DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Udtræk med sims 4 studio

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af simsister Tors 14 Mar 2019 - 14:43

Ja, det lyder som at du rigtig hygger dig. Utroligt at man kan få planter til at "vokse" ved at trykke på "9" Det må jeg da prøve. Tommel op
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2536
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af Anbodil Tors 14 Mar 2019 - 16:09

Grine smiley Ja gør det, men jeg har altså kun oplevet det med denne indtil videre. blinkende smiley
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af Anbodil Søn 17 Mar 2019 - 16:18

Så har jeg været inde og rode i pakkerne igen. Og fik samtidigt tjekket om alle filerne jeg havde trukket ud, nu også virkede som de skulle, var tilgængelige i de rigtige kategoriseringer, og ikke bare lå i mods mappen som fyldstof. Smile

Jeg fik derefter trukket nogle flere ting ud fra Windenburg nabolaget til eget brug.
Noget jeg synes er mangel på er hegn...jaja vi har så mange, men så er det jo lige om man kan lide dem vi har... Neutral
Når EA laver nabolag, så har de brugt en anden slags hegn,..nemlig færdige stykker, som man så kan sætte sammen, som man nu har brug for. Desuden kunne jeg godt bruge nogle flere levende hegn til supplement for de kun to vi har...og her fandt jeg hele tre forskellige stks....fedest.

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 17_03_11

For at kunne sammenligne størrelsen, så er det forreste levende hegn det vi har i spillet i forvejen. Så det er rart at disse hegn er højere.

Og så en rigtig gevinst var stensektions hegnene. Dette passer til et af de få stenhegn vi selv har, men er dog lige lidt højere. Og nu kan jeg altså lave smukke buede hegn...det glæder jeg mig til.
Jeg fandt også lige en rørsektion...som kan sættes sammen på forskellig vis...også ganske anvendelig...

Desuden kunne jeg ikke lade være med at hente et hus...altså et deko-hus...som jeg kalder det. Det er kun pynt, men den hatte forretning som huset er synes jeg bare er så fin, og får mig til at tænke på hatteforretningen i Den gamle By i Århus.
Huset har en glat side...så den kan bygges sammen med noget som simmerne kan bruge...og det gode er at huset fylder godt på en stor grund fx...Og så sparer jeg på polycountene...hehe
Udtræk med sims 4 studio - Page 2 17_03_10


Desuden faldt jeg over en plantekumme. Jeg var meget spændt på størrelsen og hvordan den tog sig ud i spillet. Det er en cement kumme og den er med jord i og helt fantastisk anvendelig..se selv...
Udtræk med sims 4 studio - Page 2 17_03_13

Det er alt sammen planter fra byggekataloget og de skal kun hæves med 2-3 klik...får er forstørrede...og rosenbuskene kan endelig stå og tage sig godt ud på en terasse eller lign...Ja selv nogle af de mindre træer ser godt ud...og bananpalmen skal kun formindskes en gang..så passer den..Selv toiletplanterne passer perfekt til disse kummer. Jeg har sat et par stole, så man kan få et indtryk af størrelsen som er centreret i 4 tern.
Udtræk med sims 4 studio - Page 2 17_03_14


Jeg ville også se om man selv kunne lave en beplantning fra dekorationsmappen, men det er altså sværere at få potter og vaser til at skjule sig i kummen...men ikke helt umuligt.. Og så er kummen også brugbar i to størrelser mindre...
Udtræk med sims 4 studio - Page 2 17_03_12

Den skal jeg nok få megen glæde af, når jeg skal indrette DK nabolaget... cheers  

Jeg tænkte først på at ligge det i skyen..men da der ikke har vist sig den store interesse for mine tidligere uploads..så lader jeg være. Men spørg endelig hvis du er interesseret i noget specifikt fra billederne...for så kan jeg hurtigt lave et rum... Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3171
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af VinceDjansen Søn 29 Okt 2023 - 21:12

Tillad mig lige at tage denne gamle tråd op igen, for jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor mit modificerede tøj alligevel IKKE skifter farve.
Jeg vil nemlig rigtigt gerne have skiftet farve på noget tøj - og tænkte i den forbindelse på netop dette Sims 4 Studio.
Selvom jeg går i "CAS", vælger tøjet, tilføjer en/et "swatch" og giver den en ny farve i "Thumpnail" + gemmer det, synes jeg ikke rigtigt, at farveskiftet slår igennem i selve spillet, når jeg skal vælge det modificerede tøj i den nye farve.
Knappen til at vælge den nye farve er der godt nok - men tøjet forbliver i den oprindelige farve. Crying or Very sad

Så jeg mangler HELT sikkert en eller anden handling.
Frem for at læse manualen og sætte mig ind i den rette procedure, er det sædvanligvis nemmere at spørge her på forummet først. Smile
Er der nogen, som kan hjælpe mig på rette vej?
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af MonaSolstraale Søn 29 Okt 2023 - 21:37

Thumbnailen viser bare de forskellige valgmuligheder i CAS.
For at skifte farve på dit tøj skal du først eksportere din skabelon som en Sims4Package fil og give den et navn du kan genkende.  Herefter eksportere billedet af tøjet som en pdf fil. Du kan nu ændre farve på tøjet i gimp eller et andet billedredigerings program. Du importere herefter den farvede pdf fil i sims4studio og vælger en thumbnail der markere den nye farve.  
Tilslut gemmer du filen og lægger den i din sims4 mods mappe.

Jeg har lavet en trin for trin tutorial i tråden sims4studio. Jeg vil gerne uddyb hvis du har spørgsmål til min forklaring.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3486
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af VinceDjansen Man 30 Okt 2023 - 19:31

Det var dog pokkers til arbejde, bare for at skifte farve.
Jeg havde da håbet, at man kunne gøre det direkte i Studio-programmet.
Men super trin for trin beskrivelse - tak for det.
Det MÅ jeg da prøve.
- og hvis/når man kommer ind i rutinen, er det sikkert nemt nok.

Jeg har set Gimp nævnt flere steder, men hvilket redigerings-program brugte du MonaSolstraale?
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af VinceDjansen Man 30 Okt 2023 - 19:47

Nåh, lad os lige lukke denne tråd ned igen - og fortsætte en eventuel snak i den mere korrekte tråd, som jeg bare ikke lige kunne finde i første omgang.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2883
Join date : 22/08/18
Age : 63
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

MonaSolstraale synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Udtræk med sims 4 studio - Page 2 Empty Sv: Udtræk med sims 4 studio

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum