DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

3 deltagere

Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af Anbodil Ons 8 Maj 2019 - 23:34

Efter opfordring ligger jeg kladden på opgaven ind i dette forum;

Ide til opgave i sims 4

Tusnelda Stormhat (Tidligere kaldet: Elda) og hendes sorte kat Trix

Nabolag Forgotten Hollow (tøm nabolag) byg hus under jorden og byg et bibliotek!
Forhistorie

Tusnelda er voksen og kan ikke få børn. Hun har prøvet at leve som alm. Menneske og har været gift med en dårlig ægtemand, som behandlede hende skidt. Frihedsberøvelse, trældom og tæsk.
Heldigvis faldt han ned af trappen og slog sig ihjel (ligesom på film) og Tusnelda var fri.

Så nu begyndte hendes liv på ny, men hun er svært skadet af sin tid som hustru, har ringe selvværd og er blevet menneske sky.
Hun har dog valgt at vende tilbage til det hun kender bedst, nemlig det hendes mor var; en dygtig heks. Hun kunne lave alverdens salver og medikamenter som var godt for alt muligt og hun hjalp mange mennesker med hendes viden.
Desuden har Tusnelda en drøm, nemlig at komme ud i rummet og udforske det. Hendes blik er ofte vendt mod stjernerne og månen. Gad vide hvad der ellers er derude???
Tusnelda har altid været videnbegærlig, og nu efter så mange år i ”videnskablig” armod føler hun sig helt udhungret, så det er et sted at starte.
Tusnelda fandt en billig ex. Vampyrbolig og synes om at den mest befinder sig under jorden, men det bedste er at der er en del jord til, så hun kan dyrke det hun får brug for. Desuden er det et område hvor der rimeligt øde, hvilket passer hende fint. Hun har det p.t. bedst alene med sin kat. Men området har også et gammelt bibliotek, og da hun har været forhindret, de sidste 10 år af hendes liv i at læse bøger overhovedet, så er det jo et væsentligt plus.
Det eneste minus ved boligen er at der ikke er ført elektrisitet ind. Derfor står der også et gaskomfur, og resten af belysningen er tælleapparater, levende lys og mere af den slags.

Nu skal I så hente Tusnelda og hendes kat på min side i fællesskabet og lade hende flytte ind i hendes nye bolig. Grunden Stormhat-palæet samt Det gamle Glyptotek ligger også på min site i fællesskabet. Men før I henter det skal I lige tømme vampyrnabolaget, evt. i et nyt spil i har lavet til opgaven. Smid de indfødte ud i skraldespanden slet alle husene, og nedsæt så biblioteket på den største grund, der oprindelig var grevens. Tusneldas hus skal nedsættes på den grund som bærer navnet stormhat…ligesom hendes efternavn. Derefter vil der kun være Biblioteket og Tusnelda Stormhats nye bolig i nabolaget!

Når I flytter Tusnelda Stormhat ind på grunden bruger i koden Freerealestate. Derved har hun så 20.000 til at starte op på.
Koder er forbudt at bruge, med mindre I har fået besked på det. Så ingen snyd med penge heller. Vi skal prøve at få rettet op på Tusnelda fra hendes usle fortid til en forhåbentlig fremgangsrig fremtid. Og vi må ikke glemme at hun nu støtter sig op af det hun kender bedst og som giver hende en vis tryghed. Derfor har hun et ønske om at genkalde sig den viden hendes mor havde om botanik og dens helende evner. Hun vil gerne hjælpe andre mennesker med det…så måske en lille butik kan komme på tale i fremtiden, og så har hun en drøm om at udforske rummet. Det er hvad vi ved og vores udgangspunkt.

Jeg kan kun råde til at man passer på pengene og ikke bruger løs på alt muligt, og husk at betale boligudgifterne som forhåbentlig ikke bliver alt for høje.
Desuden vil jeg bede de mest ivrige spillere om ikke at overskride Tusneldas kundskabs level, hvis jeg har nævnt det. Ex. Hvis jeg har skrevet at man ikke må overstige level 3 i madlavning og komik…kun et eksempel.

Hver fredag (jeg forbeholder mig ret til uforudsete hændelser) vil jeg ligge et tillæg til opgaven for tiden frem til næste fredag og så fremdeles. Så er det op til Jer selv at bedømme hvor meget I skal spille med hende for at det er tilfredsstillende.
Men nu skal vi til det. I skal lige lære Tusnelda at kende og hun skal selvfølgelig endelig i gang med at udvide hendes horisont, og så skal hun da også forbedre hendes forhold til Trix.

Jeg er bekendt med at dyr vist jævnligt bliver syge men kan klares med de røde godbidder man selv kan fremstille. Derfor har hun også fået et lab.bord hvor hun må øve sig men kun til hun kan lave den røde godbid. (tror det er level 5 i pets ca.)
………………………………………..
Historien
Tusnelda boede som barn alene med sin mor. Hun havde aldrig kendt sin far og moderen talte aldrig om ham. De boede i et lille hus ude på heden ikke så langt fra en mindre landsby, som igen ikke lå alt for langt fra en større by. De manglede sådan set aldrig mad på bordet, men de levede nøjsomt. Hendes mor var ofte ude og samle urter, som hun lavede alverdens salver og urteafkog af.

Dem solgte hun inde i byen, men det hændte da også at folk kom ud til deres lille hus for at købe. Tusnelda vidste dengang ikke hvad en heks var, men når hun havde været med til landsbyen, havde hun hørt ordet fra folk som havde visket og tisket bag moderens ryg. Da hun var blevet ældre havde hun fået den forståelse at det måtte være noget grimt noget, at være en heks, for hun var blevet drillet med det i lilleskolen. Hun havde da læst at hekse levede i middelalderen, og de blev brændt på bålet p.g.a. folks uvidenhed dengang. Men hvorfor kalde hendes mor en heks i dag, når folk var så taknemmelige for hendes mors produkter, når de købte dem???

Nåh men om alting var, så voksede Tusnelda op og blev lidt af et oprørsk barn. Hun ville ikke leve som hendes mor havde gjort. Hun ville have et fint hus og pæne ting og så ville hun giftes. Hun så ikke værst ud, så en ung mand fandt da også vej til hendes naive hjerte. De blev gift og Tusnelda så frem til at slippe for den tilværelse som hendes mor havde haft.
Men ak den unge mand havde ikke vist sit sande jeg for Tusnelda, så da han havde bragt hende hjem til deres hjem, efter en stille vielse i kirken(hans ønske), låsede han hende inde.

I omkring 10 år levede Tusnelda i en aflåst kælder, pænt møbleret, men alligevel aflåst. Hun kom aldrig ud, eller så andre end sin gemal, som naturligvis jævnligt krævede sin ret. Tusnelda havde grædt og lidt, så gemalen kom med en killing til hende på et tidspunkt . Faktisk den eneste sande venlighed han havde vist hende efter ægteskabet. Det var en slem tid for Tusnelda, og den ville sikkert have fortsat, hvis ikke hendes gemal i fuldskab, havde ramlet ned af trappen og slået sig ihjel. (ligesom de altid gør på film).

Hun var blevet fundet halvdød af sult af de folk som troppede op i huset, kort efter hans død. Og de havde haft et hus med at få Trix hendes kat fanget. Derefter blev hun heglet gennem systemet med politi, læger og læfolk, som alle ville hendes bedste, sagde de. Trix var blevet anbragt på et kattehjem indtil Tusnelda fik det bedre. Tusnelda selv var konstant angst over alle de mennesker og ville helst flygte langt væk, men kunne ikke.

En venlig kvinde, en psykolog, var dog lykkedes med at komme lidt tættere på Tusnelda og havde hjulpet hende gennem de værste. Og med tanke på at hun igen kunne være sammen med Trix når hun fik det bedre, lykkedes det Tusnelda at rette sig. Tusnelda havde ligeledes arven fra hendes mand. Huset solgte hun og så ledte hun ellers langt væk fra åstedet, efter noget hun kunne bo i helt for sig selv, med hendes elskede Trix.

Et sted hvor hun kunne bestemme tempoet, for hun synes alting gik alt for stærk inde i byen. Hvis hun tænkte sig om kunne hun nok få pengene til at strække indtil hun selv tjente nok til forsørgelse.

Hun fandt endelig stedet og det var noget hun havde råd til. Ganske vist var huset meget lille, men det var bygget over en stor grotte, som var indrettet til en okej bekvemmelig bolig og med et vandhul at bade i. Her kunne hun føle sig tryg.
Den eneste ulempe var at der ikke var ført elektricitet ind i huset. Derfor måtte Tusnelda få opsat en transformer som kunne give strøm til det mest nødvendige. Tvet og en ”forsker”station.  Hun ville selv lave helbredende godbidder til sin kat. Faktisk ville Tusnelda gå sin mor i bedene. Hun havde jo set et utal af gange hvordan hendes mor havde gjort, men manglede den nødvendige viden om planterne til brug for salver og urteafkog. Gaskomfuret som var på stedet var næsten nyt, så det beholdt Tusnelda. Gas var billigere end strøm.

Tusnelda havde også en anden drøm. Hun ville gerne rejse ud i universet, tæt på stjernerne og andre planeter. Havde hun ikke drømt om det i de mange år i fangeskab, og havde den tanke ikke hjulpet henne gennem de lange tider alene uden andre menneskers selskab.
Men først og fremmest var det vigtigt at øge hendes kapital, altså tjene penge. Desuden var der så meget Tusnelda ikke viste ret meget om, ja hun følte sig håbløst bagefter, og stedet havde et meget gammelt og fantastisk glyptotek/bibliotek. Her kunne hun læse op på mangt og meget.

Da området havde ry for at være besøgssted for vampyrer i gamle dage, så var det så afgjort vampyrer hun ville vide noget om som det første!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af Anbodil Ons 8 Maj 2019 - 23:40

Jeg kan huske at Tusnelda valgte køkkenlinien, hvad arbejde angår. og så fik hun sig en butik. Hun kom aldrig ud i rummet, eller beskæftigede sig med rummet overhovedet. Men hun tog på ferie i Granite Falls. En nødvendighed, hvis man vil være botaniker og lave cremer og mixture.
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af MonaSolstraale Tors 9 Maj 2019 - 5:14

Tusinde tak Anbodil.
Min  Tusnelda kom i rummet da hun skiftede karriere til forsker. Jeg har de mest fantastiske billeder fra planeten og bruger stadig et af dem som skrivebordsbaggrund på min skærm Smile

Jeg kan huske der blev lagt en ny opgave op hver fredag.
Hun skulle bla. Flytte til et parcelhus i Brindleton Bay, når hun havde penge nok.
Hun skulle spare op til en butik. Først solgte hun cremer.  Siden skulle den udbygges med en afdeling med mere videnskabelige varer.
Hun skulle skifte karriere til videnskabskarrieren og bygge en raket.
Hun skulle danne en klub, Rumfræserne of få 7 aliens som medlemmer. Klubhuset lå i Oasis Springs.
Du havde bygget både parcelhus, butik og Rumfræsernes klubhus.
Det var en rigtig sjov opgave, hvor jeg for alvor fik udforsket nye sider i spillet.

Ps. Det der med at Tusnelda ikke kunne få børn, havde du glemt at fortælle, så Trold og jeg gjorde os de største spekulationer Laughing Laughing


Sidst rettet af MonaSolstraale Ons 27 Okt 2021 - 10:34, rettet 1 gang

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af Anbodil Tors 9 Maj 2019 - 7:56

Aha..ja okej...men nu kan jeg godt huske opgaven...hehe og min Tusnelda kom da også ud i rummet. Joo det var en udmærket opgave. glad smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af MonaSolstraale Tors 9 Maj 2019 - 12:10

Det var en rigtig dejlig opgave og en af grundene til at jeg langt om længe tabte mit hjert til sims4 Wink

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af simsister Tors 9 Maj 2019 - 13:43

Det lyder sjovt, men fordi jeg ikke har købt Vampyrer, har jeg ikke det nabolag. Kom til at tænke på: Hvis man tømmer nabolaget, som du skriver, kommer der så alligevel nye vampyrer?
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2533
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af MonaSolstraale Tors 9 Maj 2019 - 14:32

Der kommer nye vampyrer.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3483
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af Anbodil Tors 9 Maj 2019 - 22:32

Joo men dem kan man altså slette også...og efterhånden generere spillet kun ret få af dem. Som jeg også skrev et andet sted, så er det som om spillet har en slags indopereret intelligens... Og Greven Vlad er den værste...så han er et must at slette....hæhæ..
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix Empty Sv: Tusnelda Stormhat og hendes kat Trix

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum