Blandet rod (6)
+2
Anbodil
MonaSolstraale
6 deltagere
Side 4 af 6
Side 4 af 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 1178
Geografisk sted : Randers, Denmark
Sv: Blandet rod (6)
Har du kigget på nabolagets handleplaner?
det er en bug der er velkendt i den forbindelse.
det er en bug der er velkendt i den forbindelse.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 2672
Geografisk sted : Nordsjælland
Det viste sig, at de fire portioner ingredienser kun rakte til to kager. Af en eller anden grund blev en portion rørt sammen i en skål, hvorefter en anden portion blev sat i ovnen og den i skålen forsvandt.
Nu til noget helt andet. Jeg har vist ikke fortalt, at Uffe Larsen, som flyttede ind i microhuset, der fulgte med Tiny Living, har fået en samlever nu. Hun hedder Birthe Winther.
Uffe og Birthe må deles om en enkeltseng og et telt, når de skal sove. Jeg synes, det er trist at bo alene.
Jeg har også flyttet simmere ind i to lejligheder i Evergreen Harbor. Dem må jeg skrive om senere.
__
Her er Uffe og Birthe på restauranten i Del Sol Valley for at lære nye opskrifter på mad og drinks.
Nu til noget helt andet. Jeg har vist ikke fortalt, at Uffe Larsen, som flyttede ind i microhuset, der fulgte med Tiny Living, har fået en samlever nu. Hun hedder Birthe Winther.
Uffe og Birthe må deles om en enkeltseng og et telt, når de skal sove. Jeg synes, det er trist at bo alene.
Jeg har også flyttet simmere ind i to lejligheder i Evergreen Harbor. Dem må jeg skrive om senere.
__
Her er Uffe og Birthe på restauranten i Del Sol Valley for at lære nye opskrifter på mad og drinks.
BoergeOf61- For evigt medlemDu har været medlem af forummet fra starten1000 PostsDu har lavet 1000 postsMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
MonaSolstraale synes godt om
I eftermiddag drikker jeg rødvin.
Det er ikke et problem i dette tilfælde, hvor Uffe Larsen manglende underholdning og besøgte en bowlingbar. Mens han så tv, lærte han at lave en ny drink.
Derimod gik tøjvasken galt.
Ikke bare glemte jeg, microhuset ikke har en vaskemaskine. Da Uffe endelig var begyndt at vaske, opdagede jeg, at tøjet på tørresnoren ikke var tørt. Det medfører, at tøjet, Uffe vasker, må tørres i en tørretumbler på en offentlig grund. Dem har jeg heldigvis mindst tre af, så der skal bare træffes et valg, når han har været på arbejde.
---
Valget faldt på kulturhuset i San Myshuno, som også har en seng og er tæt på en madbod.
Både Uffe og Birthe var trætte, da de kom hjem fra arbejde. Birthe fik opgaven med færdiggørelse af vask og tørring.
Det er ikke et problem i dette tilfælde, hvor Uffe Larsen manglende underholdning og besøgte en bowlingbar. Mens han så tv, lærte han at lave en ny drink.
Derimod gik tøjvasken galt.
Ikke bare glemte jeg, microhuset ikke har en vaskemaskine. Da Uffe endelig var begyndt at vaske, opdagede jeg, at tøjet på tørresnoren ikke var tørt. Det medfører, at tøjet, Uffe vasker, må tørres i en tørretumbler på en offentlig grund. Dem har jeg heldigvis mindst tre af, så der skal bare træffes et valg, når han har været på arbejde.
---
Valget faldt på kulturhuset i San Myshuno, som også har en seng og er tæt på en madbod.
Både Uffe og Birthe var trætte, da de kom hjem fra arbejde. Birthe fik opgaven med færdiggørelse af vask og tørring.
MonaSolstraale og simsister synes godt om
Der bor to husholdninger med hver to simmere i hver sin lejlighed i Pinechest i Evergreen Harbor.
I den ene lejlighed bor Aarohi og Ishaan Parikh. Aarohi er voksen og mor til Ishaan, der er teenager.
Begge har egenskaberne snob og krydderhund. Aarohi har palækonge som stræben, mens Ishaan er serieromantiker.
I den anden lejlighed bor Jakob Toft og Aaradhya Chandran. Jakob er ung-voksen, mens Aaradhya er voksen.
Begge har egenskaberne led og ond. Desuden har Jakob smagsessens, mens Aaradhya er krydderhund.
Jakob har mesterkok som stræben, og har en historieuddannelse fra universitetet. Han arbejder som modig kaptajn i militæret.
Aaradhya har Computervidunder som stræben og et job i agentkarrieren.
___
Off-topic tilføjelse d. 25/9 om en helt anden husholdning.
Det er godt, denne husholdning har penge nok. Den rengøringsassistent bliver ikke færdig foreløbig.
I den ene lejlighed bor Aarohi og Ishaan Parikh. Aarohi er voksen og mor til Ishaan, der er teenager.
Begge har egenskaberne snob og krydderhund. Aarohi har palækonge som stræben, mens Ishaan er serieromantiker.
I den anden lejlighed bor Jakob Toft og Aaradhya Chandran. Jakob er ung-voksen, mens Aaradhya er voksen.
Begge har egenskaberne led og ond. Desuden har Jakob smagsessens, mens Aaradhya er krydderhund.
Jakob har mesterkok som stræben, og har en historieuddannelse fra universitetet. Han arbejder som modig kaptajn i militæret.
Aaradhya har Computervidunder som stræben og et job i agentkarrieren.
___
Off-topic tilføjelse d. 25/9 om en helt anden husholdning.
Det er godt, denne husholdning har penge nok. Den rengøringsassistent bliver ikke færdig foreløbig.
Sighubert synes godt om
Jeg roder videre.
Julie Hansen er teenager, og bor i et lille hus i Willow Creek. Hun fik en opgave med hjem fra gymnasiet. Det eneste sted, der var plads til opgaven, var på terrassen.
Lidt senere besøgte Julie en husholdning i San Myshuno, hvor der boede en anden teenager. Der var plads nok, så startede på sin opgave dér, og fik hjælp fra en ung-voksen i husholdningen, hun besøgte. Teenageren fulgte med og kommenterede.
Ambitionsniveauet svarer til omgivelserne. Jeg bad Julie starte sløset. Der gives ekstra point for hurtig løsning - uanset kvaliteten.
Det viste sig senere, at kvaliteten ikke var helt ligegyldig.
taget fra
Julie Hansen er teenager, og bor i et lille hus i Willow Creek. Hun fik en opgave med hjem fra gymnasiet. Det eneste sted, der var plads til opgaven, var på terrassen.
Lidt senere besøgte Julie en husholdning i San Myshuno, hvor der boede en anden teenager. Der var plads nok, så startede på sin opgave dér, og fik hjælp fra en ung-voksen i husholdningen, hun besøgte. Teenageren fulgte med og kommenterede.
Ambitionsniveauet svarer til omgivelserne. Jeg bad Julie starte sløset. Der gives ekstra point for hurtig løsning - uanset kvaliteten.
Det viste sig senere, at kvaliteten ikke var helt ligegyldig.
taget fra
MonaSolstraale, simsister og Sighubert synes godt om
Sjove billeder alligevel. Et regnbuefarvet juletræ? Wowww, det må jeg da se, om jeg også har. I love it.
simsister- Tråd StarterDu har oprettet 50 tråde1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
Mere bavl.
Gæt en fritidsaktivitet.
Det rigtige svar er, at Omar går til spejder.
Lidt senere måtte San Myshuno ansætte en ny håndværker.
I andre nyheder har min husholdning i Magnolia Promenade fået kat. Det viste jeg, at huset, jeg havde placeret i Magnolia Promenade, havde to foderautomater til kæledyr, og en af simmerne i huset, godt kunne lide katte.
To simmere er flyttet ind i et hidtil ubeboet hus i Britechester:
Den mandlige simmer hedder Finn Bruun er ny. Den kvindelige simmer hedder Maria Puentes, og kom fra Salvadorada.
Jeg syntes, Maria var usædvanlig køn, da jeg så hende i Salvadorada, og noterede derfor hendes navn for at kunne flytte hende ind som spilbar simmer.
Gæt en fritidsaktivitet.
Det rigtige svar er, at Omar går til spejder.
Lidt senere måtte San Myshuno ansætte en ny håndværker.
I andre nyheder har min husholdning i Magnolia Promenade fået kat. Det viste jeg, at huset, jeg havde placeret i Magnolia Promenade, havde to foderautomater til kæledyr, og en af simmerne i huset, godt kunne lide katte.
To simmere er flyttet ind i et hidtil ubeboet hus i Britechester:
Den mandlige simmer hedder Finn Bruun er ny. Den kvindelige simmer hedder Maria Puentes, og kom fra Salvadorada.
Jeg syntes, Maria var usædvanlig køn, da jeg så hende i Salvadorada, og noterede derfor hendes navn for at kunne flytte hende ind som spilbar simmer.
Haha ja, den skulle da have været under underlige hændelser. For mig ser det ud som at regnskabet er i minus. Hvis det holder, får din simmer vel penge "tilbage"?
Er det fra Danske Bank?
Sighubert- Første PostDu har lavet din første post i en trådFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Slagelse
Men det er da en energivenlig og miljøbevidst beboelse, når både strøm og vand går i nul.
Og så er det da i øvrigt nogle superfine og stilfulde lejligheder, som du indretter dig, BoergeOf61.
Jeg kan stadig smile af væglyset med hånden, som holder lyset i din lejlighed i Magnolia Promenade.
Og så er det da i øvrigt nogle superfine og stilfulde lejligheder, som du indretter dig, BoergeOf61.
Jeg kan stadig smile af væglyset med hånden, som holder lyset i din lejlighed i Magnolia Promenade.
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3059
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
I andre nyheder troede jeg, Mimi Sigvardsen var lidt ældre end Dennis. Det viste sig, at Dennis døde først.
Tidligere flyttede jeg Dillon West ind fra galleriet. Han var anbefalet af Maxis, og blev flyttet ind for at holde Gitte ved selskab, når Gittes forældre døde.
Lidt senere blev Mimi inviteret på restaurant af sin ældste datter Lærke. Lidt før maden blev serveret, kom Påskehare ind på restauranten.
Mimi har rottehaler.
Tidligere flyttede jeg Dillon West ind fra galleriet. Han var anbefalet af Maxis, og blev flyttet ind for at holde Gitte ved selskab, når Gittes forældre døde.
Lidt senere blev Mimi inviteret på restaurant af sin ældste datter Lærke. Lidt før maden blev serveret, kom Påskehare ind på restauranten.
Mimi har rottehaler.
Det er én af de dage, og endda en søndag. Der kom en besked om, Gitte snart har fødselsdag. Derfor bad jeg Mimi bage en kage. Valget faldt på en hvid-sort kage.
Mimi bagte kagen. Jeg placerede den midt på et køkkenbord, så Mimi kunne sætte lys i kagen. Det ville Gitte så ikke vente på.
Heldigvis er der to simdage mere at bage en ny kage i.
Mimi bagte kagen. Jeg placerede den midt på et køkkenbord, så Mimi kunne sætte lys i kagen. Det ville Gitte så ikke vente på.
Heldigvis er der to simdage mere at bage en ny kage i.
MonaSolstraale, simsister og Sighubert synes godt om
Jeg syntes det er hyggeligt
Tristan er vel efterhånden blevet en voksen mand.
Det er han da.
Min sikkerhedsgodkendelse er også god nok til at vide, hvad hans stilling er.
Jeg spiller selvfølgelig stadig med ældring -> kun spillet husholdning. Han bliver kun ældre, mens jeg spiller hans husholdning.
---
Tilføjelse d. 29/10: Astrids jobbeskrivelse fortæller ikke meget.
---
Endnu en tilføjelse nu d. 30/10:
Nu kom jeg igen i tanker om en simmer, jeg havde sendt på universitet, og måske er blevet færdig med et semester.
Det er udmærket, men det havde været bedre, hvis jeg kunne huske, hvem det var, og hvor vedkommende bor.
Jeg fandt en simmer i Sulani, der gik på universitet. Hun var ikke færdig med første semester, da jeg besøgte husholdningen, så jeg gik igen.
I dag blev den nye udvidelse hentet. Det må vise sig, hvad den kan bruges til. Foreløbig har jeg placeret nogle af mine signaturgenstande i en husholdning og to offentlige grunde i den nye verden.
Der er kommet nye automater, madboder og retter.
---
Husholdningen Nishdake
Baren i den nye verden.
Den nye parken
Den nye salon
I dag blev den nye udvidelse hentet. Det må vise sig, hvad den kan bruges til. Foreløbig har jeg placeret nogle af mine signaturgenstande i en husholdning og to offentlige grunde i den nye verden.
Der er kommet nye automater, madboder og retter.
---
Husholdningen Nishdake
Baren i den nye verden.
Den nye parken
Den nye salon
Desværre glemte jeg dokumentation af det seneste rod, der generede mig.
Darling Walsh blev inviteret til en lejlighed i Evergreen Harbour. Da hun manglede sjov, tog hun simmeren, hun blev inviteret af, med til skibakken på Komorebi-bjerget.
Tidligere havde Darling fået et snowboard, som kunne bruges på bjerget.
Det, der irriterede mig, var bare en detalje. I beskrivelsen af muligheden for brug af snowboard på bjerget, stod noget om varm kakao. Det var skønt, hvis der bare mulighed for køb af varm kakao ved bunden af skibakken.
I mangel af bedre placerede jeg en bod fra 'Seasons' (tror jeg) ved badet nær skibakken.
Umiddelbart så det ikke ud til, madboden eller automater ved foden af bjerget solgte varm kakao.
Darling Walsh blev inviteret til en lejlighed i Evergreen Harbour. Da hun manglede sjov, tog hun simmeren, hun blev inviteret af, med til skibakken på Komorebi-bjerget.
Tidligere havde Darling fået et snowboard, som kunne bruges på bjerget.
Det, der irriterede mig, var bare en detalje. I beskrivelsen af muligheden for brug af snowboard på bjerget, stod noget om varm kakao. Det var skønt, hvis der bare mulighed for køb af varm kakao ved bunden af skibakken.
I mangel af bedre placerede jeg en bod fra 'Seasons' (tror jeg) ved badet nær skibakken.
Umiddelbart så det ikke ud til, madboden eller automater ved foden af bjerget solgte varm kakao.
simsister og Sighubert synes godt om
Fint ser det jo ud i den nye verdensdel - og tak for præsentationen af grundene.
Jeg synes faktisk, at jeg har læst eller set et sted, at James Turner har skabt salonen med de forskudte platforme i midten.
Det er nok en af hans præsentationer på Youtube - mon ikke?
Muligheden for platforme glæder jeg mig da til at prøve.
Hvad synes du ellers om den nye pakke, BoergeOf61?
Jeg synes faktisk, at jeg har læst eller set et sted, at James Turner har skabt salonen med de forskudte platforme i midten.
Muligheden for platforme glæder jeg mig da til at prøve.
Hvad synes du ellers om den nye pakke, BoergeOf61?
VinceDjansen- 1000 PostsDu har lavet 1000 postsFor evigt medlemDu har været medlem af forummet fra startenMedlem 6 årDu har været medlem af forummet i 6 år
- Antal indlæg : 3059
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland
VinceDjansen skrev:Fint ser det jo ud i den nye verdensdel - og tak for præsentationen af grundene.
Sandsynligvis, men som sædvanlig har jeg modificeret med bl.a. et bad og en ismaskine.
Som nævnt tidligere i en anden blog i dette forum, har jeg nogle signaturgenstande såsom ismaskinen og en yoga måtte, som stadig søges placeret.
VinceDjansen skrev: Hvad synes du ellers om den nye pakke, BoergeOf61?
Jeg har ikke brugt den så meget. Den manglende mulighed for køb af varm kakao var ikke min eneste udfordring. Det dokumenterede jeg bare ikke.
I ét tilfælde var en af mine simmere ved at dø af kulde, fordi han prøvede at købe en festivaldragt i en automat og tage den på, men endte med at tage tøjet af uden at få sin nye dragt.
En udfordring var, at fx. Darling Walsh kunne tage en anden simmer med op til toppen af skiløjperne, men den anden simmer havde hverken ski eller snowboard, og kunne derfor ikke følge med ned ad løjpen. Det var ikke engang muligt at købe ski på toppen og give dem som gave til den anden simmer.
Automaterne kan i øvrigt være livsfarlige, så jeg på Facebook.
Ligefrem livsfarlige? Ja, det kommer sig sikkert af, at ret mange spillere har ønsket sig flere dødsmuligheder. Det kan jo være meget godt, men efter min mening ikke, når man ikke selv kan styre det.
Side 4 af 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Side 4 af 6
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum