DK Simlinger
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

+2
MonaSolstraale
Sighubert
6 deltagere

Side 4 af 14 Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Næste

Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 2:32

Mandag den 21. april
Knud har endegyldigt besluttet, at han vil genoptage sit guitarspil - se om han stadig kan huske det.
Derfor ringer han til lederen af musikskolen på den anden side af vejen.
En ualmindelig frisk damestemme i røret præsenterer sig som Bibi fra "Palludans alternative Musikskole".
Knud fortæller Bibi, at han gerne vil have undervisning i guitarspil - sådan for let-øvede, vil han selv vurdere.
"Jo tak unge mand - bring "spaden" og dine evner med på onsdag - så giver vi den gas sammen" siger Bibi fornøjet i telefonen.
"Kom klokken sytten - så er Fie færdig med at ødelægge mit keyboard".
Det lover Knud, og takker damen i telefonen.
"Ja, det skal da nok blive viiiildt hyggeligt" slutter hun samtalen, og lægger på.
Knud kigger på telefonrøret, og tænker for sig selv, at det da godt nok var en interessant samtale.
Så går han ned i kælderen, for at finde sin gamle guitar frem igen.

Da han åbner døren til depotrummet, erkender han straks, at det bliver en langt større opgave, end han lige umiddelbart ville have troet, for rummet er fyldt til bristepunktet med kasser fra en adresse i Rom.
"Tror da pokker, at hun ønskede mig god fornøjelse" mumler Knud, og løfter den øverste kasse ud på gangarealet i kælderen.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 20_10_24

Da den næstsidste kasse er ude af depotet en halv times tid senere, dukker den gamle guitar, hans forstærker, en lampe og en kuffert til guitaren endelig frem af støvet.
Derudover finder han et par gamle Buddy Holly lp'er, som han købte billigt i Bindleton sidste år - og et komplet sæt strenge til guitaren.
"Dem skal jeg nok få brug for" siger han højt for sig selv, og lader kasser være kasser.
I stedet slæber han sit udstyr op i gården, hvor han hurtigt får koblet det hele sammen.
"Lad os så se, om jeg kan give den gas" smiler han, og slår en akkord an.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_13

Fra lejligheden opfanger Lone starten af en velkendt melodi, som "nogen" synger nede i gården: "Well, it's one for the money - two for the show - three to get ready - now don't you, step on my blue suede shoes".
"Det lyder da fantastisk" smiler Lone, og lytter efter.
Da hun åbner vinduet, og kigger ned, ser hun den normalt fattede og rolige Knud vride sig i ægte Elvis Presley-stil, mens han synger den gamle Carl Perkins sang SÅ smukt.
"Guuud, er det dig Knud?" udbryder hun fuldstændig overrasket.
Så får hun øje på de andre naboer, som også hænger ud af vinduerne og lytte til sangen.
Snart regner det med småmønter pakket ind i køkkenrulle ned mod Knud i gården.
Da sangen er slut, klapper og hujer alle af ham.
Knud bukker, og vinker til alle, mens han samler mønterne op.
Så giver ham dem til Roberto, som står målløs ved nedgangen til kælderen.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_14

"Wow, hvor VAR det super sejt Knud" siger Roberto.
Knud klapper Roberto på skulderen som tak.
"Ja jeg havde da vist ikke helt glemt det alligevel" erkender han tilfreds med sig selv.
"Det var skide godt Knud" siger Roberto.
"Kan du ikke lære mig det, når vi skal ud at sejle næste gang - og næste gang - og næste gang igen?" spørger Roberto bedende.
Det lover Knud, og pakker guitaren i kufferten.
Oppe fra vinduet vinker Lone.
"Der er vist mad nu" peger Knud på det åbentstående vindue på anden sal.

Ved aftensmaden sidder Lone og smiler sødt til Knud - overbevist om, at hun har set en HELT ny side af den ellers altid så korrekte og hjælpsomme sømand, som hun har valgt at dele sit liv med.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 2:43

simsister skrev:Det synes jeg simpelthen er uimoståeligt: Byde planterne velkommen med en pølsefest, så bliver det altså ikke bedre! Tommel op

Sømænd, øl og mad er en uundgåelig og fornøjelig cocktail i dette setup.
Så næsten enhver lejlighed udnyttes til fulde. Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af MonaSolstraale Søn 21 Okt 2018 - 8:36

Fantastisk VinceDjancen! Grine smiley Tommel op
Det er en rejse tilbage til barndommen. Små pakker med penge.... Jeg husker tydeligt når baggården blev fyldt med musik fra lirekassemænd. Nu er alle baggårde låst i København.

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3475
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 10:26

Jeg har samme oplevelse fra min barndom - og dermed nemt at flytte ind i historien.
Det ville være cool med en lirekasse i spillet i øvrigt Cool
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Anbodil Søn 21 Okt 2018 - 12:14

Du er simpelthen så god til det der 60er univers Vince. Små loftslejligheder og 10 mennesker om det mindste fjernsyn, baggårde og gårdmusikanter.....altså det er herligt! Tommel op Grine smiley

Jeg har ledt efter skippergade, men uden held Vince, med mindre det er huset på christianshavn du har brugt.....hmmm Crying or Very sad
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 13:15

Onsdag den 23. april
Efter Knuds "opvisning" i gården om mandagen, hvor det viste sig, at han ikke HELT havde glemt, hvordan man spiller guitar, glæder han sig til at lære mere på musikskolen denne eftermiddag.
Flere gange i løbet af dagen har han lige fat i guitaren, og prøver et par ting af, som han hørte i radioen til morgen.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_15

Klokken sytten træder han ind i musiklokalet på den anden side af gaden, og mødes af et farveorgie, som han aldrig havde forestillet sig.
Midt i farverne står en ældre kvinde med langt flagrende hår - ligeledes klædt i en kjole med utroligt mange farver.
Da Knud rækker hånden frem til et goddag, ruller øjnene i hovedet på kvinden, og hun hilser i stedet med et kort "Halløj og halleluja min forårsblomst - jeg er Bibi - din musiklærer".
Knud genkender stemmen fra telefonen, men havde godt nok forestillet sig noget andet.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_16

"Nå unge mand, hvad kunne du så tænke dig at spille for mig?" spørger damen - stadig med et sløret blik, som Knud ikke lige kan gennemskue.
"Er vi i det kedeligt traditionelle eller sværmer du for det nye syrede psykedeliske musik?"
Knud foreslår noget med Rolling Stones.
"Åh ja" svømmer kvinden hen for sig selv, mens hun snurrer rundt på gulvet i sin lange farverige kjole, og med hænderne svingende som møllevinger.
"Satisfaction til alle" synger hun ud i lokalet.
Knud skynder sig i stedet at foreslå den nye melodi med Creedence Clearwater Revival – Bad Moon Rising, som han hørte i radioen om morgenen, og som han synes er rigtig god.
"Jamen så grib instrumentet min ven, og lad mig høre niveauet - lad vibrationerne strømme mig i møde" svømmer Bibi videre, og flyder ligesom rundt i lokalet.
Så tager Knud guitaren frem, men vælger "When I'm sixty-four" med Beatles, for den kan han udenad.
"- og DEN kan ingen vel flyde til?!" tænker han.
Han tager dog fejl, for Bibi flyder ligesom videre rundt i lokalet, mens hun svinger med armene og synger: "Ikke helt sixty-four endnu, men det nærmer sig - hi hi".
"Men niveauet er fabelagtigt min unge musikant - bliv ved - åh ja, bliv ved og ved".

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_17

Knud gør virkelig ALT hvad han kan, for at spille så godt og fejlfrit som muligt, men det er VIRKELIG svært at koncentrere sig, når en farvesymfoni flagrer rundt omkring ham.
"Åh ja, det er VIRKELIG godt det der" svæver Bibi nærmest forbi ham, da han spiller "Lovely Rita".
"Lovely Bibi - Lovely Bibi" synger den noget anderledes musiklærer i et væk, indtil hun til sidst dumper ned på sin kontorstol - helt udmattet og svedig.
"Åh, hvor VAR det godt og sjælefyldt med sødme - som en blomstereng af farvefyldte impulser" puster hun.
Så retter hun sig op, og peger mod døren: "Samme tid i næste uge min pragtfulde spillemand".
Lige inden Knud igen træder ud på gaden, synger Bibi efter ham: "Ja, jeg HAR fyret en feeeed joint, inden du kom - ellers havde jeg ALDRIG klaret den frygtelige Fie's klaverspil".
"Og hvor VAR det dog tilfredsstillende og kropsligt stimulerende at høre en dygtig elev" smiler hun til ham i sit slørede blik.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_18

Så lukker Knud døren bag sig, og går over vejen.
Bag sig kan han svagt høre Bibi skråle: "La la la la la di da".
Nu forstår han, hvorfor det hedder den ALTERNATIVE musikskole.
Da han fortæller Lone om eftermiddagens oplevelse, er hun helt opsat på, at hun vil med næste gang.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 13:33

Anbodil skrev:Du er simpelthen så god til det der 60er univers Vince. Små loftslejligheder og 10 mennesker om det mindste fjernsyn, baggårde og gårdmusikanter.....altså det er herligt! Tommel op Grine smiley

Jeg har ledt efter skippergade, men uden held Vince, med mindre det er huset på christianshavn du har brugt.....hmmm Crying or Very sad

Tak Bodil - "man" er jo selv "et barn af tresserne", så det er kun med at forsøge at huske oplevelserne fra dengang!

Skippergade ligger nu på mit Galleri - "Skippergade i Svendborg".
- og Huset på Christianhavn VAR udgangspunktet for Skippergade, men det er MANGE ombygninger, justeringer og tilføjelser siden. Men godt set.
Husk, at gaden indeholder rum, som endnu ikke er benyttet i min historie. Så tys tys Wink
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Søn 21 Okt 2018 - 16:24

Fredag den 25. april
Knud går lidt i sine egne tanker, da han hører en stemme bag sig:
"Hva' så landkrabbe - kan man få sig en overnatning på sofaen?"
Da han vender sig om, står Niels med hænderne i siden.
"Hva' hulen Niels - er du hjemme igen?" spørger Knud dumt, og hilser på sin rejsekammerat fra Grønlandsturen.
Så fortæller Niels, hvordan han var heldig igen at få hyre på den norske coaster Ellen, som skulle til Århus med kaffe og bananer.
"Det var et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til, når bedstefar jo ikke havde brug for mig mere på Barbados - af naturlige og triste årsager".
"I Århus var det jo bare at springe på lyntoget til Odense – og så en rutebil til Svendborg" forklarer Niels omstændighederne ved hans hjemkomst.
"Jamen det er da rigtig godt at se dig igen sømand - og der ER bestemt plads på sofaen" smiler Knud.
Niels fortæller dog, at han bor ved forældrene i Gerritsgade.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_19

Knud låner Mogens' cykel, og - med Niels på bagagebæreren - cykler de ned til havnen, hvor alle på Martha er glade for at se den hjemvendte sømand igen.
"Sikke da et lykketræf, at du lige dukker op i dag, for vi har netop fået besked på, at vi snart skal afsted igen" kan kaptajn Nielsen berette, da de står i baren, og nyder en gensyns-øl.
Selvom Knud virker lidt overrasket, erkender han også gerne, at han efterhånden trænger til at komme ud på de blå have igen - også selvom turen tilsyneladende kun går til Bindleton.
Da de cykler hjem senere på aftenen, er rollerne byttet om. Nu er det Niels, som træder i pedalerne, mens Knud forsøger at holde sig fast bagpå - alt imens han fløjter den nye sang fra radioen.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 21_10_20
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Anbodil Søn 21 Okt 2018 - 17:08

Laughing Laughing total grineren. Så fik vi stiftet bekendtskab med et af blomstens børn fra hippie bevægelsen...haha...og jeg er lige lidt yngre end dig Vince og født i 60erne, et barn af 70erne og en ung i 80erne, så måske jeg skulle ta hul på disco-tiden,...hehe Wink

Og tak for skippergade...den hentes nu!!! bounce
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Tors 25 Okt 2018 - 21:31

Vent evt lige lidt med at hente, for der er en langt bedre version af bygningerne på vej.
Det er nemlig endelig lykkedes mig at lave et godt mansardtag - tror jeg, at det hedder.
Ligeledes har jeg skilt de fleste af bygningerne fra hinanden, så det nu er separate bygninger i gadebilledet.
Det giver lidt mere tid op og ned af trapperne for simmerne, men er vel også mere realistisk.
Endelig er der også et lokale til en tøjbutik på vej i gaden.

Jeg uploader sikkert i weekenden.

Ja da - disco tiden er vil være knæhøj karse.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Timian2 Fre 26 Okt 2018 - 23:41

Jeg har lige haft en fornøjelig time med at indhente det af historien jeg var kommet bagud med Smile Jeg var også en tur ned af "memory lane" til min barndoms baggård i Valby, hvor kvinderne sad i gården om dagen og holdt øje med børnene og hvor der var gårdfester hos skiftevis den ene og den anden.....Og det var forøvrigt min familie der bl.a. sang i gårdene. Det blev forbudt of sidestillet med betleri. TRist. Skønt med den gode stemning i skippergade, fra en tid hvor man ikke pegede fingre af hinanden Smile Du er næsten nødt til at fortsætte, Vince....vi kan ikke undvære dem Smile
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Lør 27 Okt 2018 - 20:23

Mon ikke der er mange, der har baggårds-erindringer?

- bare rolig - sommeren er lang i Skippergade Wink Very Happy
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Timian2 Lør 27 Okt 2018 - 22:42

Det vil jeg glæde mig til Smile
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Man 29 Okt 2018 - 14:15

Lørdag den 26. april
Da Alf er ved frisør Henriksen i Gerritsgade, læser han i avisen, at direktøren for færgeselskabet på ruten mellem Svendborg og Ærø søger 2 erfarne maskinmestre til afløserjobs i maskinrummet på deres ny-ombyggede bil-færge.
Skibet, som godt nok er fra 1931, indsættes som ekstra bil- og post-færge mellem Svendborg og Ærø i sommerhalvåret.

Da Alf er færdig med klipningen, går han straks mod havneområdet og Martha.
Han finder Brovst i maskinrummet, hvor han står og klør sig i nakkehårene over et ”vacumspjæld”, som han ikke kan gennemskue funktionen i.
Der er ingen hjælp at hente hos Alf, der kun ryster på hovedet, da Brovst beder ham kigge på spjældet.
”Disse nye motordele er altså VIRKELIG tekniske” erkender Brovst, og sætter kasketten tilbage på hovedet.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 29_10_10

Så fortæller Alf om annoncen fra avisen.
"Var det ikke noget for dig og mig – sådan en maskine fra 1931?" spørger han Brovst.
"Njah, det ved jeg nu ikke rigtigt” tøver 1. maskinmesteren.
"Jeg trænger jo godt nok til noget at stå op til, når vi er i havn - udover min søgen efter Mathilde" erkender han så.
"Så lad os tage ned og snakke med direktøren" foreslår Alf ivrigt.
"Det kan der da ikke ske noget ved".
Det vedkender Brovst - og når også at tænke, at Alf måske trænger ENDNU mere til at tænke på noget andet end stofbleer og rengøring af sutteflasker.
"Vi deler vel vagterne?" skal Brovst lige have på plads.
"Ja, jeg passer tjansen, når du er ude at sejle - og resten hjælper vi hinanden med" smiler Alf glad - overbevist om, at 1. maskinmesteren slår til.

Det ender naturligvis med, at Brovst giver efter, og følger Alf til færgeselskabets hovedkontor på den anden side af havneområdet.
Da de træder ind i bygningen, får de blot besked på, at færgeselskabets direktør er på kontoret i Ærøskøbing hele dagen.
Derfor må de købe hver sin billet, og stige på færgen mod Ærø.
”Det bliver da hyggeligt” smiler Alf, da de to gamle venner deler 2 øl på overfarten.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 29_10_11

Da de stiger af i Ærøskøbing, kan de allerede se den gamle færge ligge ved et andet gammelt færgeleje ikke langt derfra.
”Det er da garanteret en motor, som vi to sagtens kan finde ud af” siger Alf spændt , mens de nærmer sig den gamle færge - nu ombygget, så den også kan transportere biler.
Lige nu er medarbejdere fra Svendborg Værft ved at gøre skibet helt sejlklart.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 29_10_12

Da de går ind på kontoret, møder de først Poul Erik – færgeselskabets direktør.
Han henviser dog til sin HUMAN RESSOURCE MANAGER Benny, som sidder ved skrivebordet foran dem.
”Tal med ham – og se om I kan finde ud af noget” siger Poul Erik, og forsvinder ud af rummet – med næsen lige rigeligt i sky efter Brovst’s mening.
Benny stiller nu alverdens spørgsmål om deres erfaring fra sejlerfaget – hvilke have de har sejlet på, motorkendskab, bopæl og tilhørsforhold, ægteskabelige forpligtelser, styrker og svagheder osv osv.

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 28_10_10

Til sidst bliver det Brovst for meget.
Han slår i bordet, så blyanter og mapper hopper omkring den unge mand bag skrivebordet.
”Hør her din skidespræller og landkrabbe af en ET-ELLER-ANDET-MANAGER – Alf og jeg skal nok holde den gamle skrotbunke i drift HELE sommeren” brøler han ind i hovedet på Benny.
”Så nu finder du kontrakten frem i en ruf, ellers bliver du den første, der går planken ud på skuden mellem Svendborg og Ærø, er DET forstået din fesne papirnusser?”
”– og så ikke flere tåbelige spørgsmål om, hvilke have vi har sejlet på”.

MEGET kort tid efter er Alf og Brovst ansat på midlertidige kontrakter som maskinmestre på færgeruten mellem Svendborg og Ærø.
”Det gik da meget fint” smiler Alf, da de igen står udenfor den lille kontorbygning, og venter på næste færgeafgang mod Svendborg.
Brovst mumler et eller andet med forholdet mellem de syv have og Svendborgsund, som Alf ikke får helt fat i.
Da de er tilbage i Svendborg, tager Brovst en tur gennem byen på udkig efter Mathilde, mens Alf skynder sig hjem, så han kan fortælle Manuela om det nye job.
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Timian2 Man 29 Okt 2018 - 14:21

Fantastisk Very Happy Planken ud mellen Svendborg og Ærø ? Grine smiley Grine smiley Grine smiley
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af simsister Man 29 Okt 2018 - 19:56

Ja, det må jeg også nok sige. Fantasien blomstrer. Tommel op Grine smiley
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2519
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af MonaSolstraale Man 29 Okt 2018 - 20:55

Human Ressource Manager Laughing  Jeg kommer til at tænke på "Blå mænd". En herlig film Smile

De har vist ikke meget ro på sig, de gutter fra Martha Wink ….. Spændende hvad de oplever i det Sydfynske øhav Cool

_________________
sol Mona Solstraale
MonaSolstraale
MonaSolstraale
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3475
Join date : 31/07/18
Age : 67
Geografisk sted : København

https://solstraalesims.dk/

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Anbodil Man 29 Okt 2018 - 21:13

Grine smiley Ham Brovst er virkelig brovten..haha skøn type...og så kom endnu et skiv i spil...hehe!!
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Tirs 30 Okt 2018 - 21:12

Ja ja - de skal nok finde på andre finurlige indfald.

- og faktisk fik jeg bygget hele to færger til dette scenarie.
Først byggede jeg sådan en mere traditionel lille bilfærge, som man kan støde på mange steder i de danske farvande - i Nordjylland blandt andet færgen til Egholm og vist også Hals-Egense overfarten.
Færgetypen er typisk med kommandobroen i midten - og udkørsel i begge ender.
Men så faldt jeg over historien om "M/F ALB" - eller "Ærø", som den senere blev døbt.
Ved at tidsforskyde en lille smule - og flytte sejlplanen til Svendborg-Ærø-overfarten i stedet blev der plads til en anden bådtype med lidt federe facon.
Så nu ligger hun i havnen i Ærø, og venter på mere historiefortælling.
(Omgivelserne er totalt fri fantasi, men skibet kom til at ligne sådan nogenlunde fornuftigt)

Her er et gammelt portræt af færgen, som blev ombygget til at transportere biler. De skulle dog bakke ind i agterstavnen, såvidt jeg kan gennemskue
M/F ALB

- og sådan kom hun til at se ud i den simificerede udgave:

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 30_10_10
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Anbodil Tirs 30 Okt 2018 - 22:24

Meget flot Vince og den er faktisk større end den lille buttede røde færge som sejler fra Assens til Bogø og er den jeg oftest har set på det sidste. Very Happy

Nu håber jeg ikke at din historie vil være en hindring for at du kan deltage i dette års juleopgave. For p.g.a. vejrpakken så har man desværre begrænset daglig spille tid. Neutral Men disse regler får i snart oplyst! Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Timian2 Tirs 30 Okt 2018 - 22:42

Det er virkelig flot bygget Smile Jeg er så imponeret over at i kan det Smile
Timian2
Timian2
Første Post
Du har lavet din første post i en tråd
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 87
Join date : 31/07/18
Age : 58
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af simsister Ons 31 Okt 2018 - 12:16

Ja, jeg er også helt næsegrus af beundring. Men nu kender vi jo snart især Vince's kreativitet på det område. Og jeg kan se, at Bodil begynder at slægte ham på. I love it!
simsister
simsister
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2519
Join date : 31/07/18
Age : 75
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Ons 31 Okt 2018 - 17:30

Tak for jeres altid positive kommentarer.

Nåh Bodil, jeg har faktisk lige ændret en del på grunden i Skippergade - og uploadet den, så den er tilgængelig på mit galleri.
Jeg tror, at den vil passe bedre til dit scenarie, som du skaber i øjeblikket.

Det slog mig, at en bygning på 3-4 etager måske var sådan liiige rigeligt, når man tager Svendborg by i betragtning fra engang i tresserne - altså hvis man ikke lige befinder sig i bymidten.
Derfor har jeg flyttet lidt rundt på lejlighederne - og reduceret højden, så husene nu max er på 2 etager + loft.
Måske kan du bruge det i din historie.
(- og så har jeg leget lidt med farverne på bygningerne. Det går ikke altid godt, når man er farveblind!)

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 31_10_10

På mange områder er Bodils kreative byggerier helt sikkert LANGT foran mine. Men tak alligevel Simsister og Timian2

Jeg kommer nok til at stå af på juleopgaven Bodil, selvom jeg synes, at det er et fantastisk initiativ - og et godt plot, som du har løftet sløret for.
Jeg er alt for ustabil i Sims-verdenen til korte tidshorisonter.
Lige nu er der kun lidt weekend-afslapning til overs - og et kig i ny og næ.
Men rigtigt god fornøjelse til deltagerne - jeg følger med i baggrunden
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Anbodil Ons 31 Okt 2018 - 22:04

Uhh mange tak for roserne Vince....det varmer.

Jeg skal nok se lidt nærmer på den grund Vince...og jeg var også selv i gang med at lave noget tilsvarende men højere til bymidten i Windenburg...inden jeg blev afbrudt af juleopgaven og jeg glæder mig til at komme igang, så må det andet lige ligge lidt på hylden så længe Wink
Anbodil
Anbodil
Tråd Starter
Du har oprettet 50 tråde
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 3169
Join date : 02/08/18
Age : 60
Geografisk sted : Glamsbjerg

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af VinceDjansen Tors 1 Nov 2018 - 15:58

Heldigvis er det jo super nemt at indsætte en ekstra etage, hvis du skal HØJERE op i din historie - en af bygge-fordelene ved Sims 4.

- og mit dilemma er nu, om jeg skal fortsætte Martha-historien i det oprindelige byggeri - eller istedet skifte til det nye, som alt andet lige passer bedre til Svendborg!!
VinceDjansen
VinceDjansen
1000 Posts
Du har lavet 1000 posts
For evigt medlem
Du har været medlem af forummet fra starten
Medlem 5 år
Du har været medlem af forummet i 5 år

Antal indlæg : 2860
Join date : 22/08/18
Age : 62
Geografisk sted : Jammerbugt, Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969 - Page 4 Empty Sv: S.S. Martha - sommeren i Skippergade anno 1969

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 4 af 14 Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum