Fra længst forsvundne dage.

Go down

Fra længst forsvundne dage.

Indlæg by simsister on Lør 8 sep 2018 - 0:05

Dette er et eventyr, der begynder som alle de bedste plejer at gøre: Der var engang et helt specielt par, der havde et forrygende liv sammen, Bernard og Matilde. Men det var ligesom der manglede noget. Uden at kunne definere hvad det var, levede de side om side, til døden indtraf hos dem begge med kort mellemrum. Men de var ikke borte. Et sted oppe på toppen af en bakke i en lille landsby ved navn Windenburg går de to igen, men det er et elendigt spøgelsesliv, som - især Bernard ønsker at afslutte. Så da han bliver bedste ven med omegnens engel, Aziraphale, beder han om at blive genoplivet, og vi, som kender Aziraphale ved, at sådan et ønske sidder han ikke overhørig.
Bernard som bor i en herskabsvilla er dog meget alene, og dette går englens kone Cindy så dybt til hjertet, at hun en mørk nat drager ud til et fyr, som ligger på en lille ø. Der finder hun først en dejlig spøgelses tævehund, Bølle, som hun genopliver og tilbyder Bernard som selskab. Bernard er lykkelig, også da Cindy senere kommer med endnu en genoplivet hund, denne gang en han ved navn Kaptajn. Nu vover Bernard sig endelig ud i nabolaget blandt andre mennesker og snakker godt med dem han møder, blandt andet i hundeparken, som han besøger sammen med Bølle og Kaptajn. Når folk spørger ham om, hvordan det er at være død, øser han af sine memoirer: "Min drøm var at blive en af de store, at leve for evigt på folks læber ligesom Simonet, Van Simgogh eller Shallot. Men så foretog min far en dårlig investering i olie".

Bernard bliver snart meget populær. Folk elsker at høre om hans forrige liv. Nogen tror ikke rigtig på det, men de lader bare som ingenting, fordi de kan se, hvor glad han bliver, når han fortæller. Men så kommer den frygtelige morgen, hvor Bølle løber væk. Bernard synes ellers, han har gjort sit bedste for begge hunde, så nu bliver han helt vildt sørgmodig og går hvileløst rundt og leder alle de steder, de plejer at komme. Til sidst havner han hos Aziraphale og hans søde kone Cindy, der med det samme ser, hvor slidt og beskidt han er, så hun tilbyder ham et varmt brusebad. Men ak, tårerne løber omkap med vandstrålerne og blander sig i en malstrøm, der bare løber ud i risten på gulvet. Bernard er bestemt ikke god til det med at miste!

Hans hjerte gør så ondt. Han beslutter at opsøge det gamle sted i Windenburg og går inden for døren. Og pludselig slår hans hjerte igen lykkelige slag. Hvem er dog det, han får øje på om ikke hans ungdoms elskede Matilde, der dog stadig er spøgelse, men det er der måske råd for, tænker han, men tør dog i første omgang ikke rigtig nærme sig.

Han kan dog ikke rigtig forstå sig selv, for han plejer da ikke sådan at være genert, men går alligevel til Cindy for at bede hende opsøge Matilde og lægge et godt ord ind for ham: "Matilde talte altid om at få børn, men det var aldrig det rigtige tidspunkt. Men vi fik trådløst internet, og det fik hun meget tid til at gå med". Det kan jo være, Matilde indvilliger i at få en ambrosia kage, hvis hun og Cindy bliver gode venner.

Ja, det synes Cindy da er en rigtig god idé, så hun tager ud til stedet i Windenburg for at snakke med Matilde. Cindy lægger forsigtigt ud med at spørge, om hun kan huske Bernard og om hun stadig har følelser for ham. "Ja" siger Matilde, "Jeg må da indrømme, at vores ægteskab ikke var helt problemfrit, men hvilket ægteskab er det? Tager det ikke tid, før éns hjerte bliver klar til at elske hinanden"? Cindy spørger, om Matilde ikke kan huske nogen sjove/gode ting om Bernard. "Joe, Bernard ville helst sove så tæt på pejsen som muligt. Han plejede at sige, at det var fordi han var så koldblodig. Det var først, da jeg nåede ind på trappeafsatsen, at det gik op for mig, at han ikke var sammen med mig". Og så griner de to sammen og ender med at blive rigtig gode veninder.

Og så tager Matilde ud til Bernard og bliver rigtig positivt overrasket over det flotte hus han har nu. Og jo, de to genopfrisker minder om livet. Da Cindy kommer forbi med ambrosia kagen kan hun se, hvordan gensynsglæden lyser ud af dem.

Matilde tager imod ambrosiakagen, og mens Bernard er på arbejde som kunstmaler, tager hun en lille stund for sig selv. Først er jalousien ved at overmande hende: Hvad mon han laver, når hun ikke kan se ham? Hun bliver helt anspændt af at tænke på det, men så tager hun sig et dejligt afslappende bad, og det hjælper. Matilde går ud i køkkenet og spiser kagen, der et øjeblik efter forvandler hende til en mere menneskelig skikkelse.

Sikke en dejlig dag. Matilde ringer glædestrålende til Cindy og takker. Så går hun ud til Kaptajn, og de to bliver venner. Nu har hun noget at fortælle Bernard, når han kommer hjem fra arbejde.

Sidst rettet af simsister Lør 8 sep 2018 - 11:49, rettet 1 gang
simsister

Antal indlæg : 173
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Fra længst forsvundne dage.

Indlæg by Anbodil on Lør 8 sep 2018 - 1:59

Sikke da en historie spændt ...du er vist rigtig glad for spøgelser for tiden Simsister... spøgelse Grine smiley
Anbodil

Antal indlæg : 358
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by Sighubert on Lør 8 sep 2018 - 10:33

Et dejligt lille eventyr. Smile
Sighubert

Antal indlæg : 66
Geografisk sted : Slagelse

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Lør 8 sep 2018 - 12:56

Genialt spinoff på den anden historie om de to spøgelseshunde og din engel.
Finurligt tænkt Simsister.
- og Mathilde er da en ganske nydelig dame.

Spøgelser, der bader - tøhø - det må da være en "gennem-skylning"!!
VinceDjansen

Antal indlæg : 179

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Lør 8 sep 2018 - 16:57

Sjov ide! Jeg har endnu aldrig prøvet ambrosia i Sims4 Kreavititet

Antal indlæg : 255
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Timian2 on Tirs 11 sep 2018 - 10:24

Meget hyggelig historie Smile
Timian2

Antal indlæg : 82
Geografisk sted : Kalundborg

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Tirs 11 sep 2018 - 23:29

Se, nu tror I nok, at eventyret er slut, men det er det ikke! Matilde har mange minder og ind imellem trænger dystre tanker sig på, selv om hun i grunden har et lyst sind. Hun besøger englen og de får sig en god snak: "Det er nok ikke så pænt sagt", siger Matilde, "men jeg tror ikke, at jeg havde valgt Bernard, hvis det ikke havde været for min mor. Åh, hvor jeg elskede de store baller, mine forældre holdt, før jeg blev gift. "Den bedste dag var nok dengang Bernard kom hjem med radioen. Det var som om vi pludselig fik adgang til hele verden fra vores egen stue. Og for øvrigt, hvad med vores ægteskab. Gælder det stadig, når vi begge har været døde?

Det mener Aziraphale det gør, men de kan jo opfriske deres ægteskabsløfter, når de har fået styr på deres følelser for hinanden igen. Som sagt så gjort. Og Matilde opfordrer Bernard til at deltage i en klub, og han er heldig at blive optaget i "Ridderne af hækken" og synes selv, han har langt den flotteste rustning. Matilde er også meget stolt af ham.

Så inviterer Matilde Bernard ud på Klinten og betror ham et af sine store ønsker, en have eller et drivhus: "I haven kunne jeg før være alene, når jeg havde brug for det. Planterne virkede altid så glade for at se mig". Det forstår jeg da godt, siger Bernard. Alle kan have brug for at være alene en gang imellem. Og så tænker han på, at han ikke kan lide børn og helst vil være fri. Måske hvis han opfylder Matildes ønske?

Så han går hjem og ansætter en håndværker, der bygger det flotteste drivhus til Matilde. Nøjjj, hvor han føler sig generøs, da han viser hende det, og hun synes da også, det er flot og takker ham med kys og kram. Lidt senere finder de vej til en kærligheds bue og fornyr deres ægteskabsløfter. Nu er de hr. og fru Skalotteløg.

Men ved madlavningen tænker Matilde på, hvordan hun skal få ham overtalt til en baby, for det vil hun så forfærdelig gerne have, en lille trold, der kan vokse op, selv om Bernard ikke vil. Hun vil servere Brændende Kærlighed og se, om det ikke kan sætte noget i gang.

På vej i seng den aften "overdænger" hun ham med kys og kærtegn, og det kan han slet ikke modstå. De havner selvfølgelig i sengen, hvor "naturen" går sin gang efter Matildes ønsker og idéer. Det skal simpelthen lykkes hende at blive gravid, for det blev hun jo ikke i deres forrige liv.

Til Matildes store glæde og Bernards store skræk viser det sig kort tid efter, at det er lykkedes for Matilde. Hun prøver at følge med i den moderne udvikling og ringer til Overlæge Aziraphale, så han kan komme og fortælle barnets køn. Matilde venter sig en lille pige og drømmende og nynnende går hun i gang med at indrette et fint babyværelse til den lille.

Bernard er noget negativ men punger dog ud, efter at de har solgt en del af de møbler, de mener, de ikke mere får brug for. Nu håber han så bare, at babyen kommer, når han er på arbejde. Men Matilde danser rundt på en lyserød sky og ænser ikke hans dårlige humør.

Det er også moderne at føde sin baby på hospitalet, så da Matilde får veer, ringer hun og spørger, om ikke et par venner vil tage med, for selvfølgelig er Bernard taget på arbejde. Fødslen går rigtig fint, og Matilde glæder sig til at komme hjem med lille Thilde.
simsister

Antal indlæg : 173
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Ons 12 sep 2018 - 0:05

Et noget anderledes ægteskab må man sige....
spændende hvordan det skal gå

Antal indlæg : 255
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Timian2 on Ons 12 sep 2018 - 9:55

Glæder mig til fortsættelsen  glad smiley
Timian2

Antal indlæg : 82
Geografisk sted : Kalundborg

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 13 sep 2018 - 2:06

Ha ha ha akke ja jeg må le....og især nu hvor de også viser:" gift ved første blik" på DR1
Herligt par...Det er næste synd at de stadig hænger på hinanden efter genoplivningen....hahaha
Anbodil

Antal indlæg : 358
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg by VinceDjansen on Tors 13 sep 2018 - 15:30

Bare det nu ikke bliver et dødsygt ægteskab Rolling Eyes
VinceDjansen

Antal indlæg : 179

Vis brugerens profil