Tanker om mine spil
+4
simsister
Anbodil
MonaSolstraale
Timian2
8 deltagere
Side 2 af 10
Side 2 af 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Tanker om mine spil
Skal spørge min forsker datter næste gang vi ses, om der bliver forsket.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2672
Geografisk sted : Nordsjælland
God ide!!!
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3373
Geografisk sted : Glamsbjerg
SÅ BLEV JEG SUR!!!!
Har lige brugt 2 timer på at bygge et hus på en grund med to huse, til min politimand...og da han skulle flytte ind og begyndte at løbe hen mod indgangen, så lukkede mit spil bare ned. Jeg troede at huset var reddet, fordi jeg var gået ud af grunden og ind i et andet nabolag for at hente min sim, men nej...alt var væk....
Det er fanme til at miste lysten over. Ja jeg ved godt at jeg skulle ha gemt det, men hvorfor lukkede spillet bare ned....det er meget underligt....
Har lige brugt 2 timer på at bygge et hus på en grund med to huse, til min politimand...og da han skulle flytte ind og begyndte at løbe hen mod indgangen, så lukkede mit spil bare ned. Jeg troede at huset var reddet, fordi jeg var gået ud af grunden og ind i et andet nabolag for at hente min sim, men nej...alt var væk....
Det er fanme til at miste lysten over. Ja jeg ved godt at jeg skulle ha gemt det, men hvorfor lukkede spillet bare ned....det er meget underligt....
Anbodil- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Ja, det har jeg faktisk aldrig prøvet, i hvert fald ikke med Sims 4. Kan der skyldes dårligt CC? Hvis ikke så prøv at rette op på spillet ved at flytte mappen The sims 4 ud på skrivebordet, start spillet op og gå ud og flyt mapperne og filerne: options.ini, Saves, skærmbilleder, Tray, Events og Mods.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Det kan godt være du har ret i det med dårlige CC. Jeg har lige ryddet op og smidt en masse ud, men så lagde jeg nogle nye ind...og måske er de for gamle.....hmm
Men jeg har desværre prøvet det een gang før...og her mistede jeg også en masse jeg havde bygget...det er bare totalt øv. Jeg personligt tror at det er dårlige schripts... i de der CC.
Men jeg har desværre prøvet det een gang før...og her mistede jeg også en masse jeg havde bygget...det er bare totalt øv. Jeg personligt tror at det er dårlige schripts... i de der CC.
Øv Anbodil Jeg har prøvet det gang på gang i Sims3 og derfor gemmer jeg stadig i et væk. Både spil og halvfærdige huse.
Jeg kan faktisk ikke huske om jeg har prøvet det i Sims4, men jeg er kommet til at slette et spil ved en fejl og det er surt
Jeg kan faktisk ikke huske om jeg har prøvet det i Sims4, men jeg er kommet til at slette et spil ved en fejl og det er surt
Jeg indrømmer gerne, at jeg har glemt at gemme en grund - gået ud af spillet - og mistet ALT et par gange.
Derfor har jeg nok også vænnet mig til at gemme ofte - også når jeg bygger.
Grunden kan jo overskrives i dit personlige galleri i al uendelighed.
Op på hesten igen, Bodil.
Ofte går det hurtigere anden gang - ved jeg som sagt af egen erfaring
Jeg indrømmer gerne, at jeg har glemt at gemme en grund - gået ud af spillet - og mistet ALT et par gange.
Derfor har jeg nok også vænnet mig til at gemme ofte - også når jeg bygger.
Grunden kan jo overskrives i dit personlige galleri i al uendelighed.
Op på hesten igen, Bodil.
Ofte går det hurtigere anden gang - ved jeg som sagt af egen erfaring
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3059
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
Tak for opmuntringen... Jeg forsøger bare igen i morgen. Det er alligevel ikke muligt at carste DR efter al den håndbold....noget med teknikken er gået galt...ski irriterende.. når man kun kan streame. Det er faktisk tit der er noget galt.... Træls. men så må man jo kaste sig over spillet i stedet...
Så lykkedes det endelig, selvom jeg ikke denne gang gad at gøre så meget ud af stierne med graffiti og den slags.
Men nu fandt jeg ud af at man faktisk kan indstille Mccc til auto gem, på forskellige planer. Så måske det kan sikre ens spil i fremtiden.
Jeg fandt også ud af noget andet, som i den grad undre mig.
Min simmer Markus Hald...nedsatte jeg i spillet før jeg spillede både Juleopgaven og Van Diesel. Og han har stort set ingen færdigheder, altså har han ikke udviklet sig overhovedet. Ikke engang 1 pind i madlavning havde han...lidt træls.
Jeg ved ikke med Jer, men jeg har mistanke om når ens simmer står i kartoteket " spillede simmere", så sker der intet med dem, hvis man ikke spiller med dem, men når man så flytter dem til ikke spillede simmere, så vil simmeren udvikle sig...eller tager jeg fejl???
Jeg synes jo nok at de ku tage og få sig nogle færdigheder, uden jeg skal med ind over hver gang!!!
Derfor flyttede jeg også både familien fra juleopgaven og Van Diesel til ikke spillede simmere...så kan man jo håbe de kan få sig et liv..høhø
og måske en kæreste til Van....
Men nu fandt jeg ud af at man faktisk kan indstille Mccc til auto gem, på forskellige planer. Så måske det kan sikre ens spil i fremtiden.
Jeg fandt også ud af noget andet, som i den grad undre mig.
Min simmer Markus Hald...nedsatte jeg i spillet før jeg spillede både Juleopgaven og Van Diesel. Og han har stort set ingen færdigheder, altså har han ikke udviklet sig overhovedet. Ikke engang 1 pind i madlavning havde han...lidt træls.
Jeg ved ikke med Jer, men jeg har mistanke om når ens simmer står i kartoteket " spillede simmere", så sker der intet med dem, hvis man ikke spiller med dem, men når man så flytter dem til ikke spillede simmere, så vil simmeren udvikle sig...eller tager jeg fejl???
Jeg synes jo nok at de ku tage og få sig nogle færdigheder, uden jeg skal med ind over hver gang!!!
Derfor flyttede jeg også både familien fra juleopgaven og Van Diesel til ikke spillede simmere...så kan man jo håbe de kan få sig et liv..høhø
og måske en kæreste til Van....
Ja, jeg var altså så nysgerrig, at jeg udforskede det lige med det samme, jeg fik købt dyrepakken. Deraf mine sjove episoder med at genoplive især de døde hunde. Men ja, nabolaget med fyrtårnet kom med dyrepakken, så vi har IKKE haft det siden opstarten.
Anbodil skrev:Jeg ved ikke med Jer, men jeg har mistanke om når ens simmer står i kartoteket " spillede simmere", så sker der intet med dem, hvis man ikke spiller med dem, men når man så flytter dem til ikke spillede simmere, så vil simmeren udvikle sig...eller tager jeg fejl???
Det ved jeg intet om. Uden jeg har undersøgt det, forestiller jeg mig, at simmere "ikke i verden" har mange points i nogle færdigheder, fordi de er servicesimmere el.lign. med specifikke opgaver.
Fx. forestiller jeg mig, at nogle simmere med mange Fitness points er skabt som trænere i fitnesscentre, og simmere med mange wellness points er skabt som massører el.lign. i offentlige grunde fra Spa day.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1178
Geografisk sted : Randers, Denmark
Din tanke giver umiddelbart god mening Bodil - at det netop forholder sig sådan.
Men så må vi i gang med at flytte spillede simmere til npc.
Så vidt jeg lige husker, har jeg haft en næsten modsat oplevelse:
En ofte benyttet simmer med rigtigt gode mad-kundskaber blev flyttet til npc, for at gøre plads for en anden i husholdningen.
Da jeg ville åbne en restaurant, var den simmer ikke engang blandt de valgmuligheder, som man fik, da man skulle vælge personale.
Det ville da have været smart, at netop denne velkvalificerede simmer kunne træde ind i restauranten med rigtigt gode færdigheder udi det kulinariske.
Men man SKAL åbenbart tvinges til at oplære sit personale fra bunden.
Løsningen blev i øvrigt, at hun vendte tilbage til familien - og SELV åbnede restauranten - som jeg lige husker det
Men så må vi i gang med at flytte spillede simmere til npc.
Så vidt jeg lige husker, har jeg haft en næsten modsat oplevelse:
En ofte benyttet simmer med rigtigt gode mad-kundskaber blev flyttet til npc, for at gøre plads for en anden i husholdningen.
Da jeg ville åbne en restaurant, var den simmer ikke engang blandt de valgmuligheder, som man fik, da man skulle vælge personale.
Det ville da have været smart, at netop denne velkvalificerede simmer kunne træde ind i restauranten med rigtigt gode færdigheder udi det kulinariske.
Men man SKAL åbenbart tvinges til at oplære sit personale fra bunden.
Løsningen blev i øvrigt, at hun vendte tilbage til familien - og SELV åbnede restauranten - som jeg lige husker det
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Hmmm jeg synes ikke lige at det hjælper at indbyggerne fungere som ikke spillede...Det mærkeligste er at de få jeg har flyttet og derfor haft mulighed for at nær kikke på måske har 1 pind i 3 færdigheder og så 3-4 i en færdighed. Men madlavning har de intet af. De kan da for pokker ikke leve af færdigretter og junkfood alle sammen... Og som en selvfølge sætter de altid komfuret i brand..første gang de forsøger sig...suk....ja jeg forstår det ved grød ikke, og synes faktisk også det er træls at man SKAL oplære simmerne. Og har de et arbejde, så er det ofte behæftet med fejl...så det ser ud til at de er på arbejde altid, selvom de er hjemme..og så må man lade dem fyre..og starte forfra...virkelig træls...
Anbodil skrev:De kan da for pokker ikke leve af færdigretter og junkfood alle sammen...
Selvfølgelig kan de det. Især med Byliv og i mindre grad Kæledyr er junkfood et vidt begreb. De skal bare besøge madboder eller restauranter med nogle af de retter, der kom med Byliv og senere udvidelser.
En kontrolboks til sprinklere er god at have ved brand i køkkenet.
Nu prøvede jeg lige at finde nogle tidligere hjemløse simmere. De første, jeg kiggede på, var Akito og Maki Hasegawa, som nu bor i en lejlighed i San Myshuno.
Akito:
Færdigheder forstørret:
Maki:
Færdigheder forstørret:
---
Aadhya Trivedi blev vist bare flyttet ind i et hus engang sammen med sin søn. Med "flyttet ind" menes, spillet flyttede dem ind.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
De har da udviklet flere nyttige færdigheder. ....måske lige bortset fra Akito. Måske er han lige blevet voksen
Anbodil skrev:Joo det ser bedre ud end dem jeg er stødt på i mit spil, men det er alligevel ikke mange fædigheder, når jeg tænker på hvor MEGET du spiller i forhold til mig...!
Som bekendt skifter jeg mellem omkring 68 husholdninger, og færdigheder har ikke særlig høj prioritet. Faktisk har jeg svært nok ved at holde mig orienteret om, hvad mine simmere har gang i.
Nu kunne jeg godt bruge nogle ideer, for jeg synes jeg er gået lidt flad i det.
Jeg er ved at bygge mit eget forslag til et helt spil op. D.v.s. at mine forskellige nabolag skal repræsentere forskellige lande/verdensdele på jorden.
Foreløbing er Selvadorada selvskrevet til at være Amazon junglen i Brasilien
Og Granite falls skal være sverige med Vinces fine huse
Dernæst er Oasis springs en forstad til Rio De Janerio
Og Del Sol Valley er så selveste Rio De Janerio med rigt kvarter oppe ad klipperne og et fattigt kvarter som en del af bydelen.
Men så skal jeg ha lavet et DK, et England, et Frankrig og meget andet...men hvad egner sig bedst til hvad synes I?????
Windenburg kan vi nok alle være enige om, er bedst til DK...med Bydelsen som en storby...øen som Samsø FX og den modæne promenade som det nyeste byggeri omkring fisketorvet i Dk fx..
Men hva så med Willow Creek. Her er et fransk kvarter...(sporvognen) men hva så med resten??
...Magnolia Promenade kunne også være noget Frankrig..
Men hva så med Newcrest???
Forgotten Hollow...kan de være skotland eller...?
SanMyshino minder mest om en østeuropæisk storby..japan/Kina...
Brindleton bay...er det så england fx???
Nogle forslag????
Jeg er ved at bygge mit eget forslag til et helt spil op. D.v.s. at mine forskellige nabolag skal repræsentere forskellige lande/verdensdele på jorden.
Foreløbing er Selvadorada selvskrevet til at være Amazon junglen i Brasilien
Og Granite falls skal være sverige med Vinces fine huse
Dernæst er Oasis springs en forstad til Rio De Janerio
Og Del Sol Valley er så selveste Rio De Janerio med rigt kvarter oppe ad klipperne og et fattigt kvarter som en del af bydelen.
Men så skal jeg ha lavet et DK, et England, et Frankrig og meget andet...men hvad egner sig bedst til hvad synes I?????
Windenburg kan vi nok alle være enige om, er bedst til DK...med Bydelsen som en storby...øen som Samsø FX og den modæne promenade som det nyeste byggeri omkring fisketorvet i Dk fx..
Men hva så med Willow Creek. Her er et fransk kvarter...(sporvognen) men hva så med resten??
...Magnolia Promenade kunne også være noget Frankrig..
Men hva så med Newcrest???
Forgotten Hollow...kan de være skotland eller...?
SanMyshino minder mest om en østeuropæisk storby..japan/Kina...
Brindleton bay...er det så england fx???
Nogle forslag????
Jeg ville gerne komme med et indput, men ligesom Boerge har jeg nok at gøre med at prøve at holde styr på mine simmere ogda især deres højst besynderlige påklædningsvaner!!
Det lyder da som et vanvittigt omfattende projekt Anbodil - hold da op.
Jeg vil helt sikkert stemme for Bindleton som det bedste bud på England.
Uden at være helt skarp, har jeg da tænkt på Windenburg som sådan lidt sydtysk - måske med et sving over mod Østrig/Schweiz agtigt.
Men ellers kommer det jo nok også tættest på DK.
I min tidligere "Maren og Alfred" historie med de gamle bondegårde var det i hvert til fælde dette scenarie, som blev benyttet.
Endelig har jeg selv benyttet de 5 nederste grunde til venstre i Newcrest som et fransk kvarter - mest fordi grundene lå tæt sammen - og ikke så meget pga omgivelserne.
I mit galleri ligger der vistnok stadigvæk 4 fransk inspirerede grunde, hvor de grunde ligner hinanden en hel del - og alligevel er forskellige.
Ellers er der meget godt fransk at finde på galleriet.
God fornøjelse med projekterne
Jeg vil helt sikkert stemme for Bindleton som det bedste bud på England.
Uden at være helt skarp, har jeg da tænkt på Windenburg som sådan lidt sydtysk - måske med et sving over mod Østrig/Schweiz agtigt.
Men ellers kommer det jo nok også tættest på DK.
I min tidligere "Maren og Alfred" historie med de gamle bondegårde var det i hvert til fælde dette scenarie, som blev benyttet.
Endelig har jeg selv benyttet de 5 nederste grunde til venstre i Newcrest som et fransk kvarter - mest fordi grundene lå tæt sammen - og ikke så meget pga omgivelserne.
I mit galleri ligger der vistnok stadigvæk 4 fransk inspirerede grunde, hvor de grunde ligner hinanden en hel del - og alligevel er forskellige.
Ellers er der meget godt fransk at finde på galleriet.
God fornøjelse med projekterne
Ja omfattende, er det måske nok, men nu har jeg jo bygget ad flere gange på forskelligt. Så det vil jeg samle i et spil tilsidst..netop med de forskellige landsdele, beboet med landsmænd af samme nationalitet, som landet.
Det sværeste er at beslutte hvad der skal være hvad...men det går vel.
Jeg har også studeret navne/ efternavne fra de omtalte landsdele...og det var ret sjovt...for Brasilianere er jo en mix af afrikanere, portugisere, spanioler, og nogle få nordeuropæere.
At navnet Smith er meget brugt, både i DK, Brasilien, England og også Tyskland, ja selv i Frankrig..omend stavet forskelligt...er jo ret sigende...og så blev jeg så klog....
Lyset i Del sol Valley er meget skarpt og det er kun rimeligt mørkt om natten, så det egner sig glimrende til Brasilien. Lyset i Oasis springs er blødere, men varmen er rimelig konstant, så det er også godt til Brasilien..
Hvis jeg tager en simmer og rejser fra Del sol Valley om foråret om formiddagen, og ankommer til Windenburg...så er der stadig mørkt og koldt der. Så det må nødvendigvis være meget mere nordligt.
Men ang. lys og temperaturer i Newcrest har jeg simpelthen ingen erfaringer i..så det skal jeg ha undersøgt...så kan det jo være nemmere at bestemme hvor vi er på kloden..
Det sværeste er at beslutte hvad der skal være hvad...men det går vel.
Jeg har også studeret navne/ efternavne fra de omtalte landsdele...og det var ret sjovt...for Brasilianere er jo en mix af afrikanere, portugisere, spanioler, og nogle få nordeuropæere.
At navnet Smith er meget brugt, både i DK, Brasilien, England og også Tyskland, ja selv i Frankrig..omend stavet forskelligt...er jo ret sigende...og så blev jeg så klog....
Lyset i Del sol Valley er meget skarpt og det er kun rimeligt mørkt om natten, så det egner sig glimrende til Brasilien. Lyset i Oasis springs er blødere, men varmen er rimelig konstant, så det er også godt til Brasilien..
Hvis jeg tager en simmer og rejser fra Del sol Valley om foråret om formiddagen, og ankommer til Windenburg...så er der stadig mørkt og koldt der. Så det må nødvendigvis være meget mere nordligt.
Men ang. lys og temperaturer i Newcrest har jeg simpelthen ingen erfaringer i..så det skal jeg ha undersøgt...så kan det jo være nemmere at bestemme hvor vi er på kloden..
Nu har jeg været inde og tage billeder af samtlige nabolag jeg var i tvivl om. Og Forgotten Hollow er selvfølgelig Rumænien. Så her bygger jeg nok 4 fattige boliger og en slotsruin og befolker nabolaget med splejsede rumænere..som kommer i forbryderkarrieren, og må besøge de andre lande, hvis de vil på en offentlig grund. Og besøger os andre...det gør de jo også i virkeligheden...hmmm hmm
Desuden har jeg måttet konstatere at det eneste nabolag, som med lidt god vilje, kan udgøre det for DK er Brindleton bay...en blanding af bornholm Jylland og fyn. Og skal Kbh også med, så må det være krydderikvarteret i San myshino og muligvis også kunstnerkvarteret.
Det er helt klart at England er repræsenteret i noget af Windenburg. Nemlig der hvor palæet ligger. Men bydelen i Windenburg minder mere om Amsterdam...faktisk.. Øen kan minde om Irland eller højlandet, og så er jeg i tvivl om det moderne område i Windenburg...???? Nogle gode råd???
De 3 områder med sporvogn i henholdsvis Magnolia Promenade, Newcrest og Willow Creek må være franske, men jeg har aldrig været i Frankrig..så øhh.
Ja så er jeg ikke kommet længere foreløbig...
Desuden har jeg måttet konstatere at det eneste nabolag, som med lidt god vilje, kan udgøre det for DK er Brindleton bay...en blanding af bornholm Jylland og fyn. Og skal Kbh også med, så må det være krydderikvarteret i San myshino og muligvis også kunstnerkvarteret.
Det er helt klart at England er repræsenteret i noget af Windenburg. Nemlig der hvor palæet ligger. Men bydelen i Windenburg minder mere om Amsterdam...faktisk.. Øen kan minde om Irland eller højlandet, og så er jeg i tvivl om det moderne område i Windenburg...???? Nogle gode råd???
De 3 områder med sporvogn i henholdsvis Magnolia Promenade, Newcrest og Willow Creek må være franske, men jeg har aldrig været i Frankrig..så øhh.
Ja så er jeg ikke kommet længere foreløbig...
Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle placere spørgsmålet... men kan i se loftet i jeres huse. Det kan jeg nemlig ikke og jeg så et billede hvor der var loft.. mine huse kan jeg kun se himlen . det virker lige underligt.
lene klausman- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 204
Geografisk sted : Svendborg
Side 2 af 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Lignende emner
» Sims spil kontra andre spil
» Hjælp, mine planter forsvinder.
» Nye omgivelser til mine simmere.
» slå spil pakker fra?
» Mine egne simsdyr.
» Hjælp, mine planter forsvinder.
» Nye omgivelser til mine simmere.
» slå spil pakker fra?