangler noget krystal . . . øh, altså til en opgave på universitetet, smålyver Paul overfor moderen.
"Jamen så tror jeg, at du skal tale med din far" svarer moderen - uden at fortrække en mine.
"Far?!" undrer Paul sig.
"Ja, spørg ham til rummet bag den skjulte dør i kælderen" siger moderen - stadig uden synlige tegn på noget hemmeligt.
"Han er i baggården" peger moderen mod døren.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_29

Straks springer Paul op, og går mod baggården, hvor hans far rigtigt nok er travlt optaget af at feje.
De hilser på hinanden.
"Godt at se dig igen knægt" smiler faderen, og sætter sig på en barstol.
Paul sætter sig ved siden af.
"I har gemt det gamle bordtennisbord" smiler Paul ved synet af det gamle bord i baggården.
"Ja, det står klar, når du kommer hjem igen" svarer faderen.
"- og det er vist dig, der har en revanche til gode" griner han til sønnen.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_26

Da faderen også spørger til undervisningen på universitetet, går Paul lige til sagen.
"Jeg har fået en skoleopgave, hvor jeg skal bruge et krystal . . . og mor fortalte, at du måske kunne hjælpe mig".
"Jaså" faderen kigger på Paul, der må slå blikket ned.
"En skoleopgave siger du . . jamen det lyder da interessant".
Så fortæller Paul, at han har cyklet rundt hele dagen, for at finde en krystal - men at Britechester, Gibbs Hills og det meste af Bindleton Bay synes at være tømt for krystaller.
"Og jeg skal have opgaven færdig i aften" forsøger Paul.
"I aften - tøhø!".
Faderen gemmer et smil i hænderne.
"Jamen det lyder da spændende".
"Jamen så må du hellere med en tur i kælderen" smiler faderen til sidst, og dasker Paul i siden.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_27

Så følges de ned i kælderen, hvor en skjult dør i pulterkammeret fører ind i et ganske lille lavloftet og køligt rum.
I loftet hænger en enkelt svag pære, der dog kaster et klart lys på flere hylder med forskellige glinsende genstande.
"Så må du hellere putte et par stykker i rygsækken knægt" siger faderen bag ham.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_28

Da de sidder efter aftensmaden, fortæller Mr MacFlye alt, hvad Paul vil vide om Trolddommens Orden.
"Som gammel medlem i min universitets-tid for mange år siden, må jeg indrømme, at jeg kun kan sige positive ting om ordenen" indrømmer faderen.
"Selv mine karakterer blev pludseligt synligt bedre, da jeg blev optaget i ordenen".
"Så tag du bare og benyt dig af det" siger moderen til Paul, og hælder mere sovs op på hans tallerken.
"Og de der sværmenede alfer forsvinder med tiden, når du bliver et af de ældre medlemmer i ordenen" forklarer faderen på Pauls spørgsmål.
"Ja, til sidst var det faktisk kun din mor tilbage, som fortsatte med at sværme om mig" griner faderen, og giver moderens underarm et kærligt klem.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_30

Til sidst må Paul takke for maden, og haste tilbage mod Gibbs Hill, så han ikke kommer for sent til det næste møde i ordenen.
I rygsækken ligger 5 forskellige krystaller i en lille pose.
"Det må række i første omgang" smiler faderen til Paul, da de tager afsked på trappen.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af simsister Fre 3 Jan 2020 - 19:38

Tror det her er en blanding af pakker, jeg ikke har men fornøjeligt at følge historien alligevel.
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2609
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Fre 3 Jan 2020 - 22:13

MonaSolstraale skrev:Får han ikke gratis mad på Universitetsområdet?

Jo, almindeligt universitetsmad var gratis, men høstfest-menuer skulle der betales dyrt for.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Anbodil Lør 4 Jan 2020 - 7:56

Sikke et fint afsnit, hvor du meget snedigt får blandet oplysninger om ordenen ind i. Jeg kan så nu forstå at man skal søge ordenen via den heksering som vi har set, og at det kræver krystaller. Jeg har kun set krystaller et sted og det er ved siden af fællesområdet i Heron...i den lille lund der. Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3329
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Lør 4 Jan 2020 - 13:15

Denne gang er Paul godt forberedt til mødet i Trolddommens Orden.
På formandens forespørgsel tager Paul de fem krystaller op af rygsækkens lomme.
"Det må jeg nok sige, du har da været flittig i fridagene" konstaterer formanden, da de fem genstande er ofret på alteret - og alle fem forsvundet som dug for solen.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_31

Derefter hvisker han lidt med de andre medlemmer, og vender sig igen mod Paul.
"Vi er blevet enige om, at du hermed er udråbt til medlem af anden grad - tillykke".
"Det giver dig ret til at benytte alfe-angreb, når du skønner det nødvendigt" fortæller det kvindelige medlem, som Paul nu er HELT sikker på, at han mødte i Britechesters fællesbygning.
"Men kun når det er absolut nødvendigt" indskærper formanden.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_32

Snart er Paul på vej tilbage mod Pleasant-boligen.
De afsluttende eksaminer står for døren, og det er tid til at få den afsluttende afleverings-opgave gjort færdig.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af MonaSolstraale Lør 4 Jan 2020 - 13:41

Alfe-angreb!? Shocked
Jeg troede alfer var sådan nogle rare væsner pale

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3658
Join date : 31/07/18
Age : 68
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Lør 4 Jan 2020 - 13:43

Det er da godt fundet Anbodil.
Så grundig er jeg desværre slet ikke, når det kommer til omgivelserne i de forskellige verdener - ikke før nu i hvert tilfælde.
- Og dermed mister jeg måske netop nogle ting og oplevelser.
Derfor havde jeg heller ikke fundet den lille strand før forleden dag, hvor Paul så fik sig en dukkert.

Så jeg snyder hele vejen. Det gør også historien nemmere, når man liiiige kan tilbygge et pulterkammer med krystaller, når man har behov for det.
Nu glæder jeg mig til at prøve alfeangrebet - og se, hvilke muligheder, der ellers dukker op, når/hvis Paul stiger yderligere i graderne indenfor ordenen.

Jeg undrer mig iøvrigt over den fine borgruin, som er i området.
Ærgerligt, at man ikke har adgang til den - eller der ligger noget skjult her.

På samme måde kan jeg virkelig ærgre mig over, at spillet ikke giver mulighed for, at udskifte nogle af de faste/triste kulisser i området med beboelige grunde, for Britechester ER virkeligt et område lige efter min smag.
Der er garanteret mange dygtige og kreative gamere, som gerne havde givet sig i kast med at ombygge hele området - piece by piece - hvis vi fik muligheden.
Specielt nærområdet omkring selve Britechester Universitetet er VIRKELIG nydeligt, når man sådan cykler lidt rundt mellem bygningerne (og det er min simmer nu begyndt på!).

Tænk hvis man kunne have gjort alle de bygninger/grunde beboelige med herlige engelske arketyper.
Det kunne også have fyldt området med mere liv - og pubben med gæster/simmere - ha ha. Laughing
En enkelt pint er jo en del af den engelske kultur.

Hvis man tillige havde STORE frie grunde at bygge på i området (og det kan jeg virkelig ikke forstå, at det IKKE er en mulighed i ethvert nyt spil), er jeg ret sikker på, at både Harvard og Yale universiteterne var dukket op på et tidspunkt - eller måske netop havde været en del af denne pakke fra starten.
Så kunne rivaliseringen fortsætte i Sims-verdenen - og den årlige kaproning VIRKELIG blive en central del af spillet, når nu kanalen alligevel er farbar i en del af området. (Det ville så godt nok kræve en kano med plads til flere simmere, men det er vel heller ikke HELT utænkeligt?!)
De mange sidebygninger omkring hoved-universitetet kunne så rumme hvert sit fakultet eller uddannelsesområde.
Wow, det ville have været cool.

Nu ved jeg godt, at de to klassiske engelske universiteter formentlig i forvejen har inspireret udviklerne, da de skabte Britechester, men jeg synes, at de fine bygninger i nærområdet bliver udnyttet ALT for lidt, når de nu ligger der alligevel.
Programmerings-dovenskab, manglende kreativitet eller mangel på tid/ressourcer - jeg ved det ikke. Jeg synes bare, at det er en virkelig skam, når EA-programmørerne nu netop fanger den engelske kultur så fint.
Enhver af de omkringliggende bygninger KUNNE sagtens have haft en mening og indhold i relation til valg af uddannelse - MEGET gerne, så man kunne "gå ind i" bygningen, og følge undervisningen på klasselokale-niveau.

Sorry: dette indlæg burde nok høre hjemme et andet sted, men nu fik jeg luftet mine tanker, og det er da heller ikke helt tosset.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Lør 4 Jan 2020 - 13:45

MonaSolstraale skrev:Alfe-angreb!? Shocked
Jeg troede alfer var sådan nogle rare væsner pale

Det STÅR der faktisk - og jeg er også lidt spændt.
Jeg mangler blot at finde en anledning til at afprøve dette.

Jeg er også lige blevet opmærksom på, at der tilsyneladende er forskel på kapperne - alt efter niveau af medlemsskab.
Paul bærer således kappen af andet niveau nu.
(Det må man kunne se i Sims 4 Studio!)
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Anbodil Lør 4 Jan 2020 - 14:08

Altså jeg må sige at du har fundet meget mere end jeg har i det nabolag, for stranden hekseringe og meget andet er endnu gået min næse forbi....så det....
Jeg kan godt forstå dine hjertesuk. Allerede i starten af sims 4 spurgte jeg om EA ikke kunne lave tomme nabolag, med forskellige temaer, som man kunne købe ved siden af men det hørte jeg aldrig noget om...Jeg synes jo stadig vi mangler et nabolag som kan minde om det "tomme" landbrugsland eller prærie...og som ikke er alt for friseret...men altså...det blir nok ikke.
Det blir da spændende hvad det alfeangreb består af... Very Happy
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3329
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Lør 4 Jan 2020 - 14:08

Jeg har kopieret mit meget lange indlæg ovenfor til den rette tråd vedr Universitetspakken.
Beklager ulejligheden. Embarassed Rolling Eyes
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Lør 4 Jan 2020 - 14:56

Anbodil skrev:Altså jeg må sige at du har fundet meget mere end jeg har i det nabolag, for stranden hekseringe og meget andet er endnu gået min næse forbi....så det....
Jeg kan godt forstå dine hjertesuk. Allerede i starten af sims 4 spurgte jeg om EA ikke kunne lave tomme nabolag, med forskellige temaer, som man kunne købe ved siden af men det hørte jeg aldrig noget om...Jeg synes jo stadig vi mangler et nabolag som kan minde om det "tomme" landbrugsland eller prærie...og som ikke er alt for friseret...men altså...det blir nok ikke.
Det blir da spændende hvad det alfeangreb består af... Very Happy

Det er jeg for så vidt enig i.
Man kunne sagtens tematisere tomme områder/verdensdele.

Jeg savner dog nok mere, at en dygtig bygherre/arkitekt kunne tage et af de bestående og tomme huse/kulisser i enhver verdensdel, og så give sig i kast med en genopbygning MED indhold.
Dette måtte gerne være 100% magen til den oprindelige kulisse's ydre, men KUNNE også ombygges til noget bedre - blot bygherren bevarede stilen.

Da den nye universitetspakke kom på gaden, gik der ikke mange dage, før der lå helt fantastiske nye grunde på galleriet, som var KLART bedre end de originale i spillet.
Eks har jeg downloadet to nye huse til de to grunde i Gibbs Hill - ved Pleasant og Elderberry familierne.
Jeg har iøvrigt også en grund, hvor de to huse er sat tæt sammen på række.
Jeg kan bare ikke udbygge uderligere, for der er ikke egnede 64 x 64 grunde i hverken Britechester eller Bindleton Bay, som ligger i byzonen.

På samme vis som denne udskiftning af de to huse, kunne jeg tænke mig, at baggrunds-bygningerne var valgbare til udskiftning.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Anbodil Lør 4 Jan 2020 - 19:20

Tja....jeg synes jo også at nabolaget kunne være bedre udnyttet. For rundt om Heron fx er der virkelig meget område som simmerne slet ikke kan forcere...fuldstændig idiotisk...de kunne da godt ha lavet noget mere at opdage eller samle fx...men nej... Evil or Very Mad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3329
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af BoergeOf61 Søn 5 Jan 2020 - 18:49

VinceDjansen skrev:
I stueetagen har kollegiet sit eget cafeteria.
I anledning af høstfesten vælger Paul at bestille en tallerken med kalkun, men bliver noget overrasket, da han må betale 50 simeleoner for måltidet.
"Sq dyrt at spise på udebane" smiler han til servitricen, der blot smiler kedsomt tilbage.

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 03_01_10

Det er ikke servitricens skyld, Paul valgte at spise "på udebane". I eget cafeteria koster kalkun præcis det samme som andre retter, når den købes til en højtid. Bare husk at sætte festmiddag el.lign. på som aktivitet.
BoergeOf61
BoergeOf61
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 1118
Join date : 23/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Randers, Denmark

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Man 6 Jan 2020 - 22:47

Anbodil skrev:Tja....jeg synes jo også at nabolaget kunne være bedre udnyttet. For rundt om Heron fx er der virkelig meget område som simmerne slet ikke kan forcere...fuldstændig idiotisk...de kunne da godt ha lavet noget mere at opdage eller samle fx...men nej... Evil or Very Mad

HELT enig - eks også den fine borgruin i Gibbs Hill, som da også sagtens kunne have været en del af historien/oplevelsen, men det har jeg jo nævnt tidligere.
Men måske kommer det senere.
- og så kan man jo trods alt cykle lidt mere rundt i Britechester mellem de gamle ubeboelige bygninger.
Men tænk sig, hvis alle bygninger lod sig bebo via gamernes bygge-evner - eller blev brugt til de forskellige uddannelses-retninger, som jeg beskrev ovenfor.

Igen må jeg tolke det som halvgjort programmerings-arbejde i forbindelse med en nye pakke - eller manglende kreative evner - eller manglende tid og ressourcer til at gøre arbejdet ordentligt.
Som alternativ KUNNE man vel sagtens (og rimeligt nemt) have givet plads for en 50 x 50, 64 x 64 eller endog endnu større fri og tom grund i området.
Men sådan skulle det jo ikke blive i disse låste verdener i Sims4.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Anbodil Tirs 7 Jan 2020 - 2:41

Tja...jeg har nu på fornemmelsen, at det som gør sig gældende er at spillet skal kunne fungere på bærbare, men mindre gode grafikkort og mindre kræfter end vores stationære maskiner...Derfor begrænser de nabolagene...men hva ved jeg!! Rolling Eyes
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 3329
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af VinceDjansen Tirs 30 Aug 2022 - 20:14

For pokker da også, hvor jeg skylder at gøre denne "historie" færdig - ikke mindst med den hemmelige orden og de svævende alfer, som der åbenbart er nogle skjulte muligheder i, når simmeren får et højere rang i ordenen.
Det må jeg snarest få gjort noget ved - eller i det mindste kigget lidt mere på.
Ja, jeg tror faktisk, at jeg har alle billeder klar til en fortsættelse, men fik det bare aldrig gjort færdig af en eller anden årsag.
Måske kom der bare en ny uimodståelig pakke i starten af 2020?! Rolling Eyes

Nu tænker jeg jo, at der godt KUNNE ligge nogle muligheder i den nye gymnasiepakke, hvor jeg vitterligt ikke kan forstå, at man ikke kan vælge at spille mulighederne med udgangspunkt i universitetet istedet/også.
Her tænker jeg, at man som spiller jo netop KAN følge simmeren helt ind i klasselokalet, når det er gymnasiet - men oftest bliver lukket ude på universitetet.
Så ville det da have været smart, at man kunne vælge at spille gymnasietiden med teenagere OG nogenlunde samme scenarie med universitets-tiden som ung voksen.
Hvorvidt det var optagelse på gym eller uni kunne man jo passende vælge med computeren - med lidt strengere krav til uni med de forskellige studieretninger.
Men mulighederne i klasseværelser kunne jo eventuelt ligge i samme bygning(er) - dog med robotstudiet i et par nye klasseværelser.
Det KUNNE jo være et spørgsmål om at skifte grundens/bygningens udseende og stilart, hvis man istedet valgte robot-uddannelsen på Heron universitetet. (Selvom jeg heller ikke helt kan forstå, hvor begge universiteter ikke har de samme uddannelser).
Det ville være en ganske sej detalje, hvis det var programmeret på denne måde, så både gym og uni kunne fungere med adgang til klasseværelserne.
Mon ikke en dygtig modder sidder emd de samme tanker, så det snart bliver en realitet udenom EA's mange begrænsninger?!

Nuvel, jeg må starte med at prøve mig lidt frem, men det ville da være cool, hvis unge voksne også kunne studere i Copperdale.
Ja, på denne store grund BURDE der faktisk være plads til klasseværelser til begge studieretninger/klassetrin.
Det ville gøre denne historie lidt nemmere at fortsætte på, når nu den nye pakke er tilgængelig.
Ellers må jeg kigge på Copperdale "med universitets-briller på".

Fortsættelse følger på et tidspunkt. Smile
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 6 år
Du har været medlem af forummet i 6 år

Antal indlæg : 2990
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Et liv med musik 2 - Britechester - Page 2 Empty Sv: Et liv med musik 2 - Britechester

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum