Nye omgivelser til mine simmere.

Side 4 af 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Re: Nye omgivelser til mine simmere.

Indlæg by simsister on Man 12 nov 2018 - 16:12

Så flot du bygger. Jeg får lyst til at have husene i mit spil. Tommel op
simsister

Antal indlæg : 213
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by Anbodil on Man 12 nov 2018 - 17:51

Jamen det er jo også meningen Simsister Udspekuleret Der er sg da ike noget ved at bygge noget man ikke gider ha,...vel?!!! blinkende smiley
Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Tirs 13 nov 2018 - 16:45

HELT FANTASTISK SAMLING Very Happy Cool
Hold da op Bodil - jeg må da virkelig have sovet i timen.
Eller også har du bare været ualmindelig aktiv bygherre på det sidste.

- og hvor er det dog fantastiske kreationer og indretninger hele vejen rundt.
Specielt det indbyggede komfur på den renoverede villa er virkeligt genialt tænkt.
Det vil jeg bestemt bruge et andet sted - snart.

Jeg kan virkelig godt lide, at du tager udgangspunkt i noget, som man KUNNE møde i "gadebilledet" - både murermester- og patricier-villaerne.
Jeg har lige "slentret" en tur ned af Willemoesgade i Svendborg via Google Earth.
Et par af dine huse kunne som sagtens ligge der, for det ligner et lidt finere kvarter af byen - med en del gamle og renoverede huse.

Man bliver sq helt "glad i låget" af din skaber-iver og -evner.

Mht det engelske, vil jeg da personligt mene, at Bindleton er et bedre område til det scenarie - med byggestilen, alle træerne, de små vandløb og lignende.
Et af dine danske huse er da totalt tudor-style - en stil, som jeg holder meget af.

Fremover må jeg hellere følge lidt bedre med i denne tråd.

Super godt gået Anbodil - keep up the good spirit

VinceDjansen

Antal indlæg : 264

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tirs 13 nov 2018 - 17:38

nerd Mange T tak Vince! Jeg ved heller ikke helt hvor al den byggetrang kommer fra, men mit hoved kører med 220 km/t, så ind i mellem må jeg tøjre det til en pæl, så jeg ikke stiger til vejrs... Grine smiley Men måske du kender lidt til den fornemmelse, at man faktisk har skide travlt med at nå alt det man vil (i sims) men rationelt er der jo ingen grund til at ha travlt.Så jeg kan ikke helt blive klog på det! Men skidt pyt.

Og du kan godt ha ret i at Bindleton Bay nok egner sig bedre til noget england, men jeg synes bare det var FOR pænt til det landlige England med små idylliske plørehuls landsbyer... Smile
Tudor stil?? Okej det er måske nok bindingsværkhuset, men heldigvis så er betegnelsen "danske huse" også lidt bred, eftersom vi har haft tilrejsende gennem århundrede som har bosat sig og sat sit præg på gadebilledet. Især Holland! men det er en svær hustype at få helt rigtigt...med de forhåndenværende muligheder....desværre.
men det skal da prøves på et tidspunkt. Det er da klart!! hehe.
Et hus eller en stil jeg er ret facineret af er det som Hercules Poirot bor i, i serien...et funkis komplex. Jeg er ret vild med de bløde kanter... og rundede hjørner...thihi!!
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 14 nov 2018 - 3:30

Efter den nye feature kunne jeg endelig gå i gang med en stor patricievilla. Den er bygget efter et lille billede fra nettet...

Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Ons 14 nov 2018 - 5:53

Hvor er den flot Bodil. Får du overhoved tid til at sove Shocked

Jeg får nok ikke afprøvet de nye muligheder før vi når weekenden. Det er dejligt at du deler dine erfaringer Smile

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 14 nov 2018 - 10:06

Tak Mona..øhh sove sir du. Nu når det er vinter, lever jeg efter udpræget B-mennesketider, så jo jeg får sovet, men vågner altså til direktørtider! Laughing Men med den nye mulighed, så kunne jeg godt ha en stor bøn:
Hvis nogen ville kaste sig ud i at farvelægge en ting via Gimp 2 programmet, så ville den lille helt plane hylde være et fantastisk emne at få i nogle farver, så som Hvid og fx 2 grønne nuancer men også i 2-3 sten-Looks.
Når man bygger er den hylde bare så super anvendelig til alt muligt andet end altså hylde, hvilket jeg har vist i en anden tråd men også i mange af mine huse. Wink
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by lene klausman on Ons 14 nov 2018 - 17:15

hold da op hvor er det flot og meget kreativt. Jeg har lige prøvet at skulle lave kælder med vindue.. Hmm tror der skal mere øvelse . Det fungerede slet ikke her.. men øvelse gør mester
lene klausman

Antal indlæg : 14

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 14 nov 2018 - 17:42

Mange tak Lene! Wink
Det nemmeste er at bygge huset først med kælderetage og det hele og så markere kælderetagen og trække den ned i jorden med op Og ned pilene. Resten skal nok følge med!!

Sidst rettet af Anbodil Tors 15 nov 2018 - 2:30, rettet 1 gang
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by lene klausman on Ons 14 nov 2018 - 17:59

Very Happy ja jeg må øve mig .. jeg synes det driller må jeg indrømme. men tak fordi du lige skrev hvordan. så vil jeg prøve det..
lene klausman

Vis brugerens profil

Indlæg by lene klausman on Tors 15 nov 2018 - 9:58

nu fik jeg prøvet at få den kælder op men jeg kan ikke sætte vinduer eller en dør i .. aner ikke hvad jeg gør forkert. Det er sværere en man lige regner med. eller så er det mig.. Smile Laughing
lene klausman

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 12:51

Hmmm måske er det nødvendigt at Moo koden er aktiveret. Min er altid on så jeg tænker ikke over det. Og ja...trappen kan give udfordringen! Neutral
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by lene klausman on Tors 15 nov 2018 - 13:03

tak for rådet.. men jeg prøver lige igen og igen.. Smile måske lykkes det. Jeg bruger nemlig ingen koder i mit spil.. men jeg må bare blive ved..
lene klausman

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 13:05

Så fik jeg lukket hullet på en af mine veje. Så nu er der huse på alle grundene...

Dette hus er en patricie villa med nogle renoveringer bag sig, og nyt tag. Men jeg må tilstå at min udgave blev væsentlig kønnere end originalen, hvis jeg selv skal sige det. Beliggenheden blev også bedre!! Wink

Haven fik lov til at blive mindre plan...

Værelserne og der er lavet plads til en teenager og en tumling.

Og en fornuftig inddelt stueetage

kælderen har ekstra badeværelse og vaskefaciliteter, og masser af plads til div. aktiviteter

Og så kom kvarteret til at se sådan ud!! Very Happy
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Tors 15 nov 2018 - 15:17

Anbodil skrev:Men måske du kender lidt til den fornemmelse, at man faktisk har skide travlt med at nå alt det man vil (i sims) men rationelt er der jo ingen grund til at ha travlt.Så jeg kan ikke helt blive klog på det! Men skidt pyt.

Et hus eller en stil jeg er ret facineret af er det som Hercules Poirot bor i, i serien...et funkis komplex. Jeg er ret vild med de bløde kanter... og rundede hjørner...thihi!!

Det kender jeg så rigeligt - og ikke mindst frygten for at løbe tør for ideer eller ting, som skal afprøves.
Lige nu aner jeg eksempelvis ikke, hvad jeg skal give mig til, når sommeren er forbi for sømændene i Skippergade.
Alligevel skal der helst føjes til historien så ofte, som det er muligt, i stedet for at tage sig god tid.

- og ingen kan som du runde hjørner af. (Men du kommer nok til at mangle hr Poirot's skægtype lidt endnu!!

Din nye patriciervilla er spot on - inkl de skrå vægge indvendigt, som gør det hele mere hyggeligt efter min mening.
I Livestreamet om terræn noterede jeg mig, at man ved hjælp af shift C (vistnok!) kan ændre hældning på taget i flere intervaller - eller lave et kort udhæng i den ene side - og langt i den anden.
Måske kan du bruge det sving på udhænget over døren, hvis det skal ligne originalen bedre - selvom jeg synes buen er rasende flot i stedet.

Fint gadebillede.
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 17:06

Jo mange tak Vince, men jeg har brugt Shift mange gange. Den bruges hvis at taget FX kun skal ha udhæng i den ene side , for når man "trækker" i en af pilene sker udhænget normalt synkront...man altså ikke med shift knappen holdt nede! Smile
Det er da rart at det ikke kun er mig som har de der lidt trælse fornemmelser. Jeg kan godt se at det kan være svært at hitte på hele tiden, med de der sømænd. Men ideen skal nok komme lige pludselig, og hvem ved, måske skal der ske en radikal ændring istedet.
Jeg savner stadig mit rumskib og det der lidt sci-fi agtige. Men ingen ved om det dukker op igen i fremtiden. Og så er jeg begyndt at glæde mig til at befolke mit spil, selvom det nok først blir i det nye år. Jeg har dog ingen intentioner om at spille ligesom Boerge for at besøge alle familierne mere end en gang må være nok for mig.
Ja den bue var svær og jeg har selv tænkt på om jeg kunne få den til at ligne noget mere, så måske jeg prøver på et tidspunkt. Wink
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Tors 15 nov 2018 - 18:16

Virkelig skønne huse Tommel op

Hvis du trænger til lidt ny inspiration til en sci-fi historie, så prøv at se den sci-fi by Anchesenamon har bygget. Linket er til en teaser for hendes nye historie Let's Get Famous (Jeg er vild med underlægningsmusikken) ...men hun har lavet en lang serie om rumfolket. Jeg har set nogle få og kom straks til at tænke på dig Wink

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 18:22

Ja ja der er åbenbart andre sci-fi fans. Og det hus/bygning man ganske kort så..mindede da lidt om mine egne bygninger på Planeten Ashtars. Tak for link!! Og det der fællesdans er noget jeg stadig har til gode i mit spil... Smile
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 15 nov 2018 - 20:44

Okej Vince, så prøvede jeg noget andet. ved ikke om det blev bedre men nu blir det altså sådan. Cool
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Tors 15 nov 2018 - 23:28

Tommel op
simsister

Antal indlæg : 213
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Fre 16 nov 2018 - 20:06

Glæd dig til den nye pakke, for der er pænt mange kulisser til dit kommende rumeventyr, hvis det bliver i den retning.

Indrømmer, at jeg vældig godt kunne lide buen over døren!! Rolling Eyes
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Lør 17 nov 2018 - 3:58

Ha ha ja bare du kan blive enig med dig selv Vince. Egentlig synes jeg også den gamle var pænere.....altså Rolling Eyes

M.h.t. kulisser, så må man da bare håbe at det alt sammen er sådan faste scener...for så kan det da godt blive svært at bruge. Jeg så bl.a. en scene som mindede meget om Medieval....hmmm I love you
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 19 nov 2018 - 2:00

Da jeg ledte efter flere engelske boliger, faldt jeg over dette hus, og tænkte på koloniseringen. Desuden opdagede jeg at vi havde flere ting i byg, som faktisk var temmelig præcise for det hus... Men det har jo et amerikansk flag..... scratch

Never mind...jeg byggede det, et kæmpe skrummel, og så kom jeg til at tænke på slavehandel og al den slags, og blev enig med mig selv om at ingen skulle bo i det hus, så det ender nok med at blive til en eller anden historisk offentlighed... Rolling Eyes

Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Man 19 nov 2018 - 15:29

Super fornem efterligning - nydelige detaljer.
- og typisk amerikansk med den store terrasse omkring.
Jeg tror nu nok, at jeg havde bygget det lidt bredere, hvis jeg må have lov til at nævne det - og sætte de "manglende" vinduer i.
Men ellers kanonflot med udhængs-detaljerne og det hele.

Tænke - tænke: slavehandel og sydamerikanske plantager!!
Fornemmer jeg en historie her - eller bygger du bare løs for tiden Anbodil?
VinceDjansen

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Man 19 nov 2018 - 16:06

smigret Øhhh jeg bygger bare løs...og øhh så må jeg se hvad det bliver til. Det forskellige områder har jo deres karaktaristika som kunne gøre det ud for forskellige steder i verdenen. study
Ja umiddelbart ligner det jo typisk amerikansk, men jeg kan godt forestille mig at englænderne har haft en stor finger med i dette spil. For deres historie er ældst. Jeg tror vi alle har påvirket hinanden når det drejer sig om byggestil. Og den har igen været nogenlunde afhængig af hvad man kunne skaffe af materialer, det pågældende sted. Amerikanere er jo bare oprindeligt, emigranter fra overalt i verdenen. tongue Ej at forglemme!!
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 4 af 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Tilbage til toppen