VejrPakken

Side 1 af 2 1, 2  Next

Go down

VejrPakken

Indlæg by Anbodil on Tirs 18 dec 2018 - 23:42

Jeg undrer mig lidt over vejrpakken især i forhold til Juleopgaven jeg spiller nu.

Jeg kunne ikke forstå at Nadine frøs indenfor, og at forældrene konsekvent gik med overtøj indendøre, men der var også sne i vindueskarmene inden døre, og på gelænderet...som man kan se her

Det er lidt underligt, for jeg mener bestemt at det hus jeg har bygget er tæt...

Fam fik en kamin i stuen( se juleopgaven) og jeg satte en termostat i entreen, fordi jeg troede at den så ville virke i hele huset. Men da jeg pynter op opdagede jeg at køkkenet var iskoldt se billed...der er sne på dekorationen, men mærkelig nok ikke på andet end vindueskarmene.

Så flyttede jeg termostaten ind i køkkenet og sneen forsvandt fra dekorationen...
Jeg må tilstå at jeg synes det er svært at gennemskue det her...

Jeg havde også en loftslampe nemlig den på billedet, men den spærrede åbenbart for gulvpladsen, så famlien gik udenfor for at komme til bryggerset, og vise versa...meget underligt. Så jeg måtte hænge den et sted, hvor der var langt mere plads...

Og lige nu efter opdateringen (de nye juleting) og opdateringen af Origen, oplevede jeg at når jeg gik i byg, så kørte spillet mere trægt, ligesom der var en lille forsinkelse. I ved man nedsætter en ting og slipper den, men klikket kommer forsinket af handlingen.....virkelig underligt, for det har jeg ikke oplevet før.. Question  scratch
Anbodil
Anbodil

Antal indlæg : 651
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: VejrPakken

Indlæg by sims4ever on Ons 19 dec 2018 - 15:55

Min simmer frøs også og der var temmelig køligt indenfor - "min" termostat hænger i gangen/entre og da hun satte varme på kunne man se der blev varmt og hun holdt op med at fryse. Jeg har ikke oplevet noget frost indenfor.

Mit spil kører normalt også efter opdatering. Det eneste jeg undrer mig over er at hun går ud og ind af bagdøren? Julemanden benyttede hoved døren både da han kom og da han gik - så det ved jeg ikke lige helt hvordan hænger sammen Laughing
sims4ever
sims4ever

Antal indlæg : 18
Geografisk sted : Fredericia

Vis brugerens profil http://www.sims4ever.dk

Indlæg by Anbodil on Ons 19 dec 2018 - 17:23

Hmmm, måske hænger det slet ikke sammen. Jeg har også flere gange nu opdaget at Nadine efter et bad, er blevet ren, men øhhh stidig render rundt med møjbeskidt tøj...om det så er en fejl fra mit MCCC mod eller det er spillet...vides ikke....men der sker efterhånden en del mystiske ting...det er sikkert.. Suspect
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by BoergeOf61 on Ons 19 dec 2018 - 21:20

Anbodil skrev:Hmmm, måske hænger det slet ikke sammen. Jeg har også flere gange nu opdaget at Nadine efter et bad, er blevet ren, men øhhh stidig render rundt med møjbeskidt tøj...om det så er en fejl fra mit MCCC mod eller det er spillet...vides ikke....men der sker efterhånden en del mystiske ting...det er sikkert.. Suspect

Det hører til spillet, at simmere nogle gange går rundt i beskidt tøj. Det sker, hvis vaskemaskinen er i stykker, eller alle vasketøjskurve er fyldt. De går vist til tider rundt i vådt tøj, hvis tørretumbleren er i stykker.

I forhold til sne i vinduer vil jeg forslå at prøve at trække taget lidt ud over væggene i alle retninger for at sikre, taget dækker hele huset.
De andre problemer i denne tråd har jeg ingen svar på.
BoergeOf61
BoergeOf61

Antal indlæg : 157
Geografisk sted : Randers, Denmark

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 19 dec 2018 - 23:42

Hmm ja det med taget kan måske hjælpe, men desværre så mister det jo sit danske udseende..hvis det tages ud over muren..hmm.. scratch Og du har nok ret i det med vaskekurven...det har jeg glemt at tænke på Suspect

Det er da også pokkers at man ikke kan have fungerende tørresnore indendørs...ligesom fx en tørrekælder...men det begreb kender Amerikanerne måske ikke... Rolling Eyes
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by BoergeOf61 on Tors 20 dec 2018 - 11:54

Anbodil skrev:Hmm ja det med taget kan måske hjælpe, men desværre så mister det jo sit danske udseende..hvis det tages ud over muren..hmm.. scratch Og du har nok ret i det med vaskekurven...det har jeg glemt at tænke på Suspect

Taget skal da ikke trækkes mange millimeter i hver retning.
BoergeOf61
BoergeOf61

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 20 dec 2018 - 12:39

Nej enig, men taget arbejder jo ikke helt i milimeter, uanset hvordan du gør det. så det er lidt ærgeligt... Evil or Very Mad

Sidst rettet af Anbodil Tors 20 dec 2018 - 19:28, rettet 1 gang
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 20 dec 2018 - 19:27

Har lige et spørgsmål: Jeg synes jeg på et tidspunkt faldt over en information at en familie fx kunne klippe og klistre ved et bord! Er det min fantasi eller er det et bestemt bord de skal bruge???

Og forresten så var vaskekurven IKKE fuld hos fam. og da jeg var i spillet idag, havde Nadine rent tøj på...så der er altså lidt vrøvl i mit spil... Crying or Very sad
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Tors 20 dec 2018 - 22:43

Et er kun børnene der kan lave årstidspynt ved det nye tegnebord.

Antal indlæg : 456
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by BoergeOf61 on Fre 21 dec 2018 - 12:07

Anbodil skrev:Nej enig, men taget arbejder jo ikke helt i milimeter, uanset hvordan du gør det. så det er lidt ærgeligt... Evil or Very Mad

Så slemt er det vist ikke.

Tryk på taget og træk i de små pile.
BoergeOf61
BoergeOf61

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Fre 21 dec 2018 - 13:06

Lad os ikke håbe, at dine oplevelser med spillet betyder, at "programmerings-buen" er ved at være spændt til det yderste Bodil - som vi oplevede til sidst i Sims3. Shocked No Sad
Fint lille stativ til service på dit køkkenbord i øvrigt.
VinceDjansen
VinceDjansen

Antal indlæg : 337

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Lør 22 dec 2018 - 22:27

Anbodil skrev:Det er da også pokkers at man ikke kan have fungerende tørresnore indendørs...ligesom fx en tørrekælder...men det begreb kender Amerikanerne måske ikke... Rolling Eyes

Det forstår jeg ikke.
Her er et billede fra lastrummet på skibet Martha - tydeligvis med vådt tøj på tørresnoren:

VinceDjansen
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Søn 23 dec 2018 - 3:42

Eiii hvor godt. Jeg har haft prøvet at stille det indenfor, og det med MOO koden aktiveret, men der ville det ikke lade sig gøre. Men godt at se...så må jeg bare prøve igen...tak!! Very Happy
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Lør 29 dec 2018 - 10:14

Men tøjet bliver ikke tørt indendørs.
Det er endda sådan, at tøjet på tørresnoren i den lukkede gård i Caliente boligen, heller ikke tørrer.
Jeg var nød til at stille tørrestativet udenfor muren Shocked

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Lør 29 dec 2018 - 11:37

Jaså - jamen det giver jo egentligt også nogenlunde god mening med den indendørs tørring.
Men udendørs BØR det da tørre - uanset placering.
Tak MonaSolstraale
VinceDjansen
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Lør 29 dec 2018 - 14:08

Det er helt sikkert at EA virkelig gør det svært at være simmer ind i mellem. Der er også alt det gravide ikke må/kan....sikke noget pjat efter min mening...og at tumlinge ikke kan bevæge sig ud på en skøjtebane med sko på fx...totalt urealistisk..
Og selvfølgelig skal tøj kunne tørre indendørs, alt andet er da naturstridigt, men måske skal man tænde en termostat i rummet...Tror bare ikke at det er lavet SÅ gennemført... Suspect
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Lør 29 dec 2018 - 14:41

Ja det giver ingen mening i vores verden, men jeg tror spillet opfatter en lukket gård med gulv, som et rum Suspect
Om det er med eller uden tag gør ingen forskel Rolling Eyes

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Lør 29 dec 2018 - 16:15

Gad vide om man så kan tørre tøj i en lade uden gulv fx??? scratch Det kunne være rart at vide præcist hvad der påvirker, for det er sikkert at regnvejr, gør det umuligt for tøj at tørre, derfor kunne et halvtag også skåne tøjet for mere vand, men det vil jo ikke  nytte, hvis spillet er lavet sådan at regnvejr uanset hvad, gør at tøjet ikke vil tørre: Så vil ikke engang et halvtag hjælpe, eller en lade uden gulv... scratch Neutral
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Lør 29 dec 2018 - 16:38

Det må undersøges Wink
Jeg undrede mig bare over at tøjet aldrig blev tørt i Calientes gård, selv om solen næsten altid skinner Suspect
Hos José og Victor tager det et par timer... hvis der ellers er tørvejr.

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Lør 29 dec 2018 - 23:33

Jeg har opdaget at nogle af grundene har skavanker, så når man fx bygger, får man problemer med at der er rester af et meget lavt fundament...og det kan ikke fjernes, men også skavanker i form af hvad du nævner...i forskellige afskygninger. Det er lidt irriterende, men mon ikke vi nu er ved at nå det punkt i sims, hvor bugs, og andre programmeringsfejl jævnligt optræder, i forhold til tidligere... Crying or Very sad
Jeg synes da ofte jeg har noget, såsom simmere som smelter sammen og så kan de hverken fra eller til, før jeg skiller dem ad, med en ny kommando..især tumlingene kan der opstå problemer med i den retning også at bade dem..volder jævnligt problemer...men mere kommer vel til efterhånden......suk...desværre!
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Søn 30 dec 2018 - 0:48

Jeg oplever også flere bugs på det seneste. Mine Simmere fryser fast og kan ikke flytte sig ud af stedet. Det eneste der hjælper er at gå ud af grunden i rediger nabolag og ind igen.

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Søn 30 dec 2018 - 1:04

Ja den har jeg også været på flere gange. Men jeg tænker at en af årsagerne til det stigende antal fejl, kan være scriptfejl, fordi de har ændre på grundbyggereglerne, da de gav os hæve/sænke værktøjet.

Før kunne man ikke: ligge gulv direkte på jorden, det kan man nu
Før skulle et område være kranset ind af mur eller hegn, hvis man ville lave hul i gulvet(nedsænket gulv), men nu kan man ikke sætte trapper uden at "slå hul på omkransningen først.
Før kunne man ikke have flere niveauer gulv på en grund...det kan man nu, men stadig ikke i samme hus.
Og meget mere, jeg sikkert ikke har opdaget endnu... Rolling Eyes

Men jeg kan godt forestille mig at bare et par script- fejl hurtigt kan igang sætte en mindre lavine af fejl hos den spillede familie...og jo længere tid man spille...jo flere fejl.. Neutral
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Søn 30 dec 2018 - 1:34

Øv, hvis vi allerede skal til at døje med alt for mange fejl i spillet.
Det kan jeg sagtens undvære.
Husker ALT for godt Isla Paradiso udvidelsen, som satte mit spil skakmat.

Mht fastlåste simmere, kan man vist også blot holde (venstre) shift nede og klikke på simmeren. Så får man mulighed for at nulstille simmeren. Det plejer at hjælpe hos mig, hvis de har trængt sig selv op i en krog eller er låst fast.
HVIS det er hurtigere, kan man også gemme grunden i galleriet - og downloade den igen.
Så starter alle simmerne udenfor grunden. Cool Wink
VinceDjansen
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Søn 30 dec 2018 - 4:07

Ja det er lidt ærgeligt. De sidste par simsdage i Juleopgaven, har jeg oplevet at Thomas står et sted, og pludselig blir han rykket hen i modsatte ende af rummet, for igen at havne hvor han stod før....lidt træls med disse glitzes..
Og så har han vist fået OCD for der er noget usynligt børnegrisseri , han jævnligt vender tilbage til for at vaske bort...sikke en tvangshandling... Vanvittig
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Søn 30 dec 2018 - 8:02

Jeg har også rigtig mange af de glitzes Crying or Very sad
Nu ser jeg en del af The Sim Supplys Youtube spil og det sker også ofte for ham.
Det vil nok være en god ide at melde det til AHQ..... Jeg fik hjælp til mit fotoproblem.
Det vil undre mig, hvis det ikke allerede er sket.... men hvis jeg skal gøre det, må jeg igang med google translate igen Rolling Eyes

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 1 af 2 1, 2  Next

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum