Legacy Challenge - Abernathy

Go down

Legacy Challenge - Abernathy

Indlæg by Rose on Lør 17 nov 2018 - 10:11

Lige et oprids: Jeg har ikke været så god til at tage billeder tidligere i denne udfordring, fordi jeg egentlig ikke havde tænkt den skulle deles... MEN da 3. generation netop er blevet tumling, og arvingen er blevet født, tænkte jeg at det går så godt med dem, at jeg vil prøve at dele med jer.

Jeg bruger Hillies Scoresheet til at holde styr på familien + hvordan det går dem.
https://www.simslegacychallenge.com/sims-4-legacy-challenge-scoresheets

Jeg spiller med Digital Deluxe Edition base game, Get to work og Outdoor Retreat.

Følgende regler er gældende for arvinger:

• Strick Equality - arvingens køn skal skifte fra generation til generation (dvs. hvis grundlæggeren er kvinde, skal 2. generation være mand.)
  • Traditionel nedarving. Adopterede børn kan kun arve, hvis der ikke er naturligt fødte børn.
  • Det er den ældste arving (der overholder ovenstående) der arver.
  • Aliens kan godt være arvinger.

Kort oprids indtil nu:
Grundlæggeren Julie Abernathy, Geni, Nørd og udadvendt, flyttede ind og begyndte en karriere som astronaut. Hun fandt manden Travis Scott (selv-sikker, udadvendt, nørd) som gik efter en karriere som Tech Guru.  De har begge nået toppen af deres karriere. Julie har maximeret følgende skills: Fitness, Logik, Kreativ. Travis har maximeret: Videospil, Kodning, Kreativ. Begge har malet et portræt af hinanden til Kreativitets pointene. Af aspiration har Julie klaret: Nørdet hjerne, Den med Maleri og den med Atletik. Travis har klaret; den med maleri og Computer geni.
Alle aspirations-eliksirer er samlet og står i et rum i kælderen.
Travis er lige pt. bortgået pga. alder, og Julie lever i bedste velgående (lidt endnu)

Julie og Travis har sammen fået to drenge. Den ældste er Esben (Enspænder, Barnlig og nørd) og Asbjørn (Munter, Udadvendt og Led (tror jeg - den hedder Mean på engelsk, og er det billede hvor der bliver rakt tunge)
Esben har indtil nu klaret følgende aspirations: som barn: Kreativ og mental, som teen og voksen: Nørdet hjerne, Mixologi mester (den med drinks).
Han har desuden maximeret følgende færdigheder:
Tumling: social, Pottetræning
barn: Creativ, mentalt.
Teen/voksen: Mixologi (drinks), Logik, Fingerfærdighed,

Asbjørn har indtil nu klaret følgende aspirations: som barn: Kreativ og mental, som teen og voksen: Nørdet hjerne, Mixologi mester (den med drinks).
Han har desuden maximeret følgende færdigheder:
Tumling: Motorik, Pottetræning
barn: Motorik, mentalt.
Teen/voksen: Madlavning.

Esben har fået en dejlig kone, der hedder Nayeli Engel.
Hun har ikke klaret hverken aspirationer eller maximeret færdigheder.
til gengæld har de fået to børn indtil nu - Sirius (der lige er blevet tumling) og Bella (som stadig er baby)

Lidt billeder - jeg har ingen billeder af Travis fra før han blev ældre.
Julie og Travis:

Esben og Nayeli

Asbjørn:

Julie og Sirius:

P.s. Undskyld de engelske udtryk - men jeg spiller på engelsk, og har ikke helt styr på hvordan de er blevet oversat..." />
Rose
Admin

Antal indlæg : 50
Geografisk sted : Fyn

Vis brugerens profil http://dksimlinger.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Legacy Challenge - Abernathy

Indlæg by MonaSolstraale on Lør 17 nov 2018 - 11:22

Det er virkelig spændende at få et kig ind i din Legacy. Jeg er virkelig dårlig til at lade mine simmere dø, så sådan et projekt har jeg opgivet for længst Rolling Eyes
Hyggeligt at se Travis. Ham kender jeg særdeles godt fra mit eget spil... hvor han er blevet meget mere sat og knap så veltrænet Laughing

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Lør 17 nov 2018 - 12:29

Uha en generations challenge...jeg har slet ikke opnået noget med generationer endnu....så jeg tager hatten af for dem som kan og har tålmodighed til at spille SÅ længe med de samme. Men jeg har da et ønske om at prøve, sådan stille og roligt, når simmerernes liv er sat på kort tid.. pirat
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by Rose on Lør 17 nov 2018 - 13:26

Bodil - jeg spiller efter pointene - og kører normal livslængde (det er det der står i reglerne...) og så bruger jeg youth-potion på simmerne en gang i løbet af deres liv (som er det man må i flg. pinstar.)
Det betyder at de fleste enten er ung voksen eller voksen i 2 omgange - for vil gerne have point, og det kræver at de får opfyldt aspirationer + maximeret skills...

Jeg prøver også lige pt. at regne ud hvor mange ekstra familie-medlemmer jeg skal beholde i huset, for at nå at maximere alle karriere-spor...
Rose
Admin

Indlæg by Rose on Man 19 nov 2018 - 19:17

Efter et par dage låst inde i kælderen døde Julie af sult - for så kunne jeg krydse endnu en spøgelses-type af.
Julie var blevet helt gammel og det grønne i alders-barometeret boblede, så hun kunne have været død hvornår det skulle være alligevel.

Nayeli og Esben har fået endnu en søn - Remus.
Han er den eneste af børnene der har fået Nayelis hårfarve, både Bella og Sirius er jo rødhårede.
De er begge blevet børn og har begge fået "Kleptoman" som egenskab. Sirius har gennemført kreativ-stræbenen og er igang med den sociale-stræben. Bella er igang med den mentale-stræben.
og Remus er tumling, han fik "Charmør" som egenskab, og er meget nem at have med at gøre.
Nu jeg tænker nærmere efter Remus blevet barn også, han har fået bogorm som egenskab, og er igang med motorik-stræbenen. Han fik maximeret fantasi og pottetræning som tumling.

Jeg tror ikke både Sirius og Remus bliver i huset hele deres liv - måske jeg bliver nødt til at drukne en af dem når de bliver voksne...

Asbjørn har gennemført madlavnings-stræbenen, og mangler derfor nu "kun" 2 trin for at nå toppen af madlavnings-karrieren, Nayeli mangler 3 trin for at nå toppen af mixologi-karrieren, så jeg kan få et point for at begge stræbener er gennemført af en generation, og få krydser de to karriere-spor af.
Rose
Admin

Indlæg by MonaSolstraale on Man 19 nov 2018 - 21:58

Det er mig en noget grum udfordring bange undre

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 19 nov 2018 - 22:31

Jamen der er jo både død og stræben, drama og al muligt andet i den udfordring. Men så blir den vel heller ikke kedelig... Wink
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by Rose on Tors 22 nov 2018 - 15:16

Ja, på den måde at man skal 'samle' forskellige døds-typer, og samtidig sørge for at have plads i husholdningen til næste generation, OG prøve at få fuldført så mange karriere-sport som muligt + stræbener + lært en masse skills, så er det en grum udfordring...
Rose
Admin

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen