Blandet rod 3
+3
MonaSolstraale
Anbodil
Timian2
7 deltagere
Side 4 af 6
Side 4 af 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3373
Geografisk sted : Glamsbjerg
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1178
Geografisk sted : Randers, Denmark
Sv: Blandet rod 3
Ja de to "pelsdyr"..men hvis du læste min historie ville du også vide det Boerge Og du har jo selv oversat mellemrum med Space....så de er spacemonstre..
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Anbodil skrev:Ja de to "pelsdyr"..men hvis du læste min historie ville du også vide det Boerge Og du har jo selv oversat mellemrum med Space....så de er spacemonstre..
Ja, det ved jeg, men det er vist første gang, jeg har taget billeder af dem.
I andre nyheder glæder jeg mig til, Finn Knudsen bliver forfremmet, så han forhåbentlig ikke skal diskutere flere tøjsæt. Dette billede er taget en nat, hvor han tog til en café for at diskutere tøjsæt med mere el. mindre tilfældige kunder.
Dagen før blev det krav opfyldt på en karnevalfestival, hvor kravet om fotofærdighed også blev opfyldt.
Da jeg var yngre, lærte jeg de forhåndenværende søms' princip. I Sims 4 bruger jeg nu et lignende princip, som kan kaldes de forhåndenværende sims' princip.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Øhhh nu er jeg tabt!!! Aner ikke hvad det forhåndenværende Søms princip er for noget???
Taler vi om et metal søm eller sømmen i en kjole eller noget helt andet??+
Anbodil skrev: Øhhh nu er jeg tabt!!! Aner ikke hvad det forhåndenværende Søms princip er for noget???
Der tænkes på noget helt andet. Grundlæggende handler det om brug af det, der tilfældigvis er til rådighed, selvom det ikke helt passer til opgaven.
De forhåndenværende søms princip blev brugt i IT-branchen, da jeg var yngre, og betød, at det, der var til rådighed, blev brugt. Jeg formoder, begrebet blev opfundet på grundlag af håndværk, hvor de søm, der tilfældigvis var i værktøjskassen, blev brugt til en given opgave, selvom de måske var for små, for store, havde en forkert form eller en skrue ville være bedre.
I mit spil bruges princippet på den måde, at jeg finder en mere eller mindre tilfældig simmer, der kan bruges til en given opgave, eller fx. en simmer, der skal diskutere tøjsæt el. mode for at blive forfremmet, besøger steder, hvor der er mulighed for at møde simmere, der kan diskuteres tøjsæt med.
Ahhhh mange tak, så lærte jeg noget nyt!
Jeps, og det er definately ikke det samme som at slå et søm i en lort uden at ødelægge begge dele. Undskyld min dårlige humor.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2672
Geografisk sted : Nordsjælland
rodede igen lidt rigeligt i mit spil, mest fordi jeg ikke tænkte mig om.
Qumaima Gherda flyttede lige ind hos Tobias Jokumsen, Ulrikke Kaufmann og deres søn Poul.
Det krævede ændringer i kælderen, så Qumaima kunne få et soveværelse.
Hun flyttede ind, fordi Tobias og Ulrikke tog på arbejde uden at bestille en barnepige på et tidspunkt, hvor Poul stadig sov.
Qumaima Gherda flyttede lige ind hos Tobias Jokumsen, Ulrikke Kaufmann og deres søn Poul.
Det krævede ændringer i kælderen, så Qumaima kunne få et soveværelse.
Hun flyttede ind, fordi Tobias og Ulrikke tog på arbejde uden at bestille en barnepige på et tidspunkt, hvor Poul stadig sov.
Rod igen. Det passer godt til overskriften.
Finn Knudsen, som bor sammen med Venessa Jeong, blev inviteret til krydderifestivallen for at købe nogle råvarer. Husholdningen manglede ikke umiddelbart, men havde kun fem glas safran tilbage, og krydderier kan altid bruges.
Ingen problemer i det. Mit spørgsmål er bare: Hvad laver Venessa på den festival? Jeg troede, hun sov hjemme.
Dette billede er ikke taget på selve festivallen men på karaokebaren ved siden af festivalpladsen. Som det kan ses, er hendes energiniveau lavt, så hun burde være hjemme i sin seng. Den udfordring kan selvfølgelig nemt klares. Foreløbig laver hun en kop espresso, og hvis det ikke er nok, må hun sove på karaokebarens luftmadras, som er anskaffet til formålet.
Som skrevet:
Her ligger Venessa på luftmadrassen.
Her ses luftmadrassen fra festivalpladsen.
Finn Knudsen, som bor sammen med Venessa Jeong, blev inviteret til krydderifestivallen for at købe nogle råvarer. Husholdningen manglede ikke umiddelbart, men havde kun fem glas safran tilbage, og krydderier kan altid bruges.
Ingen problemer i det. Mit spørgsmål er bare: Hvad laver Venessa på den festival? Jeg troede, hun sov hjemme.
Dette billede er ikke taget på selve festivallen men på karaokebaren ved siden af festivalpladsen. Som det kan ses, er hendes energiniveau lavt, så hun burde være hjemme i sin seng. Den udfordring kan selvfølgelig nemt klares. Foreløbig laver hun en kop espresso, og hvis det ikke er nok, må hun sove på karaokebarens luftmadras, som er anskaffet til formålet.
Som skrevet:
Her ligger Venessa på luftmadrassen.
Her ses luftmadrassen fra festivalpladsen.
Ja,... du har indimellem nogle egenrådige vildfarne simmere...
Enhver karaokebar burde have sig en luftmadras - og kagemaskine og sauna, ser det ud til!
Ret genialt, hvordan du indretter de offentlige grunde til lejligheden/behovene.
Jeg husker også en bowlinghal, som blev tilføjet visse nye features.
Ret genialt, hvordan du indretter de offentlige grunde til lejligheden/behovene.
Jeg husker også en bowlinghal, som blev tilføjet visse nye features.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3059
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Skal lige spørge; Hvis du nu vil ændre på noget på de der festivalsgrunde Boerge, hvad kode bruger du så??
Anbodil skrev:Skal lige spørge; Hvis du nu vil ændre på noget på de der festivalsgrunde Boerge, hvad kode bruger du så??
Ingen. Jeg ændrer på offentlige grunde ved siden af festivalgrunde. Det har jeg faktisk indirekte lært af nogle af mine enerådende simmere. Nogle af dem gik ind på en nærliggende bar og sang karaoke, når de var inviteret til en festival. Karaokebarer kan ændres uden særlige koder, så længe der er plads nok. Faktisk havde karaokebaren ved siden af bl.a. krydderifestivallen en tom første sal, som næsten inviterede til at blive brugt.
Noget helt andet er mere rod i mit spil.
Spørgsmål: Hvad gør man, hvis en simmer bliver inviteret til at hænge ud i en bar, hvor simmeren ikke har adgang?
Svaret afhænger af, hvem man er. Hvis "man" er mig, placerer man en bar ved siden af. Så kan simmerne hænge ud dér.
Senere blev det endnu mere underligt. Da min simmer blev sulten, placerede jeg nogle faciliteter til mad. Det er ikke underligt, men se barene på dette billede. Der er kun bartender på en grund med en bar. I dette tilfælde ser det ud til, bartenderen af uransagelige grunde er flyttet fra de kendtes bar til den nye bar for almindelige simmere.
Hmmm han har vel også mere at lave der...høhø!
Endnu en af de dage.
1. Mine simmere tager til de fester, jeg sender dem til.
2. Modsat er det i høj grad deres ansvar at holde sig vågne. De fleste fester er kedelige for de simmere, der vælger at tage en lur på en bænk mens andre gæster fester.
3. Det blev ikke bedre af, dansefesten blev afholdt en aften, hvor der også var høstfest, og nogle af mine simmere manglede at fortælle nogle historier.
Nogle gange er jeg bare ikke tilfreds med mine simmere.
---
Dette er også delvist noget rod. Katrina Caliente dør ikke af drukning men af alderdom.
Det var mit valg, at Katrina måtte dø, før Nina lider samme skæbne i en anden husholdning.
1. Mine simmere tager til de fester, jeg sender dem til.
2. Modsat er det i høj grad deres ansvar at holde sig vågne. De fleste fester er kedelige for de simmere, der vælger at tage en lur på en bænk mens andre gæster fester.
3. Det blev ikke bedre af, dansefesten blev afholdt en aften, hvor der også var høstfest, og nogle af mine simmere manglede at fortælle nogle historier.
Nogle gange er jeg bare ikke tilfreds med mine simmere.
---
Dette er også delvist noget rod. Katrina Caliente dør ikke af drukning men af alderdom.
Det var mit valg, at Katrina måtte dø, før Nina lider samme skæbne i en anden husholdning.
Forfærdelig fest? Den besked har jeg godt nok aldrig set før. Hvor er du uheldig. Kan du huske i Sims 3 - eller var det 2 - hmmm, hvor de fik en pose med lort, når festen gik galt?
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2672
Geografisk sted : Nordsjælland
Siden sidst er Karl Toft død af alderdom og fået plads ved siden af sin tidligere bofælle i den ret lille lejlighed. Han blev erstattet af en ny, mandlig simmer, der hedder Mads Hemmingsen.
Mads er en ny simmer. Hans stræben blev arkæologi, så inden de to billeder oven for blev taget, var han på tre dages ferie i Selvadorada sammen med sin fremtidige bofælle Salma Ghomari. Desværre tog jeg ingen billeder på ferien, men disse fotos blev taget af simmerne.
En overraskelse på den ferie var, at Salma havde fem færdighedspoints i Selvadoradansk kultur. Dermed kan hun nu lave to lokale retter, en lokal drik og danse en lokal dans fra Selvadorada. Det var endnu et eksempel på, det ikke er nemt at vide hvilke færdigheder hjemløse simmere har.
Mads fik en slags sol over hovedet, fordi han så et æg blive udklækket på en udflugt i junglen i Selvadorada.
Her er Mads' egenskaber forstørret:
Mads er en ny simmer. Hans stræben blev arkæologi, så inden de to billeder oven for blev taget, var han på tre dages ferie i Selvadorada sammen med sin fremtidige bofælle Salma Ghomari. Desværre tog jeg ingen billeder på ferien, men disse fotos blev taget af simmerne.
En overraskelse på den ferie var, at Salma havde fem færdighedspoints i Selvadoradansk kultur. Dermed kan hun nu lave to lokale retter, en lokal drik og danse en lokal dans fra Selvadorada. Det var endnu et eksempel på, det ikke er nemt at vide hvilke færdigheder hjemløse simmere har.
Mads fik en slags sol over hovedet, fordi han så et æg blive udklækket på en udflugt i junglen i Selvadorada.
Her er Mads' egenskaber forstørret:
Øhh...et æg blive udklækket??? Og hvad var der så i ægget
Anbodil skrev:Øhh...et æg blive udklækket??? Og hvad var der så i ægget
Det ved jeg ikke. Det skete, da han ryddede en passage ind i junglen. Han fik bare sin egen sol over hovedet, så han ikke kunne sove.
Her er lidt mere rod fra en anden husholdning i dag. Tumlingen er træt, men første aktivitet på aktivitetslisten er "Hvad laver jeg herude?"
Det vil jeg også gerne vide. Tumlingen hedder Jonas Sasaki. Han kunne have gået i seng, da energiniveauet var lavt, men valgte en lur i teltet.
På billedet kan også ses, at tumlinge også kan bruge paraply. Det vidste jeg heller ikke.
Nej man lærer stadig et eller andet. Jeg vidste heller ikke at simmerne kan sidde med siden til fjernsynet og stadig følge med...
Anbodil skrev:Nej man lærer stadig et eller andet. Jeg vidste heller ikke at simmerne kan sidde med siden til fjernsynet og stadig følge med...
Ok. Det er ellers tydeligt nok i nogle af højtiderne i Seasons. De gør det heller ikke altid, men det kan jo ses under højtiden Sæsonpremiere og ved nedtælling til nytår, om simmerne ser tv.
Ved nedtælling til nytår sidder simmerne ikke, men det kan da ses, om de rejser sig op for at tælle ned.
---
Mere sjov fra ovennævnte husholdning. Jeg bad barnet Mariko Sasaki begynde sit skoleprojekt sjusket, fordi faderen er på arbejde og moderen skal spise morgenmad, før hun kan hjælpe. Alligevel er jeg i tvivl om, hvor meget Jonas kan hjælpe.
Senere kom mor Erika til, og Jonas forlod Mariko.
---
Dagen efter i samme husholdning blev Erika inviteret hen på et træningscenter for at være træningspartner. Det blev også lidt rodet. Efter at have spist, trænede hun på to discipliner samtidig: Fitness og madlavning.
Jeg glemte at fotografere, mens hun spiste. Hun spiste først et jordbær overtrukket med chokolade og dernæst en karrypølse fra baren.
---
Rettelse, efter jeg for anden gang lukkede spillet uden at gemme, fordi jeg mistede en tumling.
I andet forsøg blev Sams nye, mulige legekammerat en sort kat med navnet Whiskers Beck.
Nogle gange bliver det næsten for turkis. I dette tilfælde er Venessa Jeong og Yogi Bear på besøg hos husholdningen med bl.a. Kristian Munch.
I husholdningen Munch havde jeg en anden oplevelse for nylig, som ikke var ubetinget rar. Kristian var teenager og mente, han var gammel nok til at gøre, hvad han havde lyst til. Det er meget normalt, men ikke ubetinget rart at blive konfronteret med, når forældrene er ældre, og det er klart, om Kristian bliver ung-voksen, før forældrene Wolfgang Munch og Nina Caliente dør af alderdom. Nå ja, strengt taget er Nina ikke i familie med Kristian, men hvem skelner mellem rigtige forældre og pap-forældre?
I husholdningen Munch havde jeg en anden oplevelse for nylig, som ikke var ubetinget rar. Kristian var teenager og mente, han var gammel nok til at gøre, hvad han havde lyst til. Det er meget normalt, men ikke ubetinget rart at blive konfronteret med, når forældrene er ældre, og det er klart, om Kristian bliver ung-voksen, før forældrene Wolfgang Munch og Nina Caliente dør af alderdom. Nå ja, strengt taget er Nina ikke i familie med Kristian, men hvem skelner mellem rigtige forældre og pap-forældre?
Side 4 af 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Side 4 af 6
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum