Bogø Sagaen

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Go down

Re: Bogø Sagaen

Indlæg by Anbodil on Lør 29 dec 2018 - 0:54

Godt med lidt lykke...det kan jo ikke være surt alt sammen hele tiden...hehe Wink
Anbodil
Anbodil

Antal indlæg : 651
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by simsister on Lør 29 dec 2018 - 0:58

Fin historie helt igennem.
simsister
simsister

Antal indlæg : 260
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Lør 29 dec 2018 - 13:15

Ja ja - vi støtter jo rimeligvis vores børns drømme, så længe, at de ved, hvad de vil.

Det virker som om, at ham Geoffrey har en trumf i baghånden.
Men han er oppe mod store kræfter i en kernefamilie.
Venter spændt på fortsættelsen.
VinceDjansen
VinceDjansen

Antal indlæg : 337

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Man 31 dec 2018 - 0:59

Lørdag aften tager de unge i byen. De tager ind på et discotek ved navn Black Night. En af pigerne kender ham der bestyrer stedet og derfor får de lov at komme ind, selv om de er alt for unge. Hun har også gennem bestyreren købt nogle opkvikkende piller som hun byder rundt. June er ikke meget for at prøve, men bliver overbevist om at det er ganske ufarligt. Så hun vover springet.

Lidt senere slutter bestyreren sig til selskabet. Det viser sig at det er Malcolm Grundgrabse. Søn af Nancy og Geoffrey Grundgrabse. Det viser sig at stedet tilhører Grundgrabse familien.
June kan fra starten ikke lide Malcolm på grund af hans hovne optræden og da hun samtidig har hørt om Grundgrabse familien hjemmefra er der dømt rød forholdsstreg. ( jeg prøvede ellers at gøre dem til venner, men der var ikke noget at gøre. June ville ikke gå i grøn!!!)

De unge forsætter dog festen til ud på natten. Da June kommer hjem er hun ikke helt sikker på benene. Desværre for hende er Katty stadig vågen. Katty kigger på hende og spørger med stille stemme. Har du taget en eller anden form for narkotika! Nej kommer det fra June jeg har bare fået nogle drinks. Katty kikker alvorligt på hende. Det passer jo ikke. Det kan jeg se på dine øjne. Se du nu at komme i seng så snakker vi om det i morgen.                    

Næste dag er June ikke stået op da Katty skal på arbejde. Det går dog ikke særlig godt for Katty. Hendes tanker er slet ikke på arbejdet men i stedet på hvad hun skal sige til June. Så endnu en dårlig dag på settet selv om hun forsøgte at køre det sikkert igennem.

Hjemme bliver hun modtaget af Michell der i parentes er flyttet ind hos dem. Han forsøger at give hende gode råd men siger at det er hende der bliver nød til at tale med June. Hun vil jo nok ikke hører efter ham da han ikke er hendes far.

Michel overlade de to andre til hinanden. Katty tager sig sammen og begynder at fortælle June om alle de farer der er ved at begynde at eksperimenterer med forskellige stoffer. Ja men mor det var bare en lille pille og jeg kan ikke mærke noget nu.

Det er heller ikke hvad du kan mærke nu men hvis du fortsætter kan du lige pludselig ikke undvære det og så hænger du på den. Nu må du så love mig at du ikke gør det igen og så får du stuearrest i de næste to måneder. June bliver først vred. Det kan du ikke mene hvordan skal jeg så se mine venner. Ja de kan få lov til at komme og besøge dig her. June falder ned og lover at opføre sig pænt.

June trækker sig ind på hendes værelse og kaster sig ud i sang. Det bliver mest til blues og sørgelige ballader i dag.

Katty tager en løbetur for lige at komme af med alle tanklerne i hovedet.

Michell der arbejder som kok, har fået den ide at familien skal leve lidt sundere så han er begyndt at anlægge en have med grønsager mm. Som noget af det første man er nød til at indstallere i området er en god sprintler.

Den næste stykke tid bliver der sunget til den store guldmedalje på det lille pigeværelse. Det bliver hurtigt et samlested for de unge.

Og det er både piger og drenge der møder op.

June har ikke fortalt Katty at det var Nana der havde skaffet pillerne. Så havde hun nok ikke fået lov til at komme i huset. Nana er dog stadig en af Junes bedste venner men de har dog foreløbig ikke prøvet pillerne igen.

Da det bliver weekend beslutter familien at tage til en by et stykke væk. Der møder de så en ting de ikke har der hjemme i Oasis Spring. Nemlig sne.
Som kåde børn kaster de sig ud i en sneboldkamp.

Tiden går hurtig men de morer sig alle tre. En rigtig familietur.

Da de bliver lidt kolde er det tid for lidt varmt mad og drikke. Katty vil prøve noget stærkt mens de to andre foretrækker noget mere almindeligt.

De hygger sig med de mange andre besøgende og June får redet sig en autograf fra en af de lokale kendisser. Den første af en samling?

Hjemme går livet stille og roligt. Katty og June snakker tit om hvad der skal til før June kan begynde at optræde offentligt. Katty mener at det er for tidligt endnu, så hun skal bare koncentrere sig om at øve.

Hun går selv foran med et godt eksempel da hun også godt kunne have brug for at træne stemmen. Det er jo der hun har fejlet et par gange.

Samtidig synger hun sammen med June så at de kan hjælpe hinanden.

Hun nyder også at hun har fået en forstående og stabil mand. Nu skal de så bare spare lidt penge sammen så de kan holde et pænt bryllup.

Katty har stadig sit job på klapperslangen og nogle små reklamejobs. Det sammen med Michell's løn fra restauranten hvor han arbejder er hele deres indtægt.

Mens Katty er på arbejde prøver June at sno Michell omkring sin lillefinger (som mange småpiger sikkert gør ved stedfædre) Nu mangler der jo ikke så meget af min straf så må jeg ikke tage i biografen i aften mens mor er på arbejde. June ser meget bedende på Michell. Men der er han hård. Du må venter til du er helt færdig og så er det din mor du skal spørge. Dette må June slå sig til tåls med.
Sighubert
Sighubert

Antal indlæg : 123
Geografisk sted : Slagelse

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Man 31 dec 2018 - 1:14

God historie Tommel op

Antal indlæg : 456
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 31 dec 2018 - 3:28

Som taget ud af virkeligheden, næsten.....tror min datter var blevet monster sur, hvis jeg havde givet hende 2 mdr. stuearrest...totalt umedgørlig var hun blevet.....hoho
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Man 31 dec 2018 - 12:17

Ja det havde nok været den rette reaktion. Men spillet gør bare simmerne ked af det. June blev ked af det fordi hun var blevet opdaget og Katty blev så ked af at opdage at barnet havde taget stoffer at det totalt spolerede hendes optræden dagen efter. Den følelse holder i 2 simdage for dem begge.
En anden ting jeg blev forbavset over var at det var umuligt at danne et forhold til Malcolm (uden at snyde). jeg prøvede men kunne ikke få June til at acceptere ham. Jeg havde en lumsk ide om at det skulle være ham der førte hende i uføre. Twisted Evil

Det skal lige siges at jeg har en mod der gør at de forskellige følelser er lidt forstærket. Dette for at jeg fandt det lidt for urealistisk at en simmer der feks. lige havde været oppe at slås eller skændes med en anden straks begyndte at tale som gode venner. Nu går der lige et lille stykke tid inden de er kølet ned.

Den dårlige samvittighed i forbindelse med narko mellem teenagere og voksne er en del af drugmoddet. og varer som sagt i 2 simdage.
Sighubert
Sighubert

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 31 dec 2018 - 12:43

Ja drugmoddet er udmærket, når bare det ikke vil gøre alle til alkoholikere...thøhø...men måske kan en forældre eller teenager også blive vred i stedet for ked af det, alt efter personlighed,....det ku da tænkes.... Wink
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Man 31 dec 2018 - 12:49

Det er ikke altid lige let at styre hvilke Simmere der skal få sympati for hinanden Laughing … jeg taler af erfaring. Men det er trods alt med til at gøre spillet overraskende og sjovt.
Nu er jeg rigtig spændt på hvad Malcom og co har i ærmet Smile

PS. Angående Simmernes "egen vilje". Jeg brød mig virkelig ikke om Don.... indtil jeg opdagede at han altid var først på pletten, når det angik omsorg for børn. Det satte min fantasi i gang Wink

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Man 31 dec 2018 - 13:10

Anbodil skrev: men måske kan en forældre eller teenager også blive vred i stedet for ked af det, alt efter personlighed,....det ku da tænkes.... Wink

Der var måske noget der. Kan være hvis simmeren havde temperament?
Sighubert
Sighubert

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Lør 5 jan 2019 - 23:40

June udnytter sin tvungne hjemmetid til at øve skuespil. Hun har også som det eneste stadig lov til at gå på dramaskole.

Skuespil bliver ofte øvet foran spejlet. En ting som hun har lært af sin mor.

Katty får stadig bedre roller i reklamefilm. Her er hun ved at gøre klar til endnu en optagelse.

Første skal håret lige sættes så det passer til rollen.

Så skal det rigtige kostume lige findes og tilpasses.

Så lige øve de sidste ting inden der går løs.

Så er der optagelse.
Kære medkvinder der ude. Kender i ikke også det der med at når noget går i stykker i hjemmet så skal man tikke og be manden i huset om at få taget sig sammen til at reparere det.

Den slags kan ofte føre til mange ubehagelige diskussioner mellem mænd og kvinder. Men frygt ikke kære kvinder nu er der kommer en ny ting på markedet der kan afhjælpe nogle af problemerne.

Nu er der nemlig kommet et køleskab der er så nem at reparere at selv kvinder kan klare det. Og som i kan se så er der også tid til andet.

Så Katty slutter af med et ordentlig kys til "manden" og så er det slut for den dag. Lige til guld!

Også på musikscenen går det godt. Katty har trofaste fans og den lokale presse har også fået øjnene op for hende. Der bliver nu ofte skrevet om hende i lokalbladet.

June der nu har udstået sin straf har inviteret vennerne med på klapperslangen hvor de har fået lov at at få 1 drink. June er begyndt at flirte lidt med en dreng der hedder Jakob Fyres. Han virker heller ikke helt uinteresseret.

De unge mennesker hygger sig da også selv med den begrænsede mængde alkohold.

Katty's popularitet kan dog også være lidt besværlig. En aften hun er i byen er hun næppe kommer ind før hun bliver spurgt om en autograf. Det går så hurtig at hun ikke når at få skiftet til indetøjet.

Senere da hun har fået skiftet møder hun en ung kvinde. Den unge kvinde udfordre hende til en danse konkurrence. Det kan godt være du er kendt, men jeg kan sagtens slå dig i en danse konkurrence. Katty kigger først forundret på hende men tager så udfordringen.

Katty kaster sig ud i dansen og viser det bedste hun har lært. Hun vrider og vrikker sig til tonerne fra dj'en.

Nå siger hun til sidst. Så er det din tur prøv og slå det.

Den unge kvinde går igang og det varer ikke længe før Katty indser at den her dans taber hun vist.

Ja du er bedst indrømmer Katty. Værsgo her har du en autograf med en personlig hilsen. Den unge kvinde bliver ellevild.

Ellers går resten af aftenen med dans og hygge. Afbrudt af nogle enkelte selfies.
Sighubert
Sighubert

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Søn 6 jan 2019 - 3:15

Grine smiley sikke en reklame..haha
Anbodil
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Søn 6 jan 2019 - 8:27

Fantastisk at du overhovedet kunne få en handling ud af de mystiske scener. Tommel op

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Søn 6 jan 2019 - 21:28

Som et afbræk i daglig dagen er Katty taget på loppemarked i byen. Hun har fået et tip om at der vil være en berømt musiker der vil optræde til fordel for loppemarkedet. Det viser sig at være den kendte musiker Nillie Welson. Katty nyder hans optræden.

Da han er færdig får Katty mulighed for at snakke lidt med ham. Det bliver en god snak om musik i almindelighed og country musik i særdeleshed.

Selvfølgelig må det da også ud på nettet at hun har mødt en så berømt person.

Hjemme har June besøg af Jakob. De får dagen til at gå med at se serier i fjernsynet og ellers hygge sig som teenagere nu gør.

Da det er tid for Jakob at tage hjem får han en ordentlig krammer. Katty der er kommet hjem kan godt se at det der vist er ved at udvikle sig.

Michell er travlt optaget med at lave mad i køkkenet.

Katty går ud til ham. Jeg tror at June er ved at være en stor pige. Har du ikke lagt mærke til hvordan hun og Jakob klæber til hinanden? Jo det har Michell godt bemærket. Men Jakob virker til at være en fornuftig dreng fra en god familie.

Mens de spiser fortsætter samtalen om de unge mennesker. Ja jeg må vel hellere få en alvorlig samtale med hende, kommer det fra Katty. Ja siger Michell, det er nok bedst at det bliver dig.

Som hun jo plejer tager Katty lige en løbetur for lige at tænke tingene igennem.

Samme aften har Katty inviteret et par stykker fra filmselskabet hjem på en let anretning. Det skader jo ikke at være på god fod med instruktøren og andre medarbejdere.

De får da også en hyggelig aften og er helt enige om at de nok skal få en god dag i morgen på arbejdet.

Da Michell kommer hjem fra arbejde er han noget overrislet. Han er blevet forfremmet på arbejdet. Det har de så fejret og da han kommer hjem har han en stor lyst til at synge. Dette er June dog ikke helt med på. Så hun får ham venligst gjort opmærksom på at det vist er bedst at han går i seng så hun også kan få noget søvn. Michell bliver lidt flov og lister ind i seng.

Næste dag er der så optagelse til en tv serie. Katty har fået en lille rolle. Men først skal hun lige sminkes.

Så kostume men hov det ligner ikke noget til en western. Påklæderen opdager da også at det vist er de forkerte manuskripter hun har læst i.

Er det nu en af de her dage igen. Katty begynder at få en snigende angst.

Sådan det var bedre. Men nu er vi vist blevet lidt forsinket.

Så ned og øve replikker med medspilleren.

Og så hen og melde klar til instruktøren. Der bliver dog lige tid til et kram og tak for i går, inden der skal filmes.

Første scene er et dansenummer. Katty danser sikkert igennem scenen. Ok.

Så til anden dansescene bliver der sat mere skub på. Det går også fin til hun pludselig snupler i et snørrebånd der er gået op. UPS.

Cellescenen bliver så kørt sikkert igennem med hendes medspiller.

Den går også godt så alt i alt en ok præstation uden at være prangende.

Til sidst en guitarmelodi. Der er hun virkelig på hjemmebane.  Så en dag alt i alt på det jævne.

Hun har heldigvis en god familie der modtager hende med knus og trøstende ord da hun kommer hjem.

Ikke længe efter blive June inviteret over til Jakob til hans fødselsdag. Her møder hun så også hans søster Maren og hans mor Molly.

June tager Jabob's hænder og ønsker ham kærligt tillykke med dagen.

Grebet af stemningen tager de to unge en rolig sjæler i køkkenet.

Det bliver i det hele taget en dejlig dag selv om det ikke er det store selskab. Da hun skal til at gå tager June chance og giver Jakob et stort kys. Ja ingen tvivl om at de to kun ser hinanden i øjeblikket.
Sighubert
Sighubert

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 7 jan 2019 - 2:23

Tommel op glad smiley
Anbodil
Anbodil